Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar

120 posts, 32044 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar TibiV

Edit admin 27.06.2019
In acest topic am adunat toate initiativele legislative din ultimii ani privind ridicarea msinilor parcate neregulamentar, precum si discutiile colaterale. In eventualitatea in care in viitorul apropiat (relativ la data de mai sus, 2019, nu data mesajului!) aceasta activitate reincepe in Bucuresti, acesta este locul pentru discutiile legate de aceasta activitate. Reamintim, de asemenea, ca Asociatia Metrou Usor a avut doua initiative pe acest subiect:

---sfarsit edit admin---


Initiativa parlamentara"

http://www.profit.ro/stiri/social/conditiile-ridicarii-masinilor-parcate-neregulamentar-pregatite-de-parlamentari-vor-fi-ridicate-automobile-parcate-in-statii-de-autobuz-sau-pe-piste-de-biciclete-proiect-15487611

Poliția Rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor în următoarele cazuri:

a) vehiculul staționat se află în zona de acțiune a indicatorului "Staționarea interzisă” însoțit de panoul adițional "Ridicare autovehicule parcate neregulamentar";

b) vehiculul staționat blochează partea carosabilă de natură să împiedice desfășurarea circulației rutiere pentru cel puțin o bandă de circulație pe sens;

c) vehiculul staționează pe partea carosabilă în locurile în care se interzice depășirea;

d) vehiculul staționează în intersecții, inclusiv în intersecțiile cu circulație în sens giratoriu;

e) vehiculul obstrucționează sau blochează căile de acces la proprietatea publică sau privată adiacentă drumului public;

f) vehiculul împiedică sau blochează accesul la pistele pentru biciclete;

g) vehiculul staționează în stațiile mijloacelor de transport public de persoane;

h) vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă în afara localităților.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană TibiV

Legat cumva de pozele de mai sus.

S-a mai discutat despre ridicarea masinilor parcate neregulamentar si despre cererea ICCJ ca Guvernul sa reglementeze problema.

Nu merge.

O postare pe FB de acum 3 ore a consilierului pe infrastractura al primului ministru

https://www.facebook.com/catalin.drula/posts/1228736297167341
Pe 20 ianuarie vorbeam despre regulamentul pentru ridicarea mașinilor pe care guvernul trebuie să-l adopte. Era vorba de o obligație în sarcina guvernului statuată chiar într-o decizie a Înaltei Curți din 2015. Dincolo de aspectul de restanță legislativă însă, era vorba și despre a oferi poliției un instrument pentru menținerea ordinii publice. Citam atunci faimosul caz al mașinii care a blocat 10 autobuze lîngă Ateneu și poliția îl căuta pe proprietar prin restaurante pentru că alt mijloc de a interveni nu avea.
Știu toate aspectele controversate ale ridicării mașinilor. Pornite mai ales de la metodele de tip "Vestul sălbatic" cu care a fost aplicată în anii 2009-2010. Știu și că nu sunt locuri de parcare legale pentru toate mașinile din marile orașe. Dar asta nu înseamnă că nu mai trebuie ridicată nicio mașină niciodată. Am ajuns la situații absurde cînd 10 autobuze așteaptă după o mașină parcată aiurea. Avem copii care merg la școală pe stradă pentru că trotuarele au mașini pe ele, expunîndu-se la a fi loviți de mașini. Avem mămici cu cărucioare sau bătrîni care se expun accidentelor pentru că trecerile de pietoni sunt blocate de mașini parcate ilegal. De altfel, avem morți clar identificați cu această cauză (vizibilitate la trecerea de pietoni obturată de autovehicul staționat ilegal), dar cazurile nu au fost mediatizate, ci mai degrabă mușamalizate. Așadar, vorbim de un instrument necesar. Cum este el aplicat - cu responsabilitate, cu măsură, în sprijinul cetățeanului, sau nu, depinde de Poliție și de primării.
Din 20 ianuarie am depus eforturi constante pentru a rezolva această problemă. Am avut întîlniri cu responsabilii din Ministerul Afacerilor Interne și Poliție, am trimis emailuri, am scris minute, am dat telefoane. Între timp, la începutul lui aprilie a apărut și o hotărîre a Curții de Apel București care obligă guvernul să emită acest regulament de ridicare și să pună în aplicare decizia Înaltei Curții. Adică instanța obligă guvernul să-și facă treaba.
Din păcate, totul a fost în zadar pînă acum. Există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens. Iar o rezistență a M.A.I., cel puțin în acest guvern, se dovedește un zid (aproape) de netrecut. Lucrurile sunt clare, oamenii știu ce au de făcut: trebuie să inițieze un proiect de Hotărîre de Guvern care să rezolve problema (și să îndeplinească decizia unei instanțe). Dar nu vor.
Imaginea copilașului care merge cu ghiozdănelul în spate la școală, pe stradă pentru că pe trotuar nu se poate, cu mașinile vîjîindu-i pe la ureche, nu-mi dă pace. M-am simțit obligat să ofer aceste lămuriri și dacă am ajuns să le fac publice înseamnă că ceva este complet disfuncțional în felul cum unele instituții își servesc misiunea și pe cetățean.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/mai-a-pus-in-dezbate...51945.html

MAI a pus în DEZBATERE PUBLICĂ regulamentul privind ridicarea MAŞINILOR PARCATE NEREGULAMENTAR

Ministerul de Interne a pus în dezbatere publică Regulamentul privind ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar după ce Înalta Curte a decis că această activitate nu poate fi reglementată de autorităţile locale. Maşinile nu mai sunt ridicate în Bucureşti din mai 2015 când instanţa a luat această decizie. În aprilie anul acesta, primăria Sector 1 a câştigat un proces prin care ICCJ obliga MAI şi Guvernul să aprobe un regulament de ridicare a maşinilor. În urmă cu o săptămână, MAI preciza pentru B365.ro că nu a elaborat procedura de ridicare a maşinilor întrucât nu i-a fost comunicată decizia de către instanţă.

Conform expunerii de motive a Hotărârii, redactate de MAI, ce modifică legea circulaţiei se propune reconsiderarea întregulului mecanism în care operează ridicarea vehiculelor. Mai mult, s-a introdus şi blocarea autovehiculelor, după cum urmează:

a. se stabilesc situatiile in care poate fi dispusa ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar, prin raportare la pericolul pe care il prezinta aceste vehicule pentru siguranta circulatiei pe drumurile publice;

b. se creeaza posibilitatea ridicarii vehiculelor pentru situatii care privesc realizarea unui interes public: interventia serviciilor de urgenta, efectuarea unor lucrari urgente pe un sector de drum sau adoptarea unor masuri de ordine si siguranta publica.

c. se instituie situatiile in care ridicarea vehiculului nu poate fi dispusa sau trebuie sa inceteze executarea masurii:

- in vehicul este vizibila prezenta unor persoane,
- vehiculul apartine institutiilor enumerate de lege, avand in vedere regimul prioritar de circulatie conferit de deplasarea -in actiuni de interventie sau in misiuni care au caracter de urgent

d. se instituie blocarea vehiculului, atunci cand masura anterioara nu este posibila.

Reglementarea se refera la vehiculele a caror masa maxima autorizata depaseste 3,5 tone.

Masura este supusa, de asemenea, unor conditii, una dintre acestea face referire la situatia in care stationarea vehiculului, in locul in care ar fi blocat, ar constitui un pericol imediat pentru siguranta sau fluenta circulatiei pe drumul public.

Blocarea vehiculului va consta in aplicarea unor dispozitive speciale pe roata din fata a vehiculului, pe partea pe care acesta are amplasate comenzile de conducere, respectiv a unui avertisment scris, pe geamul lateral, corespondent comenzilor de conducere, cu privire la amplasarea dispozitivului si modalitatea de contactare a celui care a dispus masura.

e. dispozitia de ridicare/ blocare a vehiculului va avea natura unui act administrativ, putand fi contestat potrivit Legii contenciosului administrativ, nr.554/2004, cu parcurgerea obligatorie a procedurii prealabile

Informatiile care trebuie redate in cuprinsul dispozitiei se refera la: prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat (si, implicit, faptul ca ocupa abuziv o anumita portiune de carosabil); necesitatea aplicarii masurii tehnico-administrative (scopul fiind de a reda carosabilul celorlalti participanti la trafic, aflati in miscare); starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia (in acest sens, inregistrarea foto sau video devine o masura necesara si utila).

f. sunt stabilite conditii clare de executare a operatiunilor care privesc cele doua masuri tehnico-administrative, si este exprimata clar ideea ca acestea reprezinta un serviciu public.

Administratorul drumului public poate autoriza un operator economic specializat sa execute, in numele sau, operatiunile pentru ridicarea vehiculelor sau blocarea vehiculelor.

Totodata, administratorului ii vor reveni o serie de obligatii clare: amenajarea si cresterea progresiva a numarului spatiilor special destinate stationarii sau parcarii vehiculelor; informarea conducatorilor de autovehicule, cu privire la aceste spatii si la spatiile destinate depozitarii vehiculelor ridicate; organizarea si mentinerea unui standard ridicat al activitatilor desfasurate pentru executarea celor doua masuri tehnico-administrative, respectiv de a tine evidenta vehiculelor ridicate sau blocate; asigurarea unui serviciu continuu, pe durata a 24 de ore/zi, 7 zile pe saptamana, care sa permita oricand recuperarea vehiculului.

g. se prevad o serie de reguli privind transportul si depozitarea vehiculelor ridicate, precum si responsabilitatile administratorului drumului public pe perioada cat vehiculul e in custodia sa.

h. se prevede clar care sunt cheltuielile ce vor fi suportate de detinatorul vehiculului, in functie de operatiunile executate, si modul de stabilire a tarifelor, astfel incat acestea sa fie transparente, adecvate si sa nu lase loc abuzurilor, se mai scrie in expunerea de motive.

CE PREVEDE PROIECTUL DE HOTĂRÂRE DE GUVERN

ART I– La Capitolul VII Secțiunea a 2-a din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, după paragraful § 3 se introduce un nou paragraf, § 4 – „Ridicarea vehiculelor", cuprinând articolele 2031 – 2034, cu următorul cuprins:

Art. 2031.

– (1) Ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143.
(2) Ridicarea vehiculelor nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care:
a) în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane;
b) vehiculul aparține unei instituții dintre cele prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
(3) Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor
persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii
tehnico-administrative.

Art. 2032.

– (1) Ridicarea vehiculului se dispune, în scris, prin dispoziție de ridicare.
(2) Dispoziția de ridicare trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii:
a) data, ora şi locul ridicării vehiculului;
b) gradul profesional, numele şi prenumele polițistului rutier care dispune măsura tehnico-administrativă, precum şi unitatea din care acesta face parte;
c) indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată;
d) menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului;
e) date privind numărul de înmatriculare/ înregistrare şi marca vehiculului;
f) datele de identificare ale proprietarului sau ale utilizatorului vehiculului.
(3) Dispoziția de ridicare se încheie în trei exemplare, cu următoarea destinație:
originalul pentru emitent, al doilea exemplar pentru administratorul drumului public, iar al treilea pentru persoana care solicită restituirea vehiculului.
(4) Dispoziţia de ridicare constituie act administrativ.

Art. 2033.

– (1) Operațiunile executate pentru ridicarea vehiculului constau în ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului.
(2) Transportul vehiculului ridicat la locul de depozitare se face cu vehicule specializate în astfel de operaţiuni, care asigură preluarea în totalitate a vehiculului transportat pe caroseria
vehiculului transportor.
(3) Transportul vehiculului ridicat la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului se prezintă la locul ridicării și este de
acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă contravaloarea operațiunii de ridicare.
(4) Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public.
(5) Pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public.
(6) Administratorul drumului public răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operaţiunilor de ridicare, transport şi depozitare, în condiţiile
prevăzute de lege.

Art. 2034

. - (1) Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/ operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori
deținerea legală a acestuia.
(2) În cazul în care a fost dispusă măsura tehnico-administrativă a unui vehicul aparţinând instituţiilor prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, restituirea se face cu titlu gratuit.
(3) Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Art. II. – Procedura privind ridicarea vehiculului, prevăzută de Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr.1391/2006, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător și de polițistul local în situaţia prevăzută la art.7 alin.(1) lit. h) din Legea poliției locale, nr.155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Art. III. – Prevederile art. I intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană TibiV

Am postat si in topicul "dedicat", dar pun si aici...
EstePREA MARE vestea!

Victorie !....

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/proceduri-pentru-ridicarea-vehiculelor-parcate-neregulamentar

Ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar se va realiza conform unor reguli stabilite de Guvern printr-o hotărâre adoptată în ședința de astăzi.

Executivul a modificat și completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, astfel încât să fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicării acestei măsuri tehnico-administrative.
Procedura instituită de Guvern nu vizează un rol punitiv al măsurii (acest lucru intrând în sfera răspunderii contravenționale) și, totodată, propune un set de reguli procedurale care să descurajeze apariția practicilor abuzive și deturnarea scopului măsurii într-unul comercial.
Astfel, reglementarea stabilește clar faptul că ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143 din Regulament, când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv:

- în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
- în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația ”Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;
- pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6m;
- în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;
- în pante și în rampe;
- în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul ”Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.

Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.
De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul care realizează acțiuni de intervenție sau misiuni care au caracter de urgență.
Dispoziția de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informații relevante care pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicării măsurii, dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabilește explicit operațiunile și regulile măsurii tehnico-administrative:
- transportul la locul de depozitare se realizează în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a vehiculului ridicat;
- transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare;
- depozitarea se face numai în spații corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală;
- pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administrației publice locale;
- administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.
- Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Hotărârea adoptată astăzi de Guvern aduce și o serie de îmbunătățiri ale Regulamentului în privințaparcării pe trotuar, astfel că staționarea vehiculului este posibilă numai dacă acel trotuar este amenajat în acest scop, prin marcaje și semnalizare corespunzătoare.

Amenajarea parcării pe trotuar va fi posibilă numai dacă:
-se respectă culoarul destinat circulației pietonilor, stabilit potrivit normativelor în vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m lățime;
- accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă;
- poziționarea vehiculelor în parcare nu stânjenește circulația pe prima bandă sau pe pistele amenajate.

Nu se pot amenaja parcări pentru autovehicule, pe trotuar,la mai puțin de 10 m de intersecții, stații ale mijloacelor de transport în comun sau treceri pentru pietoni.

De asemenea, actul normativ se referă și la o serie de obligații stabilite de Regulament pentru conducătorii de biciclete și care au fost aduse în acord cu realitățile tehnice/tehnologice actuale.
Astfel, de exemplu, echiparea bicicletei trebuie să se facă cu elemente sau dispozitive care să asigure vizibilitatea acesteia în trafic, în special pe timp de noapte, și să nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spițele roților; se specificădistanța laterală recomandată la depășirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, în loc de o „distanță laterală suficientă”.

Informații suplimentare:
Ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă s-a realizat în baza unor proceduri stabilite prin hotărâri ale consiliilor locale. Înalta Curte de Casație și Justiție a stabilit că procedura de aplicare a măsurii de ridicare a vehiculelor staționate/oprite pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Masinile parcate ilegal vor fi ridicate din nou. Unde nu mai au voie soferii sa isi lase autoturismul (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2016/12/16/61854115-2.mp4

Atentie, se ridica masinile. Guvernul a adoptat o hotarare de guvern prin care specifica exact care sunt procedurile de ridicare a masinilor parcate ilegal.

Potrivit purtatorului de cuvant al Guvernului, hotararea a intrat in vigoare si urmeaza sa fie implementata de fiecare consiliu in parte, care stabileste si amenzi.

Guvernul vine cu un cadou de Craciun neplacut pentru soferii care isi vor parca neregulamentar masinile. Normele au fost adoptate pentru a rezolva un vid de procedura. Acum un an, Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis ca primariile nu au dreptul sa ridice autovehiculele.

Potrivit purtatorului de cuvant al Guvernului, politistul rutier va dispune ridicarea masinii stationate ilegal. Adica acolo unde exista un semn care interzice oprirea voluntara, in zona indicatorului si a marcajului cu semnificaţia "Stationarea interzisa", pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 metri, in dreptul cailor de acces.

Nu va parcati masina langa semnele de circulatie care interzic oprirea sau stationarea. Politia Rutiera sau Politia Locala poate decide ridicarea ei. De asemenea, vi se va ridica masina daca o parcati pe trecerea de pietoni sau in imediata apropiere, la maximum 25 de metri distanta. La fel de periculos poate fi daca va lasati masina in apropierea intersectiilor, tot pe o raza de 25 de metri. Nu puteti parca nici in zonele de acces, in statiile in care opreste transportul in comun ori pe pistele pentru biciclisti.

Ridicarea nu se va face daca in vehicul e prezenta o persoana. In plus, daca soferul apare, iar "hingherii" de masini au reusit sa o ridice pe rampa, se va plati doar un tarif de ridicare si amenda, nu si transportul.

Potrivit purtatorului de cuvant al Guvernului, aceste tarife ar urma sa fie stabilite de consiliile locale.

Atentie, puteti parca pe trotuar daca lasati pietonilor un spatiu de cel putin 1 metru latime, iar masina parcata nu stanjeneste circulatia pe prima banda sau pe pistele amenajate.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană TibiV

Passatul de Valcea nu a vazut stirea de la PRO TV... :D
Sau daca a vazut-o, stie ca inca nu a fost publicata in MOf si ca nici primariile nu si-au organizat inca servciul de "ecarisaj auto"..

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Maşinile parcate ilegal în Capitală vor fi ridicate. Cât vor avea de plătit șoferii

Click pe imagine pentru video:





Maşinile parcate neregulamentar pe bulevardele principale din Bucureşti vor fi ridicate. Asta prevede un proiect dezbătut vineri la primăria Capitalei.

Dacă va intra în vigoare, cei în culpă vor avea de achitat 500 de lei pentru a-şi recupera maşina. Poliţiştii locali promit însă că nu se vor transforma în hingheri de automobile şi spun că vor fi ridicate doar cele care încurcă traficul şi transportul în comun.

Pentru a fluidiza circulaţia din oraş, viceprimarul capitalei a propus inclusiv închiderea magazinelor mari şi a mall-urilor în weekend.

În prezent, cei care parchează neregulamentar pe străzile principale din Bucureşti sunt doar amendaţi. Primăria vrea însă să elibereze marile bulevarde de maşinile lăsate pe prima bandă.

Primăria a stabilit şi care sunt tarifele pentru şoferii care vor avea maşinile ridicate din cauza parcării neregulamentare. Pentru ridicarea maşinii veţi plăti 200 de lei. Pentru transportarea ei 150 de lei. Alţi 150 de lei vor fi plătiţi pentru depozitarea autoturismului într-un spaţiu amenajat. Astfel dacă veţi dori să recuperaţi maşina în ziua în care a fost ridicată, veţi plăti la final 500 de lei. Suma va creşte cu 150 de lei pe zi, iar dacă maşina nu va fi revendicată un an de proprietar va fi vândută.

Poliţiştii vor putea ridica doar maşinile parcate pe carosabil şi nu se vor atinge de cele de pe trotuar. Asta deoarece Codul Rutier nu permite asta.

Marian Ivan, preşedinte Optar: “Se consideră partea carosabilă şi acele maşini care au o singură roată pe partea carosabilă.”

Şi totuşi Cătălin Drula, deputat USR, spune că va propune în Parlament schimbarea Codului Rutier pentru a putea fi ridicate şi maşinile parcate neregulamentar pe trotuare.

O parte dintre cei prezenţi la dezbaterea de la primărie au fost de acord cu iniţiativa.

Participant la dezbatere: “Am sunat la 112, veniţi, că nu avem pe unde trece.”

Alţii sunt nemulţumiţi şi au cerut mai multe parcări. Iată, cum arată o hartă a parcărilor publice şi private în Bucureşti. Google Maps identifica doar câteva zeci. În capitala Ungariei găsim sute.





Dragoş Gheorghe, participant la dezbatere: “Sunt măsuri împotriva mea. Nu sunt zone de parcare.”

Alexandru Odaianu, participant la dezbatere: “Ce facem? Le ridicăm pe toate pentru profit?”

Aceştia au primit asigurări că doar maşinile care încurcă traficul şi transportul în comun vor fi ridicate.

Dan Rășica, directorul general al poliţiei locale Bucureşti: “Nu vom fi hingheri de maşini. Vom acţiona unde sunt probleme. ”

Viceprimarul capitalei, Aurelian Bădulescu susţine că primăria nu a reuşit să construiască parcările promise până acum pentru că pregătirea unor astfel de lucrări durează mai mult. În plus, a venit cu o idee bizară de fluidizare: închiderea supermarketurilor în weekend, adică atunci când merg oamenii la cumpărături.

Bădulescu spune că în aceste zile ar urma să se facă doar aprovizionarea şi astfel camioanele care vin la magazine nu ar mai încurca traficul în timpul săptămânii.

Aurelian Bădulescu, viceprimarul capitalei: “Aşa cum este în ţările civilizate, oamenii să facă altceva în weekend, ca în vest.”

Aurelian Bădulescu spune că va face această propunere Consiliului General, iar dacă va fi acceptată ar putea intra în vigoare înainte de Paşte.

Regulamentul privind ridicarea maşinilor ar putea intra în vigoare la sfârşitul lunii martie sau de pe 1 aprilie.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană adila

Masinile Politiei Locale cand vor fi ridicate cu tot cu soferi?
Astazi pe la 18:40 un Duster al PL Sector 4, gonea pe Vasile Nitu sens catre Piata Sudului, facand slalom printre masini si evitand contactul la mustata cu cateva masini aflate in trafic. In plus masina nu avea nici un semnal acustic sau luminos in functiune care sa ne duca cu gandul ca era in misiune. Stiu ca nu are legatura cuvantul misiune cu PL, dar suna bine. Deci avem doua variante pentru a explica situatie: ori un politist de la locala a fost lasat fara obiectul muncii furandu-i-se masina, ori un politist de locala nu stie pentru ce este platit.

 


Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar punmeister

"Proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din rețeaua principală de străzi a municipiului București"
72_20190626.pdf
72_20190626.pdf (641.79 KB; downloaded 250 times)

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Mă gîndeam că dacă primăria vrea să se apuce serios de treabă (să elibereze străzile și trotuarele ocupate aiurea de mașini) și nu are deocamdată suficiente spații de depozitare, pentru început ar putea fi utilizate parcările deja construite și care stau goale (Străulești etc.).
Cel care a ales să parcheze ilegal (deci dorește să contribuie la bugetul municipalității) va plăti, pe lîngă suma către municipalitate, și o sumă către administratorul parcării (privat). În acest fel acoperă și cheltuielile parcării private (făcînd-o rentabilă) și sponsorizează și municipalitatea (pentru dezvoltarea infrastructurii). Primăria încheie o convenție cu privatul, iar cetățeanul plătește parcarea la tariful normal, pînă își ridică mașina. Toată lumea e mulțumită.
Deci condiția de la Art. 10 / (1) / a) (spațiile să fie proprietatea municipalității) nu ar fi neapărat obligatorie.
Singura problemă ar fi că nu în toate acele spații pot intra direct autoplatformele de ridicare (din cauza gabaritului și înălțimii). Acestea vor trebui să aducă autoturismele doar pînă la intrarea în parcare, de unde să fie preluate pe niște cărucioare electrice speciale (un fel de lize pilotate din telecomandă). Tehnic e perfect realizabil, deci se va dezvolta și industria românească pentru a produce aceste dispozitive, deci noi locuri de muncă etc. - încă un punct pozitiv.
Așa se fac afacerile bune.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană punmeister

Si asa duamna poate tranti peste noapte niste stalpisori BUS pentru fiecare banda 1 eliberata.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Reîncepe ridicarea mașinilor în București. Cat va costa recuperarea autoturismului

Click pe imagine pentru video:





De luna viitoare, maşinile care blochează în Bucureşti căile de acces de urgenţă, la spitale, şcoli ori străzile înguste, unde nu mai pot interveni pompierii, vor fi ridicate de firma Primăriei.

Noile reguli au fost votate de Consiliul Municipal. Oamenii spun însă că ar trebui construite înainte de toate suficiente parcări. Primarul a promis deocamdată că angajaţii nu se vor transforma în hingheri, care vânează maşinile lăsate neregulamentar. Tariful de ridicare şi depozitare pentru o zi va fi de 350 de lei, pentru un autoturism.

Primăria a propus ridicarea maşinilor din Bucureşti conform unei hotărâri de guvern din 2006, adică din toate zonele unde este interzisă oprirea voluntară, unde e semn de „Staţionarea interzisă”, pe drumurile mai înguste de 6 m, în pante şi în rampe. Primarul susţine că de fapt vor fi ridicate doar cele care încurcă maşinile de urgenţă.

Gabriela Firea, primar general: “Nu ne propunem să ne transformăm în hingherii de maşini ai Capitalei. Va fi un proiect care ajută la disciplină în trafic, în sensul deblocării căilor de acces în situaţiile în care conducătorii auto îşi lasă maşinile în faţa spitalelor, creşelor, grădiniţelor. ”

Dacă poarta unui spital, de pildă, este blocată şi accesul nu se poate face, atunci firma primăriei va veni şi va ridica maşinile din acea zonă cu staţionarea interzisă. După ridicare acestea vor fi duse într-un loc special unde pot fi depozitate până la un an de zile, dacă nu vine nimeni după ele.

Tariful de ridicare este de 200 de lei, iar depozitarea 150 de lei pe zi. Adică 350 de lei, fără amenda pe care o va încasa şoferul, în funcţie de gravitatea faptei. Cât despre autoturismele parcate neregulamentar, dar care nu blochează căile de acces de urgenţă...

Gabriela Firea, primar general: ”Se va gândi un sistem de sancţionare împreună cu Brigada Rutieră, Poliţia Capitalei, care va fi anunţat ulterior, dar nu face obiectul actualului proiect de pe ordinea de zi”.

Ridicările de maşini făcute în trecut de firmele private au fost declarate ilegale în justiţie. Între timp au fost reintroduse în Sectorul 3, tot pentru zonele sensibile de lângă instituţii sau şcoli.

Oficial Primăria Capitalei gestionează circa 9 mii de locuri de parcare, iar Primăriile de sector alte câteva zeci de mii. Insuficiente pentru explozia de maşini din ultimii 6 ani când parcul auto a crescut cu peste 260 de mii de autovehicule, dacă le număram doar pe cele cu număr de Bucureşti.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

De ce ai postat acest articol la << Aspecte negative >> ? Că nu mă prind.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Păi dacă cele trei mesaje de deasupra lui sînt pe subiectul ăsta, nu vine logic în continuarea discuției?
Iar parcatul aiurea în București chiar e un aspect negativ, și nu numai pentru mine (chiar dacă am înțeles că tu ești obligat din cauza ocupației să îl practici, cu metoda numărului de mobil în parbriz).

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use