Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)

 

Topic: Stiri si articole din presa

167 posts, 83205 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 
 

📖 Pagination options
Stiri si articole din presa URANUS

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului a primit aviz de la Uniunea Europeană.

Primăria Capitalei vrea să construiască pasajul rutier subteran de la Piaţa Sudului cu fonduri UE nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. Astfel, municipalitatea va suporta din bugetul local doar cheltuielile neeligibile şi valoarea TVA. Primul aviz favorabil a fost dat deja de autorităţile europene.

"Studiul de fezabilitate a fost avizat deja. Urmează acum să trimitem şi proiectul tehnic, conform procedurii. Avem la dispoziţie şase luni pentru a prezenta proiectul", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcţiei Transporturi şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Capitalei.

Pasajul subteran se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare rampă, având câte două benzi.

Pe direcţia strada Niţu Vasile-Calea Văcăreşti de o parte şi de alta a pasajului rutier vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei.

Pe lângă pasajele pietonale subterane, proiectul mai cuprinde şi lucrări de deviere a canalizării. De asemenea, vor fi asigurate patru benzi pe sens în giratoriul Calea Văcăreşti – Şoseaua Olteniţei -Niţu

Valoarea totală a proiectului este de 128.563.163 lei (30, 2 milioane euro) cu tot cu TVA. "Deocamdată nu ştim exact care va fi costul lucrării ce va fi suportat prin finanţarea nerambursabilă, pentru că nu ştim exact care cheltuieli vor fi declarate eligibile. În proiectul pasajului mai sunt incluse nişte pasaje pietonale subterane care nu ştim sigur dacă vor fi eligibile pentru finanţarea europeană", a mai precizat Ion Dedu.

Odată începute, lucrările de construcţie a pasajului ar trebui să dureze doi ani.

http://b365.ro/news/pasajul-subteran-de...imul-aviz/

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului Dominatrix

S-a dat startul la pasajul subteran de la Piața Sudului. VEZI PROIECTUL

Au început pregătirile pentru construcția unui nou pasaj subteran în București. Primăria Capitalei a demarat procedurile de achiziție a serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru pasajul subteran de la Piața Sudului. De această dată, lucrarea va fi realizată cu fonduri europene. Costul investiției se ridică la 30 milioane euro.

Primul pas pentru realizarea pasajului subteran de la Piața Sudului a fost făcut. Primăria Capitalei a demarat procedurile pentru achiziția serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere la Piața Sudului. Contractul va avea o durată de 19,5 luni, iar municipalitatea este dispusă să plătească pentru aceste servicii 5,08 milioane lei (aprox. 1,16 milioane euro). La această sumă s-ar putea adăuga alte 4,96 milioane lei pentru servicii similare celor conținute în contract.

Proiectul va avea mai multe surse de finanțare, respectiv fonduri UE nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, buget de stat și bugetul local. Reprezentanții UE au avizat deja studiul de fezabilitate al proiectului.

Un pasaj subteran rutier și trei pasaje pietonale

Pasajul subteran se va realiza pe direcția Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești, 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcția strada Nițu Vasile-Calea Văcărești de o parte și de alta a pasajului rutier vor fi realizate și pasaje pietonale. În plus, va fi construit și un pasaj subteran pietonal care va face legătura între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai de pe Șos. Olteniței.

Pe lângă pasajele pietonale subterane, proiectul mai cuprinde și lucrări de deviere a canalizării. De asemenea, vor fi asigurate patru benzi pe sens în giratoriul Calea Văcăreşti – Şoseaua Olteniţei -Niţu Vasile.

Confom indicatorilor tehnico-economici, aprobați de Consiliul General al Municipiului București, valoarea totală a investiției este de 128.563.163 lei (30 milioane euro), din care Primăria Capitalei va plăti 1.968.219 lei, reprezentând 2% din costul eligibil al proiectului. Tot de la bugetul local se vor asigura și cheltuielile neeligibile ale proiectului, în valoare de 5.269.035 lei, dar și TVA-ul în valoare de 24.883.193 lei.

Odată începute, lucrările de construcție a pasajului ar trebui să dureze doi ani.

http://b365.ro/news/s-a-dat ... a-sudului/

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului Dominatrix

Bucureşti. Pasajul de la Piaţa Sudului, de patru ani doar pe hârtie

Povestea primului mare proiect al Capitalei pe bani europeni. De ce a fost întârziat cu anii


Deşi a fost aprobat încă din februarie 2008, proiectul pasajului de la Piaţa Sudului nu a fost realizat nici acum, după aproape patru ani. Mai mult, nu există nici măcar proiectul tehnic, însă edilii susţin că nu sunt întârzieri şi că sunt în grafic cu procedurile pentru a obţine finanţare europeană.

Abia la sfârşitul anului trecut, municipalitatea a demarat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică pentru pasajul de la Piaţa Sudului. Până la sfârşitul lunii ianuarie, aşteaptă ofertele din partea celor interesaţi, valoarea estimată a investiţiei fiind de patru milioane de lei fără TVA. Proiectul ar trebui realizat în cel mult o lună şi jumătate, după care firma câştigătoare va acorda asistenţă tehnică la execuţia acestuia care va dura 18 luni.  

Aprobat încă din 2008

Proiectul pasajului nu este nou, el fiind aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti încă din februarie 2008, iar la momentul respectiv edilii au promis că până în 2010 va fi gata. La vremea respectivă, proiectul costa aproape 20 de milioane de euro, iar doi ani mai târziu, valoarea lui a crescut la 30 de milioane de euro.

În noiembrie 2010, autorităţile locale au aprobat cofinanţarea proiectului din fonduri europene pentru a scuti bugetul local de o mare cheltuială. Astfel, conform Hotărârii nr. 315/2010, municipalitatea ar urma să suporte numai 7,2 milioane de euro din valoarea totală a investiţiei. Restul se va plăti din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 şi de la bugetul de stat. Studiul de fezabilitate al proiectuluia  fost deja aprobat la nivel de UE, care aşteaptă acum proiectul tehnic.

Procedurile de realizare a proiectului şi de avizare vor mai dura, însă edilii spun că nu e nicio problemă, chiar dacă investiţia ar fi trebuit finalizată încă din 2010.

"Proiectul a fost supus aprobării în vederea obţinerii finanţării din fonduri europene. În momentul de faţă s-a avizat finanţarea acestuia din fondurile menţionate, aflându-se în desfăşurare procedura de contractare a sumei de realizare a proiectului tehnic, în conformitate cu cerinţele specifice. După finalizarea acestei etape, care va dura circa şase luni, documentaţia va fi supusă spre avizare Agenţiei de Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov. Doar după ce acest aviz va fi obţinut, va putea fi demarată licitaţia pentru execuţia proiectului. Menţionăm ca proiectul este în graficul stabilit pentru a se obţine aprobarea finanţării din fonduri europene", au precizat reprezentanţii primăriei.  

Puţine fonduri europene

Edilii nu stau prea bine la contractarea de fonduri europene pentru dezvoltarea de proiecte, pasajul de la Piaţa Sudului fiind prima mare investiţie care implică un asemenea tip de finanţare.

"Proiecte europene nu sunt în Bucureşti, pentru că Oprescu nici nu vrea şi nici nu este capabil să iniţieze proiecte. Nu vrea, pentru că banii aceia sunt urmăriţi de instituţiile europene şi nu poate, pentru că instituţia condusă de echipa lui Sorin Oprescu nu are capacitatea de a iniţia şi implementa proiecte cu bani europeni. Ca să vă faceţi o idee, în 2010, din toate veniturile municipalităţii, doar 0,05% proveneau din fonduri europene. Există localităţi în România unde ponderea depăşeşte 70-80%", a declarat viceprimarul general Mircea Raicu.

Cum va arăta viitorul pasaj

Pasajul de la Piaţa Sudului va avea o lungime totală de 356 de metri şi două rampe, pe Calea Văcăreşti (111 metri) şi strada Niţu Vasile (85 de metri), cu câte două benzi de circulaţie pe sens. Lungimea părţii realizate în subteran va fi de 85 de metri.

În afară de lucrările la pasaj, constructorii vor mai face devieri la unele reţele edilitare din zonă. Vor fi mutate conducte de apă şi canalizare, cabluri electrice, de telefonie, iluminat public şi va fi modificată configuraţia transportului în comun.
Lucrările ar trebui să dureze un an şi jumătate, dar deocamdată nimeni nu ştie când vor începe.

Avantajele proiectului

Principalul avantaj al acestui proiect este fludizarea circulaţiei în zona Pieţei Sudului, unde la orele de trafic intens se produce aglomeraţie, iar şoferii pierd mult timp în trafic. După realizarea pasajului, vor creşte viteza de deplasare şi numărul de maşini care vor tranzita zona, iar şoferii vor petrece mai puţin timp în trafic.  

http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 51078.html

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului bercenicity

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... udului.htm

​Primaria Capitalei plateste 1,76 milioane de lei pentru proiectarea pasajului subteran de la Piata Sudului
de Catiusa Ivanov
Joi, 14 iunie 2012, 16:10

Primaria Capitalei a atribuit lucrarile de proiectare si asistenta tehnica pentru pasajul subteran de la Piata Sudului, potrivit unui anunt publicat, joi, pe site-ul de licitatii publice. Castigatorul licitatiei este firma TECNIC Consulting Engineering, iar valoarea proiectului este de 1,76 milioane de lei. Atat lucrarile de proiectare cat si executia pasajului vor fi platite din fonduri europene, fiind prima lucrare mare de infrastructura care nu se va plati din bugetul local.

"Atat lucrarile de proiectare cat si executia pasajului vor fi platite din fonduri europene, prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale". Pana in prezent am putut face licitatia doar pentru lucrarile de proiectare. Pentru lucrarile la pasaj, am obtinut acordul preabalibil de finantare de la Ministerul Dezvoltarii si speram ca intr-o luna se va semna contractul. Dupa asta vom putea face licitatia si pentru desemnarea constructorului", a declarat pentru HotNews.ro, Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.

Acesta sustine ca, cel putin pana acum, procedurile de accesare a fondurilor europene pentru proiecte publice au fost foarte greoaie: "Am depus dosarul pentru finantare in 2010 si inca nu am terminat. Cea mai mare problema a fost ca cei de la Ministerul Dezvoltarii au pus aceleasi cerinte pentru firmele private si pentru institutii si ne-au cerut sa facem dovada ca terenul pe care se va construi pasajul este domeniu public. Asa ca a fost nevoie sa facem cadastru si intabulare ceea ce a durat foarte mult. Acesta este unul dintre motivele pentru care rata de absortie a fondurilor europene a fost atat de mica".

Pasajul subteran de la Piata Sudului va fi realizat pe directia Calea Vacarest i- Nitu Vasile si va avea circa 400 de metri lungime. In paralel cu pasjul rutier, in subteran, vor fi construite si pasaje pietonale. "Cu aceasta lucrare se va inchide inelul median. Pasajul Basarab a fost realizat, iar bd. Tudor Vladimirescu reabilitat", a declarat Madalin Dumitru. Lucrarea de infrastructura se estimeaza ca va costa 25 milioane de euro.

 



Re: Pasaj Subteran Piata Sudului Techno

Pasajul Piaţa Sudului, cel mai mare proiect cu bani europeni din Capitală - undă verde la finanţare:

http://b365.ro/pasajul-subt ... 83360.html

 




Re: Stiri despre proiect survola

Băieţi, se apropie mărţişorul; se apropie doctorul cu lopeţile de viitorul pasaj.
http://www.b365.ro/primaria-capitalei-a-demarat-licitatia-pentru-pasajul-subteran-de-la-piata-sudului_190698.html
Sunt şi nişte planuri foarte frumoase ataşate la articol. Foarte frumos!

 


Re: Stiri despre proiect survola

Şi pentru că văd că articolele mai vechi dispar de pe b365, copy-pastez aici info esenţiale:
<< Primăria Capitalei a demarat licitația pentru a desemna firma care se va ocupa de amenajarea Pasajului Subteran de la Piața Sudului, cel mai scump proiect de infrastructură pe bani europeni demarat vreodată în București.
Valoarea totală estimată a proiectului este de 111,34 milioane de lei, adică în jur de 25,5 milioane euro, cu TVA. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,42 milioane lei. Conform anunțului de participare, perioada de execuţie a  lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere.
Tipul procedurii de desemnare a firmei care se va ocupa de lucrări este licitația deschisă. Termenul limită pentru primirea ofertelor este data de 5 iulie 2013.
...
Conform anunţului de participare la licitaţie, lucrările pentru execuţia proiectului "Modernizare infrastructură rutieră Piaţa Sudului" nu vor cuprinde şi montajul escalatoarelor şi al lifturilor. În anunţ se mai arată că obiectivul general al proiectului este fluidizarea traficul in intersecţia dintre Calea Văcăreşti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile.
De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.
Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).
..
Contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional a fost semnat pe 26 octombrie 2012. "Undeva spre începutul lui martie, de mărţişor, suntem cu lopeţile pe acolo", spunea la vremea respectivă Primarul Sorin Oprescu, referitor la data de începere a lucrărilor. >>

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA  
I.1)   Denumirea, adresa si punct(e) de contact:  

MUNICIPIUL BUCURESTI  
Adresa postala:  SPLAIUL INDEPENDENTEI , NR. 291-293, SECTOR 6, BUCURESTI, ROMANIA , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  060042 ,  Romania , Punct(e) de contact:  DANIELA MINCU , Tel.  +4 0213055530 , In atentia:  Silvia BARBULESCU - director executiv, Dragos DIMITRIU sef serviciu, Florina CHIVU, expert D.P.A. , Email:  directiaproceduriachizitie@pmb.ro , Fax:  +4 0213055587 , Adresa internet (URL):  www.pmb.ro , Adresa profilului cumparatorului:  www.e-licitatie.ro  


Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:  
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior  
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:  
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior  




Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:  
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior  

I.2)   Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)  

Autoritate regionala sau locala  
Activitate (activitati)  

- Servicii generale ale administratiilor publice


Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante  
Nu  
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI  
II.1)   Descriere  
II.1.1)   Denumirea data contractului de autoritatea contractanta  
„ Lucrari executie proiect “Modernizare infrastructura rutiera Piata Sudului” (fara achizitie si montaj escalatoare si lifturi)"  
II.1.2)   Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor  

Lucrari  
Executarea  
Locul principal de executare: Municipiul Bucuresti  
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti  

II.1.3)   Anuntul implica  
Un contract de achizitii publice  
II.1.4)   Informatii privind acordul-cadru  
II.1.5)   Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor  
„ Lucrari executie proiect “Modernizare infrastructura rutiera Piata Sudului”
(fara achizitie si montaj escalatoare si lifturi)
Obiectivul general al proiectului este acela de a fluidiza traficul in intersectia Calea Vacaresti, Sos.Oltenitei, str. Nitu Vasile (Piata Sudului).
Scopul proiectului îl reprezinta modernizarea infrastructurii rutiere în intersectia Piata Sudului. Pentru fluidizarea circulatiei rutiere în intersectia Piata Sudului se vor realiza:
Realizarea unui pasaj subteran pe directia Calea Vacaresti – Str. Nitu Vasile
Realizarea pasajelor pietonale in intersectie, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Vacaresti de o parte si da alta a pasajului rutier propus.
Realizare legatura pietonala prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.
Realizare pasaj rutier subteran la capatul dinspre str. Nitu Vasile a pasajului rutier (intersectie str. Nitu Vasile cu str. Secuilor).
Lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor in intersectia Calea Vacaresti – Sos. Oltenitei – Str. Nitu Vasile prin asigurarea in sensul giratoriu a patru benzi de circulatie. Realizarea localelor, adiacente rampelor pasajului rutier, cu cate doua benzi pe sens atat pe Calea Vacaresti cat si pe str. Nitu Vasile.  
II.1.6)   Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)  

45233121-3 - Lucrari de constructii de drumuri principale (Rev.2)  
45221241-3 - Lucrari de constructii de tuneluri rutiere (Rev.2)  
45233161-5 - Lucrari de constructii de trotuare (Rev.2)  
45234140-9 - Lucrari de constructii de pasaje la nivel (Rev.2)  

II.1.7)   Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice  
Da  
II.1.8)   Impartire in loturi  
Nu  
 
II.1.9)   Vor fi acceptate variante  
Nu  
II.2)   Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru  
II.2.1)   Cantitatea totala sau domeniul  
conform caiet de sarcini


Valoarea estimata a contractului de lucrari 83.053.056,21 LEI, fara TVA. Valoarea cheltuielilor Diverse si neprevazute 6.743.357,01 lei, fara TVA.
Valorile (fara TVA) din bugetul proiectului, anexa la contractul de finantare (prin care este finantat si contractul de lucrari), sunt urmatoarele: Amenajarea terenului - 6.638.707,97 lei, Amenajari pentru protectia mediului si aducerea la starea initiala-559.746,04 lei, Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului - 1.564.369,34 lei, Cheltuieli pentru investitia de baza (constructii si instalatii) fara achizitie si montaj escalatoare si lifturi) - 73.500.307,52 lei, Organizare de santier -789.925,34 lei, rezultand un total de 83.053.056,21 lei.
Valoarea estimata totala: 89.796.413,22 lei fara TVA
Valoare estimata fara TVA: intre 83.053.056,21 LEI si 89.796.413,22 lei  

Valoarea estimata fara TVA:  intre 83,053,056.21  si  89,796,413.22 RON  

II.2.2)   Optiuni  
Nu  
II.3)   Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare  
18  luni incepand de la data atribuirii contractului  
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE  
III.1)   Conditii referitoare la contract  
III.1.1)   Depozite valorice şi garantii solicitate  
Garantia de participare va fi constituita de ofertanti in conformitate cu prevederile art. 86 din HG 925/2006, respectiv: virament bancar sau instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari. In cazul in care emitentul este o societate.bancara/societate de asigurari din strainatate, se va prezenta si traducerea autorizata/ legalizata a acesteia. -Instrument de garantare /scrisoare de garantie bancara Formularului nr.19, care se prezinta in original in cuantumul si pentru perioada prevazuta in prezenta documentatie / ordin de plata / fila CEC, cu conditia confirmarii acestora de catre banca beneficiarului pana la data deschiderii ofertelor.Contul in care se depune:RO53TREZ7005006XXX000227 la ATCPMB, CUI 4267117.Cuantumul garantiei este de 1.660.000 lei. Valabilitate 90 zile de la termenul limita de primire a ofertelor. - In cazul unei asocieri, instrumentul de garantare /scrisoarea de garantie bancara trebuie emisa in numele asocierii. - In situatia in care ofertantul este IMM (asoc de IMM-uri)conform legii nr. 346/2004, va depune Formularul nr.20,cuantumul garantiei fiind redus la 50%. - Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in alta valuta se va face la cursul BNR cu 5 zile anterior datei limita de depunere a ofertelor - Garantia de participare se va depune în S.E.A.P. (scanata) si se va prezenta in original, la sediul autoritatii contractante (mentionat la punctul I.1) din Fisa de date) pana la data limita de deschidere a ofertelor Cuantumul garantiei de buna executie exprimata procentual este de 10% din pretul contractului, fara T.V.A. si se constituie in termen de 10 zile de la data semnarii si inregistrarii contractului in Registrul Unic de Contracte existent la Directia Generala Achizitii.Garantia de buna executie va fi depusa, in original, la Directia Generala Economica, in copie la directia initiatoare a procedurii si la Directia Proceduri Achizitie, in vederea deblocarii garantiei de participare. Modul de constituire conform art. 90 din HG 925/2006 cu mod. si comp. ulerioare. Modul de restituire conform art. 92, alin (4) din H.G. nr. 925/2006, cu modificari si completari ulterioare Se va prezenta Formularul nr. 28 cu optiunea cu privire la modul de constituire a garantiei de buna executie. In situatia in care executantul este IMM (asoc. de IMM-uri), cuantumul garantiei de buna executie va fi 5% din valoarea contractului fara TVA  
III.1.2)   Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante  
Buget local, buget national si Asistenta financiara nerambursabila din cadrul P.O.R. 2007-2013, Modalitati de plata: cf art. 36 din modelul de contract, parte a Documentatiei de atribuire  
III.1.3)   Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul  
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare  
III.1.4)   Executarea contractului este supusa altor conditii speciale  
Nu  
III.2)   Conditii de participare  
III.2.1)   Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei  
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate  
- Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare - Formularul nr. 1. Nota În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest document.Declaratia pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare (Formularul nr. 1) trebuie completata si de tertul sustinator
- Cazier fiscal eliberat de autoritatea competenta, valabil la data limita de depunere a ofertelor, în original/copie legalizata/copie lizibila, cu mentiunea „conform cu originalul”. În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.
Pentru persoane juridice, se va prezenta atât cazierul fiscal al administratorului (administratorii)societatii cât si cel al persoanei juridice.
- Certificat de cazier judiciar pentru administratorul firmei sau dupa caz pentru toti administratorii firmei , valabil la data limita de depunere a ofertelor, în original/copie legalizata/copie lizibila,cu mentiunea „conform cu originalul”. În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.
- Certificat de cazier judiciar pentru firma/companie, valabil la data limita de depunere a ofertelor, în original/copie legalizata/copie lizibila,cu mentiunea „conform cu originalul”. În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.

- Declaratie pe propria raspundere a ofertantului, Formular nr. 2, în temeiul art.181 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest document.
Declaratia se completeaza obligatoriu si de catre tertul sustinator,numai raportat la prev.art. 181 lit a), c)indice 1 si d)din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.


- Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.
Ofertantul va prezenta urmatoarele:
Certificate/documente edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintei de calificare si anume:
A. Persoanele juridice romane trebuie sa prezinte:
- certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si alte venituri ale bugetului local ;
- certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul general consolidat (Agentia Nationala de Administrare Fiscala – Directia Generala a Finantelor Publice).
B. Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare eliberate de institutiile autorizate ale tarii de origine (certificate de atestare fiscala, caziere judiciare, alte documente echivalente, etc) prin care sa dovedeasca faptul ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local.

Nota:
1. Din certificatele depuse trebuie sa reiasa lipsa obligatiilor de plata scadente în luna anterioara termenului limita de depunere a ofertelor. Acestea se vor prezenta pentru toate punctele de lucru si sediile principale si secundare
2. Certificatele se vor prezenta în original/copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea “conform cu originalul”.
3. În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.
4. Cerintele referitoare la obligatiile de plata sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care ofertantul (dupa caz, toti membrii asocierii) prezinta înlesniri la plata de genul esalonarilor/compensarilor aprobate de catre organele competente in domeniu (institutiile autorizate ale tarii de origine) în masura în care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora. Documentele în original/ copie legalizata/ copie lizibila cu
mentiunea “conform cu originalul”.
5. Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare pentru dovedirea îndeplinirii obligatiilor exigibile de plata, eliberate de
autoritati ale tarii de origine (certificate, caziere fiscale, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-au îndeplinit, în
conformitate cu prevederile legale din statul de rezidenta, obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si
bugetul local în conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta.

Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Documentele vor fi prezentate în original/ copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea “conform cu originalul” însotite de traducerea
autorizata/legalizata în limba româna.


ATENTIE!
a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.

b. Operatorii economici care prin certificatele/documentele edificatoare depuse in oferta sau ulterior prezentate nu fac dovada achitarii obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, vor fi exclusi din prezenta procedura de achizitie publica

- Declaratie privind calitatea de participant la procedura, Formular nr. 3. În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest
document.

- „Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta" – Formularul nr. 4. În cazul în care ofertantul este o asociere, se va completa un singur formular pe asociere.

- Declaratie pe propria raspundere a ofertantului, Formularul nr. 5, privind neîncadrarea în prevederile art. 69^1 (evitarea conflictului de interese)
din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Acest document va fi prezentat de catre Ofertant/Ofertant asociat/
Subcontractant/Tert sustinator.

Persoanele cu functie de decizie din cadrul Autoritatii contractante cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt:
SORIN MIRCEA OPRESCU – PRIMAR GENERAL
MADALIN DUMITRU – DIRECTOR GENERAL – DIRECTIA GENERALA INFRASTRUCTURA SI SERVICII PUBLICE
DANIELA MINCU – DIRECTOR GENERAL - DIRECTIA GENERALA ACHIZITII
ION DEDU – DIRECTOR EXECUTIV – DIRECTIA TRANSPORTURI, DRUMURI SI SISTEMATIZAREA CIRCULATIEI
FLORIN LEGEA – DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT - DIRECTIA TRANSPORTURI, DRUMURI SI SISTEMATIZAREA CIRCULATIEI
MIRCEA OCTAVIAN CONSTANTINESCU – DIRECTOR GENERAL – DIRECTIA GENERALA ECONOMICA
ION FLOREA – DIRECTOR EXECUTIV – DIRECTIA FINANCIAR CONTABILITATE
ADRIAN IORDACHE – DIRECTOR EXECUTIV - DIRECTIA JURIDIC
SILVIA BARBULESCU – DIRECTOR EXECUTIV – DIRECTIA PROCEDURI ACHIZITII
Cosmin Flavius GHEORGHIU, Director Executiv, Directia Utilitati Publice
Magdalena IUGA, Direct Executiv Adj. Directia Utilitati Publice
Carmen FRASINEANU, Expert Directia Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei
Mirela MARICA, Sef Serviciu, Directia Financiar Contabilitate
Julieta JOITA, expert Directia Financiar Contabilitate
Maria BALACI, expert Directia Financiar Contabilitate
Mitana STOIANOV, Directia Financiar Contabilitate
Carmen CAMPEANU, Expert, Directia Achizitii Publice
Florina CHIVU, Expert, Directia Achizitii Publice
Nicoleta POPA, Expert, Directia Achizitii Publice
Cristina POP, Sef Serviciu, Directia Utilitati Publice
Andrei MIRCEA, inspector Directia Utilitati Publice
Paul Gabriel IRIMIA, Inspector, Directia Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei
Cristian ISTRATE, Expert, Directia Management Proiecte si Finantari Externe
Anca ANGELESCU - BOLDOR, Expert, Directia Management Proiecte si Finantari Externe
Consiliul General al Municipiului Bucuresti aproba bugetul Municipiului Bucuresti. Numele consilierilor generali se poate vizualiza pe site-ul PMB : www.pmb.ro – pagina de start – la rubrica Institutii / Consiului General al Mun.Bucuresti/Componenta/Consilieri : Alexandre-Fontoura Lacramioara, Angelescu Ramiro-Robert-Eduard, Boaja Minica, Bologa Catalin – Gheorghe, Campeanu Remus – Catalin, Comanescu Mihai, Comanici Ancuta – Sorina, Comsa Cornel – George, Cretu Simona, Darabont Alexandru – Dan, Deaconescu Ionel – Cristinel, Dinu Maria – Mirela, Draghici Aurelia – Gratiela, Florescu Dragos, Georgescu Bogdan – Cristian, Ghita Richard – Vicentiu, Giugula Mihai – Doru, Iliescu Catalin –Lucian, Ilina Ion – Cosmin, Manolache Valeriu – Marian, Margarit Nicolae – Sorin, Marin Stefanel – Dan, Mustaciosu Vlad, Naghi Gabriel, Neacsu Adrian, Nicolae Andrei, Nicolaescu Marcel – Octavian, Nicolescu Cristina – Elena, Olteanu Cristian – Marian, Orzata Radu – Paul, Peptan Mihai, Pieptea Cornel, Pirvu Cosmin Gabriel, Popa Maria, Popescu Dorin, Popescu Eugenia Ana – Maria, Popescu Manuela Violeta, Poterasu Cornel – Constantin, Radulescu Stefan – Cristian, Raicu Mircea – Cristian, Rizoiu Mircea, Sava Ioan – Razvan, Stan Ion, Stetco Ioan, Tache Felix Mihai, Talau Mihnea – Stefan, Tanase Ion – Gabriel, Tapardel Ana – Claudia, Tugurel Marius – Cristian, Vaduva Silviu, Voicu Mihai, Zorkoczy Julia.

Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura orice ofertant care se afla in urmatoarea situatie:
Ofertantul/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator are drept membri în cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pâna la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla în relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie în cadrul autoritatii contractante

- Persoanele fizice sau juridice care participa direct în procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi, ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, sub sanctiunea excluderii din procedura de atribuire. Ofertantul va prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate (Obiectul Contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN principal sau secundar din Certificatul Constatator), in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul” corespunzator obiectului supus procedurii de achizitie. Informatiile cuprinse in acesta trebuie sa fie actuale/reale la data limita de depunere a ofertelor.

Nota 1: Pentru persoanele juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original /copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea
„conform cu originalul” insotite de traducere autorizata/legalizata.
Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii. In cazul in care obiectul contractului include mai multe tipuri de activitati complementare (executie lucrari si proiectare sau supervizare si proiectare sau categorii specializate de lucrari, sau alte asemenea), iar un membru/membrii participa doar la realizarea anumitor parti din contract, pentru indeplinirea cerintei este suficient ca obiectul de activitate (principal sau secundar) al acestuia/acestora sa fie in concordanta doar cu partea din contract pe care o va/vor realiza.
Nota 3: Autoritatea Contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/ copie legalizata.

Ofertantul va prezenta autorizatii/atestate ANRE, necesare pentru executarea, verificarea si exploatarea instalatiilor electrice (0.4-20 Kv, subterane si aeriene) conform Ord. 24 / 2007 privind aprobarea Regulamentului pentru atestarea operatorilor economici emis de A.N.R.E., in temeiul art. 9 alin. (2) si (8), al art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. a), m) si t) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificarile si completarile ulterioare:
TIP C2A”pentru executarea de linii electrice, aeriene sau subterane, cu tensiuni nominale de 0,4 kV – 20 kV si posturi de transformare cu tensiune nominala superioara de cel mult 20kv”:

TIP Be „ pentru executare de instalatii electrice exterioare, interioare pentru incinte, constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane, la tensiunea nominala de 0,4 kV”


ATENTIE!
a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.
b. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).  
III.2.2)   Capacitatea economica si financiara  
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate  
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului , va avea acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci sau alte instrumente/mijloace financiare suficiente pentru a asigura cash – flow in valoare de minim 55.368.704,16 Lei pentru o perioada de 12 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile cu constructia in cadrul contractului. Aceasta valoare va fi exclusiv alocata pentru acest contract, independent de angajamentele pentru alte contracte,
Nota: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Suma solicitata poate fi imobilizata pentru realizarea contractului in cazul in care oferta depusa este desemnata castigatoare.
Media cifrei de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului pe ultimii (3) trei ani (2010, 2011, 2012) trebuie sa fie in valoare de minim 166.000.000,00 Lei

Se vor prezenta certificate/ documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea cerintei de calificare -Bilanturile contabile pe ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012) inregistrate la organele competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si insotite de Raportul de Audit aferent fiecarui an. Pentru persoanele juridice romane raportul de audit aferent fiecarui an (2010, 2011, 2012) va fi prezentat numai de acei operatori economici care au obligatia auditarii situatiilor financiare anuale in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 si OMFP 3055/2009.
Pentru persoanele juridice straine raportul de audit pentru fiecare an (2010, 2011, 2012) va fi prezentat numai de catre acei operatori economici care au obligativitatea auditarii situatiilor financiare anuale in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertamntul este stabilit. Daca din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele in forma solicitata, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara prin prezentarea altor documente care reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare, si pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare sau orice alte documente emise de autoritatile legale competente din care sa rezulte respectarea cerintei minime privind cifra medie de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului supus procedurii de achizitie publica.
Ofertantii nerezidenti vor prezenta traducerea autorizata/legalizata in limba
romana a documentelor solicitate mai sus.

Nota 1: Persoanele juridice romane vor prezenta Certificatele/documentele edificatoare in original /copie legalizata /copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”.
Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele/documentele edificatoare in original /copie legalizata /copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul” insotite de traducere autorizata.
Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare membru al asocierii, cerinta demonstreandu-se prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Nota 3:
a) Pentru transformarea in Lei se va utiliza cursul mediu pentru anul respectiv (2010, 2011, 2012). Cursul mediu se calculeaza ca media aritmetica a ratelor medii lunare afisate pentru transformarea Euro in Lei, publicat pe site-ul www.bnr.ro (2010 - 1 Euro = 4.2099 lei, 2011 = 4.2379 lei, 2012 = 4.4560 lei).
b) Pentru alte monede decat Euro, se transforma mai intai in Euro, utilizandu-se cursurile medii pentru anii respectivi, publicate pe site-ul http://ec.europa.eu/budget/inforeuro. Pentru transformarea Euro in Lei se vor urma indicatiile de la punctul a|).
Lichiditate generala
Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2012 de minim 98%.
Ofertantul va prezenta Certificate/ documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea cerintei de calificare si anume - Bilantul contabil aferent anului 2012 inregistrat la organele competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si insotit de Raportul de Audit.(daca bilantul nu a fost depus pe anul 2012 se vor prezenta orice alte documente justificative echivalente)Pentru calcularea indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2012 se utilizeaza formula: LG = Active circulante / Datorii curente x 100
Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se demonstreaza individual de catre fiecare membru in parte.
Informatii privind asocierea - Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.
Daca o asociere de operatori economici depune o oferta comuna, atunci
situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea în considerare
a resurselor tuturor membrilor asocierii.
Nota 1: În conditiile în care ofertantul este contractant unic acesta are totusi obligatia de a prezenta Formularul nr. 17 si Formularul nr. 17/1 mentionându-se „Nu este cazul”.
Nota 2: In cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare, inainte de semnarea contractului asocierea va fi legalizata in conformitate cu prevederile articolului 44 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Informatii privind tert sustinator economic si financiar.
In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocând si sustinerea acordata de catre o alta persoana fizica/juridica (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm incheiat in forma autentica al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate. Persoana fizica/juridica ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 69 ind 1, art. 180 si ale art.181 lit. a), c1) si d) din OUG 34/2006 modificata si completata.
Capacitatea economica si financiara a asocierii poate fi sustinuta, în conformitate cu prevederile art. 186, alin. (3) din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.  
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)  
Scrisoare/declaratie bancara corespunzatoare sau orice alte documente din care sa rezulte cash-flow. 1. Formularul nr. 6; 2010 - 1 Euro = 4.2099 lei, 2011 = 4.2379 lei, 2012 = 4.4560 lei) - Formularul nr. 7 Formularele nr. 17, 17/1 Formularele nr. 1, 5, 24, 27  
III.2.3)   Capacitatea tehnica  
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate  
Declaratie privind Lista principalelor lucrari similare executate în ultimii 5 ani
(calculati anterior datei limita de depunere a ofertelor) însotita de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari si care vor contine valori, perioada si locul executiei lucrarilor, modul de îndeplinire a obligatiilor (daca au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfârsit), beneficiarii lucrarilor persoane fizice /juridice, calitatea în care a participat la îndeplinirea contractului, procentul îndeplinit de executant.
- ultimii 5 ani se raporteaza la termenul limita de depunere a ofertelor. Data finalizarii executiei lucrarilor trebuie sa se incadreze in acest interval. Se vor lua in considerare numai lucrarile executate si duse la bun sfarsit in aceasta perioada. Prin lucrari duse la bun sfarsit se intelege: lucrari receptionate partial care sunt insotite de procese verbale de receptie/lucrari receptionate insotite de proces verbal la terminarea lucrarilor/ lucrari receptionate insotite de proces verbal de receptie finala
Ofertantul trebuie sa dovedeasca executarea, in ultimii 5 ani (calculate anterior datei limita de depunere a ofertelor) de lucrari similare celor care fac obiectul prezentului contract dupa cum urmeaza:
1. Lucrari din domeniul infrastructurii de transport rutier : pasaje subterane si/ sau tuneluri care sa includa : -lucrari de devieri si/ sau protejari retele ; lucarari de modernizare si/sau constructie sistem rutier in valoare/valoare cumulata de minim 60.500.000 lei fara T.V.A, executate in baza a maxim 3 contracte
Cerinta privind experienta similara se considera indeplinita si daca „lucrarile de devieri si/ sau protejari retele „ si „ lucrarile de modernizare si/sau constructie sistem rutier” au fost executate separat/distinct de celelalte lucrari,
2. Lucrari de subtraversare de tramvai/cale ferata in valoare/valoare cumulata de minim 800.000,00 lei fara TVA, executate in baza a maxim 2 contracte;
3. Lucrari de excavatie directa prin metoda Top-Down sau orice alta metoda echivalenta/similara de excavatie in valoare/valoare cumulata minima de 1.600.000 lei fara TVA ,lucrari executate in baza a maxim 2 contracte.
4. Lucrari de executie pereti mulati in valoare/valoare cumulata minima de 20.000.000 lei fara TVA, lucrari executate in baza a maxim 2 contracte

Se vor prezenta certificate/documente edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si anume:
- certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate
contractanta ori de catre clientul privat beneficiar care sa indice valoarea,
perioada si locul executiei si sa mentioneze daca au fost efectuate in
conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la
bun sfarsit; / Proces/e verbal/e de receptie la terminarea lucrarilor, sau proces/e verbal/e de receptie partiala a lucrarilor, sau proces/e verbal/e de receptie finala prin care sa se demonstreze executarea lucrarilor prezentate.

- ultimii 5 ani se raporteaza la termenul limita de depunere a ofertelor. Data finalizarii executiei lucrarilor trebuie sa se incadreze in acest interval. Se vor lua in considerare numai lucrarile executate si duse la bun sfarsit in aceasta perioada. Prin lucrari duse la bun sfarsit se intelege: lucrari receptionate partial care sunt insotite de procese verbale de receptie/lucrari receptionate insotite de proces verbal la terminarea lucrarilor/ lucrari receptionate insotite de proces verbal de receptie finala

Documentele vor fi prezentate de catre ofertant în original/copie legalizata /copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”.
Pentru echivalenta lei/valuta se va tine cont de cursul mediu anual publicat de BNR.
- Experienta similara solicitata ca cerinta minima va fi îndeplinita conform prevederilor Ordinului ANRMAP 509/2011.
- Formularul nr. 9 si 10 va fi completat pentru fiecare contract prezentat in vederea demonstrarii experientei similare.
Cerinta nr. 2:
Declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari
Ofertantul are drept de folosinta sau dispune minim :
- statie de asfalt indeplinirea acestui contract: 1 bucata
- statie de betoane: 1 bucata
- instalatie foraj orizontal dirijat : 2 bucati
- instalatie realizare pereti mulati : 2 bucati
- excavatoare : 2 bucati
- macara : 1 bucata
- buldozer : 2 bucati
- autoincarcator : 2 bucati
- repartizator asfalt: 1 bucata
Cilindru compactor pe pneuri -1buc
Cilindru compactor lis – 1 buc
Autogudronator – 1 buc
Motocompresor -1 buc
- laborator grad 2 autorizat ISC si AFER cu profile corespunzatoare (G.T.F; M.B.M; B.Ba.Bp; A.N.C.F.D; M.D; D.) pentru lucrarile de infrastructura de transport rutier
** Nota: G.T.F – Geotehnica si teren de fundare; M.B.M – Materiale pentru betoane si mortare; B.Ba.Bp – Beton, Beton armat, beton precomprimat; A.N.C.F.D – Agregate naturale pentru lucrari de CF, drumuri; M.D – Materiale pentru drumuri; D – Drumuri.
Declaratie referitoare la efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere în ultimii 3 ani.
Nota: Aceasta declaratie nu coincide cu personalul responsabil pentru îndeplinirea contractului, personalul angajat/cadrele de conducere în ultimii 3 ani nefiind în mod obligatoriu persoanele responsabile pentru îndeplinirea contractului.
În cazul unei asocieri, aceasta cerinta se demonstreaza prin luarea în
considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.
Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului responsabil de executia lucrarilor de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant
Formularul nr. 12 completat si semnat de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.
Pentru fiecare persoana nominalizata ca personal specializat (expert cheie) propus, ofertantul va depune certificate/documente edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea urmatoarelor cerinte de calificare:

a) CV (Formularul nr. 15) completat in conformitate cu modelul prezentat, in original si semnat de catre expertul propus.
b) copii lizibile cu mentiunea „conform cu originalul” ale diplomelor obtinute, ale atestatelor si autorizarilor mentionate în Curriculum Vitae. Pentru personalul specializat (expert cheie) IV, se va prezenta legitimatia vizata in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor.
c) Personalul specializat (expertul cheie) propus trebuie sa prezinte documente justificative pentru demonstrarea experientei profesionale generale si specifice si anume:
c1) o declaratie pe propria raspundere a acesteia in original/ carnetul de munca/contract individual de munca sau documente echivalente din care sa reiasa perioadele mentionate in „Curriculum Vitae”
c2) numai ofertantului declarat pe locul I i se vor solicita documente relevante/recomandari emise de Beneficiar/Angajator pentru proiectele/contractele care demonstreaza indeplinirea criteriilor care sa sustina erxperienta specifica
Nota: nu se permite nominalizarea unui personal specializat (expert cheie) pentru doua sau mai multe pozitii
d) angajamentele de participare ale personalului specializat (experti cheie) responsabil de îndeplinirea contractului de lucrari, daca, ofertantul nu are angajate astfel de persoane – Formularul nr. 14, semnat de catre expert si de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.
3. Pentru personalul specializat (expert cheie) care este angajat al ofertantului, va fi completat Formularul nr. 13 pentru fiecare persoana propusa, formular semnat de reprezentantul legal al operatorului economic.
Nota:
Toate documentele vor fi prezentate în original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea “conform cu originalul”, însotite de traducerea autorizata/ legalizata în limba româna pentru persoanele nerezidente.
Personal specializat (expert cheie) I: Coordonator de Proiect
- Studii: diploma de cursuri absolvite in domeniul management proiect- Experienta generala in domeniul studiilor de baza absolvite , de cel putin 5 ani.
Experienta specifica trebuie demonstrata prin prezentarea dovezii participarii in cel putin un proiect/contract similar cu al achizitiei si participarii in cel putin un proiect in care a activat pe pozitia de Coordonator de Proiect sau in pozitii similare: Director Proiect/Manager Proiect
Personal specializat (expert cheie) II: Coordonator Proiect Adjunct
- Studii: diploma de cursuri absolvite in domeniul management proiect-
- Experienta generala in domeniul studiilor de baza absolvite , de cel putin 5 ani.

- Experienta specifica trebuie demonstrata prin prezentarea dovezii participarii in cel putin un proiect/contract similar cu al achizitiei si participarii in cel putin un proiect in care a activat pe pozitia de Coordonator de Proiect Adj sau in pozitie similara: Coordonator de Proiect, Director Proiect/Manager Proiect sau Adj Director Proiect/Adj Manager Proiect
Personal specializat (expert cheie) III: Responsabil cu Calitatea
- Studii: inginer licentiat
Facultate de inginerie civila; specializarea cai ferate, drumuri si poduri.

- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani.
- expertul cheie trebuie sa fi participat intr-un contract/proiect similar din domeniul infrastructurii de transport rutier - lucrari de constructie noua si/sau modernizare si/sau reabilitare si/sau largire aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau autostrazilor si/sau strazilor in localitati urbane si/sau pasaje supraterane si/sau/subterane intr-o pozitie de Responsabil control calitate/Responsabil tehnic cu calitatea/Sef laborator/ Responsabil cu asigurarea calitatii/Inginer calitate.
Personal specializat (expert cheie) IV: Responsabil tehnic cu executia (RTE) categoriile:
- - lucrari de drumuri
- lucrari de tunnel
Personal specializat (expert cheie) V: Sefi de Santier – 2 persoane
- Studii: inginer licentiat Facultatea de constructii, specializarea cai ferate, drumuri si poduri
- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani.
- Experienta specifica trebuie demonstrata prin prezentarea dovezii participarii in cel putin un proiect/contract similar cu al achizitiei si participarii in cel putin un proiect in care a activat pe pozitia de Sef Santier
Personal specializat (expert cheie) VI: Coordonator executia fundatiilor indirecte
– Studii: inginer licentiat
Facultate de inginerie civila; specializarea cai ferate, drumuri si poduri.
- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani
- experienta profesionala specifica demonstrata prin derularea unor activitati similare ca si complexitate cu prezentul contract, in cadrul a cel putin unui contract de lucrari de pereti mulati / diafragme
Personal specializat (expert cheie) VII: Inginer coordonator de sudare
– studii: inginer licentiat al unei facultati tehnice. specialitatea utilajul si tehnica sudarii
Experienta specifica trebuie demonstrata prin prezentarea dovezii participarii in cel putin un proiect/contract similar cu al achizitiei si participarii in cel putin un proiect in care a activat pe pozitia de inginer coordonator de sudare
Personal specializat (expert cheie) VIII: Coordonator instalatii electrice curenti slabi
- Studii: inginer electrician licentiat al unei facultati de inginerie electrica
- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani
- Experienta profesionala specifica demonstrata prin ocuparea unei pozitii similare in cadrul a cel putin unui contract de lucrari constructii similar
Personal specializat (expert cheie) IX: Specialist sisteme si instalatii semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu
- Studii: inginer electrician licentiat al unei facultati de inginerie electrica
- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani
- Experienta profesionala specifica demonstrata prin derularea unor activitati similare in cadrul a cel putin unui contract de lucrari similar ca si complexitate cu prezentul contract.
Personal specializat (expert cheie) X: Ingineri instalatii electrice autorizati grad IIIB sau IVB (conform Ordinului nr.90/2009 al presedintelui A.N.R. in Domeniul Energiei privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea electricienilor care proiecteaza, executa, verifica si exploateaza instalatii electrice din sistemul electroenergetic) pentru curenti de medie tensiune.
- Studii : inginer licentiat al unei Facultati de inginerie electrica sau inginerie energetica cu specializarea sisteme electrice sau ingineria sistemelor electroenergetice
- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani.
- expertul cheie trebuie sa fi participat intr-un contract /proiect intr-o pozitie de Inginer instalatii electrice autorizat grad IIIB sau IVB
Personal specializat (expert cheie) XI: Inginer lucru in subteran – inginier minier
- Studii tehnice superioare cu specializare inginer minier
- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani
- Experienta profesionala specifica demonstrata prin ocuparea unei pozitii similare in cadrul a cel putin unui contract de lucrari constructii similar
Personal specializat (expert cheie) XII: Coordonator lucrari topografice
- Studii: inginer topometrist licentiat facultate de geodezie
- Experienta generala in domeniul studiilor de cel putin 5 ani
- Experienta profesionala specifica demonstrata prin ocuparea unei pozitii similare in cadrul a cel putin unui contract de lucrari constructii similar.
Declaratie de disponibilitate a ofertantului cu privire la persoanele
responsabile pentru îndeplinirea contractului de lucrari.
Ofertantul va prezenta o declaratie de disponibilitate prin care reprezentantul legal al acestuia declara ca persoana propusa este este capabila si va lucra pentru perioada (perioadele) prevazuta pe pozitia pentru care a fost propus în contract în situatia în care aceasta oferta este câstigatoare.
Va fi prezentata cate o declaratie pentru fiecare specialist (expert cheie) propus.
Înlocuirea acestor persoane, daca este cazul, se va face numai cu acordul prealabil al AC. Acordul Autoritatii contractante pentru modificarea
propusa va fi conditionat de prezentarea de catre ofertant a documentelor
care sa ateste ca pregatirea profesionala a persoanelor propuse este
echivalenta cu cea a celor înlocuite, care a stat la baza evaluarii ofertelor si
ca persoanele propuse au pregatirea si experienta necesare si detin
atestatele specificate, valabile la data înlocuirii.
In cazul ofertantului declarat câstigator autoritatea contractanta solicita ca pentru derularea contractului de achizitie publica acesta sa încheie contract/contracte individuale de munca cu expertul/expertii propusi.

Declaratie/angajament pe propria raspundere: in cazul in care ofertantul este declarat castigator va face dovada inainte de semnarea contractului prin prezentarea graficului privind activitatile si timpul necesar, ca expertii ofertati, chiar daca sunt implicati în alte proiecte/contracte, pot aloca timpul si resursele necesare ducerii la îndeplinire a contractului în cauza
INFORMATII PRIVIND SUBCONTRACTANTII
În cazul în care ofertantul va subcontracta o parte din contract, acesta are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze, procentul pe care-l realizeaza precum si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.

Ofertantul va prezenta Formularul nr. 16 si întelegerile preliminare de subcontractare.
Nota 1: Cerintele privind situatia personala a ofertantului, capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, capacitatea economica si financiara, standarde privind asigurarea calitatii si standarde privind protectia mediului nu pot fi indeplinite prin intermediul unui sau unor subcontractori.
Nota 2: Cerintele privind capacitatea profesionala se iau in considerare numai pentru partea de implicare a subcontractantului.
Nota 3:
a) Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, pentru încheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor încheiate între viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie în concordanta cu oferta si se vor constitui în anexe la contractul de achizitie publica.
b) Raspunderea contractantului în ceea ce priveste modul de îndeplinire a contractului de achizitie publica nu este diminuata în cazul în care o parte/parti din contract sunt îndeplinite de subcontractanti.
c) Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a înlocui
subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante,
iar eventuala înlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea
propunerii tehnice si financiare initiale.
d) Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se iau în
considerare numai pentru partea lor de implicare în contractul care urmeaza
sa fie îndeplinit, daca sunt prezentate documente relevante în acest sens
Informatii privind tert sustinator tehnic si profesional.
În cazul în care ofertantul îsi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocând si sustinerea acordata de catre o alta persoana fizica/juridica (conform art. 190 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm în forma autentica al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract. Persoana fizica/juridica ce asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle în situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 69 ind. 1, art. 180 si ale art.181 lit. a), c1) si d) din OUG 34/2006, aprobata cu modificari si completari ulterioare.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala a operatorului economic poate fi sustinuta în conformitate cu art. 190 alin. (3) din O.U.G. nr. 34/2006 modificata si completata.
STANDARDE PRIVIND ASIGURAREA CALITATII Ofertantul va demonstra ca respecta standardele de asigurare a calitatii, respectiv detine certificare ISO 9001:2008 sau echivalent în domeniul aferent obiectului prezentului contract.
Va/vor fi prezentat/e certificat/e emise de organisme independente nationale sau internationale care atesta respectarea standardelor de asigurare a calitatii, respectiv ISO 9001:2008 sau echivalente, valabile la data limita de depunere a ofertelor, in copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”, semnate de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.
In cazul in care operatorul economic nu detine un certificat de calitate asa cum este solicitat, acesta poate prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii. Se va accepta si ofertantul care dovedeste ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea.
În conformitate cu principiul recunoasterii reciproce, vor fi acceptate certificate echivalente emise de organisme stabilite în alte state ale UE.
În cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie îndeplinita de fiecare asociat în
parte, fiecare membru va prezenta certificarea pentru partea din contract pe care o realizeaza.
Nota: Cerinta privind certificarea ISO 9001:2008 sau echivalent nu poate fi indeplinita prin intermediul tertului sustinator.
STANDARDE PRIVIND PROTECTIA MEDIULUI Ofertantul va demonstra ca respecta standardele de protectie a mediului, respectiv detine certificare ISO 14001:2005 sau echivalent în domeniul aferent obiectului prezentului contract.
Va/vor fi prezentat/e certificat/e emise de organisme independente nationale sau internationale care atesta respectarea standardelor de protectie a mediului, respectiv ISO 14001:2005 sau echivalente, valabile la data limita de depunere a ofertelor , in copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”.
In cazul in care operatorul economic nu detine un certificat de respectare a standardelor privind protectia mediului asa cum este solicitat, acesta poate prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al protectiei mediului. Se va accepta si ofertantul care dovedeste ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea.
În conformitate cu principiul recunoasterii reciproce, vor fi acceptate certificate echivalente emise de organisme stabilite în alte state ale UE.
În cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie îndeplinita de fiecare asociat în
parte, fiecare membru va prezenta certificarea pentru partea din contract pe care o realizeaza.
Nota: Cerinta privind certificarea ISO 14001:2005 sau echivalent nu poate fi indeplinita prin intermediul tertului sustinator.  
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)  
Formularul nr. 8 Formularul nr. 9, Formularul nr. 10 Formularele nr. 29, 29/1 Formularul nr. 11 Formularul nr. 12, 13, 14, 15 (CV) - - - - - - - - - - - - Formular 11 Formularele nr. 16, nr. 5 Formularul nr. 25, 1, 5, 27. ISO 9001:2008 sau echivalent. ISO 14001:2005 sau echivalent  
III.2.4)   Contracte rezervate  

Nu  

III.3)   Conditii specifice pentru contractele de servicii  
III.3.1)   Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii  

Nu  

III.3.2)   Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective  
Nu  
SECTIUNEA IV: PROCEDURA  
IV.1)   Tipul procedurii  
IV.1.1)   Tipul procedurii  
Licitatie deschisa  
IV.2)   Criterii de atribuire  
IV.2.1)   Criterii de atribuire  

Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic  in ceea ce priveste:  
   - criteriile mentionate in continuare  


Criterii  Pondere  Punctaj maxim      
1.  Pretul ofertei  80 %  80    
Descriere: Componenta financiara  
2.  Propunerea tehnica Perioada garantiei oferita lucrarii  20 %  20    
Descriere: Perioada minima acceptata de autoritatea contractanta este de12 luni calendaristice iar perioada maxima este de 120 de luni calendaristice. Vor fi respinse ca neconforme ofertele aflate sub perioada minima acceptata de autoritatea contractanta si nu vor fi punctate suplimentar ofertele care depasesc perioada maxima acceptata de autoritatea contractanta.Unitatea de masura pentru Perioada garantiei oferita lucrarii este : luna calendaristica.  

Punctaj maxim componenta tehnica: 20  Pondere componenta tehnica: 20 %  

IV.2.2)   Se va organiza o licitatie electronica  
Nu  
IV.3)   Informatii administrative  
IV.3.1)   Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta  
IV.3.2)   Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract  
Nu  
IV.3.3)   Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)  

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 04.07.2013 16:00  

Documente de plata:  NU  

IV.3.4)   Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare  
05.07.2013 16:00  
IV.3.5)   Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati  
IV.3.6)   Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare  

Romana  

Moneda in care se transmite oferta de pret: RON  
IV.3.7)   Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta  
90  zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)  
IV.3.8)   Conditii de deschidere a ofertelor  
Data:  08.07.2013 18:00  
Locul: In SEAP  
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor:  nu  
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE  
VI.1)   Contractul este periodic  
Nu  
VI.2)   Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare  
Da  
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Programului Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 „Îmbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale”, Domeniul Major de Interventie 2.1 „Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi urbane – inclusiv constructia / reabilitarea soselelor de centura  
Tip de finantare:  Program / Proiect
Program / Proiect:  Programul Operational Regional - POR  
VI.3)   Alte informatii  
- Daca doua sau mai multe oferte avand acelasi punctaj total sunt clasate pe primul loc, va fi declarata castigatoare oferta cu pretul cel mai mic. - Daca doua sau mai multe oferte avand acelasi punctaj total si acelasi punctaj pentru fiecare factor de evaluare sunt clasate pe primul loc, atunci, pentru desemnarea ofertantului castigator, autoritatea contractanta va solicita acestora prin clarificare in SEAP, o noua propunere financiara. Noua propunere financiara nu va influenta în niciun caz propunerea tehnica, aceasta ramânând neschimbata. Oferta declarata castigatoare va fi cea cu pretul cel mai scazut.  
VI.4)   Cai de atac  
VI.4.1)   Organism competent pentru caile de atac  

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor  
Adresa postala:  Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  030084 ,  Romania , Tel.  +40 213104641 , Email:  office@cnsc.ro , Fax:  +40 213104642 / +40 218900745 , Adresa internet (URL):  http://www.cnsc.ro  

Organism competent pentru procedurile de mediere  
VI.4.2)   Utilizarea cailor de atac  
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac  
Conform art.256^2 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare  
VI.4.3)   Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac  

Directia Proceduri Achizitie  
Adresa postala:  Splaiul Independentei, nr. 291-293, sector 6 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  060042 ,  Romania , Tel.  +40 213055530 , Fax:  +40 213055587  

VI.5)   Data expedierii prezentului anunt  
23.05.2013 15:08

 




Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO


Încep lucrările la pasajul subteran de la Piața Sudului. Timpul de așteptare în trafic scade cu 74%

Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat, astăzi, contractul pentru execuția lucrărilor la pasajul subteran de la Piața Sudului. Edilul-șef a anunțat că odată cu semnarea contractului se va face și organizarea de șantier premergătoare începerii lucrărilor. Pasajul Piața Sudului va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, va închide inelul principal de circulaţie al Capitalei şi va duce la descongestionarea traficului rutier în intersecţia de la Piaţa Sudului. Astfel, se estimează că la finalizarea lucrării timpul de așteptare în trafic se va reduce cu 74%. Lucrarea va fi realizată cu finanțare europeană.

"Obiectivul acestei lucrări vizează fluidizarea traficului și rezolvarea problemelor legate de cozile formate la semafor. După ce vom termina pasajul de la Piața Sudului și pe cel de la Mihai Bravu timpul de așteptare în trafic se va reduce cu 74%. Dacă acum se stă în coloană și 45 de minute, după terminarea acestor lucrări se va sta doar 7 minute", a declarat primarul general, Sorin Oprescu.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei. Perioada de execuţie a lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere. Contractul se înscrie într-un proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 "Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale".

Contractul pentru execuția lucrărilor a fost atribuit companiei italiene Astaldi, aceeași firmă care realizează acum și lucrările de la Pasajul Mihai Bravu.

http://www.b365.ro/incep-lucrarile-la-p...07569.html

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use