Transportul în lumeEuropaFranța / FranceTrenuri în Franța

 

Topic: TGV

22 posts, 8917 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
TGV Robert24

TGV (Train à Grande Vitesse) reprezinta serviciul feroviar de mare viteza francez, operat de SNCF Voyages.
A fost dezvoltat in anii 70 de GEC-Alsthom (azi Alstom) impreuna cu SNCF. Servivul inaugural a avut loc intre Paris si Lyon in 1981 pe linia LGV Sud-Est (LGV = Ligne à Grande Vitesse).
TGV detine in prezent recordul de cea mai mare viteza obtinut cu un tren pe sine - 574.8 km/h in data de 3 aprilie 2007. Viteza normala de operare a TGV-urilor este de 320 km/h pe liniile LGV Est si LGV Méditerranée.
De-a lungul anilor reteaua s-a dezvoltat catre sud (LGV Rhône-Alpes si LGV Méditerranée), vest (LGV Atlantique), nord (LGV Nord) si est (LGV Est). TGV opereaza de asemenea legaturi cu tari vecine: Elvetia, Italia, Germania si Belgia. Catre Belgia, Germania si Olanda se mai opereaza prin serviciul Thalys, iar catre Marea Britanie si Belgia prin serviciul Eurostar.

Material rulant

Sunt 8 tipuri de TGV:
- TGV Sud-Est - prima generatie de TGV (2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 300km/h, 111 garnituri construite - numere in intervalul 01-118)
- TGV Atlantique - (2 locomotive + 10 vagoane, viteza max 300km/h, 105 garnituri construite - numere 301-405)
- TGV Réseau (similar cu Atlantique, 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 320km/h, 60 garnituri construite - numere in intervalele 501-550 / 4501-4551)
- Eurostar/TGV TMST (Three Capitals si North of London) - (2 locomotive + 18/14 vagoane, viteza max 300km/h, 31+7 garnituri construite - numere 3xxx)
- TGV Duplex (etajat 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 320km/h, 160 garnituri construite - numere 2xx, 6xx, 7xx)
- Thalys PBA (Paris, Bruxelles, Amsterdam) / PBKA (Paris, Bruxelles, Koln, Amsterdam / 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 300km/h, 17 garnituri construite - numere 43xx)
- TGV POS (catre Germania, numere 44xx).
- TGV 2N2 / Euroduplex (noua generatie Duplex construita incepand cu 2011, viteza max 320km/h, numere 8xx / 47xx)

 


Re: Franta - TGV Robert24

Schema liniilor de mare viteza din Franta
sursa: Wikipedia



 


Re: Franta - TGV Robert24

Doua garnituri TGV Duplex in Gara Lyon Perrache

608
tgv 608.jpg (303.2 KB; downloaded 5042 times)


731
tgv 731.jpg (336.14 KB; downloaded 5048 times)

 


Re: Franta - TGV Robert24

Recordul de cea mai mare viteza obtinut cu un tren pe sine - 574.8 km/h in data de 3 aprilie 2007



 


Re: Franta - TGV Robert24

Doua trenuri TGV din prima generatie in Paris Nord

tgv07.jpg (421.78 KB; downloaded 4689 times)

tgv14.jpg (373.35 KB; downloaded 4707 times)

 


Re: Franta - TGV Robert24

Si o rama din ultima generatie "Euroduplex"

tgv4726.jpg (469.66 KB; downloaded 4697 times)

 


Re: Franta - TGV Robert24

Thalys

thalys4303_4307.jpg (320.42 KB; downloaded 4707 times)

 


Re: Franta - TGV Hawkuletz

Apropos de Thalys, nu stiam ce e cu domul care se afla pe unul din vagoane. Acel dom adaposteste o antena de satelit care se orienteaza automat pentru a tine permanent legatura cu un satelit geostationar, pentru asigurarea accesului la Internet in tren fara a folosi reteaua de comunicatii terestre (GSM).
http://www.spacedaily.com/news/internet-05zi.html

 


Re: Franta - TGV bercenicity

Cum se construieste faza a doua a LGV Est Europeene - calea de rulare, retea contact, instalatii, etc





Pe canalul https://www.youtube.com/channel/UCSuw8B...6FQ/videos si https://www.youtube.com/user/groupeETF/videos sunt si alte clipuri legate de constructia tronsonului

 


Re: Franta - TGV andrei11

Ăştia  sunt din alta Galaxie. :twisted:

 


Re: Franta - TGV shoppy

Da, frumos, sudura in fabrica la fiecare 101m si in site la fiecare 404m, 2 sisteme separate de semnalizare, prisma de balast verificata cu raze x, si nu au zis nimic de profilul ciupercii, parametrii catenarei sau alte detalii tehnice. Poate intelege si colegu declarat nespecialist dar neincrezator in specialisti ce e acela un LGV.

Inainte faceau altfel, intai montau firul 1 din panouri standard de 8m prinse cu eclise, apoi trenurile de lucru circulau pe firul 1 si montau firul 2 direct cu linie de 100m, dupa ce terminau firul 2 trenul de lucru se muta pe firul 2 si schimba liniile de 8m de pe firul 1 cu linii finale de 100m, se pare ca au gasit o metoda si mai eficienta :) . Deci metoda lor abandonata e sf pentru noi, ce sa mai zicem de aia curenta :mrgreen: .

 


Re: Franta - TGV WT_fan06

Va propun acest articol: http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/...twork.html

O mica dezbatere: Ce parere aveti? Trenurile sunt in proces de a deveni o "fita", sau ceva exotic pentru pasionati? Transportul feroviar de mare viteza si cel aerian vizeaza aceeasi clienti? Ce efecte credeti ca ar avea un astfel de tren in Romania?

 


Re: Franta - TGV Puss in Boots

Mi-ar placea un tren de mare viteza in Romania si eu unul l-as folosi. Ca si in strainatate, avionul nu te duce peste tot, si-n plus garile sunt in mijlocul orasului de unde ai tot soiul de mijloace de transport sau alternative ca sa te deplasezi mult mai usor. Sper sa prind ziua sa vad asa ceva si la noi si sa ajung intr-o ora, o ora si putin la Brasov sau in 45min la Sinaia. Si pana la Iasi sa nu fac 7h, 7h30.

 


Re: Franta - TGV cris_m

Din pacate, nu cred ca vom apuca aceasta zi... :roll:

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenuri în Franța  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use