Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Șos. Vitan-Bârzești (2010 - 2023)

 

Topic: Stiri si articole din presa

52 posts, 29691 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Stiri si articole din presa bekxy

Un pasaj de interes dintr-un articol de presă:

"Lucrări ce ar trebui finalizate până în 2013

Proiectele recomandate în strategia de dezvoltare pentru perioada 2008 - 2013 - 2027 vizează realizarea a 11 proiecte pentru completarea inelului interior.Până în 2013 ar trebui modernizat Pasajul Muncii, finalizat Pasajul Iancului- Mihai Bravu, reconfigurată Piaţa Victoriei şi finalizate lucrările la străpungerea Progresul-Viilor, pasaj subteran Piaţa Sudului, pasaj suprateran Splaiul Unirii - Şoseaua Mihai Bravu.

Alte cinci proiecte au fost reco-mandate în strategia de dezvoltare a Capitalei pentru completarea inelului median, dintre care patru proiecte ar trebui finalizate până în 2013. Este vorba de construcţia unei legături între Splaiul Dudescu - Şoseaua Olteniţei, lărgirea străzilor Luică şi Turnu Măgurele (între Giurgiului şi Berceni), străpungerea între strada Braşov şi şoseaua Alexandriei cu supratraversare la intersecţia cu strada Braşov şi Bd. Ghencea, lărgire strada Fabrica de Glucoză." (sursa)

Lipsesc doar străpungerile Olteniţei-Berceni şi Metalurgiei-Progresul...€

 




Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu cristianvisan

Legătura rutieră dintre Vitan și Berceni, supusă aprobării Consiliului General

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, ce va face legătura între cartierele Vitan și Berceni, intră din nou spre aprobare la Consiliul General al Municipiului București (CGMB). Consilierii generali sunt chemați vineri să aprobe exproprierile în valoare de 8 milioane de euro, necesare pentru continuarea acestei lucrări. Cheltuielile pentru exproprieri reprezintă aproape 30% din costul total al lucrării care ajunge la 128 milioane lei.

Lucrările la Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu au început încă de la sfârșitul anului 2010, iar de aproape jumătate de an, Direcția de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei supune aprobării CGMB valoarea despăgubirilor pentru terenurile și clădirile aflate pe amplasamentul lucrării. Astfel, proiectul va fi realizat pe o suprafață de 164.000 metri pătrați, din care 36.500 mp reprezintă proprietate privată și trebuie expropriați. Valoarea despăgubirilor se ridică la 35 milioane lei (8 milioane euro).

Iniţial, municipalitatea voia să ofere despăgubiri de 48 de milioane de euro pentru terenuri de 110.000 de metri pătraţi și 726 de case, însă suma pe care ar fi trebuit să o plătească ar fi fost prea mare astfel încât proiectul a fost regândit sub acest aspect.

Chiar și așa, consilierii generali au respins în mai multe rânduri proiectul de hotărâre privind exproprierile, deși tot ei au aprobat construirea străpungerii.

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu va face legătura între Vitan și Berceni. Lucrarea constă în lărgirea Bd. N. Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri și lărgirea trotuarelor la 5 metri. La intersecția bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu va fi construit un pasaj suprateran peste râul Dâmbovița. Pasajul va avea câte două benzi pe sens și un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.





http://b365.ro/news/pasajul ... l-general/

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

S-au reluat lucrările la legătura rutieră dintre Vitan şi Dristor - Străpungerea N. Grigorescu-Splai

Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu - legătura rutieră dintre cartierele Vitan şi Dristor - au fost reluate, după ce acest proiect de infrastructură a fost abandonat şi întârziat cu patru ani.

Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu au fost reluate în această lună, după ce acest proiect de infrastructură a fost abandonat şi întârziat cu patru ani. "Lucrările s-au reluat de vreo două săptămâni. S-a lucrat la drum, s-au realizat coloanele forate pe malul stâng al Dâmboviţei şi se lucrează la radier, s-au finalizat exproprierile şi a început să se elibereze amplasamentul pe care l-am expropriat, acolo unde aveam clădiri. Acum urmează să se finalizeze partea de reţele edilitare şi partea de drum şi se continuă cu coloanele forate la viitorul pod peste Dâmboviţa şi peste Splai", a declarat, pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

În lista obiectivelor de investiţii cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2014 era inclusă şi Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, lucrare a cărei valoare se ridică la 365,8 milioane lei şi care ar urma să fie finalizată în 2015. Potrivit documentului citat, pentru Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, Municipalitatea mai are de plătit 321,27 milioane lei, din care va aloca în acest an suma de 40 milioane lei.

