Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Pasaje hobanate din tara si din lume

72 posts, 36561 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Pasaje hobanate din tara si din lume subway guru

@Mihai:
Cu riscul de a parea 'agasant' hai sa 'transham' odata problema 'de clasificare':
Podurile se categorisesc in functzie de 'elementul principal de rezistentza'...
Pe scurt sunt patru:
-poduri pe grinzi (clasice) de toate felurile;
-poduri pe arce sau boltzi (tot clasice sau moderne);
-poduri numite in terminologia romaneasca hobanate la care elementul principal e 'pilonul' (pilonii) cu hobane;
-poduri 'suspendate' care se tzin pe 'cablurile superioare purtatoare'.
Terminologia anglo-saxona e diferita si oarecum neclara ca si cea francofona...
Acum tzi-e mai clar ce am vrut sa zic?
Mai sunt si 'poduri pe cadre' dar le putem baga la podurile pe grinzi fara sa gresim prea mult...

 


Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Mihai

Nu prea vad ce este de neclar la terminologia francofona care este si cea romaneasca de fapt din punct de vedere etimologic (Daca prezenta hobane este suspendat)... in fine.  Pina la urma nu are mare importanta... sunt doar cuvinte, probabil franceza ma influenteaza...Oricum subiectul este interesant fie hobanat romanesc sau francofon ;)

 


Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Costin

Desi nu tin neaparat sa lungim discutia, eu am inteles urmatoarele (si nu sunt de fel 'podar', nici macar inginer):

-podul hobanat are puntea sustinuta de cabluri (hobane) care sunt 'agatate' direct de piloni:




-podul suspendat are mai multi piloni intre care exista cabluri. Puntea este sustinuta de alte cabluri, care sunt agatate de cablurile de sus.
sanfrancisco3.jpg (59.49 KB; downloaded 6409 times)


-podul cu arce are puntea sustinuta de 'cabluri' (impropriu spus asa, mai degraba 'tiranti') care se 'leaga' de arcele rigide de deasupra puntii.


 



Re: Pasaje hobanate din tara si din lume shoppy

Un nou pod la Kiev (stiu ca nu e hobanat da cred ca putem diversifica):
http://englishrussia.com/2011/07/06/hug ... the-dnepr/

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Mircea G

Goldmund wrote:
un pod frumos:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1218214724
Da , un pod frumos numai pt pietoni si biciclisti . Deci se poate si asa ....

 


Re: Pasaje hobanate din tara si din lume macheta218

Amsterdam pe linia tramvaiului 26 :P
Asd-IJbr-2.jpg (141.31 KB; downloaded 6247 times)
Asd-IJbr.jpg (146.58 KB; downloaded 6249 times)

 


Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Aron

am o intrebare, podul de peste canalul dunare- marea neagra, de la Agigea este tot un hobanat???

 


Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Costin

Nu e hobanat, e pod cu arce, cu tablierul sustinut de tiranti, la fel ca podul de la Grozavesti. Ceea ce este, de fapt, si podul postat mai sus de macheta218 ;)

 


Re: Pasaje hobanate din tara si din lume andrei11

Podul de la Agigea de peste canal e hobanat, dar are alt sistem de prindere ca cel de la Basarab, a precizat subway in topicul de la Basarab. Are niste deficiente de proiectare pe care la Basarab nu le-au mai repetat, sunt ceva ani intre cele 2 poduri. Nu ma pricep prea bine, poate subway mai intervine odata cu minime precizari in acest sens.

 


  • rav
  • Posted:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume rav

Dr2005 wrote:
Calea ferată nu o văd...

Lucrările la infrastructura de acces la podul Calafat-Vidin vor intra în conservare

Realizarea infrastructurii de acces la podul Calafat-Vidin a transformat radical micuţul municipiu de pe malul Dunării, potrivit Adevărul. Deşi au tergiversat lucrările timp de mai mulţi ani, muncitorii grupului de firme spaniole Azvi-Vimac au mărit ritmul lucrărilor şi în doar câteva luni au reuşit să finalizeze cea mai mare parte a lucrărilor prevăzute: kilometri întregi de şosea lărgită şi asfaltată, pe modelul unui drum expres, poduri suspendate, precum şio cale ferată de cinci kilometri între Calafat şi satul aparţinător Golenţi.

În timp ce pe malul românesc sute de muncitori şi zeci de utilaje asigură zilnic forfota în oraş, pe şantierul podului propriu-zis, unde lucrează firma angajată în 2007 de statul bulgar să realizeze construcţia, e pustiu.

Bulgarii au finalizat doar 63% din construcţia podului, iar oficialii europeni le-au dat termen până în octombrie 2012 să termine lucrarea.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/151613-Lucrarile-la-infrastructura-de-acces-la-podul-Calafat-Vidin-vor-intra-in-conservare.

 



Re: Pasaje hobanate din tara si din lume subway guru

Doar ca ala e un pod pe arce, ca la Grozavesti, nu hobanat...iar de la ucrainieni te poti astepta la orice grozavie... ;)
E vorba de o macara plutitoare...
zahar006-18.jpg (303.12 KB; downloaded 6088 times)
cshcr007-20.jpg (350.19 KB; downloaded 6086 times)
cshcr007-26.jpg (257.59 KB; downloaded 6089 times)
cshcr007-27.jpg (269.87 KB; downloaded 6089 times)

 


Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Aron

Din articol reiese ca a fost o mana criminala.....da ma intreb cum a putut ditai matahala sa o doboare..?? :o

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use