Metroul din Paris

Transportul în comun și infrastructura din Franta

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde mradulescu » Dum, 15 Apr 2012, 20:36

Ma rog, am zis ca sunt si exceptii (cand ma refeream la faptul ca, de obicei, la un peron vine in general o singura linie..)

Sincer sa fiu, nu traiesc in Paris si n-am batut toata reteaua ca sa gasesc eventualele scapari in materie de indicatoare /orientari.

Cert este ca prima data cand am fost eram in liceu si n-am avut NICIO problema sa ma descurc, desi era un oras complet strain.
Pasajul Pipera, o lucrare frumoasa, dar fara cap...
La ora de varf, din 15 minute pe ruta Aviatorilor - rond Pipera, 10 minute sunt PIERDUTE la unicul semafor de pe traseu...
mradulescu
Membru Bronze
 
Mesaje: 547
Membru din: Lun, 27 Feb 2012, 22:47
Localitate: Bucuresti

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde andrei11 » Lun, 16 Apr 2012, 21:42

Intrebari pentru specialistul nostru in metrourile parisiene. Evident poate raspunde orisicine, desi ma indoiesc ca pe # 2009 il bate cineva la Paris.
Asadar :
1) Linia maro si cea mov se intalnesc / au puncte de corespondenta in 2 statii consecutive ? Sau circula pe aceeasi linie ? Din schema ar rezulta ca sunt 2 trasee total diferite pentru cele 2 linii ( vezi pct 1 si pct 2 din poza )
2) Statia Croix Rouge este parasita ? De ce ? / poze aveti cumva ? ( pct 3 din poza )
3) Linia mov si linia verde nu au o statie de corespondenta ? ( pct 4 din poza )
Fişiere ataşate
Franta.jpg
Franta.jpg (75.16 KiB) Vizualizat de 2118 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17061
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde rosetti61 » Mar, 17 Apr 2012, 00:33

Tot ce vezi acolo e in statii diferite iar Croix Rouge este inchisa traficului http://en.wikipedia.org/wiki/Croix-Rouge si imagini http://pridian.net/blog/archives/159. Statiile posibil sa aiba pasaje de corespondenta, schema nu este la scara - la punctul 2 o linie poate fi pe sub un bulevard iar cealalta sub altul.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1309
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Mar, 17 Apr 2012, 09:50

andrei11 scrie::
1) Linia maro si cea mov se intalnesc / au puncte de corespondenta in 2 statii consecutive ? Sau circula pe aceeasi linie

ImagineImagine si ImagineImagine sunt linii distincte, si au trasee diferite, dar si doua corespondente succesive, una la Mabillon cealalta la Odéon



andrei11 scrie:2) Statia Croix Rouge este parasita ? De ce ? / poze aveti cumva ?

Da e inchis din timpul celui de-al doilea razboi mondial si a ramas asa pentru ca s-a considerat ca e sufiecent de aproape Sèvres - Babylone pe unde trece ImagineImagine si ImagineImagine, dar aproape si de Saint Sulpice pe ImagineImagine. Acolo iei metroul pe ImagineImagine apoi schimbi la urmatoarea daca ai nevoie de ImagineImagine la Mabillon sau Odéon, sau daca nu per pedes la mabillon si iei direct ImagineImagine. oricum sunt foarte aproape.

andrei11 scrie:3) Linia mov si linia verde nu au o statie de corespondenta ?

ImagineImagine si ImagineImagine au corespondenta la Montparnasse Bienvenue putin mai la sud. Intial ImagineImagine de la Raspail avea traseul indicat pe linia rosie, reprezentat cu gri pe harta tracée inital de la ligne 4, apoi s-a modifact pe la Vavin tocmai ca sa faca corespondenta cu ImagineImagine la gara la Montparnasse, ocolind putin.
Fişiere ataşate
M12 si M4.JPG
M12 si M4.JPG (40.17 KiB) Vizualizat de 2097 ori
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Mar, 17 Apr 2012, 09:55

Asta e Croix Rouge ImagineImagine
Imagine
Paris, RATP/ station "Croix Rouge" installation "X" l'enfer de la BnF, par L. Ungerer / C-Album nuit du 15 déc. 2007 by vincent ☆, on Flickr
Boulevard Raspail Pe sub acest bulevard trebuia sa fie traseul initial ImagineImagine, dar nu a fost niciodata realizat. Acest tronson a bulevardului Raspail este deservit in prezent de statia de metrou de pe ImagineImagine- Notre Dame des Champs
Boulevard Raspail.jpg
Boulevard Raspail.jpg (116.97 KiB) Vizualizat de 2077 ori
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Mar, 17 Apr 2012, 16:11

Daca tot am ajuns in zona, trebuie mentionate schimbarile de capete ale magistralelor care s-au realizat in anii 30, datorita faptului ca liniile de metrou construite pana in 1930 erau ca niste ''parabole'' pe harta Parisului dupa 1930 viziunea se schimba aparand ideea de magistrale transversale, prin urmare se inverseaza capetele dintre ImagineImagineImagine si vechea magistrala 14, magistrala care nu are a face nimic cu actuala ImagineImagine
In anii 30 se modifica asadar capatul lui ImagineImagine, care pana atunci se oprea la Invalides Deci practic urmarind harta de mai jos ImagineImagine venea de la statia Vaneau si utiliza tunelele actualei ImagineImagine de la Duroc (in cercul negru se vede punctat de la ImagineImagine la ImagineImagine o linie neagra)Deci practic pe acolo mergea ImagineImagine, apoi pe linia lui ImagineImagine pe langa linia neagra, iar in bucla de la Invalides isi avea capatul.(cercul verde), ImagineImagine a suferit schimbari de capat si in est cu ImagineImagine, lucru pe care l-am prezentat aici.

ImagineImagine de la Inavalides mergea pe actualul traseu pana in statia La Motte Picquet Grenelle iar de acolo folosea actualul traseu al luiImagineImagine de la statia Avenue Emille Zola, Deci practic capatul vestic al actualului ImagineImagine apartinea de fapt de ImagineImagine (urmand linia albastra desenata de mine)
untitled.JPG
untitled.JPG (47.12 KiB) Vizualizat de 2072 ori
Ultima oară modificat de 2009 pe Mar, 17 Apr 2012, 16:34, modificat de 3 ori în total.
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Mar, 17 Apr 2012, 16:14

Partea sudica a actualului ImagineImagine se oprea la Montparnasse Binevenue fiind de fapt o magistrala distincta, vechea magistrala 14 cu capatul la Montparnasse, (cercul rosu)
Dupa ani 30, prin folosirea de catre ImagineImagine a capatului vestic care apartinea de ImagineImagine,vechiul traseu al ImagineImagine de la Duroc si pana in bucla de la Invalides va fi atasat liniei 14 care se prelungeste de la Montparnasse Binevenue unde isi avea capatul, la Duroc, iar de acolo mai departe spre Invalides. Abia in anii 70, aceasta magistrala 14, subtravereseaza Sena dupa Invalides, unindu-se cu partea cealalta a actualului ImagineImagine, devenind astfel din magistrala 14, o magistrala lunga nord-sud (in nord cu doua ramuri), actualul ImagineImagine
ImagineImagine nemaiavand capat in vest, capatul ce apartine la ImagineImagine acum, se prelungeste la statia Balard in sud.

untitled2.JPG
untitled2.JPG (39.9 KiB) Vizualizat de 2072 ori


Pe wikipedia e aceasta harta unde se vad modificarile de capete, dar eu am explicat pentru a se intelege mai bine.
Imagine
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde andrei11 » Sâm, 21 Apr 2012, 16:32

Sa vedem daca am inteles cate ceva :
In fig a din diverse considerente, M 10 a fost prelungita prin M 13, conform sagetii rosii. Din figura de pe schema rezulta clar ca acolo avem o intersectie denivelata intre M 10 si M 13. Vechiul racord, cel cu negru punctat, mai exista si la ora actuala ?
Paris 1.jpg
Paris 1.jpg (47.3 KiB) Vizualizat de 2005 ori

In fig b, tot asa, din considerente istorice, M 8 avea traseu continuat prin M 10, pe o ruta schitata de mine cu o sageata rosie. Ma poate lamuri cineva cum arata statia La Motte Picquete Grenelle ? In conformitate cu cele scrise pe harta, avem linii suprapuse. Nu ar fi nici o problema, dar avem si o parte din peroane suprapuse ? Aici ar fi noutatea, o parte din peoane la nivel si o parte suprapuse ! Si nu eram decat prin anul 1937 ! Ce mai, un fleac !
Evident, conform "bunelor maniere" statia Champ de Mars inchisa, poate ne spune cineva si de ce.
Paris 2.jpg
Paris 2.jpg (103.29 KiB) Vizualizat de 2005 ori

Ajungem si la fig c,
Statia are peroane decalate ? Poate gasim vreo poza, ceva ? Si o explicatie ?
Paris 3.jpg
Paris 3.jpg (6.52 KiB) Vizualizat de 2005 ori

Evident toate intrebarile mele le pun gandindu-ma la metroul nostru autohton si la solutii tehnice aplicabile in zilele noastre. Ca daca "ei" au putut in era dinozaurilor, noi de ce nu putem in era virtuala ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17061
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Sâm, 21 Apr 2012, 21:22

andrei11 scrie:Sa vedem daca am inteles cate ceva :
In fig a din diverse considerente, M 10 a fost prelungita prin M 13, conform sagetii rosii. Din figura de pe schema rezulta clar ca acolo avem o intersectie denivelata intre M 10 si M 13. Vechiul racord, cel cu negru punctat, mai exista si la ora actuala ?

Nu mai exista, a fost distrus atunci cand ImagineImagine a fost redirectionata spre vest, iar respectivul tronson din ImagineImagine a fost trecut la magistrala 14, magistrala care venea din sud si se oprea la Invalides. In anii 70 s-a facut la ImagineImagine jonctiunea dintre partea nordica de pe malul drept al Senei cu vechea magistrala 14 la Invalides(actualul ImagineImagine de pe malul stang), realizandu-se astfel si subtraversarea Senei dintre Invalides(malul stang al senei) si Champs-Élysées – Clemenceau (malul drept) cele doua tronsoane intregindu-se si formand actualul ImagineImagine

andrei11 scrie:In fig b, tot asa, din considerente istorice, M 8 avea traseu continuat prin M 10, pe o ruta schitata de mine cu o sageata rosie. Ma poate lamuri cineva cum arata statia La Motte Picquete Grenelle ? In conformitate cu cele scrise pe harta, avem linii suprapuse. Nu ar fi nici o problema, dar avem si o parte din peroane suprapuse ? Aici ar fi noutatea, o parte din peoane la nivel si o parte suprapuse ! Si nu eram decat prin anul 1937 ! Ce mai, un fleac !

Statia La Motte-Picquet Grenelle a suferit modificari radicale atunci cand ImagineImagine si ImagineImagine s-au inversat. Situatia a stat in felul urmator. Pana la inversarea capetelor din 1937 ImagineImagine dupa statia Champs de Mars(statia fantoma) intra fix pe linia actualului ImagineImagine nivelul superior. se si vede acolo, e o liniuta neagra pe harta care facea jonctiunea intre actualul ImagineImagine si actualul ImagineImagine. Apoi in 1937 cand ImagineImagine o ia spre Balard se construieste a doua statie la La Motte-Picquet Grenelle sub actuala statie a lui ImagineImagine, care acum e defapt statia luiImagineImagine. In trecut statia de sus, cea a lui ImagineImagine era a lui ImagineImagine.ImagineImagine actual dupa Champs de Mars coboara destul de bine pentru a se incadra sa intre sub statia lui ImagineImagine. Uite aici se vede foarte clar (de la secunda 6.18) ce panta are ImagineImagine acolo. Aici e la urcare pentru ca e sensul dinspre Balard, apoi urca sus si ajunge in statia Champs de Mars fantoma. Ea urca tocmai pentru ca iese de sub ImagineImagine care e deasupra acolo

andrei11 scrie:Evident, conform "bunelor maniere" statia Champ de Mars inchisa, poate ne spune cineva si de ce.

A fost inchisa pe timpul razboiului si a ramas asa. Am discutat si mai sus, cred ca pe pagina anterioara.

andrei11 scrie:Statia are peroane decalate ? Poate gasim vreo poza, ceva ? Si o explicatie ?

Da e statia Commerce sau Camera de Comert si e alatrui de Liège de pe ImagineImagine singurele doua statii cu peroane decalate din Paris. dar Commerce de pe ImagineImagine e mai draguta. E una dintre statiile mele preferate :D

Imagine
wikipedia

Uite ce dragut e la intrare in Commerce :D , dinspre Balard, de la secunda 4.10 daca vrei sa vezi.

PS. Nu am reusit sa incoporez de pe youtube direct la secunda respectiva, dar le-am notat aici care sunt.
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Sâm, 21 Apr 2012, 21:40

Asta e rue du Commerce, iar in stanga e intrarea in statia Commerce. Strada e destul de ingusta, doar aici in zona asta a pietei e mai larga, dar statia se intinde un pic si sub strada Commerce, de aia are peroane decalate. Strada asta e pe jumatate cat e Elisabeta din Bucuresti asa ca nu ma indoiesc ca M5-ul are loc sa treaca pe-acolo.
Commerce.jpg
Commerce.jpg (134.15 KiB) Vizualizat de 1971 ori
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 22 Apr 2012, 17:34

rosetti61 scrie:a punctul 2 o linie poate fi pe sub un bulevard iar cealalta sub altul.

Da, asa e, statia Mabillon e pe strada din stanga, iar Saint-Germain-des-Prés in dreapta. Nu au nici corespondenta intre ele, pentru ca intre ele e frontul de cladiri. Oricum corespondenta dintre M4 si M10 e cu o statie inainte la Odéon
Mabillon.jpg
Mabillon.jpg (118.41 KiB) Vizualizat de 1933 ori

punctul 2.JPG
punctul 2.JPG (47.01 KiB) Vizualizat de 1933 ori


Mabillon - M10
Imagine
wikipedia

Saint-Germain-des-Prés - M4
Imagine
wikipedia
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde andrei11 » Lun, 23 Apr 2012, 12:50

Intervalul de scuccedare a trenurilor ? ( 2 , 5 , 10 minute ? )
Mai putin de 2 minute nu cred
Mai mult de 10 minute iar e neverosimil. Poate cu niste exceptii bine argumentate.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17061
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde Robert24 » Lun, 23 Apr 2012, 13:15

Pe M1 se circula la ore de varf sub 2 minute. Am stat vreo 15 minute in statia Nation si veneau cam la 1:30 - 1:40 minute.
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 04.10.2019: 15.252 mile (24.546 km) în aer / 7.078 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8429
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Franta-Metroul din Paris

Mesajde mradulescu » Lun, 23 Apr 2012, 14:33

Robert24 scrie:Pe M1 se circula la ore de varf sub 2 minute. Am stat vreo 15 minute in statia Nation si veneau cam la 1:30 - 1:40 minute.


As vrea sa vad eu tramvaiul ala, care mergand la sol prin buricul targului (fie si cu track separat intre intersectii) poate sa aibe sistematic intervalul asta de succedare.... Si cu statii la 500-700 metri...
Pasajul Pipera, o lucrare frumoasa, dar fara cap...
La ora de varf, din 15 minute pe ruta Aviatorilor - rond Pipera, 10 minute sunt PIERDUTE la unicul semafor de pe traseu...
mradulescu
Membru Bronze
 
Mesaje: 547
Membru din: Lun, 27 Feb 2012, 22:47
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Franta / France


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori