Transportul în lumeEuropaCehia / Česká republikaPraga

 

Topic: Tramvaie

97 posts, 63484 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Cele 2 vagoane K1 nu au fost niciodata in proprietatea regiilor de transport, ci au ramas permanent in proprietatea ÄŒKD. La Praga, tramvaiele K1 au avut probleme cu echipamentul electronic, diferit de cel de pe T3. Din ce se spune, tocmai din cauza problemelor cu tramvaiele K1 nu s-a vrut cumpararea de tramvaie K2, care desi aveau echipamente noi, erau inca la stadiul de prototip, deci nu se stia fiabilitatea lor pe termen lung. In plus, in Cehoslovacia in general s-a mers pe principiul ca operatorii de transport sa aiba un parc relativ uniform pentru o intretinere mai usoara.

Deja in 1967, la momentul livrarii primului tramvai K2 la Most, Praga avea cateva sute de tramvaie T3, care isi dovedisera deja fiabilitatea, deci au preferat sa achizitioneze in continuare acelasi tip, in timp ce Most, Brno si Ostrava aveau doar 36, 94, respectiv 100 de T2 si 34, 0 (zero), respectiv 44 de tramvaie T1, si aveau nevoie urgenta de inlocuirea tramvaielor vechi aflate in circulatie unele de dinainte de razboi.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: CEHIA - PRAGA Tom

Interesant este ca vagoanele K2 au ajuns si in Yugoslavia, dar si in fosta URSS, unde nu au rezistat prea mult. La fel, a existat si varianta bidirectionala K5, care poate ca ar fi rezistat mai mult, daca nu le calareau egiptenii in stilul oriental in care sunt calarite tramvaiele si in Romania.
Revenind la Praga, nici tramvaie T2 nu au avut decat doua.

Interesant este si tramvaiul T5A5, care a circulat ca prototip (in 2 exemplare, dar la momente diferite) la Praga. Din cate am inteles, tramvaiul a fost mai putin fiabil economic decat tehnic, fiind un fel de T4 cu o noua imagine.
Alt tramvai interesant care ar fi fost pe la Praga a fost un tramvai KT4 dela Erfurt, caruia i s'au inlocuit boghiurile cu unele pentru 1435mm si a facut teste prin oras. Din alte fotografii mai vechi am vazut ca tramvaiul K1 7000 a fost si el scurtat si testat astfel prin Praga.

 


Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Tom wrote:
Revenind la Praga, nici tramvaie T2 nu au avut decat doua.
De fapt, doar o perioada scurta de 10 ani, intre 1955 si 1965. Nu s-au achiziotnat mai multe vagoane de acest tip la Praga pentru ca erau prea late pentru unele tronsoane de retea din oras. Vagonul #6001 a fost vandut la Olomouc si renumerotat #115. A fost retras din circulatie la mijlocul anilor '80 si casat. O soarta fericita a avut vagonul #6002 care dupa ce a fost testat la Liberec (cu ecartament schimbat, pe 1000 mm) a fost vandut la Bratislava unde a circulat pana in 1977.
Apoi a fost readus la Praga unde a fost restaurat in forma originala (inclusiv cu troleul original in loc de pantograf) si poate fi admirat si azi in muzeul de la depoul Střešovice.

Tom wrote:
Interesant este si tramvaiul T5A5, care a circulat ca prototip (in 2 exemplare, dar la momente diferite) la Praga. Din cate am inteles, tramvaiul a fost mai putin fiabil economic decat tehnic, fiind un fel de T4 cu o noua imagine.
Nu era numai o schimbare estetica, si tractiunea fusese imbunatatita, tot pe principiu reostatic, dar cu un sistem cu tiristori. Primul prototip (numarul 8000) a circulat in probe la Praga (pana in 1974) apoi la Most pana in 1976. Iata o imagine cu el in 1973, la bucla de la Atelierele centrale HostivaÅ™, adica URAC'ul local (foto: Sammlung Grisa)  A fost apoi returnat la ÄŒKD, unde a stat pana in 1984 cand echipamentul electric a fost folosit pentru realizarea prototipului de tramvai Tatra T6A2 pentru nemti. Vagonul a fost casat in anul 1986.
Al doilea prototip a fost vagonul 8013, fabricat in 1981, dar care nu a fost de succes, cel mai probabil datorita capacitatii reduse si necompatibilitatii cu restul parcului. Si in acealsi timp, aparusera si planurile pentru tramvaiele KT8, de mare capacitate, deci nu a mai investit nimeni in el. A stat mai mult pe drepata pana in 1998, cand a fost folosit pentru crash-test cu prototipul de tramvai RT8M, cu numarul 0029, care a servit ca prototip pentru tramvaiele RT8D5 livrat in Filipine, la Manila.
Tom wrote:
Alt tramvai interesant care ar fi fost pe la Praga a fost un tramvai KT4 dela Erfurt, caruia i s'au inlocuit boghiurile cu unele pentru 1435mm si a facut teste prin oras.
E vorba de tramvaiul cu numarul 438, adus in 1998 de la Erfurt pe vremea cand la ÄŒKD exista un proiect pentru dezvoltarea unui nou tip de tramvai dublu articulat low-floor in sectiunea de mijloc, care ar fi fost suspendata, de tipul "two-rooms-and-a bath". Nu a mai fost sa fie, fiindca le-a luat-o Skoda inainte cu tramvaiele Anitra. Din cate stiu, a mai fost folosit si pentru niste teste cat a circulat la Praga, nu stiu exact de ce natura, dar oricum cu calatori nu a circulat niciodata. A fost casat in 2002 dupa ce Siemens a cumparat fabrica de tramvaie ÄŒKD Smichov.

Tom wrote:
Din alte fotografii mai vechi am vazut ca tramvaiul K1 7000 a fost si el scurtat si testat astfel prin Praga.
Asa este, vagonul 7000, modificat, a servit ca prototip pentru toate tramvaiele KT4 produse ulterior de ÄŒKD.

 


Re: CEHIA - PRAGA macheta218



 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: CEHIA - PRAGA Tom

Accident spectaculos la Praga: http://zpravy.idnes.cz/v-praze-se-srazi ... rilohy_cen
http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=krim ... daf_c1.JPG
La cum arata, cred ca este sfarsitul pentru tramvaiul T6 8697.

 


Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Din articol rezulta ca accidentul s-a intamplat la iesirea din depoul Motol in zona Kotlářka , si nici unul din vagoane nu avea pasageri. Vatmanul vagoanului T6A5 si-a pierdut viata in accident, Dumnezeu sa-l ierte. Totusi, chiar si la acest accident, s-a vazut clar avantajul buclelor numeroase de intoarcere, toate tramvaiele din traseu putand intoarce inainte de locul accidentului in bucla Kotlářka (folosita doar ocazional), in loc sa se intrerupa legatura unui intreg cartier cu restul orasului.
Legat de T6, au mai ramas 148 :twisted: Oricum, am auzit zvonuri ca se intentioneaza vanzarea a circa 50 de vagoane de acest tip, pe masura livrarii vagoanelor noi din lotul de 250, deci nu e pierderea prea mare.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: CEHIA - PRAGA Tom

A mai fost unul lovit inainte? Din poze 8698 nu pare lovit prea tare.

 


Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Celalalt vagon casat este 8671, care a deraiat pe 1 septembrie 2008 - culmea, tot la intrarea in depoul Motol - dupa ce s-a ciocnit cu o ambulanta care avea viteza mare si nu a acordat prioritate. Probabil ca ar fi putut fi reparat, dar nimeni nu s-a complicat. Un articol detaliat pe aceasta tema (inclusiv cu poze) gasiti aici: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2009121403 Daca aveti probleme cu "traducerea", spuneti-mi... ;)

 


Re: CEHIA - PRAGA andrei11

Dominatrix wrote:
Din articol rezulta ca accidentul s-a intamplat la iesirea din depoul Motol in zona Kotlářka...

Interesant este de aflat de ce a ramas tramvaiul fara frane. Sau vatmanului i s-a facut rau inainte de accident ? Din pacate nu stiu slava nici o iota.

 


Re: CEHIA - PRAGA bercenicity

Incearca Google Translate.

Nu se specifica in articol cauza. Puteam doar sa speculam: defectiune tehnica, eroare umana, vatmanului i s-a facut rau, etc...

 


Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Accidentele de acest gen sunt investigate de Autoritatea Feroviara din Cehia (Drážní úřad), un fel de AFER,  deci va dura cateva luni pana la emiterea raportului final.

 


Re: coliziunea T6-14T bercenicity

Un clip cu taierea T6-lui si impingerea 14T-ului lovit in depou





Poate ne face Domix un rezumat la stire  :idea:  :)

 



Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

E vorba de tronsonul Hlubočepy - Barrandov, de circa 4 km lungime, construit de la zero intre anii 2001 - 2003. A fost inaugurat pe 28 noiembrie 2003.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Praga  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420663 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use