Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 203554 views
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera Florinds

Masina mergea pe banda 1, motocicleta pe banda 2, masina a schimbat banda fara se asigure... Motocicleta a intrat in ea. Nu stiu ce viteza avea motocicleta, 60-80, cam asa. Dar daca intri in ceva oprit, cu orice viteza intri, peste 30-40 km/h sa zicem, esti proiectat peste masina din cauza fortei de inertie.
Motociclistii erau ambii echipati, nu stiu daca aveau castile prinse, pentru ca ambele casti au sarit.
Horror. Am sunat la 112, au venit in maximum 5 minute SMURD-ul si Politia si se pare ca au trait apoi, dar nu mai am detalii daca si-au revenit.
Dupa ce am plecat, din laterale mi se ingusta campul vizual pentru la nivelul unui punct.
Este foarte greu sa ii vezi, pot sa iti apara dintr-odata din spate si nu ai 3 ochi care sa se uite non-stop in fata, stanga si dreapta si fiecare in alta directie. Mie imi e foarte frica de motociclisti.
Poate si motociclistul trebuia sa aiba rabdare pana sa accelereze ca sa asigure ca este vazut, am vazut ca unii stau un pic in spate pana fac S-ul.
Oricum, nu stiu daca iti mai revii psihic daca ii faci unuia ceva, indiferent daca ai dreptate sau nu.

Mai stiu un alt caz in care un cunoscut cu masina a vrut sa parcheze si prin dreapta a venit o motocicleta. Ambele vehicule pe banda 1.
Politia a dat dreptate motociclistului, motivand ca masina a schimbat directia fara sa se asigure. Accidentul asta nu a fost grav, motocicleta probabil ca avea viteza mica. Sa imi zica mie cineva care se uita daca mai vine altcineva din dreapta cand este pe banda 1. Te bucuri ca ai vazut locul de parcare si poc.
Poate cunoscutul nu a semnalizat, poate nu ii mergea becul, nu stiu. Ideea e ca se intampla.

 


Re: Siguranta rutiera PaulIP

Ideea e ca motociclistul din accidentul cu cunoscutul dumneavoastra nu avea ce cauta in dreapta masinii! A incalcat simultan 2 reguli de circulatie:
1.) a depasi prin dreapta este interzis
2.) a depasi pe aceeasi banda este, de asemenea interzis
Florinds wrote:
Este foarte greu sa ii vezi, pot sa iti apara dintr-odata din spate si nu ai 3 ochi care sa se uite non-stop in fata, stanga si dreapta si fiecare in alta directie.

Mare dreptate aveti! Nu trebuie insa sa fiti crispat din cauza lor, ci doar atent! Eu de asta ii consider "banci de organe" pe cei mai multi motoristi...
Cat despre ...
Florinds wrote:
Masina mergea pe banda 1, motocicleta pe banda 2, masina a schimbat banda fara se asigure... Motocicleta a intrat in ea. Nu stiu ce viteza avea motocicleta, 60-80, cam asa. Dar daca intri in ceva oprit, cu orice viteza intri, peste 30-40 km/h sa zicem, esti proiectat peste masina din cauza fortei de inertie.
Motociclistii erau ambii echipati, nu stiu daca aveau castile prinse, pentru ca ambele casti au sarit.

Fix de asta zic ca motocicleta (ma refer aici la cea de viteza - Aprilia, Ducati etc.) e nesigura. Nu am mai mentionat impactul psihic al accidentului, dar el clar exista, si inca pe veci, dupa cum bine spuneti!

 


Re: Siguranta rutiera Florinds

Deci despre cazul cu parcarea, nu exista prevedere referitoare la faptul ca nu pot merge doua vehicule pe aceeasi banda, daca nu se incalca vreo linie continua. ;)
De asemenea, cand am dat eu examen, stiu ca era o prevedere referitoare la faptul ca bicicletele, motocicletele sunt obligate sa mearga cat mai in dreapta, deci nu e vorba de nicio depasire prin dreapta. Inseamna ca bicicletele ar avea interzis pe strazi, din moment ce trec prin dreapta pe langa masini, iar in cazul respectiv chiar putea sa fi fost un biciclist.
In orice varianta deci, soferul a fost de vina. Stiu ca pare absurd, dar asa s-a intamplat. La orice schimbare de directie trebuie sa te asiguri si sa semnalizezi.
Unde am ajuns de la ambulante si muzica la maxim. :)

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Intrebare :
Auto 3 e mai destept decat toti si nu cedeaza trecerea, rezulta :
Varianta A : E de vina auto 1 pentru ca nu a adaptat viteza la conditiile de trafic si trebuia sa ia in considratie ca 3 nu-i acorda prioritate.
Varianta B : E de vina auto 3 ca nu a acordat prioritate.
Concluzia : Cand iti iese un bou in fata dai in el, nu incerci sa-l eviti pentru ca esti bun de plata.
Am sau nu dreptate ?
SC.png (25.4 KB; downloaded 3344 times)

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Mircea G

Perfecta dreptate . Normal ar trebui sa te sui pe el , daca alta solutie nu exista .
Din pacate instinctul este mai puternic , si o eventuala evitare a dobitocului , se poate lasa cu lovirea de catre tine a unui nevinovat ...si atunci cazi de fazan , iar dobitocul merge mai departe ..

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) Nightwolf

bekxy wrote:
E corectă ordinea prezentată de tine, dar ai uitat să inserezi şi câteva decese datorate în mod clar stării drumului.
Ultima asfaltare pompieristică s-a făcut ca urmare a acestui accident: http://spynews.ro/actualitate/accident-...71283.html
Ghinionul lor a fost că accidentul a fost filmat şi este evidentă vina stării carosabilului. De aia s-au grăbit, ca să acopere urmele şi să împiedice viitoarele expertize.
Sper ca rudele răposatului să ia pielea de pe ei şi să îi bage în puşcării. Lângă vecinul Oprescu.

Cum ai concluzionat tu ca a fost vina carosabilului acolo???  :shock:  :shock:

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) andrei11

Ar fi interesant de stiut la ce concluzie  a ajuns ancheta. Daca nu e secret. Nu de alta, dar circul destul de mult.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) Nightwolf

No se poate ... dosarul nu a fost trimis in instanta ;)

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) andrei11

Vorba unui clasic in viata, Ghinion

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) shoppy

Da, ghinion de nesansa, camionagiu ****** care merge tare, nu se uita ca e depasit ca sa o lase mai usor, dupa aceea  se sperie, trage de volan in loc sa puna frana, distractie...
Asta a fost cel care avea orele depasite sau ala s-a rasturnat cu o basculanta.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) florin

Poliția o să dea clasicul "nu a adaptat viteza la condițiile de drum".  :popa:

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) shoppy

"Neacordare de prioritate la schimbarea directiei de deplasare."

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) bekxy

Denivelarea transversală a drumului + frânare imediat după denivelare (cu remorca înainte de denivelare) + acostament denivelat spre deloc -> cam ce s-a produs.
Cine nu a circulat pe centură înainte de reasfaltare nu ştiu dacă poate înţelege. Vorbim de diferenţe de nivel de câteva zeci de cm pe lungime de câţiva metri. Adică porţiuni reabilitate înainte de Ponta, urmate de secţiuni nereabilitate în domnia lui Ponta. Între care diferenţa de nivel era atenuată foarte din scurt. Cum altfel să se comporte remorca la aşa ceva?

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) shoppy

Soferul de autotren stie cum se comporta remorca incarcata, stie ca pe CB sunt santuri si trebuie sa mearga mai usor, stie ca daca nu cunoaste drumul atunci trebuie sa mearga mai usor ca sa poata evita surprizele, stie ca majoritatea autoturismelor sunt mai rapide si vor incerca sa-l depaseasca, stie sa verifice mereu oglinda pentru a observa daca este depasit, stie ca la codul rutier scrie ca vehiculul depasit nu trebuie sa accelereze pentru a permite depasirea, stie ca mai bine il ajuti pe cel care te depaseste decat sa te pui contra, stie ca limitarea orelor de condus este un instrument menit sa-i sporeasca siguranta nu sa-i puna bete in roate, stie ca centura de siguranta este facuta pentru siguranta lui, stie ca un moment de neatentie poate avea consecinte tragice, stie ca nimic nu poate justifica o tragedie...
Asta daca e sofer profesionist, mie mi s-a parut ca respectivul nu stia nimic din cele de mai sus si s-a comportat ca un ageamiu care nu avea ce sa caute la volanul unui autotren, sper sa infunde puscaria ca sa ia aminte si ceilalti ageami care conduc autotrenuri.

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421002 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use