Topic: Discutii dupa inaugurarea pasajului
1525 posts, 339913 views
📖 Pagination options
- Daniel C
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Daniel C
Am trecut dimineata si am facut niste poze.
TibiV wrote:
Poate pui pe forum si niste poze cu cele descrise.
Cred ca ar ajuta si daca le-ai atasa la sesizarea catre primarie...
Am trecut dimineata si am facut niste poze.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
2fst4u esti usor in eroare, si anume :
Studii se faceau si in Comunism tot de profesionisti dar se faceau pe bani mult mai putini si cu aceleasi rezultate. In plus in Comunism mai intrevedeai si finalizarea acestor studii care repet, se faceau pe bani mult mai putini. Acum se fac studii pe bani multi - chiar foarte multi - de dragul de a face studii, fara a fi finalizate in nici un fel.
Sa luam - de exemplu - pasajele rutiere bucurestene.
In Comunism s-au executat urmatoarele pasaje :
- Pe inelul principal -->Pasajul Victoriei / Obor / Muncii si urmatorul pe lista ar fi fostPasajul de la BIG Berceni. La Berceni special tunele de metrou au acea adancime ca sa se poata incadra si Pasajul care se construieste la ora actuala. Au existat si studii serioase pentru Pasajul Basarab ( si tot hobanat ) dar care ar fi fost numai peste Grivitei / liniile CFR si Calea Giulesti.
Pentru Inelul Median au fost construite doua pasaje, si anume Grant si Virtutii. Iti amintesc ca la Virtutii avem si tunele de metrou perpendicular pe pasaj. Pasajul inglobeaza sio fosta linie CFR.
Mai avem 3 pasaje in afara acestor inele si anumePasajul Baneasa pe Barbu Vacarescu ( peste liniile CFR ) / Pasajul Marasesti / Pasajul Unirii.
Nu sunt contra nici a pasajelor capitaliste ( pe care nu le reiau pentru ca le cunoastem mai bine decat cele socialiste ) dar acestea deabia se construiesc desi evident societatea capitalista este superioara celei comuniste.
Ok, metroul socialist are greselile lui. Dar hai sa ne gandim cati km de metrou ar fi putut construi societatea capitalista daca la momentul 1989 nu am fi avut retea de metrou. Sunt curios. Singurul proiect curat capitalist este racordul M 5 si cele 2 statii noi de pe M 4 ( plus depoul, supradimensionat la ora actuala ). Pot spune ca singurul cu cap construit in avans este depoul de la Straulesti care isi va dovedi utilitatea cand se va prelungi actuala retea M 4 la Gara Progresu ( vorba vine, ca nu mai e gara acolo de multa vreme ) si sper ca in Nord nu mai departe de fostul aeroport Baneasa.
Pentru cui îi dor de comunism :
2fst4u esti usor in eroare, si anume :
Studii se faceau si in Comunism tot de profesionisti dar se faceau pe bani mult mai putini si cu aceleasi rezultate. In plus in Comunism mai intrevedeai si finalizarea acestor studii care repet, se faceau pe bani mult mai putini. Acum se fac studii pe bani multi - chiar foarte multi - de dragul de a face studii, fara a fi finalizate in nici un fel.
Sa luam - de exemplu - pasajele rutiere bucurestene.
In Comunism s-au executat urmatoarele pasaje :
- Pe inelul principal -->Pasajul Victoriei / Obor / Muncii si urmatorul pe lista ar fi fostPasajul de la BIG Berceni. La Berceni special tunele de metrou au acea adancime ca sa se poata incadra si Pasajul care se construieste la ora actuala. Au existat si studii serioase pentru Pasajul Basarab ( si tot hobanat ) dar care ar fi fost numai peste Grivitei / liniile CFR si Calea Giulesti.
Pentru Inelul Median au fost construite doua pasaje, si anume Grant si Virtutii. Iti amintesc ca la Virtutii avem si tunele de metrou perpendicular pe pasaj. Pasajul inglobeaza sio fosta linie CFR.
Mai avem 3 pasaje in afara acestor inele si anumePasajul Baneasa pe Barbu Vacarescu ( peste liniile CFR ) / Pasajul Marasesti / Pasajul Unirii.
Nu sunt contra nici a pasajelor capitaliste ( pe care nu le reiau pentru ca le cunoastem mai bine decat cele socialiste ) dar acestea deabia se construiesc desi evident societatea capitalista este superioara celei comuniste.
Ok, metroul socialist are greselile lui. Dar hai sa ne gandim cati km de metrou ar fi putut construi societatea capitalista daca la momentul 1989 nu am fi avut retea de metrou. Sunt curios. Singurul proiect curat capitalist este racordul M 5 si cele 2 statii noi de pe M 4 ( plus depoul, supradimensionat la ora actuala ). Pot spune ca singurul cu cap construit in avans este depoul de la Straulesti care isi va dovedi utilitatea cand se va prelungi actuala retea M 4 la Gara Progresu ( vorba vine, ca nu mai e gara acolo de multa vreme ) si sper ca in Nord nu mai departe de fostul aeroport Baneasa.
Pentru cui îi dor de comunism :
- 2fst4u
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
2fst4u
Intreb, pentru ca n-am prins foarte mult din epoca "de aur", acelea erau studii pe baza carora se faceau propuneri (tovarase am analizat traficul si ar fi util sa facem metrou) sau punere in opera a dorintelor conducatorului suprem (tovarasi am vazut la moscova metrou noi de ce n-avem?).
In capitalism dureaza, asa este, pentru ca se presupune ca toata lumea trebuie sa fie de acord cu proiectul (inclusiv cetatenii).
Intreb, pentru ca n-am prins foarte mult din epoca "de aur", acelea erau studii pe baza carora se faceau propuneri (tovarase am analizat traficul si ar fi util sa facem metrou) sau punere in opera a dorintelor conducatorului suprem (tovarasi am vazut la moscova metrou noi de ce n-avem?).
In capitalism dureaza, asa este, pentru ca se presupune ca toata lumea trebuie sa fie de acord cu proiectul (inclusiv cetatenii).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
O sa-ti raspund la intrebare, dar probabil la Club si ceva mai tarziu. Va fi interesant raspunsul. Evident ca el va fi punctual si pentru inceput va cuprinde 2 capitole :
a) Traseul metroului ( M 1 - Republica - Militari cu ramificatia Semanatoarea ) si
b) B-dul Unirii ( fost b-dul Victoria Socialismului asupra Bucurestiului ).
PS : Eu chiar am prins mult din << Epoca de Aur >> ( inclusiv am vazut meciuri in nocturna pe Stadionul Republicii )
O sa-ti raspund la intrebare, dar probabil la Club si ceva mai tarziu. Va fi interesant raspunsul. Evident ca el va fi punctual si pentru inceput va cuprinde 2 capitole :
a) Traseul metroului ( M 1 - Republica - Militari cu ramificatia Semanatoarea ) si
b) B-dul Unirii ( fost b-dul Victoria Socialismului asupra Bucurestiului ).
PS : Eu chiar am prins mult din << Epoca de Aur >> ( inclusiv am vazut meciuri in nocturna pe Stadionul Republicii )
R 1.png (585.33 KB; downloaded 4063 times)
R 2.png (939.74 KB; downloaded 4064 times)
- ClaudiuL
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
ClaudiuL
Asta chiar e gogonata. Cetatenii sunt de acord sa dureze > 5 ani un proiect ??? Inclusiv cei din DT ?
In capitalism dureaza, asa este, pentru ca se presupune ca toata lumea trebuie sa fie de acord cu proiectul (inclusiv cetatenii).
Asta chiar e gogonata. Cetatenii sunt de acord sa dureze > 5 ani un proiect ??? Inclusiv cei din DT ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
shoppy
Care cetateni?, toti pana la ultimul? Sau poate crezi ca daca democratie iseamna ca fiecare face ce vrea atunci oricine opreste un proiect de infrastructura ca asa vrea el.
Si parca ultimele guvernari le-au schimbat bucurestenii ca au iesit in strada, deci nu cred ca ar avea bucurestenii vreo problema din a iesi din nou in strada daca li s-ar parea ca investitiile in infrastructura sunt asa, un fel de enormitate.
Care cetateni?, toti pana la ultimul? Sau poate crezi ca daca democratie iseamna ca fiecare face ce vrea atunci oricine opreste un proiect de infrastructura ca asa vrea el.
Si parca ultimele guvernari le-au schimbat bucurestenii ca au iesit in strada, deci nu cred ca ar avea bucurestenii vreo problema din a iesi din nou in strada daca li s-ar parea ca investitiile in infrastructura sunt asa, un fel de enormitate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
Greseli capitaliste in infrastructura, dupa multe studii de fezabilitate pe bani fffff multi, studii de trafic si nu stiu ce fel de alte studii stufoase si pe bani multi.
DNCB / Ramura Nord.
Rezolvare capitalista de inalta tinuta tehnologica, morala, economica si academica a urmatoarelor intersectii :
DNCB /Mogosoaia
DNCB / DN 1
Trecerile de pietoni absolut fabuloase intre Mogosoaia si DN 1
DNCB / Tunari / A 3 / Stefanesti / DN2 / A 2.
Alte intersectii DNCB cu alte artere.
Amintesc ca la Stefanesti dupa studii aprofundate pe bani fffffff multi si analize de o inalta tinuta stiintifica a fost chiar schimbare de proiect. Fabulos.
Daca ma intrebau pe mine le spuneam moka cum sa rezolve intersectiile respective. Nu pe milioane de EURO, si atentie, treburi numai pe foaia de hartie care nu se vor pune niciodata in practica. Sa incasezi milioane de EURO pe proiecte fanteziste este chintesenta societati capitaliste ajunse la idealul dezvoltarii sale.
Si sa nu amintesc de superpasajul de pe Inelul Principal de la Razoare / Leu / 13 Septembrie.
Si caricatura de semipasaj de la PPL. Acolo trebuia un pasaj intreg, nu un semipasaj. Si ( inca ) o trecere de pietoni denivelata. Dar daca asa a rezultat din studiul de fezabilitate...
Greseli capitaliste in infrastructura, dupa multe studii de fezabilitate pe bani fffff multi, studii de trafic si nu stiu ce fel de alte studii stufoase si pe bani multi.
DNCB / Ramura Nord.
Rezolvare capitalista de inalta tinuta tehnologica, morala, economica si academica a urmatoarelor intersectii :
DNCB /Mogosoaia
DNCB / DN 1
Trecerile de pietoni absolut fabuloase intre Mogosoaia si DN 1
DNCB / Tunari / A 3 / Stefanesti / DN2 / A 2.
Alte intersectii DNCB cu alte artere.
Amintesc ca la Stefanesti dupa studii aprofundate pe bani fffffff multi si analize de o inalta tinuta stiintifica a fost chiar schimbare de proiect. Fabulos.
Daca ma intrebau pe mine le spuneam moka cum sa rezolve intersectiile respective. Nu pe milioane de EURO, si atentie, treburi numai pe foaia de hartie care nu se vor pune niciodata in practica. Sa incasezi milioane de EURO pe proiecte fanteziste este chintesenta societati capitaliste ajunse la idealul dezvoltarii sale.
Si sa nu amintesc de superpasajul de pe Inelul Principal de la Razoare / Leu / 13 Septembrie.
Si caricatura de semipasaj de la PPL. Acolo trebuia un pasaj intreg, nu un semipasaj. Si ( inca ) o trecere de pietoni denivelata. Dar daca asa a rezultat din studiul de fezabilitate...
- 2fst4u
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
2fst4u
Ca sa fiu mai clar.
In comunism: azi se decide/doreste realizarea unui proiect, in 3 luni se proiecteaza si in 2 ani e gata (ajustati timpi la cat considerati necesar).
In capitalism, din pacate nu cel de la noi: se identifica problema, se studiaza cauza, sunt prezentate solutiile cetatenilor, se aproba varianta optima, se gaseste sursa de finantare, etc.. Toata treaba aceasta dureaza mult mai mult.
Eu astept ziua in care voi gasi o notificare in casuta postala prin care sunt invitat, daca doresc, sa ma prezint la dezbaterea unui proiect care vizeaza comunitatea.
Din pacate la noi pasii pe care i-am enumerat sunt, parere personala, lipsiti de transparenta pentru ca numai asa se pot "scurge" bani din buget si , poate cel mai grav, nimeni nu este tras la raspundere.
Revenind la pasaj, studiul JICA il consider singurul facut pe bune implementarea insa s-a facut in stilul romanesc: cum il facem sa ne iasa si noua ceva.
Personal nu faceam niciun pasaj: modernizam Gara Basarab, uneam Titulescu cu Orhideelor la nivel, Gara de Nord o faceam muzeu si fostele linii parc cu parcare subterana.
ClaudiuL wrote:
Asta chiar e gogonata. Cetatenii sunt de acord sa dureze > 5 ani un proiect ??? Inclusiv cei din DT ?
shoppy wrote:
Care cetateni?, toti pana la ultimul? Sau poate crezi ca daca democratie iseamna ca fiecare face ce vrea atunci oricine opreste un proiect de infrastructura ca asa vrea el.
Si parca ultimele guvernari le-au schimbat bucurestenii ca au iesit in strada, deci nu cred ca ar avea bucurestenii vreo problema din a iesi din nou in strada daca li s-ar parea ca investitiile in infrastructura sunt asa, un fel de enormitate.
Ca sa fiu mai clar.
In comunism: azi se decide/doreste realizarea unui proiect, in 3 luni se proiecteaza si in 2 ani e gata (ajustati timpi la cat considerati necesar).
In capitalism, din pacate nu cel de la noi: se identifica problema, se studiaza cauza, sunt prezentate solutiile cetatenilor, se aproba varianta optima, se gaseste sursa de finantare, etc.. Toata treaba aceasta dureaza mult mai mult.
Eu astept ziua in care voi gasi o notificare in casuta postala prin care sunt invitat, daca doresc, sa ma prezint la dezbaterea unui proiect care vizeaza comunitatea.
Din pacate la noi pasii pe care i-am enumerat sunt, parere personala, lipsiti de transparenta pentru ca numai asa se pot "scurge" bani din buget si , poate cel mai grav, nimeni nu este tras la raspundere.
Revenind la pasaj, studiul JICA il consider singurul facut pe bune implementarea insa s-a facut in stilul romanesc: cum il facem sa ne iasa si noua ceva.
Personal nu faceam niciun pasaj: modernizam Gara Basarab, uneam Titulescu cu Orhideelor la nivel, Gara de Nord o faceam muzeu si fostele linii parc cu parcare subterana.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
Asa, si in loc sa scapi de intersectii problema pe inel apareau alte trei - patru : cu Grivitei, cu Dinicu Golescu, cu Calea Giulesti, cu Orhideelor, cu Splaiul. Lasand la o parte faptul ca trebuia construita o alta gara si alte linii / macaze / etc.
Dar de ce sa ne mai complicam ? Trebuia sa lasam totul asa, fara sa mai schimbam nimic.
Studiul JICA ti-am spus, lasa-l deoparte, a fost facut sa corespunda unor interese. Politico - şpagiste. Stiu cum se face un astfel de studiu ultradocumentat. Se face fix pe ce cere clientul, adica cel care plateste. Mi s-a urât de câte studii profesioniste am vazut pana acum, si in socilaism, si in capitalism.
DNCB - ul de Nord, a iesit ce n-a vazut Parisul. Din anumite cauze nici nu-l folosesc desi m-ar ajuta la o adica. Dar mi-e pur si simplu scarba sa fac stanga la Tunari spre DNCB. In supertrafic. Da, mi-e scarba. Am facut de cateva ori dar nu inteleg sa-mi risc viata zilnic acolo. Mi-o risc numai cand n-am variante. Fac zilnic minim 50 - 60 - 70 - 100 km cu masina prin Bucuresti. Ok, nu-s profesionist daca mi-e scarba de o intersectie, recunosc.
Am avut tangenta cu proiectarea de LEA - uri in socialism. Nu e chiar asa cum spui mai sus.
Am lucrat ceva ani si in agricultura reala, in camp, foarte departe de Bucuresti. Iar productia de utilaje agricole era corelata ( in limita resurselor economice ) cu necesarul din camp. Nu te gandi numai la utilajele mari ci la foarte multe consumabile / piese de schimb.
Realizarea ansamblului Basarab este - dupa parerea mea - o remarcabila rezolvare a inelului acolo. Da, remarcabila.
Asa, si in loc sa scapi de intersectii problema pe inel apareau alte trei - patru : cu Grivitei, cu Dinicu Golescu, cu Calea Giulesti, cu Orhideelor, cu Splaiul. Lasand la o parte faptul ca trebuia construita o alta gara si alte linii / macaze / etc.
Dar de ce sa ne mai complicam ? Trebuia sa lasam totul asa, fara sa mai schimbam nimic.
Studiul JICA ti-am spus, lasa-l deoparte, a fost facut sa corespunda unor interese. Politico - şpagiste. Stiu cum se face un astfel de studiu ultradocumentat. Se face fix pe ce cere clientul, adica cel care plateste. Mi s-a urât de câte studii profesioniste am vazut pana acum, si in socilaism, si in capitalism.
DNCB - ul de Nord, a iesit ce n-a vazut Parisul. Din anumite cauze nici nu-l folosesc desi m-ar ajuta la o adica. Dar mi-e pur si simplu scarba sa fac stanga la Tunari spre DNCB. In supertrafic. Da, mi-e scarba. Am facut de cateva ori dar nu inteleg sa-mi risc viata zilnic acolo. Mi-o risc numai cand n-am variante. Fac zilnic minim 50 - 60 - 70 - 100 km cu masina prin Bucuresti. Ok, nu-s profesionist daca mi-e scarba de o intersectie, recunosc.
2fst4u wrote:
Ca sa fiu mai clar.
In comunism: azi se decide/doreste realizarea unui proiect, in 3 luni se proiecteaza si in 2 ani e gata (ajustati timpi la cat considerati necesar).
Am avut tangenta cu proiectarea de LEA - uri in socialism. Nu e chiar asa cum spui mai sus.
Am lucrat ceva ani si in agricultura reala, in camp, foarte departe de Bucuresti. Iar productia de utilaje agricole era corelata ( in limita resurselor economice ) cu necesarul din camp. Nu te gandi numai la utilajele mari ci la foarte multe consumabile / piese de schimb.
Realizarea ansamblului Basarab este - dupa parerea mea - o remarcabila rezolvare a inelului acolo. Da, remarcabila.
- ps4
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
ps4
Putin OFFTOPIC: Andrei, nu esti singurul caruia ii este scarba de intersectii/artere din Bucuresti. Eu urasc iesirea Obor-Colentina-Voluntari. Scarba!
Putin OFFTOPIC: Andrei, nu esti singurul caruia ii este scarba de intersectii/artere din Bucuresti. Eu urasc iesirea Obor-Colentina-Voluntari. Scarba!
- 2fst4u
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
2fst4u
Eu zic ca era realizabil.
Buget 250 milioane, pasaj plus proiectul parcarii de la Gara de Nord, pentru: reorganizare linii, cladirea garii Basarab refacuta, strada, parcarea subterana, parc (un nivel) si reabilitare cladirea veche.
In plus cred ca mai ramaneau bani si pentru 500 de autobuze.
Beneficii: completare inel, gara moderna, parcare, parc, muzeu, cresterea capacitatii de transport a RATB.
Eu zic ca era realizabil.
Buget 250 milioane, pasaj plus proiectul parcarii de la Gara de Nord, pentru: reorganizare linii, cladirea garii Basarab refacuta, strada, parcarea subterana, parc (un nivel) si reabilitare cladirea veche.
In plus cred ca mai ramaneau bani si pentru 500 de autobuze.
Beneficii: completare inel, gara moderna, parcare, parc, muzeu, cresterea capacitatii de transport a RATB.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
shoppy
Este adevarat ca la partea de consultare cu cetatenii nu stam bine, avem un sistem de discutii pe site-ul PMB pentru PUZ si PUD dar nu zice nimeni cum trebuie luate in seama, s-au dus oamenii si in sedinta la PMB si degeaba, bine, multi, vezi si Danesii, au declarat si tot felul de enormitati si pe site si in sedinte, deci cum sa facem?
Pana la urma cum ar fi normal, referendum daca facem sau nu facem, si daca facem atunci alt referendum cu solutia generala dintre x variante posibile, si dupaia dupa solutia generala referendum la concursul de proiecte de arhitectura pentru implementat solutia generala; da, ar fi frumos, dar se mai face asa ceva undeva in lume? Eu stiu doar de concursuri pentru proiectul de arhitectura la stadioane de fotbal, cine stie de alte exemple sa le enumere.
Pana la urma cel mai bun mecanism democratic este ala cu lumea in strada, si cum nu a iesit nimeni in strada la nici un proiect si cum nici un proiect nu este nici pe departe un esec, aia e, sistemul deocamdata e bun si functioneaza, cand o sa fim destui de multi convinsi ca nu atunci iesim in strada.
Basarab - Grozavesti este un succes prin faptul ca s-a scos maximul din ce se putea face, lipsesc niste rampe pe acolo dar nu prea e rezonabil sa demolam blocuri de 10 etaje ca sa facem rampe, si trebuie vazut si prin prisma pasajului subteran inexistent de la Razoare.
Este adevarat ca la partea de consultare cu cetatenii nu stam bine, avem un sistem de discutii pe site-ul PMB pentru PUZ si PUD dar nu zice nimeni cum trebuie luate in seama, s-au dus oamenii si in sedinta la PMB si degeaba, bine, multi, vezi si Danesii, au declarat si tot felul de enormitati si pe site si in sedinte, deci cum sa facem?
Pana la urma cum ar fi normal, referendum daca facem sau nu facem, si daca facem atunci alt referendum cu solutia generala dintre x variante posibile, si dupaia dupa solutia generala referendum la concursul de proiecte de arhitectura pentru implementat solutia generala; da, ar fi frumos, dar se mai face asa ceva undeva in lume? Eu stiu doar de concursuri pentru proiectul de arhitectura la stadioane de fotbal, cine stie de alte exemple sa le enumere.
Pana la urma cel mai bun mecanism democratic este ala cu lumea in strada, si cum nu a iesit nimeni in strada la nici un proiect si cum nici un proiect nu este nici pe departe un esec, aia e, sistemul deocamdata e bun si functioneaza, cand o sa fim destui de multi convinsi ca nu atunci iesim in strada.
Basarab - Grozavesti este un succes prin faptul ca s-a scos maximul din ce se putea face, lipsesc niste rampe pe acolo dar nu prea e rezonabil sa demolam blocuri de 10 etaje ca sa facem rampe, si trebuie vazut si prin prisma pasajului subteran inexistent de la Razoare.
- Daniel C
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Daniel C
Salut,
Zilele astea am primit si un raspuns de la primarie. Daca sunteti interesati, il gasiti aici: https://goo.gl/Tfs0s8
Daniel.
Daniel C wrote:TibiV wrote:
Poate pui pe forum si niste poze cu cele descrise.
Cred ca ar ajuta si daca le-ai atasa la sesizarea catre primarie...
Am trecut dimineata si am facut niste poze.
Salut,
Zilele astea am primit si un raspuns de la primarie. Daca sunteti interesati, il gasiti aici: https://goo.gl/Tfs0s8
Daniel.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
TibiV
Deci a avut efect sesizarea ta.
Sa vedem cand se apuca de remedieri...
Deci a avut efect sesizarea ta.
Sa vedem cand se apuca de remedieri...
📖 Pagination options