Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 90818 views
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. adila

Nu doar ca aceasta masura se impune dar trebuie extinsa la nivelul intregului oras foarte rapid. Ma tem insa ca fara extinderea la nivelului intregului oras o parte din traficul din zona centrala se va muta catre zonele imediat adiacente adica exact catre zonele rezidentiale.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Sa vedem cum se impune pe ”inelul central”!

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Tom

____________________________________

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Din partea moderatorului :
Tom, e a doua oară când folosești același cuvânt nepotrivit pe forum. Toată postarea a dispărut. O copie o am la mine în calculator în caz că contești acțiunea de ștergere. Dar nu e recomandabil.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Au început ( de ceva timp ) să apară "semne". Atenție la ele pentru cei care intră sub incidența "oxigenului"  :!:
ZACA.jpg (85.58 KB; downloaded 3181 times)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Șoferii, bulversați de indicatoarele care interzic intrarea mașinilor poluante în centrul Capitalei

Click pe imagine pentru video:





A fost protest miercuri în Primăria Capitalei. Au manifestat chiar primarul general și cei aflați la putere, care au mers la ședința de Consiliu General cu halate de spital și măști de protecție.

Vouchere și vinieta Oxigen. În ce încurcături sunt băgați șoferii

“Ne ferim de virușii guvernamentali”, a spus Gabriela Firea, la o zi după ce ministrul de Finanțe a anunțat că va controla felul în care instituția a cheltuit banii publici. Dincolo de asta, Primăria a anunțat că le dă vouchere în valoare de 9.000 de lei celor cu mașini foarte vechi.

Gabriela Firea și consilierii generali PSD au purtat măști și halate de protecție.

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: „Ne ferim de virușii guvernamentali. Multe împrumuturi, puține alocații, puține pensii. Îndatorăm țara pentru următorii 30 de ani. Am pregătit deja un birou cu pâine, sare și ștergar și așteptăm controlul cu care ne amenință ministrul Finanțelor.”

Consilierii au ridicat apoi pancarte cu mesaje împotriva Executivului. Cei din USR i-au ironizat.

Consilierii au votat apoi proiectul, prin care cei care locuiesc în centrul orașului să fie ajutați să își cumpere mașini nepoluante. Aceștia vor primi vouchere în schimbul unei mașini non-Euro, Euro 1 și Euro 2. Condiția este să aibă în proprietate un singur autoturism.

Gabriela Firea: „Pot să acceseze aceste stimulente financiare în valoare de 9.000 de lei pentru a-și procura un autoturism personal prietenos cu mediul sau pentru a achiziționa electrocasnice.”

Au nevoie de vinieta Oxigen pentru a circula în oraș toți cei care au mașini până la Euro 3 inclusiv. În plus, cele non-Euro, Euro 1 și Euro 2 nu mai pot intra în centrul orașului.

Din martie, șoferii vor fi opriți aleatoriu în trafic de polițiștii rutieri și locali și amendați dacă nu au vinieta Oxigen. În viitor, Primăria intenționează să monteze în intersecțiile din oraș câteva sute de camere de supraveghere care vor recunoaște automat numerele de înmatriculare și cu ajutorul acestui sistem ar urma să fie depistați cei fără vinietă.

Mihai Teodorescu, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul PMB: „Dacă totul merge strună, la finalul anului vom avea tot sistemul. Atenție, sistemul va fi unul mult mai complicat și mai bun și pentru predicția de trafic.”

Până atunci, Primăria a montat doar niște indicatoare la intrările în zona de acțiune a calității aerului, de fapt, centrul orașului. Doar că panourile nu conțin prea multe informații și nici nu sar în ochi.

Șofer: „Eu sincer nu l-am observat.”

Reporter: „Dar vedeți ce scrie sau vă puteți da seama ce înseamnă? Știți ce înseamnă?”

Șofer: „Nu, habar nu am. Poate ne explică și nouă ca să știm.”

În Londra, de exemplu, șoferii sunt anunțați că trebuie să plătească o taxă, atât prin indicatoarele de mari dimensiuni de pe stâlpi, cât și prin marcaje pe asfalt.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Ce ne mira ca indicatoarele nu sunt intuitive?! Pe langa dimensiuni sunt si prost (gresit) alese culorile. Sunt barem fluorescente?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Maşinile vechi de 30 de ani care nu pot fi interzise în Capitală, deşi poluează cât 10

Click pe imagine pentru video:





În timp ce Primăria Capitalei îi va taxa pe șoferii care vor să circule în oraș cu mașini mai vechi și impune chiar restricții în centru, vehiculele instituțiilor publice vor circula în continuare.

Intră aici cele folosite pentru servicii publice și de intervenție, cum sunt autobuzele, ambulanțele, sau autospecialele ISU. Multe dintre ele au câteva decenii și poluează cât 10 sau chiar 20 de mașini noi, spun activiștii de mediu.

Una dintre autospecialele exceptate de la plata vinietei Oxigen are aproape 30 de ani vechime, lasă un nor de fum în urmă când este ambalat motorul. O treime dintre mașinile ISU București-Ilfov sunt sub Euro 4, dar aproape o cincime sunt non-Euro.

Bogdan, ISU București-Ilfov: „Vorbim despre autospeciale de tip vechi. Este o autospecială care încă se mai folosește la nivelul ISU București-Ilfov, întrucât acest tip de autospecială are o capacitate foarte mare de transport al apei. Vorbim de nouă tone de apă.”

În total, Primăria a numărat peste 1.000 de mașini utilitare și de intervenție, care vor circula fără restricții în Capitală. Vorbim de cele ale Societății de Transport folosite pentru reparații sau tractări, cele pentru rețeaua de apă, iluminat, mașinile RADET, ISU sau ambulanțe.

La acestea se adaugă autobuzele. Parcul auto este format din 500 cu normă de poluare Euro 3, alte 500 sunt Euro 4 și doar 400 Euro 6, toate pe motorină.

Mihai Teodorescu, Direcția Transport București: „Peste 50% din parcurile de vehicule pentru utilitate publică au fost înlocuite din 2016 încoace, din cele care țin de PMB. Mai avem cele de tonaj mare, STB, de la RADET, care vor fi și ele înlocuite.”

În plus, pe străzi vom vedea în continuare mașinile mari, cu greutatea mai mare de cinci tone, cum sunt cele folosite pentru construcții.

Pentru mașinile de mare tonaj, există un regulament aparte încă din 2004 și ca să circule în București, proprietarii trebuie să plătească o taxă. De exemplu, pentru centrul orașului, aceasta poate ajunge și la 17.000 de lei pe lună, dacă vorbim despre o mașină cu greutatea mai mare de 22 de tone, cât poate avea o betonieră. De precizat că vara, când este asfaltul încins, mașinile de mare tonaj pot circula doar noaptea.

Și în acest caz pot circula fără autorizație cele folosite pentru lucrări publice sau salubritate.

În aceste condiții este nevoie urgență de investiții pentru înnoirea parcurilor auto ale instituțiilor publice, spun specialiștii în mediu, mai ales că multe dintre aceste mașini merg cu motorină și poluează mai mult decât cele pe benzină.

Alin, Greenpeace: „Pentru oxizii de azot, mașinile vechi diesel Euro 1 emit de opt ori mai mult dioxid de azot decât o mașină nouă, Euro 5, Euro 6. Pentru praf, situația e și mai gravă, de 14 ori mai mult praf decât mașinile diesel noi. Mașinile non-Euro e limpede că emit și mai mult. Stardardul Euro 1 a fost introdus în 1992. Cu cât mașina e mai veche, cu atât e mai poluantă.”

Nu sunt exceptate de la plata vinietei Oxigen taxiurile și nici mașinile care aprovizionează magazinele din centru, care vor putea face asta noaptea și în weekend.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Asta e "lost in translation" ?
Pt care praf?
Adica masinile vechi sunt ...vechi si se dezintegreaza in praf si pulbere cand merg si asa emit mai mult praf?
Ca praful il ridica de la sol identic, indifereent de norma de poluare....sau il iau pe roti cand parchează pe "spatiul verde"...

Stai ca m-am prins...masinile vechi emit praf...ca circula mai rar, posesorii nu au bani sa le spele si cand circula se ridica praful acumulat pe ele...


Alin, Greenpeace: „Pentru oxizii de azot, mașinile vechi diesel Euro 1 emit de opt ori mai mult dioxid de azot decât o mașină nouă, Euro 5, Euro 6. Pentru praf, situația e și mai gravă, de 14 ori mai mult praf decât mașinile diesel noi..

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

Toată știrea e o glumă din punctul meu de vedere.
1. Mașinile alea de pompieri/ambulanță nu circulă 24/7, alea de pompieri se folosesc și mai rar dat fiind problemele lor și doar la incendii serioase unde e nevoie de mai multe mașini.
2. Aproximativ de acord cu autobuzele euro 3, ele circulă des, DAR câți oameni transporta?? Se compara o rabla euro 3 in care e un singur om cu un autobuz ??

3. Câte mașini înmatriculate euro 3 și sub sunt in București? Care e raportul lor față de mașinile astea excluse de la taxa? Va zic eu că nu dă bine raportul asta!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. cris_m

Plus mai e ceva, depinde foarte mult de masina E3. Adica una SH polueaza 100% cat una E2, in vreme ce una luata de noua si intretinuta nu e cea mai mare sursa de poluare...

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. TibiV

@andrei11,

Ca sa nu mai strangi dn dinti:  ;)

DA, asta ESTE o mizerie protv-ista...
60% oameni noi, fara experienta si fara back-ground..
30% oameni ceva mai vechi, cu ceva experienta si un pic (un pic mic de tot) de back-ground...
10% oameni vechi, cu experienta si back-ground... Dar satui de vopsit gardul cand afara alearga leopardul...
:(

Si inca este bine (mult mai bine !!!!) fata de alte mass-media....  :x

Vai de presa romaneasca...  :headbash:

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Mai este o stire despre mizeria, praful si spalatul strazilor...tot protv
Dar ei nu fac corelatia..

https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... tract.html

Grav este că ridicat de curenții de aer, ajunge în plămânii noștri și ne îmbolnăvește. Abia după ce scandalul a ajuns în presă, unii edili au promis că vor lua măsuri.

Orice mașină parcată în București se acoperă în scurt timp de un strat gros de praf. Grav este că această pulbere fină care a umplut orașul în momentul în care este ridicată de vânt ajunge în plămânii noștri, odată cu alte substanțe chimice

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Supărată pe reacțiile șoferilor, Firea vine cu o nouă idee privind vinieta Oxigen

Click pe imagine pentru video:





Bucureștenii ar putea fi chemați la referendum și întrebați dacă sunt de acord să fie introdusă vinieta pentru accesul în oraș sau să fie interzise mașinile poluante, în centrul capitalei.

Primarul general a făcut această propunere abia luni, la o lună de când decizia a intrat în vigoare. Mai are la dispoziție o lună să o realizeze, de vreme ce amenzile pentru neplata taxei se vor aplica de la 1 martie.

Gabriela Firea, primarul Capitalei: „Cei mai mulți bucureșteni își doresc ca din traficul nostru să dispară autoturismele intens poluante, dar eu îmi iau doar partea negativă, mitinguri, jigniri. Nu știu, doriți, organizăm un referendum”.

Supărată pe reacțiile unor șoferi, dar și pe protestele care se anunță în București împotriva vinietei, primarul Gabriela Firea a răbufnit în timpul unei vizite pe un șantier. Susține că ideea unui referendum i-a venit pe loc.

Gabriela Firea, primarul Capitalei: „Păi, mi-a venit acum, încercând să înțeleg cum este mai bine să procedăm. Trei ani m-ați acuzat că nu luăm măsuri cu aceste rable. Când am luat măsură, mitinguri, petiții, jigniri”.

Gabriela Firea susține că anul trecut a făcut un sondaj care arată că 80% dintre bucureșteni ar fi de acord cu introducerea restricțiilor și taxelor de acces în București pentru mașinile poluante.

Pentru referendum promite să se consulte cu experții de la Primăria Capitalei. Dar ca să organizeze o consultare populară oficială trebuie să o supună votului în Consiliul General.

Dacă vinieta supraviețuiește posibilului referendum, pregătiți-vă să o plătiți de la 1 martie. Mașinile non-Euro, Euro 1, Euro 2, plătesc pentru a circula în Capitală și vor fi interzise în centru. Euro 3 are acces în tot orașul, dar plătește taxa. Nu au restricțîi și taxe de la Euro 4 până la Euro 6 și, desigur, autoturismele hibrid, electrice.

Anul viitor, lucrurile se schimbă: pentru a circula în București, vor plăti taxa și mașinile Euro 4. Restul mașinilor nu au restricții.

În 2022, zona de interzicere pentru mașinile de la non-Euro până la Euro 2 se extinde în toată Capitala.

Din 2024 au interzis în tot București și mașinile Euro 3.

Taxa se plătește pe o zi sau pe lună. Pentru un an întreg este de la 500 la 1.900 de lei, iar amenda poate ajunge la 2.000 de lei.

Atenție, restricțiile de circulație și taxele sunt aplicate de luni până vineri, între orele 07:00 și 22:00. În afara acestui program, circulați fără probleme.

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420768 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use