În prezent, valoarea totală actualizată a lucrărilor pentru realizarea Străpungerii Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu se ridică la 365.855.000 lei, de peste trei ori mai mult faţă de indicatorii tehnico-economici aprobaţi iniţial, în februarie 2006. Potrivit hotărârii CGMB de atunci, lucrarea ar fi costat 118 milioane lei (27 milioane euro). Câteva luni mai târziu, costul a fost majorat cu 60%. Astfel, potrivit Hotărârii 268 din noiembrie 2006, valoarea totală a lucrării a ajuns la 193 milioane lei (44 milioane euro). Ion Dedu spune că în acest caz indicatorii tehnico-economici au fost actualizaţi cu indicele de inflaţie, conform prevederilor legale.

"Indicatorii tehnico - economici exprimă volumul lucrărilor. Ei se stabilesc pe baza unor evaluări de preţuri din lucrările anterioare, iar aceşti indicatori se actualizează în fiecare an cu indicele de inflaţie, în conformitate cu prevederile legale. Actualizarea indicatorilor tehnico-economici este prevăzută strict de lege, nu are legătură cu altceva. Indicatorii iniţiali, în conformitatea cu HCGMB nr. 265/2.11.2006, erau de 193 milioane lei, iar prin 2010 indicatorii actualizaţi ajunseseră la 225 milioane lei. Actualizarea de la 31.12.2013 nu este valoarea lucrării. În indicatori intră: exproprierile, partea de utilităţi s.a.m.d., contractele de proiectare, contractele de consultanţă, absolut tot ce înseamnă cost al lucrării, plus cei 10% - coeficientul de risc pentru cheltuielile diverse şi neprevăzute, care trebuie prevăzute neapărat în devizul general, conform Hotărârii de Guvern nr. 28/2008. În cadrul devizului general există nişte capitole, cu valoarea maximă prevăzută, iar în momentul în care declanşezi procedura de achiziţie se afişează preţul maximal pentru toate contractele de execuţie, inclusiv devieri de reţele. În acest caz preţul maximal cu tot cu exproprieri nu poate depăşi 365,8 milioane lei. La sfârşitul proiectului s-ar putea să ne trezim că există o economie majoră, pentru că, dacă exproprierile au fost calculate iniţial în 2006, pe trendul din 2007, când terenurile aveau o valoare iniţială undeva la vreo 30 milioane euro, exproprierile le-am făcut cu 8 milioane euro, acolo este o economie de 22 milioane euro de la capitolul achiziţie teren, care se înregistrează. Indicatorii sunt cei maximali aprobaţi, iar în orice moment în care te trezeşti că depăşeşti aceşti indicatori, înainte de a face vreo mişcare, trebuie să te îndrepţi către CGMB şi să soliciţi, justificat, modificarea propusă a indicatorilor tehnico-economici", a explicat Dedu, pentru B365.ro.

Contractul pentru execuţia lucrării (construcţie şi montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică şi exproprierile.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu – Vitan Bârzeşti (spre Olteniţei) face legătura între cartierele Vitan şi Dristor. Lucrările la proiect au început în martie 2010 şi ar fi trebuit încheiate în toamna lui 2012. Lucrarea s-a blocat însă, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Ulterior, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, pentru Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, exproprieri în valoare de 30,9 milioane lei (peste 7 milioane euro), după cum B365.ro informa aici, în contextul în care Municipalitatea voia, iniţial, să ofere despăgubiri de 48 de milioane de euro, pentru 110.000 de metri pătraţi pe care se aflau terenuri şi casele a 726 de proprietari.

Proiectul iniţial prevedea lărgirea Bd. Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri şi lărgirea trotuarelor la 5 metri. Pentru a se reduce valoarea exproprierilor, Municipalitatea a schimbat proiectul. În forma finală, proiectul prevede şi construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

"Lucrarile au fost sistate din cauza lipsei prevederilor bugetare pe anul în curs, în condiţiile în care, primarul general a cerut CGMB de nenumărate ori, delimitarea culoarului de expropriere pentru eficientizarea cheltuirii banilor publici. Proiectul propus urma să aibă 2 benzi pe sens şi trotuare pe fiecare parte, faţă de prevederea iniţială care includea 3 benzi pe sens+spaţiu verde pe mijloc, cu lăţime de 7 metri. Solicitarea primarului general a fost respinsă de fiecare dată de către CGMB, Municipalitatea neputând efectua exproprierile cu puţinii bani pe care acest proiect i-a avut la dispoziţie", au precizat anterior, pentru B365.ro, reprezentanţii Primăriei Capitalei.

"Proiectul nu s-a modificat. Sunt probleme cu utilităţile, pentru că sunt o serie întreagă de utilităţi majore, mă refer la partea de canalizare, reţelele de termoficare şi cele electrice, de înaltă tensiune, pe care trebuie să le mai înălţăm, dar noi ţinem de termenul ăsta: 2015, spre sfârşitul anului. Totul ţine de cât de repede se vor realiza problemele legate de utilităţi, în special cele de la reţelele de înaltă tensiune. Acestea nu fac parte din contractul cu constructorul, este problema noastră, a autorităţii, şi trebuie să ne ajute Transelectrica. Acum se refac studiile de compatibilitate, de coexistenţă a reţelelor. E o situaţie mai specială, dar sperăm să le rezolvăm şi pe acestea până atunci", a conchis Dedu.

http://www.b365.ro/s-au-reluat-lucraril...04920.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Se conturează un nou pasaj suprateran în București. CÂND VA FI GATA

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prinde contur. Aproate toate picioarele de pod au fost ridicate, iar acum se lucrează la construirea rampelor pasajului. Proiectul a fost demarat în martie 2010 și ar fi trebuit încheiat la sfârșitul anului 2012. Lucrarea a fost însă blocată aproximativ patru ani din cauza exproprierilor. Reprezentanții Primăriei Capitalei anunță acum un nou termen de finalizare al proiectului. "Dacă lucrurile merg bine" noul pasaj va fi gata la sfârșitul anului viitor.

Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, care va face legătura între cele două maluri ale Dâmboviței, în zona CET Sud, au fost reluate din luna martie a acestui an, după ce aproape patru ani au fost blocate din cauza exproprierilor. Din martie și până acum, pasajul a prins contur.

"Toate picioarele de pod sunt ridicate. Mai puțin unul, de pe malul drept la Dâmboviței la care nu am putut să lucrăm decât alternativ. Nu puteam obtura cursul de apă. S-au pregătit și rampele pentru a se putea începe construirea zidurilor de sprijin", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Primăria Capitalei a demarat lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu în martie 2010. Lucrarea s-a blocat însă la scurt timp, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). Proiectul s-a deblocat după aproape patru ani. Astfel, constructorul s-a întors pe șantier abia în luna martie a acestui an. Între timp, Primăria Capitalei a refăcut calendarul proiectului și stabilit un nou termen pentru finalizarea lucrărilor.

"Dacă lucrurile merg cum trebuie, estimăm că la sfârșitul lui 2015 vom termina", a declarat Ion Dedu.

Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

În prezent, valoarea totală actualizată a proiectului Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu se ridică la 365.855.000 lei (82 milioane euro). În 2014, Primăria Capitalei a alocat pentru acest proiect 40 milioane lei de la bugetul local.

Contractul pentru execuţia lucrării (construcţie şi montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică şi exproprierile. Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.

http://www.b365.ro/se-lucreaza-din-nou-...1VMz0.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

În ce stadiu sunt ACUM lucrările la pasajul Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu

Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu au avansat vizibil, iar noul pasaj suprateran prinde contur. Picioarele de pod au fost ridicate şi s-au început lucrările la construirea rampelor pasajului. Noul pasaj suprateran ar trebui să fie gata până la sfârşitul acestui an.

Până în prezent s-au făcut picioarele podului, iar acum se lucrează la construirea rampelor pasajului, după cum se poate observa în galeria foto. Fotografiile au fost postate pe forum.peundemerg.ro de utilizatorul dr4qul4 şi pe forummetrouusor.com de utilizatorul Gabi23.

Potrivit utilizatorului danutzu_2910 au apărut deja primele grinzi pe piloni, între culeea nord si primul rând de piloni şi s-a început montarea ţevilor de termoficare.

Pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungerea Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu fac parte din inelul median de circulaţie al Capitalei. Inelul median va fi întregit cu:

- închiderea inelului median pe arcul nordic – modulele 2, 3 şi 4, între str. Gherghiţei – intrare A3 şi Bd. Aviaţiei – str. Barbu Văcărescu,

- nod rutier Ciurel – Virtuţii – Splaiul Independenţei

- pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungere Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu

- pasaj suprateran peste calea ferată (Heliade între vii – Şos. Pantelimon).

Pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungerea Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu vor asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan - Barzesti, si, odata cu finalizarea A3, vor asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului.

Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, care va face legătura între cele două maluri ale Dâmboviței, în zona CET Sud, au fost reluate în primăvara anului trecut, după ce acest proiect de infrastructură a fost abandonat şi întârziat cu patru ani din cauza exproprierilor. Proiectul a fost demarat în martie 2010 și ar fi trebuit încheiat la sfârșitul anului 2012. Lucrarea s-a blocat însă la scurt timp, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). Proiectul s-a deblocat după aproape patru ani. Astfel, constructorul s-a întors pe șantier abia în martie 2014. Între timp, Primăria Capitalei a refăcut calendarul proiectului și stabilit un nou termen pentru finalizarea lucrărilor.

"Dacă lucrurile merg cum trebuie, estimăm că la sfârșitul lui 2015 vom termina", a declarat anterior pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

În prezent, valoarea totală actualizată a proiectului Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu se ridică la 365.855.000 lei (82 milioane euro), de peste trei ori mai mult faţă de indicatorii tehnico-economici aprobaţi iniţial, în februarie 2006. Potrivit hotărârii CGMB de atunci, lucrarea ar fi costat 118 milioane lei (27 milioane euro). Câteva luni mai târziu, costul a fost majorat cu 60%. Astfel, potrivit Hotărârii 268 din noiembrie 2006, valoarea totală a lucrării a ajuns la 193 milioane lei (44 milioane euro). Ion Dedu spune că în acest caz indicatorii tehnico-economici au fost actualizaţi cu indicele de inflaţie, conform prevederilor legale.

"Indicatorii tehnico - economici exprimă volumul lucrărilor. Ei se stabilesc pe baza unor evaluări de preţuri din lucrările anterioare, iar aceşti indicatori se actualizează în fiecare an cu indicele de inflaţie, în conformitate cu prevederile legale. Actualizarea indicatorilor tehnico-economici este prevăzută strict de lege, nu are legătură cu altceva. Indicatorii iniţiali, în conformitatea cu HCGMB nr. 265/2.11.2006, erau de 193 milioane lei, iar prin 2010 indicatorii actualizaţi ajunseseră la 225 milioane lei. Actualizarea de la 31.12.2013 nu este valoarea lucrării. În indicatori intră: exproprierile, partea de utilităţi s.a.m.d., contractele de proiectare, contractele de consultanţă, absolut tot ce înseamnă cost al lucrării, plus cei 10% - coeficientul de risc pentru cheltuielile diverse şi neprevăzute, care trebuie prevăzute neapărat în devizul general, conform Hotărârii de Guvern nr. 28/2008. În cadrul devizului general există nişte capitole, cu valoarea maximă prevăzută, iar în momentul în care declanşezi procedura de achiziţie se afişează preţul maximal pentru toate contractele de execuţie, inclusiv devieri de reţele. În acest caz preţul maximal cu tot cu exproprieri nu poate depăşi 365,8 milioane lei. La sfârşitul proiectului s-ar putea să ne trezim că există o economie majoră, pentru că, dacă exproprierile au fost calculate iniţial în 2006, pe trendul din 2007, când terenurile aveau o valoare iniţială undeva la vreo 30 milioane euro, exproprierile le-am făcut cu 8 milioane euro, acolo este o economie de 22 milioane euro de la capitolul achiziţie teren, care se înregistrează. Indicatorii sunt cei maximali aprobaţi, iar în orice moment în care te trezeşti că depăşeşti aceşti indicatori, înainte de a face vreo mişcare, trebuie să te îndrepţi către CGMB şi să soliciţi, justificat, modificarea propusă a indicatorilor tehnico-economici", a explicat, anterior, Ion Dedu, pentru B365.ro.

Contractul pentru execuţia lucrării (construcţie şi montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică şi exproprierile. Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu – Vitan Bârzeşti (spre Olteniţei) face legătura între cartierele Vitan şi Dristor.

Proiectul iniţial prevedea lărgirea Bd. Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri şi lărgirea trotuarelor la 5 metri. Pentru a se reduce valoarea exproprierilor, Municipalitatea a schimbat proiectul. În forma finală, proiectul prevede şi construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

"Proiectul nu s-a modificat. Sunt probleme cu utilităţile, pentru că sunt o serie întreagă de utilităţi majore, mă refer la partea de canalizare, reţelele de termoficare şi cele electrice, de înaltă tensiune, pe care trebuie să le mai înălţăm, dar noi ţinem de termenul ăsta: 2015, spre sfârşitul anului. Totul ţine de cât de repede se vor realiza problemele legate de utilităţi, în special cele de la reţelele de înaltă tensiune. Acestea nu fac parte din contractul cu constructorul, este problema noastră, a autorităţii, şi trebuie să ne ajute Transelectrica. Se refac studiile de compatibilitate, de coexistenţă a reţelelor. E o situaţie mai specială, dar sperăm să le rezolvăm şi pe acestea până atunci", a mai spus Dedu.

http://www.b365.ro/in-ce-stadiu-sunt-ac...yDsOe.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/pasajul-bd-nico...33821.html

Pasajul Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu prinde contur. Cum arată ACUM GALERIE FOTO

Lucrările la pasajul suprateran de pe Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu avansează vizibil. În galeria foto alăturată puteţi vedea cum arată acum pasajul care ar urma să fie gata până la sfârşitul acestui an.

Până acum s-au făcut lucrări atât la rampa de acces, care s-a înălţat foarte mult, au început să se introducă în pământ profilele metalice, s-au finalizat elevaţiile pe malul drept şi s-au pus grinzile peste pod, potrivit utilizatorului TibiV, care a postat imagini de la faţa locului pe forum.peundemerg.ro.

La finele săptămânii trecute s-a executat şi suprabetonarea podului în amonte.

Anterior s-au spart capetele pilotilor forati de la culeea de pe malul drept a podului de la nivelul solului (jumatatea de pod din amonte), iar pe malul malul stang s-au finalizat armaturile de la imbinarea celor doua sectiuni de grinzi.

Pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungerea Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu fac parte din inelul median de circulaţie al Capitalei. Inelul median va fi întregit cu:

- închiderea inelului median pe arcul nordic – modulele 2, 3 şi 4, între str. Gherghiţei – intrare A3 şi Bd. Aviaţiei – str. Barbu Văcărescu,

- nod rutier Ciurel – Virtuţii – Splaiul Independenţei

- pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungere Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu

- pasaj suprateran peste calea ferată (Heliade între vii – Şos. Pantelimon).

Pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungerea Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu vor asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan - Barzesti, si, odata cu finalizarea A3, vor asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului.

Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, care va face legătura între cele două maluri ale Dâmboviței, în zona CET Sud, au fost reluate în primăvara anului trecut, după ce acest proiect de infrastructură a fost abandonat şi întârziat cu patru ani din cauza exproprierilor. Proiectul a fost demarat în martie 2010 și ar fi trebuit încheiat la sfârșitul anului 2012. Lucrarea s-a blocat însă la scurt timp, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). Proiectul s-a deblocat după aproape patru ani. Astfel, constructorul s-a întors pe șantier abia în martie 2014. Între timp, Primăria Capitalei a refăcut calendarul proiectului și stabilit un nou termen pentru finalizarea lucrărilor.

"Dacă lucrurile merg cum trebuie, estimăm că la sfârșitul lui 2015 vom termina", a declarat anterior pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

În prezent, valoarea totală actualizată a proiectului Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu se ridică la 365.855.000 lei (82 milioane euro), de peste trei ori mai mult faţă de indicatorii tehnico-economici aprobaţi iniţial, în februarie 2006. Potrivit hotărârii CGMB de atunci, lucrarea ar fi costat 118 milioane lei (27 milioane euro). Câteva luni mai târziu, costul a fost majorat cu 60%. Astfel, potrivit Hotărârii 268 din noiembrie 2006, valoarea totală a lucrării a ajuns la 193 milioane lei (44 milioane euro). Potrivit lui Ion Dedu, în acest caz, indicatorii tehnico-economici au fost actualizaţi cu indicele de inflaţie, conform prevederilor legale.

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Stadiul lucrărilor la Străpungerea N. Grigorescu: Un pod peste Dâmbovița e GATA

Lucrările la Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu au avansat în ultimele luni, însă nu atât cât ar fi trebuit. Unul dintre podurile peste Dâmbovița a fost finalizat în mare parte, însă la cel de-al doilea abia încep lucrările. Nici pasajul suprateran nu a trecut încă peste Dâmbovița. Lucrările ar fi trebuit încheiate până la sfârșitul acestui an, însă având în vedere stadiul actual al lucrările este puțin probabil ca proiectul să fie finalizat în următoarele două luni. Lucrarea are deja o întârziere de trei ani.

Proiectul de infrastructură Străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu a făcut câteva progrese în ultimele luni însă nu suficiente pentru a se putea respecta termenul de finalizare. Constructorul a finalizat doar unul dintre cele două poduri peste Dâmbovița, iar pasajul suprateran s-a blocat la mal.

Până acum a fost terminat doar podul din amonte. A fost realizat trotuarul și s-a montat și o balustradă. La podul din aval însă, lucrările abia încep. De asemenea, mai este mult de lucrat și la pasajul suprateran care nu a trecut încă Dâmbovița. La rampe abia s-au montat parapeții, iar la bretelele laterale nu s-a făcut mai nimic.

Lucrarea ar trebui terminată până la sfârșitul acestui an. "Dacă lucrurile merg cum trebuie, estimăm că la sfârșitul lui 2015 vom termina", a declarat anterior pentru B365.ro, Ion Dedu, director de la acea dată al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Dat fiind stadiul actual al proiectului este puțin probabil însă ca în două luni totul să fie gata.

Proiectul are deja o întârziere de trei ani. Astfel, Primăria Capitalei a demarat lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu în martie 2010, iar lucrările ar fi trebuit încheiate în 2013. Proiectul s-a blocat însă după ce se finalizase mai puțin de 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). Proiectul s-a deblocat după aproape patru ani. Astfel, constructorul s-a întors pe șantier abia în martie 2014, iar contractul prevede acum ca termen de finalizare sfârșitul lui 2015.

Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede lărgirea bulevardului la trei benzi pe sens de la intersecția cu Theodor Pallady și construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

În prezent, valoarea totală actualizată a proiectului Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu se ridică la 365.855.000 lei (82 milioane euro).


http://www.b365.ro/stadiul-lucrarilor-l...d7B2C.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

Proiectul Străpungere Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu ar fi trebuit finalizat până la sfârșitul acestui an. La 15 decembrie 2015 însă, lucrările erau gata doar în proporție de 60%. Reprezentanții Primăriei Capitalei estimează că proiectul va fi terminat la 30 iunie 2016.

"S-a executat supratraversarea peste raul Dambovita, aceasta fiind realizata in procent de 90 %. Supralargirea bulevardului Nicolae Grigorescu este realizata in proportie de 50 %. Se lucreaza la relocarea utilitatilor, tablierul podului: armare, beton, iar atunci cand temperaturile vor permite si la asfalt. Una dintre rampe este in curs de finalizare, la cealalta rampa lucrarile sunt oprite pana la gasirea unei solutii cu privire la supratraversarea cablurilor electrice ale Transelectrica", au precizat reprezentanții Primăriei Capitalei într-un răspuns remis B365.ro.

http://www.b365.ro/pasajul-nicolae-grig...42840.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

B365.RO:

http://www.b365.ro/mobi/finalizarea-pas...45886.html

Finalizarea Pasajului Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, AMÂNATĂ cu o lună. FOTO STADIUL LUCRĂRILOR

Lucrările la Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu se mai prelungesc cu o lună. Astfel, potrivit ultimelor estimări ale municipalității, proiectul va fi terminat în iulie 2016. Asta în condițiile în care lucrarea are deja o întârziere de trei ani. Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede lărgirea bulevardului la trei benzi pe sens de la intersecția cu Theodor Pallady și construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Proiectul va fi continuat cu un pasaj subteran.
În acest moment, proiectul Străpungere Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu este executat în proporție de 67%, iar termenul estimat de finalizare a lucrărilor este iulie 2016, anunță Primăria Capitalei.

La sfârșitul anului trecut, municipalitatea anunța însă că proiectul va fi încheiat în luna iunie a acestui an, termenul fiind prelungit astfel cu încă o lună.

Până acum cele două poduri de la nivelul solului, peste râul Dambovita au fost realizate în proporție de 99% si respectiv 95%. De asemenea, pasajul suprateran este realizat in procent de 80%, iar supralărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu este finalizată în proporție de 65 %.

În acest moment se lucrează la relocarea utilităților (rețele de apă și canalizare, electricitate și termoficare) și la tăblierul podului. Una dintre rampe este în curs de finalizare, iar la cealaltă rampă lucrările sunt oprite până la găsirea unei soluții cu privire la supratraversarea cablurilor electrice ale Transelectrica.

Valoarea totală actualizată a proiectului Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu se ridică la 350 milioane lei (78 milioane euro).  Pâna la 31 decembrie 2015 fuseseră cheltuiți 114 milioane lei, și mai rămăseseră de executat 234 milioane lei. În bugetul pentru acest an,  aprobat luni de consilierii generali, au fost prevăzuți însă doar 33,4 milioane lei pentru acest proiect.

Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că acest proiect va fi continuat cu un nou pasaj subteran până în zona intersecției Șos. Olteniței – Șoseaua Vitan Bârzești. Pentru acest nou pasaj va fi făcut un proiect separat și se va organiza o nouă licitație. Noua investiție nu se regăsește însă în bugetul Capitalei pentru acest an.

Istoricul proiectului

Proiectul Străpungere Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu are deja o întârziere de trei ani. Astfel, Primăria Capitalei a demarat lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu în martie 2010, iar lucrările ar fi trebuit încheiate în 2013. Proiectul s-a blocat însă după ce se finalizase mai puțin de 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). Proiectul s-a deblocat după aproape patru ani. Astfel, constructorul s-a întors pe șantier abia în martie 2014.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede lărgirea bulevardului la trei benzi pe sens de la intersecția cu Theodor Pallady și construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

 


Re: Stiri si articole din presa t530

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20843420-analiza-cat-mai-asteptat-bucurestenii-pana-cand-vor-termina-marile-proiecte-infrastructura-pasajele-piata-sudului-nicolae-grigorescu-ciurel-modernizarea-liviu-rebreanu-soselei-pantelimon.htm

Strapungerea B-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu

"Lucrarea este executata in procent de 67%. Cele doua poduri de la nivelul solului, peste raul Dambovita, sunt realizate in proportie de 99 % si respectiv 95%. Pasajul suprateran este realizat in procent de 80%. Supralargirea bulevardului Nicolae Grigorescu este realizata in proportie de 65 %", potrivit informatiilor furnizate de municipalitate.

In prezent se lucreaza la relocarea utilitatilor, tablierul podului - armare, beton, iar atunci cand temperaturile vor permite si la asfalt. Una dintre rampe este in curs de finalizare, iar la cealalta rampa lucrarile sunt oprite pana la gasirea unei solutii cu privire la supratraversarea cablurilor electrice ale Transelectrica.

Termen estimat de finalizare a lucrarilor este  iulie 2016. "Ritmul de executie este afectat de lucrarile la retelele edilitare: se deviaza retelele de electricitate – subterane si aeriene de inalta, medie si joasa tensiune,    se realizeaza retelele de apa si canalizare si se deviaza relelele de apa industriala, se deviaza retelele de termoficare", potrivit municipalitatii.

In bugetul pe anul 2016 al Primariei Capitalei, pentru strapungerea B-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu s-au alocat 33 milioane lei.

Proiectul a fost demarat în martie 2010 si ar fi trebuit încheiat la sfârsitul anului 2012. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani din cauza exproprierilor deoarece Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). In urma unei licitatii, valoarea proiectului a fost stabilita la 90 milioane lei. Lucrarile au fost reluate in luna martie 2014.

Lucrarea consta in largirea B-dului N. Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri si largirea trotuarelor la 5 metri. La intersectia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu va fi construit un pasaj suprateran peste raul Dambovita. Pasajul va avea cate doua benzi pe sens. In lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului doua poduri cu cate trei benzi pe sens.

In etapa a II a, (in baza unui alt contract), in conformitate cu Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti, aceasta artera va fi continuata cu pasaj subteran, pana in zona intersectiei Sos. Oltenitei – Soseaua Vitan Barzesti.

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Când va fi GATA Străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu VIDEO

Lucrările la Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, ce include un pasaj suprateran cu două benzi pe sens peste Dâmboviţa şi va face legătura între bd. Nicolae Grigorescu şi strada Haţeganu, se apropie de final.

"Pentru pasajul suprateran stadiul este de 98%, iar rampele de intrare si iesire de pe acest pasaj sunt de 60%. La nivelul solului, sub podul suprateran, exista doua poduri la nivelul solului, care cuprind 3 benzi de circulatie pe sens, si care sunt finalizate 100%", spune Primăria Capitalei, potrivit hotnews.ro.

Cele doua poduri de la sol vor fi puse in functiune in primavara anului viitor, spun reprezentantii municipalitatii, iar pasajul suprateran, in circa 6 luni.

"In perioada imediat urmatoare vom face toate demersurile necesare in vederea evaluarii indeplinirii tuturor conditiilor de punere in functiune a acestor 2 pasaje. Prin perioada imediat urmatoare se intelege sfarsitul anului si primul trimestru al anului urmator. In ceea ce priveste rampa de urcare dinspre Salajan catre Popesti-Leordeni, aceasta, cum am mai spus, e realizata in procent de 60%, in momentul de fata sunt in desfasurare procedurile necesare pentru realizarea documentatiei in vederea suprainaltarii si ducerea la indeplinire a studiului de coexistenta si amplasament, avand in vedere liniile de inalta tensiune care traverseaza zona pasajului. Este vorba despre un efort comun, atat la Municipalitatii cat si al detinatorilor retelelor, avand in vedere ca procedura include si proceduri de expropriere, nu se poate da un termen exact. Din estimarile specialistilor, intre 3 si 6 luni", menţionează PMB.

Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede lărgirea bulevardului la trei benzi pe sens de la intersecția cu Theodor Pallady și construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

http://www.mediafax.ro/social/primaria-capitalei-vrea-sa-inaugureze-pasajul-de-la-piata-sudului-peste-doua-luni-iar-pana-in-august-sa-termine-podul-peste-dambovita-16164088

Primăria Capitalei vrea să inaugureze pasajul de la Piaţa Sudului peste două luni, iar până în august să termine podul peste Dâmboviţa

Primăria Capitalei spune că lucrările la două dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Capitală vor fi încheiate până la finalul verii din acest an.

La pasajul de la Piaţa Sudului lucrările sunt aproape gata, în condiţiile în care deja lucrăm la finisarea interiorului. Cel mai probabil în aprilie lucrările vor fi gata şi nu se va mai forma niciun ambuteiaj acolo. Tot în sud, la podul peste Dâmboviţa, care va forma o alternativă la Vitan-Bârzeşti, lucrările vor fi gata în luna august. După ce vom finaliza podul vor începe lucrările la construcţia drumului, iar cel mai probabil anul viitor pe acolo se va putea circula fără probleme“, a declarat Aurelian Bădulescu, viceprimarul Capitalei, în cadrul emisiunii Perfect Imperfect de la TVR.

El a subliniat că zona de sud a Capitalei va fi cea mai bine dezvoltată din punctul de vedere al infrastructurii rutiere după terminarea lucrărilor. De partea cealaltă este partea de vest a Capitalei, unde Prelungirea Ghencea rămâne blocată, iar amânarea metroului din Drumul Taberei pentru 2018 şi pentru Pasajul de la Domneşti unde nu există o dată certă de începere a lucrărilor, astfel încât cel mai probabil acesta va fi gata după 2020. Construcţia pasajului întră în atribuţiile companiei de drumuri naţionale.

În ultimul trimestru al anului trecut au fost finalizate străpungerea tunelului rutier pe sensul Niţu Vasile - Calea Văcăreşti şi străpungerea tunelului pe sensul Calea Văcăreşti - Niţu Vasile.

Realizarea pasajului subteran de la Piaţa Sudului, cu o lungime de 356 de metri, pre­supune săparea unui tunel care să lege Calea Văcăreşti de strada Niţu Vasile, realizarea a patru pasaje pietonale, realizarea unei legături pietonale subterane între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei.

Lucrările la pasajul auto de la Piaţa Sudului au demarat în luna mai 2014 şi ar fi trebuit finalizate în decembrie 2015. Acest termen nu a fost respectat, însă, iar finalizarea pasajului a fost amânată prima dată până la mijlocul acestui an, apoi prelungit încă o dată pentru luna decembrie 2018. Investiţia totală se ridică la 127 de milioane de lei, iar trei sferturi din bani ar fi trebuit să vină de la Uniunea Europeană. Dar din cauza întârzierilor şi a amânărilor repetate, doar 18 milioane de lei au putut fi decontaţi la UE, restul banilor pentru finalizarea pasajului urmând să fie asiguraţi din bugetul Primăriei Capitalei.

Evaluată la 20 mil. euro, străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu intră în linie dreaptă. proiectul include un pod peste Dâmboviţa în zona de sud-est a Capitalei. Noua arteră va face parte din inelul median al Bucureştiului între b-dul Camil Ressu şi Splaiul Independenţei şi va permite reducerea valorilor de trafic de pe Vitan-Bârzeşti. Stadiul actual este de circa 70%, cele două poduri peste Dâmboviţa fiind aproape gata. De asemenea, supralărgirea b-dului Nicolae Grigorescu este realizată în proporţie de aproape 70%, potrivit primă­riei generale. De asemenea, în etapa a doua a proiectului este prevăzut un pasaj subteran până în intersecţia dintre Şos. Olteniţei şi Vitan-Bârzeşti, însă acesta va fi realizat în baza unui alt contract.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Șos. Vitan-Bârzești (2010 - 2023)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use