Topic: Brno
20 posts, 7268 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Brno
Tom
Ce fel de tramvaie sunt aceste tramvaie din Brno? Imi plac usile, seamana cu cele de V56.
Ce fel de tramvaie sunt aceste tramvaie din Brno? Imi plac usile, seamana cu cele de V56.
(C)Tramvajklub Brno
Brno x_07.jpg (93.4 KB; downloaded 6197 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Brno
Dominatrix
Acela e un tramvai de tip 4MT, fabricat de uzina Královopolská in anii '50, cu echipament electric Škoda. La Brno, tramvaiul respectiv functioneaza in fiecare weekend din mai pana in septembrie pe post de "tramvai-bar". P.S. Poza e facuta la iesirea din Statia Výstaviště (Expozitie) mergand spre Piata Mendlovo (Mendlovo náměstí).
Acela e un tramvai de tip 4MT, fabricat de uzina Královopolská in anii '50, cu echipament electric Škoda. La Brno, tramvaiul respectiv functioneaza in fiecare weekend din mai pana in septembrie pe post de "tramvai-bar". P.S. Poza e facuta la iesirea din Statia Výstaviště (Expozitie) mergand spre Piata Mendlovo (Mendlovo náměstí).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Brno
Dominatrix
Si tot un clip cu un accident, de data asta in Brno (23 mai 2011) un T6 intrat intr-un troleibuz Skoda:
Accidentul de la Brno s-a intamplat intr-un loc foarte nenorocit, intersectia strazilor Provazníkova cu Lesnická. Gasiti imagini cu intersectia pe norc.ro
Intersectia e vizibila si in aceasta filmare din cabina unui tramvai de pe linia 9 la minutul 4:00 - 5:00 (filmarea e realizata in sensul opus deplasarii tramvaiului implicat in acest accident).
Stirea aceeea este cam veche, dar ce se spune acolo este ca se incearca reconstituirea accidentului pe baza datelor din tahografele digitale ale tramvaiului si troleibuzului si a simularii in "real-time" a conditiilor intampinate de conducatorii lor la momentul accidentului, in ceea ce priveste indicatiile semaforice si vizibilitatea din intersectie. Se mai spune ca se incearca si testarea functionarii semafoarelor mai ales ca nici tramvaiul nici troleibuzul nu aveau probleme tehnice la momentul producerii accidentului. Se mai spune ca si din analiza datelor disponibile, rezulta ca tramvaiul a franat din timp dar nu a putut evita impactul (ceea ce dupa parerea mea, nu e de mirare avand in vedere cu ce viteza se conduc tramvaiele acolo, mai ales in zonele cu linie separata de trafic). In plus de asta, imediat dupa accident, chiar si calatorii au acuzat soferul troleibuzului ca a fortat semaforul. La momentul realizarii reportajului, soferul troleibuzului nu daduse inca o declaratie finala fiindca era internat la psihiatrie in stare de soc.
Dar asa cum ziceam, stirea e veche. Pana la urma, s-a constat ca soferul troleibuzului a fost vinovat. Ca niste comentarii personale, nu ma mira foarte mult ceea ce s-a intamplat fiindca din experienta proprie pot spune ca majoritatea semafoarelor din oras functioneaza cu faza galbena si la tranzitia verde - rosu, dar si la rosu - verde. Iar faza galbena pentru rosu - verde tine cateva secunde bune, asa ca nu e chiar o raritate sa vezi soferi grabiti cum pornesc de pe loc inainte sa se puna verde. Din experienta mea de condus in Brno niste anisori buni cunosc cel putin 2 cazuri de intersectii mari de acolo unde pentru cam 1 secunda semafoarele indica galben din toate 4 directiile. Stiu ca suna absurd, dar acesta e adevarul. In plus de asta, fiindca tramvaiul are unda verde la majoritatea intersectiilor, venind dinspre statia Zemědělská , vatmanul probabil a vazut prea tarziu semaforul (se si vede din poza de pe norc.ro ca e "ascuns" dupa copaci) si nu a mai putut opri complet la galben.
Ca un "update", si tramvaiul si troleibuzul au fost reparate si circula in continuare. Intrucat la Brno tramvaiele T6 circula intotdeauna cate 2 (master numar impar si slave numar par), si vagonul 1204 a stat pe dreapta cat timp s-a lucrat la 1203. Ma mira insa ca au mai reparat troleibuzul, fiindca judecand dupa numarul de parc are cam 22 de ani de circulatie.
Si tot un clip cu un accident, de data asta in Brno (23 mai 2011) un T6 intrat intr-un troleibuz Skoda:
Accidentul de la Brno s-a intamplat intr-un loc foarte nenorocit, intersectia strazilor Provazníkova cu Lesnická. Gasiti imagini cu intersectia pe norc.ro
Intersectia e vizibila si in aceasta filmare din cabina unui tramvai de pe linia 9 la minutul 4:00 - 5:00 (filmarea e realizata in sensul opus deplasarii tramvaiului implicat in acest accident).
Stirea aceeea este cam veche, dar ce se spune acolo este ca se incearca reconstituirea accidentului pe baza datelor din tahografele digitale ale tramvaiului si troleibuzului si a simularii in "real-time" a conditiilor intampinate de conducatorii lor la momentul accidentului, in ceea ce priveste indicatiile semaforice si vizibilitatea din intersectie. Se mai spune ca se incearca si testarea functionarii semafoarelor mai ales ca nici tramvaiul nici troleibuzul nu aveau probleme tehnice la momentul producerii accidentului. Se mai spune ca si din analiza datelor disponibile, rezulta ca tramvaiul a franat din timp dar nu a putut evita impactul (ceea ce dupa parerea mea, nu e de mirare avand in vedere cu ce viteza se conduc tramvaiele acolo, mai ales in zonele cu linie separata de trafic). In plus de asta, imediat dupa accident, chiar si calatorii au acuzat soferul troleibuzului ca a fortat semaforul. La momentul realizarii reportajului, soferul troleibuzului nu daduse inca o declaratie finala fiindca era internat la psihiatrie in stare de soc.
Dar asa cum ziceam, stirea e veche. Pana la urma, s-a constat ca soferul troleibuzului a fost vinovat. Ca niste comentarii personale, nu ma mira foarte mult ceea ce s-a intamplat fiindca din experienta proprie pot spune ca majoritatea semafoarelor din oras functioneaza cu faza galbena si la tranzitia verde - rosu, dar si la rosu - verde. Iar faza galbena pentru rosu - verde tine cateva secunde bune, asa ca nu e chiar o raritate sa vezi soferi grabiti cum pornesc de pe loc inainte sa se puna verde. Din experienta mea de condus in Brno niste anisori buni cunosc cel putin 2 cazuri de intersectii mari de acolo unde pentru cam 1 secunda semafoarele indica galben din toate 4 directiile. Stiu ca suna absurd, dar acesta e adevarul. In plus de asta, fiindca tramvaiul are unda verde la majoritatea intersectiilor, venind dinspre statia Zemědělská , vatmanul probabil a vazut prea tarziu semaforul (se si vede din poza de pe norc.ro ca e "ascuns" dupa copaci) si nu a mai putut opri complet la galben.
Ca un "update", si tramvaiul si troleibuzul au fost reparate si circula in continuare. Intrucat la Brno tramvaiele T6 circula intotdeauna cate 2 (master numar impar si slave numar par), si vagonul 1204 a stat pe dreapta cat timp s-a lucrat la 1203. Ma mira insa ca au mai reparat troleibuzul, fiindca judecand dupa numarul de parc are cam 22 de ani de circulatie.
- andrei11
-
Posted:
-
Brno
andrei11
Da, saracu', venea un tramvai asa, in viteza, si a fost vatmanul luat prin surprindere de semafor. Nu stia saracu' de el ca e semafor acolo Cum mergea el pe acolo din intamplare cu tramvaiul, a vazut in ultimul moment ca autoritatile locale instalasera un semafor, printre copaci cu fix 5 minute inainte.
...venind dinspre statia Zemědělská , vatmanul probabil a vazut prea tarziu semaforul...
Da, saracu', venea un tramvai asa, in viteza, si a fost vatmanul luat prin surprindere de semafor. Nu stia saracu' de el ca e semafor acolo Cum mergea el pe acolo din intamplare cu tramvaiul, a vazut in ultimul moment ca autoritatile locale instalasera un semafor, printre copaci cu fix 5 minute inainte.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Brno
Dominatrix
Nu e vorba de asta, e vorba de stilul de condus al vatmanilor de acolo. Daca ajungi acolo, vei observa ca in general nu se "obosesc" sa franeze pentru orice bezmetic care se trezeste sa traverseze aiurea, mai ales pe tronsoanele de "metrou usor". Oricum, in cazul de fata, discutia nu e relevanya fiindca vina a fost a soferului troleibuzului care a intrat pe rosu, conform declaratiilor mai multor martori, inclusiv pasageri.
Nu e vorba de asta, e vorba de stilul de condus al vatmanilor de acolo. Daca ajungi acolo, vei observa ca in general nu se "obosesc" sa franeze pentru orice bezmetic care se trezeste sa traverseze aiurea, mai ales pe tronsoanele de "metrou usor". Oricum, in cazul de fata, discutia nu e relevanya fiindca vina a fost a soferului troleibuzului care a intrat pe rosu, conform declaratiilor mai multor martori, inclusiv pasageri.
- ByOnu
-
Posted:
-
Brno
ByOnu
Uitati-va intre 7:04-7:07 in dreapta, ... rosie. Si apoi la 7:08-7:09 in stanga.
Dominatrix wrote:
...Intersectia e vizibila si in acest filmuleţ.
Uitati-va intre 7:04-7:07 in dreapta, ... rosie. Si apoi la 7:08-7:09 in stanga.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Brno
Dominatrix
Partea buna este ca de obicei iti poti potrivi ceasul dupa tramvai (fara exagerare) mai ales ca o parte importanta din infrastructura este in sistem "cale proprie", complet separata de traficul rutier, inclusiv intersectiile care sunt de obicei denivelate (de fapt, asa sunt toate liniile construite din 1977 incoace) deci scuza cu "traficul aglomerat" nu exista.
andrei11 wrote:Un alt aspect, care s-a ridicat si in timpul anchetei, este ca soferul de troleibuz ar fi fortat semaforul pentru ca era in intarziere si se grabea ca sa nu fie penalizat. Acest aspect este destul de comun la Brno, fiindca toate vehiculele sunt urmarite prin GPS de la un dispecerat central si se dau penalitati pentru nerespectarea programului.
Scuze, e greseala mea, asa ai scris si mai inainte, dar mi-a ramas mie in cap cuvantul "tramvai". Trebuie inlocuit cu "troleibuz" si se rezolva treaba.
Partea buna este ca de obicei iti poti potrivi ceasul dupa tramvai (fara exagerare) mai ales ca o parte importanta din infrastructura este in sistem "cale proprie", complet separata de traficul rutier, inclusiv intersectiile care sunt de obicei denivelate (de fapt, asa sunt toate liniile construite din 1977 incoace) deci scuza cu "traficul aglomerat" nu exista.
- macheta218
-
Posted:
-
Brno
macheta218
Tramvaie in Brno, part 1.
Tramvaie in Brno, part 1.
Anitra
DSCF1487.JPG (415.68 KB; downloaded 6047 times)
Anitra
DSCF1552.JPG (432.78 KB; downloaded 6042 times)
K2
DSCF1545.JPG (375.02 KB; downloaded 6046 times)
K2P si T3P
DSCF1473.JPG (424.49 KB; downloaded 6042 times)
T3P
DSCF1662.JPG (451.18 KB; downloaded 6045 times)
T3P
DSCF1663.JPG (376.99 KB; downloaded 6045 times)
KT8D5N
DSCF1546.JPG (393.98 KB; downloaded 6044 times)
Skoda 13T
DSCF1556.JPG (431.51 KB; downloaded 6043 times)
Skoda 13T
DSCF1558.JPG (414.24 KB; downloaded 6046 times)
Skoda 13T
DSCF1669.JPG (439.72 KB; downloaded 6043 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Brno
macheta218
Part 2.
Part 2.
Skoda 13T
DSCF1527.JPG (403.65 KB; downloaded 6038 times)
Skoda 13T
DSCF1530.JPG (405.89 KB; downloaded 6037 times)
T6A5
DSCF1549.JPG (428.67 KB; downloaded 6034 times)
T3R
DSCF1478.JPG (401.39 KB; downloaded 6036 times)
Vario LF L + vario LF M
DSCF1553.JPG (436.86 KB; downloaded 6034 times)
Varoi LF M
DSCF1555.JPG (437.8 KB; downloaded 6037 times)
Vario LF L
DSCF1665.JPG (429.52 KB; downloaded 6036 times)
Vario LF L + Vario LF M
DSCF1666.JPG (338.07 KB; downloaded 6037 times)
T3P + VV 60 LF
DSCF1678.JPG (457.71 KB; downloaded 6037 times)
VV 60 LF
DSCF1679.JPG (415.54 KB; downloaded 6036 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Brno
macheta218
Part 3. De la inaltime
Part 3. De la inaltime
DSCF1642.JPG (440.06 KB; downloaded 6033 times)
DSCF1582.JPG (482.24 KB; downloaded 6036 times)
DSCF1584.JPG (461.11 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1585.JPG (478.71 KB; downloaded 6036 times)
DSCF1591.JPG (466.37 KB; downloaded 6034 times)
DSCF1595.JPG (475.08 KB; downloaded 6036 times)
DSCF1599.JPG (536.07 KB; downloaded 6037 times)
DSCF1604.JPG (504.48 KB; downloaded 6037 times)
DSCF1611.JPG (512.56 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1612.JPG (476.21 KB; downloaded 6038 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Brno
macheta218
Part. 4.
Part. 4.
DSCF1613.JPG (489.49 KB; downloaded 6038 times)
DSCF1619.JPG (519.99 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1622.JPG (434.73 KB; downloaded 6038 times)
DSCF1616.JPG (482.13 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1621.JPG (473.39 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1623.JPG (428.75 KB; downloaded 6038 times)
DSCF1603.JPG (482.05 KB; downloaded 6034 times)
DSCF1614.JPG (500.19 KB; downloaded 6036 times)
DSCF1580.JPG (475.94 KB; downloaded 6037 times)
DSCF1594.JPG (514.85 KB; downloaded 6038 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Brno
macheta218
Part. 5.
Part. 5.
DSCF1600.JPG (518.28 KB; downloaded 6038 times)
Autoturn
DSCF1626.JPG (492.85 KB; downloaded 6037 times)
patru tramvaie ,patru destinatii diferite. statia Nové sady
DSCF1628.JPG (486.81 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1630.JPG (459.52 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1684.JPG (453.79 KB; downloaded 6039 times)
DSCF1691.JPG (498.96 KB; downloaded 6039 times)
DSCF1681.JPG (420.07 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1690.JPG (513.75 KB; downloaded 6035 times)
DSCF1687.JPG (456.85 KB; downloaded 6036 times)
Interior Vario LF L
DSCF1536.JPG (422.83 KB; downloaded 6034 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Brno
macheta218
Bonus.
Bonus.
DSCF1706.JPG (422.18 KB; downloaded 6048 times)
DSCF1707.JPG (451.92 KB; downloaded 6039 times)
📖 Pagination options