Trenuri în Spania

Transportul în comun și infrastructura din Spania

Trenuri în Spania

Mesajde Robert24 » Mar, 18 Feb 2014, 16:58

Tren Alvia (clasa 130 RENFE) si un mic detaliu

AVE.jpg
AVE.jpg (617.28 KiB) Vizualizat de 963 ori

AVE detaliu.jpg
AVE detaliu.jpg (354.79 KiB) Vizualizat de 963 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 37.542 mile (60.418 km) în aer / 7.605 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8248
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Barcelona - Trenuri locale si regionale

Mesajde stakee » Mar, 18 Feb 2014, 19:02

Toate vagoanele sunt pe osii?
Avatar utilizator
stakee
Membru Silver
 
Mesaje: 812
Membru din: Joi, 19 Aug 2010, 10:43
Localitate: World Wide si HQ Constanta

Re: Barcelona - Trenuri locale si regionale

Mesajde Robert24 » Mar, 18 Feb 2014, 19:08

Sunt un fel de boghiuri, care de fapt au doua osii sub fiecare articulatie... E ciudat fiecare osie are o singura roata, iar osiile sunt prinse pe un cadru. Oricum, vagoanele sunt foarte scurte: 13,1m.
Formula unui tren este: Bo'Bo' 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1 Bo'Bo' (11 vagoane)

Trenul este unul de mare viteza (250km/h) si functioneaza atat pe ecartament iberic (1,668 mm) cat si pe cel normal (1,435 mm). Cel mai interesant e ca schimbarea de ecartament se face "in mers" la viteza mica!

Iata si doua filmulete foarte interesante privind schimbarea ecartamentului si o filmare pe viu!









41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 37.542 mile (60.418 km) în aer / 7.605 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8248
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Trenuri in Spania

Mesajde bercenicity » Mie, 19 Feb 2014, 09:54

Osia de sub articulatie se incadreaza in curbe prin intermediul celor doua parghii vizibile din poza de mai sus.

In plus, designul articulatiei ofera si inclinare pasiva in curbe ( -> viteza mai mare) si o podea mai joasa -> centru de greutate mai coborat.





Marele dezavantaj al acestui sistem cu (pseudo-)osii simple este confort redus pe linii clasice cu joante si/sau mai prost intretinute - nu exista efectul de parghie conferit de un boghiu. Problema ar avea-o si ULF-urile


O varianta a clasei 130 este clasa 730 care in locul primului si ultimului segment de tren au cate un grup generator diesel de 1800kW, ceea ce permite trenului viteze de pana la 180km/h pe linii neelectrificate:

Un asemenea tren a deraiat la Santiago de Compostela.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1329
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Trenuri in Spania

Mesajde Gabi23 » Mar, 20 Noi 2018, 14:58

Tren deraiat în apropiere de Barcelona. Un om a murit

Un om a murit şi cel puţin cinci au fost răniţi după ce un tren a deraiat în Spania, la 40 de kilometri nord-vest de Barcelona.
Accidentul a avut loc la ora locală 6. 15 minute. Potrivit presei locale, au sărit de pe şine două dintre cele 6 vagoane ale garniturii.
Compania feroviară a transmis că deraierea a avut loc din cauza unei alunecări de teren, în urma ploilor abundente din ultima perioadă.
150 de călători erau în tren când a avut loc accidentul. Traficul pe tronsonul de cale ferată afectat a fost întrerupt.
Operatorul feroviar a anunţat deja că vor fi introduse autobuze care să suplinească trenurile.

Sursa: https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/ ... it-1035178
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 9907
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi


Înapoi la Spania / España


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori