Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 90703 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Corect, dar nu poti pune un motor mai vechi pe un sasiu mai nou...invers se poate..
Din amintiri...
Singurele sigure sunt datele RAR-uli si cum apare la ei in catastife...ca mai sunt surprize, mai ales la modele mai vechi.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Pe saitul de unde se cumpără bovinieta:

https://www.roviniete.ro/ro/oxigen

într-adevăr ți se cere să introduci numărul de înmatriculare, dar primești răspunsul:

Norma EURO nu a putut fi identificata, va rog sa o alegeti manual
deci deocamdată baza de date (tabela cu numere de înmatriculare / norma EURO) nu e încărcată.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

@Mircea G
ori:
1. n-ai circulat in afara si posibil sa nu te fi interesat;
2. nu stii unde sa citesti norma de poluare in CIV, nu de alta dar de-a lungul timpului, in acesti ultimi 30 de ani s-au actualizat/adaptat documentele de mai multe ori! :lol:  :lol:  :lol:
PS
In 1997, dupa ce am achizitionat si inmatriculat auto in 1993 (DACIA), am fost nevoit sa ma deplasez la RAR (asa cum prevedeau normele la acea vreme) pentru a se pune folia de securitate pe CIV, in 2001 cand am inmatriculat al 2-lea autoturism (tot DACIA) DEJA era trecut pe CIV norma de poluare (E1)!!
Deci, hai sa nu mai ducem in derizoriu acest aspect ca cel putin de 19 ani TOATA LUMEA STIE IN CE NORMA DE POLUARE SE INCADREAZA autovehiculul din batatura! ;)
Ca nu multi stiu sa interpreteze inscrisurile din CIV asta e fix problema lor!!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Repet, în talon, sub seria șasiului aveți seria de motor. Seria de motor se încheie cu un E și un număr. Aia e norma de poluare, Euro ... Teoretic, că practic dacă aveți peste suta de mii de km s-ar putea să aveți surpize la o verificare pe bune.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Lucrurile sunt extrem de clare. Discutiile pe aceasta tema, in 2019-2020, sunt INUTILE, in sensul ca UNII nu stiu ce si cum, unde sa se uite pe CIV si asisderea!
Dar hai s-o luam altfel!
Vrei sa circuli in Bucuresti? Vezi ce norma de poluare ai! Fiecare e direct interesat, nu?! Te incadrezi in cerinta ZERO plata, Bravo, nu, PLATESTI conform standardului impus! Nu-ti convine, marai, e fix problema TA!  ;)
SCURT PE DOI! :lol:  :lol: :lol:

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Intre euro2 si 3 nu e chiar clar, au existat o gramada de erori.
Teoretic un indiciu ar fi anul de fabricatie si data introducerii obligativitatii respectarii unui standard de poluare
Dar...
Masinile produse dupa 15 septembrie parca sunt trecuta ca an de fabricatie in anul urmator.
Deci daca masina e fabricata in 25 septembrie 2010...poate sa apara in acte ca fabricata in 2011, chiar daca prima inmatriculare este tot in 2010. Am avut eu o asa masina...
Apoi...masina eate fabricata in 2010 dar ramane pe stoc la dealer, se vinde in 2011 dar trebuie sa respecte norma veche, nu noua...daca s-a modificat de la fabricare la vanzare.
Apoi...pot exista derogari, cum au fost pe piata interna la noi...pt Dacia si parca Daewoo...daca nu ma insel..
Apoi au fost neintelegeri intre normele trecute in CIV-urile din Germania de ex si cum a inmatriculat RAR-ul la noi...
Deci pot exista zone de granita cu ceva posibile inadvertente.. asta ma repet..in zona Euro 2-3 majoritatea

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Cum funcționează ’Vinieta Oxigen″ la Londra. Amenda usturătoare pentru cei care nu respectă regulile

Click pe imagine pentru video:





Din acest an, Bucureştiul introduce ″Vinieta Oxigen″⁣. O taxă similară există şi în Londra, unde locuitorii sunt de acord să o plătească pentru a scăpa de poluare şi de aglomeraţie.

Este adevărat însă că autorităţile britanice au reuşit să pună lucrurile la punct, iar şoferii ştiu exact când intră în zona cu plată.

Ca să nu mai spunem că toţi ceilalţi au la dispoziţie un transport public excelent.

Cu o populaţie de peste 8 milioane de locuitori, Londra se afla printre primele oraşe din Vestul Europei care taxează accesul în centru.

Intrată în vigoare în 2003, taxa de congestie se aplică de luni până vineri, între orele 7 dimineaţa şi 6 seara. Iar şoferii ştiu exact ce au de făcut pentru că toate aceste informaţii le sar în ochi peste tot în trafic.

Un indicator de pe stâlp, dar şi marcajul de pe asfalt îi anunţa pe şoferi că de aici începe zona de Congestie. Dacă au trecut de acest punct urmează să plătească o taxă. 11.5 lire pe zi, cam 70 de lei.

Amendă pentru cei care nu plătesc ajunge la 200 de lire. Şi vine acasă, în plic, pentru că şoferii sunt vânaţi de miile de camere prin tot oraşul.

Din acest an, la taxa de congestie s-a adăugat şi una de poluare pentru cei care au motorul pe benzină cu normă euro 4 şi euro 6 pentru diesel. Şoferii dau aproximativ 14 euro dacă vor să intre în aşa-numitele Zone cu emisii ultra-scazute din Londra. Iar sondajele arată că trei sferturi din londonezi au fost de acord cu introducerea acestor restricţii.

Cristina Calderato, director pe strategii la Transport for London: “Suntem într-o criză de sănătate publică. În Londra, calitatea aerului are un impact asupra sănătăţii oamenilor şi asupra abilităţii lor de a se bucura de ce le oferă oraşul şi este important să acţionăm cât de repede putem.”

Romeo Manciu este de aproape un an în Londra şi s-a obişnuit deja să plătească taxa:

Romeo Manciu: “Ar fi o idee bună pentru Bucureşti dacă s-ar aplica la fel cu transportul în comun cum este aici pentru că transportul în comun este foarte bine dezvoltat aici. Vin foarte repede.”

Numai anul trecut, primăria Londrei a investit în transportul în comun aproape 2 miliarde de euro. Iar asta se vede în subteran, la metrou, dar şi pe străzi.

De anul viitor, toate autobuzele noi care intră în flota Transport for London, adică Societatea de Transport din Londra, vor fi electrice sau hibrid. De altfel, primăria din Londra are ambiţii foarte mari. Potrivit unei strategii, din 2040 toate autobuzele care circulă prin uriaşa metropolă Britanică vor avea emisii zero.”

Am cerut un sfat de la responsabilii care se ocupă de taxa de congestie şi de poluare din Londra pentru autorităţile din Bucureşti.

Cristina Calderato, director pe strategii la Transport for London: “Cel mai important lucru este să comunice cu oamenii tot timpul, să înţeleagă care le sunt problemele. Să înţeleagă cum să participe la această acţiune. Oamenii să înţeleagă care le sunt opţiunile, să aibă suficient timp să se pregătească. Lucrăm şi acum cu oamenii pentru că în 2021 extindem zona şi oamenii îşi cunosc opţiunile, ei sunt pregătiţi şi vor face alegeri sănătoase.”

După ce au introdus taxa în 2003, aglomeraţia din Londra s-a diminuat cu 30 la sută, iar numărul maşinilor din trafic a scăzut cu 15 la sută.

O taxă similară ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2020 în capitala României. Primăria din Bucureşti a anunţat că amenzile pentru cei care nu o plătesc vor fi aplicate din martie.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. 1689

Pe oricine intrebati in Londra, o sa va spuna ca traficul a ajuns chiar mai aglomerat decit inainte de introducerea Congestion Tax-ul  (si Uber & co au contribuit major la asta), asa ca a trebuit inventata inca o taxa care sa mai tempereze traficul.
N-are nimic de-a face, in realtate, cu poluarea. Primaria Londrei are nevoie de bani si aplica legea cererii si ofertei pentru dreptul de a circula prin oras.

Exact ce face si PMB.

Si e exact ca-n Evul Mediu, cind fiecare tirg inventa o taxa ca sa-l treci cu caruta.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

DOMNILOR! Hai sa nu ne mai comparam cu ce nu putem din nicio privinta, Londra!
Dar cu Viena putem, avand in vedere circumstantele  adica numarul populatiei, despre arie (suprafata) nici nu poate fi vorba!
Ati fost multi dintre dumneavoastra in aceasta Capitala! Vi s-a parut la fel de coplesitor traficul ca-n Bucuresti? Cred ca, NU!!!
De ce? Simplu!
Ca au una dintre retelele de transport in comun cel mai bine puse la punct!!
In raport cu Bucurestiul are cu 60% mai mult raspandita reteaua de tramvaie (https://www.wien.info/ro/travel-info/transport/tram-bus versus https://www.wikiwand.com/ro/Tramvaiul_d ... re%C8%99ti), la o arie cu doar 45% mai mare ca a Capitalei noastre. Care e frecventa nu discutam ca ne-ar lua capul!
Conteaza enorm sa invatam, de la eruditi, la ceea ce intentionam sa ne aliniem in ceea ce priveste transportul ecologic, nu?! Avantajele sunt incontestabile!
”Duamna” sa mearga, pana la finele mandatului, si pe acolo si sa ia pulsul cetatii din perspectiva transportului in comun, la o urbe similara, d.p.v. a numarului cetatenilor afiliati orasului cu a Capitalei pe care o ”pastoreste”. Altfel, n-am vazut garduri despartitoare si toata circulatia decurgea natural, in traficul cotidian, fara claxoane, abuteiaje!
PS
”Oxigen” trebuia introdusa dupa ce se ofereau alternative viabile la mobilitatea urbana nu ca si sanctiune!!! Parerea MEA!

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Tom

Comparând Londra cu Bucureștiul, să mai ținem cont și de altceva:
Densitatea urbană maximă în Londra este undeva la 5600 locuitori/km². În București, este de 9200 locuitori/km². (Sursă: Wikipedia, căutați Londra și București).
În condițiile acestea, taxa trebuia impusă pe construcții în zone aglomerate. Aglomerația o reduci și impiedicând concentrarea populației într'o zonă, nu doar comițând fapta de lezare de posesie, pentru că asta înseamnă practic taxa oxigen pentru mașinile deja înmatriculate. Oricum, chiar și prin absurd dacă ar reduce poluarea, această mizerie nu va reduce șoferii idioți cu mașini noi și care vor parca în continuare pe unde vor, invocând că nu au unde parca din cauza mașinilor sub Euro 3 care ocupă trotuarele precum Daciile și Oltciturile până acum 2-3 ani.
Dacă londonezii sunt mult mai bogați, românii sunt mult mai mulți (pe km²) și mai săraci, iar Bucureștiul nu face nici cât un cartier din Londra. De asta, acolo măsura nu a avut un impact negativ. Într'o țară ruptă'n fund, care de ambiție și-a mărit singură gaura din fund, dar tot ține coada sus ca o doamnă de companie, oamenii nu ies în stradă că se scumpește benzina, nu ies în stradă pentru taxe aberante, nu ies în stradă pentru scumpiri, pentru tăieri de salarii, pentru nimic din astea, ies în schimb pentru "justiție" și salută invenția 'cuanei Firea, pe care o înjură pentru tramvaiele turcești.
Dar, cum a spus cineva mai devreme, este o practică medievală. Cămătăria și taxele au fost punctul forte al europenilor. La cămătărie le-au luat-o alții înainte, iar multe taxe reprezintă dobânzile pe care cei care încasează taxele trebuie să le plătească altora la rândul lor, dar asta e altă discuție.
Probabil că ar fi o imagine senzațională de surprins blitzurile de la sistemele de supraveghere a intrărilor în mahalaua Dîmbovițburg, fotografiind tancurile mai mult ca sigur de normă non-euro, care înaintează spre oraș. Surpriză mare, dacă asemenea viitor ne așteaptă, Bucureștiul va fi la fel de pustiu de politicieni, ca și în 1944.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ByOnu

No problem, mergeti linistiti in SUA, daca in Europa este asa rau.



 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Pe cînd și la noi acele „Diamond / Carpool / HOV” lane?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Oxigen şi prima înmatriculare. Ce taxe ar putea apărea





Din luna martie a anului 2020 intră în vigoare Taxa Oxigen. Aceasta se va aplica maşinilor care circulă prin Bucureşti şi va aduce cu ea o interdicţie a unor tipuri de vehicule. Potrivit deciziilor CGMB, maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea acces în oraş, iar cele Euro 3 vor fi interzise din 2024. Din martie, autoturismele dotate cu Euro 3 vor trebui să plătească o taxă de 5 lei pentru o zi, 100 de lei pentru o lună, 450 de lei pentru 6 luni şi 700 de lei pentru un an. Restricţia se va aplica de luni până vineri, de la 7:00 la 22:00. Autoturismele Euro 3 dotate cu instalaţie GPL vor fi scutite de această taxă pe considerentul că gazul lichefiat este mai puţin poluant decât benzina. Din 2021 taxa va fi aplicată şi automobilelor care sunt echipate cu motare Euro 4. Taxa va fi de 5 lei pentru o zi, 80 de lei pentru o lună, 350 de lei pentru 6 luni şi 500 de lei pentru un an. Sunt exceptate de la aplicarea taxei automobilele cu norma Euro 5, Euro 6 şi cele destinate serviciilor publice. Hotărârea prevede amenzi între 1.500 şi 2.000 de lei pentru cei care sunt obligaţi să plătească taxa şi nu o fac. Poliţiştii locali, cei care activează în cadrul Brigăzii Rutiere, dar şi împuterniciţii direcți ai Primăriei pot să aplice amenda. Verificările vor fi realizate prin sisteme video, inexistente deocamdată în Bucureşti, pentru a verifica automat plata taxei, ori direct în trafic de către cei care pot aplica legal amenda.

Aceasta nu este singura taxă care ar putea apărea în 2020. Nu este exclusă aparţia unei taxe de poluare instituite la nivel naţional de către Guvern. Premierul Ludovic Orban anunţa, la puţin timp după preluarea mandatului, că Guvernul vrea să introducă o „taxă de poluare“ pentru autoturismele aflate la prima înmatriculare. Cât de mare va fi această taxa şi cum se va calcula depinde, ca principiu, de cât de poluant este automobilul nou, sau second-hand, supus primei înmatriculări pe teritoriul României. „Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să încălcăm principiul că o taxă depinde de valoarea unui bun”, a spunea Orban.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. 1689

In concluze, apud trustul Antena, initiativa Doamnei Firea este justificata pentru ca, iata, si guvernul Orban vrea sa impuna niste taxe similare la nivel national.


Ciunga News.

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420551 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use