Siguranta rutiera

Discuţii generale despre transporturi şi infrastructură, reglementări în domeniu, legislaţie etc

Re: Siguranta rutiera

Mesajde Cristi N » Dum, 19 Mai 2019, 20:54

Sa postez "recolta" de azi dupa un drum Ploiesti - Bucuresti. Trebuie sa spun ca a fost o exceptie, de obicei am parte de maxim un berbec/drum, azi am batut recordul. :?

Intrarea pe A3 din Centura de Vest Ploiesti, parca e ceva ciudat acolo in fata.

Imagine

Da, chiar e.

Imagine

Doamna era cam derutata, dadea de zor din mana.

Imagine

Berbecul nr. 2, de data asta la nodul Potigrafu/Gherghita. Cred ca voia de fapt sa mearga spre Ploiesti drept urmare dadea cu spatele pe banda de accelerare.

Imagine

Si in ultim poza la iesirea de urgenta dinspre Gruiu era efectiv un sir continuu de masini care intrau spre Bucuresti.

Imagine

Mersi Andrei de atentionare, am rezolvat. Initial postasem la benzinari si am dat copy paste la mesajul de acolo, ce nu observasem e ca dincolo mai apareau niste dimensiuni in codul de inserare al imaginilor, cod care nu e recunoscut aici.
Ultima oară modificat de Cristi N pe Dum, 19 Mai 2019, 21:15, modificat de 3 ori în total.
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 602
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Siguranta rutiera

Mesajde misterr » Sâm, 08 Iun 2019, 20:55

Proiect inedit la Galați. Cum sunt atenționați pietonii atunci când trec strada

Click pe imagine pentru video:

Imagine

“Lasă telefonul!”, “Uită-te în stânga!”, “Ia-ți copilul de mână!” Sunt mesaje menite să atragă atenția pietonilor, care ar trebui să conștientizeze pericolul la care se expun atunci când traversează fără să se asigure.

Asemenea texte apar pe treceri de pietoni din Galați. Voluntarii care s-au ocupat de acest proiect speră ca astfel să scadă numărul accidentelor care au loc pe zebră.

Reporter: “Bună ziua. Aţi văzut mesajele astea scrise pe trecerea de pietoni? ”
Pieton: “N-am băgat de seamă”.
Reporter: Aţi traversat vorbind la telefon, doamnă!”

Acest obicei al pietonilor poate duce la tragedii, atrag atenţia autorităţile.

Paul Iona Voicu, voluntar “Prieteni pentru Galaţi”: “Nu este doar răspunderea şoferilor participarea la trafic. Pietonii trebuie să fie conştienţi că se pun singuri în pericol şi trebuie să conştientizeze că sunt momente când trebuie să fie atenţi.”

În speranţa că oamenii vor conştientiza pericolul la care se expun dacă traversează strada fără să se asigure, voluntarii unei organizaţii din Galaţi au pus mesaje pe trecerile de pietoni de pe unul dintre cele mai circulate bulevarde din oraş.

Pieton: “Cred că erau necesare astfel de mesaje.”

Andrei Alexandrov, voluntar “Prieteni pentru Galaţi”: “Foarte multă lume ne-a felicitat, inclusiv două echipaje de poliţie.”

Pentru a pune în practică ideea, voluntarii au avut nevoie de un aviz din partea unei comisii din cadrul primăriei.

Gabriela Costin, purtător de cuvânt IPJ Galaţi: “De la începutul anului, până în prezent, în municipiul Galaţi au fost înregistrate 20 de accidente rutiere petrecute pe trecerile de pietoni, opt dintre acestea fiind acidente rutiere grave.”

Principalele cauze care au dus la producerea acestor accidente au fost traversarea neregulamentară, neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi neacordarea de proritate pietonilor.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3485
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Siguranta rutiera

Mesajde cris_m » Sâm, 08 Iun 2019, 23:10

Apropo, am si eu o curiozitate, ca m-am certat acum cateva ore cu un asa-zis biciclist. Se da una bucata intersectie in cruce, omul vine dintr-o directie de pe strada si vrea sa faca stanga pe strada perpendiculara. Cum face aceasta manevra legal? Taie toate benzile de pe banda 1 de unde mergea si se incadreaza pe banda a 3-a a bulevardului de pe care vine, banda de stanga pentru masini? Sau merge pe banda 1 pana la trecerea de pietoni, traverseaza bulevardul de pe care vine si apoi traverseaza tot pe trecere pe bulevardul pe care vrea sa-si continue drumul, pentru a merge pe carosabil pe sensul potrivit?
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 3782
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Siguranta rutiera

Mesajde Cristi N » Dum, 09 Iun 2019, 08:16

Daca nu exista benzi de biciclete atunci ar trebui sa se incadreze din timp pe banda corespunzatoare virajului la stanga si sa faca virajul odata cu masinile. In varianta cu trecerile de pietoni ala nu mai e biciclist, devine pieton cand traverseaza. Avantajul ar fi ca e mai sigur dar pe de alta parte nu e cea mai comoda varianta si nu cred ca prea multi biciclisti procedeaza asa.
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 602
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Siguranta rutiera

Mesajde misterr » Dum, 09 Iun 2019, 11:03

Bicicleta este vehicul și circulă ca un vehicul (pe drumurile pe care îi este permis să circule). Deci pentru virajul la stînga se asigură, semnalizează, se încadrează pe banda de stînga și execută virajul la stînga ca orice vehicul.
Dacă vrea să fie pieton, se dă jos de pe bicicletă, circulă pe trotuar pe lîngă bicicletă iar la intersecție traversează pe la trecerea de pietoni.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3485
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Siguranta rutiera

Mesajde misterr » Mar, 20 Aug 2019, 19:37

Experiment Ştirile ProTV: cum ajung bicicliştii victime sigure în traficul din România

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Într-o ţară ca România, cu drumuri proaste şi pline de maşini, bicicliştii şi pietonii sunt victime sigure. Suntem pe primul loc în Europa la numărul celor care au murit în accidente cu biciclete.

Potrivit Eurostat, 10 biciclişti la fiecare milion de locuitori şi-au pierdut viaţa la noi, de trei ori mai mulţi faţă de media europeană.

Una dintre principalele cauze ale accidentelor este lipsa pistelor pentru biciclete - ceea ce îi impinge pe biciclişti pe şosea printre maşini, în trafic. Ca să vedem exact care sunt cele mai periculoase situaţii care pot apărea în trafic între şoferi şi biciclişti, am făcut un experiment într-un poligon.

Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “O situaţie frecventă este că sunt la semafor, vreau să fac dreapta, aştept să se pună lumina verde, mă asigur în prealabil dar nu văd foarte mult în spate, mai am şi altă maşină, între timp când să plec de pe loc, trece biciclistul care merge înainte, nu ţine cont că eu virez la dreapta.”

Este cazul clasic de accident cu bicicleta iar vina este de multe ori împărţită. Întotdeauna însă biciclistul este cel care are de suferit.

Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “O altă situaţie este că mergi pe partea dreaptă, normal, liniştit, cu o viteză normală şi la un moment dat biciclistul din faţă face stânga fără niciun motiv şi se duce nicăieri dar te surprinde pentru că nu semnalizează”.

Un alt accident des întâlnit, care face multe victime, este cel cu o maşină oprită pe marginea drumului.

Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “Dintr-un oarecare motiv oprim, când oprim, mai ales dacă e să coboare pasagerul din dreapta, pasagerul din dreapta e mai neatent şi pur şi simplu deschide portiera şi trece biciclistul care pur şi simplu se opreşte în portieră.”



Războiul dintre şoferi şi biciclişti


Neatenţia conduce de multe la ori la tragedii. Dacă adăugăm şi lipsa infrastructurii atunci avem explicaţia cifrelor care ne plasează pe primul loc în rândul europenilor. 10 biciclişti la milionul de locuitori şi-au pierdut viaţa în România în 2017, potrivit Eurostat, în timp ce media europeană este de 4. În Luxemburg sau Cipru, niciunul. Cifrele se menţin ridicate. Potrivit Poliţiei Române, în primele 7 luni ale acestui an, în întreaga ţară au fost 556 de accidente cu biciclete în care 93 de oameni şi-au pierdut viaţa iar 469 au fost răniţi.

Radu Mititean, preşedintele Asociaţiei de Cicloturism: „Există şi un sentiment de nesiguranţă, dar există şi agresivitate din partea unor şoferi care nu acordă prioritate, care trec razant pe lângă biciclişti şi este şi un deficit de infrastructură”

Nici pietonii nu o duc mai bine în România. 37 de pietoni la milionul de locuitori au murit, tot în 2017, în accidente rutiere, ceea ce ne plasează tot pe primul loc în Europa.

Câtă vreme nici şoferii şi nici bicicliştii nu sunt dispuşi să-şi arate respect pe şosea, războiul tacit dintre ei va continua să facă victime. Însă principalele arme în acest război ar fi educaţia rutieră şi conştientizarea pericolelor la care se expun toţi participanţii la trafic. În plus, biciclişti, nu uitaţi să purtaţi întotdeauna casca şi haine care să vă facă vizbili în trafic.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3485
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Siguranta rutiera

Mesajde Cristi N » Mar, 20 Aug 2019, 21:02

Mi se pare ca filmarea asta e reprezentativa pentru traficul din Romania: https://www.facebook.com/dragos.mariciuc.39/videos/473510533492471/
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 602
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Siguranta rutiera

Mesajde misterr » Vin, 23 Aug 2019, 21:08

Tot mai multe camere video pe maşini. Cum pot fi folosite imaginile la proces sau CASCO

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Din cauza traficului intens, dar mai ales periculos, tot mai mulți români își cumpără camere video pentru maşină. Vânzările au crescut substanțial în ultimii ani, potrivit magazinelor de retail.

Avocații și firmele de asigurări susțin că imaginile pot fi folosite și în instanță, atunci când șoferii vor să-și dovedească nevinovăția. România se află constant în topul țărilor europene cu cele mai multe accidente auto soldate cu victime.

O astfel de cameră de supraveghere video costă între 250 și 1.200 lei. Prețurile diferă în funcție de specificațiile tehnice. Cele mai scumpe modele au GPS încorporat, sisteme de asistență la parcare și părăsirea benzii și WiFi.

COSMIN DOBRANIȘ, REPREZENTATUL UNEI COMPANII PRODUCTOARE DE CAMERE: „Românii cumpără astfel de dispozitive din mai multe motive. Pentru simplu fapt că ar putea speria alți șoferi indisciplinați în trafic. Este foarte util să vii cu filmări atât la poliţie, cât şi la compania de asigurări. Unii o folosesc şi pentru a filma diverse evenimente cu familia, cu prietenii.”

Utilizarea în număr tot mai mare a camerelor video amplasate pe bord a generat însă o serie de probleme pentru Autoritatea Națională de Protecție a datelor cu caracter personal, însă acum există și soft-uri care permit acoperirea numerelor de înmatriculare.

Se vând tot mai multe camere auto pentru maşini

Potrivit celui mai mare retailer online din România, în anul 2017 au fost vândute 44.000 de astfel de camere video, iar în 2018 - 53.000. În timp ce anul acesta se estimează că vânzările vor ajunge la peste 65.000.

CLAUDIU RĂDEANU, AVOCAT: „Înregistrările video pot fi utilizate în instanţă. De exemplu, în cazul în care se săvârşeşte o contravenţie, iar tu, conducător auto, ai fost suprins de către poliţie depăşind viteza, tu poţi să aduci ca probă înregistrarea video, care poate fi expertizată, dar poate fi utilizată atât pe latură civilă, cât şi pe latură penală.”

În alte țări europene șoferi primesc și reduceri substanțiale la asigurările auto dacă au astfel de camere amplasate pe bord. În România, nu deocamdată.

MARIUS CONSTANTINESCU, BROKER ASIGURĂRI: „În schimb dacă am fost înregistrat greşit, dacă mi s-a stabilit vinovăţia pe numele meu, pot să probez asta în instanţă cu o cameră de înregistrare. Pot să dovedesc nevinovăţia mea, chiar şi intenţia şoferului vinovat. Asta pentru că intenţia nu se despăgubeşte nici pe o poliţă RCA nici pe o poliţă CASCO.”

Potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în România sunt înregistrate 6 milioane de autoturisme.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3485
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori