Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Tronsonul Glina - Jilava (SUD)

250 posts, 67854 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Tronsonul Glina - Jilava (SUD) TibiV

O analiza foarte buna facuta de cineva care cont de user aici, pe forumul MU ... ;)

http://www.cristianghinea.ro/blog/centura-bucurestiului-solutia-usr/

Iau doar cateva pargrafe...

S-a vorbit recent în spațiul public despre trecerea Centurii la Primăria Municipiului București (PMB). Se pune întrebarea dacă ar fi o soluție pentru acest proiect. Răspunsul nostru este categoric nu. Sunt două motive importante. Primul este că PMB este un gestionar chiar mai slab, mai corupt și mai puțin transparent de proiecte de investiții decât MT/CNAIR. Greu de crezut, dar așa este. Exemple notabile pentru lipsa de capacitate a PMB sunt proiectele de modernizare a Șos. Fabrica de Glucoză și a Bd. Prelungirea Ghencea care trenează de peste 5 ani de zile și încă nu s-au lansat nici măcar licitațiile pentru găsirea constructorilor. Nu e clar de ce o instituție care a ratat atât de clar proiectele majore de infrastructură ar fi capabilă să lărgească centura actuală și să construiască autostrada care înconjoară capitala.

Ce e de făcut în continuare?

Pentru a răspunde la aceste întrebări ale Comisiei Europene, a fost demarat în toamna anului 2016 un proiect cu Banca Europeană de Investiții prin care experți în transport să facă o evaluare completă a nevoilor de transport care ar urma să fie deservite de inelele rutiere ale capitalei, precum și planificare pe cel puțin 15 ani a dezvoltării de infrastructură necesară. Proiectul intitulat Strategic Study for Orbital Roads in Bucharest a început cu o trecere în revistă a documentelor strategice existente și a studiilor de fezabilitate deja realizate și o recunoaștere amănunțită în teren pentru situația la zi (spre exemplu, de la momentul realizării studiilor de fezabilitate au fost desemnate noi arii de protecție Natura 2000, s-au realizat noi construcții etc). Următorul pas a fost cel al definirii opțiunilor posibile (DNCB, A0, o combinație a celor două, cu/sau fără drumuri colectoare, cu/sau fără intersecții denivelate). În prezent, se colectează date de trafic detaliate pentru modelarea la zi a nevoilor de transport (pe diferite tipuri: tranzit, local, peri-urban, etc).

Urmează o evaluare amănunțită a acestor opțiuni și alegerea celei optime, urmată de o consultare publică. Finalitatea este un plan de implementare pentru inelele Bucureștiului cu termene și etape concrete, eligibil pentru finanțarea europeană. Acesta este estimat a fi livrat în luna mai 2017.

Pentru a nu mai repeta greșelile trecutului, dar și pentru a asigura finanțarea europeană, ar trebui ca CNAIR să nu mai improvizeze și să preia rezultatele acestui studiu, dezvoltând soluția optimă care va rezulta din acesta.

Pe sud, una din soluțiile care pare să se contureze este cea a unei combinații optime între cele două proiecte, respectiv pe sfertul de sud-vest să se facă dublarea centurii existente DNCB (inelul 1) cu drumuri colectoare, iar pe partea de sud-est să se meargă direct pe proiectul de autostradă, A0 (inelul 2), cu condiția ca acesta să se încheie la nord de autostrada A2 printr-o conexiune cu DNCB la sud de lacul Cernica. O astfel de soluție ar combina avantajele celor două proiecte la un cost optim și ar putea fi suficientă pentru traficul curent, urmând ca în 10-15 ani, când traficul o va cere să fie dezvoltat și restul inelului 2 (partea de sud-vest).





Pe partea de nord e nevoie de re-licitarea urgentă a sectorului DN2-A2 și a Pasajului de la Mogoșoaia în oricare scenariu. Din studiul menționat ar trebui să rezulte ce alte intersecții de pe DNCB necesită pasaje suplimentare pentru decongestionare. În ceea ce privește autostrada A0 (inelul 2) pe partea de nord, rămâne ca în funcție de resursele financiare disponibile, acest studiu să propună o strategie de implementare (în ce an începem și cu ce sector).

În orice scenariu, pentru implementarea cu succes e nevoie de profesionalizarea gestionării proiectelor. Așa cum am explicat, CNAIR și MT au mari probleme în această privință (dar Primăria București stă chiar mai rău). În anul 2016, au fost puse bazele unei reforme în această privință prin înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere. Cadrul a fost creat pentru a atrage specialiști: salarii motivante, o structură nouă și suplă care să plece de la zero, fără tarele care există în MT și Compania actuală de drumuri. În plus, tot prin BEI s-a semnat un contract de asistență tehnică cu cea mai performantă companie de stat de autostrăzi din Europa, cea austriacă. Din păcate, operaționalizarea acestei companii a fost pusă în standby de guvernarea PSD. Noua companie de investiții, operaționalizată în mod profesionist, ar fi cadrul ideal pentru managementul construcției inelelor Bucureștiului.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) shoppy

Slaba justificarea.

Daca niste firme se incapataneaza sa se contreze in licitatii si legea nu le poate oprii, atunci importanta beneficiarului este fix zero, experimentat sau nu.

Apoi chiar daca PMB dispune de mai putine fonduri decat MT, toate acestea sunt concentrate pentru Bucuresti in timp ce MT are fonduri pentru toata tara si le imparte cum vrea, nu este ca x% din fondurile din fiecare an trebuiesc folosite in Ilfov sau in Muntenia.

Apoi problemele Bucurestiului le cunoaste cel mai bine PMB ai carui experti se ocupa doar cu asta, expertii MT lucreaza pe o zona mare, pot sa nu lucreze cu zona Bucurestiului ani de zile sau sa se schimbe intre ei deci chiar daca-si fac mana unii dupaia sunt schimbati cu altii.

Apoi orice face MT in Municipiul Bucuresti trebuie sincronizat cu PMB, ca altfel ne trezim ca MT construieste metrou lipit de un pasaj care trebuie demolat si marit, astfel faultand PMB.

Apoi cu "aia nu sunt corupti, hai sa fie la aia" este ca acea cu "legile 1 nu se respecta, hai sa fim cu legile 2", deci nu trebuie sa ne uitam cine este mai putin corupt, ci sa cerem ca PMB si MT sa nu mai fie deloc corupte ca nu garanteaza nimeni ca maine MT nu o sa ajunga lafel de corupt.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) danutzu_2910

Are cont aici... dar nu prea e activ aici.
Dincolo e mai activ... (era sa scriu ca e mai ieftin....  :lol:  :lol:  :lol: )

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) adila

Eu sunt de parere ca ar fi inca o eroare trecerea DNCB/A0 la PMB. Primaria nu este in stare sa mentina curatenia in centrul orasului, dar sa mai faca si A0 la 20km de Bucuresti. Cine se va ocupa de exproprieri acolo? Poate sa infiinteze inca o primarie special pentru A0. :popa:

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) shoppy

Da, ca MT face o treaba asa de buna, CB blocheaza Bucurestiul si de 3 ani ei nu sunt in stare sa faca un podet ca s-au impotmolit in casa unui pilos la ambasada americana, mi se pare ca au fix acelasi randament ca PMB.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) iliutu

Si pana nu se face ZMB, cand centura va deveni practic, un bulevard interior, Centura va ramane la MT.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) TibiV

O filmare aeriana interesanta (inclusiv pentru metrou...) si relativ recenta...


 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) t530

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...itatie.htm
Doua noduri rutiere pe Centura Sud a Capitalei si largirea la patru benzi intre intersectiile cu DN4 (Popesti-Leordeni) si DJ401 (Berceni), pregatite de licitatie

Documentatia de licitatie pentru realizarea a doua noduri rutiere si largirea la patru benzi a unui tronson din Centura de Sud a Capitalei intre DN4 (Popesti-Leordeni) si DJ401 (Berceni) a fost transmisa de Compania de Drumuri catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP). Lucrarile vizeaza, practic, un tronson de circa 6 km din Centura Sud si cele doua intersectii, iar valoarea estimata pentru lucrari este de circa 88 de milioane de euro. In 2015, cand a fost reproiectata Soseaua de Centura Sud, cele doua intersectii au fost gandite ca giratorii suspendate.

"In data de 02.05.2017, CNAIR SA a transmis spre validare la ANAP prin intermediul SEAP, Documentatia de atribuire pentru procedura de achizitie publica "Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520" - Lot I: Amenajare nod rutier CB - DN4 (Oltenita) km 29+500 - km 33+190; Lot II: Amenajare nod rutier CB - DJ401 (Berceni) km 33+190 - km 35+600", se arata intr-un comunicat al institutiei.

Valoarea estimata este de 216.682.448,01 lei, fara TVA pentru Lotul I si de 179.286.280,21 lei, fara TVA, pentru Lotul II, iar lucrarile urmeaza sa fie cofinantate din fonduri europene nerambursabile.

Giratorii suspendate la intersectie Centurii cu DN4 si DJ 401?

Fata de informatiile transmise, Compania de Drumuri nu a mai oferit detalii in plus referitoare la proiect, iar mai multe informatii vor fi facute publice odata cu publicarea licitatiilor in SEAP

Potrivit proiectului Soselei de Centura Sud a Capitalei, modificat in 2015 sa includa intersectii complet denivelate si fara conflicte de trafic, cele doua intersectii (cu DN4 si DJ401) vor fi reconfigurate cu sensuri giratorii suspendate.

Imagini cu proiectul publicate de HotNews.ro in 2015:

DJ 401 Berceni

La intersectia cu DJ 401 spre satul Berceni, Soseaua de Centura trece la nivel, in timp ce pe deasupra va fi construit un sens giratoriu suspendat asemanator cu proiectul de la Domnesti. DJ 401 va trece, practic, pe deasupra centurii prin giratia suspendata.
1.jpg (672.69 KB; downloaded 8635 times)


----

DN4

La intersectia cu DN4 spre Oltenita, Soseaua de Centura va trece la nivel pe sub un sens giratoriu suspendat pe care se va muta actualul DN4. Soferii care vor veni de pe DN 4 vor avea rampe de coborare de pe giratoriul suspendat catre toate directiile Soselei de Centura.

2.jpg (1.22 MB; downloaded 8648 times)


3.jpg (686.29 KB; downloaded 8675 times)


4.jpg (601.64 KB; downloaded 8641 times)

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) TibiV

Moderatorii...
Nu va suparati de "dublarea" postarii precedente...
Dar altfel nu am cum sa postez si sa dau link fara sa fie off-topic...

Oricum eu sunt fanul surselor oficiale... ;)

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-04052017-1

Comunicat de presa 04.05.2017

Un nou proiect CNAIR pentru eliminarea blocajelor pe Centura Capitalei.
Lărgirea la 4 benzi a zonei de sud va fi scoasă la licitație.


Documentația de atribuire pentru procedura de achizitie publică destinată lărgirii la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București Sud  a fost deja  transmisă spre validare la ANAP și urmează să fie postată în  SEAP.

Acesta reprezintă  un nou proiect pe care  CNAIR SA îl inițiază pentru îmbunătațirea traficului rutier pe Centura Municipiului București, după recenta publicare în SEAP a contractului pentru modernizarea segmentelor de drum cuprinse între A1 - DN 7 și DN 2 – A2.  

Împărțit în două loturi, noul proiect  vizează segmentul de drum dintre A2 (km 23+600) și A1 ( km 55+520) , precum și amenajarea nodurilor rutiere de la intersecția cu  DN4 și cu DJ401.

Valoarea estimată este de 216.682.448,01 lei, fară TVA pentru Lotul I și de 179.286.280,21 lei, fară TVA, pentru Lotul II , iar lucrările urmează să fie cofinanțate din fonduri europene nerambursabile

Informații suplimentare:

În data de 02.05.2017, CNAIR SA a transmis spre validare la ANAP prin intermediul SEAP, Documentașia de atribuire pentru procedura de achizitie publică "Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului București Sud între A2 km 23+600 și A1 km 55+520” - Lot I: Amenajare nod rutier CB - DN4 (Oltenița) km 29+500 - km 33+190; Lot II: Amenajare nod rutier CB - DJ401 (Berceni) km 33+190 - km 35+600"

După verificarea Documentației de atribuire de către personalul ANAP și validarea acesteia în cadrul platformei SEAP, CNAIR SA va publica anuntul de participare prin care  va stabili termenul limită de depunere al ofertelor.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) abc_XC

In decembrie 2016 Ministerul Transporturilor + CNAIR au ajuns la concluzia ca nu stiu daca e mai bine sa faca direct autostrada A0 sau sa largeasca DNCB asa ca Egis Romania in schimbul sumei de 300000 euro urma sa faca un studiu care sa clarifice aceasta problema, pentru ca lucrarea sa poata obtine finantare europeana. Detalii: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=258&t=238&start=1512#p226671
Decizia de largire a DNCB este solutia optima gasita de Egis? Sau am asteptat 6 luni degeaba iar acum s-a luat o decizie "politica"?

Later edit: m-am documentat putin si am gasit pe site la CNAIR urmatorul comunicat:

Încă o veste bună pentru bucureșteni. Proiectul noii Autostrăzi de Centură Sud a Capitalei - transmis la ANAP
Documentația pentru atribuirea contractului de constructie a unei noi centuri la standard de autostradă a fost trimisă astăzi la ANAP, după ce CNAIR a inițiat procedura de achiziție publică.
Urmează ca ANAP să evalueze documentația, iar după validare, CNAIR va transmite anunțul de participare la licitație pentru construcția în sudul Capitalei a celor 52de km ai inelului O al Centurii București,la profil de autostradă.

Noul Inel de Centură, diferit de actuala Centură a Capitalei, va fi similar cu alte proiecte destinate  fluidizării circulației în zona unor  metropole europene.

Proiectul face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014 - 2020.

Sunt eu cam obosit si poate nu inteleg: se largeste actuala centura la 4 benzi si se face si autostrada A0 in sudul orasului, ambele lucrari cu fonduri europene?

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) TibiV

Postarea gasita de tine este de vreo doua zile la Autostrazi, este prima postare din noul topic A0.

Este clar ca este altceva decat DNCB... Este A0.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) panzer01

Cu mici corectii: nu CNADNR a platit EGIS ci BEI.
Desi nu stim oficial ce scrie in acel studiu EGIS e foarte posibil sa fi ajuns la concluzia ca trebuiesc ambele inele.

Cam tot ce s-a scos la licitatie in ultimele 2-3 luni sunt lucrari pe POIM:
- DNCB Nord intre DN2 si A2
- DNCB Sud: cele 2 tronsoane mentionate pana acum.

A0 desi e ciudat anuntul (adica incomplet), fara o situatie clara a SFului, tot POIM este.
Ramane neclar tronsonul Aeroport - A3. Care e scos ca si DX desi face parte din A0 Nord.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) TibiV

# panzer01, iti raspund in topicul de Nord.

 


Re: Tronsonul Glina - Jilava (SUD) panzer01

Merci Tibi pt raspuns. :)

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use