Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Legislație rutieră

87 posts, 33758 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre noţiunea de drum public subway guru

Excelenta 'referintza' europeana... ;)
noi de ce nu putem fi 'nemtzi'??? :o
Cine/ce ne 'impiedica'??? :ugeek:

 


Re: Despre noţiunea de drum public subway guru

Citat din 'regulatziile germane' pentru bunul prieten #nightwolf si altii 'asemenea' din 'categoria rutieri':
On "segregated" track formations [see § 16 (6)] and on "independent" track
formations [see § 16 (7)], including passage over level crossings as defined in § 20,
trains do not form part of road traffic

'Nemtzii' nu sunt 'tampitzi' si nu aplica 'codul rutier' in afara 'carosabilului'...doar noi suntem 'originali' si 'ciudatzi'... :o
Venitzi oameni buni cu 'picioarele pe pamant', si dati-va jos 'ochelarii de cal' care va impiedica sa vedeti 'realitatea'... :ugeek:
ori tinetzi 'mortzish' sa ramanem in 'groapa cu proshti'... :x  :oops:  :cry:  :evil:  :twisted:

 


Re: Despre noţiunea de drum public andrei11

Despre discutiile in contradictoriu privind circulatia pe drumurile publice, daca linia de tramvai dedicata e drum public, cine ancheteaza evenimente de acest gen, bla bla bla, bla bla bla.
1) Singura asemanare intre un tramvai si un tren, este ca ambele circula pe o sina. In rest ( inclusiv dpdv juridic ) orice asemanare este fortata.
2) Evident ca peronul / refugiul de pe podul Basarab nu are nici o legatura cu peronul de la GdN a CFR - ului sau a metroului. Ca exista asemanari, ok, dar asa si pisica cu elefantul seamana, au amandoi 2 urechi, 2 ochi, nas, gura, etc, etc.
Asadar juridic cele 3 peroane / refugii in cauza, de pe pod, din gara si de la metrou seamana intre ele cum seamana pisica cu elefantul.
Peronul de pe pod nu pot sa-l incadrez ca si peron de metrou ( juridic ), iar cand un nebun cu un tanc intra din sosea in peron sa-l incadrez ca si refugiu de tramvai. Evident ca daca la peronul respectiv trag numai tramvaie, si nu trenuri / metrouri, acel peron indiferent cum îi spun eu va fi un simplu refugiu de tramvai ( dpdv juridic, evident ).
Totodata cand se ciocnesc 2 tramvaie, acest lucru nu poate fi anchetat decat de o singura autoritate publica, nu poate sa-l ancheteze politia rutiera daca accidentul se intampla in Piata Iancului si nu stiu ce autoritate daca accidentul se intampla in Pasajul Lujerului.
3) Dintre noi toti cred ca #nightwolf este singurul care cunoaste litera de lege in acest caz, deci orice altceva este pura speculatie.
4) Nici unul dinte useri nu a precizat pe baza carei legi este anchetat accidentul. Dar evident#nightwolf stie acest lucru, dar a omis sa ne spuna.
5) Semnul acela de circulatie cu viteza tramvaiului de 20 km / h este semn rutier si se refera la circulatia tramvaielor, orice alta interpretare este cel putin hazlie. Evident ca vatmanul trebuia sa cunoasca semificatia acelui semn si trebuia sa si sa se conformeze.
6) Tramvaiul este dotat cu aceleasi lampi de spate ca orice alt autovehicul care circula pe drumurile publice, de aceleasi culori si cu aceeasi semificatie, asadar trebuie respectate aceleasi principii de functionare ca si a celorlalte autovehicule. Nu are nevoie de BLA sau alte inventii trasnite. Pur si simplu respecti viteza legala / distanta fata de vehiculul din fata ca sa poti frana in siguranta in caz de necesitate.
Cred ca am vorbit destul pe tema asta.
Si o ultima remarca.
Ca sa dau in judecata RATB - ul ptr ranire, trebuie sa dovedesc ca am circulat in acel tramvai legal. Daca nu dovedesc acest lucru, aleluia judecata. Asta ca sa se stie.

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) TibiV

andrei11 wrote:
Surpriză  :!:  :D
Stiti ca acolo DNCB nu e DNCB   :?:  Ci sunt 2 strazi din Municipiul Bucureşti, respectiv :
- str Horia Cloşca şi Crişan  şi
- şoseaua Odăi ?
Ha !

Andrei, toate DN-urile au nume de strazi in interiorul localitatilor...
Ca doar nu poti sa ii spui postasului sa duca o scrisoare la "km 317+630, pe dreapta",,, :lol:

Uite, DN1&DN7 intra in Sebes pe "Drumul Sibiului" (logic), continua ca "Bulevardul Lucian Blaga" iar DN1 iese spre Alba Iulia ca "Bulevardul Mihail Kogalniceanu"....

Am mai discutat undeva despre asta...
Mosilor/Colentina sunt DN2.
Carol, Pache, Iancului, Pantelimon sunt DN3.
Oltenitei este DN4, Giurgiului este DN5 iar Rahova/Alexandriei DN6...
(Evident, Kiseleff este DN1, ca este mai frumos !... :D )

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) shoppy

Nu faceti varza intre municipii si comune, Kiseleff nu este DN1, DN1 incepe de unde se termina Soseaua Bucuresti-Ploiesti(care este a PMB), adica fix de unde se termina Municipiul Bucuresti, adica de la rampa pasajului peste DNCB.
Acuma ca o comuna ca Odai ii spune la bucata ei de DN Soseaua Odai asta nu inseamna ca DN-ul se intrerupe, este tot DN si este al CNADNR, si de asfaltat in asfalteaza CNADNR, nu Primaria Odai.

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) TibiV

shoppy wrote:
Nu faceti varza intre municipii si comune, Kiseleff nu este DN1, DN1 incepe de unde se termina Soseaua Bucuresti-Ploiesti(care este a PMB), adica fix de unde se termina Municipiul Bucuresti, adica de la rampa pasajului peste DNCB.

Sorry, shoppy, dar este complet gresit...
Iata aici de exemplu:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=16&t=3732#p201793
Este vorba de proiectul "Modernizare DN5 Bucuresti – Adunatii Copaceni, Sector km 7+573 – 19+220"

Stii unde este km 7+573 ? Fix la palatele tiganesti... Mai exact la vecchea cale ferata Filaret-Progreu-Giurgiu...
Adica aici:




Unde crezi tu ca or fi restul de 7573 de metri din DN5 ?... Crezi ca i-a pierdut CNADNR pe drum ?... Daca aia nu au numerotarea corecta, nimeni nu o are... (De altfel pasajele de la Baneasa, IKEA etc au fiecare dintre ele o pozitie kilometrica pe DN1... Mi-e lene sa caut la ora asta, dar pasajul de la Aeroport Baneasa este sigur la km 6+x sau km 7+y...  

Tin sa iti reamintesc ca in Romania toate DN-urile de rang 1 (o singura cifra si fara litere) au numerotarea kilometrajului facuta de kilometrul zero (km 0) care este in fata bisericiii Sf.Gheorghe nou, adica aici:








Am creat un topic special pentru kilometrul zero/kilometrul 0, si daca intri vei putea gasi poze in care se pot citi distantele pana la principalele orase ale Romaniei. Inclusiv ale Romaniei Mari....
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=24&t=3795#p213559

Deci daca un accident pe DN1 la km 37, nu esti la 37 de km de pasajul de la Otopeni, ci esti la 37 de km de Sf.Gheorghe... ;)

Imi pare rau ca nu a mai intrat de mult Nightwolf, pentru ca ar putea sa iti confirme (daca crezi ca ai nevoie de confirmari suplimentare)...

LE
Hai ca am gasit...
http://jurnalul.ro/special-jurnalul/pasajul-baneasa-o-lucrare-ca-n-filmele-cu-prosti-138677.html
Lucrările de construcţie la pasajul inferior Băneasa au început în luna mai 2008, termenul de finalizare fiind mai 2009. Obiectivul de investiţii este situat între Km 7+226 (după intersecţia DN 1 cu Strada Dobrogeanu Gherea) şi Km 8+485 (zona Aeroport Băneasa).

https://ro.wikipedia.org/wiki/Pasajul_B%C4%83neasa
Pasajul Băneasa din București este un pasaj rutier subteran cu două benzi de circulație pe sens, construit în cadrul proiectului „Fluidizarea traficului pe DN 1, între km 8+100 și km 17+100 și centura rutieră în zona de nord a Municipiului București”

 


Re: Despre noţiunea de drum public shoppy

Ca este masurat de la km 0 este una, cum se cheama este alta, si cui apartine este deja a 3-a.
Tot ce este in cadrul unui municipiu este al municipiului, ca pe case scrie DNx sau alta traznaie nu conteaza, important este unde este placuta cu iesire din Bucuresti, tot ce este inauntru este al PMB, tot ce este in afara este al CNADNR. In cazul Giurgiului, limita Bucurestiului este fix acolo la CF doar ca lipseste panoul, uite aici dovada: https://www.google.ro/maps/@44.3673142,...351,15.92z , de aceea este o lucrare a CNADNR care lucreaza cu valori de km pe DN, nu cu numere de casa sau nume de strazi.
Km 0 este fix pentru ca alternativa ar fi ca DN-urile sa se masoare de la iesirea din Bucuresti, ceea ce este o prostie, ca daca se modifica atunci alora de la CNADNR le zboara pe geam toata documentatia si toata semnalizarea / marcarea a sute poate chiar mii de km de DN.
Da, DN1 km 3 pica pe la Arcul de Triunf, dar intreaba-te ceva, cine asfalteaza la Arcul de Triunf? PMB sau CNADNR? Evident PMB, si de aici rezulta toata teoria cu municipiul, ca de acea exista idea de municipiu(nu ca sa spuna nea nelu "dragi tovarisi si pretni din muncipiul...")

 


Re: Despre noţiunea de drum public andrei11

Eu nu inteleg o treaba.
Conform  hartii postate ( dar mai sunt si alte harti din alte surse ) Unitatea militara / Philip Morris Romania / sos Odăii sunt in interiorul Municipiului Bucuresti.
Asadar strazile Odaii / Horia Closca si Crisan nu au treaba cu CNADNR - ul,  sunt strazi in interiorul Bucurestiului.
Daca Doamne Fereste ai un incident de trafic acolo esti pe str Odaii / Horia Closca si Crisan si nu pe centura.
op.jpg (188.48 KB; downloaded 5846 times)

 


Re: Despre noţiunea de drum public shoppy

Problema este ca la toate intrarile din zona pe DNCB este marcata iesirea din Bucuresti:
https://www.google.ro/maps/@44.5306268,...312!8i6656
https://www.google.ro/maps/@44.5151326,...312!8i6656
https://www.google.ro/maps/@44.4981128,...312!8i6656
Si apoi drumul este clar marcat ca DNCB
https://www.google.ro/maps/@44.5340792,...312!8i6656
https://www.google.ro/maps/@44.5167456,...312!8i6656
Acolo este clar o conventie cauzata de faptul ca forturile de aparare si CF de aprovizionare(actuala si fosta) s-au dat in Bucuresti, nu cred ca exista persoane fizice cu domiciliul dincolo de CB cu buletin de sectorul 1.

 


Re: Despre noţiunea de drum public TibiV

shoppy wrote:
Ca este masurat de la km 0 este una, cum se cheama este alta, si cui apartine este deja a 3-a.

Eu nu am discutat despre cine administreaza un sector de drum...

Eu am spus doar ca Bd. Kiseleff este DN1 pentru ca... este!
Iata distantele pana la Turda (415), BIstrita(417), Cluj (448) Dej (503), Oradea (591), Satu Mare (638)...




Un cetatean care pleaca din centrul Clujului spune ca a parcurs cei 448 ai DN1 pana in Bucuresti cand ajunge la Sf.Gheorghe, circuland inclusiv pe Kiseleff, Lascar Catargiu, Magheru... Care toate fac parte din DN1.
Ca sunt administrate, maturate si asfaltate de PMB nu e treaba mea ca sofer.
Eu cand citesc ca Oradea este pe DN1 la km 591, stiu ca sunt 591 km de la Sf.Gheorghe, nu de 580 km de la pasajul DN1 de la intrarea in Otopeni.
Si de asemenea cand citesc ca sunt 591 km pana la Oradea stiu ca sunt km reali, nu imi pasa ca vreo 50 km dintre ei trec prin municipii si sunt in administrarea primariilor respective. Indiferent cine asfalteaza, este o distanta pe care eu o am de parcurs.

