Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Știri, noutăți, evenimente și discuții diverse

1713 posts, 371960 views
 
Go to page:  1  ... 99 100 101 102 103 104 105  ... 123
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces misterr

ANALIZA Taxa pentru intrare in centrul Bucurestiului: Cat de fezabila e propunerea Primariei, cand se poate implementa si cum au procedat Londra si Milano






Primaria Capitalei ia in calcul o taxa de acces auto in zona centrala pentru a reduce poluarea. In propunerea Primariei nu se specifica valoarea taxei, daca va fi pentru toate masinile sau in functie de norma de poluare, si cand se va aplica. Desi masura este una buna, aplicata pana acum de Londra si Milano, e dificil de implementat pana cand Bucurestiul nu va avea o Sosea de Centura, care sa elimine traficul de tranzit, un transport in comun viabil care sa ofere o alternativa la masina personala, inclusiv pentru navetistii din Ilfov, parcari park&ride si piste pentru biciclete.

Propunerea de taxare e mentionata in Planul Integrat de Calitate a Aerului, aflat in dezbatere publica pe site-ul municipalitatii.

Planul Integrat de Calitate a Aerului, care urmeaza sa fie supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti, propune mai multe masuri pentru imbunatatirea transportului public si mijloace alternative de transport, insa nu exista un orizont de timp bine stabilit pentru implementarea lor:

- achizitia a 400 de autobuze noi Euro 6, a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie si a 42 de autobuze electrice. Pana acum, Primaria Capitalei a reusit sa lanseze doar licitatia pentru achizitia celor 400 de autozbuze, acum fiind in analiza ofertele depuse. Dupa anuntarea castigatorului, urmeaza perioada de contestatii, care poate dura un an, iar apoi livrarea autobuzelor, care se va face etapizat, in decurs de 1-2 ani.

- crearea de benzi unice dedicate transportului public si vehiculelelor de interventie, in acest sens luandu-se in calcul realizarea a 8.4 km de banda unica. Pana acum, in mandatul Gabrielei Firei s-a realizat doar un culoar unic pentru tramvaiul 21, intre capatul de pe Soseaua Colentina si bd. Carol. Prin implementarea proiectului viteza de deplasare a tramvaiului s-a dublat. Astfel, daca inainte faceai 50-60 de minute de la un capat la altul, acum faci jumatate din timp, proiectul demonstrandu-si eficienta. Din pacate, aceasta a fost singura banda unica implementata de actuala administratie. Chiar daca vom avea autobuze si tramvaie noi, iar acestea stau blocate in trafic, transportul public nu va deveni atragator pentru calatori.

- modernizarea infrastructurii de transport. Actuala administratie promite va depune proiecte in valoare de 200 de milioane de euro pentru finantare din fonduri europene sau nationale in vederea imbunatatirii transportului public de calatori in regiunea Bucuresti-Ilfov. Printre aceste proiecte se numara, pe langa innoirea parcului autor RATB, modernizarea a 100 de tramvaie, reabilitarea si modernizarea depourilor si integrarea tarifara a tuturor mijloacelor de transport in comun care circula in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov. Este bine cunoscut faptul ca o buna parte din cei care locuiesc in Ilfov vin cu masina personala in Bucuresti la munca, generand o parte din traficul de la orele de varf. Multi aleg masina personala deoarece nu au cu ce ajunge la munca, in zona neexistand transport public, doar celebrele microbuze cu conditii de transport inumane. Solutia este ca municipalitatea sa creeze o retea viabila de transport public in regiunea Bucuresti-Ilfov, dar si sa construiasca acele parcari park&ride unde navetistii sa-si lase masina si sa foloseasca transpottul public spre centrul capitalei.


Reprezentantii municipalitatii spun ca in prima etapa METROREX va construi o statie intermodala la noua statie de metrou Straulesti de pe Magistrala 4 si ulterior Primaria  va construi 3 statii intermodale: la Pantelimon Vergului (la noul terminal intermodal de la capatul tramvaielor 14 si 55), la Prelungirea Ghencea Domnesti (la viitorul terminal intermodal de pe DNCB Domnesti), pe Sos. Berceni (la statia de metrou Dimitrie Leonida). Parcarea de la capatul Soselei Pantelimon este anuntata inca din 2012, dar lucrarile nu au inceput nici pana acum.

- introducere tuturor intersectiilor din Municipiul Bucuresti in sistemul inteligent de management al traficului. In  acest moment sunt 213 intersetii integrate in sistem, iar pana in vara lui 2019 vor fi introduse toate cele 435 de intersectii, promit reprezentantii municipalitatii. In plus, se doreste utilizarea sistemului de semaforizare inteligenta in vederea restrictionarii si redistribuirii accesului in/din perimetrul delimitat in interiorul zonei centrale.

"In cadrul acestei masuri vor fi semaforizate inteligent intr-o prima etapa 59 de intersectii situate pe urmatoarele artere: Sos. Colentina, Bd. Camil Ressu, Bd. Theodor Pallady, Calea 13 Septembrie, Prelungirea Ghencea, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Giurgiului, urmand ca sistemul sa fie extins pentru inca 101 de intersectii", se arata in PICA.


- realizarea de piste pentru biciclete, crearea de statii de inchiriere pentru biciclisti si parcari pe traseele nou create.  "In perioada urmatoare se vor finaliza cateva studii de fezabilitate pentru realizarea acestor piste, iar in martie va fi demarat proiectul comun cu Ministerul Mediului, in valoare de 10 milioane de euro, pentru realizarea a 100 km de  piste pentru biciclete in Capitala. Aceste trasee vor avea continuitate, astfel incat bicicleta  sa devina un mijloc de transport, nu doar de recreere. Reamintim ca in cadrul proiectului "Biciclisti in Bucuresti", Municipalitatea a acordat un numar de 30 de mii de vouchere in valoare de 500 de lei pentru achizitionarea de biciclete", se arata intr-un comunicat emis recent de Primaria Capitalei. Reamintim ca Bucurestiul are in acest moment 7km de piste pentru biciclete, iar Primaria Capitalei trebuia sa realizeze cei 100 de km cu bani de la Ministerul Mediului inca din 2014, dar nu s-a facut nimic.

- introducerea regimului obligatoriu de plata a parcarilor de utilitate publica generala, coroborat cu aplicarea de sanctiuni pentru stationarea neregulamentara si stabilirea unui necesar optim de locuri de parcare permise intr-un perimetru delimitat in interiorul zonei centrale (35.000 locuri de parcare). In prezent, parcarea on street este 1,5 lei/ora, un pret modic, iar trotuarele si prima banda este ocupata in mod frecvent de masini parcate neregulamentar. Uneori chiar accesul in parcarea subterana de la Universitate este blocat de masini parcate neregulamentar. Pana acum autoritatile nu au facut nimic pentru a rezolva aceasta problema, mai mult, au scos masura de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, astfel ca sunt maisni parcate pe trecerea de pietoni, pe linia de tramvai, in statiile RATB etc.

-  introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care sa lege zonele de interes administrativ-institutionale din centrul Capitalei (primarii de sector, PMB, ministere, Palatul Parlamentului, statii de metrou, parcari subterane si administratii financiare).

- modernizarea si extinderea acolo unde este posibil a arterelorde circulatie ce va permite cresterea vitezei medii de deplasare

"Aceasta masura se refera la  reabilitarea stradala  a  93 de km pe artere principale, secundare si intersectii pe tot cuprinsul capitalei, masura avand efect in reducerea emisiilor in suspensie si uzura carosabilului, cauciucurilor si franelor, precum si pentru reducerea emisiilor din gazele de esapament datorita cresterii vitezei medii de deplasare.  Continuarea implementarii proiectelor de gestionare a traficului si mobilitatii urbane (Master Plan General pentru Transport Urban si Master Plan de Mobilitate Urbana) cu rol in cresterea vitezei medii de deplasare la nivelul intregii infrastructuri de strazi principale: inchiderea inelului median de circulatie la zona nord/autostrada urbana (situat intre Lacul Morii si Sos. Colentina), penetratia Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti Pitesti (in derulare Pasaj Ciurel), penetratia Prelungirea Ghencea - Domnesti, strapungerea Bd.Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus, strapungerea  1Mai (Cartier Drumul  Taberei,  intre  Bd-ul 1Mai si Drumul Sarii), supralargirea Fabrica de Glucoza, supralargirea si strapungerea Strazii Avionului, supralargire Sos Bucuresti Magurele, largirea la 4 benzi  a  centurii  rutiere  a Municipiului  Bucuresti  Sud si proiectarea si executia Autostrazii de Centura Bucuresti km 0+000 - km 100+900", se arata in PICA.

PICA mai propune pentru reducerea poluarii si alte masuri care nu au legatura cu traficul ci cu celalalt mare poluator : sistemul de incalzire al orasului. Aici se propunecontinuarea modernizarii centralelor termice de cvartal(Radet va moderniza 11 centrale termice de cvartal), dar si dotarea acestora cu cazane cu arzatoare cu emisii reduse de poluanti si eficientizarea consumului de energie termica prin reabilitarea retelelor de distributie primara si secundara a energiei termice. Astfel, se urmareste reabilitarea tuturor magistralelor de distributie primara a energiei termice (205,7km). O alta masura in acest domeniu este continuarea programului de reabilitare termica a cladirilor.

Referitor la Spatiile verzi, se au in vedere masuri precum conservarea, ameliorarea si extinderea spatiilor verzi publice sau extinderea suprafetelor de spatii verzi prin renaturarea unor terenuri supuse eroziunii eoliene.


Londra

Londra a introdus taxa de congestie in februarie 2003, pentru masinile care intra in centrul orasului. Initial, aceasta era de 5 lire pe zi, in 2005 a ajuns la 8 lire, in 2011 la 10 lire, iar in prezent este 11,5 lire/zi. Taxa a fost implementata pentru a reduce poluarea si pentru a straange fonduri pentru investitii in transportul public.
La intrarea in zona centrala sunt indicatoare rutiere care arata ca te afli intr-o zona unde taxa de congestie trebuie platita.

Taxa de congestie se plateste in intervalul orar 07.00-18.00, in zile lucratoare. Plata se poate face online sau prin SMS, in ziua respectiva, sau in ziua urmatoare, dar creste la 14 lire. Exista si un sistem automat care, daca te inregistrezi, identifica automat cand ai fost in zona unde se plateste taxa, si se plateste la finalul lunii.

In weekend, de sarbatorile legale, intre Craciun si Anul Nou, aceasta taxa nu se plateste.

Autoritatile verfica daca soferii au platit taxa prin intermediul camerelor de luat vederi, apoi trimit amenda. Aceasta este de 130 de lire, iar daca platesti in 14 zile se reduce la jumatate. Daca nu ai platit, dupa 28 de zile amenda ajunge la 195 lire, apoi se trece la executare.

In primii 10 ani de la implementare s-au colectat din taxa de congestie 2.6 miliarde de lire, dintre care 1,2 miliarde s-au investit in dezvoltarea transportului public, potrivit Wikipedia.

Pe langa taxa de congestie, din luna aprilie 2017, in zona Westminster din centrul Londrei, autoritatile au decis ca parcarea sa fie mai scumpa cu 50% pentru masinile diesel, potrivit The Telegraph . Astfel, parcarea in zona va costa cu 2,45 lire/ora mai mult decat tariful standard de 4,90 lire. Primarul Londrei a declarat ca anual mor 10.000 de oameni din cauza poluarii in capitala, iar dieselul are si el o vina importanta.

Intr-o alta zona a Londrei, Hackney, consiliul local a intarzis pe cateva strazi parcarea tuturor masinilor, cu exceptia celor electrice, urmand sa se aloce un milion de lire pentru a instala pe strazi statii de incarcare.
In plus, din 2017, Primarul Londrei a anuntat ca masinile situate sub norma de poluare Euro 4 intra in centrul capitalei britanice contra unei taxe zilnice de 10 lire sterline, aceasta adaugandu-se la cele 11,5 lire, cat este  "taxa de congestie".


Milano

Milano a introdus taxa de congestie pentru intrarea in zona centrala in ianuarie 2012. Taxa se plateste luni, marti, miercuri si vineri intre 7.30 - 19.30 si joi intre 7.30-18.00, valoarea acesteia fiind de 5 euro/zi.

Acccesul in zona centrala "Cerchia dei Bastioni' se face prin 43 de puncte, monitorizate prin camere video.

Tichetele pentru achitarea taxei de congestie pot fi achizitionate de la automatele de parcare, chioscuri de presa, magazinele de tutun, punctele ATM ale Milano Transport Company si Intesa Sanpaolo, on line pe http://www.areac.it sau pe mobil si pot fi activate telefonic, online sau prin sms.

Tichetul trebuie activat nu mai tarziu de miezul noptii, in ziua urmatoare intrarii in aceasta zona.

Motocicletele si scuterele, masinile electrice, masinile care transporta persoane cu dizabilitati si cele care acorda primul ajutor nu platesc aceasta taxa.

Si aici, soferii care nu platesc taxa sunt prinsi cu ajutorul camerelor de supraveghere si amendati.

In plus, in aceasta zona, in intervarul orar in care se plateste taxa de congestie, este interzis accesul in zona centrala a masinilor Euro 0 si a masinilor Euro 0, 1, 2, 3 pe disel care au o lungime mai mare de 7,5 metri.

Autoritatile au introdus aceasta taxa pentru a scadea congestia in centrul orasului, a imbunatati transportul public si a strange bani pentru a face piste pentru biciclete, spatii pietonale.
In plus, incepand cu 13 februarie, accesul vehiculelor disel  Euro 4 fara filtru antiparticule nu mai este permis in zona centrala a orasului "zona C".

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Cristi N

Cei de la USR organizeaza joi seara o dezbatere privind traficul si mobilitatea din Bucuresti.

Bucureștiul ocupă primul loc în Europa la capitolul blocaje în trafic* pentru că primarii de până acum nu au avut nicio viziune cu privire la mobilitatea urbană. Soluțiile sunt cel mult pe hârtie, iar speranțele că vor fi puse în practică se sting cu fiecare nou mandat.

USR înțelege cât de important este pentru tine să poți circula mai bine, mai repede, mai sigur și mai plăcut și, din acest motiv, te invită la o dezbatere despre trafic și mobilitate urbană în Capitală. Dezbaterea va avea loc în data de 15 martie, de la ora 18:00, în sala Open Space din cadrul Universității Alternative (Bd. Dacia, nr. 99, etaj 3).

Vom discuta despre cauzele dezastrului actual, vom vedea care sunt urgențele majore în transportul public, ce soluții alternative sunt viabile în București, cum îi putem încuraja pe oameni să circule cu altceva decât cu autoturismul personal și care sunt exemplele de bune practici din Europa în materie de mobilitate urbană durabilă.

Vom analiza situația actuală și vom propune soluții împreună cu invitații noștri:

Marian Ivan, președinte al Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR)
Ștefan Roșeanu, Director General al Asociației pentru Mobilitate Metropolitană (AMM)
Ionuț Moșteanu, deputat USR, Comisia pentru transporturi și infrastructură
Bogdan Stroe, consilier municipal USR, comisia de transport CGMB
Roxana Wring, președinte USR București, consilier CGMB.

După ce invitații își vor expune ideile legate de acest subiect, dezbaterea va continua cu intervenții din partea participanților care doresc să adreseze întrebări sau să exprime opinii și propuneri cu privire la mobilitatea urbană în București. Sunt invitați la eveniment și, implicit, sunt așteptați să adreseze întrebări sau să-și spună punctul de vedere reprezentanții administrației publice locale, inclusiv ai Societății de Transport București (fosta RATB), ai ONG-urilor, experți în domeniul traficului rutier, specialiști în domeniul managementului urban, reprezentanți ai grupurilor de inițiativă și alte persoane interesate.

Înscrierea la dezbatere se poate face completând acest formular: https://tinyurl.com/y9h734on. Rezervarea locurilor se face în ordinea înscrierii, în limita a 100 de locuri.

Vă așteptăm!

„București: blocat în trafic” este al treilea eveniment din seria de dezbateri inițiate de USR București pentru a identifica, alături de public și de specialiști, soluții realiste la problemele Capitalei.

* Sursa datelor: TomTom Traffic Inddex


Link

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Adrian Rosca

Astia au luptat si inca lupta din toate puterile impotriva unor proiecte majore de infrastructura de transport din Bucuresti, iar acum plang pe umarul bietei noastre capitale. Probabil ca vor sa ne luam toti bicicleta ca sa se rezolve problemele. Sau ne invata concepte de car-sharing, carpooling si asa mai departe.  :x

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Florinds

Dar nici directia in care ne indreptam acum nu e buna, clar. Ori faci pasaje la toate intersectiile aglomerate, ori deloc, daca nu esti in stare. Aceste pasaje foarte putine mai rau incurca si ne consuma toti banii.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces TibiV

Noaptea mintii blonde...

https://www.agerpres.ro/administratie/2018/03/13/firea-vom-demara-lucrarile-pentru-o-linie-de-transport-monorail-80-de-tramvaie-suspendate-implicate-in-acest-concept--71691

Firea: Vom demara lucrările pentru o linie de transport monorail. 80 de tramvaie suspendate - implicate în acest concept

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat marţi că în scurt timp vor fi demarate lucrările pentru o linie de transport monorail, 80 de tramvaie suspendate urmând să fie implicate în acest concept.

"Într-o perioadă scurtă de timp - am început deja pregătirile tehnice -, vom demara lucrările pentru o linie de monorail. Este vorba despre tramvai suspendat şi material rulant. 80 de tramvaie suspendate vor fi implicate în acest concept - o rută Bucureşti - Măgurele şi Bucureşti - centura în zona de nord spre Ploieşti", a declarat Firea.

Prezentă la seminarul "Împreună pentru dezvoltare durabilă - Dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov", Firea a prezentat mai multe proiecte demarate sau care sunt necesare pentru rezolvarea problemei privind mobilitatea în această zonă.

"Anul acesta - am prins deja în bugetul Primăriei Generale a Capitalei - extinderea şi modernizarea şoselei Bucureşti - Măgurele, pentru facilitarea accesului la Institutul de Fizică Nucleară. (...) Dezvoltarea şi reorganizarea reţelei de transport public de călători în Ilfov, 63 de trasee pe o lungime de 1.150 km, reorganizarea traseelor de autobuz în Bucureşti pentru a răspunde mai bine nevoilor călătorilor, (...) realizarea coridorului de transport rapid cu autobuzul pe ruta Măgurele - Gara de Nord", a afirmat Firea.

Potrivit primarului general al Capitalei, în foarte scurt timp, va fi demarat "un nod intermodal, lângă pasajul Domneşti". "Va fi realizat de CNAIR, prin extinderea la patru benzi şi linie de tramvai rapid pe prelungirea Ghencea până la şoseaua de centură, de asemenea cu realizarea în acea zonă a unei parcări de tip park and ride", a spus Firea.

Ea a vorbit şi despre demararea, luna viitoare, a construirii parcării de tip park and ride de la capătul şoselei Pantelimon, cu staţie de tramvai în acea zonă.

"Acest concept va fi extins la toate ieşirile din Bucureşti. (...) Pasul următor va fi construirea unei staţii de căi ferate în aceste locaţii, deci noduri intermodale şi introducerea transportului local de călători pe centura feroviară. (...) Transportul urban pe calea ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp ce reţeaua de căi ferate din Bucureşti, cât şi centura feroviară a Bucureştiului stau neutilizate de aproape 30 de ani", a arătat Firea.

Primarul general a vorbit şi despre lipsa unui aeroport în sudul Capitalei şi despre nefinalizarea Canalului Dunăre - Bucureşti. "Am primit mai multe delegaţii de investitori români şi străini, care, dacă Guvernul României ar decide reluarea acestui proiect al canalului Dunăre - Bucureşti, ar fi dispuşi să vină să participe la licitaţii sau să preia aceste lucrări pentru a le finaliza. Este mare păcat ca o investiţie a statului român, banii noştri, ai tuturor, să fie îngropaţi în acest obiectiv - canalul Dunăre - Bucureşti", a spus edilul Capitalei.

 



Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces George

Desi stiu ca adeptii metroului nu vor fi incantati de idee, eu as face o prelungire a tramvaiului de pe Ghencea pe 13 Septembrie - Piata Constitutiei - Piata Unirii - Piata Alba Iulia si retur, ar rezolva o axa majora de trafic si e si loc bine mersi de liniile de tramvai sacrificand nitel din scuaruri, nitel din carosabil dar peste tot e loc de reconfigurare pe traseul mentionat.

Cu tramvaie moderne, civilizate, rapide, cu AC, traficul cu tramvaiul ar renaste.

La fel, traversarea Pietei Unirii pe axa Colentina - Calarasi - Unirii - Rahova, despre care s-a tot vorbit pe aici.

Un traseu care se poate infiinta si azi - doar tramvaie sa fie!...- ar fi Industriilor/Preciziei - Bd. Timisoara - Vasile Milea - Pasaj Basarab - Victoriei, o alta axa extrem de solicitata si nedeservita de nimic direct, desi se poate si inca foarte usor.

Dar daca vezi ce tramvaie circula prin Bucuresti, visele astea sunt la fel de suspendate precum planurile doamnei primar.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces shoppy

Daca este blocat in trafic poate sa fie tramvaiul ala regele modernismului, rapiditatii, confortului si AC-ului, tot gol o sa stea.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces George

Păi separat de trafic, dacă nu se subînțelegea!

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces TibiV

Toti vreti "repede"...
Las' ca va face primarita canal pan'la Dunare, sa va dati cu vaporasul.... ;)
La ala sa vad "viteza"...

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces George

Corect, ce ne trebuie autostrazi, metrouri, tramvaie si alte fleacuri, daca avem canale, sa se plimbe cu barcuta/ Ceausescu si Lenuta, cum era poezia din Iepoca de (H)aur!

Că dacă zic de Livache și Irinuca sau de Gabi și Florinel o dăm în politică...

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces andrei11

Avertisment :
Tibi, dacă mai postezi aberații de genul :
viewtopic.php?f=24&t=753&start=1274#p268068
o să ai o problemă.
Pentru toate trăznăile aveți rubrică dedicată.
_________________
PS : Această postare evident că e un pamflet ( am scris-o cu negru, nu cu albastru / roșu ) dar ca și idee e bine să postați la << Să mai și râdem >>  :bere:
____________
Treburile astea ce apar pe diverse canale sunt pur și simplu fantasgomănii bolnăvicioase. Că dacă pronunț numele duamnei mă autosancționez că intru în politică pe forum ... :D

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces aztec

Asta cu tramvaiul suspendat(nu autostrada cu toate ca la asta ne gandim instant) este o preocupare mai veche a primaritei.
Vad ca neaparat spre Magurele...atat monorail cat si autobuze catre Gara de Nord...
Si vad ca legam Otopeniul cu tot ce avem disponibilin viitor, adica tren, metrou, monorail, RATB-IF..bine ca nu facem si un aeroport in Voluntari sa il legam cu Otopeniul ..

PS...la Cluj s-a facut, nu? Ca si cei de acolo aveau un asa proiect mai realist totusi...
Si 80 tramvaie suspendate..sa zicem pe 2 linii, deci 40 pe linie...cam 20 pe sens...
Intrebare, cate tramvaie avem pe 41 pe sens?
Pana la urma facem monorail cu tramvaie suspendate sau telecabinele alea din nordul capitalei de peste lacuri(alt proiect vechi) le mutam in sud?

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces AdrianD

Deocamdata se analizeaza:

"În ceea ce priveşte linia de monorail care va lega Bucureştiul de Măgurele, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă a început deja analiza tehnică cu privire la implementarea acestui mijloc de transport. În bugetul Primăriei Capitalei pentru anul 2018 sunt prevăzute fonduri pentru studiul de fezabilitate a celor două linii de tip monorail, cea către Măgurele şi alta către Nord."

https://www.agerpres.ro/stiri/2018/03/1 ... pmb--71812

 


Go to page:  1  ... 99 100 101 102 103 104 105  ... 123
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418823 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use