Transportul în lumeEuropaGermania / DeutschlandStuttgart

 

Topic: Stuttgart - transportul in comun

27 posts, 8557 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Stuttgart - transportul in comun Goldmund

S-Bahn(trenul suburban)
si cateva statii din orasul Stuttgart si imprejurimi:




U-Bahn(metro/metrou usor)
si cateva statii:




...si cateva autobuze pe liniile din Stuttgart:


 


Re: Stuttgart - transportul in comun Goldmund

Un interior de autobuz  articulat(cum ar trebui sa fie toate autobuzele care circula prin Bucuresti) , Stuttgart:



 



Re: Discutii - Lucrari statia Favorit Goldmund

In comparatie cu satul asta in care locuiesc si care are 6 linii de tren suburban(pentru ca regiunea metropolitana e a doua din RFG ca marime! peste 2.6 milioane) subway guru, mai degraba mi-ar fi placut in Bucuresti sa probez  trenurile suburbane...
Ce sa-i faci? Obisnuinta din trecut, cand ni se spunea ca Eroilor - Izvor ar fi prea apropiate una de cealalta...mai tii minte?!
Dar ai dreptate, in Berlin statiile de metrou sunt mult mai apropiate decat cele din Bucuresti  8-)

Si tot in tine imi este speranta ca o sa mai vad inca o data fotografii din aceasta statie (Favorit) pana va fi gata...
:bere:

 


Re: Discutii - Lucrari statia Favorit Adrian Rosca

Ei, si pe acolo sunt ceva probleme, dar la alta scara. Doua miliarde de euro in plus pentru Stuttgart 21 care nu se stie inca cine le plateste, nu-i de colo.  ;)

 


Re: Discutii - Lucrari statia Favorit Goldmund

Adrian Rosca, cum, cine plateste?!
Tot noi, cei care platim impozite, ca peste tot...Iar pentru intarzierile(care costa multi bani), "Die BahnAG" face raspunzator orasul si vrea proces :shock:  Pe buna dreptate, la referendumul  pentru sau contra Stgt21, eu am fost "pentru" si am castigat 8-), dar "verzii" si "stangistii" (Die Linken) au blocat in continuare santierul, ani de zile.
Scuze ptr. OT

:bere:

 


Re: Discutii - Lucrari statia Favorit George

Goldmund, in primavara am trecut prin Stuttgart (am zburat de la micul vostru aeroport) si trebuie sa recunosc ce s-a facut la gara mi se pare o imensa porcarie, era suficienta si frumoasa vechea gara (Kopfbahnhof).

In schimb, mi-a placut acel mic metrou (S - Bahn) plin de elevi care a urcat un deal idilic, urcare presarata cu multe statii intens circulate, si care la sfarsit m-a lasat la aeroport. Aeroportul, hm, alta discutie, dar pare destul de mic in contextul fratilor mai mari din Frankfurt si München.

 


Re: Discutii - Lucrari statia Favorit Goldmund

George,nu stiu unde sa-ti raspund.
Ar trebui sa te interesezi (chiar te rog)ce inseamna "Stuttgart 21" pentru centrul orasului care se afla intr-o mica depresiune si nu se mai poate dezvolta, cat si pentru liniile de mare viteza Paris-München-Wien.
Cat despre aeroport, eu sunt aici de mult timp si am vazut dezvoltarea din ultimii ani, ca la inceput a fost o hala, apoi au aparut altele, hotelurile, garajele peste A8, etc. au aparut in timp, plus marele avantaj cu halele de expozitii(tot relativ noi), iar fluxul de 10 milioane de calatori si o cifra de afaceri dupa impozite http://www.flughafen-stuttgart.de/newsr...ftsbericht  face din acest Flughafen f. rentabil, in comparatie cu celalalte din RFG.
numai de bine
:bere:

 


Re: Stuttgart - transportul in comun George

1. Despre Stuttgart 21 eu am tot citit in FAZ, per total la inceput si eu intelegeam ca e mai bine sa se faca. Dar in ultima vreme (1 an - doi) se tot spune tot prin FAZ ca de fapt Durchgangsbahnhof-ul nou nu va avea o capacitate suficienta ori sporita. Pe de alta parte, costurile au crescut astronomic. Nu mi se pare acceptabil sa arunci atatia bani pe fereastra cand sunt atatea necunoscute.
Dar TU stii mai bine, locuiesti acolo si cunosti indeaproape datele problemei....

2. Aeroportul mi-a placut, e modern...mai putin, evident, partea de unde se zboara spre Romania, ramasa la nivelul anilor 80 si unde nu gasesti nici macar o toaleta decenta. Asta e cu spatiul Schengen si cu non-Schengen...
Insa intr-adevar am gasit un zbor foarte rentabil cu Blue Air, mi-am devansat un zbor si am pierdut biletul Tarom care era de pe Franz Josef Strauß din München.

 


Re: Stuttgart - transportul in comun Goldmund

George,
aeroportul a fost construit pe etape, iar "terminalul" pentru cei din afara Schengen, este cam ultimul construit, de necrezut(ieftin, asta este)

Acum, in Germania este o concurenta uriasa intre regiuni(landuri) si e normal ca atunci cand s-a demonstrat in Stuttgart impotriva proiectului Stuttgart21, majoritatea erau demonstranti din nord, mai ales haotici din Hamburg...Cert este altceva, landurile din sudul Germaniei(Baden Württemberg, Bayern si Hessen) intretin restul Germaniei, chiar restul UE, indirect...Dar mai ales primele landuri citate de mine dau grosul, e incredibil cati bani dau aceste doua landuri. Deci din banii nostri, celor de aici, construim autostrazile din estul Germaniei,etc.,etc., dar si infrastructura din Polonia(in mare parte)...In sfarsit, Stuttgart vine cu un proiect scump(astia sunt zgarciti si cu ei insisi!!) si sare intreaga Germanie! - iti dai seama ca e o nebunie totala sa fi impotriva celor care platesc tara asta...Oricum, landul unde locuiesc cred ca e cel mai neiubit in Germania. E mult de spus.
Eu imi doresc ca Stgt 21 sa ajunga la 20 miliarde, sincer. Sunt banii nostri, care s-ar duce in alta parte, ca de obicei.... Si aici se "vad" banii investiti in ceva, deci voi vedea in ce.( un exemplu f. scump, in Hamburg, tot un "land" care plateste la cassa tarii - constructia e uluitoare! http://ideasgn.com/architecture/elbphil...de-meuron/  

:bere:

 



Re: Stuttgart - transportul in comun Goldmund

http://www.youtube.com/watch?v=qKkr1grS684
De la min.31:00,  U12 intra pe o noua sina construita recent pt. a scoate din uz macazele astea:
https://www.google.de/maps/@48.7937924, ... a=!3m1!1e3
Jonctiunea se face in tunel pe doua nivele.
Si o statie noua, "Budapester Platz" din noul centru al orasului "Europaviertel", cartier(Viertel) ...care se gasete in constructie inca

 


Re: Stuttgart - transportul in comun 1689

Nu inteleg, insa, de ce au pastrat cea de-a treia sina (pentru ecartament ingust). Din cite stiam, asta era doar pentru compatibilitatea cu vechile tramvaie (cu un scop mai mult turistic/istoric) - care nu cred ca vor circula vreodata prin noul tunel.

 


Re: Stuttgart - transportul in comun Goldmund

1689 wrote:
Nu inteleg, insa, de ce au pastrat cea de-a treia sina (pentru ecartament ingust). Din cite stiam, asta era doar pentru compatibilitatea cu vechile tramvaie (cu un scop mai mult turistic/istoric) - care nu cred ca vor circula vreodata prin noul tunel.


Ecartamentul de 1435mm a fost introdus cu vechile tramvaie care inca mai circulau, iar " a treia linie" a fost scoasa dupa ani si ani odata cu lucrarile de modernizare a caii de rulare(care de vreo cinci ani are loc si inca mai este de lucru). De ce au fost lasate cele trei sine? Simplu, trenurile noi cu ecartament normal au fost introduse mai intai pe un traseu, dupa un an pe inca doua, s.a.m.d..(dupa cum cred ca stii, aceste trenuri circula prin anumite statii cate patru, cinci trasee de Bahn pe aceeasi linie, normal ca la o statie anume unde se intalneau cinci linii de tramvai, unele erau noi, altele erau vechile tramvaie) Acum, scoaterea celei de-a treia sine, separat, ar fi trebuit o logistica scumpa, costisitoare si  care ar fi blocat total traseele respective si asta nu se doreste aici.
Ai dreptate, acum se pastreaza in paralel un traseu cu ecartament ingust pentru parada muzeu.
:bere:

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Stuttgart  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use