Exact asa cum in Cluj, care NU are o centura spre Oradea, DN1 trece prin oras. (By the way, DN1C spre Dej incepe in Cluj, la intersectia cu DN1 din centrul orasului)
Eu care plec in vacanta la Oradea, cezi ca pot "taia de pe lista" cei 10-15 km de sosea care este in administrarea lui Boc ? Nu pot, pentru ca nu ma pot teleporta.
Deci pentru mine, ca sofer, kilometrii aia ii iau in calcul si ca timp, si ca benzina, indiferent ca strada aia este asfaltata de primaria Cluj-Napoca, nu de CNADNR....

(Toate distantele oraselor fata de Sf.Gheorghe pot fi citite mult mai usor in pozele full-size de aici: http://imgur.com/a/wK7lz )

 


Re: Despre noţiunea de drum public andrei11

Fiecare localitate are un << Sf. Gheorghe >> al ei. E scris pe undeva prin acte.

 


Re: Despre noţiunea de drum public shoppy

Daca situatia complicata a Bucurestiului nu este interesanta, stai sa dai intr-o groapa, ca o sa te intereseze si cine il asfalteaza.

Apropo, nu inteleg cum dai tu prin Cluj ca sa ajungi la Oradea, probabil o iei prin Targu Mures, recomand ocolirea Targu Mures pe DJ151D Acatari - Ungheni, apoi dupaia Turda si autostrada( https://www.google.ro/maps/@46.5016819,...214,12.97z ).
De asemenea, daca mergi spre Zalau, atunci Clujul are centura, se cheama DN1J https://www.google.ro/maps/@46.820621,23.3837238,12.36z

 


Re: Despre noţiunea de drum public TibiV

shoppy wrote:
Daca situatia complicata a Bucurestiului nu este interesanta, stai sa dai intr-o groapa, ca o sa te intereseze si cine il asfalteaza.

Apropo, nu inteleg cum dai tu prin Cluj ca sa ajungi la Oradea, probabil o iei prin Targu Mures

Nu, o iau pe DN1 Bucuresti - Brasov - Sibiu -Sebes - Alba Iulia - Turda - Cluj-Napoca (urmeaza Oradea cu peron pe partea dreapta... ;) )
Cei 448 km pe Bucuresti-Cluj sunt cei masurati fix pe DN1...

Ca exista si alte obtiuni de traseu, este alta discutie. Dar km 413 al DN1 este undeva intre Turda si Cluj. Iar discutia a plecat de la "botezarea" si numerotarea kilometrilor pe DN-uri.

Atentie !...
Construirea unei centuri nu schimba/modifica DN-ul.
Daca acum Brasovul are centura (numita 1K) asta nu schimba cu nimic faptul ca DN1 trece in continuare prin centrul Brasovului.
Si ca distanta fata de Sf.Gheorghe la iesirea din Brasov spre Fagaras (km 2xy) este masurata incluzand traseul prin interiorul orasului.
Tu daca vrei poti sa o iei pe centura (mai multi km, dar mai putine minute...) dar DN1 tot acolo, prin oras, ramane.
Daca s-ar muta la fiecare noua centura ar trebui sa refaci bornele kilometrice din toata tara...

andrei11 wrote:
Fiecare localitate are un << Sf. Gheorghe >> al ei. E scris pe undeva prin acte.

Da...
Cand eram copil ma amuza cand veneam de la Cluj cu masina unchiului meu sa vad bornele pe DN1C pe care scria  "Dej 34 km", "Dej 17 km", "Dej 3 km".

Si evident exista o borna mare, alb cu rosu, pe care scria doar "Dej".
Undeva langa vechiul PTTR, evident in centrul oraselului.
De acolo urmatoarea borna avea scris pe "Baia Mare X km"...

 


Re: Despre noţiunea de drum public andrei11

shoppy wrote:
Problema este ca la toate intrarile din zona pe DNCB este marcata iesirea din Bucuresti

Sunt si exceptii, celebra sos Odăii. Iti spun sigur ca e toata e in municipiul Bucuresti si nu este semnalizata ca atare, de fapt ceva ce tine de ADP sector 1 e pe dreapta ( sens Otopeni - Mogosoaia ). De aceea, pentru ca e o strada a municipiului Bucuresti este <<împânzită >> de treceri de pietoni la nivel. Trecerile acelea sunt cu adevarat criminale, dar asta e alta treaba. Acolo s-ar lua permise la greu pentru neacordare de prioritate / pentru depasirea vitezei legale. ( Care e de 50 km / h in dreptul trecerilor).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use