Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

679 posts, 199697 views
 
Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera cris_m

E ca si cum ai avea verde intermitent...

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Semafoarele dintr-o intersecţie din Constanţa, transformate în dispozitive care arată culoarea verde sau roşie şi pe stâlp şi pe consolă.





Semafoarele dintr-o intersecţie din municipiul Constanţa au fost modernizate, fiind transformate în dispozitive care arată culoarea verde sau roşie şi pe stâlp şi pe consolă. Primăria spune că a luat această decizie pentru a mări vizibilitatea semafoarelor şi pentru a scădea numărul accidentelor rutiere în municipiu.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Constanţa, la intersecţia bulevardului Alexandru Lăpuşneanu cu strada Soveja, consolele şi stâlpii pe care sunt montate semaforele au fost transformate în astfel de dispozitive.





“Mai exact, pe fiecare sens, consola şi stâlpul au fost schimbate cu unele care au în componenţă un sistem de iluminare pe bază de led. Astfel, la culoarea roşie a semaforului consola şi stâlpul se colorează în roşu şi tot aşa în funcţie de fiecare culoare a dispozitivului de semnalizare optică”, se arată în comunicat.

Click pe imagine pentru video:





Primăria Constanţa menţionează că a pus în aplicare acest proiect pilot pentru mărirea vizibilităţii semafoarelor şi scăderea numărului accidentelor rutiere în oraş.  

Intersecţia unde au fost montate semafoarele modernizate este una dintre cele mai aglomerate din municipiu.

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura andrei11

ByOnu wrote:
Ceva mai necesar ar fi instalarea unui parapet continuu pe centrul pasajului, pentru a nu mai permite masinilor sa intre frontal in stalpi.


Ce-ar fi să se instaleze vreo câteva radare fixe, viteza acolo  e limitată la 40 km / h, nu 120 minim...Când ieși din pasaj deja să ai pe e mail vreo 2 amenzi pentru viteză excesivă.  :D Cu foto atașat  :bere:

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura TibiV

Sincer sa fiu, limitarea la 40 km/h in pasaje mi se pare absurda...
Sunt singurele locuri unde poti fi sigur ca NU iti iese in fata un pieton/tramvai/autobuz! (Bine, nu pun la socoteala sinucigasii, dar astia se pare ca prefera sinele... Mai ales alea care au si o ”sina a treia”...)

Imi poate explica cineva care este logica din spatele faptului ca este admisibil sa merg (legal) cu 50 km/h pe Calea Victoriei/Magheru/Calea Calarasi/you name it, dar sa am limita de 40 km/h in pasajul Unirii?!....
(Bine, nu discut despre faptul ca cel putin 6 ore pe zi prin pasajul Unirii NU poti circula cu mai mult de 5 km/h...)

Nu-mi spuneti ca ”este intuneric si risti sa intri in ala din fata ta”...
Un pasaj urban trebuie sa fie luminat, si asta este treaba autoritatii care il administreaza (primarie)....
Ca daca autoritatea nu isi face treaba, putem sa punem limita de 5 km/h in tot orasul, ca poate dai de un sant/o groapa nesemnalizata. Sau sa interzicem complet circulatia pe strazi....
(Parca a avut un fost ministru de interne probleme din cauza motociclistilor morti in astfel de gropi...)

Sunt inginer si cred in calcule matematice.
Am lucrat mai bine de un deceniu in aviatie, si stiu ca regulile au fost scrise cu sange...
Dar nu vad ce au pasajele atat de special...
Bizonii sunt in stare sa se semneze cu sange si pe un drum pustiu, daca dau de singurul copac pe o distanta de 5 km... Sau pur si simplu sa se rostogoleasca, cum au vazut in filme... :(

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura andrei11

Nu iluminatul este de vină ci stâlpii   respectiv pereții  pasajului. La viteze mai mari dacă pierzi ( din diverse motive ) controlul direcției te poți întâlnii cu un stâlp  / perete iar contactul nu va fi foarte plăcut...Nu toți șoferii sunt profesioniști. A, da, e tot chestie de inginerie aici.

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura aztec

Nici iluminatul , nici stlpii...
Efectele unui acident este exponential mai mare in pasaj/tunel/viaduct fata de o strada normala.
Este o "capcana" atat de buna pt ca nu poti sa te feresti, nu poti intoarce nu poti trece e sensul opus.
Urmarile sunt ingrozitoare in cazul in care ia si foc in subteran fata de o strada normala .
Nu stau sa detaliez riscurile ca le vedeti in documentare si le si puteti imagina...

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura TibiV

Atunci sa faca zid continuu la nivelul automobilelor, nu stalpi...
Sau sa puna parapete metalic, ca pe autostrazi.

Metode anti-eroare (de pilotaj) exista.
Metode anti-nebuni nu exista. Nicaieri.

Altfel ar trebui interzise de exemplu garajele, caci au fost multe cazuri cu unii care s-au inchis in garaj, au dat drumul motorului, si au murit fericiti....
(Pe vremea Imperiului Roman, isi taiau venele in baie/cada, ca asa era la moda... Nu te pui cu astia...)

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura aztec

Indiferent de numarul de protectii si sisteme riscul este crescut...si mai scazi din risc scazand viteza.
Asta e rationamentul.
Idiferent de stalp, zid, parapet si iluminare....

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura TibiV

aztec wrote:
Indiferent de numarul de protectii si sisteme riscul este crescut...

Asta este DOAR o afirmatie....

Uite, fac si eu doua afirmatii:
Ghetele MARO prezinta un RISC MAI MARE de accidentare decat cele NEGRE.
Insa pantofii rosii cu toc inalt sunt mult mai putin periculosi decat pantofii albastri cu tocul jos.


Dovedeste-mi ca am scris o prostie.
Da-mi argumente ca am scris o prostie....

Altfel...
Parerea mea este ca prin Pasajul Unirii viteza legala ar trebui sa fie 153,7 km/h.
Nici un hm/h mai putin, nici unul mai mult...


ARGUMENTE contra cifrei de 153,7 ?
Nu alte pareri, ci argumente...

Ca pareri din astea cu ”X si Y sunt gunoaie, iar Z sunt bijuterii” - sunt pline topicurile de transport public de ele... :(

 


Re: Mentenanta obiectivelor de investitii in infrastructura aztec

Nu  vreau sa dezvoltam aiurea.
Nu poti compara un accident pe o sosea cu 2 benzi pe sens si acelasi accident in pasaj/tunel/viaduct etc cu 2 benzi pe sens.
De aceea pot exista anumite restrictii...
Printre care si limitarea vitezei maxime, alta fata de a aceluiasi drum in afara zonei de tunel....pasaj...etc.
Si nu trebuie sa fac teoria chibrituli sa vezi ce inseamna un foc in spatii deschise si in spatii inchise, de blocarea circulatiei in spatii deschise sau inchise...

daca ai chef... ceva rapid gasit

http://cnadnr.ro/sites/default/files/Re ... 202010.pdf

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Maşinile noi din UE vor trebui dotate obligatoriu cu dispozitive care limitează viteza începând cu 2022





Toate maşinile noi vândute în UE vor fi dotate cu dispozitive care vor opri automat şoferii din a depăşi limita de viteză legală, scrie The Guardian, care precizează că ,ăsurile vor trebui ratificate de Parlamentul European.

Implementarea acestor dispozitive face parte dintr-o varietate de măsuri de siguranţă care vor fi obligatorii începând cu 2022, alături de frâna automată de urgenţă, aparate electronice de înregistrat date şi o vizibilitate mai bună a camioanelor pentru a putea vedea cicliştii sau pietonii.

Măsura va fi implementată şi în Marea Britanie, chiar dacă Londra va părăsi Uniunea Europeană între timp, autorităţile britanice anunţând că vor respecta noile standarde.

Noile măsuri trebuie ratificate de Parlamentul European, lucru care va avea loc cel mai probabil în septembrie.

Dispozitivul de limitare a vitezei, denumit asistenţă inteligentă privind viteza (ISA) foloseşte date GPS şi recunoaşterea semnelor de circulaţie pentru a detecta limitele de viteză din zona în care se află maşina iar apoi va emite un sunet de avertizare şi va încetini automat dacă vehiculul depăşeşte limita.

Totuşi, şoferii vor putea evita limita impusă de dispozitiv prin apăsarea pedalei de acceleraţie. Acest lucru este permis pentru că în unele situaţii, precum cea în care este necesară depăşirea rapidă a maşinii din faţă, mărirea vitezei poate salva vieţile celor aflaţi în maşină.

Antonio Avenoso, directorul executiv al Consiliului European privind Siguranţa Transportului, a declarat: „Au existat puţine momente în ultimii 50 de ani care ar putea fi descrise ca fiind progrese mari pentru siguranţa drumurilor în Europa. Decizia ca purtarea centurii de siguranţă să fie obligatorie a fost unul dintre ele iar altul a fost reprezentant de primele standarde minime impuse de UE privind siguranţa în 1998 a fost altul”.

„Dacă acordul de aseară va fi primi şi unda verde oficial, va fi încă unul din acele momente, prevenind 25.000 de morţi în 15 ani de la implementare”, a adăugat Avenoso.

Volvo a devenit recent primul producător auto care a anunţat că va limita viteza la toate noile sale maşini, până la 180 km/h, o viteză care este totuşi peste limita legală în toate ţările UE, mai puţin pe autostrăzile din Germania.

De asemenea, toate maşinile vor fi obligate să aibă aparate de înregistrat date pentru a se putea investiga accidentele mai bine. Sistemul care avertizează şoferii că ies de pe banda de circulaţie, care este deja prezent în majoritatea maşinilor, va deveni şi el obligatoriu.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

”Speed Marathon” 2019. Tânără, prinsă cu 122 km/h. Replica ironică dată polițistului

Click pe imagine pentru video:





Poliţiştii din toată Europa, aşadar şi de la noi, continuă raziile, pentru a-i amenda, în special, pe cei care circulă cu viteză.

În toate localităţile din ţară are loc operaţiunea botezată “Speed Marathon”. Timp de 24 de ore, toate cele 450 de radare de la rutieră sunt active pe şosele.

Agenţii au dat deja sute de amenzi, inclusiv pentru 200 de km, pe oră. Nu este singura metodă care ar putea să le mai tempereze unora avântul. La nivelul instituţiilor europene, s-a ajuns la un acord provizoriu, ca din 2022 toate maşinile noi să fie dotate cu funcţia de limitare a vitezei.

Viteza este factorul principal în producerea unor accidente rutiere grave. Ca să îi descurajeze pe cei care apasă până la limită pedala de acceleraţie, poliţiştii din întreaga Uniune au pornit o acţiune maraton.

De exemplu, radarul instalat la o ieşire din Bucureşti a surprins în trafic foarte mulţi şoferi grăbiţi.

Polițist: ”122 km/h ați avut, limita de viteză fiind de 70. Din cauza vitezei, era să intrați și în parapet.”
Tânără: ”Nu, din cauza dumneavoastră era să intru, că m-ați speriat.”

Acțiunea este coordonată de rețeaua polițiilor rutiere europene
Întreaga acţiune este coordonată de TISPOL, reţeaua poliților rutiere din Europa.

Georgian Drăgan, purtătorul de cuvânt a IGPR; “Au fost date sute de amenzi, au fost reţinute permise. Din cauza vitezei, anul trecut au fost înregistrate 1300 de accidente”

Dar pentru că aparatele radar nu sunt suficiente ca să îi sperie pe cei în culpă, Parlamentul European vrea ca din 2022, toate maşinile noi să fie dotate obligatoriu cu funcţia de limitate a vitezei. Aceasta dotare citeşte cu ajutorul unei camere semnele de circulaţie şi în acest fel fixează viteza.

Şofer: “Intrăm într-o localitate, avem 50 de km/h. vedeţi, deja s-a schimbat la 50 de km/h. Dacă vreau să depăşesc, mă avertiseaza. Se aude acest sunet. Dacă apăs tare îşi dă seama că este o urgenţă, mă lasă să accelerez.”

Dudley Curtis, European Transport Safety Council: “Este o tehnnologie de asistentă, tot şoferul rămâne în control. Dacă mai multe maşini ar fi dotate cu această tehnologie, ar putea fi salvate 20% dintre victimele accidentelor rutieră. Impactul este uriaş, că cel adus de introducerea centurilor de siguranţă.”

O altă funcţie pe care Parlamentul European vrea să o introducă la toate maşinile noi este oprirea de urgenţă. Când un pieton apare în faţa maşinii, camera şi senzorul de pe bord sesizează obstacolul, iar maşina se opreşte imediat, fără ca şoferul să mai pună piciorul pe frâna.

Aceste funcţii ar putea să devină obligatorii pentru toate modele de maşini noi scoase pe piaţa din 2022, doar dacă Parlamentul European îşi va menţine poziţia şi va vota un acord definitiv.

 


Re: Siguranta rutiera TibiV

Asta se numeste o ”pisi perfecta”!...
:lol:

 


Re: Siguranta rutiera punmeister

Ba chiar PiSi perfecta :lol:

 


Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use