Stiri si articole din presa

Evoluția lucrărilor de modernizare, supralărgire și reconfigurare a intersecțiilor de pe Șos. de Centură (DNCB)

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde misterr » Joi, 11 Oct 2018, 20:49

Dăncilă: ”Dosarul prin care România solicită finanţarea din bani europeni pentru Centura Capitalei este gata”

Imagine

Dosarul prin care România solicită finanţarea din bani europeni pentru Centura Capitalei este gata, iar luni va fi transmis Comisiei Europene, a anunţat joi premierul Viorica Dăncilă.

Premierul a declarat că finanţarea cerută de România este de peste 1,3 miliarde de euro, fără TVA.

“Am făcut progrese importante în ceea ce priveşte asigurarea finanţării investiţiilor care vizează Centura existentă a municipiului Bucureşti, dar şi infrastructura nouă la profil de autostradă. Dosarul prin care solicităm finanţarea din bani europeni este gata şi luni va fi transmis Comisiei Europene. Solicităm finanţarea din bani europeni, mai exact din Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru acest proiect deosebit de important. Vorbim despre fonduri estimate la peste 1,3 miliarde de euro fără TVA. Guvernul va oferi tot sprijinul pentru atragerea finanţării europene necesare realizării acestui proiect”, a declarat Viorica Dăncilă, joi seară, la Palatul Victoria.

Comisarul european Corina Creţu a declarat, luni, la Bruxelles, vizibil iritată, că nu mai acceptă ”insulte” din partea Guvernului român faţă de munca pe care o face, subliniind că la Comisia Europeană se fac ”eforturi supraomeneşti” pentru a evita dezangajările de fonduri pentru România, însă fără proiecte nu se poate finanţa.

Creţu a precizat că, la ora actuală, La Comisia Europeană este în analiză un singur proiect major: metroul Otopeni-Gara de Nord.

”Autorităţile române au solicitat schimbarea programului de infrastructură mare. Dânşii ne-au dat nişte deadline-uri care au fost deja depăşite cu mult. (...) Din partea noastră există toată disponibilitatea, dar atâta vreme cât nu avem proiecte nu avem ce analiza şi nu avem deci ce finanţa. Mai simplu de atât nu văd”, a afirmat ea.

În final, comisarul european a spus răspicat: ”Chiar vreau să vă anunţ public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României faţă de munca pe care o fac”.

Primarul Gabriela Firea a acuzat Guvernul că a minţit în legătură cu Centura Capitalei, spunând că, deşi i s-a spus că s-ar pierde fonduri europene dacă acest obiectiv va fi transferat de la CNAIR la municipalitate, Guvernul nici măcar nu a făcut cerere pentru obţinerea acestor fonduri. Firea a mai spus că această cerere nici nu poate fi făcută prea curând, pentru că Centura nu are nici cadastru, nici intabulare.

“Reamintesc că în 27 de ani, Guvernul nu a finalizat nici măcar jumătate din lucrările la Centura Capitalei, lucrările sunt undeva la 37 la sută. Din 74 de kilometri sunt finalizaţi circa 28 de kilometri. Şi atunci ne întrebăm câţi ani le mai trebuie pentru a extinde la patru benzi Centura? Din prima zi ca primar am transmis solicitarea şi inclusiv decizia din CGMB de a se transfera de la CNAIR către PMB acest obiectiv de investiţii. Prima dată mi s-a spus că nu. Din ce motiv? Pentru că s-ar pierde fondurile europene. Am fost personal la Bruxelles, am primit şi în scris, că este o dezinformare, pentru că fondurile nu se acordă instituţiei, ci proiectului. Al doilea motiv inventat a fost că nu pot fi transferate contractele. Am venit cu explicaţii şi pentru această motivaţie”, declarat primarul Capitalei, în 6 septembrie.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3679
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde 1689 » Joi, 11 Oct 2018, 21:32

TibiV, mi se pare doar mie ca toata povestea asta e de-a dreptul halucinanta ?!
46 de km de autostrada (fie ea si cu nshpe pasarele si conexiuni) = 1,3 Miliarde EURO (fara TVA) ?
Sau doar se amesteca DNCB cu A7, PPP, DNX 12, SF-uri si M6 ?

Ca daca bagam un miliard trei sute sa incropim cumva DNCB (in sirsit, fara TVA...), Bechtelu' ala unde am ratacit contractu' deja e super oferta !
Ultima oară modificat de 1689 pe Joi, 11 Oct 2018, 22:30, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 995
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde punmeister » Joi, 11 Oct 2018, 22:29

Nu cumva e pentru A0?
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4217
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde 1689 » Joi, 11 Oct 2018, 22:32

Prim Ministrul a declarat (daca e sa credem presa)
[...]investiţiilor care vizează Centura existentă a municipiului Bucureşti[...]


"existentă" pentru mine inseamna pe care se circula (cum se circula) in prezent.

A0 e inca un ozeneu prin pod pe la MT (n-a sunat inca nimeni la 112 sa-l raporteze, nu supara pe nimeni - mai aduc vorba de el doar cind e nevoie de povesti cu suspans).
Ultima oară modificat de 1689 pe Joi, 11 Oct 2018, 22:39, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 995
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde shoppy » Joi, 11 Oct 2018, 22:37

Inteleg ca este vorba de DNCB + A0.
DNCB sud A1 - DN2 are 42km iar A0 imi iese expeditiv undeva la 80km, deci si mai expeditiv 1.300 milioane / 130km = 10mil/km cu tot cu poduri si pasaje supraterne, mi se pare o cifra rezonabila.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8987
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde andrei11 » Joi, 11 Oct 2018, 23:52

A0 are undeva la 120 km.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17343
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde Sorin62 » Vin, 12 Oct 2018, 05:58

1689 scrie:TibiV, mi se pare doar mie ca toata povestea asta e de-a dreptul halucinanta ?!
46 de km de autostrada (fie ea si cu nshpe pasarele si conexiuni) = 1,3 Miliarde EURO (fara TVA) ?
Sau doar se amesteca DNCB cu A7, PPP, DNX 12, SF-uri si M6 ?

Ca daca bagam un miliard trei sute sa incropim cumva DNCB (in sirsit, fara TVA...), Bechtelu' ala unde am ratacit contractu' deja e super oferta !


Finanțarea este 75% din prețul fără TVA și fără expropieri. Există și „cheltuieli neeligibile”. În final valoarea finanțată este mult sub 50% din prețul total plătit. Plus că sumele se decontează după ce au fost plătite. Adică statul român trebuie să plătească facturile, și apoi va primi banii respectivi înapoi. Dacă nu cumva se descoperă ceva „neregularități” care împiedică decontarea.
Cum a fost cu UMB care are în final a fost penalizat pentru o lucrare terminată în avans pentru că nu a predat toate documentele necesare decontării fondurilor europene.
Ultima oară modificat de Sorin62 pe Vin, 12 Oct 2018, 08:51, modificat 1 dată în total.
Sorin62
 
Mesaje: 209
Membru din: Lun, 18 Noi 2013, 14:12

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde TibiV » Vin, 12 Oct 2018, 08:47

andrei11 scrie:A0 are undeva la 120 km.

100,750 km

Imagine
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9386
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde misterr » Mie, 21 Noi 2018, 19:39

FOTO Proiectele rutiere de pe Centura Capitalei: În ce stadiu e fiecare pasaj si proiect de lărgire de pe actuala șosea și ce se întâmplă cu A0 - autostrada de centură Sud

Imagine

Centurile Capitalei, atât actuala șosea, cât și viitorul inel A0 la nivel de autostrada, sunt pline de proiecte care bat deocamdată pasul pe loc la licitații, iar singurul tronson pe care se lucrează ar fi trebuit să fie gata deja de mai bine de un an. Vorbim de trei pasaje giratorii suspendate la Domneși și la intersecțiile cu Berceni și Oltenița, un pasaj simplu la Mogoșoaia, supralărgirea a unor bucăți din actuala șosea de centură, dar și de construcția de la zero a 53 de km de autostradă prin Sudul Capitalei - proiecte pe care Comisia Europeană ar vrea sa le finanțeze nerambursabil, însă documentațiile nu au plecat încă de la București.

Actuala Șosea de Centură a Capitalei e reabilitată doar pe 20 din 72 de km, chiar dacă și pe acele tronsoane șoferii dau peste sensuri giratorii sau treceri de pieton, iar sensurile nu sunt separate cu parapete peste tot.

Lărgirea sectorului A1 - DN7: Trafic deschis la patru benzi de un an, dar fără strat de uzură. Noul termen de finalizare? Iunie 2019

Proiect: Lărgire la 4 benzi - A1-DN7
Lungime: cca. 9 km
Cost: 23 mil. Euro (fără TVA)
Constructor: Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL
Stadiu: se ciruclă pe patru benzi, dar lucrările nu sunt gata. nu este așternut stratul de uzură
Început în: 2013 (contractat în 2011)
Termen de finalizare: prelungire până în iunie 2019

Pe lângă cei 20 de km „modernizați” pe partea de nord, alți 9 km între DN7 și A1, pe partea vestică a Capitalei, sunt în continuare în lucru, deși circulația pe centură a fost deschisă la două benzi pe sens încă din octombrie 2017. Constructorul încă nu a terminat de lucru, stratul de uzură nu a fost așternut, iar termenul oficial de finalizare a fost mutat acum pentru iunie 2019.

„Se lucrează în continuare. Au până în luna iunie anul viitor termenul de finalizare. Au [n.r. constructorii] și o problemă financiară destul de dificilă, au fost și probleme legate de exproprieri. Se poate aici circula pe patru benzi chiar dacă nu s-a pus stratul de uzura sau s-a făcut recepția finală”, a declarat pentru HotNews.ro Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt la Compania de Drumuri.

Imagine
FOTO: Porțiunea lărgită la patru benzi între DN7 și A1 - lucrarea încă nu e finalizată, iar stratul final de uzură nu a fost turnat


Lărgirea sectorului DN2 - A2: Contract atribuit chinezilor de la Sinohydro, dar blocat în contestații

Proiect: Lărgire la 4 benzi - DN2-A2
Lungime: cca. 11 km
Cost: 50 mil. Euro (valoarea atribuită) / 75 mil. Euro (valoarea estimată înițial)
Constructor: Sinohydro (desemnat inițial, dar încă necontractat)
Stadiu: Licitația încă nu e finalizată, mai mulți ofertanți au depus contestații care au fost admise
Început în: licitația a fost demarată în martie 2017 (inițial un contract semnat în 2012 a fost reziliat în 2015)
Termen de finalizare: 15 luni pentru execuție de la semnarea contractului și emiterea ordinului de începere

În afară de acest tronson dintre A1 și DN7, restul proiectelor de modernizare a actualei centuri, dar și cele trei loturi ale A0 Sud sunt în diferite etape de licitație, unele blocate, altele pe cale de a fi contractate.

Pe partea estică a actualei centuri, între DN2 și A2, Compania de Drumuri e blocată într-o licitație lansată tocmai în aprilie 2017. Pentru lărgirea celor 11,5 km, CNAIR a pus la bătaie 75 de milioane de euro. Ofertele s-au deschis în august 2017, iar în februarie 2018 compania chineză SINOHYDRO a fost declarată câștigătoare cu o ofertă de 50 de milioane de euro. Au urmat apoi o serie de contestații care au pus „pe hold” întreg proiectul.

„Pentru DN2 - A2 suntem încă în litigiu și nu avem pronunțarea în instanță. Instanța de fond a dat o decizie, dar așteptăm și decizia de la Curtea Supremă”, a detaliat Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Imagine
Foto: Tronsonul DN2-A2 ce ar urma sa fie modernizat si largit la 4 benzi

Imagine
FOTO: Planul intersecției DNCB lărgită la patru benzi cu DN2
----


Giratoriile suspendate de la intersecția cu Olteniței și Berceni: „Avem desemnați câștigătorii pe ambele proiecte”

Proiect: giratoriu suspendat DNCB-Șos. Olteniței + lărgire la 4 benzi a centurii

Lungime: giratoriu + 3,7 km
Cost: 46 mil. Euro
Constructor: desemnat, dar neanunțat încă
Stadiu: în licitație
Început în: mai 2017 (licitația)
Termen de finalizare: -


Proiect: giratoriu suspendat DNCB-Șos. Berceni + lărgire la 4 benzi a centurii
Lungime: giratoriu + 2,5 km
Cost: 38 mil. Euro
Constructor: desemnat, dar neanunțat încă
Stadiu: în licitație
Început în: mai 2017 (licitația)
Termen de finalizare: -

Pe zona de Sud, pe actuala șosea de Centură, Compania de Drumuri a lansat încă din mai 2017 două licitații pentru realizarea a două giratorii suspendate și lărgirea la patru benzi intre intersecțiile cu DN4 (Olteniței) și DJ401 (Berceni). Deși au trecut mai bine de un an și jumătate, cele două proiecte nu au fost contractate nici până în ziua de azi.

Imagine
FOTO: Soluția guiratoriilor suspendate, aplicată pe centura de sud la Domnești, intersecția cu Olteniței și intersecția cu Berceni.

„Și nodul Oltenița și nodul Berceni vor fi asemănătoare cu Domnești, vor fi giratorii suspendate. Dar la ambele sunt și porțiuni din centură care se lărgesc și vor rezolva problemele din zonă, acolo unde se fac cozi enorme. Procedura e finalizată și contractele ar trebui să se semneze, însă pentru asta autoritățile trebuie să miște mai rapid”, a detaliat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, președinte al Asociației Pro Infrastructură.

„Pentru ambele s-au desemnat căștigătorii, dar au o clauză suspensivă până să semnăm”, a explicat pentru HotNews.ro, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

„Nu se vor semna contractele până când nu se vor aproba indicatorii tehnico-economici în cadrul Consiliului interministerial. Până la finalul anului consiliul se va întruni și indicatorii vor fi aprobați”, a spus Alin Șerbănescu.

Imagine
FOTO: Planul pasajului de la intersecția DNCB cu Șoseaua Olteniței care va supratraversa centura printr-un giratoriu alungit și suspendat.
----

Pasajul de la Mogoșoaia și giratoriul suspendat de la Domnești - singurele contracte semnate, dar pe care încă nu se lucrează

Pe de altă parte, alte două pasaje au fost deja contractate, dar lucrările încă nu au demarat propriu-zis. Discutăm de pasajul de la Mogoșoaia, unde centura actuala va supratraversa intersecția giratorie, precum și de Pasajul de la Domnești, un proiect contractat în 2017 după aproape trei ani de licitații.

Proiect: pasaj giratoriu suspendat Domnești
Lungime: circa 700m
Cost: 19,6 mil. Euro
Constructor: asocierea Straco-Comnord-Specialist Consulting
Stadiu: contractat, lucrările încă nu au început, fiind nevoie de exproprieri suplimentare pentru modificarea proiectului conform cerințelor PMB
Început în: 2018 (licitația lansată în 2015)
Termen de finalizare: 24 de luni pentru execușia, odată ce proiectarea va fi gata
----
Proiect: pasaj suprateran DNCB peste DN1A
Lungime: 800 m
Cost: 5,7 mil. Euro
Constructor: Strabag
Stadiu: contractat, în faza de proiectare
Început în: octombrie 2018 (semnarea contractului) / licitația lansată din iunie 2017
Termen de finalizare: 24 de luni de la finalizarea proiectării

Proiectul pasajului Domnești - un giratoriu suspendat - trebuie însă modificat după ce Primăria Capitalei a cerut să poată întoarce o linie de tramvai pe sub pod.

„La Mogoșoaia s-a semnat. La Domnești am modificat proiectul cum a cerut PMB, dar acum trebuie făcute exproprieri suplimentare. Mizăm în continuare pe ajutorul PMB pentru aceste aspecte”, a declarat pentru HotNews.ro reprezentantul CNAIR.

Pasajul de la Mogoșoaia a fost contractat cu Strabag pentru circa 32 de milioane de lei în luna octombrie, după ce licitația fusese lansată încă din iunie 2017.

Imagine
Foto: Zona intersecției DNCB cu drumul DN1A spre Mogoșoaia. Pasajul ar urma să ducă actuala centură peste giratoriul de la sol.
--------

Autostrada de Centură Sud (A0) - Jumătate de miliard de dolari pentru 53 de kilometri: „Pe Lotul 1 și 2 avem căștigător cert și semnăm contractele până la final de an”

Dincolo de proiectele de pe actuala șosea de centură, Compania de Drumuri vrea să construiască de la zero un nou inel ocolitor direct la profil de autostradă.

Circa 52 de km din Autostrada A0, bucata pe Sud, care să unească A1 de DN6, DN5, DN4 și A2, au fost scoși la licitație încă din iulie 2017, dar nici până azi nu au fost semnate contractele pentru cele trei loturi care ar urma să coste circa 530 de milioane de euro.


Proiect: autostrada de centură a Capitalei - A0 - semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 530 mil. Euro


Lotul 1

Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)
Lungime: 17 km
Cost: 178 mil. Euro
Constructor: desmenat - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: în licitație, cu diferite contestații - CNAIR susține că nu mai sunt probleme și vor semna contractul până la final de 2018
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 2

Proiect: CF 902 - DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: desmenat - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: în licitație, cu diferite contestații care au fost rezolvate - CNAIR susține că nu mai sunt probleme și vor semna contractul până la final de 2018
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 3

Proiect: DN6-A1
Lungime: 17,5 km
Cost: 190 mil. Euro
Constructor: desemnat inițial UMB-Tehnostrade, dar au fost admise contestații
Stadiu: în licitație. conform contestațiilor admise, ofertele vor trebui evaluate (CNAIR)
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Imagine
Foto: A0 Sud și nodurile de la intersecțiile cu principalele drumuri

Constructorii au fost desemnați în luna mai, iar pe Loturile 1 și 2 a fost declarată câștigătoare compania turcă Alsim Alarko, în timp ce pe Lotul 3 fusese inițial declarat căștigător asocierea românească UMB-Tehnostrade. Au urmat apoi o serie de constestații...

„Pe Lotul 1 și Lotul 2 s-au rezolvat problemele, avem căștigător cert și urmează să semnăm contractele în perioada următoare, până la final de an”, a explicat pentru HotNews.ro reprezentantul CNAIR.

„Pe Lotul 3, unde a fost declarat căștigător inițial UMB, acolo au existat o serie de contestații și acum ofertele depuse trebuie reevaluate”, a mai spus Șerbănescu.


Finanțarea cu bani europeni - Au trimis sau nu autoritățile documentația la Comisia Europeană?

În ceea ce privește toate proiectele rutiere de pe centura Capitalei, Comisia Europeană, prin vocea comisarului Corina Crețu, a acuzat autoritățile de la București că nu au trimis documentațiile la Burxelles astfel încât executivul european să poată aproba finanțarea nerambursabilă.

„Nu am trimis documentația direct la Comisia Europeană după cum s-a scris. E un sistem întreg în care e implicată și Comisia Europeană care dă, practic, avizul final. Am depus în MySMIS 2014 documentația necesară acordării cererii de finanțare. Acum suntem în faza în care DGOIT, care este autoritatea de management din România, și Jaspers, care este consultantul Comisiei Europene, cer clarificări dacă au nevoie. După ce se analizează toată documentația, urmează să ajungă cererea de finanțare la Comisia Europeană cu avizul Jaspers și al DGOIT”, a explicat Alin Șerbănescu de la CNAIR.

„Procedura de finanțare e declanțată, iar în baza discuțiilor purtate cu oficialii CE toți au fost de acord că Centura București și noua Centură, adică Autostrada de Centură, trebuie și pot fi finanțate din fonduri europene pentru că ambele se află pe coridorul IV. Nu sunt dubii că nu s-ar finanța”, a mai spus reprezentantul Companiei de Drumuri.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3679
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde misterr » Mar, 16 Iul 2019, 20:07

Cazul incredibil al Centurii Capitalei. De ce pe 2 benzi se parchează în loc să se circule

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Multe lucrări de infrastructură sunt abandonate în zone în care ar fi mare nevoie de ele gata.

De exemplu, benzi noi de circulație care ar lărgi Centura Capitalei au devenit parcări improvizate pentru TIR-uri, deși sunt aproape terminate. Constructorul care a început lucrarea a plecat. O soluție ar fi ca aceste proiecte să fie considerate obiective de securitate națională, spun reprezentanții societății civile.

Iată cum arată o bătaie de joc la adresa şoferilor care circulă zilnic pe Centura Capitalei. Ne aflăm pe un şantier abandonat pe DN2 şi A2. Înainte să plece, constructorul a reuşit să construiască bucăţi mici de benzi suplimentare de circulaţie. Din păcate, acestea stau de izbelişte, iar şoferii sunt nevoiţi să circule, mai exact, să stea în coloane uriaşe pe Centura Capitalei.

Imagine

Constructorul a plecat în 2015 de pe bucata de aproape 11 kilometri dintre DN2 şi A2. Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a anunţat că va relua lucrările în martie 2018, dar s-a împotmolit în contestaţii. Benzile abandonate sunt acum parcări pentru maşini şi TIR-uri.

O situaţie similară este şi în Târgu Jiu. Lucrările la cei 20 de kilometri de centură a oraşului au fost începute în grabă în 2014. Au fost oprite după cheltuirea a 40% din banii alocaţi.
Actualul primar dă vina pe greaua moştenire.

Marcel Romanescu, primar Târgu Jiu: ”Eu am venit primar în iunie 2017 şi lucrarea trebuia finalizată în 2016.”

Acum, nimeni nu ştie când se vor termina lucrările.

Paul Dorneanu, preşedintele Asociaţiei Construim România: ”Putem da vina şi pe minister, şi CNAIR. Ar trebui introduse în securitatea naţională ca să le putem accelera, altfel nu văd o soluţie ca România să iasă din acest impas.”

CNAIR are de curând un nou director general, după ce fostul director a demisionat la solicitarea premierului. Am cerut lămuriri despre şantierele abandonate, dar nu le-am primit până acum.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3679
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori