Metroul din Paris

Transportul în comun și infrastructura din Franta

Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 16:28

Fiind una dintre cele mai dense reţele de metrou din lume, metroul din Paris are 16 linii de metrou.
Aceasta este harta reţelei de metrou:
http://www.urbanrail.net/eu/fr/paris/paris-map.htm
Imagine

Linia Imagine
La Défense-Château de Vincennes

Linia Imagine
Porte Dauphine-Nation

Linia Imagine
Pont de Levallois-Gallieni

Linia Imagine
Porte des Lilas-Gambetta

Linia Imagine
Porte de Clignancourt-Porte d'Orléans

Linia Imagine
Bobigny-Place d'Italie

Linia Imagine
Charles de Gaulle(Étoile)-Nation

Linia Imagine
La Courneuve-Villejuif, La Courneuve-Mairie d'Ivry

Linia Imagine
Louis Blanc-Pré-Saint Gervais

Linia Imagine
Balard-Créteil

Linia Imagine
Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil

Linia Imagine
Boulogne-Gare d'Austerlitz

Linia Imagine
Châtelet-Mairie des Lilas

Linia Imagine
Porte de la Chapelle-Mairie d'Issy

Linia Imagine
Châtillon(Montrouge)-Saint-Denis, Châtillon(Montrouge)-Les Courtilles

Linia Imagine
Saint Lazare-Olympiades€
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Frana-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 17:41

Ramele de metrou care rulează prin subteranele Parisului, dar şi la suprafaţă sunt

MP59 pe linia Imagine ÅŸi linia Imagine
Imagine

MP73 pe linia Imagine ÅŸi Imagine
Imagine

MP89 pe linia Imagine Imagine ÅŸi Imagine
Imagine

MP05 pe linia Imagine ÅŸi Imagine
Imagine

MF67 pe liniileImagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine ÅŸi Imagine
Imagine

MF77 pe liniileImagine Imagine ÅŸi Imagine
Imagine

MF88 pe linia Imagine
Imagine
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mat%C3%A9r ... o_de_Paris
MF01 pe linia Imagine Imagine ÅŸi Imagine
Imagine
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=36318094
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 18:16

Cea mai importantă staţie a metroului din paris este Châtelet-Les Halles, situată în centrul Parisului unde se întâlnesc liniile 1,4,7,11,14, precum şi liniile RER A,B,D.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 006&page=3
Imagine
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 18:28

,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 18:33

Linia Imagine. Viaductul Austerlitz, deschis în anul 1904
http://en.wikipedia.org/wiki/Viaduc_d'Austerlitz
Imagine
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 18:37

,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 18:53

Un aspect deosebit de interesant al metroului din Paris şi de o mare dificultate, mai mare decât cea a subtraversării sau supratraversării Senei a constituit-o construirea liniei Imagine, care a necesitat traversarea în subteran a unor cariere de gips cu adâncimi de până la 25-30 metri. Pentru aceasta a fost necesar construirea în subteran de tunele, amplasate pe piloni care coboră până la 25-30 m în fundul carierei pentru a sprijini tunelul. Astfel staţia Dunărea se află ,,suspendată,, pe o astfel de structură. Ea a fost deschisă în anul 1911
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris
Imagine
Statia Dunarea
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Pa ... danube.jpg
Imagine
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde George » Dum, 03 Apr 2011, 21:29

Soiul asta de statie presupun ca e sapat in subteran, nu? Fara decopertare. Ceva similar am vazut si prin Londra.
La inceput mi s-au parut urate, dar acum realizez ca un metrou trebuie sa fie pragmatic, mai mult decat frumos.
Desi prefer o statie cu peron central, larg si aerisit (Politehnica si Titan ar fi favoritele mele), ma intreb daca nu putem face si noi in Bucuresti statii de-astea mai modeste, ca un tunel largit, si sa nu mai sapam la suprafata. Asta apropo si de discutiile de azi din alt topic, de la M5.

Altminteri, on topic, respectele mele pentru reteaua de metrou din Paris, mai ales avand in vedere CAND au inceput sa o faca...
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2115
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 21:52

Da desigur fara decopertare, eu asa stiu ca este. Asta totusi este o statie mica in Paris. O statie normala, specifica metroului parizian e ceva mai mare. Totusi, la Paris statiile au trebuit sa fie facute mai mici astfel incat sa se poata incadra usor si sub strazile mai inguste. Nu puteai construi statii gen Titan in Paris, pe o strada mai ingusta unde langa o statie s-au mai facut trei, patru chiar cinci pentru corespondenta. Parerea mea e ca si statiile de pe M5, in zona centrala trebuie facute ceva mai mici.
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde George » Dum, 03 Apr 2011, 22:02

Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2115
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Dum, 03 Apr 2011, 22:22

AvronImagine
Acesta este tipul se staţie specific metroului din Paris. Părerea mea e că e suficentă o staţie de astfel de dimensiuni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avron_(Paris_M%C3%A9tro)
Imagine
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde Dominatrix » Lun, 04 Apr 2011, 05:22

Un aspect interesant este sistemul folosit, trenurile avand boghiuri "mixte", si cu roti clasice, si cu cauciucuri, care aluneca pe un canal de ghidaj.
Iata 2 poze in care se observa componentele sistemului:
paris_metro1.jpg
paris_metro1.jpg (46.33 KiB) Vizualizat de 3166 ori
paris_metro2.jpg
paris_metro2.jpg (49.09 KiB) Vizualizat de 3166 ori


Si un boghiu vazut de sus:
paris_metro_bogie.jpg
paris_metro_bogie.jpg (53.33 KiB) Vizualizat de 3166 ori


Avantajele principale sunt acceleratia si franarea mai rapide (deci blocurile de linie necesare sunt mai scurte, ceea ce permite teoretic un interval mai mic intre trenuri) si abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%).

In Paris, acest sistem e folosit pe liniile 1, 4, 6, 11 si 14.
George scrie:Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
Treaba asta e destul de complicata, in sensul ca reglementarile "moderne" nu prea se impaca cu designul minimalist. De exemplu, la Bucuresti, statiile de metrou trebuie sa aiba 2 accese (minim) din considerente de PSI. In caz contrar ISU nu acorda autorizatia de functionare. Teoretic, ca practic sunt destule statii cu un singur acces, dar construite pe vremea "ailalta".
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Lun, 04 Apr 2011, 11:49

Dominatrix scrie:abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%)


Sunt pante şi de 40 ‰ la mie. Poate părea exagerat, dar aşa este. Pe linia Imagine între Mirabeau şi Javel - André Citroën
Pe linia Imagine Jaurès şi Colonel Fabien
Pe liniaImagine Gambetta-Père Lachaise, Père Lachaise-République
Pereire-Wagram tot pe linia Imagine
Gare d'Austerlitz-Quai de la Rapée-Bastille pe linia Imagine

Astea sunt numai câteva. Sunt o grămadă si pe inelul de sud, linia Imagine, unde linia iese din subteran şi intră direct pe viaduct. Plus că mai sunt şi altele în subteran. În unele locuri se termină brusc panta de parcă ar trece metroul o cocoaşă.
Plus că are atâtea curbe strâmte gen GdN Bucureşti, chiar mai mici o idee ca rază. La ei nu e una două ci mult mai multe astfel de curbe.
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: Franţa-Metroul din Paris

Mesajde 2009 » Lun, 04 Apr 2011, 12:55

Uite aici o astfel de pantă scurtă, dar abruptă de seamană mai degrabă cu o cocoaşă. Se poate observa şi o curbă strânsă.
Poza este capturată din acest video de pe youtube, iar cadrul se găseşte la secunda 0.27: http://www.youtube.com/watch?v=V4GCvKIb ... re=related
Imagine
,,A călători înseamnă a descoperi că toată lumea greşeşte cu privire la alte ţări'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Următorul

Înapoi la Franta / France


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori