Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

1638 posts, 453341 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 106 107 108 109 110 111 112  ... 117
 
 

📖 Pagination options
  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sss

abc_XC wrote:
Masterplanul Centurilor Bucureştiului va fi făcut de Egis
Compania Egis International va realiza un studiu privind Centura Bucureştiului în valoare de 300.000 de euro, în baza unui acord dintre Ministerul Fondurilor Europene şi Banca Europeană de Investiţii.
În baza Acordului de servicii de asistenţă pentru implementarea proiectelor (Acordul PASSA) semnat între Ministerul Fondurilor Europene şi Banca Europeană de Investiţii, care prevede acordarea de asistenţă MFE şi beneficiarilor asistenţei, pentru pregătirea şi implementarea proiectelor din perioada de programare 2014-2020, CNAIR beneficiază de asistenţă tehnică din partea experţilor BEI, inclusiv pentru strategia privind centura Bucureştiului.

„În contextul acordului de servicii PASSA, pentru a răspunde specificaţiilor legate de proiect, BEI a contractat studiul pentru analiza opţiunilor pentru dezvoltarea centurii Bucureştiului companiei Egis International (France)", a spus pentru ECONOMICA.NET Cătălin Gheran, şeful Direcţiei Generale Programe Infrastructură Mare din cadrul MFE.

De ce e nevoie de noul „masterplan" al centurii?

Realizarea unui studiu, respectiv o analiză strategică – multicriterială a opţiunilor existente, este necesară în vederea determinării scenariului optim pentru implementarea obiectivului privind centura Bucureştiului, a mai spus oficialul MFE.

Potrivit lui, dintre opţiunile existente - respectiv: lărgirea centurii existente pe toată lungimea, lărgirea centurii existente doar pe unele sectoare, realizarea numai a intersecţiilor denivelate ale Centurii cu drumurile clasificate, realizarea inelului 2 de centură sud la profil de autostradă A0, - consultantul desemnat va prezenta argumentat, în cadrul studiului, varianta fezabilă pentru modernizarea Centurii Bucureşti.

„Studiul pentru analiza opţiunilor pentru dezvoltarea Centurii Bucureştiului are ca scop definirea opţiunilor strategice şi selecţia opţiunii optimale, astfel încât proiectele de modernizare/dezvoltare a centurii existente să asigure capacitatea de trafic necesară, minimizând costul global de investiţie", a subliniat reprezentantul MFE.

Studiul realizat în baza acordului dintre BEI şi Ministerul Fondurilor Europene va dura cinci luni de la semnarea contractului şi va costa 300.000 de euro, după cum au declarat anterior pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii BEI.

Finanţarea europeană pentru două secţiuni din centură ar putea fi aprobată în T2 2017

Pentru Centura Bucureştiului, prin MPGT, sunt prevăzute ca nevoi de finanţare ale perioadei de programare curente proiectele „Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1-DN7 şi DN2-A2" şi „Lărgire la 4 benzi Centura Bucureşti Sud, între A1 şi A2 (km 23+600 km 55+520)", pentru fiecare urmând a se depune aplicaţii de finanţare în cadrul POIM 2014-2020.

Apelul de proiecte în vederea finanţării pentru loturile A1-DN7 şi DN2-A2 din cadrul POIM 2014-2020 a fost lansat în luna mai 2016, CNAIR elaborând în perioada iulie-octombrie cererea de finanţare pentru acest obiectiv, în conformitate cu cerinţele Ghidului Solicitantului POIM.

Având în vedere că din luna august 2016, AM POIM a delegat funcţia de pregătire şi evaluare proiecte la OIT, cererea de finanţare va fi depusă prin programul MySMIS la Direcţia Generală Organismul Intermediar pentru Transport (DG OIT) din cadrul Ministerului Transporturilor, până la sfârşitul lunii decembrie 2016. Estimăm aprobarea proiectului şi semnarea contractului de finanţare în cadrul POIM 2014-2020 pentru trimestrul II 2017.

Sursa si articolul complet:http://www.economica.net/masterplanul-centurilor-bucurestiului-va-fi-facut-de-egis--care-in-romania-este-condusa-de-clotilde-armand_129805.html
O sa vina 2020 si vom avea numai planuri si solutii pe hartie, nimic construit.


Ma omoara cimiliturile birocratilor europeni... pe romaneste am inteles ca oferim un contract de 300000 eur Clotildei, ca sa ne impinga centura pe lista proiectelor finantabile pe bani europeni! Corect???

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Nu.

Ca sa ne lamurim daca pe sud largim actuala DNCB sau facem direct A0 Sud.

 


Re: Stiri si articole din presa adila

Ce gluma. Pana acum trebuia sa fie foarte clar ce trebuie facut. Au trecut 26 de ani si DNCB sud este neschimbata. Pai daca se apuca de A0, nici noi astia foarte tineri  :D  nu mai apucam sa o vedem terminata.

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Cum v-o fi norocul...

Daca studiul stabileste ca Uniunea Europeana trebuie sa dea banii pe A0 Sud, acolo va da banii.
DNCB... Dumnezeu cu mila... bugetara.

Daca o mai "incapea" si DNCB in bugetul de stat, se va face pe banii statului.
Daca nu, nu.

Probabil NU... La puhoiul de legi UFDWENRMFABWD (a se citi "pomeni electorale la toti cei care ar putea vota "cu noi") aprobate anul asta de ilustrul nostru Parlament nu vom mai avea bani pentru nimic.

Discutam prin ianuarie, cand noul Guvern (care va fi "ales democratic" in urma votului care incepe peste vreo 6 ore...) va face Legea bugetului pentru 2017.

Iar legea ca legea...
Ca aia o poti face pe "progonoza de crestere economica de 5,5%. Dar daca dupa 6 luni vedem ca cresterea este de doar 4,5% ?...
Pare putin 1% ?...
Da, putin...
1% din PIB inseamna vreo 8 miliarde de lei, iar din PIB cam 30% ajung in buget ca venituri, adica fo' 2,4 mld. lei.

Matematic: ai supraestimat PIB-ul cu 1% (adica cu 8 mld.lei) inseamna ca ai supraestimat veniturile cu 2,4 mld. lei.
Deci in cazul in care cresterea reala este de 4,5% si nu de 5,5% cat ai prognozat, inseamna ca trebuie "sa tai" la rectificare 2,4 mld lei (+500 mil. euro) de la cheltuieli.

Hai sa vedem de unde ii va taia noul Guvern ?...
Punem pariu ca NU va taia de la "pensii speciale parlamentari" sau de la alocatii sociale (pomeni electorale) ?...

Hai sa ghicim de unde ramane sa taie...  :x

 


Re: Stiri si articole din presa abc_XC

De largit DNCB Sud si pasaje/ giratorii suspendate la intersectii era posibil intr-un termen relativ decent, 3-4 ani, mai ales ca din cate stiu s-a finalizat un studiu de fezabilitate ( sau e in curs de finalizare), deci anul viitor teoretic s-ar fi putut licita constructia.
Asa, pana in vara analizam ce trebuie facut, ajungem la concluzia ca ne trebuie autostrada, facem licitatie pentru studiu de fezabilitate, studiu care dureaza si el un an, poate si mai mult (fara sa mai iau in calcul eventualele contestatii), apoi e posibil sa constatam ca nu avem banii de cofinantare (autostrada clar va costa mai mult decat largirea drumului) si e posibil sa ajungem  in 2020 si sa avem doar un studiu de fezabilitate.
PS: sa nu neglijam suprafata mult mai mare de teren ce trebuie expropiata, autostrada va avea un amplasament total nou, in schimb acum aveam deja jumatate de teren. Nu zic ca A0 nu e necesara  dar e prea indepartata, pana atunci trebuia sa rezolvam in regim de urgenta problema DNCB.

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

Problema decidentilor nostri e ca fiecare nou guvern / ministru vine cu alte idei si stabileste alte prioritati. De asta nu se termina nimic.  :evil:

 


Re: Stiri si articole din presa danielstan

Se confunda cauza cu efectul - e vorba de premeditare.

In realitate, fiecare nou guvern/ministru, stiind de la bun inceput ca nu va face mare lucru in materie de infrastructura, pregateste si lanseaza din timp pe piata mediatica idei noi care incep si se impotmolesc, de obicei, in studii de fezabilitate si cam atat. Dar au grija ca inainte de alegeri sa spuna ce planuri mari au daca vor fi realesi.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului panzer01

Multumim frumos shoppy, superb reportaj. Ce mult ajuta bicicleta! :) Sa le propunem deci alegeri la fiecare 2 ani.

PS: vor sa faca 2 ronduri ca sa rezolve intersectia de la DNCB DN1. Unul cel de care pomenea colegul si al doilea dupa DN1 spre Pipera, imediat dupa hobanat in dreptul Lukoil. Evident cu reconfigurarea monstrului de sub DN1.

Rond = Sens Giratoriu :mrgreen:

 


Re: Stiri si articole din presa panzer01

Nu e nici cauza, nici efect. A explicat mai bine TibiV inainte. Este vorba in mare de politica bugetara care s-a schimbat foarte mult.

Pe vremea lu impuscatu, politica bugetara favoriza investitiile. Din buget (care este o estimare de fapt) se insisista pe realizarea completa a investitiilor. Apoi urma consumul. A se citi productia de bunuri de larg consum. Sa zicem lame de ras, ca nici alea nu se mai gaseau. Dar de fapt nici caldura sau apa calda nu erau prioritare.
Acum politica este pe dos: se favorizeaza consumul si daca mai raman bani se fac si investitiile. Daca nu asta e.
E foarte greu de decis. Lasi copii fara mancare pe masa pentru o casa noua? Nu stiu sincer ce sa spun.

Despre exproprieri: nu luati numai pretul pe mp. E important si ce expropriezi. Daca e teren in camp e mai ieftin decat curtea unei fabrici, gardul cu fundatie, racordurile etc.

Apoi: urmarind acest proiect de cativa ani (DN7 - A1) imi dau seama cat de mult a muncit Verta-Tel la utilitati. Un traseu nou prin camp nu are aceste probleme. Nu vezi pe topicurile de autostrazi decat din cand in cand cate un stalp transelectrica care mai sta in drum. Pe DNCB o teava simpla a unui utilizator i-a tinut in loc cu anii.

Vestea buna din acest punct de vedere este ca tronsoanele DNCB care treceau prin zonele mai dezvoltate sunt aproape gata. Cele ramase au mai putine puncte de interes pe margine.

Cei care au urmarit discutiile de "dincolo" stiu ca am fost unul dintre cei mai vehementi opozanti ai mutarii traficului intre inele. O parte pe A0, o parte pe DNCB. Dar daca ar fi sa aleg sa se faca pe bani europeni una dintre ele, as alege clar A0. Tocmai pentru ca este o solutie pe termen lung. DNCB va ajunge invariabil un bulevard in Bucuresti.

Studiul pe SUD al lui LucaWay este gata. O parte intre A1 si DN5 ar fi trebuit scoasa la licitatie in Noiembrie.

Ca si viziune, mai am un singur OF. Toata lumea vede in continuare traficul de tranzit pe DNCB ca prioritar, cand de fapt prioritar ar trebui sa fie traficul local. Mai ales la DN 1A unde pasajul se prefigureaza a se face pe directia DNCB si va lasa taficul local in conflict ca si la Chitila. O idee gresita. Toate celelalte intersectii ale CB cu DN-uri dau prioritate DN-ului.

Doar un rezumat pentru cei care nu au timp sa citeasca dincolo discutiile.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Vezi ca in codul rutier nu apare nicaieri denumirea de rond(pentru unii este limba de lemn, pentru altii limbaj tehnic, diferenta este nivelul de cultura).
Dupa hobanat chiar trebuie un giratoriu, ar rezolva multe probleme si ar fi ca alternativa la cel de sub DN1. La cel de sub DN1 nu prea are ce sa-i mai faca, adica orie i-ar face tot aia este.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

Din pacate, nu s-a dorit fludizarea reala a DNCB x DN1 cand s-a construit hobanatul de langa Otopeni. Acolo exista posibilitatea reala de a permite relatia Ploiesti -> DNCB utilizand bretelele de pe partea de nord. Daca nu ma insel, aveau nevoie de vreo 3m in plus de exproprieri in zona Automobile Bavaria. Si atat. ar fi avut loc de o banda de legatura, paralela cu calea ferata, fara sa treaca prin cladirea haltei de acolo.

Oricum am impresia ca suntem un maldar de cretini cu ce centura avem. In curand o sa trecem dintr-un giratoriu in altul... si atunci sa vezi haos. Forteaza unul giratoriul fara sa aiba unde sa se duca... si poc!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Da, trebuia toata rampa 3m mai la dreapta, si asta marea si deschiderea pasajului, si muta si cealalta rampa 3m mai in partea cealalta, deci trebuiau demolate toate halele de acolo...

Si centura nu este autostrada, nu s-au gandit niciodata sa se elimine giratoriile, pasajele care s-au construit au fost pentru traversarea CF nu pentru eliminarea giratoriilor, la Chitila a fost o exceptie ca ar fi iesit un giratoriu intr-o groapa intre 2 pasaje.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

@ shoppy & panzer01,

frumoasa coproductie... :)

 


Re: Stiri si articole din presa Sorin62

URANUS wrote:
:evil:  :evil:  :evil:

http://www.b365.ro/finalizarea-centurii...56123.html

FINALIZAREA Centurii de Sud a CAPITALEI şi a PASAJULUI DOMNEŞTI, AMÂNATE pentru după 2020

Centura de Sud a CAPITALEI şi PASAJUL DOMNEŞTI. Guvernul alocă prin proiectul de buget doar 10% din banii necesari finalizării Centurii de sud a Capitalei, iar mai bine de jumătate din bani vor veni abia după 2020.

Modenizarea Centurii de sud a Capitalei şi extinderea la două benzi pe sens, între Autostrada A2 şi A1, va costa, po­tri­vit estimărilor Ministerului Transporturilor, 965 de milioane de lei. Din această sumă, până acum ministerul a plătit 60 mil. lei pâ­nă la finalul lui 2015 şi 133.000 de lei anul trecut.

În ceea ce priveşte planul unei autostrăzi prin partea de sud a Capitalei, care să lege A1 de A2, proiectul este „trimis" guver­nului care se va afla la Palatul Victoria după anul 2021, pâ­nă atunci actualul cabinet neavând intenţia de a continua proiectul.

De asemenea şi banii necesari finalizării pasajului de la Domneşti vor veni tot după anul 2020, astfel încât drumul de 47 km dintre cele două autostrăzi va fi modernizat abia peste patru ani, guvernul abandonând astfel centura aglomeraţiei, prafului şi poluării, informează Ziarul Financiar.


Am și eu câteva întrebări de novice:

Pentru realizarea legăturii A1 cu A2 are vreo importanță dacă traficul se face prin Nordul Bucureștilor sau prin Sud?

Centura de Nord nu poate prelua traficul de tranzit dintre Est și Vest (mai ales că se realizează și legătura cu A3 tot aici)?

Am citit un articol cum că
Lucrările de modernizare de pe Centura București Nord între Autostrada A 1 și Chitila (aprox. 10 km.)  au ajuns la un stadiu fizic de 47 % și sunt  întârziate și din cauza legislației privind protecția socială a persoanelor de etnie romă, precizează Compania de Autostrăzi și Drumuri într-un răspuns transmis unei companii de logistică (ARILOG).
Două case de lângă pasajul din zona Chiajna (aparținând persoanelor de etnie romă) nu au putut fi expropriate iar traseul centurii a fost modificat în zona kilometrului 58.
- See more at: http://www.romania-actualitati.ro/bucur...z9V9q.dpuf

Oare câte case din astea ”ne-expropriabile” sunt pe traseul Centurii de Sud?

 


Go to page:  1  ... 106 107 108 109 110 111 112  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use