Transportul în lumeEuropaBelgia / België / Belgique

 

Topic: Kusttram (tramvaiul de coastă)

13 posts, 5137 views
  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Kusttram (tramvaiul de coastă) Utilizator anonim 2

Se pare ca aceasta linie de coasta, ce leaga orasele De Panne si De Knokke aflate la granita cu Franta respectiv Olanda, masoara aproximativ 67km, fiind cea mai lunga linie de tramvai din lume. Are ecartament metric, alimentare la 600V cc:

http://www.delijn.be/dekusttram/info/tec ... iche.htm

Lina in 1902 deja lega Oostende de De-Haan am Zee (Le coq sur mer), o statiune selecta aflata la aproximativ 10km departare si s-a extins treptat pina la dimensiunile de astazi. Tot ce am invatat de la voi aici pe forum despre transportul multimodal, taxare, optimizarea frecventelor de circulatie, am avut ocazia sa vad cu proprii ochi si sa constat ce beneficii pot aduce oamenilor si oraselor strabatute. Iata citeva poze.
Primii ani, intr-o poza din zona garii Oostende:

DSC06092.JPG (125.99 KB; downloaded 4847 times)


Detaliu cu statia:

DSC06093.JPG (144.85 KB; downloaded 4850 times)


Supravietuieste (sau a fost reconstruita?) una si acum, in apropiere:

DSC05939.JPG (217.62 KB; downloaded 4849 times)


Statia din De Haan (construita in 1902) are o forma deosebita:

DSC06047.JPG (153.89 KB; downloaded 4852 times)


Franceza la putere:

DSC06036.JPG (146.83 KB; downloaded 4850 times)


DSC06037.JPG (140.17 KB; downloaded 4850 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Litoralul belgian Utilizator anonim 2

Citeva poze de pe linie:

DSC05411.JPG (124.54 KB; downloaded 4849 times)


DSC05485.JPG (160.63 KB; downloaded 4848 times)


DSC05486.JPG (129.42 KB; downloaded 4845 times)


DSC05488.JPG (140.38 KB; downloaded 4847 times)


DSC05489.JPG (160.92 KB; downloaded 4846 times)


DSC05490.JPG (160.44 KB; downloaded 4845 times)


Vintul puternic de pe Marea Nordului spulbera nisipul peste sina. Coroziunea e foarte puternica, cum vom vedea in pozele urmatoare:

DSC05500.JPG (76.78 KB; downloaded 4846 times)


DSC05963.JPG (245.47 KB; downloaded 4846 times)


DSC05964.JPG (196.4 KB; downloaded 4846 times)


DSC06016.JPG (182.79 KB; downloaded 4846 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Litoralul belgian Utilizator anonim 2

Alte poze de pe traseu:

DSC05588.JPG (126.88 KB; downloaded 4846 times)


Banda de caramida rosie e pista pentru biciclisti:

DSC05589.JPG (113.19 KB; downloaded 4844 times)


DSC06084.JPG (93.66 KB; downloaded 4844 times)


DSC05834.JPG (108.4 KB; downloaded 4844 times)


DSC05835.JPG (117.67 KB; downloaded 4845 times)


Acest pod este turnant; la trecerea unui vas prin ecluza, se rasuceste pentru a-i face loc.

DSC05853.JPG (103.1 KB; downloaded 4845 times)


DSC05870.JPG (123.39 KB; downloaded 4845 times)


DSC05877.JPG (130.54 KB; downloaded 4845 times)


Ca sa nu se intrerupa circulatia, exista la celalalt capat al ecluzei un pod asemanator care lucreaza in contratimp. Tramvaiele sint deviate pe acolo:

DSC05848.JPG (99.57 KB; downloaded 4846 times)


DSC05851.JPG (117.92 KB; downloaded 4846 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Litoralul belgian Utilizator anonim 2

"Discontinuitatea" liniei de alimentare:

DSC05878.JPG (89.58 KB; downloaded 4846 times)


Semnalizata in stil feroviar:

DSC05885.JPG (112.36 KB; downloaded 4847 times)


Alte detalii cu sina:

DSC05946.JPG (217.24 KB; downloaded 4845 times)


DSC05952.JPG (159.64 KB; downloaded 4844 times)


Calatoria e in general foarte confortabila, linia e bine intretinuta insa sint portiuni de citiva km cu probleme unde tramvaiele se cam balanseaza. Erau totusi aduse materiale in zona, semn ca se stie de problema si urmeaza sa fie inlaturata.

Unul din depourile din Oostende:

DSC05833.JPG (156.08 KB; downloaded 4846 times)


Terminal multimodal la capatul de la granita cu Franta, la De Panne:

DSC05547.JPG (156.1 KB; downloaded 4845 times)


Nu se vede in poza, dar exista si rastel pentru biciclete!

Aparatele de taxare, asemanatoare cu cele de la noi de la metrou (probabil fiind fabricate de aceeasi firma belgiana):

DSC05634.JPG (59.63 KB; downloaded 4845 times)


Butoanele colorate sint pentru taxare in functie de zone. Tarifele sint aceleasi pentru calatorii intre statii apropiate, aflate in interiorul aceleiasi zone. La urcarea in vehicul se apasa butonul corespunzator numarului de granite taiate in cursul calatoriei plus unu, pentru a fi taxat corespunzator.

Tramvaiele, desi pe ecartament de 1m, mi s-au parut mai late si spatioase decit la noi. In zona din fata sint 4 locuri pe rind. Viteza de deplasare ajunge pe la 80km/h.

DSC05974.JPG (137.63 KB; downloaded 4845 times)


Nu a fost niciodata, nici macar la ora de virf, aglomeratie "Sardinia" ca la noi. Stateau si oameni in picioare, dar aveai loc sa te misti lejer.

Casele de bilete arata cam asa:

DSC05950.JPG (144.78 KB; downloaded 4846 times)


Ce mi-a placut e ca vatmanii si vinzatoarele de bilete au uniforme tip comandant de aeronava: camasi albe si epoleti bleu-marin/auriu. Au un aspect foarte profesional.

Panou de afisaj:

DSC06090.JPG (111.63 KB; downloaded 4847 times)


Ca sa nu fie totul perfect, cineva a lipit de el o flegma. Au si ei uscaturile lor...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Litoralul belgian Dr2005

Cât costă un bilet pentru toată linia?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Litoralul belgian Utilizator anonim 2

Nu stiu exact, eu am luat un abonament pe 7 zile - 2 persoane si a costat 30 de euro. Cu el puteai sa te plimbi oricit, in orice mijloc de transport al societatii (au si o retea de autobuze). Mai era un tip de abonament de 7 zile dar pentru o persoana si acela costa pe jumatate, 15 euro. Nu sint foarte sigur dar parca cea mai scumpa varianta era sa platesti calatoria la vatman si atunci te costa 0,9 euro - insa nu stiu daca de la un capat la altul sau numai in interiorul unei zone.

 


Re: Litoralul belgian Puss in Boots

Sunt curios cine va prelua tramvaiele astea cand vor iesi din serviciu. De Lijn a achizitionat tramvaie noi si vor fi alocate si Kusttram.

 




Re: Kusttram (tramvaiul de coastă) PTMZ

Epoca iconicelor tramvaie BN/ACEC de pe coasta belgiană s-a încheiat pe 23 septembrie 2023, după 43 de ani de exploatare sub umbrela N.M.V.B. și, ulterior, a De Lijn. Astfel, exploatarea Kusttram se face exclusiv cu tramvaiele CAF Urbos 100 "Zeelijner" și, ocazional, cu tramvaiele Siemens MGT6 "HermeLijn" aduse de prin Gent sau Antwerpen.

Tramvaiele BN/ACEC au fost livrate inițial în 2 serii: 6000 (unidirecționale) și 6100 (bidirecționale). În 1983, însă, aproape toată seria 6100 a plecat la Charleroi, unde continuă să circule și astăzi și unde TEC le pregătește modernizarea de către Alstom.

Seria 6000 avea inițial 2 module. În anii 1994-1996, după formarea De Lijn, 16 tramvaie au primit o secțiune intermediară low-floor, urmând ca restul tramvaielor să beneficieze de același tratament după 2002. În total, 49 de astfel de tramvaie au circulat pe coasta belgiană.

Seria 6100 avea și ea tot 2 module, cu excepția lui 6102, care era un tramvai de prezentare cu 3 module dedicat inițial pieței internaționale. 54 de unități au fost fabricate, din care 51 au luat drumul orașului Charleroi. Cele 3 tramvaie rămase au fost 6102, 6107 și 6131. 6107 și 6131 au fost retrase în 1993, respectiv 1995, după formarea De Lijn. 6102 a mai circulat până undeva în jurul anului 2010 cu călători, după care a fost transformat în tramvai utilitar, fiind și el inclus în muzeu odată cu retragerea seriei 6000.

Pentru muzeul TTO Nordzee s-au păstrat 3 tramvaie: 6017, 6025 și 6102.

O fotografie cu cele 3 tramvaie la ceremonia de pensionare de la Oostende. Autor: focus1965, sursa: Transphoto
1832146.jpg (660.22 KB; downloaded 584 times)

 


Re: Kusttram (tramvaiul de coastă) ByOnu

Pai si nu le vrea nimeni? Se vor casa?

 


Re: Kusttram (tramvaiul de coastă) punmeister

Cine sa le ia cata vreme nemtii incep sa dea la SH tramvaiele 100% LF din prima generatie?

 


Re: Kusttram (tramvaiul de coastă) PTMZ

În afară de cele 3 exemplare menționate (6017, 6025 și utilitarul bidirecțional 6102), care sunt păstrate pentru muzeu (unul probabil va ajunge la Antwerpen, restul rămân pe coastă), toate tramvaiele BN vor fi duse la casat. Înainte de retragere, mai circulau doar 12 tramvaie BN la turația maximă.

Cum spunea și @punmeister, aceste tramvaie au deja o vârstă foarte înaintată, chiar și cu adaptările de rigoare. Acestea nu mai sunt pretabile pentru o carieră second-hand, nivelul de subzistență pentru  rețelele de tramvaie a devenit unul cu totul nou (podea tip LF și aer condiționat), cel puțin în UE. În afara UE e mai greu, în mare tot pentru că au fost create noi standarde și acolo, dar și pentru că achizițiile de tramvaie noi sunt deja posibile aproape peste tot, cu o rentabilitate mai mare decât SH-urile.

În plus, nu uita că aceste tramvaie sunt pe ecartament metric, care nu este chiar atât de răspândit precum cel standard.

 


Home page  • 
Parent forum: Belgia / België / Belgique  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use