Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 90948 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Și acolo pe ce criterii din cele mai sus enumerate ( sau or fi altele ) poți să-ți cumperi mașina respectivă ?
Pentru că dacă cunoști situația din Singapore probabil cunoști și criteriile pentru cumpărarea unui automobil.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. 1689

Foarte simplu. Cind te duci sa inmatriculezi masina, atasezinsi contractul de inchiriere a locului de parcare. Masina se “re-inmatriculeaza” anual (de fapt se valideaza).
Vedeti c-am mai adaugat niste comentarii la mesajul anterior pe care s-ar putea sa le gasiti interesante...

Inca o data: in democratiile functionale, orice drept, vine la pachet cu obligatii.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Cine a generat starea de fapt in Bucuresti, recte in Romania, ca situatia este relativ generala, doar mult mai acut la capitala?
Nu cumva statul, ce nu a planificat macar dupa norme comuniste normale numarul de parcari per populatie si necesarul de strazi pt un trafic rutier normal.
Ca macar imediat dupa 90 aveau date si puteau sa estimeze necesarul...
Sau "capitalistii" imobiliari actuali ce , alaturi de stat(primarii) nu fac altceva decat sa acutizeze problema....aproband mastodonti intre cartiere de blocuri, hipermarketuri si mall-uri in toate cartierele, birouri peste birouri....etc.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

@essco
Simplu!
1 Filmarea starii de fapt de autoritati pentru a nu exista vreun dubiu;
2 Lasat in parbriz un mesaj gen avertisment, ca, daca se mai repeta chestiunea, auto va fi ridicat;
N.B.
Cred in ca acei conducatori auto si-au luat permis e bune (corect) si stiu, cu buna stiinta ca sunt pasibili de contraventii pentru asta, ca doar nu l-au obtinut la Pitesti sau la Bolintin; :rofl:  :rofl:  :rofl:
3 RIDICAREA masinilor stationate sau parcate necorespunzator de pe domeniul public.
Sa vezi cand scoti in jur de 1000 RON din buzunar pentru o comicarie ca asta...a doua oara faci ochii cat sarmaua!
Asa se civilizeaza lumea, din pacate, doar prin coercitie!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. 1689

Eu, personal, vad aparitia hypermarket-urilor in toate zonele un lucru pozitv (desi fac, in continuare, cumparaturile pentru verdeturi in piata, atit cit se poate...).

Imaginati-va cum ar fi intoarcerea la sfirsitul anilor ‘90, cind existau doar 5-6 hypermarket-uri in tot Bucurestiul si traficul catre ele era deja un adevarat haos...

Culmea este ca asta e una dintre putinele evolutii pozitive. Dezvoltatorii s-au orientat spre zone usor accesibile, de multe ori la marginea orasului si cu legaturi bune la infrastrucura de trafic.

Mai mult, unele au facut chiar eforturi de a dezvolta propria retea de transport pentru clienti (amintesc, doar, microbuzele Real care strabateau Berceniul in lung si-n lat).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Nicidecum. In zona Drumul Taberei, pe bd. omonim, intre str. V. Argesului si str. Poiana Muntelui nu exista asa ceva (hipermarket ca nu exista loc pentru edificarea lor!).
Ar trebui ca edilii locali, impreuna cu retailerii din zona, sa-si dea mana si sa faca o conventie prin care parcarea sa poata fi permisa si pe timpul noptii, tuturor celor care vor!!
E o parere!!!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

@1689 nu mi-o lua in nume de rau dar propunerile tale nu au nici o sansa de a fi puse in practica.
- impozitarea graduala - uita-te cate masini au numere de provincie, oamenii aia nu si-au schimbat nici macar adresa din CI desi poate stau in Bucuresti de multi ani. De exemplu eu stau de vreo 10 ani pe aici si cele doua numere de inmatriculare pentru autovehiculele mele nu incep cu B, la fel ca in cazul prietenilor si colegilor mei de munca.
- masina de firma in interes personal - cum faci diferenta intre o companie de leasing si una care ii da angajutului masina acasa? In plus sunt multe alte variatiuni pe tema asta.
- radierea vehiculelor fara loc de parcare - mult succes, pentru asta ai nevoie de HG. Partea cu taxa de acces in functie de judetul de domiciliu este neconstitutionala, se considera discriminare.
- impozitul pe propietate se varsa automat la bugetul local, in oala comuna, ce poti sa colectezi separat sunt taxele de parcare si poate anumite amenzi date de polita locala.

Cu ultima idee sunt perfect de acord, cel mai probabil nu va aduce nimic pozitiv pentru cetateni, doar pentru primarie niste bani in plus.

Daca voiau sa rezolve cat de cat problema atunci modificau oganizarea localilor, detasau vreo cativa rutieristi in sediul lor si dadeau amenzi pe banda rulanta. In plus porneau un proiect pentru construirea de parcari sub/supraterane cu plata in cele mai aglomerate zone.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Tom

Ba da, taxa de acces pentru alte județe poate fi aplicată, în condițiile în care pentru București, taxa ar fi inclusă în împozitul pe autovehicule. În alte județe, taxa nu este inclusă, deci o pot plăti separat.
Iar pentru toți jmekerii care au 10 mașini, soluția este simplă: impozitare graduală de la a 2-a mașină, dacă nu dispun de un loc propriu de parcare/depozitare, în proprietatea lor sau pe baza unui document care să ateste dreptul de utilizare a unui astfel de loc (închiriere/comodat spațiu privat &c).

Iar ca un gest normal de concesie din partea inițiatorilor acestei aberante mizerii, buvinieta să poată fi plătită și ulterior intrării în oraș sau retroactiv, în termen de 7 zile de la intrare (și eventuala înregistrare cu camerele cumpărate din banii contribuabililor), iar orice măsură de sancțiune să se aplice într'un termen rezonabil în care plata să se fi putut înregistra deja în prețiosul sistem, cu siguranță implementat tot de o firmă cu epoleți. Iar mașinile sub Euro 3(4?) să poată circula totuși în anumite intervale orare (seara/noaptea) sau în weekend, cel puțin o perioadă de timp (nu o lună, ci mai mare, sau contra unei taxe inclusă în impozit (pentru cele înmatriculate în București).

Pe de altă parte, "interzicerea" anumitor tipuri de mașini deja înmatriculate în București de către persoane cu domiciliul/reședința în București este un act de discriminare și de tulburare de folosință a proprietătii. Dacă 'Cuana nu-i mai permite să circule cu ea în localitatea unde este înmatriculată, atunci să o radieze de drept și să înceteze aplicarea impozitului pe aceasta.
Iar ceea ce vedem pe internet cu indicatoarele acelea mâzgălite de stații cu linii de mult desființate, ca și promisiunile 'Cuanei de achiziționare de: tramvaie, troleibuze, autobuze electrice, hibrid &c, dovedesc că(*)Capitala nu este pregătită să preia prin transport public mașinile scoase din trafic, în schimb va genera un uriaș număr de mașini abandonate, care părerea mea este că vor avea o mare utilitate doar ca baricade pentru evenimentele ce vor veni (dacă totuși mămăliga explodează sau este din nou ajutată să o facă).

Dar asemenea măsuri, ca oricare altele deja propuse și adoptate, fără limitarea prin plan de urbanism și prin amenzi draconice a mizeriilor, golănelilor și șmecheriilor imobiliare cu titluri pompoase de "Residence", înghesiute, fără locuri de parcare și unele și fără multe avize sau cu avize pe lângă care Colectiv era cel mai sigur loc de pe planetă, atunci nu se va rezolva nimic. Orașul va fi invadat în continuare de mașini, care la fel cum s'au eliberat locuri prin ridicarea Trabantului și Olticitului lui tataia de la etajul X, acum vor ocupa locurile mașinilor < Euro 4, nu înainte de perioada în care acestea vor fi luat locul acelor Trabanturi, Dacii 1300 și Oltcituri.

Și mai ales că nu partidul ăla, ci majoritatea consiliului, deci și opoziția, au votat pentru incinerator în Sectorul 4, după deja existentul, deși în afara limitei administrative, a celui de la Rudeni, niște bombe ecologice pe lângă care Trabantul e Tesla. Dar nu se poate lovi în tovarășii cu epoleți, adică interfața între partide sau onegheuri și finanțatorul de afară (sau, tot mai puțin, dinăuntru).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. essco

@1689: Sunt sigur ca ai loc de parcare de la primarie. Sau nu ai masina.
As fi vrut sa te vad cum ai fi gandit daca nu aveai. Asta imi aduce aminte de doua proverbe romanesti: "Bogatul nu il crede pe cel sarac" si " Satulul nu il crede pe cel flamand".
Insa, in ceea ce priveste taxarile, sunt de acord cu tine. (De aici poti deduce ca am o singura masina si n-am loc de parcare  :rofl:  )

1689 wrote:
Foarte simplu. Cind te duci sa inmatriculezi masina, atasezinsi contractul de inchiriere a locului de parcare. Masina se “re-inmatriculeaza” anual (de fapt se valideaza).
...

E o fractura logica aici, sau mi se pare mie? Nu reusesc sa-mi dau seama ce faci prima data. Intai inchiriezi locul de parcare si abia apoi cumperi masina? Nu merge, pentru ca, logic, daca nu ai masina nu cred ca-ti inchiriaza locul. Sau intai cumperi masina? Si daca o cumperi si nu gasesti sa inchiriezi parcare? A? Care sunt pasii?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

@1689
In cazul ”business man-ilor”, care fac negot cu masinile, si nu-si inmatriculeaza masina, in acel rastimp de 90 de zile, ar trebui sa beneficieze de loc de parcare?! :lol:  :lol:  :lol:
PS
Pana una alta era vorba de vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ;)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Tom

O astfel de măsură, aclamată nu aici, ci în media dîmbovițeană de thunbergii locali, trebuia aplicată gradual și pregătită corespunzător, nu țopa-țopa, ca porecla pare-se impronunțabilă pe aici pe care i-am dat-o Duamnei.
Etapele puteau fi cam așa (unele grupate între ele):
  1. Interzicerea înmatriculărilor în București a mașinilor sub Euro 3.
  2. Interzicerea construirii de cambuze (pardon, apartamente) în tot felul de rezidensuri, fără un loc de parcare per apartament, asigurat în costul apartamentului, plus locuri suplimentare, cumpărabile separat.
  3. Interzicerea construcțiilor care generează o densitate mare de locuitori. Adică blocurile să se facă ori foarte mari ca în alte țări, ori cu maximum 2-3 apartamente pe etaj. Acum sunt 4-5. Obligatoriu, un loc per apartament.
  4. Impozitarea graduală începând de la al doilea autovehicul per familie (nu per deținător, ci per totalitatea membrilor unei familii care domiciliază la aceeași adresă), exceptând situația în care aceștia fac dovada deținerii unui loc propriu de parcare sau a unui contract care le permite utilizarea unuia, pe spațiul privat.
  5. Acordarea unui singur loc de parcare pe domeniul public din spațiile amenajate.
  6. Măsurile de mai sus privind construcțiile să fie aplicate cât mai repede în zona aia pe care Cuana o vrea "oxigenată".
  7. Finalizarea achizițiilor de: autobuze (hibrid, electrice &c), troleibuze și tramvaie (metroul are alt stăpân, dar e bine să-l includem)
  8. Construcția unei șosele de centură adevărate, cu terminale pentru transport public de mare capacitate (tramvai, metrou) și spații de parcare, pentru a opri traficul mare generat de suburbii, teoretic mai predispuse la mașini mai vechi (măcar asta să fie completă și la standarde civilizate).
  9. Reorganizarea sectoarelor prin crearea unei zone centrale (Sectorul 0 sau Central) și ce rămâne, actualele sectoare, poate încă vreo 2 în plus. Un singur primar al Capitalei și prim-viceprimari de sector. Dincolo de chestiuni organizatorice, sectorul central ar fi locul de unde pornește aplicarea măsurii de taxare.
  10. Reogranizarea transportului public în sectorul central pentru a putea prelua un număr mai mare de călători din toate zonele, adică linii suplimentare dacă e cazul, către toate/cât mai multe noduri din zone adiacente zonei centrale (zona supusă restricționării), adică până la marginea zonei.
  11. Avertizarea deținătorilor de autovehicule vechi și facilități (nu spun financiare, ci administrative) pentru radierea și scoaterea acestor autovehicule de la impozite, pentru cine dorește, inclusiv în cazul vânzării lor.
  12. Un program Rabla care să permită utilizarea mai multor vouchere în anumite condiții (maximum 3 sau 5, dacă provin de la rablele aceluiași deținător).
  13. Introducerea unui interval orar de interzicere a unor categorii de vehicule, cu exceptarea prin taxare a altor categorii (Euro 3, 4 &c).
  14. Interzicerea completă a unor categorii de vehicule, cu permisiunea prin taxare în anumite situații, în afara anumitor ore sau perioade (de exemplu permis în weekend și sărbători legale).
  15. Actualizarea pe baze realiste a categoriilor de vehicule supuse taxării sau interzicerii, în timp și cu termen suficient de mare pentru a se aplica măsurile anterior menționate și pentru acestea.

Așa cred că trebuia planificată o astfel de măsură, nu la modul "wow, ce tare sûnt eu, de la anul scot mașinile vechi să mor eu de ecoloagă șmecheră moare dujmanii că mă descurc bine". Pentru că asta este măsura, repet, aclamată ca tovarășul pe vremuri orice scotea din gură, iar rezultatul va fi doar o extorcare a cetățeanului.
Iar pentru că s'a adus în discuție problema, vrei mașină de firmă, ori închiriezi de undeva sau îți asiguri loc de parcare pe domeniul privat, ori parchezi pe barba ta unde se poate și unde nu intră în domeniul de activitate al maidanezilor. Sau poți închiria un singur loc pe domeniul public, dacă nu ai altă mașină, iar dacă ai, o duci pe aia undeva și parchezi pe acel loc mașina de serviciu. Dar repet, unele măsuri pe care le-am propus mai sus se puteau lua imediat, dar nu toate pe repede înainte, în stil pompieristic.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Primele 6 pucte sunt generatoare de bani la buget, atat legal cat si mita.
Nu se pot implementa.
Restul...mai vorbim...dar costa bani de la buget....asa ca se mai amana putin, ca nu avem...
Trecem la final ...si se aproba.

:rofl:

Normal ca asa trebuia gandit. Cand au blocuri comuniste construite de 64 apartamente cu 3 locuri...si tu dai aprobari pt altele...in zone sufocate atat ca parcari cat si tranzit...cand metroul plus restul la suprafata nu fac fata si tot aprobi...e clar ca altul este  interesul.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Tom

Și am uitat de acolo un punct esențial: aducerea străzilor din zona "protejată" la un standard civilizat (nu o mai dau cu "occidental" &c - civilizat și atât). Fără asta, taxa este doar plata luxului de a da prin gropile celei mai fițoase, murdare și scumpe capitale din Europa. Sau ca s'o spun ca Vanghelie, "cea mai scumpă capitală fițoasă și murdară", ca să fiu mai explicit în gruparea "proprietăților" dîmbovițene.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

Tom, detaliaza la ce te referi prin "murdarie" . Astept.

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use