Stiri despre operatorii AMTB

Operatorii de transport și traseele din județul Ilfov

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde Goldmund » Sâm, 03 Oct 2015, 12:13

andrei11 scrie:Licentierea ARR n-are treaba nici cu PSD - ul, nici cu PD - ul, nici cu Elena Udrea, nici cu DD - nici nu stii ce pierzi.


Acum am dat peste acest raspuns...
Cu cine are treaba licentierea ARR?
Ceva noutati cu baza de autobuze AMTB?
Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 2123
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde Sava_6115-6315 » Sâm, 14 Noi 2015, 23:58

Am o nelamurire: exista un site pe care sa gasesc centralizate toate liniile preorasenesti cu trasee, statii si orare de functionare? Spre exemplu ma intereseaza trasee din zona Pantelimon-Dobroiesti. Am gasit doar cateva informatii vagi..... dar nimic concret si batut in cuie....
Avatar utilizator
Sava_6115-6315
Membru Bronze
 
Mesaje: 530
Membru din: Joi, 19 Apr 2012, 07:41
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde misterr » Sâm, 24 Iun 2017, 18:58

Pasageri inghesuiti si fara bilete in microbuze private. De ce nu fac nimic autoritatile locale (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/06/22/61893629-2.mp4

Zeci de transportatori privati care au trasee intre Bucuresti si Ilfov au fost amendati joi de politisti, pentru ca transportau oamenii ca pe sacii de cartofi. Multi calatori care stateau inghesuiti nu aveau nici macar bilete.

Pe de alta parte, primariile platesc zeci de mii de euro pe linii de autobuz pre-orasenesti, care nu ajung insa la gurile de metrou, asa ca navetistii nu circula cu ele. Ca sa ajunga la munca, in Bucuresti, iau microbuzele private, chiar daca o asemenea calatorie le poate pune viata in pericol. Iar autoritatile ignora aceasta situatie.

Prin acest calvar trec zilnic mii de oameni care locuiesc in judetul Ilfov dar muncesc in Capitala. Stau inghesuiti, in picioare in microbuzele firmelor private de transport. Nu au alternativa, reclama ei.

Firmele private au castigat 24 de rute pe care circula, iar mijloacele de transport ale statului au doar 11. Mai mult, autobuzele primariei nu au voie sa urmeze acelasi traseu cu cei privati, pentru a nu le face concurenta.

Un exemplu este orasul Popesti Leordeni. Locuitorii care au nevoie sa ajunga in Bucuresti suporta un adevarat test al rabdarii: fie se inghesuie in mijloacele de transport ale privatilor, fie merg pe jos 1,5 kilometri pana la prima statie de metrou din locul de unde ii lasa autobuzele primariei.

Asta pentru ca autobuzele platite de primarie se opresc imediat ce intra in Capitala. Si circula si la ore tarzii din noapte.

"La ora 10 e ultimul microbuz la Popesti. Adio apoi. Trebuie sa-ti cauti altceva. Noi terminam programul la Obor la 10, ce facem?"

Angajatii primariei Popesti Leordeni spun ca asteapta ca Bucurestiul sa ii ajute.

Eozefin Craciunescu, sef Serviciu intretinere drumuri si spatii verzi Primaria Popesti Leordeni: "Am efectuat demersurile catre Primaria Capitalei pentru a asigura transportul la o linie de metrou, Sura Mare sau Piata Sudului."

Cand s-ar intampla asta? Primarita Capitalei nu a vrut sa raspunda la intrebare.

Pana atunci, politistii trag pe dreapta microbuzele prea aglomerate si dau amenzi, insa aceste controale nu schimba cu nimic situatia.

Lepadatu Ionut, Serviciul Rutier Ilfov: "Au fost constatate mai multe nereguli privind transportul mai multor persoane decat locuri disponibile si neeliberarea biletelor de calatorie. Cu aceasta ocazie am dat 15 amenzi in valoare de 5,470 de lei."

Iar soferii microbuzelor private se anunta unii pe altii ca are loc un control astfel ca politistii nu mai au pe cine sa opreasca.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2848
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde Puss in Boots » Lun, 24 Iul 2017, 12:52

Privatii trebuie zburati de pe liniile unde e RATB. Punct. Si mai ales daca ofera conditii de transport marfa.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2710
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde andrei11 » Joi, 27 Iul 2017, 06:41

Privatii cât şi transportul de stat ( adică de mers moka, numai fraierii plătesc ) ar trebui sa respecte anumite norme general acceptate, In rest e concurenta, nu suntem in Socialismul Multilatral Dezvoltat, ca se stie unde a dus acel Socialism. Acum suntem Capitalisti, concurenţă nene, cine e mai bun supravetuieste. Ce ar fi sa interzicem companiile de transport pe CF sau aero particulare ? Pentru ca IRTA a dat faliment de mult, asa de bine era organizata. Pe principii pur economice, dacă nu trimitem autobuz pe traseu avem pierderi zero, subventia de la stat exista, deci suntem pe profit. Aici vreti sa se ajunga si in cazul transportului public local ? Deja se observa fenomenul, vehicule la un sfert de ora sau chiar mai mult. Nu, eu imi doresc privati si cel mai flexibil in gândire sa castige.
Aveti curaj vreunul dintre voi care vreţi sa interziceti dubele sa privatizati RATB - ul ? Aud ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14149
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde Costin » Joi, 27 Iul 2017, 08:47

Aici sunt de acord. Privatii trebuie sa ramana, mai ales ca RATBul nu ar face fata singur pe trasee. Dar cu 3 conditii:
- taxare integrata
- vehicule destinate din constructie transportului de calatori si dotate cu rampe pentru scaune rulante
- orare respectate, nu mers in fata concurentei.
Deci in nici un caz in conditiile de acum. Dar si RATBul sa stie sa gestioneze blatismul, fitele soferilor si mentenanta vehiculelor.
2018: 630 km feroviari / 2968 rutieri. 2017: 1690km feroviari / 2087 rutieri. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 7155
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 4 / Sibiu

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde Puss in Boots » Joi, 27 Iul 2017, 09:34

Exact. Asta vroiam sa spun si eu. Nu sunt impotriva maxi-taxi ca si concept. Ci ca si aplicare acum si aici la noi. Peste tot. Nici RATB-ul nu e usa de biserica si vad dificil sa indeplineasca ce zici tu acolo. Stau marturie toate mijloacele de transport care circula si mai ales cele care nu.
Cat despre vorba de privatizat RATB-ul, nu e vorba de curaj (desi ce mare putere am avea unii ca noi de pe forum daca am zice da? ne pune vreunul maine sef la noul SC TB?) e mai degraba vorba ca stau in spatele lui ca si in spatele altor RA-uri multe spre f multe interese si atat de multe increngaturi incat tre sa fii trimisul Domnului (poate nici atunci) sau sa fii un mare bengos cu un spate puternic (nimeni pe lumea asta nu actioneaza de capul lui) incat sa poti sa tai si sa spanzuri la noua societate. Pt ca altfel va fi celebra zicala "la vremuri noi, tot noi!" :lol:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2710
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde WT_fan06 » Joi, 27 Iul 2017, 09:57

Vedeti ca acest concept "competitie inseamna preturi mai mici si servici mai bune" este cam alunecos.
Va dau un exemplu: https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_dereg...n#Bus_wars si aprofundati si din alte parti.
Au fost mai multe dezavantaje decat avantaje - a fost vanatoare intre companii (ala mai mare il mananca pe ala mai mic), o competitie acerba dar doar pe unele rute foarte aglomerate (bus wars), preturi mult marite acolo unde nu era competitie, iar pe rutele cu trafic scazut a ramas un autobuz pe ora sau chiar nimic. Consecinta acestui fapt este statistica - cei care folosesc cel mai mult taxiul in Marea Britanie sunt cei low wealth, care ar folosi autobuzul daca ar exista.
Eu sunt capitalist "to the bone", nu va uitati urat ;) dar atrag atentia asupra acestui aspect, pentru ca exista si extrema opusa a ce se intampla azi in transportul din Bucuresti. RATB-ul trebuie sa asigure intervale decente, chiar daca nu intotdeauna exista cerere atat de mare. Numai asa poti degreva traficul. Eu sunt pe principiul "mai pune un tramvai daca nu se urca nimeni" pentru ca asta inseamna toata polologhia aia cu "incurajatul transportului in comun". Altfel cu ce ramanem - un tramvai la 45 de min sau mai rau - un serviciu degeaba! Cine sta sa il foloseasca?
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 894
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde andrei11 » Joi, 27 Iul 2017, 12:07

Deci sa inteleg ca maxi merge in fata RATB-ului si îi fura calatorii ?
Doua aspecte :
1) La maxi se plateste, la RATB ori ai abonament ori nu platesti ( moka ).
Deci cine se suie in maxi are bani si nu are abonament RATB.
2) Maxi merge in fata RATB - ului...Stiti care e problema ? Dupa maxi exista sanse foarte mari sa nu mai vina nici un RATB...Ori daca vine maxi si ai chef sa si platesti si sa si ajungi unde ai treaba evident te urci in el...
Cum rezolvam ?
Cu RATB merg numai abonatii si blatistii, sa fie clar.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14149
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde rosetti61 » Joi, 27 Iul 2017, 19:32

Pai daca maxi pleaca cu 5 cinci minute in fata autobuzului. de ce n-ar fi invers? Pleaca duba inaintea RATB si cum vine urmatoarea duba la capat pleaca RATB inaintea ei :mrgreen: . Chiar si asa, cu autobuzul in fata lumea prefera maxi-ul care il lasa unde ii cere, pentru ca nu e "on-demand" la RATB (asta poate in cazul in care soferul ajunge sa-i cunoasca pe calatori si obiceiurile lor si sa mai faca cate o concesie).
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1152
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde Robert24 » Joi, 27 Iul 2017, 20:05

Problema actuala poate avea rezolvare, dar in niciun caz rapida si fara repercursiuni...
Pe de o parte, multe firme ofera conditii de transport dubioase, nu respecta programe, nu au statii, nu se elibereaza bilete si cel mai important au dube de cele mai multe ori de transport marfa transformate si "omologate" pe cai si mai dubioase...
Dar exista si firme care au achizitionat midibuze sau chiar autobuze noi sau sh. Firme care au o licenta de transport in vigoare si care au platit niste bani pentru aceste midibuze sau autobuze.
Nu vreau sa le iau apararea, dar in aceste cazuri nu e normal sa vina RATB-ul cand i se scoala.
Aceste aspecte s-ar rezolva odata pentru totdeauna doar in momentul in care ar exista un AMTB care sa faca treaba si sa nu aiba interese politice. Din pacate, probabil ca nu prea curand...
Acest AMTB ar trebui sa organizeze trasee si programe de circulatie in functie de cererea reala si sa faca licitatii foarte riguroase! Castigatorul (privat, RATB sau societatea primariei locale) primeste un pachet de linii si e obligat sa respecte toate conditiile de la program, la traseu, la tipul de autobuz sau midibuz cerut si bineinteles biletul unic metropolitan.
Inca o data: asta nu se poate peste noapte, dar trebuie sa se inceapa de undeva!
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 37.542 mile (60.418 km) în aer / 7.605 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8236
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde WT_fan06 » Joi, 27 Iul 2017, 20:47

Puteti sa imi explicati va rog care este diferenta dintre acest AMTB (o specie exotica despre care se spune ca ar exista dar pe care n-a vazut-o nimeni niciodata) si "mica intelegere" dintre primarii Ilfovului despre care am tot citit in stirile despre implementarea tichetului unic?

Exemplu: http://www.b365.ro/tichetul-unic-de-tra...57101.html

Concret: "(...) Precizările au fost făcute la sediul PMB, cu ocazia semnării de către edilul general, Gabriela Firea, președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, și 40 de primari din județul Ilfov a actului constitutiv al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Metropolitan București și zona adiacentă."
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 894
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde misterr » Lun, 03 Sep 2018, 20:11

Locuiesc în cartiere rezidențiale de lângă București, dar fac câteva ore până în centru. De ce nu există reţea de transport

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/09/03/61983537-2.mp4

Zona metropolitană a Capitalei nu are transport public de calitate şi nici strategie pentru viitor. Ne lipsesc zeci de linii de autobuz pe cursele preorășenești, sute de staţii, dar şi gări sau autogări.

Din această cauză, locuitorii cartierelor rezidenţiale depind exclusiv de autoturisme, de multe ori ieftine şi poluante. Şi astfel, Bucureşti - Ilfov a devenit regiunea cu cel mai aglomerat trafic din ţară.

Bucureştiul este singura capitală europenă fără transport metropolitan integrat. Metroul şi tramvaiele nu ajung în afara oraşului, iar microbuzele nu sunt sincronizate între ele. Nu au staţii şi nu au un orar bine stabilit. Oamenii fac ore din centru până în zonele limitrofe.

Transportul nu a ţinut pasul cu explozia de cartiere din zona metropolitană. Responsabilă este o fostă autoritate din Ministerul Transporturilor. Angajaţii, majoritatea şefi, au tocat șapte ani la rând banii statului degeaba, susţin patronatele.

Ultimul director general a fost Nicoleta Jianu.

Reporter: „Ce-ați făcut pentru transport atâția ani de zile?”
Nicoleta Jianu: „Îmi pare rău, nu mă pot întâlni cu dumneavoastră.”

O echipă de la „Inspectorul Pro” a încercat să se pună în pielea sutelor de mii de oameni care fac naveta între Ilfov şi Bucureşti. A ales ales Corbeanca, pentru că locuitorii de aici au cerut în nenumărate rânduri rezolvarea problemei transportului în comun. Cine nu are maşină e pierdut.

Localnic: „În toată zona asta locuiesc aproape 5.000 de oameni. Oamenii aceştia sunt rupţi total de orice legătură cu Bucureştiul sau cu Buftea.”

Ramona Țițea: „Este ora 15:25. Facem un test să vedem cât facem de aici, din centrul Bucureştiului, până în Corbeanca. Avem de schimbat un metrou, un autobuz şi un microbuz. Este ora 16 şi 57 de minute, am ajuns în Corbeanca cu transportul în comun, în aproximativ o oră şi 20 de minute. Problema cea mai mare nu este asta, ci faptul că de aici, de la staţie, de unde m-a lăsat microbuzul, până în zona în care s-a construit cel mai mult în Corbeanca nu mai am transport.”

Toţi locuitorii depind, aşadar, de autoturismele personale. Şi astfel, DN1 a devenit cea mai aglomerată arteră de intrare în Bucureşti: câte 54.000 de autovehicule pe zi.

Femeie: „Noi avem două maşini în familie. Suntem norocoşi faţă de alte familii, care nu au niciuna.”

Femeie: „Eu îl iau pe soţul meu şi îl duc la serviciu, pe copii dimineaţa şi seara la școală. Eu sunt şofer toată ziua.”

Primarul din Corbeanca nu are răspunsuri pentru oamenii care îl acuză că nu a rezolvat problema transportului în două mandate. Puţinele curse de microbuze nu sunt capabile să preia numărul total de călători.

Sorin Jula, președintele Asociației Activ Corbeanca: „Suntem împărţiţi între două entităţi. Au spus că nu au bani pentru asta.”

Reporter: „De la Campania Inspectorul PRO suntem şi vrem să discutăm cu domnul primar.”
Secretară: „Nu este. Dacă vreţi, îl sun pe domnul vice imediat.”
Reporter: „Da, vă rog frumos.”

Timpul de aşteptare n-a fost deloc unul scurt.

Reporter: „Ce zice domnul vice, a trecut o oră şi jumătate de când îl așteptăm.”
Secretară: „Zice că o să vină…”
Reporter: „Când?”
Secretară: „Nu mi-a dat ora exactă, v-am dat toate informaţiile pe care le deţin.”

Atât viceprimarul, cât şi primarul, au evitat astfel întâlnirea cu echipa noastră.

Secretar: „O să-i contactaţi dacă doriţi. L-am contactat. Nu mi-au răspuns la telefon. Domnul vice a zis că vine la primărie.”
Reporter: „L-am aşteptat o oră şi jumătate. Cred că e de bun simţ să stau o oră şi jumătate.”
Secretar: „N-aş vrea să răspund nici pentru primar, nici pentru viceprimar…”

Situaţia din Corbeanca se repetă la indigo în multe localităţi. Soluţiile se află la îndemâna autorităţilor locale.

Iar inspiraţia poate veni dinspre orice mare oraş european, ales la întâmplare. Barcelona, de exemplu, are în zona metropolitană 96 de linii de autobuz şi alte 10 de metrou. O distanţă similară, de 21 de kilometri, din centrul oraşului către o localitate din afara metropolei, se parcurge în 20 de minute. Adică de 4 ori mai repede decât în Bucureşti.

Ramona Țintea: „Acesta este unul din autobuzele care merge spre zona metropolitană a Barcelonei. Acesta este semnul distinct - Bus Metropolita de Barcelona. Mai devreme am plecat cu unul similar către una din plajele din Barcelona. Nu am fost nevoită să schimb autobuz, metrou, tren şi alte mijloace de transport în comn. Am ajuns foarte repede.”

Autoritatea Metropolitană de Transport care ar fi trebuit să gândească şi pentru capitala noastră o astfel de reţea a fost, timp de 7 ani, o gaură neagră în buget, susţin patronatele.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Române a Operatorilor de Transport: „Au cheltuit bani, au luat salarii, au schimbat directori. Au furat.”

Transportatorii acuză toţi directorii, care s-au perindat la conducerea Autorităţii, că nu şi-au atins obiectivele propuse: transport public fiabil, la preţuri accesibile, capabil să răspundă necesitaţilor clienţilor.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Române a Operatorilor de Transport: „Investiţiile au rămas în aer.”

Ultimul manager al Autorităţii, Nicoleta Jianu, care a deţinut în toţi aceşti ani numai funcţii de conducere, a refuzat să comenteze acuzaţiile.

Nicoleta Jianu, fost director al Autorității Metropolitane de Transport București: „Nu mă pot întâlni cu dumneavoastră în acest moment, nu mai am această calitate.”
Reporter: „Dar ați avut-o.”
Nicoleta Jianu: „Dacă doriți mai multe detalii, vă rog luați legătura cu Ministerul Transporturilor.”

Guvernul a desfiinţat de curând Autoritatea din cadrul Ministerului Transporturilor. Ea a fost însă reînființată, în Primăria Capitalei, iar Nicoleta Jianu figurează şi aici angajată.

Reporter: „Pe doamna Nicoleta Jianu, o căutăm.”
Angajat: „Doamna Jianu este la Ministerul Transporturilor. S-a extins contractul, avem încă un sediu.”

Noua instituţie îşi propune să aplice planul integrat de transport public în comun, care există pe hârtie de acum 2 ani. Descris în detaliu pe 800 de pagini, proiectul prevede 58 de linii noi de autobuz, pe cursele preorăşeneşti; 231 de staţii în plus; gări şi autogări, acolo unde nu sunt; şi un sistem integrat de ticketing. Nimeni nu ştie însă când toate acestea vor fi operaţionale.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2848
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri despre operatorii AMTB

Mesajde dany » Lun, 22 Oct 2018, 10:25

Sper sa vorbeasca serios cei de la COTAR si sa ne lase odata cu transportul lor de doi lei, in autobaza Titan se zvonea de doua saptamani ca de la 1 noiembrie vor fi introduse liniile de periferie, iar acest anunt vine sa sustina cat de cat aceste zvonuri. Sursa pagina de FB a presedintelui CJ Ilfov - Marian Petrache
https://www.facebook.com/13722032304673 ... 638561823/
dany
 
Mesaje: 281
Membru din: Mie, 19 Ian 2011, 22:22

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Operatorii de transport și traseele din județul Ilfov


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori