Bruxelles

Transportul in comun si infrastructura din Belgia

Re: Belgia - Bruxelles

Mesajde Robert24 » Lun, 07 Oct 2013, 23:42

in final, 3 imagini (una cu cladirea, doua din subteran) cu Gara Centrala din Bruxelles - una dintre cele mai mizerabile si urate gari pe care le-am intalnit in "lumea civilizata"... Mi-a fost sila efectiv sa fac poze la mizeria care era mai ales pe holurile centrale... Mirosurile nu pot fi descrise.

BX_Gara Centrala.jpg
BX_Gara Centrala.jpg (350.06 KiB) Vizualizat de 1128 ori

BX central 1.jpg
BX central 1.jpg (229.97 KiB) Vizualizat de 1128 ori

BX central 2.jpg
BX central 2.jpg (255.78 KiB) Vizualizat de 1128 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 2.842 mile (5.263 km) în aer / 425 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7285
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Bruxelles

Mesajde BodoMinea » Dum, 17 Ian 2016, 02:20

Am fost și eu în vara lui 2015 la Bruxelles. Nu am făcut poze mijloacelor de transport pentru că nu eram încă pe acest forum și nu credeam că îmi vor folosi.

Dar, câteva chestii de notat. Pe toate liniile de tramvai pe care am circulat erau exclusiv Bombardier (nu am ajuns pe la periferii / suburbii, poate pe liniile 'feeder' încă se folosesc cele vechi). Tramvaiul intră pentru o stație sau mai multe în tunelele metroului - porțiunile acestea mixte au fir pentru pantograf în galerii. Și metroul are porțiuni destul de lungi la suprafață, dar singura stație la suprafață prin care am trecut era cea de capăt unde și întorcea. Nu sunt sigur dacă linia de suprafață a metroului era cumva împărțită cu tramvaiul (ca în porțiunile mixte din subteran), dar am observat că pe tot parcursul suprateran se alimentează tot prin captatori și linia a treia.

Prima dată când mi-am luat bilet și am intrat în stație impresia a fost 'Bun venit la Metroul București'. Aceleași cartele și taxatoare (doar că portocalii...), și în unele stații aceleași displayuri care arată la ce oră vine trenul și în ce direcție + caracteristica steluță când ajunge. Pe lângă acestea și afișajele cu toate trenurile din rețea și stațiile unde sunt, care par să facă parte din sistemul vechi de semnalizare dar sunt chiar foarte utile. Circulă și trenurile vechi și cele noi în continuare. Unele stații păreau să fie într-un proces de renovare, plafonul nu exista în unele locuri și se vedeau cablurile, presupun că acum sunt toate modernizate.
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 443
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Bruxelles

Mesajde bercenicity » Lun, 18 Ian 2016, 03:59

BodoMinea scrie:Tramvaiul intră pentru o stație sau mai multe în tunelele metroului - porțiunile acestea mixte au fir pentru pantograf în galerii. Și metroul are porțiuni destul de lungi la suprafață, dar singura stație la suprafață prin care am trecut era cea de capăt unde și întorcea. Nu sunt sigur dacă linia de suprafață a metroului era cumva împărțită cu tramvaiul (ca în porțiunile mixte din subteran), dar am observat că pe tot parcursul suprateran se alimentează tot prin captatori și linia a treia.


Cred ca te referi la tunelul folosit de liniile 3 si 4 sau de liniile 7 si 25. In Bruxelles si-au construit tunelurile de metrou etapizat, dand drumul la tramvaie prin ele cu semnalizare bineinteles. Nu stiu daca ai observat, dar peroanele in tunelurile respective sunt mai jos decat nivelul la care sunt scarile rulante. Conceptul asta l-au numit pre-metro. Se are in vedere conversia si prelungirea tunelului 3/4 in metrou full (cu aducerea peroanelor la nivel inalt). In tunelul asta mai intra si liniile 51, 81, 82 si 25, 55.

Dar cu siguranta tunelurile nu sunt folosite simulatan de metrou full si tramvaie (pre-metro).

Un gif cu istoria dezvoltarii retelei de (pre-)metro pana in 2006 (cu albastru sectiuni de tunel deservite de linii de tramvai)
Imagine
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1255
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Bruxelles

Mesajde BodoMinea » Lun, 18 Ian 2016, 16:17

Conceptul aceste de pre-metro l-am observat la stația Diamant pe unde trece 25. Stația aceasta e la paralel cu un pasaj subteran rutier. La un moment dat am avut impresia că sunt tramvai + metrou în același tunel, sau cel puțin ceva gen stație subterană intermodală cu cele 2? Cel mai probabil ai dreptate, dar oricum e greu de observat diferența între cele două dacă nu ești atent. (doar că e semnalată pe hartă)
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 443
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Bruxelles

Mesajde macheta218 » Sâm, 03 Sep 2016, 19:31

In plimbare cu tramvaiul pe linia 3;



si pe linia 7;


7085 km pe calea ferata in 2015(CFR,MÁV,ÖBB)
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 884
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Anterior

Înapoi la Belgia / België / Belgique


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori