Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Stiri si articole din presa

120 posts, 58289 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa URANUS

Era interesant ultimul articol postat aici ieri dar vad ca a disparut.

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Citește toate postările de azi de aici

 



Re: Stiri si articole din presa misterr

Centura Capitalei a primit cea mai mică notă din partea experţilor europeni. Şeful CNAIR: “Ne-au deschis ochii”

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/04/04/61951435-2.mp4

“Faceţi de urgenţă încă o centură în jurul Bucureştiului, altfel riscaţi să vă blocaţi complet.” Este avertizarea experţilor de la Banca Europeană de Investiţii, care au monitorizat actuala centură.

Rezultatele ar trebui să îi sperie, pe responsabilii din transporturi: în curând şoseaua de centură nu va mai putea susţine traficul. Însă răspunsul autorităţilor, este acelaşi din ultimii 20 de ani: “organizăm licitaţii”.

Circulaţia de pe actuala centură a Capitalei este un coşmar. S-au convins şi experţii Băncii Europene de Investiţii, care au monitorizat traficul şi au dat note intersecţiilor. Calificativul A fiind cel mai mare, iar F, cel mai prost. Dezastrul era previzibil. Toate intersecţiile controlate au luat F, cu o singură excepţie. Experţii au calculat câte maşini trec în fiecare oră pe centură şi câte vor trece în următorii ani.

Ritmul achiziţiei de maşini în România creşte ameţitor, în special, în Bucureşti. Astfel, dacă nu se va investi pe centură, circulaţia se va bloca. Anul trecut pe aici au mers 40 de mii de maşini pe oră. În 2020 pe aici vor trece aproape 65 de mii de maşini pe oră, iar în 2040 vor fi 130 de mii de maşini pe oră.





Fără o nouă centură, regiunea Bucuresti-Ilfov va face implozie, recunosc şi autorităţile locale. Marian Petrache, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov: “Va muri din punct de vedere economic, dacă nu se face A0. Trebuia separat traficul greu de ultimul inel pentru Bucureşti. Inelul acesta trebuie să fie pentru traficul uşor.”

Aşa că specialiştii Băncii Europene îi sfătuiesc pe responsabili să construiască urgent o nouă centura. Să fie în regim de autostrada şi să se numească A0. Lucrările ar trebui să înceapă în 2019, să coste 1,8 miliarde de euro şi să fie gata în 2024. Responsabilii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere susţin că rezultatul studiului a fost pentru ei. o revelaţie, deşi de ani de zile şoferii se plâng de traficul imposibil de pe centura..

Ştefan Ioniţă, directorul CNAIR: “Practic ne-au deschis ochii şi ne-au spus ‘apucaţi-vă şi faceţi la regim de autostradă pentru că asta trebuie să faceţi’. Pentru inelul zero, vom avea atribuite contractele, eu sper în luna aprilie să avem antreprenori. Începem lucrările din martie anul viitor”

Atenţie, revelaţia funcţionează doar pentru jumătatea de sud a noii centuri în regim de autostradă. Bucată de nord nu a fost deocamdată nici măcar scoasă la licitaţie. În plus, directorul CNAIR susţine că nu va abandona nici actuala centură: va înveşti în intersecţiile problema şi va extinde la două benzi anumite porţiuni. Din păcate, sunt doar promisiuni, în condiţiile în care lucrările licitate şi atribuite sunt blocate de birocraţie şi nepăsare.

Asta deşi sunt bani europeni şi pentru centura nouă şi pentru refacerea celei existente.

 


Re: Stiri si articole din presa Sorin62

În primul rând, iată studiul:
http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2018-04-3-22378608-0-studiu-bei-despre-centurile-capitalei.pdf

Apoi, în ceea ce privește calculul costurilor
12.2.1 Costul de Investitie si Valoarea Reziduala
Costul de investiție a fost estimat ținând cont de următoarele elemente:
- Valoarea contractelor Proiectare si executie / Lucrări, atunci când contractul a fost deja atribuit;
- Bugetul de licitație, dacă licitatia a fost lansată, dar contractul nu a fost încă atribuit;
- Studiile de fezabilitate, ajustate cu rata inflației, dacă licitatia nu a fost lansată.
Costul investiției nu include[/b:x64pshra]:
- costurile aferente serviciilor suplimentare de proiectare, consultanță și supraveghere (cu excepția costurilor proiectului care urmează să fie elaborate în cadrul contractelor proiectare si executie);
- costul achiziției de terenuri și asistența juridică aferentă;
- TVA;
- Rezerve și ajustări ale prețurilor.[/quote:x64pshra]

Practic, mărețul studiu a luat estimările de cost actuale făcute de CNAIR, fără să facă și o estimare a costului exproprierilor.
Iar soluțiile lor pentru intersecții au drept caracteristici
Dezavantaje ale soluției propuse de Luca Way:
- Cost foarte ridicat de investiție;
- Impact social mare datorat demolării - Impactul social datorat demolărilor clădirilor existente.

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

E o confuzie aici. Consultantul BEI nu a preluat integral solutiile studiate de Luca Way, ci in unele cazuri a propus solutii alternative la acestea. Cititi va rog documentul. Iar costurile cu exproprierile pot fi estimate doar de experti atestati ANEVAR.

 


Re: Stiri si articole din presa abc_XC

Sursa:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/5-oferte-pentru-proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-pasajului
5 oferte pentru proiectarea și execuția Pasajului Mogoșoaia
Astăzi, 17.04.2018, ora 16:00, s-a încheiat perioada de depunere în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) a ofertelor din cadrul procedurii de achiziție publică a contractului „Proiectare și execuție Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A”.

Până la termenul limită de depunere au fost depuse următoarele oferte:
1. Asocierea IMPLENIA BAUGESELLSCHAFT M.B.H – HIDROCONSTRUCTIA S.A.
2. Asocierea METABET CF S.A. – CONSITRANS S.R.L. – DALEX GRUP SRL
3. PORR CONSTRUCT S.R.L.;
4. Asocierea PST GROUP JSC – PST CONSTRUCTION WORKS SRL– ALPENSIDE SRL –TOTAL ROAD SRL;
5. STRABAG S.R.L.

Valoarea estimata, fara TVA, a contractului este de 32,945,818.84 RON.
Durata contractului este de 90 de luni și cuprinde: 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora (ce poate crește la 96 luni, respectiv 120 luni, în funcție de perioada de garanție ofertată). Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție ofertată de operatorul economic desemnat castigător.

Obiectul contractului îl reprezintă realizarea pasajului peste DN1A și a rampelor aferente, precum și a bretelelor 7 și 8. Pasajul va fi amplasat pe Centura București, între km 66+540 si km 67+340. Lungime totală a pasajului este de 112,6 m.
În perioada următoare va avea loc evaluarea ofertelor menționate, respectându-se termenele și etapele procedurale conform legislației în vigoare.

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Firea acuză Guvernul de dezinformare pe tema Centurii Capitalei: “Nu au nici cadastru”





Primarul Capitalei a deschis şedinţa de Consiliu de joi cu un atac la adresa Guvernului pe tema centurii ocolitoare a Municipiului Bucureşti.

România a rămas singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă. Primarul Gabriela Firea spune acum că este vina Executivului şi acuză Guvernul de mai multe dezinformări.

Sinteza declaraţiilor Gabrielei Firea:

Am observat că în ultima perioadă toată lumea se pricepe la acest obiectiv. În teren, lucrurile sunt mai mult decât neplăcute. În 27 de ani Guvernul, prin CNAIR, a finalizat aproape 37% din Centura ocolitoare – 28 de kilometri din 74.

Din prima zi de mandat am cerut să se transfere acest obiectiv de investiţii de la CNAIR la Primărie. Prima dată mi s-a spus nu, pe motiv că s-ar pierde fondurile europene. Am fost la Bruxelles, era o dezinformare, Primăria Capitalei este eligibilă.

Al doilea motiv inventat – că nu se pot transfera contractele în derulare sau licitaţie. Am venit cu o formulă juridică şi pentru această dezinformare – divizarea asimetrică.

Până în acest moment Guvernul, prin CNAIR, nu a făcut nicio cerere de atragere de fonduri europene pentru Centura ocolitoare a municipiului Bucureşti.





Nici măcar în ziua de azi nu avem o cerere depusă pentru atragerea de fonduri europene şi ea nici nu poate fi depusă prea curând pentru că Centura nu are cadastru, nu este în totalitate intabulată, fapt care s-a spus abia acum câteva zile. Ne-am oferit să ajutăm cu grupul de lucru de la Primăria Capitalei la realizarea cadastrului Centurii şi pentru intabulări.

Ultima dezinformare pe care am aflat-o de la un membru al cabinetului: s-a transmis aseară că de fapt nu există posibilitatea juridică ca Municipiul Bucureşti să administreze o suprafaţă care se află pe raza Ilfovului. Voi trimite o copie a legii 213/1998 la CNAIR şi la Guvern, legea spune negru pe alb că orice primărie poate să deţină în proprietate şi administrare bunuri, terenuri, obiective, în alte judeţe. Deţinem şi acum – staţia Glina, palatul Mogoşoaia, cartierul Henri Coandă şi altele.

3 minciuni s-au spus despre faptul că nu se poate transfera Centura la Primăria Capitalei. Realitatea e una singură: numărul de kilometri foarte mic realizat. Restul sunt doar poveşti.

 


Re: Stiri si articole din presa shoppy

Foarte interesanta legea care permite primariei sa aiba proprietati in alte judete.
Si daca PMB ar fi sa construiasca o strapungere spre DNCB care trece prin Rosu, cum ar face? Ar cumpara terenul de la particulari sau de la Primaria Rosu si ar depune cerere de PUZ si AC la Primaria Rosu?

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Am un loc de casă în Orașul Tg. Neamț. Nu vrea Firea să-l cumpere ?

 


Re: Stiri si articole din presa adila

Aici revenim la ce spuneam acum cateva zile. O sa avem DNCB sau Prelungirea Ghencea sau ce mai vreti voi, nu daca vom face petitii si alte sesizari, ci cand o sa avem oameni in functii de conducere cu idealuri nationale.

 


Re: Stiri si articole din presa faraonul

Bine spus. Cine isi doreste cu adevarat ceva gaseste si solutii si bani.

 


Re: Stiri si articole din presa serbanandrei

Cum se face ca aflam mereu ceva nou si binenteles noi scuze si noi acuzatii de la uni la alti.
Un singur lucru este cert si foarte trist: nu vom avea prea curand sosele si autostrazi moderne.

De 28 de ani doar minciuni si scuze . Vreau sa vad sange daca se poate spune asa .Adica vreau sa-i vad pe vinovati in puscarie .Oare se va intampla asa ceva ?

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Ministerul Transporturilor îi răspunde Gabrielei Firea privind transferul Centurii Capitalei la PMB

Ministerul Transporturilor a anunţat joi că a propus, inclusiv la discuţiile din 30 august, ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul şoselei de centură să fie elaborat în cadrul Primăriei Capitalei.

Potrivit instituției, propunerea a fost agreată, urmând ca ministerul să promoveze proiectul pe circuitul de avizare.

Primarul Gabriela Firea a acuzat Guvernul, joi, că a minţit în legătură cu Centura Capitalei.

Ministerul Transporturilor a făcut, joi, unele precizări referitoare la transferul unor obiective de la minister către Primăria Municipiului Bucureşti (PMB).

Precizările au apărut după ce primarul Gabriela Firea a acuzat Guvernul, joi, că a minţit în legătură cu Centura Capitalei, spunând că, deşi i s-a spus că s-ar pierde fonduri europene dacă acest obiectiv va fi transferat de la CNAIR la municipalitate, Guvernul nici măcar nu a făcut cerere pentru obţinerea acestor fonduri. Firea a mai spus că această cerere nici nu poate fi făcută prea curând, pentru că Centura nu are nici cadastru, nici intabulare.

Ministerul susţine că propunerea referitoare la acest proiect a fost deja agreată.

”Ministerul Transporturilor a propus atât în discuţiile din mai 2018 cât şi la ultima întâlnire din 30 august, la care au participat ministrul Transporturilor şi Primarul general al Capitalei, ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul şoselei de centură să fie elaborat în cadrul Primăriei Generale. Această propunere a fost agreată, urmând ca Ministerul Transporturilor să promoveze proiectul pe circuitul de avizare”, se arată în comunicat.

Ministerul a menţionat că se caută soluţie legală legată de modul în care o Unitate Administrativ Teritorială (UAT), precum Municipiul Bucureşti, va putea administra un drum naţional aflat în afara teritoriului său, având în vedere faptul că acest obiectiv nu se află pe teritoriul UAT, fiind un drum naţional cuprins într-un proiect finanţat prin fonduri europene nerambursabile.

”Soluţia privind rezolvarea acestei probleme urmează să fie propusă de Primăria Generală în cadrul proiectului de act normativ sus menţionat. Ministerul Transporturilor, Guvernul sunt în aşteptare şi sunt gata să dea tot concursul necesar”, se arată în comunicat.

https://stirileprotv.ro/stiri/social/ministerul-transpoturilor-ii-raspunde-gabrielei-firea-privind-transferul-centurii-capitalei-la-pmb.html

Hai sa "spargem" stirea "pe obiective"....

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420557 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use