Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 90775 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. cris_m

Poluare, gunoaie, praf, mizerie, mocirla... Mai zic?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

Nu, e suficient. Nu stiu ce sa zic, dar Bucurestiul NU e cea mai murdara capitala si NICI cea mai scumpa. Am dat ca exemplu Roma si Paris-ul, pe care le-am gasit mai murdare ca Bucurestiul (MULT mai multe ambalaje aruncate, tigari ,etc.) .

Cat despre poluare :
















Si nu ma bazez doar pe astea ci si pe propria experienta de acolo. Sa mai zic de pretul pe m^2 la apartamente? Taxe(locale)? O sa ziceti ca "da, dar ce salariu au ei?" , or avea ei salarii mai mari, dar preturi pe masura! Ce vreau sa zic e sa nu mai traim in bula asta indusa de tot felul de prostii, cum ca Bucurestiul e gaura neagra a UE ca nu e asa. Orasul are lucrurile lui bune si rele, ca peste tot si cu siguranta nu e "perfect" sau "ideal" si se poate imbunatatii, dar sa nu sarim calul. Ar fi bine sa mai ne scoatem capul din bula asta (cotidiana) si sa vedem si partile bune , da, exista in Bucuresti (incredibil, nu?) .

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Ia uimeste-ma, ca sincer imi scapa, care-i atributul Bucurestiului in raport cu celelalte capitale UE? ;)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

Sincer? Dupa ce am vorbit cu mai multi italieni si francezi care chiar au vizitat Bucurestiul cel mai mult le-au placut oamenii, incredibil, nu? O frantuzoaica imi spunea de mizeria din metroul lor si de oamenii tristi si deprimati din el si pe strazi in general, imi spunea ca aici inca vezi oameni zambind, razand, deschisi spre conversatie, pare ireal, nu? Aspectul asta l-am verificat cand am fost eu la ei, deci nu-s vorbe aruncate-n aer.
Aceeasi persoana imi spunea ca in Bucuresti se simte in siguranta odata cu apunerea soarelui si ca se poate plimba seara prin oras fara frica (uau, e ireal!), ceea ce nu ar putea face nici pe "Champs-Élysées" , strict vorbele ei.  
Italienii mi-au zis la fel, de oamenii din oras, primitori, amabili, ajutatori.

Deci, despre ce vorbim? Orasul are problemele lui cu care suntem mereu "ocupati", dar cea mai onesta opinie e cea a unor oameni independenti de oras. Mai vrei un atribut? Zi-mi de un caz de atentat real cu bomba? De valul de imigranti din oras? In Roma si Paris, la fiecare colt de "monument" era cate un Indian, African, Chinezi sau Coreeni, cred ca si Sirieni, cu scheme clasice de pacalit oameni pentru 1 euro.

Mai vrei? Italienii si francezii erau uimiti de faptul ca romanii nostri, aia care traiesc in orasul "murdar" si "scump" stiau minim 2 limbi straine, unii chiar 3, si puteau discuta cu ei ca si cum ar fi fost la ei acasa. Italienii si francezii abia daca invata o parte din ei limba engleza, dar pai inca o alta limba?

Intr-o nota mai amuzanta, dar irelevanta, un spaniol imi spunea uimit ca pe strazile din Bucuresti n-a vazut atatea masini scumpe cat a vazut el intr-un an la el acasa.

Tot ce-am zis a fost parerea unor strainii ajunsi la Bucuresti. D.p.m.d.v. Bucurestiul iti ofera diversitate in servicii si produse (ai de unde alege), iti ofera si pe plan cultural (inca) teatre,muzee, cladiri arhitecturale interesante de studiat, etc. Din nou, orasul nu e "perfect", dar nici gaura neagra a UE.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

Mai adaug eu cateva chestii:
- locuintele ieftine, poate noua ni se par scumpe dar prin vest sunt cam de 8-10 ori mai scumpe si salariile sunt duble - triple. Nu de placere stau ei in chirie ci pentru ca nu isi permit sa isi cumpere.
- transportul foarte ieftin, nu ma refer la STB/Metrorex ci mai ales la taxi si Uber
- posibilitatile de distractie, La nemti, de exemplu e de-a dreptul frustrant cand seara la 10 nu mai gasesti nimic deschis.

Frustrant in Bucuresti e ca multe lucruri s-ar rezolva foarte usor, cu costuri minime si putina bunavointa.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. br101

@Valentin & Cris N, 85+% din ce ati descris asa este si din punctul meu de vedere. Nu-i perfect nici in urbea noastra - de aceea apreciez  foarte mult contributia forumului Metrou Usor - dar se vor mai lamuri oamenii. Important este sa mai circulam prin lume si sa comparam absolut toate aspectele vietii contemporane.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Din partea moderatorului :
Reveniți la Vinietă. Mulțumesc.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Puss in Boots

Ca o mica nota la ce s-a vorbit mai sus cu scuzele catre Moderator. Da, poate din unele puncte de vedere suntem mai bine ca altii dar forumul asta e un loc unde ceea ce se discuta e mai mult legat de infrastructura (care in Romania in general e la pamant si Bucurestiul nu face DELOC exceptie), transport public (o-ho-ho!) si proiecte imobiliare (pline de haiducie, coruptie, ilegalitati etc). Din toate punctele astea de vedere Bucurestiul e la ani lumina de alte urbe.
Restul da, sunt chestii de care cei din Vest -multi dintre ei- nu mai au parte asa cum si-ar dori sau la noi sunt la alt nivel si fac parte din acele reintoarceri la viata simpla de la tara, la natura virgina etc (asta la propriu in primul rand ca stiti la ce ma refer) apreciata atat de mult de turistii straini si sursa de venit pentru multi intreprinzatori de-ai nostri.
ps. preturile normal ca sunt mai mici la ce nivel de salarizare e pe la noi, e normal sa fie asa (nu la toate produsele insa, destule sunt comparabile cu ce e in Vest sau chiar similare)

https://tradingeconomics.com/country-list/home-ownership-rate?continent=europe ca idee pentru cei interesati. Aici suntem pe 1! Se vede un pattern Est vs Vest dar sunt cateva state in Vest care sunt peste 70% procentaj detinatori de proprietati. Nu stiu cat de adevarata e chestia cu "nu isi permit sa isi cumpere si de asta stau in chirie" (mai ales ca stiu destule cazuri unde nu e nici pe departe asa). Nemtii au 51% procentaj si Elvetia 41% si sunt ultimele in clasament, daca n-au nici ei bani atunci cine?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Forma finală a Taxei Oxigen. Cât vor plăti șoferii pentru a circula prin București





Primăria Municipiului București a publicat forma finală a proiectului “Taxei Oxigen”, prin care șoferii cu mașini sub Euro 3 vor trebui să plătească pentru a putea circula în centrul Capitalei.

Astfel, de la 1 ianuarie 2020, autoturismele cu motorizare Euro 3 și Euro 4, vor avea acces în centrul Capitalei doar în urma achiziției vinietei.

Autoturismele cu norma de pouluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor fi interzise complet în complet în centrul Capitalei în același interval orar, și vor avea acces pe restul arterelor doar cu achiziția vinietei.

Singurele mașini care nu vor fi afectate de restricții sunt cele electrice, hibride, Euro 5 și Euro 6.

Atenţie, toate aceste restricţii nu sunt valabile 24 din 24, 7 zile din 7!

Măsurile se aplică de luni până vineri, între orele 7 şi 22, cu excepţia sărbătorilor legale. În afara programului circulaţi gratuit, prin toate zonele Bucureştiului, indiferent de norma de poluare.

Aici poți afla ce euro are mașina ta.

Potrivit proiectului, restricția se va aplica în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei - Bulevardul Iancu de Hunedoara - Şoseaua Ştefan cel Mare - Strada Polonă - Strada Mihai Eminescu - Strada Traian - Bulevardul Nerva Traian - Bulevardul Gheorghe Şincai - Strada Lânăriei - Calea Şerban Vodă - Bulevardul Mărăşeşti - Strada Mitropolit Nifon - Bulevardul Libertăţii- Calea 13 Septembrie - Şoseaua Pandurilor- Şoseaua Cotroceni - Splaiul Independenţei - Strada Ştirbei Vodă - Strada Berzei - Strada Buzeşti - Piaţa Victoriei.

Primăria promite că şoferii vor şti exact de unde începe zonă interzisă sau cea de unde trebuie să plătească taxa.

Documentul integral poate fi consultat aici.


Cât costă vinieta pentru centrul Bucureștiului

O vinietă Oxigen se poate cumpăra pentru o zi, o lună, 6 luni sau pentru un an. Una de o zi costă 15 lei pentru maşinile cu normă de poluare până la euro 2. Euro 3 şi euro 4 plătesc 5 lei pe zi.

Vinieta de un an începe de la 500 de lei în cazul euro 4 şi ajunge la 1.900 de lei pentru non euro.


De unde se cumpără vinieta pentru București

Gabriela Firea, primarul Capitalei: “De unde se vor cumpăra? Benzinării, online, sms. Nu este zdrang cu taxa, s-au luat multe măsuri. În premieră sunt încurajate să folosească transport în comun.”

Taxa va fi plătită doar dacă vreţi să circulaţi cu maşina şi nu în cazul în care o ţineţi în parcare. Nu plătesc vinieta persoanele cu dizabilităţi sau însoţitorii lor, carele de televiziune şi radio, maşinile unor instituţii, de pildă, pompieri, Mapn, SRI, STS, ANAF. Din lista acestor excepţii au fost scoase însă maşinile patriarhiei.

Astfel de maşini cu normă de poluare euro 2 nu vor putea fi mişcate din parcare din 2022. Dacă va dori să conducă, şoferul va trebui să iasă în afară Bucureştiului. Dar pentru asta trebuie să folosească platforma.


Amenzile ajung şi la 2.000 de lei

Circulaţia fără vinietă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei.

Norma de poluare este trecută în cartea de identitate a maşinii sau poate fi aflată de la Registrul Auto Român.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Tom

Poți fi proprietarul unui bordei sau chiriaș într'un palat. Faptul că jumătate din occidentali stau cu chirie nu înseamnă decât că jumătate din populație deține toate proprietățile din acea țară. În realitate, cu variațiunile specifice țării, 49% dețin o proprietate, 50% stau cu chirie și întotdeauna în jurul a 1% dețin 50% din proprietățile din țară, în care 50% din cetățeni stau cu chirie. Și da, poate de permis își pemit, dar sunt sufocați de taxe. Dar în Singapore, departe de aberațiile marca UE, Clinton & Biden și Greta Thurnberg, numărul proprietarilor propriei locuințe este aproape la nivelul României.

Dar să revenim la c##vinetă. În America de Sud, se iese în stradă împotriva scumpirii metroului. Surprinzător, în Telenovela Sudamericană România nu s'a mai afișat nimeni prin publicul din stradă sau online cu "m..e Firea" pentru această mizerabilă jupuire a populației în favoarea samsarilor de mașini, în timp ce continuă să protejeze epoleții firmei care poluează oxigenul din 3 sectoare și împrejurimi.
Pentru această mizerie, prompterista sigur nu va mai fi aleasă primar, dar sper șa nu-și termine nici mandatul. Cu siguranță însă, mizeria ei va fi atacată în instanță și se va ajunge din nou ca aplaudacii plătitori de taxe, dar posesori de Euro 4+, să suporte restituirile corelate cu inflația ale unei taxe discriminatorii, care va fi anulată mai devreme sau mai târziu.

Așa cum a mai spus cineva pe aici sau poate pe alte forum, o reglementare a mașinilor printr'un oraș poluat sau aglomerat este necesară, dar nu prin metode copy-paste din alte părți, doar pe jumătate, iar restul haiducie balcano-dîmovițeană.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

Tom, iti ascultam propunerea ta ! Tu cum ai reglementa?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Tom

Eu am venit cu o propunere pe care am postat-o aici, dar care din start este ceva pe termen lung și durabil, nu țopa țopa să mai dăm apă la moară dealerilor de "mobile motorizate". Nu reiau tot ce am scris acolo, cu siguranță sunt multe îmbunătățiri care pot fi aduse.
Dar aș mai adăuga ceva: chiar în clipa asta firma de securiști cu incineratorul lor a dat drumul iar la acel miros toxic care impute vestul capitalei și împrejurimile. Zice ceva madam Țopandelea de asta, sau tot mașinile sub Euro 3 degajă și mirosul ăsta? Mai vreți o soluție de oxigen? Închiderea firmei în cauză, arestarea acționarilor, a consiliului de administrație și a tuturor șefilor din ea. După un număr de luni, ani &c, să iasă din pușcărie după o sentință dată de a n'șpea curte supremă care a rejudecat cazul sau pe motiv că s'a prescris fapta sau că fapta nu există și să iasă afară fără averi, cu sechestru pe mașinile de neam prost pe care să nu le poată vinde, dar să fie obligați să plătească impozite la ele. Vă garantez că iese măcar c##vineta încasată pe mașinile non-euro și Euro-1 din tot ce se adună de la ei.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. PTMZ

Implementarea vinietei se amână până în martie:
https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/taxa-pentru-masinile-poluante-din-bucuresti-amanata-anuntul-facut-de-gabriela-firea-1228991
Taxa pentru mașinile poluante din București, amânată. Anunțul făcut de Gabriela Firea

Primarul Gabriela Firea a anunţat, luni, că programul Oxigen privind vinietele nu va mai intra în vigoare din ianuarie 2020, ci din luna martie a anului viitor, iar acest interval să fie dedicat „informării şi conştientizării”.


„Normal ar trebui să fie aplicată de la 1 ianuarie, şi prin urmare, autoturismele poluante să nu mai aibă acces în zona anunţată deja. Deoarece, conştientizăm faptul că cetăţeni trebuie să fie mult mai informaţi, am luat hotărârea cu Direcţia transporturi, ca lunile ianuarie şi februarie să fie dedicate informării şi conştientizării”, a anunţat primarul Gabriela Firea la comandamentul pentru identificarea soluţiilor pentru traficul din Capitală în perioada sarbatorilor, conform Mediafax.

Potrivit proiectului, din 2020 masinile sub Euro 4 vor plăti vinieta Oxigen, iar maşinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului.

Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din Bucureşti este restricţionat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

- pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen

- pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen; Restricţia pentru Euro 4 se aplica din 2021.

- masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, au acces fără restrictii pe toate arterele;

Pentru maşinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 şi 4 - 5 lei pe zi.

Şoferii care circula fara vinieta corespunzătoare vor fi sancţionaţi cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Ce eleganta ”duamna”. Lasa timp de reflectie inca 3 luni! Pai inseamna ca nu-i sigura cu decizia luata de dansa!
PS
Suplimentar popularizarii agresive a reclamei la programul ”fantastic” al ASSMB, instituit si sustinut de PMB, putea incepe, in paralel, si informarea despre ”OXIGEN”! Putea inocula multora utilitatea acesteia, dar o lasa dupa ce ultima sarma s-a digerat! :lol:  :lol:  :lol:

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use