Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)

 

Topic: Stiri si articole din presa

167 posts, 83212 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa alchimistul

Doamna Firea isi atribuie din nou rolul "mesianic" de a fi deblocat lucrarile si de a deschide pasajul "mai devreme decat se preconizase initial".

http://www.digi24.ro/stiri/economie/tra...lui-617781

Prin pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va putea circula peste patru luni, cu o lună mai devreme. Este promisiunea primarului general al Capitalei, făcută în emisiunea Jurnalul de seară, de la Digi24.

„În Piaţa Sudului am găsit șantierul blocat. Plățile nu erau făcute din aprilie. Am ajuns cu plățile la zi. Cel mai târziu, termenul maximal pentru finalizarea acestui obiectiv de investiții e martie anul viitor”, a declarat Gabriela Firea.

Pasajul, care reprezintă cea mai mare lucrare de infrastructură din Bucureşti pe bani europeni, trebuia finalizată în decembrie 2015.

Lucrarea costă 28 de milioane de euro, din care aproape 19 milioane reprezintă finanţare nerambursabilă. Pasajul trebuia să fie dat în folosință pe 31 decembrie 2015.

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Stimati colegi, stirile la Stiri, discutiile la Discutii.
Ati inteles ideea.  ;)

 


Re: Stiri si articole din presa Costin

andrei11 wrote:
Stimati colegi, stirile la Stiri, discutiile la Discutii.
Ati inteles ideea.  ;)

+1 !
Tocmai am facut curat in toate topicele de "stiri" de la infrastructura (adica am mutat discutiile la "discutii..."). Va rugam sa "pastrati curatenia". Multumim.

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

http://www.mediafax.ro/social/primaria-capitalei-vrea-sa-inaugureze-pasajul-de-la-piata-sudului-peste-doua-luni-iar-pana-in-august-sa-termine-podul-peste-dambovita-16164088

Primăria Capitalei vrea să inaugureze pasajul de la Piaţa Sudului peste două luni, iar până în august să termine podul peste Dâmboviţa

Primăria Capitalei spune că lucrările la două dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Capitală vor fi încheiate până la finalul verii din acest an.

La pasajul de la Piaţa Sudului lucrările sunt aproape gata, în condiţiile în care deja lucrăm la finisarea interiorului. Cel mai probabil în aprilie lucrările vor fi gata şi nu se va mai forma niciun ambuteiaj acolo. Tot în sud, la podul peste Dâmboviţa, care va forma o alternativă la Vitan-Bârzeşti, lucrările vor fi gata în luna august. După ce vom finaliza podul vor începe lucrările la construcţia drumului, iar cel mai probabil anul viitor pe acolo se va putea circula fără probleme“, a declarat Aurelian Bădulescu, viceprimarul Capitalei, în cadrul emisiunii Perfect Imperfect de la TVR.

El a subliniat că zona de sud a Capitalei va fi cea mai bine dezvoltată din punctul de vedere al infrastructurii rutiere după terminarea lucrărilor. De partea cealaltă este partea de vest a Capitalei, unde Prelungirea Ghencea rămâne blocată, iar amânarea metroului din Drumul Taberei pentru 2018 şi pentru Pasajul de la Domneşti unde nu există o dată certă de începere a lucrărilor, astfel încât cel mai probabil acesta va fi gata după 2020. Construcţia pasajului întră în atribuţiile companiei de drumuri naţionale.

În ultimul trimestru al anului trecut au fost finalizate străpungerea tunelului rutier pe sensul Niţu Vasile - Calea Văcăreşti şi străpungerea tunelului pe sensul Calea Văcăreşti - Niţu Vasile.

Realizarea pasajului subteran de la Piaţa Sudului, cu o lungime de 356 de metri, pre­supune săparea unui tunel care să lege Calea Văcăreşti de strada Niţu Vasile, realizarea a patru pasaje pietonale, realizarea unei legături pietonale subterane între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei.

Lucrările la pasajul auto de la Piaţa Sudului au demarat în luna mai 2014 şi ar fi trebuit finalizate în decembrie 2015. Acest termen nu a fost respectat, însă, iar finalizarea pasajului a fost amânată prima dată până la mijlocul acestui an, apoi prelungit încă o dată pentru luna decembrie 2018. Investiţia totală se ridică la 127 de milioane de lei, iar trei sferturi din bani ar fi trebuit să vină de la Uniunea Europeană. Dar din cauza întârzierilor şi a amânărilor repetate, doar 18 milioane de lei au putut fi decontaţi la UE, restul banilor pentru finalizarea pasajului urmând să fie asiguraţi din bugetul Primăriei Capitalei.

Evaluată la 20 mil. euro, străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu intră în linie dreaptă. proiectul include un pod peste Dâmboviţa în zona de sud-est a Capitalei. Noua arteră va face parte din inelul median al Bucureştiului între b-dul Camil Ressu şi Splaiul Independenţei şi va permite reducerea valorilor de trafic de pe Vitan-Bârzeşti. Stadiul actual este de circa 70%, cele două poduri peste Dâmboviţa fiind aproape gata. De asemenea, supralărgirea b-dului Nicolae Grigorescu este realizată în proporţie de aproape 70%, potrivit primă­riei generale. De asemenea, în etapa a doua a proiectului este prevăzut un pasaj subteran până în intersecţia dintre Şos. Olteniţei şi Vitan-Bârzeşti, însă acesta va fi realizat în baza unui alt contract.

 


Re: Stiri si articole din presa Robert24

Mesajele de aici au fost mutate la Discutii.
Nu mai continuati discutiile la topicele de STIRI!

 


Re: Stiri si articole din presa t530

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...lei-691442

A treia amânare pentru șantierul care blochează sudul Capitalei

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului rămâne coşmarul pietonilor şi şoferilor. De trei ani, în zonă se circulă greu. Anunţată pentru luna aceasta, inaugurarea se amână a treia oară. Şantierul mai are doar câţiva muncitori, însă nimeni nu ştie exact când va fi gata. Constructorii şi oficialii municipalităţii refuză să dea explicaţii.

Orele de vârf strâng în jurul şantierului de la Piaţa Sudului mii de şoferi nevoiţi să piardă timp şi să îndure disconfortul ambuteiajelor.

„Plătim degeaba şi nu beneficiem de nimic. Peste 50 de ani cred că va fi gata”, se plânge un șofer.

Pasajul subteran, care va avea 360 de metri lungime, ar fi trebui să reducă timpul de traversare a zonei de la 17 la doar 3 minute.

Acum, însă, întârzierea este de „o oră, o oră şi jumătate, cel puţin”, potrivit unui șofer.

Dacă tunelul a fost terminat cu greu, multe dintre intrările pietonale subterane sunt nesecurizate. Prin micile pasaje poate coborî oricine. Spaţiile destinate ascensoarelor sunt goale. Doar câţiva muncitori sunt la ora nouă dimineaţa pe şantier.

Lucrările au început în august 2014, iar pasajul trebuia terminat până pe 31 decembrie 2015. Din cauza unor cabluri descoperite în subteran, a fost stabilit un al doilea termen - iunie 2016. Nu a fost gata, aşa că noul edil a promis un al treilea - martie 2017. Cum nici acum nu se poate tăia panglica, data inaugurarii va fi din nou amânată, cel mai probabil pentru luna mai, cu o întârziere totală de un an si cinci luni.

Reprezentanţii asocierii Astaldi - Romconstruct au refuzat să discute cu reporterii Digi24. La fel au procedat şi oficialii primăriei.

Concret, nimeni nu ştie când se va putea circula prin pasajul început în vara anului 2014.

 


Re: Stiri si articole din presa t530

http://m.hotnews.ro/stire/21673572

Gabriela Firea: Piata Sudului urmeaza sa fie inaugurat imediat dupa sarbatorile pascale

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Firea: Pasajul de la Piața Sudului ar urma să fie inaugurat imediat după sărbătorile pascale

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, marți, că pasajul de la Piața Sudului urmează să fie inaugurat imediat după sărbătorile pascale.

"Îmi doresc ca imediat după sărbătorile pascale să vă invit la inaugurare. Recunosc, am o dezamăgire pentru faptul că reprezentanții constructorului, care este o asociere de firme, mi-au garantat că în săptămâna de mărțișor și de 8 martie mergem împreună să inaugurăm. Este o întârziere, dar care nu ni se poate imputa. Haideți să le mai dăm o șansă și imediat după sărbătorile pascale să vă invităm la inaugurare. Nu mai vreau să vă spun (...) în ce situație am găsit Pasajul Piața Sudului: nu se mai lucra, acel 'Dorel' pe care îl știm noi era la tot pasul. Plățile nu mai erau făcute din luna octombrie și, practic, am repornit motoarele și pe acest șantier", a precizat edilul general, în cadrul unei declarații acordate presei.

În octombrie 2016, Gabriela Firea declara că pasajul subteran Piața Sudului ar urma să fie finalizat în primăvara acestui an.

"Dacă toate lucrurile se vor desfășura conform celor discutate până acum, în primăvara anului viitor lucrarea va fi finalizată, deci nu mai mult de cinci-șase luni. Într-adevăr, eu am preluat acest obiectiv cu anumite întârzieri. Sunt primar general de doar patru luni și am încercat să recuperăm cât mai mult posibil din aceste pierderi. Ne-am întâlnit de mai multe ori atât cu consultanți, cât și cu constructorii, Astaldi și Euroconstruct. Avem în acest moment câteva întârzieri legate de faptul că lucrările de deviere a utilităților nu au fost prevăzute în contractul inițial, ceea ce a fost din punctul meu de vedere un mare minus și care nu se va mai repeta, cel puțin în această administrație", preciza atunci primarul general.

AGERPRES/(A — autor: Irinela Vișan, editor: Claudia Stănescu, editor online: Ada Vîlceanu)

 



Re: Stiri si articole din presa andrei11

Iar eu am trimis comentariile voastre direct la <<Discutii>>   :D  Nu mai dau linkul ca se gasesc usor.

 


Re: Stiri si articole din presa neb1

PAM PAM ...  http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...recuta.htm
Situatie inedita in Bucuresti: desi primarul Gabriela Firea a anuntat zilele trecute ca va inaugura pasajul de la Piata Sudului dupa sarbatorile pascale, Primaria Capitalei anunta azi intr-un comunicat de presa ca lucrarile sunt abia la 63%, cat erau si anul trecut, in toamna, potrivit cifrelor prezentate de municipalitate. Primarul general spune ca reprezentantii constructorului i-au raportat gresit procentele.

 



Re: Stiri si articole din presa misterr

La loc comanda cu inaugurarea Pasajului de la Piata Sudului: nu se termina dupa Pasti pentru ca lucrarile sunt doar la 63%, ca si toamna trecuta

Situatie inedita in Bucuresti: desi primarul Gabriela Firea a anuntat zilele trecute ca va inaugura pasajul de la Piata Sudului dupa sarbatorile pascale, Primaria Capitalei anunta azi intr-un comunicat de presa ca lucrarile sunt abia la 63%, cat erau si anul trecut, in toamna, potrivit cifrelor prezentate de municipalitate. Primarul general spune ca reprezentantii constructorului i-au raportat gresit procentele.

Acum, Gabriela Firea a trimis o scrisoare deschisa constructorului de la santierul Piata Sudului,  Asocierea Astaldi SPA – Euroconstruct Trading 98 SRL – RCV Global Group SRL si ii da un ultimatum pentru finalizarea lucrarii.

"In calitate de reprezentant ales de catre cetatenii Municipiului Bucureşti imi exprim personal şi ferm nemultumirea şi va transmit ca lucrurile nu pot trena la nesfarşit cu aceasta investitie, care afecteaza viata economica şi sociala a locuitorilor din sectorul 4 şi nu numai. Avand in vedere data la care trebuia finalizat contractul de lucrari, 10.12.2015, şi stadiul actual de realizare de numai 63% dupa aproape 15 luni, consideram ca trebuie sa actionati de urgenta in sensul maririi ritmului de executie. Aşa cum am vazut, ritmul executiei pe perioada campaniei electorale, a fost unul sustinut,  ati mobilizat peste 200 de muncitori in şantier. Consider ca o asociere de firme de talia dvs. nu face parada pentru a impresiona eventualii candidati si de aceea va solicit sa lucrati si acum in acelasi ritm", se arata in scrisoarea trimisa de primarul general, Gabriela Firea, constructorului.

Primarul General, Gabriela Firea, a explicat ca, in cadrul intalnirilor de management, reprezentantii legali ai asocierii au declarat termene de finalizare partiale in luna decembrie 2016 pentru pasajul rutier şi aprilie 2017 pentru finalizarea pasajelor pietonale şi restabilirea totala a circulatiei.

"Doresc sa va atrag atentia ca, inclusiv in cadrul vizitei oficiale din luna octombrie 2016, ati avansat, prin managerul dvs. de proiect ca  termen de finalizare a lucrarilor la pasaj, luna aprilie 2017. Proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere Piata Sudului este realizat din fonduri europene şi dorim sa va atragem atentia ca nefinalizarea la termenul asumat a lucrarilor de constructie şi depaşirea duratei de implementare au ca efect restituirea tuturor sumelor rambursate catre Beneficiar de catre AMPOR, in temeiul contractului de finantare", a mai scris edilul.

Totodata, Primarul General si-a exprimat nemultumirea fata de modificarile frecvente pe care constructorul le face graficului de executie a lucrarilor si aminteste acestuia ca va denunta unilateral contractul din culpa exclusiva a executantului.

"Va solicitam sa luati in considerare importanta acestui proiect pentru cetatenii Municipiului Bucureşti şi sa reanalizati mobilizarea dvs. in cadrul lucrarilor pe care le executati intr-un termen rezonabil de 10 zile de la primirea prezentei scrisori de nemultumire a beneficiarului. Dorim sa va atragem atentia in modul cel mai serios cu putinta ca in cazul in care nu observam progresul pe care il aşteptam, exista parghii contractuale prin care sa denuntam unilateral contractul din culpa exclusiva a executantului şi ca suntem determinati sa apelam la acestea daca situatia nu se va imbunatati", mai scrie primarul general in scrisoarea deschisa.

Edilul Sef a explicat faptul ca, in cazul in care se intarzie data de finalizare a lucrarilor, proiectul in intregimea lui va fi considerat ca fiind neeligibil, consecinta fiind rezilierea Contractului de Finantare si restituirea de catre Beneficiar a tuturor sumelor rambursate de AMPOR pana la data rezilierii.

Pasajul are termen de finalizare finalul anului 2018, potrivit unei hotarari adoptate de Consiliul General in 2016.


Firea anuntase pe 21 martie ca pasajul de la Piata Sudului urmeaza sa fie inaugurat imediat dupa sarbatorile pascale.

"Imi doresc ca imediat dupa sarbatorile pascale sa va invit la inaugurare. Recunosc, am o dezamagire pentru faptul ca reprezentantii constructorului, care este o asociere de firme, mi-au garantat ca in saptamana de martisor si de 8 martie mergem impreuna sa inauguram. Este o intarziere, dar care nu ni se poate imputa. Haideti sa le mai dam o sansa si imediat dupa sarbatorile pascale sa va invitam la inaugurare. Nu mai vreau sa va spun (...) in ce situatie am gasit Pasajul Piata Sudului: nu se mai lucra, acel 'Dorel' pe care il stim noi era la tot pasul. Platile nu mai erau facute din luna octombrie si, practic, am repornit motoarele si pe acest santier", a precizat edilul general, in cadrul unei declaratii acordate presei, potrivit Agerpres.

In octombrie 2016, Gabriela Firea declara ca pasajul subteran Piata Sudului ar urma sa fie finalizat in primavara acestui an.

Lucrarile la pasaj au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 de milioane de lei. Constructorul este Asocierea Astaldi - Euroconstruct.
Proiectul a demarat pe fonduri europene si trebuia terminat pana la finalul anului 2015. Fiindca acest lucru nu s-a intamplat, termenul a fost prelungit pana la 30 iunie 2016.  Ulterior, fiindca nici acest termen nu a fost respectat, pentru  ca banii europeni absorbiti deja sa nu fie returnati Comisiei Europene, avand in vedere gradul de intarziere a lucrarilor, reprezentantii Municipalitatii  au semnat Actul Aditional la Contractul de finantare, prin care Municipiul Bucuresti este obligat sa finalizeze lucrarile cel tarziu pana in decembrie 2018.

Pana pe 30 decembrie 2015, Primaria a absorbiit 18 milioane de lei din 83 milioane lei fonduri europene, iar dupa aceasta data nu s-au mai facut deconturi din bani europeni. Diferenta se plateste de la bugetul local.

Pasajul va fi realizat pe directia Calea Vacaresti - strada Nitu Vasile si va avea o lungime de 356 metri. Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta, pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%.

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Astaldi îi răspunde primarului Firea: La Pasajul Piaţa Sudului, primăria nu a plătit tot şi nu a oferit informaţii despre reţelele de utilităţi

Firma Astaldi, constructorul Pasajului Piaţa Sudului, a trimis primarului Gabriela Firea o scrisoare deschisă în care explică întârzierile. Firma spune că Primăria nu a oferit la timp date despre toate reţelele de utilităţi care trebuie relocate, că a pus la dispoziţie cu întârziere proiectele tehnice, că nu a încheiat la timp actele adiţionale pentru lucrările suplimentare care a trebuit făcute la faţa locului şi, mai mult, că nu a plătit toate facturile.

Iată comunicatul Astaldi, integral:

"D-nei Primar General Gabriela Firea

"Modernizare lnfrastructura Rutiera Piata Sudului" (fara achizitie si montaj din escalatoare si lifturi) - Contract 183/08.05.2014
Derularea contractului de lucrari nr. 183/2014

"Stimata doamna,

Scopul acestei scrisori este de a incerca sa clarificam si deasemenea sa va prezentam principalele probleme intampinate de noi in realizarea lucrarilor ce fac obiectul contractului de lucrari nr. 183/2014, probleme aflate in afara controlului executantului, dar fara a ne lirnita la acestea, care au condus la acumularea de intarzieri in executia lucrarilor si costuri suplimentare sernnificative.

a) Lipsa Proiecte relocare utilitati

Dupa cum este binecunoscut de toate partile implicate in derularea acestui proiect, in zona Piata Sudului (amplasamentul lucrarilor), au fost identificate numeroase retele de utilitati, neprevazute in etapa de licitatie. Subliniem ca pentru anurnite retele nu a fost furnizata nicio informatie inainte de inceperea lucrarilor, acestea fiind descoperite chiar in timpul executiei acestora.

Lucrarile de deviere si relocare utilitati trebuiau executate inaintea oricaror alte lucrari. Astfel, nu s­au putut executa lucrarile propriu-zise de constructie a pasajului pana cand nu au fost identificate, deviate si relocate toate retelele de utilitati din cadrul amplasamentului unde trebuia construit pasajul. Aceste lucrari de deviere si relocare puteau fi insa executate doar in baza unui plan coordonator pentru retelele de utilitati, a proiectui tehnic precum si a detaliilor de executie aferente, documente ce trebuiau puse la dispozitie de achizitor chiar de la data incheierii contractului i.e. 11 iunie 2014, intrucat in conforrnitate cu art. 7.1 din contract, aceste documente ar fi trebuit sa reprezinta Anexa 3 la acesta.
Cu toate acestea, mentionam ca o parte din proiectele de relocare utilitati au fost transrnise executantului la aproximativ un an de la inceperea lucrarilor (retele electrice, telefonie, apa, etc), in timp ce alta parte a proiectelor a fost pusa la dispozitie la mai mult de un an si jumatate de la inceperea lucrarilor.
Mai mult, intrucat anurnite retele de utilitati si devierea acestora nu faceau parte din obiectul contractului, aceste lucrari au fost executate de terti, fiind necesara corelarea activitatii acestora cu activitatile parte din obiectul contractului 183/08.05.2014.

b) Lipsa Proiecte Tehnice si Detalii de Executie structuri

Problema utilitatilor descrisa mai sus a pus executantul in pozitia de a executa lucrari in zonele in care lipsa utilitatilor a permis acest lucru, fara nicio legatura cu succesiunea activitatilor programata de catre executant astfel incat lucrarile sa fie finalizate cu respectarea duratei de executie prevazuta in contract. Astfel, era foarte important ca executantul sa primeasca Proiectul Tehnic complet si Detaliile de Executie complete pentru structuri inca de la inceperea lucrarilor.

Din pacate, Proiectul Tehnic si Detaliile de Executie pentru structuri au fost puse la dispozitie fractionat, pe sectoare reduse ca dimensiuni si categorii de lucrari, impiedicandu-1 astfel pe executant sa execute lucrarile conform programului de executie contractual, pentru a putea respecta termenul de executie. In acest sens, precizam ca in cursul anului 2016, la doi ani de la inceperea lucrarilor, executantul a continuat sa primeasca modificari la proiectul tehnic si detalii de executie necesare executiei lucrarilor.

c) Lipsa acte aditionale pentru lucrari suplimentare

Pe parcursul derularii contractului au aparut cantitati si lucrari suplimentare fata de devizul contractual. Aceste lucrari au aparut atat din cauza discrepantelor intre documentele elaborate de achizitor, intre documentatia elaborata de achizitor si situatia reala din santier, cat si in urma revizuirii Proiectelor Tehnice.
Prevederile articolului 5.4 din contract stipuleaza clar faptul ca nicio lucrare suplimentara nu poate fi executata in lipsa unui act aditional la contract. lmposibilitatea demararii lucrarilor suplimentare in lipsa actelor aditionale aferente in baza art. 5.4 a condus la obstructii si perturbari in executia lucrarilor ce fac obiectul contractului nr. 183/08.05.2014.
Va rugam sa aveti in vedere ca din totalul de 7 acte aditionale, care credem noi ca sunt necesare a fi incheiate in conforrnitate cu art. 5.4 pentru a perrnite demararea executiei lucrarilor suplimentare aferente, la data prezentei comunicari sunt incheiate doar 2. Astfel, este evident ca aceste proceduri impuse de prevederile art 5.4 necesita un timp considerabil, iar impactul negativ al acestor proceduri asupra executiei lucrarilor este irninent si nu poate fi imputabil executantului.

d) Problema platilor si a cheltuielilor indirecte

Dupa cum achizitorul cunoaste, situatia platilor este una deosebit de grava ce a cauzat si continua sa cauzeze executantului constrangeri financiare semnificative. Intrucat apreciem ca este vorba despre interpretare eronata a prevederilor contractuale, precum si a legislatiei in vigoare cu privire la modalitatile de plata si pretul contractului facuta de achizitor, facem urmatoarele precizari in speranta ca vom clarifica aceste aspecte.
In conformitate cu prevederile art. 5, pretul contractului, convenit de catre parti, este ferm, fix si platibil la executarea lucrarilor, in totalitatea elementelor sale componente ale costurilor implicate. Similar oricarui contract de lucrari, valoarea contractului cuprinde in mod firesc cheltuielile indirecte. Ponderea acestor cheltuieli indirecte variaza in functie de devizul contractual, astfel cum este prevazut in contract si cum a fost justificat in mod detaliat in faza de ofertare. In urma sernnarii contractului nr. 183/08.05.2014, aceste costuri indirecte au fost acceptate de catre achizitor, prin acceptarea preturilor unitare care formeaza pretul contractului. Astfel, intrucat cheltuielile indirecte sunt parte din pretul contractului, acestea trebuie achitate pe baza documentelor justificative referitoare la executia lucrarilor.

In concordanta cu art. 36.3, documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte executantul conform contractului si a legislatiei aplicabile sunt cele cu privire la executarea lucrarilor si au fast prezentate in mod corespunzator dovada ca toate situatiile de lucrari sunt verificate de dirigintele de santier si aprobate in totalitate de catre acesta.

Cu toate ca executantul a prezentat in mod corespunzator toate documentele justificative relevante pentru executia lucrarilor, iar dirigintele de santier a confirmat lucrarile executate, din valoarea totala facturata de 57 .962.580,53 Lei, achizitorul a platit doar 36.362.573,38 Lei, din motive pe care executantul le considera ca fiind o interpretare eronata atat a prevederilor contractuale cat si a legislatiei in vigoare aplicabile. Astfel, retinerea sumei de 21.636.007, 15 Lei, care in fapt este parte din pretul ferm al contractului, agreat de catre parti la semnarea contractului, consideram ca este necontractuala.
A vand in vedere ca noi credem ca informatiile furnizate de colaboratorii durnneavoastra sunt gresite, am dori sa mentionam ca aceste cheltuieli indirecte si profitul aferent nu reprezinta cheltuieli care exced valoarea de contract, ci sunt incluse in aceasta asa cum este mentionat in fiecare deviz de lucrari care fac parte integranta din contractul dintre parti.

Concluzii

Lipsa informatiilor cu privire la existenta si traseele retelelor de utilitati din amplasament, lipsa proiectelor pentru relocarea acestora precum si necesitatea corelarii activitatilor mai multor antreprenori, au condus inevitabil la intarzieri sernnficative in executia lucrarilor.
Lipsa proiectelor tehnice si a detaliilor de executie pentru structuri de asemenea au condus la intarzieri considerabile in executia lucrarilor, pentru care executantul nu poate fi considerat raspunzator.

Procedurile anevoioase de incheiere a actelor aditionale in conformitate cu prevederile art. 5.4. in vederea executiei lucrarilor suplimentare aparute in derularea contractului afecteaza progresul planificat al lucrarilor.

Toate aceste probleme mentionate mai sus au fast notificate in mod corespunzator de catre executant de indata ce au fast identificate, insa achizitorul din motive poate neimputabile lui, a intarziat sa ofere o solutie.

Speram ca cele de mai sus pot clarifica aspectele care au afectat si continua sa afecteze executia lucrarilor astfel incat sa continuati sa ne acordati tot sprijinul necesar in vederea solutionarii problemelor. Am dori sa mentionam ca noi suntem in continuare deschisi in a lucra impreuna in cautarea solutiilor necesare finalizarii lucrarilor.

Pentru aceasta va propunem sa avem o intalnire pentru a analiza stadiul lucrarilor, masurile necesare pentru a reduce riscurile intarzierii finalizarii acestora si implicit deschiderea traficului cat mai curand posibil.

Cu toata consideratia din partea noastra"

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use