Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 201659 views
 
Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) Nightwolf

florin wrote:
Poliția o să dea clasicul "nu a adaptat viteza la condițiile de drum".  :popa:


De unde dovada ca romanul se pricepe la circulatie, fotbal si femei si in somn ...

Politia nu da nimic. Asta spre cunostintele tale. Singurul care da ceva este procurorul de supraveghere sau presedintele instantei competente, dupa caz. Era un clip la un moment dat pe net ... ceva cu "CARTI ..." ...

shoppy wrote:
"Neacordare de prioritate la schimbarea directiei de deplasare."


Cine a formulat aceasta cretinatate?

shoppy wrote:
Soferul de autotren stie cum se comporta remorca incarcata, stie ca pe CB sunt santuri si trebuie sa mearga mai usor, stie ca daca nu cunoaste drumul atunci trebuie sa mearga mai usor ca sa poata evita surprizele, stie ca majoritatea autoturismelor sunt mai rapide si vor incerca sa-l depaseasca, stie sa verifice mereu oglinda pentru a observa daca este depasit, stie ca la codul rutier scrie ca vehiculul depasit nu trebuie sa accelereze pentru a permite depasirea, stie ca mai bine il ajuti pe cel care te depaseste decat sa te pui contra, stie ca limitarea orelor de condus este un instrument menit sa-i sporeasca siguranta nu sa-i puna bete in roate, stie ca centura de siguranta este facuta pentru siguranta lui, stie ca un moment de neatentie poate avea consecinte tragice, stie ca nimic nu poate justifica o tragedie...
Asta daca e sofer profesionist, mie mi s-a parut ca respectivul nu stia nimic din cele de mai sus si s-a comportat ca un ageamiu care nu avea ce sa caute la volanul unui autotren, sper sa infunde puscaria ca sa ia aminte si ceilalti ageami care conduc autotrenuri.


Aha... pai daca asta e ageamiu, alalalt de joia trecuta de pe CB-Odai care mergea cu >50km/h in zona de limitare la 30 (exista dovada scriptica, nu video) in banda 2 si a strivit un pieton care traversa regulamentar + alte doua auto oprite in banda 1 sa dea prioritate + un stalp de iluminat public + o poarta de intreprindere, ala ce e? hyper-ageamiu?? :)

Va rog eu... infrastructura DA este la pamant, dar peste 95% din probleme se gasesc intre volan si scaunul soferului, pe bune ... Uitati-va ce e in Moldova, in Vrancea, alora aseara le-a intrat accident cu 4 morti, 6 raniti grav si 4 raniti usor la 3 zile dupa alalalt cu 4 morti si 2 raniti grav ... De cand s-a refacut E85u ala aka DN2 sunt rupti de realitate cei de acolo ... Pai voi va dati seama ce o sa fie aici? :) Macel  :popa:  :popa:

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) TibiV

Nightwolf, îmi este groază de faptul că... ai dreptate... :(

 


Re: Siguranta rutiera iliutu

Nu este lumea invatata cu semafoare la tunele, doar la intersectii si treceri de pietoni. Nici la scoala de soferi, nici in chestionare (politie sau pregatitoare) nu sunt prezentate astfel de cazuri ... Nightwolf, poti propune introducerea de astfel de cazuri in examinari ? Sau ele sunt aprobate cu Ordin de ministru si e cale lunga pentru schimbarea lor ?

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Si Pasajul Basarab este dotat cu asa ceva.
Concluzia
Ca la Rugby, ce-mi place cu proba video, sunt cu ochii pe ei, nu ca la fotbal.
Camere peste tot, camere functionale si gârlă de amenzi. Sa curgă valuri, valuri, cu posta, cu FAN - ul, cu e mailul, cu ce vreti voi.
10-8-2015 8-53-29 AM.png (470.56 KB; downloaded 4085 times)

 


Re: Siguranta rutiera aztec

Cu intarziere mare raspund si eu la chestionar...
Legislatia romana din domeniu nu stie de autor moral al accidentului si atata timp cat nu exista contact direct cu urme ... esti vinovat.
Chiar daca teoretic ai evitat un accident in care vina ta nu exista.
Stiu ca au existat discutii, dar e greu de legiferat si demonstrat asta cu vinovatia morala...

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) Goldmund

Nightwolf wrote:
...
Va rog eu... infrastructura DA este la pamant, dar peste 95% din probleme se gasesc intre volan si scaunul soferului, pe bune ... Uitati-va ce e in Moldova, in Vrancea, alora aseara le-a intrat accident cu 4 morti, 6 raniti grav si 4 raniti usor la 3 zile dupa alalalt cu 4 morti si 2 raniti grav ... De cand s-a refacut E85-ul ala aka DN2 sunt rupti de realitate cei de acolo ... Pai voi va dati seama ce o sa fie aici? :) Macel  :popa:  :popa:


Nightwolf,tu stii cat apreciez parerile tale, dar
ca sa-i dau putina dreptate si lui shoppy:
eu sunt ceva mai in varsta decat multi de aici si trebuie sa spun ca pana la Rm. Sarat am condus de vreo 35 de ani(cu parintii de peste 45 de ani!) si cunosc f. bine  distanta intre Bucuresti si acest orasel. Pe timpul comunismului si pana prin anii 1998 eram in epoca primitiva, cam unici in Europa, pe acest DN2. OK, s-a modernizat destul pentru oamenii localnici(care pana acum nu au ales nici un politician pentru promisiunile unei infrastructuri la nivel european, din UE!), iar daca sunt idioti sau inconstienti care incalca reguli elementare de condus si de conduita umana, e vina unei societati inca neasezate(chiar, cine e de vina pentru haosul de pe sosele?!).  Asta nu inseamna ca nimeni sa nu faca nici o imbunatatire la soselele nenorocite ale Romaniei...
Mai mult, tronsonul Glina-Jilava reprezinta o rusine,  unul dintre soselele cele mai nenorocite din...Romania tinand cont si de traficul din ultimii ani, de pierderile economice.
Cred ca ai date si cu autostrazile Romaniei, atatea cate sunt si stii ce se intampla si pe ele, cate nereguli se intampla.
E adevarat, daca ar fi cum sunt gandite, proiectate si realizate autostrazile de ocolire ale oraselor din vest, s-ar intampla si mai putine accidente ca pe DNCB modernizata, dar la noi dupa cum am scris, nici un politician sau partid  nu este ales pentru ca promite infrastructura, ci doar daca promite pensii putin mai mari, chiar daca nu au canalizare(cca. 40% dintre familii au wc in curte...)

 


Re: Siguranta rutiera misterr

ARMA MINUNE a Poliţiei Rutiere, "PISTOLUL RADAR", nu indică VITEZA CORECT. Un PROFESOR UNIVERSITAR a bătut POLIŢIA în INSTANŢĂ. A demonstrat că radarele dau ERORI mari

Un profesor universitar din Suceava, care contestă în baza unor calcule fizice şi ştiinţifice radarele Poliţiei Române, cu argumentul că acestea dau erori de măsurare care nu se încadrează în normele metrologice, şi-a consiliat fiul într-un proces cu Poliţia Rutieră chiar pe această temă, pe care a reuşit să-l câştige. Procesul verbal prin care fiul său a fost amendat cu 800 de lei și lăsat fără permis de conducere pentru 90 de zile a fost anulat, tocmai pe principiul că aparatul radar poate da erori.

Profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt de la Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare”, susţine că radarele nu prezintă o „precizie de măsurare acceptabilă”, ceea ce din punctul său de vedere înseamnă că sunt în afara legii. Gheorghe Gutt spune că „pistolul radar”, noua armă împotriva vitezomanilor a Poliţiei Române, prezintă erori mai mari decât radarele de pe maşinile de poliţie, cu alt principiu de funcţionare. „Pentru a prezenta o precizie de măsurare acceptabilă, un pistol LASER ar cântări zeci de kilograme iar preţul acestuia ar fi de sute de mii de euro”, a explicat profesorul universitar.

Prins cu 103 km/h în localitate

Pe 20 august 2013, fiul său a fost înregistrat de aparatul radar de pe o autospecială Dacia Logan cu viteza de 103 km/h în localitate, în municipiul Vatra Dornei. Şoferul a contestat procesul verbal în instanţă, aducând mai multe argumente.

Petentul a arătat, la general, că există o eroare tolerată a radarului de + 4% din valoarea convenţional adevărată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h, condiţii în care agentul constatator trebuia să aibă în vedere această marjă şi să aplice sancţiunea mai uşoară, în cauză viteza putând fi mai mică de 100 km/h.

Concret legat de cazul său, şoferul a arătat că din planşele foto anexate de Poliţia Rutieră la dosar rezultă că iniţial a fost înregistrat cu viteza de 103 km/h, iar în planşa următoare, la mai puţin de o secundă distanţă, cu viteza de 86 km/h.  Aşadar, două imagini una după alta, la interval de mai puţin de o secundă, cu o diferenţă de viteză foarte mare, cu mult peste marja de eroare. Petentul a mai arătat că maşina sa era setată să nu depăşească viteza de 99 de kilometri la oră.

Argumentele din motivarea judecătorilor

După ce a analizat argumentele, magistratul de la Tribunalul Suceava a stabilit că aparatul radar a înregistrat simultan viteza de rulaj a mai multor vehicule, astfel că nu se poate identifica, fără dubiu, cu ce viteză reală circula autoturismul respectiv.

Principala problemă a radarului în acest caz a fost că la momentul în care apare înregistrată viteza de 103 km/h, în imagine apar două autoturisme şi nu se poate stabili cu certitudine care circula cu viteza respectivă, au explicat judecătorii în motivarea sentinţei. Tribunalul Suceava a anulat definitiv şi irevocabil procesul verbal de constatare a contravenţiei. Interesant este că prima instanţă care a judecat acest dosar, Judecătoria Vatra Dornei, a dat dreptate poliţiştilor rutieri.

Atac la Biroul de Metrologie Legală din România

Profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt spune că nu are nimic de reproşat Poliţiei Rutiere faţă de radare, atât timp cât acestea sunt verificate metrologic şi au aviz de la Biroul de Metrologie Legală din România. Problema este la aceştia din urmă, susţine el. „Legea Metrologiei din România specifică foarte clar că orice mărime metrologică măsurată prin mijloace nemetrologice este ilegală. Măsurarea vitezei autovehiculelor se doreşte una metrologică, dar este efectuată prin mijloace nemetrologice şi ca atare este nelegală”, susţine suceveanul, care spune că va formula în acest sens şi o sesizare la Avocatul Poporului.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

misterr wrote:
Petentul a mai arătat că maşina sa era setată să nu depăşească viteza de 99 de kilometri la oră.

Ne aflam in treaba...
Profesor Univeritar...la ce facultate preda,  ce lucrari stiintifice are publicate ? Oricum facultatea  din Suceava e de categoria a III - a , se bate cu fac. Spiru / Lumina din Bucuresti.
Masina era setata la 99 km / h:
1) Si  setarea aia da erori.
2) Are sau nu anvelopele din cartea tehnica ? Eu nu am de exemplu la masina mea, viteza indicata de vitezometrul meu este mai mica decat cea reala.

 


Re: Siguranta rutiera shoppy

Conteaza mai putin in ce e profesor si ce tampenii a mai declarat, matematica e de neevitat, daca informatia cu eroare de 4% este corecta atunci atunci clar 4% din 103 este 4.12, si 103 - 4.12 = 98.88, 98.88 - 50 = 48.88 iar 48.88 < 50, deci nu se ia permisul.

Deabia la 105 cu eroare 4% eroarea devine 4.2 si 105 - 4.2 = 100.8, deci politistul are nevoie de o citire de minim 105 ca sa ia permisul in situatia aia.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Nu stim tot adevarul, articolul respectiv e scris de cineva care e contra Politiei in  general si contra radarelor in particular.
Probabil ca tolerantele  sunt cunoscute de cei care exploateaza aceste radare.
Asa incat trebuie cunoscut tot adevarul si conform principiilor romane ( nu române ) de drept ar trebui sa ascultam ambele pareri ca sa judecam drept. In lipsa pozitiei Politiei Române e vorbăraie si ne aflam in discutii neoficiale.
Desi si eu am mai fost prins de radar in localitati parerea mea e sa se dea amenzi babane ( 2500 lei ) pentru depasiri ale vitezei. Deci daca indicatorul iti da voie cu 50, la 70 sa-ti dea amenda 2500 lei. Fara sa stai sa vezi tolerante, metrologie, etc, etc. Prea incurajam depasirea vitezei legale cu tot felul de chichite de genul asta.
Ca avea 103 sau 99 km / h in localitate e de anulat permisul, de dat inca odata examenul ( 103 intrebari la care sa raspunzi corect la 99 ) si de dat pe bune examenul psihologic. Are curajul cineva sa propuna schimbarea legislatiei in acest sens ? A, si ar mai fi o chestie, de introdus in fiecare sat radar fix. Unul cel putin. Majoritatea satelor au o trecere de pietoni / sat. Acolo radar fix, macar acolo sa ai 50 km / h. Stiu eu ce spun, ca fac E 85  de m-am saturat de el ( pana la Bacau sau Cristesti ) ca dupa aia ies de pe el.

 


Re: Siguranta rutiera survola

Când se va pune oare piciorul în prag?
În alte țări europene poliția face poze cu camere automate și ți le trimite acasă, fără nici o posibilitate de contestare, numai la noi așa ceva nu e legal.
Bine că poți să conduci fără permis (sau cu el suspendat) bine-mersi. Vezi cazul aici: are permisul de conducere suspendat de 3-4 ani, timp în care a fost prins de șapte ori.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Nu vor.E ca la fotbal.
Daca se accepta proba video ( la fotbal ) pentru simulari sau alte chestii  unde ar mai fi spectacolul ? Sa se faca la fotbal ca la rugby. Acolo e cu proba video. Nu simuleaza nimeni ca te prinde istant.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Romania are pentru prima data in istorie o strategie de siguranta rutiera pentru urmatorii 4 ani. Ce presupune planul

Romania are pentru prima data in istorie o strategie de siguranta rutiera pentru urmatorii 4 ani.

Prezentate miercuri de ministrul Transporturilor si puse intr-o hotarare de guvern de experti, masurile urmaresc reducerea numarului de accidente cu 50 de procente. Deocamdata avem printre cele mai multe victime pe sosele.

Romania este - la nivelul Uniunii Eupene - pe ultimul loc in ceea ce priveste siguranta rutiera. Statisticile ingrijoratoare ne arata ca in anul 2014, 1.818 persoane si-au pierdut viata in urma unui eveniment rutier. Pe 2015 pe lista mortilor apar inca 75 de nume. Odata strategia, care a fost aprobata in luna octombie, autoritatile spera ca pana in 2020 sa reduca la jumatate numarul accidentelor rutiere.

Planul are 10 puncte. Interventia in cazul accidentelor devine o prioritate pentru autoritati care - conform strategiei - vor ca resursele existente sa fie alocate mai bine printr-o coordonare mai eficienta a dispeceratelor de urgenta. Autospecialele pentru descarcerare si ambulantele vor fi imbunatatite. In plus, vor fi cumparate mai multe elicoptere.

Vor fi introduse ore de Educatie Rutiera in gradinite, scoli si facultati. Administratorii drumurilor trebuie sa se asigure ca indicatoarele nu sunt furate ori distruse.

Conducerea preventiva va fi predata in scolile de soferi. Candidatii vor fi evaluati medical si pshihologic mult mai amanuntit. Soferii care au incalcat intentionat legea de mai multe ori vor fi consiliati.

In plus se va investi si in pregatirea magistratilor, in asa fel incat sa inteleaga mai bine dinamica producerii accidentelor rutiere chiar daca nu tine de domeniul juridic.

Proprietarii autovehiculelor care au fost implicate in accidente rutiere grave vor fi obligati sa faca inspectia tehnica perioadica dupa reparatie, daca vor sa conduca din nou.

Scolile de conducatori auto sunt si ele vizate - si pe langa controalele mai dese - vor fi instalate camere de luat vederi in toate salile si masinile de examen.

Conform planului de stragere rutiera, locurile din tara in care se produc cele mai multe accidente vor fi analizate in cadrul unui program de cercetare care va dura un an.

 


Siguranta rutiera andrei11

adila wrote:
Exact. Codul rutier este pentru strazi nu pentru trotuare, dar strazile sunt la Primarie si conform atributiilor pe care la are, PMB trebuie sa creeze coditii pentru toti participantii la trafic. Ce nu este clar?
Bicicleta trebuie sa circule  pe prima banda cat mai aproape de bordură. Când vrea sa faca stanga / dreapta sa se incadreze corect si sa-si materializeze intentia de schimbare a benzilor,  biciclistul folosindu-se in aces caz de bratele din dotare. Sa respecte regurile de circulatie pe drumurile publice. Cele  3 reguli importante care nu se respecta sunt urmatoarele :
a) Trecerea pe rosu. E sport national pentru biciclistii bucuresteni.
b) Trecerea pe trecerile de pietoni pedalând la greu.
c) O practica periculoasa, strecurându-se printre masinile aflate la semafor ( venind din spate de la 100 m ) pe prima banda, intre masini si bordura si fiind accidentati de soferii care fac dreapta ( de pe prima banda ) cu semnalul in functiune.
Punkt.
Daca primaria vrea sa creeze piste speciale pentru biciclete n-are decât, dar sa nu fie pe trotuar.
Pistele create trebuie sa fie delimitate distinct de carosabil, cum e pe Calea Victoriei.
Pe B-dul Uranus / Berzei sau cum s-o chema ( stiti despre ce vorbesc ) a iesit un mare fiasco.
Bicicletele nu au ce sa caute pe trotuare si in parcurile intens circulate.
Pot exista zone din parcuri mai putin circulate ( sau unde sa fie interzise plimbarile perpedes ) unde pot fi amenajate piste numai pentru biciclisti.
adila & restul, puteti sa ma combateti, dar :
Practica de a te strecura intre bordura si masinile de pe banda 1 si sa nu acorzi prioritate masinilor de pe banda 1 care vireaza dreapta este o practica periculoasa si care nu are sorti de izbândă intr-un proces.
Se numeste depasire pe dreapta si este ilegala total. Eu daca sunt pe prima banda si am semnalul pus pentru dreapta teoretic nu am de ce sa ma asigur la schimbarea directiei, legal prin dreapta mea nu mai are voie sa circule absolut nimic. Faptul ca accidentez eu biciclisti in felul acesta este din vina lor, nu a mea. Ei  comit prima ilegalitate, depasesc pe dreapta. Cel putin motociclistii sunt mai atenti, dar biciclistilor parca le lipsesc neuronii din creier.

 


Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use