Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Eficienta transportului public si a transportului personal

105 posts, 45150 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe shoppy

Daca voi numarati sinele de tramvai, parcarile si trotuarele ca benzi atunci da sa se faca 5 benzi pe sens, daca numaram ca benzi doar benzile pe care circula masini atunci sa se faca 2 benzi pe sens.

 


Re: Supralargire Prel. Ghencea si pasaj peste Sos. de Centur zapacitu

Din punctul meu de vedere, orice sosea importanta dintr-un oras centru al unei aglomeratii urbane cu 4 milioane de locuitori ar trebui sa aiba 3 benzi de circulatie garantate. Adica nu se pune tramvaiul iar parcarea se face separat.

Eu nu inteleg de ce nu se angajaza o echipa de 42 de politisti (16 echipe de 3 oameni) care sa patruleze bucurestiul strict pentru amenzi de parcare. Sunt convins ca ar aduce la buget mai mult de 200.000 lei pe luna (presupunand o amenda de 150 lei, cu sot efectiv de 25lei/amends si presupunand o medie de 5 amenzi pe zi), suficient cat sa le acopere salariile. Echipele ar putea fi chiar aduse din surse interne pe perioade determinate (ex: toamna si primavara, cand e cel mai jale in trafic).

 


Re: Supralargire Prel. Ghencea si pasaj peste Sos. de Centur Sorin62

Cei de la ANAF nu au primit abilitare de a da amenzi de circulație?
________________________________
Editandrei11: Rog mai multa atentie la punctul 9 din regulament. Chiar asa de greu este de inteles acest punct 9 ? Multumesc.

 


Re: Supralargire Prel. Ghencea si pasaj peste Sos. de Centur Nightwolf

Mama ce vise .... hai s-o luam pe rand:

@zapacitu -- in primul rand 16*3 = 48 nu 42. Asta ca sa o rezolvam cu matematica. In al doilea rand politistii nu se "angajeaza", ca nu suntem la "Locala" sa ne angajam la ghiseu, trebuie neshte scoala sa ajungi acolo unde unii poarta cascheta. In al doilea rand, sa iei 42 sau 48 sau 178 de politisti ZILNIC in Bucuresti sa ii plimbi sa dea amenzi asta inseamna niste costuri de masini (piese, carburant, revizii etc), oameni (salarii, sporuri, norme etc) si, nu in ultimul rand, sa platesti alti oameni care sa stea sa completeze munca celor din strada la birou (procese-verbale, adrese, plicuri etc). Nu o sa intru fff mult in detalii cu privire la ce inseamna munca de politie, gasesti pe net zeci de legende, iti recomand www.politisti.ro daca intr-adevar te pasioneaza munca noastra, acolo se discuta DOAR de munca de politie. Eu maine daca iti pun o cascheta in cap si te trimit sa dai amenzi dupa 2h vin sa te salvez. Nu rade si nu tipa, experimentul a fost facut, e pe bune, nu vei rezista. PLus ca acei 48 de oameni ar trebui scosi dintr-un dispozitiv de ordine si siguranta, adica aia care alearga la 112 ...

In plus, toate amenzile, intra la bugetul local, buget care nu are treaba cu ... ghici ciuperca cine?? POLITIAAA :)))) Deci nu merge faza cu salariul, salariul nostru vine de la bugetul statului nu de la cel local. De aici discutia cu "eu te platesc pe tine" ... Ntzz ... nu-i adevarat! Tu il platesti pe ala de la Locala, pe mine ma plateste, sub o forma sau alta, PIB-ul ... Dec calculele tale sunt facute necoplanar cu subiectul, nu tine!

@Sorin62 -- POFTIM?? Mama internetul asta dauneaza GRAV sanatatii....

@TibiV -- Se numeste FLU-I-DI-ZA-RE nu Fluiditate ... in rest, n-am comentarii de facut, discutia e inutila ...

