Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
2321 posts, 547389 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Consumatorii caznici nu au treaba cu inalta, pe inalta tensiune reteua este supradimensionata pentru ca a disparut foarte multa industrie, si redundanta in sistem exista, mai ales cu noua linie Dudesti - Park Lake - Balta Alba, problema sunt banii, daca platesti se rezolva, daca nu, nu, degeaba la bati obrazul si le faci apropuri, nici aia nu sunt fraieri sa munceasca pe gratis.
Consumatorii caznici nu au treaba cu inalta, pe inalta tensiune reteua este supradimensionata pentru ca a disparut foarte multa industrie, si redundanta in sistem exista, mai ales cu noua linie Dudesti - Park Lake - Balta Alba, problema sunt banii, daca platesti se rezolva, daca nu, nu, degeaba la bati obrazul si le faci apropuri, nici aia nu sunt fraieri sa munceasca pe gratis.
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sorin62
^^
Da, exact. E vorba de bani. Această mutare a liniilor era trecută în contractul inițial. E în sarcina constructorului.
Am senzația că este un joc aici. Cea mai mare parte din costul construcției a fost plătit. Ar mai fi lucrări care oricum nu pot fi efectuate până nu se termină cu semaforizarea (ca să nu spargi iar asfaltul pentru cabluri, bucle inductive, etc).
Am senzația că bugetul prevăzut inițial pentru mutarea liniilor nu este acoperitor, și atunci constructorul nu are interes să scoată bani din buzunar pentru asta. Primăria nu mai poate da bani, deoarece a fost o licitație și nu există justificare legală pentru plăți suplimentare.
Sunt curios dacă există o garanție de bună execuție a contractului și ce valoare are.
Și pe vremea lui Ceaușescu, antreprizele de construcții, ca să poată termina un bloc, săpau repede o fundație, turnau câteva betoane și încasau avansul. De aia la revoluție tot Bucureștiul era plin de fundații de bloc începute și părăsite.
^^
Da, exact. E vorba de bani. Această mutare a liniilor era trecută în contractul inițial. E în sarcina constructorului.
Am senzația că este un joc aici. Cea mai mare parte din costul construcției a fost plătit. Ar mai fi lucrări care oricum nu pot fi efectuate până nu se termină cu semaforizarea (ca să nu spargi iar asfaltul pentru cabluri, bucle inductive, etc).
Am senzația că bugetul prevăzut inițial pentru mutarea liniilor nu este acoperitor, și atunci constructorul nu are interes să scoată bani din buzunar pentru asta. Primăria nu mai poate da bani, deoarece a fost o licitație și nu există justificare legală pentru plăți suplimentare.
Sunt curios dacă există o garanție de bună execuție a contractului și ce valoare are.
Și pe vremea lui Ceaușescu, antreprizele de construcții, ca să poată termina un bloc, săpau repede o fundație, turnau câteva betoane și încasau avansul. De aia la revoluție tot Bucureștiul era plin de fundații de bloc începute și părăsite.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Si de ce nu se finalizeaza lucrarile care nu depind de inaltarea LEA sau de semnarea aditionalului? Inteleg acum ca trotuarul de pe bd. Nicolae Grigorescu depinde de iluminat, dar stratul de uzura ar putea fi facut.
Si de ce nu se finalizeaza lucrarile care nu depind de inaltarea LEA sau de semnarea aditionalului? Inteleg acum ca trotuarul de pe bd. Nicolae Grigorescu depinde de iluminat, dar stratul de uzura ar putea fi facut.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
zapacitu
Nu cred ca are sens stratul de uzura din moment ce oricum nu sunt trase firele pentru semaforizare.
Nu cred ca are sens stratul de uzura din moment ce oricum nu sunt trase firele pentru semaforizare.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Vorbesc de bulevard, nu de intersectia cu Splaiul, unde intr-adevar ar avea logica sa nu finalizeze uzura pana nu trag cablurile pentru semaforizare. Pe bulevard uzura e partial executata, dar la un moment dat s-au oprit.
Vorbesc de bulevard, nu de intersectia cu Splaiul, unde intr-adevar ar avea logica sa nu finalizeze uzura pana nu trag cablurile pentru semaforizare. Pe bulevard uzura e partial executata, dar la un moment dat s-au oprit.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
zapacitu
Da, stiu ce zici. Banuiala mea e ca asteapta sa fie mai mult de asfaltat, ca sa nu ia utilajul de doua ori...
Da, stiu ce zici. Banuiala mea e ca asteapta sa fie mai mult de asfaltat, ca sa nu ia utilajul de doua ori...
- survola
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
survola
La fel de bine ar putea da drumul la circulaţie la sol, inclusiv podurile peste Dâmboviţa "de jos".
La fel de bine ar putea da drumul la circulaţie la sol, inclusiv podurile peste Dâmboviţa "de jos".
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Nu prea au cum sa deschida circulatia pe cele doua poduri fara semaforizare. Iar cu asfaltul, anul trecut au tot asfaltat diverse bucatele in zona pasajului, dar bulevardul l-au lasat de izbeliste.
Nu prea au cum sa deschida circulatia pe cele doua poduri fara semaforizare. Iar cu asfaltul, anul trecut au tot asfaltat diverse bucatele in zona pasajului, dar bulevardul l-au lasat de izbeliste.
- ClaudiuL
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
ClaudiuL
Asta inseamna ca este in seama constructorului ?
Inexact. Au fost parasite in 90. Acela era stadiul in care le-a prins revolutia. Pe vremea aia nu se abandonau constructiile mai ales in acea zona.
Pentru solutionarea acestei probleme, Municiplaitatea a realizat un studiu de solutii care se afla de mai multe luni in analiza la Transelectrica", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
Asta inseamna ca este in seama constructorului ?
De aia la revoluție tot Bucureștiul era plin de fundații de bloc începute și părăsite.
Inexact. Au fost parasite in 90. Acela era stadiul in care le-a prins revolutia. Pe vremea aia nu se abandonau constructiile mai ales in acea zona.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Adica, constructorul trebuie sa obtina toate hartiile necesare si apoi faca lucrarea, daca nu este acreditat atunci trebuie sa subcontracteze pe unii acreditati. Probabil in contract s-a prevazut o suma prea mica si proprietarii liniilor nu sunt de acord cu o lucrare ce reiese din suma aceea(este o lucrare mai complicata cu stalpii aceia, nu sunt stalpii standard din catalog sa vada oricine cat costa).
Constructiile s-au abandonat pentru ca era clar ca nu mai are cine sa ii plateasca, si dupaia ori au fost puse gaj la banci falimentare ori atat de mult au durat procesele cu retrocedarile. Sa faci o fundatie este diferit fata de restul cladirii, fundatia se sapa cu escavatorul si apoi se toarna, restul se facea din prefabricate fabricate in alta fabrica si montate cu macarale, din goana dupa productivitate astronomica reiese ca erau mereu mult mai multe fundatii decat puteau sa preia cei care faceau etapa urmatoare.
Adica, constructorul trebuie sa obtina toate hartiile necesare si apoi faca lucrarea, daca nu este acreditat atunci trebuie sa subcontracteze pe unii acreditati. Probabil in contract s-a prevazut o suma prea mica si proprietarii liniilor nu sunt de acord cu o lucrare ce reiese din suma aceea(este o lucrare mai complicata cu stalpii aceia, nu sunt stalpii standard din catalog sa vada oricine cat costa).
Constructiile s-au abandonat pentru ca era clar ca nu mai are cine sa ii plateasca, si dupaia ori au fost puse gaj la banci falimentare ori atat de mult au durat procesele cu retrocedarile. Sa faci o fundatie este diferit fata de restul cladirii, fundatia se sapa cu escavatorul si apoi se toarna, restul se facea din prefabricate fabricate in alta fabrica si montate cu macarale, din goana dupa productivitate astronomica reiese ca erau mereu mult mai multe fundatii decat puteau sa preia cei care faceau etapa urmatoare.
- ClaudiuL
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
ClaudiuL
in stirea HN spune clar : Municiplaitatea a realizat un studiu de solutii care se afla de mai multe luni in analiza la Transelectrica.
Deci nu constructorul.
Cat despre constructiile abandonate, era vorba despre vremea lui Ceausescu. Spuneam ca atunci nu se abandonau.
in stirea HN spune clar : Municiplaitatea a realizat un studiu de solutii care se afla de mai multe luni in analiza la Transelectrica.
Deci nu constructorul.
Cat despre constructiile abandonate, era vorba despre vremea lui Ceausescu. Spuneam ca atunci nu se abandonau.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Da, am citit si eu asta dar nu i-am dat atentie pentru ca mi se pare o greseala, oricum, daca este corect atunci explicatia ar fi ca PMB a angajat pe unii sa faca un studiu, de aici a rezultat proiectul si costul acestuia, asa ca PMB a dat studiul la Transelectrica si a prevazut in contract costul, doar ca se pare ca Transelectrica nu este de acord cu studiul si vrea o solutie mai scumpa, dar asta ar insemna aditionale la contract ca sa plateasca diferenta la constructor.
Da, am citit si eu asta dar nu i-am dat atentie pentru ca mi se pare o greseala, oricum, daca este corect atunci explicatia ar fi ca PMB a angajat pe unii sa faca un studiu, de aici a rezultat proiectul si costul acestuia, asa ca PMB a dat studiul la Transelectrica si a prevazut in contract costul, doar ca se pare ca Transelectrica nu este de acord cu studiul si vrea o solutie mai scumpa, dar asta ar insemna aditionale la contract ca sa plateasca diferenta la constructor.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Acolo pe langa liniile Transelectrica, mai e si o linie Enel, dar probabil ca primaria nu stie asta
La Enel studiul de solutie este facut direct de ei, contra unei taxe platite de beneficiarul lucrarii. Nu stiu cum e la Transelectrica, posibil sa te lase sa alegi firma care face studiul, asa cum era si la Enel pe vremuri.
Acolo pe langa liniile Transelectrica, mai e si o linie Enel, dar probabil ca primaria nu stie asta
La Enel studiul de solutie este facut direct de ei, contra unei taxe platite de beneficiarul lucrarii. Nu stiu cum e la Transelectrica, posibil sa te lase sa alegi firma care face studiul, asa cum era si la Enel pe vremuri.
TibiV wrote:
Am facut un mic studiu despre LEA....
Saptamana trecuta am lamurit faptul ca LEA cventupla/quadrupla (depinde daca numaram stalpii sau cablurile...) apartine ENEL...
Dar ce este cu ceilalti ?
Incep cu "linia 2" (ii voi spune LEA 2 pentru usurinta discutiei) dinspre Titan, pentru ca "iese in evidenta".
Va rog sa ma credeti, pe placuta care abia se zareste scria 400 kV... Deci Transelectrica
TibiV wrote:
Acum linia cea mai nordica, cea dinspre Titan. sa-i spunem LEA 1 din motive geografice.
Tot 400 kV...
TibiV wrote:
Bun, si acum "LEA 3", ultima de langa "LEA quintupla/cvadrupla".... Vedere spre DNCB. Se vede un singur stalp.
Nu m-am putut apropia (am uitat machetta acasa...) dar privind inspe CET Sud sunt convins ca si LEA 3 este tot de 440 kv, macar prin prisma simetriei cu LEA 1 fata de LEA 2....
... si a diferentei clare fata de "LEA quintupla/cvadrupla" de 110 kV a ENEL
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
abc_XC
O sa fac cateva presupuneri legate de posibilele probleme, insa totul e la nivel speculativ, nu lucrez in domeniul energetic si nici nu detin informatii suplimentare. Eu ma tem de faptul ca solutia simpla cu inaltarea LEA nu este posibila in acest caz pentru toate cele 4 LEA existente.
In primul rand LEA care apartin ENEL (cele de langa Dambovita) merg pana aproape de strada Releului, ceea ce ar permite inaltarea liniilor si lucrurile ar fi mai simple, PMB plateste si se rezolva.
In schimb, daca privim la cele 3 linii LEA de 440KV care apartin Transelectrica (cele dinspre cartierul Titan) observam cateva particularitati. In primul rand stalpii care ar trebui mutati au niste forme mai deosebite decat ceilalti stalpi ai retelei. https://www.google.ro/maps/@44.4022358,26.1616165,3a,61y,260.87h,97.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNCURNtEHnum44dpWyyATcw!2e0!7i13312!8i6656
Nu forma e problema, ca se pot construi de orice forma, dar ma gandesc ca acesti stalpi sunt supusi unor forte mai mari in retea, motiv pentru care arata deosebit. Iar acest lucru ma gandesc ca decurge din faptul ca dupa ei m-ai exista niste stalpi "pitici" iar reteaua se conecteaza apoi la zona de transformare.
https://www.google.ro/maps/@44.4012735,26.1603606,3a,90y,358.99h,84.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9OMY2WuwmqmHlwNhsnUyWg!2e0!7i13312!8i6656
Iar aici s-ar putea sa fie contradictia care pune probleme: reteaua trebuie inaltata pentru a permite circulatia auto in conditii de siguranta, insa reteaua trebuie apoi sa coboare brusc in zona de transformare. Probabil Transelectrica a cerut o solutie complexa si scumpa iar PMB nu e dispus sa plateasca.
O sa fac cateva presupuneri legate de posibilele probleme, insa totul e la nivel speculativ, nu lucrez in domeniul energetic si nici nu detin informatii suplimentare. Eu ma tem de faptul ca solutia simpla cu inaltarea LEA nu este posibila in acest caz pentru toate cele 4 LEA existente.
In primul rand LEA care apartin ENEL (cele de langa Dambovita) merg pana aproape de strada Releului, ceea ce ar permite inaltarea liniilor si lucrurile ar fi mai simple, PMB plateste si se rezolva.
In schimb, daca privim la cele 3 linii LEA de 440KV care apartin Transelectrica (cele dinspre cartierul Titan) observam cateva particularitati. In primul rand stalpii care ar trebui mutati au niste forme mai deosebite decat ceilalti stalpi ai retelei. https://www.google.ro/maps/@44.4022358,26.1616165,3a,61y,260.87h,97.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNCURNtEHnum44dpWyyATcw!2e0!7i13312!8i6656
Nu forma e problema, ca se pot construi de orice forma, dar ma gandesc ca acesti stalpi sunt supusi unor forte mai mari in retea, motiv pentru care arata deosebit. Iar acest lucru ma gandesc ca decurge din faptul ca dupa ei m-ai exista niste stalpi "pitici" iar reteaua se conecteaza apoi la zona de transformare.
https://www.google.ro/maps/@44.4012735,26.1603606,3a,90y,358.99h,84.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9OMY2WuwmqmHlwNhsnUyWg!2e0!7i13312!8i6656
Iar aici s-ar putea sa fie contradictia care pune probleme: reteaua trebuie inaltata pentru a permite circulatia auto in conditii de siguranta, insa reteaua trebuie apoi sa coboare brusc in zona de transformare. Probabil Transelectrica a cerut o solutie complexa si scumpa iar PMB nu e dispus sa plateasca.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Șos. Vitan-Bârzești (2010 - 2023)
•
Choose destination