Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Știri, noutăți, evenimente și discuții diverse

1713 posts, 371938 views
 
Go to page:  1  ... 109 110 111 112 113 114 115  ... 123
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces misterr

Scandal uriaş în jurul unui nou proiect imobiliar. Parcul din Capitală care ar putea dispărea





Ceea ce ar putea fi unul dintre cele mai scumpe proiecte imobiliare din București începe cu un mare scandal.

Consilierii generali ai Capitalei, au aprobat construcția a trei blocuri, în apropierea Palatului Victoria, în Parcul Filipescu. Domeniul ar trebui să rămână spațiu verde, spun activiștii, care susțin că vor merge în instanță. De cealaltă parte, arhitectul-șef al Capitalei insistă că proiectul este legal și benefic pentru oraș.

Terenul, cu o suprafață de 4.200 de mp, se află la mică distanță de Piața Victoriei, într-una dintre cele mai valoroase zone ale Capitalei. Face parte din Parcul Filipescu, unde în 1915 a fost construită vila Filipescu-Brâncoveanu, monument istoric și una dintre clădirile neoromânești reprezentative ale Bucureștiului. Terenul din jur a fost amenajat ca o grădina pentru conac.

Pe acest teren sunt momentan șapte astfel de construcții joase, magazii în mare parte și o centrală. Proiectul prevede ca acestea să fie dărâmate și apoi să fie construite trei blocuri cu patru etaje, care ar ocupa jumătate din suprafața totală a terenului.

Proiectul a trecut cu majoritate de voturi în consiliul general al Capitalei. Consilierii PNL și USR însă, au votat împotrivă.

Stelian Bujduveanu, consilier PNL: „Considerăm că nu este oportun să se facă derogări de la actualul regulament de urbanism pentru acea zonă, indiferent ce se dorește a se face acolo. E cam ultima zonă verde din domeniul privat al statului.”

Alexandru Gâdiuță, USR: „Consider că acest proiect este nociv pentru dezvoltarea urbanistică a Bucureștiului. Edificiul propus nu se încadrează sub nicio formă cu specificul acestei zone. Nici nu respectă regimul de înălțime. Din punctul meu de vedere, există dubii mari cu privire la legalitatea actelor care au stat la baza acestui PUZ.”

Mai mulți activiști de mediu susțin chiar că proiectul ar fi ilegal și că vor ajunge în instanță.

Nicușor Dan, Salvați Bucureștiul: „Acest teren de care vorbim e acesta. După cum vedeți pe această planșă a PUZ-ului scrie foarte clar: spațiu verde amenajat. Conform legii mediului, acest spațiu trebuie să rămână în continuare spațiu verde. Și tot acest parc este parc din monumentul istoric, adică este imobilul, împreună cu parcul.”

Domeniul a fost dezmembrat acum patru ani de Rapps. O parte a fost vândută dezvoltatorului care vrea să ridice blocuri.

Ștefan Dumitrașcu, arhitectul-șef al Capitalei: „Acest proiect este legal și benefic pentru oraș.  Vine să aducă un plus într-o zonă care a suferit în ultimii 30 de ani o degradare continuă. Orașul nu poate sta pe loc, nu poate să rămână înghețat. Creșterea urbanistică și economică este singura șansă de salvare a capitalei noastre. Nu putem rămâne în urmă.”

Dezvoltatorul care a obținut toate avizele, inclusiv pe cele de la Ministerul Culturii și Agenția pentru Protecția Mediului, susține că terenul nu este spațiu verde.

Consiliul General a mai aprobat un proiect similar, tot pe un spațiu verde din cartierul Primăverii. Și acolo va fi ridicat un bloc.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces andrei11

Acolo nu a fost parc niciodată. E o curte privată.
Poate în acte e parc, dar nu  te poți plimba prin el !

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces subway guru

Chiar acum vad ca CTP-ul zice cam ca mine cu <botezurile>...

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces 1689

Toata zona aia a fost ireversibil distrusa arhitectonic din ‘89 incoace.

Era o adevarata colectie de cladiri deosebite, dar - incepind cu “renovarea” celor afectate la Revolutie, prin ‘90-‘91 - au inceput intii sa apara (timid) placarile exterioare cu gresie verde, dupa care s-a dezlantuit festivalul Termopanului pe din ce in ce mai multe niveluri.

Pangratti, Zambaccian, Popa Savu - erau un muzeu de arhitectura urbana in aer liber. Astazi te simti aproape ca in Pipera - doar la o scara o idee mai mica.

Acelasi macel s-a intimplat si in Cotroceni.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces misterr

Raport Greenpeace România: Capitala, pe locul 2 din 14 într-un clasament european pe domeniul transportului public





Bucureștiul ocupă locul 2 din 14 într-un clasament european pe segmentul transportului public, datorită tarifelor scăzute la biletele de călătorie, dar și ca urmare a densității stațiilor, arată concluziile raportului "Mobilitate durabilă în București. O evaluare bazată pe indicatori", întocmit de Greenpeace România.

Cu toate acestea, realizatorii cercetării susţin că municipalităţii îi lipseşte un sistem integrat de achiziţii de bilete, cum ar fi un card unic de transport public care să poată fi reîncărcat şi utilizat pentru toate tipurile de moduri de transport public.

„Locul doi ocupat de Bucureşti în domeniul tematic al transportului public este rezultatul preţurilor atractive şi al reţelei practice pentru utilizatori. Experienţa arată că atragerea oamenilor spre utilizarea transportul public şi menţinerea participării la transportul public depinde de diverşi factori precum tariful, acoperirea, frecvenţa, confortul şi fiabilitatea (…) Preţurile biletelor sunt foarte rezonabile la 2,8 lei (ceea ce este egal cu 0,59 eurocenţi) pentru o călătorie pe liniile urbane şi preorăşeneşti (care cuprinde două bilete a câte 1,3 lei, respectiv 1,5 lei). Acest tarif este rezonabil, chiar şi dacă este ajustat ca pondere la cheltuielile pentru alimentaţia zilnică în Bucureşti. Cu toate acestea, pasagerii trebuie să cumpere în mod regulat mai multe bilete atunci când folosesc transportul în comun. Astfel, deşi Bucureştiul se află pe locul 2, îi lipseşte integrarea diferitelor tipuri de sisteme de transport public (autobuz, metrou, urban şi suburban). Pe de o parte, lipsesc staţiile intermodale, care combină diferite moduri de transport în comun, care sunt furnizate atât de operatori publici, cât şi de cei privaţi; pe de altă parte, oraşul nu oferă un sistem integrat de achiziţie a biletelor. În acest sens, atractivitatea transportului public poate fi crescută”, se menţionează în raport.

Potrivit cercetării, cele mai bune practici pot fi găsite în Madrid, unde proprietatea publică Compania Municipală de Transport oferă o aplicaţie pentru dispozitive mobile, cunoscută sub numele de „MaaS Madrid”, care oferă informaţii combinate ale transportului public cu noi servicii complementare de mijloace de transport utilizate în comun. „Acesta aduce toţi furnizorii de servicii de mobilitate din Madrid într-un singur instrument, oferind astfel utilizatorilor un punct de contact pentru călătoriile cu mai multe mijloace de transport în comun”, notează sursa citată.

În ceea ce priveşte managementul mobilităţii, raportul Greenpeace relevă faptul că Londra, Copenhaga şi Amsterdam se clasează cel mai bine datorită combinaţiei de taxe ridicate pe oră pentru parcare, sistemelor accesibile de utilizare în comun a bicicletelor, a disponibilităţii aplicaţiilor de electro-mobilitate pentru smartphone-uri şi schemelor de taxare a congestionării.

Pe de altă parte, Budapesta, Roma şi Bucureşti se află în partea inferioară a clasamentului din cauza cotei mari de vehicule motorizate personale, a costurilor reduse de parcare pe oră, a puţinelor opţiuni de mobilitate, precum şi a indicilor mari de congestionare.

În acest sens, datele centralizate arată că Roma, cu cea mai accesibilă parcare, are cea mai mare pondere a călătoriilor motorizate, urmată de Bucureşti cu o pondere a călătoriilor motorizate de 48%. Totodată, Berlin, Bruxelles şi Viena, cu o accesibilitate similară a parcării, au o pondere mai scăzută a modurilor de transport cu motor decât Bucureşti.

„În aceste oraşe, acest lucru rezultă din cote mai mari de deplasări pe jos şi cu bicicleta, acestea fiind încurajate de o infrastructură mai sigură şi mai densă pentru mobilitatea activă. Oraşe precum Copenhaga, Amsterdam, Zurich şi Paris oferă un număr relativ ridicat de biciclete utilizate la comun şi au, simultan, cote relativ reduse ale călătoriilor cu vehicule cu motor datorită dezvoltării unei infrastructuri pentru biciclete ameliorate şi sigure”, reiese din concluziile studiului de specialitate, potrivit Agerpres.

Raportul Greenpeace România descrie metodologia utilizată de Institutul Wuppertal în elaborarea Clasamentului oraşelor din 2018, care a măsurat şi a evaluat performanţa în domeniul mobilităţii durabile în 13 capitale europene.

Documentul de specialitate reprezintă o completare la clasamentul oraşelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă (Raportul „Living. Moving. Breathing”, realizat de Institutul Wuppertal) în care au fost analizate oraşe europene, precum Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zurich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta şi Madrid.

Bucureştiul a fost comparat cu celelalte oraşe în ceea ce priveşte transportul public, siguranţa rutieră, calitatea aerului, managementul mobilităţii şi mobilitatea activă, iar în ansamblu Capitala s-a clasat pe locul 13 din cele 14 oraşe, pe baza punctajului obţinut pentru fiecare indicator.

 




Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Puss in Boots

Noroc ca la pret suntem "competitivi" :)

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces subway guru

Incep sa se surpe musuroaiele municipale:
https://www.g4media.ro/incep-sa-dispara ... ipale.html

Opt companii înființate de Primăria București la inițiativa Gabrielei Firea se desființează și vor fi absorbite de alte cinci firme ale Municipalităţii, conform unor proiecte de hotărâre citate de Agerpres.
Cele mai multe dintre companiile care dispar s-au remarcat doar prin cheltuieli salariale exorbitante cu clientela de partid și au zero rezultate palpabile.

Astfel, dispar următoarele companii:

Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti S.A.
Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti S.A. Cele două vor fi absorbite de – Compania Municipală Managementul Traficului Bucureşti S.A.

Compania Municipală Protecţie Civilă şi Voluntariat Bucureşti S.A.
Compania Municipală Pază şi Securitate Bucureşti S.A.. Ambele vor fi absorbite de Compania Municipală Medicală Bucureşti S.A.
Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde Bucureşti S.A., care va fi absorbită de Compania Municipală Parcuri şi Grădini Bucureşti S.A.

Compania Municipală Consolidări, care va fi absorbită de Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti S.A

Compania Municipală Turistica Bucureşti S.A.
Compania Municipală Agrement Bucureşti S.A.. Ambele vor fi absorbite de Compania Municipală Publicitate şi Afişaj Bucureşti S.A

În baza proiectelor, în fiecare caz, se aprobă contractarea unei societăţi specializate în vedere întocmirii proiectului de fuziune, iar cheltuielile urmează să fie suportate de către societatea absorbantă. Totodată, societăţile respective vor convoca de urgenţă adunările generale ale acţionarilor pentru dezbaterea şi aprobarea fuziunii, potrivit Agerpres.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces TibiV

RIP...
:popa:

(emoticonul asta isi dovedeste utilitatea...  :lol:  )

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Cristi N

BREAKING Centrul Bucureștiului, închis pentru mașini în week-end. Din 22 mai, zone întinse din Capitală devin pietonale la final de săptămână

Primăria Generală a Municipiului București a decis joi înfiintarea mai multor zone de promenada in centrul Bucurestiului. Masura va fi implementata incepand de vineri, 22 mai. Din acel moment, circulația mașinilor va fi interzisă în week-end-uri în următoarele zone:

Zonele pietonale instituite la sfarsit de saptamana in Bucuresti

• Zona 1 – strada Polona (de la bd. Dacia) – strada A.D. Xenopol – strada Dionise Lupu – strada C.A. Rosetti – strada J.L. Calderon (de la strada C.A. Rosetti) – strada I.L. Caragiale – strada Icoanei – strada A. Vlaicu.

• Zona 2 – Calea Victoriei (de la bd Regina Elisabeta) – strada Eforie – strada Domnita Anastasia – strada ing. A Saligny – Splaiul Independentei.

• Zona 3 – bd Eroilor – Eroii Sanitari – piata Operei – strada Dr. J. Lister – strada Dr. Gr. Romniceanu.

• Zona 4 – strada E. Quinet (de la strada Academiei) – strada Biserica Enei

• Zona 5 – bulevardul Dacia – bulevardul N. Balcescu – strada G. Enescu – Calea Victoriei.

• Zona 6 – strada G. Enescu – N. Golescu – Calea Victoriei – strada C.A. Rosetti – bulevardul N. Balcescu.

• Zona 7 – bulevardul Unirii (intre Piata Constitutiei si locala de vest a pietei Unirii).

Proiectul a fost inițiat de ONG-ul ARCEN, cunoscut pentru inițiativele legate de îmbunătățirea calității vieții, care a propus în această săptămână Primăriei Capitalei un proiect pentru lărgirea spațiilor de recreere prin pietonalizarea străzilor din apropierea parcurilor și a grădinilor publice pe durata weekend-urilor. Citește aici mai multe detalii despre proiectul ARCEN

Gabriela Firea a declarat, potrivit unui comunicat de presă, că “odata cu trecerea de la starea de urgenta la starea de alerta, si avand in vedere restrictiile de functionare a spatiilor de alimentatie publica si de divertismnt impuse de pandemia de coronavirus, bucurestenii vor dori cu siguranta sa se plimbe mai mult prin oras si, pentru a incuraja atat miscarea in aer liber, cat si mijloacele de transport alternativ, am decis sa instituim, in weekenduri, pe anumite artere din centrul orasului, zone pietonale, de promenada, unde circulatia masinilor sa fie interzisa”.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces 1689

Vai, ce idilic...Intoarcerea la o alta - noua - viata.

Prevad si niste spectacole artistice “ad-hoc” cu audienta in limitele distantarii sociale, terase intinse peste strazi ca sa permita renasterea turismului urban - tot pachetul, bineinteles cu bani de la Primarie.


Sa redam orasul cetatenilor.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Cristi N

Mi se pare o idee foarte buna si ma mir ca a acceptat asa ceva. Orice spatiu in aer liber pietonal in plus eu zic ca merita apreciat, daca treaba o sa tina si dupa ce se calmeaza treaba cu virusul ar fi excelent.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces cris_m

Sa nu uitam ca ne pun cutitul in coasta si cei de la Uniune pentru poluare... Deci, e posibil si din cauza asta sa fi acceptat.

 


Go to page:  1  ... 109 110 111 112 113 114 115  ... 123
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418811 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use