 


Re: Supralargire Prel. Ghencea si pasaj peste Sos. de Centur shoppy

In practic punctul tau de vedere a fost dovedit fals, bulevardele cu multe benzi atrag masini de pe rutele alternative si conving oamenii sa renunte la transportul in comun / sa iasa cu masina personala, devenind astfel mai congestionate decat inainte de largire.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata 133 313

florin wrote:
Dar cum să nu, haideți să băgăm câteva sute de milioane de euro în pasaje cum zice 133 313 și să ajungem de unde am plecat. Iar transportul în comun îl dăm la fiare vechi.


Pardon, imi pui vorbe in... mana. Eu doar v-am explicitat planul lui primarele. Eu nu vreau nici un pasaj nicaieri, doar cat mai multe tramvaie (care eventual sa mearga cu mai mult de 20 km/h cat are 41 limitare acum in Ghencea). Linia Big-Victoriei cu greentrack si prioritizare la semafor + vagoane curate si suficiente inlocuia foarte bine toate aceste "pasaje", impreuna cu metroul evident. Dar este clar ca alesii au in plan automobilizarea fiecarei familii bucurestene, sa radem in nas confratilor ioropeni. Un plan subred, caci este incomplet si anume mutarea unei mase de automobile din A in B, unde nici A nici B nu dispune de parcari suficiente.
P.S. Poza aia e din secolul trecut. La propriu.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Sorin62

Părerea mea este că viitorul transportului urban nu va mai aparține transportului în comun pe infrastructură dedicată, (cum ar fi metroul sau tramvaiul), soluții care necesită costuri mari inițiale, cu amortizare în perioade mari de timp. (Primul care va dispare va fi troleibuzul, care va fi înlocuit de autobuzul electric odată ce costurile acumulatorilor vor fi mai mici decât costurile de instalare și întreținere a rețelelor.) Mai ales după închiderea marilor platforme industriale care adunau o forță de muncă importantă numeric, cazată în cartiere compacte (concentrându-se astfel un număr mare de oameni pe același traseu/ore, etc). În plus, accesibilitatea autovehiculului personal (pentru care nu mai aștepți 5-7 ani cu banii depuși la CEC!!) și reducerea costurilor de transport pe km, a dus la diminuarea importanței transportului public.
Autoturismele autonome vor fi pe stradă în următorii 10 ani. Flexibilitatea pe care o oferă transportul personal, combinat cu dezvoltarea tehnologică vor duce la schimbarea atitudinii în sensul investiției în infrastructura generală (străzi obișnuite) care vor putea fi folosite și de autoturisme personale (din ce în ce mai mici  și mai electrice) și de transportul public individual (scuzați am tradus literar ”Personal Rapid Transit” - https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit) - în detrimentul infrastructurii dedicate strict transportului public (cale ferată, metrou, etc).
Azi, pentru un străin în trecere prin București, un drum de la Circul de Stat la Gara de Nord costă 5 lei cu metroul (o cartelă cu două călătorii), sau 1,6 lei cardul multiplu + 1,3*2 (minimum de încărcare) = 4,2 lei cu RATB, sau 5-8 lei cu taxiul la tarif de 1,39 lei pe km... despre timpul de așteptare, drumul până și de la stații, nu mai vorbesc. Iar dacă este vorba de două sau trei persoane...
Același lucru se întâmplă acum în transportul de marfă, unde ponderea transportului rutier crește de la an la an în detrimentul căii ferate sau transportului maritim care rămân rezervate pentru distanțe mari și volume mari de marfă (http://www.nzta.govt.nz/assets/resources/research/reports/497/docs/497.pdf - la concluzii vedem că prețul per km pentru un container - comparativ cu transportul rutier - este rentabil pentru un tren care are mai mult 25 de containere sau un vapor care are mai mult de 297 de containere!).
În concluzie, DA, este foarte importantă și așteptată autostrada suspendată a lui Oprescu.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata 133 313

Da... inca 5 ani si gata cu metroul.  :twisted: Avem un topic la Comunitatea Metrou Usor. Se cheama: sa mai si radem.
P.S. Sper ca masinile autonome vor sti sa parcheze pe trotuar. Si chiar pe carosabil. Vor avea detectie automata a gropilor?
Sa solicit o greva la metrou sa va reveniti?  :twisted: Caldura mare moncher...

 



  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata 133 313

As prefera un list of countrys by dolar/euro per capita.  :twisted:
Sau list of countrys by apa curenta si canal per capita.
N-am vazut inca nici o miscare pe modernizarea retelei de distributie electrica pentru surplusul de sarcina din alimentat vehicule electrice. Ar cam fi cazul sa inceapa.
Hai sa facem un cincinal. Primul punct: Bucurestiul fara gropi. Apoi mai vedem.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Sorin62

133 313 wrote:
Da... inca 5 ani si gata cu metroul.  :twisted: Avem un topic la Comunitatea Metrou Usor. Se cheama: sa mai si radem.
P.S. Sper ca masinile autonome vor sti sa parcheze pe trotuar. Si chiar pe carosabil. Vor avea detectie automata a gropilor?
Sa solicit o greva la metrou sa va reveniti?  :twisted: Caldura mare moncher...

Știu să parcheze, știu să evite obstacole (inclusiv gropi).
https://youtu.be/uCezICQNgJU

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata 133 313

Nasol, sper ca stiu sa le evite pe trotuar, ca unele sunt late cat mai multe benzi. Dar cu grija, sa nu ia floraresele in parbriz.
P.S. Astept plugurile de zapada autonome.  :twisted:
Piata Unirii, asta primavara (22 martie mai exact), actualmente astupata (fara marcaje).
PICT0006.JPG (148.53 KB; downloaded 5621 times)

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata shoppy

Marile platforme industriale s-au inchis dar au aparut altele, se cheama "C-O-R-P-O-R-A-T-I-I", intr-adevar ca nu se desfasoara pe suprafata ci pe inaltime, vezi ca avem pe la Pipera, Aurel Vlaicu, Victoriei, Petrache Poenaru, Republica, Preciziei, etc.
Cartierele compacte nu doar ca nu au disparut(ca doar nu le-a daramat nimeni), ci au mai aparut si altele, vezi Popesti-Leordeni, Chitila, Brancusi, ale  :evil: cam pe acolo pe unde e sau se construieste metrou.

In strainatate da, omul pleaca de acasa cu masina personala, pana la un P+R, de unde ia...

Esti pe langa rau, nici macar nu ai habar ce se intampla pe la metrou la orele 8 si 18, pe semne nu ai fost niciodata, intati documenteaza-te si dupaia teorii revolutionare.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata zapacitu

Adevarul e ca, ne place sau nu, si masinile se vor inmulti si transportul in comun va fi din ce in ce mai solicitat. Ca sa "elimini" masinile trebuie sa poti asigura transportul din punctul A in punctul B in conditii de confort rezonabile si fara sa pui omul la joggind dimineata.

Pas 1 - metrou + tramvai eficient si confortabil (A/C obligatoriu), interval mic intre garnituri si transferuri decente (contraexemple sunt Unirii si PV), inclusiv intermodale mai multe si mai eficiente (mutati naibii trecerea aia de pietoni de la Crangasi in alta parte... preferabil transformand pasajul metroului in pasaj pietonal). In fine, daca astea doua ar fi rezolvate, eu cred ca s-ar mai rari automobilele.

Pas 2 - culoare unice pe liniile de tramvai + amenzi automate pentru bizonii care se cred RATBisti (la Taxi inca nu ma pronunt) + parc RATB marit. Dintr-o data autobuzele vor putea circula pe marile bulevarde si vom avea un 335 care ajunge la PPL in mai putin de 2 ore. Adaugat A/C si dintr-o data se vor rari automobilele. De ce? Pai daca RATB-ul face 1 ora de la Titan la PPL si tu faci cu titiu tau 1 ora 20, iar in autobuz nu e inghesuiala disperata si nu e jeg / caldura maxima... de ce sa nu iei RATB?

Pas 3 - cu traficul rarit si cu amenzile automate faci curatentie pe strazi si mai pui si benzi de bicle utilizabile. Tinerii vor lasa chiar si RATB-ul in favoarea biclei in sezonul cat-de-cat cald.

Pas 4 - faci pasaje peste tot, pentru ca toate solutiile de mai sus nu au facut decat sa previna blocarea totala a orasului.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2267 forum members have written 419477 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use