Stiri si articole din presa

Evoluția lucrărilor de reabilitare a Șos. Pantelimon și a Șos. Iancului

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde TibiV » Sâm, 29 Dec 2018, 12:40

Bilanțul marilor lucrări de infrastructură din București

Park&ride Pantelimon

Primarul Gabriela Firea a anunțat în mai multe rânduri că lucrările vor începe în acest an, însă la fața locului, în prezent se află doar o groapă, săpată acum câțiva ani. Cum explică reprezentanții municipalității situația?

”Parcarea de la intersecția Pantelimon-Vergului face parte din Obiectivul de Investiții "Reabilitare Sistem Rutier cu Linii de Tramvai pe Șos. Pantelimon și Șos. Iancului". Inițial, în anul 2011, proiectul a prevăzut construirea unui pasaj+parcare subterană cu regim de înălțime 2 niveluri subterane+copertină, cu un număr aproximativ de 320 locuri de parcare, iar lucrările ar fi trebuit să fie demarate în anul 2012, conform ordinului de începere a lucrărilor. În urma studiilor de teren efectuate la faza de proiectare, s-a constatat că pânza freatică depășește cota fundațiilor și acționează ca o presiune hidrostatică asupra pereților de incintă și a radierului, lucru care a determinat schimbarea soluției tehnice de proiectare a parcării. Astfel, s-a propus construirea unei parcări supraterane și terminal STB Park&Ride, regim de înălțime 2 etaje+terasă, cu un număr de aproximativ 498 locuri de parcare. Având în vedere schimbarea soluției tehnice, este necesară întocmirea unui act adițional la Contract în vederea negocierii noilor prețuri. După semnarea acestuia, se va putea emite Ordinul de începere a lucrărilor. Durata de execuție a lucrărilor este de 16 luni de la data demarării acestora”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Parcarea face parte din proiectul de reabilitare a Șoselelor Iancului-Pantelimon și trebuia terminată la finalul anului 2014. Inițial, primăria a vrut să facă parcarea subteran, iar apoi a schimbat proiectul și a decis să o facă suprateran. În plus, șantierul a fost blocat din cauza întrării în insolvență a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul.

Hotnews
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9377
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde V2A » Joi, 18 Apr 2019, 19:17

”Proiect de hotărâre privind aprobarea amplasamentului, în vederea realizării unui parcaj auto subteran de reședință cu 3S în incinta Școlii Gimnaziale nr. 46, str. Slt. Stănescu Gheorghe nr. 2, sector 2, parcare ce face parte din obiectivul de investiții: ”Reabilitare Sistem Rutier cu Linii de Tramvai pe Șos. Pantelimon și Șos. Iancului și a unei săli de sport deasupra parcajului”
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB ... 190423.pdf
Fişiere ataşate
36_20190423.pdf
(550.71 KiB) Descărcat de 44 ori
Avatar utilizator
V2A
Membru Silver
 
Mesaje: 1710
Membru din: Vin, 15 Ian 2010, 11:25
Localitate: București, Sector 4

Re: Construcția de parcări în București

Mesajde Cristy » Mar, 06 Aug 2019, 17:34

De pe Facebook:
#park&ride #500locuri #21mileuro

Am semnat contractul pentru realizarea parcarii de tip park&ride de la intersectia Pantelimon Vergului! Dupa aproape 7 ani de cand trebuia construita aceasta parcare de tip park&ride, am facut, impreuna cu specialistii Primariei Capitalei si ai constructorului, toate demersurile astfel incat acest proiect, atat de important pentru descongestionarea traficului in Bucuresti, sa fie deblocat!

Am semnat contractul de executie, au fost obtinute toate avizele, inclusiv autorizatia de construire si s-a emis ordinul de incepere a lucrarilor.

Durata de executie a parcarii, care va avea o capacitate de cca 500 de locuri, este de 12 luni, iar valoarea investitiei este de aproximativ 21 de milioane de euro.

In ceea ce priveste costurile de realizare a acestui proiect, ne bazam, conform legii, pe un ritm firesc al incasarilor de la Ministerul de Finante. Reamintesc inca o data ca Primaria Capitalei nu incaseaza taxe si impozite, bugetul Primariei Generale fiind alimentat peste 90% din impozitul pe venit.

Parcarile de acest tip contribuie in mod eficient la fluidizarea traficului, intrucat le ofera nerezidentilor care vin in Bucuresti zilnic, la munca sau la studii, o alternativa avantajoasa la tranzitarea orasului cu autoturismul propriu, respectiv posibilitatea sa parcheze in spatii special amenajate de unde au acces direct la transportul in comun.

Totodata, facilitatile de tip park&ride contribuie si la degajarea parcarilor din zona centrala, unde cerinta este foarte mare.

Parcarea de la intersectia Pantelimon Vergului va fi realizata de Asocierea „Tehnologica Radion, TIAB si VIA Proiect”.
Avatar utilizator
Cristy
Membru Silver
 
Mesaje: 710
Membru din: Vin, 28 Ian 2011, 19:07
Localitate: Bucuresti

Re: Construcția de parcări în București

Mesajde misterr » Mie, 07 Aug 2019, 20:33

Primăria Capitalei anunță că încep lucrările pentru parcarea ”park & ride” Pantelimon

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Primăria Capitalei anunță că încep lucrările pentru prima parcare de tip ”park & ride” făcută de municipalitate, unde ar urma să lase mașinile cei care locuiesc în afară orașului și vor să folosească mijloacele de transport în comun.

Este vorba despre parcarea din Pantelimon anunțată încă de acum 7 ani.

Banii necesari, 21 de milioane de lei, au fost prevăzuți în buget, însă primăria precizează că se bazează pe “un ritm firesc al încasărilor de la Ministerul de Finanțe”, din teamă de nu avea fondurile reduse de Guvern.

Cei care locuiesc în afara Bucureștiului ar urma să vină cu mașină până în Pantelimon, pe care să o lase gratis în viitoarea nouă parcare, după care să își continue drumul în oraș cu mijloacele de transport în comun.

Construcția parcării ar urmă să înceapă săptămâna viitoare. Aici ar urmă să fie ridicată o clădire cu 4 etaje și aproape 500 de locuri de parcare, în total.

În plus, proiectul cuprinde și un rond pentru tramvai, un pasaj pietonal, dar și un culoar către o viitoarea stație de metrou de la capătul magistralei 5, care momentant există, însă, doar pe hârtie. Parcarea a fost anunțată și în urmă cu 7 ani. Ba chiar a fost și împrejmuită zona și săpată o groapă.

Construcția ar urma să dureze un an, adică va fi gata imediat după alegerile locale din vara anului viitor, deși a fost anunțată și de actualul primar, Gabriela Firea, și în campania electorală. Consilierul primarului spune însă că a fost nevoie de refacerea proiectului.

Proiectul va costă 21 de milioane de euro și în aceiași bani se va amenaja și o parcare subterană la Școală 46, în sectorul 2. Primăria are în plan să mai facă o parcare de tip park & ride în Prelungirea Ghencea, însă alte două, anunțate tot în urmă cu 7 ani, din zona Aerogarii și Liviu Rebreanu, au fost uitate.

În lipsa unui transport public eficient, specialiștii în transport cred că, dacă vor fi construite, aceste parcări vor sta goale.

Singura parcare de tip park & ride care există acum în București, cea de la Străulești, construită de Metrorex, este ocupată în medie zilnic de doar 100 de mașini, în condițiile în care are o capacitate de 660 de locuri, iar ora de parcare costă doar 50 de bani.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3648
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Modernizarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Șos. Pantelimon și pe Șos. Iancului


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori