Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 90689 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Onu, să fim serioși, Inelul Principal va intra în colaps dacă cei de pe Magheru / Elisabeta vor apela la el.
Inelul Median deocamdată nu e inel, sunt două părți rupte care nici măcar nu formează un întreg, deci multă lume va apela tot la Inelul Principal.
E ok, tu n-ai nevoie de mașină și ești împotriva lor, eu sunt împotriva bicicletelor și sunt împotriva lor.
Te-ai gândit dacă s-ar interzice să spunem jumătate din mașinile care  circulă prin București, STB - ul ar face față ?
Habar n-am care sunt  traseele tale zilnice,  dar eu fac cu auto personal 50 - 60 - 70 km zilnic. Nu prea știu dacă m-aș descurca cu STB - ul. O să dau cei 2800 lei anual, dar evident că  tot tu o să-i plătești pentru că  voi umbla  la rândul meu la tariful prestațiilor. ( Asta înseamnă cu aproximativ 8 lei / zi, dacă sunt doi - trei beneficiari în fiecare zi, 8 împărțit  la 3 fac 3 lei / prestație în plus. Ce, e mult ? )

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ByOnu

Andrei, parcul de autobuze a crescut de la vreo 650 functionale la un 1300 functionale, cu tot cu Otokarele. Mai vin si Hibridele. STB tinde spre bine. Tramvaiele de pe inelul principal si 21 circula extraordinar dupa separarea fizica cu garduri.

Sunt o multime de oameni care folosesc masina personala din comoditate sau statut social. Astea se platesc si in Stockholm, si in Londra, si mai nou in New York (din 2021).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Dacă  stau bine să mă gândesc pe lângă  Vinieta de Bucuresti  si taxa de centru   bicicliștii și trotinetiștii ar trebui să plătească RCA - ul. Pentru că pot fi implicați într-un accident sau pe trotuar sau pe stradă. RCA pe persoană fizică. Mi se pare logic. Asta apropo de taxă. Și  de faptul că această nouă taxă  gândită de Firea mi se impune. Dar nu e nimic, fiecare beneficiar de-al meu va plăti 3 lei în plus pentru prestație.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. WT_fan06

Pe mine mă deranjează faptul că se pune carul cu mult înaintea boilor. Dacă Firea venea să zică uite domne taxă pentru TOATĂ LUMEA (așa cum e NORMAL), fie că e de poluare, fie că e de centru, fie ambele, dar să intre în vigoare în ziua în care a intrat al 100-lea tramvai de 36 de metri pe traseu, al 100-lea troleibuz ARTICULAT, al 100-lea autobuz electric ARTICULAT. Că altfel cum îi bagi pe cei care au renunțat la mașină în autobuze, troleibuze și tramvaie? Îmi zice Firea de tendințe europene. Un termen superb. Păcat că e scos la atac doar atunci când îi convine. Câte tendințe europene a urmat Firea când a aprobat pasajul de la Ghica fără tramvai? Sau când a cumpărat 400 de autobuze diesel, din bugetul local? Sau când vrea să cumpere tramvaie de 18 metri? Sau când vrea să pună hibride și electrice pe sub fire de troleibuz?

@Onu, cele 400 de busuri mare diferență nu au făcut. Cu cât a redus implementarea regionalelor traficul din capitală? Cu cât s-au redus timpii de circulație din punctul A în punctul B? Eu de exemplu ieri am așteptat jumătate de oră un 104 în Piața Unirii din cauza traficului. Mobilitatea urbană nu a fost ajutată cu nimic. Câte scaune sunt la nivelul podelei în acele autobuze noi? Mult succes celor nevolnici să se cațere pe piedestaluri cu bastoane, pungi, cărucioare, etc.. Ok, au fost suplimentate niște trasee, mult prea puțin. Insesizabil. Vor veni și alea hibride. Și degeaba, dacă alte soluții nu s-au implementat ca să vină în sprijinul noilor achiziții. Și ele vor sta în același trafic.

Implementarea unei taxe pentru rable/centrul orașului este în sine o măsură foarte bună. Problema e contextul în care apare. În București nu putem discuta de taxarea mașinilor dacă transportul de suprafață e la pământ. Ce alt oraș european a taxat mai întâi mașina și cu banii ăia a pus la punct transportul în comun? Stockholm? Londra? Nu cred.

Noi trebuie să venim cu măsuri push-pull. Uite vă moderizez transportul public, dar tai accesul hârburilor (care ar trebui taxate la nivel național pentru poluarea pe care o produc, avem nevoie de taxa de mediu urgent). Este inadmisibil ca oricine să aducă orice căzătură din vest și să conducă în București. Dacă situația financiară nu îți permite să acoperi costul întreținerii, parcărilor, etc., poate nu ar trebui să ai mașină în primul rând. La noi se observă acest fenomen tocmai din cauza disperării oamenilor de a nu merge cu un transport public aglomerat, întârziat, degradat (vezi câți km de tramvai sunt din anii 80). Poate dacă s-ar reforma mai întâi transportul în comun, ar fi mult mai ușor să implementezi această taxă. Mai întâi push și apoi pull.

Și eu vreau să respir aer curat de mâine în București, dar o astfel de măsură nu aduce salvarea. NU SINGURĂ. Această măsură sare mult prea multe etape. Nu va putea reduce sustenabil traficul, nu va putea îmbunătăți mobilitatea urbană, nu va încuraja bicicliștii să circule pe piste de biciclete inexistente. Taxa asta ar trebui să fie la coada listei.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

Sa nu exageram, daca ai o urgenta te duci la cel mai apropiat spital, nu? Sa zicem prin absurd ca trebuie sa strabati fix centrul pe diagonala (Obor-Sos.Panduri) - ai doua optiuni: Pe inelul principal pana pe Str.Progresului si apoi pe 13 Septembrie . Ar putea fi o ruta netaxata, nu e obligatoriu ca inelul care e taxat sa fie perfect, se pot selecta cateva sosele, strazii (tax-free) pentru a ajunge la aceste spitale sau, de ce nu, fara taxa pana la spital, dar apoi trebuie dovedit ca a fost o urgenta. A doua optiune : platesti taxa de centru si atat. Daca te muti, platesti o firma sau o faci personal inafara centrului taxabil (in cazul in care esti rezident in centrul taxabil ai putea solicita un acces liber pentru o perioada pentru a te muta). Sa fim seriosi, iti cumperi apa de la un Shop&Go/Minimarket din cartier sau iei masina pana la Auchan sa faci plinul pentru o luna? (caz in care te duci odata pe luna), in ambele cazuri nu vad cu ce te-ar afecta taxa atata timp cat orasul e impanzit de supermarket-uri . Ah, esti rezident in zona taxata? Foarte bine, ar putea fie sa scada din taxa un anumit procent sau sa nu fi taxat deloc numai daca iesi pe la cea mai apropiata iesire din zona taxabila (de ex: daca esti rezident si tai centrul pe diagonala, platesti (taxa)-(30<->40%)) .
Poate pentru unii ar fi un dezavantaj, dar haideti sa nu fim asa critici doar din cauza acelei minoritati, adica daca aceasta taxa scade numarul de autovehicule din zona centrala, acest lucru inseamna ca va scadea si nivelul emisiilor din zona centrala care e mai frecventata DE oameni care folosesc transportul public, de orice tip sau merg pe jos de la metrou la munca/centru vechi. Cel putin, daca e sa stai sa numeri numarul de oameni care trec prin P.Unirii pe oricare din parte a acesteia, mai mult ca sigur depaseste numarul fizic de oameni din autoturisme (avand in vedere ca marea majoritate a autoturismelor are un singur ocupant).

Oricum, ideea de taxa e buna pentru cei cu euro 1-2-3, insa ca o completare personala, as prefera ca taxa sa fie 0 pentru hibride, electrice - cea mai mare pentru euro 1, euro 2, eventual 3 diesel - rationala pentru euro 5-6

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Eu credeam totusi ca pt oxigen trebuie spatiu verde.
Si pt aer curat trebuie un oras mai aerisit ,cu mai putine betoane..
Adica as avea mult mai multa grija la autorizatile de constructii date peste tot, la distrugerea oricarui spatiu verde
A...am uitat..maresc spatiul verde. Inierbeaza sinele de tramvai si pun 2 mp pe acoperisul unei statii...
Si ar mai trebui facut ceva...cu praful...nu doar stropit aiurea strada, chiar spalata..

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. punmeister

WT_Fan06 wrote:
Sau când a cumpărat 400 de autobuze diesel, din bugetul local ?

Pentru ca atunci era RATB, deci nu aveau acces la POR.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andreiiul

Eu zic ca momentan ne agitam un pic prea mult. Masura asa cum e gandita si prezentata acum nu e ok. Poate in urma dezbaterii publice se mai modifica (desi mesajul pe care l-am postat joi, vineri nu aparea, deh,  poate am gresit eu ceva desi aparea ca e ok).
In schimb dna nu a zis nimic de ce ar vrea sa faca cu banii stransi (si sigur nu vor fi putini). Degeaba pui taxa pt acces in centru sau de poluare daca banii obtinuti in urma ei nu sunt reinvestiti in spatii verzi (nu gazon pe linia de tramvai sau copaci in ghiveci).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. shoppy

1.900ron / 12 luni inseamna 150ron/luna, chiar asa sa intretii corect o masina veche sub Euro 4 dar sa nu iti mai permiti 150ron/luna?, pai la prima groapa ori ramai pieton ori nu o mai intretii corect.

Asta cu mersul la spital cu masina personala in caz de urgenta este o iluzie, cum mergi la spital de urgenta cu masina personala daca tot orasul este blocat? Pui avariile si faza lunga si mergi pe contrasens pe Pantelimon - Iancului - Mihai Bravu - Stefan cel Mare?

Poate sa fie si un singur semafor, daca stai 1h la el tot aia este; apropo de Splai:
Coada de la Vitan incepe de la Mihai Bravu, poti sa stai 20min doar la acel semafor.
Apoi coada pe Splai ca sa intrii in DNCB poate avea 1km, mai stai 20min si acolo(poate mai trece si trenu, atunci sa vezi distractie).
Cat mai stai la celelalte semafoare de la Marasesti, Sincai si Mihai Bravu(ca nu treci din prima), gata, Unirii - DNCB, 4 semafoare - 1h.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Albert

punmeister wrote:
WT_Fan06 wrote:
Sau când a cumpărat 400 de autobuze diesel, din bugetul local ?

Pentru ca atunci era RATB, deci nu aveau acces la POR.

Pai puteau sa mai aștepte. Fara autobuze noi se mai putea sta lejer încă un an, timp in care sa transforme RATB in societate comercială si sa acceseze fonduri pentru 400 de autobuze hibride in loc de diesel. Urgenta nu era la autobuze, ci la tramvaie e marea urgenta. Dacă in loc de 400 diesel cumpara 200 de hibride in serie si 200 in paralel, intr-adevăr, putea sa vina sa vorbească despre norme europene, dar asa...

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ByOnu

Mda. Deci gata, pentru ca s-au cumparat recent niste autobuze diesel trebuie sa oprim planeta-n loc.

Dezacord total in ceea ce priveste "carul inaintea boilor". Baieti, nu mai avem timp. Pai pana facem noi tot ceea ce vorbiti voi acolo mai trec cel putin 10-15 ani decent, chiar si cu un primar cu scaun la cap. Nu avem timpul asta. Orasul asta moare, la fel si locuitorii.

Da, transportul public de suprafata s-a imbunatatit si mai este si ieftin ca naiba. Departe de a fi perfect (infrastructura de tramvai veche, vechicule fara AC, lipsa benzilor unice), dar suficient incat sa NU ai nevoie de masina in interiorul inelului principal. Iaca Firea a fost si mai generoasa si a restrans inelul central.

Nu vreti garduri pe liniile de tramvai ca nu puteti intoarce (ia uite ce au blocat traficul gardurile astea), benzi de bus nu vreti, ca fura din benzile generale, taxe nu vreti ca ... deh, vezi mai sus. Pai mai baieti: hai sa nu facem nimic ca e totul bine asa cum e. Ne-am obisnuit sa ne plangem.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Daca vorbim de aer si oxigen de aglomeratie ..ma repet..la infinit.
Prima masura.
Nu se mai construieste in perimetrul orasului mai mult de P+2, P+3 de exemplu. Daca permiti in continuare sa aglomerezi cartierele cu blocuri noi indesesti unnoras si asa foarte dens nu vei rezolva problma aglomeratiei.
De ex in Drumul Taberei nu mai ar trebui sa fie construite blocuri de 10 etaje... Apar din pacate nenumarate complexe pe fierace colt liber...
Se poate extrapola in fiecare cartier..
Centura verde a capitalei...dispare printre constructii..

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. punmeister

"Proiect de hotărâre privind masuri concrete de imbunatatire a calitatii aerului in municipiul București"
1565793567PH_calitatea_aerului.pdf
1565793567PH_calitatea_aerului.pdf (1.18 MB; downloaded 211 times)

https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dez ... iecte/1429

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Vinieta pentru București. 200 de camere urmează să fie instalate în marile intersecții

Click pe imagine pentru video:





Primăria Capitalei a publicat proiectul privind vinieta de acces în centrul Bucureştiului.

Cum cei interesaţi de subiect au scris deja propuneri, dar şi critici, autorităţile au venit cu precizări. De pildă, până să fie instalate toate camerele de supraveghere, poliţiştii vor fi cei care vor verifica dacă taxa a fost achitată.

Tariful poate fi modificat, în cazul în care opinia publică o va cere. Potrivit documentului, maşinile poluante sunt interzise în centru, iar pentru cele înmatriculate în alt judeţ sau în altă ţară, se va plăti o vinietă.

Proiectul referitor la taxa de acces în Bucureşti şi în centrul oraşului a strâns deja zeci de comentarii pro şi contra.

Unii sunt nemulţumiţi de calitatea transportului în comun şi de lipsa unei Centuri. În plus, sunt dezbătute şi tarifele.

Mihai Teodorescu, Direcția Transporturi, Primăria Capitalei: ”Bineînţeles că tarifele pot suferi modificări în forma finală, de aceea este dezbatere publică. Dacă este să-l împărţim pe cel pe an la 240 de zile, cât ne-ar veni în fiecare zi, cred echivalentul a trei ţigări, nu cred că reprezintă mare lucru pentru sănătatea copiilor noştri.”

Proiectul propune două tipuri de vinietă. Vinieta C va fi plătită pentru accesul în centrul Oraşului, iar Vinieta B pentru acces în tot Bucureştiul.

Pe scurt, vinieta de tip B va fi plătită doar de maşinile care nu sunt înmatriculate în Capitală şi în Ilfov. O vinietă B, care oferă accesul în tot oraşul Bucureşti, inclusiv în Centru, costă 1900 de lei pe an.

În schimb, vinieta C este doar pentru maşinile din Ilfov şi Bucureşti care au norma de poluare euro 3 şi care vor să intre în Centru. Costă 900 de lei pe an.

Atenţie, nicio maşină cu normă de poluare de la non-euro până la Euro 2 nu va primi acces în centrul Capitalei! Primăria îi îndeamnă pe rezidenţii din zonele centrale cu astfel de maşini să şi le schimbe sau să le vândă.

Aproape 200 de camere vor fi instalate în Bucureşti în cele mai importante puncte din Capitală. De pildă, una dintre ele va fi montată în Piaţa Pache Protopopescu. Aceste camere sunt similare celor pentru rovinietă şi vor verifica dacă şoferii au plătit vinietele de tip Oxigen B sau Oxigen C.

Până când Bucureştiul va fi împânzit de camere, agenţii de la Rutieră sau de la Poliţia Locală vor verifica, prin sondaj, vinietele.

Cei din Primăria Capitalei susţin că au luat decizia introducerii vinietelor fiind presaţi de timp. În acest moment, Comisia Europeană a deschis un proces de infrigement împotriva Bucureştiului. Dacă autorităţile nu iau măsuri pentru reducerea poluării, ar trebui să plătească o amendă de 1.7 milioane de euro şi 124 de mii de euro pentru fiecare zi de întârziere.

După dezbaterea publică, Consiliul General ar urma să adopte proiectul în luna septembrie. Acesta ar putea intra în vigoare în ianuarie, anul viitor.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420530 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use