Cehia - Praga

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 10:04

Tramvaiele în centru. De remarcat marcajele și diversele soluții la nivelul carosabilului menite să asigure pe cât posibil evitarea conflictelor în trafic și facilitarea accesului călătorilor la vehicule în condiții de siguranță.
Fişiere ataşate
DSC_6954.JPG
DSC_6954.JPG (1.16 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6054.JPG
DSC_6054.JPG (1.3 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6423.JPG
DSC_6423.JPG (1.06 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_5860.JPG
DSC_5860.JPG (1.27 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6022.JPG
DSC_6022.JPG (1.16 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6029.JPG
DSC_6029.JPG (1.04 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6065.JPG
DSC_6065.JPG (1.16 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6359.JPG
DSC_6359.JPG (1.21 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6361.JPG
DSC_6361.JPG (1.3 MiB) Vizualizat de 1067 ori
DSC_6378.JPG
DSC_6378.JPG (1.28 MiB) Vizualizat de 1067 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 10:13

In centru:
Fişiere ataşate
DSC_6386.JPG
DSC_6386.JPG (1.36 MiB) Vizualizat de 1066 ori
DSC_6392.JPG
DSC_6392.JPG (1.11 MiB) Vizualizat de 1066 ori
DSC_6450.JPG
DSC_6450.JPG (1.37 MiB) Vizualizat de 1066 ori
DSC_6451.JPG
DSC_6451.JPG (1.29 MiB) Vizualizat de 1066 ori
DSC_6469.JPG
DSC_6469.JPG (1.39 MiB) Vizualizat de 1066 ori
DSC_6470.JPG
DSC_6470.JPG (1.49 MiB) Vizualizat de 1066 ori
DSC_6738.JPG
DSC_6738.JPG (1.35 MiB) Vizualizat de 1066 ori
DSC_6759.JPG
DSC_6759.JPG (1.52 MiB) Vizualizat de 1066 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 10:55

Terminalul în triunghi de la Zvonarka utilizat de linia turistică 23 cu vehicule T3 nemodernizate și câteva poze cu vehiculele de pe această linie:
Fişiere ataşate
DSC_6446.JPG
DSC_6446.JPG (1.63 MiB) Vizualizat de 1064 ori
DSC_6447.JPG
DSC_6447.JPG (1.47 MiB) Vizualizat de 1064 ori
DSC_6448.JPG
DSC_6448.JPG (1.53 MiB) Vizualizat de 1064 ori
DSC_6449.JPG
DSC_6449.JPG (1.62 MiB) Vizualizat de 1064 ori
DSC_6403.JPG
DSC_6403.JPG (1.15 MiB) Vizualizat de 1064 ori
DSC_6610.JPG
Pe serpentina către castelul Hradcany
DSC_6610.JPG (1.56 MiB) Vizualizat de 1064 ori
DSC_6620.JPG
DSC_6620.JPG (1.65 MiB) Vizualizat de 1064 ori
DSC_6619.JPG
Și pentru comparație un T3 modernizat complet acoperit de reclame
DSC_6619.JPG (1.72 MiB) Vizualizat de 1064 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 15:41

În zonele periferice și semicentrale, liniile de tramvai sunt în general plasate pe partea mediană a străzii. În ultimii ani, s-au efectuat numeroase lucrări de infrastructură menite să înlocuiască șinele înglobate în dale de beton BKV sau piatră cubică cu soluții mai eficiente și totodată să separe calea de rulare a tramvaielor de restul traficului. Există la ora actuală numeroase secțiuni green track cât și stil cale ferată.

Vechea infrastructură cu dale BKV și piatră cubică pozată în 2009:
Fişiere ataşate
DSC_6773.JPG
DSC_6773.JPG (1.28 MiB) Vizualizat de 1046 ori
DSC_6775.JPG
DSC_6775.JPG (1.03 MiB) Vizualizat de 1046 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 15:46

Noua infrastructură:
Fişiere ataşate
DSC_5882.JPG
DSC_5882.JPG (1.25 MiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_6764.JPG
Tranziție graduală către green track :)
DSC_6764.JPG (1.17 MiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_6625.JPG
DSC_6625.JPG (1.27 MiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_6417.JPG
DSC_6417.JPG (1.43 MiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_6444.JPG
DSC_6444.JPG (1.11 MiB) Vizualizat de 1045 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 15:51

De remarcat și numeroasele stații care asigură o transbordare facilă către metrou, guri de acces către stațiile de metrou existând uneori chiar pe refugiile de tramvai (cu exemplificare stația multimodală de autobuz/tramvai Zelivskeho cu acces direct la stația de metrou cu același nume):
Fişiere ataşate
DSC_6430.JPG
DSC_6430.JPG (1.17 MiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_6433.JPG
DSC_6433.JPG (1.22 MiB) Vizualizat de 1045 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 15:56

În alte cazuri, pe măsură ce rețeaua de metrou s-a dezvoltat, o serie de linii de tramvai au fost deviate prin construirea unor artere de penetrație exclusiv pentru tramvai, astfel încât acestea să treacă chiar prin dreptul gurii de metrou.

Stațiile de tramvai/metrou Vltavska și respectiv Nadrazi Strasnice în ultima poză:
Fişiere ataşate
DSC_6544.JPG
Vltavska
DSC_6544.JPG (994.86 KiB) Vizualizat de 1041 ori
DSC_6545.JPG
Vltavska cu guri de metrou de o parte și de alta a liniilor de tramvai.
DSC_6545.JPG (1.01 MiB) Vizualizat de 1041 ori
DSC_6546.JPG
Vltavska
DSC_6546.JPG (1.86 MiB) Vizualizat de 1041 ori
DSC_6835.JPG
Nadrazi Strasnice cu gura de metrou inclusă într-un complex comercial pe partea dreaptă
DSC_6835.JPG (1.11 MiB) Vizualizat de 1041 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 16:09

Pe lângă frecvența foarte bună (8 minute în orele de vârf și 10 minute în restul zilei pe liniile normale, 4 minute în orele de vârf și 5 minute în restul zilei pe cele 3 linii magistrale: 9, 17, 22), autoritatea de transport din Praga a implementat și un sistem de cadențare a traseelor. Astfel plecările de la capetele de la periferie sunt intercalate între linii, pentru a asigura o frecvență globală cât mai bună. Numeroase linii sunt organizate în perechi: 1 și 25, 6 și 24, 10 și 16, 12 și 24 etc., însă nu întotdeauna au capete comune. Un astfel de exemplu sunt liniile 1 și 25, care formează un trunchi comun doar pe secțiunea centrală a traseului, cu treceri prin stațiile comune cadențate. Linia turistică 23, dotată cu vagoane T3 nemodernizate, este de asemenea gândită să aibă trecerile alternate cu linia 22. Pe liniile magistrale 17 și 22, datorită cererii scăzute de transport la periferie, fiecare al doilea tramvai se oprește la o buclă intermediară fără a mai efectua traseul complet.
Fişiere ataşate
DSC_6760.JPG
Orare în stații
DSC_6760.JPG (1.03 MiB) Vizualizat de 1037 ori
DSC_6379.JPG
Anunț de deviere datorat unor lucrări de refacere a infrastructurii de tramvai
DSC_6379.JPG (1.02 MiB) Vizualizat de 1037 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 17:42

Odată cu modernizarea infrastructurii, una dintre trăsăturile clasice ale rețelei de tramvai este însă pe cale să dispară. In momentul de față, a mai rămas o singură buclă la Divoka Sarka în care tramvaiele au posibilitatea să întoarcă în ambele sensuri.
Fişiere ataşate
DSC_6769.JPG
DSC_6769.JPG (1.21 MiB) Vizualizat de 1026 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 18:16

Cele mai moderne secțiuni care cu adevărat își merită cu adevărat numele de metrou ușor au fost realizate la începutul perioadei postcomuniste, sunt în număr de 3 și toate conțin secțiuni de estacadă.
Primul tronson Ohrada – Palmovka a fost realizat în 1990, este cel mai scurt dintre cele 3, însă foarte important pentru că reprezintă singura linie de tramvai care traversează magistrala de cale ferată la est de Hlavni Nadrazi (Gara Centrală). Este compus din două secțiuni: la nord o estacadă peste multiple fire de cale ferată (are 455 de m lungime, 12 m lățime și maxim 16 m înălțime), iar la sud un segment cu șină stil CF printr-o zonă împădurită.
Fişiere ataşate
DSC_6568.JPG
DSC_6568.JPG (1.29 MiB) Vizualizat de 1021 ori
DSC_6570.JPG
DSC_6570.JPG (1.42 MiB) Vizualizat de 1021 ori
DSC_6569.JPG
Linia turistica 23 nu circula pe acest tronson, insa cel putin unele vehicule se retrag pe aici spre depou.
DSC_6569.JPG (1.54 MiB) Vizualizat de 1021 ori
DSC_6571.JPG
DSC_6571.JPG (1.53 MiB) Vizualizat de 1021 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 18:40

Cel de-al doilea tronson ca lungime, Hlubocepy-Sidliste Barrandov a fost finalizat în 2003 (linie complet separata de trafic cu 2 sectiuni de estacada și 2 tuneluri) este de departe cel mai celebru, așa că îl voi descrie mai puțin și voi lăsa imaginile să vorbească. Interesant este că dacă în anii 2000 DPK prefera să trimită în special Skodele T14 pe rutele care deserveau acest segment, astăzi parcul este mult mai variat, iar Skoda T14 lipsește cu desăvârșire.
Fişiere ataşate
DSC_6146.JPG
Skode T14 în 2009 la terminalul Sidliste Barrandov
DSC_6146.JPG (943.73 KiB) Vizualizat de 1017 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 18:43

Sidliste Barrandov actual:
Fişiere ataşate
DSC_6367.JPG
DSC_6367.JPG (1.13 MiB) Vizualizat de 1016 ori
DSC_6368.JPG
DSC_6368.JPG (1.18 MiB) Vizualizat de 1016 ori
DSC_6366.JPG
DSC_6366.JPG (1.4 MiB) Vizualizat de 1016 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 18:45

Poliklinika Barrandov:
Fişiere ataşate
DSC_6365.JPG
DSC_6365.JPG (1.2 MiB) Vizualizat de 1015 ori
DSC_6364.JPG
DSC_6364.JPG (1.48 MiB) Vizualizat de 1015 ori
DSC_6363.JPG
DSC_6363.JPG (1.31 MiB) Vizualizat de 1015 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cehia - Praga

Mesajde Icsilviu » Sâm, 25 Aug 2018, 18:47

Chaplinovo Namesti:
Fişiere ataşate
DSC_6359.JPG
DSC_6359.JPG (1.32 MiB) Vizualizat de 1015 ori
DSC_6360.JPG
DSC_6360.JPG (1.29 MiB) Vizualizat de 1015 ori
DSC_6361.JPG
DSC_6361.JPG (1.18 MiB) Vizualizat de 1015 ori
DSC_6362.JPG
DSC_6362.JPG (1.09 MiB) Vizualizat de 1015 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 320
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Praga


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator