Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Generalități despre parcări

381 posts, 82177 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 28
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări andrei11

Aha ! Mi se pare logic.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Mircea G

Deloc logic ! In ce motiveaza colegul acolo , lipseste respectarea proprietatii , lipseste comunicarea cu proprietarul .
Nu poti confisca si distruge un bun pina cind proprietarul nu a fost anuntat de posibilitatea asta .
A fi anuntat , inseamna ceva fara echivoc , comunicare directa si confirmarea ca a luat act , nu o hirtie lipita in geam .
Omul poate fi in imposibilitatea de a afla ce se intimpla  .

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Ba e logic. Dacă e proprietatea ta trebuie să ai ITP / RCA valabile. Ok, arată ca și o mașină abandonată, dar ești obligat să ai ITP / RCA valabil. Asta înseamnă să-ți respecți proprietatea ! Să-ți achiți obligațiile legale ce-ți revin din deținerea proprietății. Oricum logica e simplă, o epavă nu va putea trece ITP -ul în veci, decialeluia cu epavele de pe stradă ! Nici nu mai trebuie înștiințat proprietarul. Ai identificat epava ( după numere, CNP - ul mașinii, al motorului, etc ), n-are ITP / RCA valabile, gata, REMAT scrie pe fruntea ei ! Înțeleg să avem respect pentru proprietatea particulară, dar să vedem că acea proprietate chiar e a cuiva, nu că e abandonată ! Abandonarea proprietății implică moral faptul că ai renunțat la ea.
________________
Ce spui MirceaG, adică eu, stat, trebuie să te înștiințez să-ți faci ITP - ul la proprietate ?  :rofl:

 


Re: Generalități despre parcări zapacitu

Desi sunt de acord cu ideea in sine, explicatia ta, Andrei, nu mi se pare ok. O masina fara ITP si fara RCA nu are drept de circulatie, insa asta nu neaga dreptul la proprietate, pentru ca ala e legat de taxe si impozite. Daca ai taxele la zi, inseamna ca iti respecti proprietatea TA. Acum daca iti lasi proprietatea parcata pe cine-stie-unde asta e alta discutie. Sa nu facem confuzie intre detinere si utilizare.

In mod evident , orice alocare de loc de la Primarie ar trebui conditionat de ITP, RCA si taxe. Durata de valabilitate - discutam.
In mod evident, orice autovehicul parcat neregulamentar ar trebui ridicat.
In mod evident, recuperarea se face dupa achitarea taxei.
In mod evident, daca iti abandonezi masina ridicata iar taxele de amenda + inmagazinaj depasesc valoarea de piata si au trecut minim 3 luni, masina de declara abandonata si se caseaza, anulandu-se orice drept la proprietate si amenda in sine.
In mod evident, masina poate ramane mult si bine pe domeniul public pe un loc de parcare desemnat, in conditiile in care are taxe si impozite la zi iar locul respectiv nu prevede o durata maxima (ex: MAX 2 ORE)
In mod evident, orice loc de parcare din zonele "critice" ar trebui fie alocat fie desemnat ca loc de parcare cu termen limitat (cu sau fara plata), atfel evitandu-se abuzul.

Ceea ce este discutabil este conditionare utilizarii oricarui loc de parcare de pe domeniul public de existenta RCA si ITP. Spun asta pentru ca exista situatii legitime in care cineva ar dori sa achite aceste taxe doar atunci cand foloseste autovehiculul. O motocicleta, de exemplu, iti garantez ca juma de an nu are sigurare si ITP. La fel si unele autoturisme, pe care proprietarii le folosesc fie doar vara (ca iarna nu au unde sa le parcheze daca ninge), fie doar toamna tarzie/iarna/primavara timpurie (cand ploua des, ca in rest merg cu transport in comun). Aceste persoane ar fi intr-o zona gri a legii si de regula sunt persoane care nu au un venit extraordinar de mare si pentru care acei 400 de lei inseamna ceva.

Eu personal as zice: detii, inseamna ca tre sa ai ITP si asigurare. Toate la pachet, nu pe bucatele. Insa asta sunt eu. Cred ca ideal ar fi sa creem contextul care sa ofere beneficii celor care nu "lasa gauri" la ITP si asigurare (gen cresti taxele cu 20% apoi oferi 25% discount daca e "prelungire"), sa creem contextul utilizarii sezoniere cu legislatie aferenta pentru a acoperi cazurile de nisa (nu mi-e clar cum, hep?) si abia la final sa venim cu interdictia. Daca facem invers iese un fiasco.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Plata impozitului anual ar trebui condiționată de un ITP / RCA valabil.
Este un nonsens de a avea un auto și să nu ai ITP / RCA.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Mircea G

Sint doua lucruri diferite . Pot cumpara o masina , platesc impozit , si fac cotet de gaini . Nu am nevoie de nimic , gen asigurare sau itp .
Referitor la subiect , pe principiul ca un necaz nu vine singur , ce te faci daca lasi masina undeva pt citeva minute si pleci ? Pleci si cazi din picioare , ajungi la spital ....iar intre timp ce sa vezi ? iti exprira itp-ul sau alte acte .... Foarte posibil . Asta inseamna ca trebuie sa-mi fie confiscata proprietatea ?
...si dupa cit timp se face asta , 1 , 2 saptamini de la " abandon " ? De ce ? De ce nu mi-o confisca in secunda doi cind m-am indepartat de ea ???? Cine socoteste timpul ca ar fi abandon ????

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Doar ca daca vorbim de spatiul public care ne apartine tuturor, nu.. nu poti sa-ti faci cotet de gaini din masina, sau debara, asa cum sunt destule. La fel cum si pentru a amplasa o banala tejghea pe domeniul public ai nevoie de autorizatie, la fel trebuie si pentru un vehicul neutilizat in mod corespunzator raportat la scopul pentru care a fost construit.

Pentru cine nu mai are spatiu pe balcon, exista containere sau boxe de inchiriat pe domeniul privat al anumitor operatori economici.

Traim intr-o societate si nu decide fiecare ce face cu cate 3-4m^2 din domeniul public. Decat cotetul cuiva de gaini, poate comunitate prefera un loc de joaca, un copac sau un loc de parcare util, utilizat corespunzator.

Trebuie facuta curatenie si la cei care au curti in care pot parca, dar totusi -- evident -- prefera sa parcheze in strada, pe domeniul public, deseori stanjenind circulatia. Problema n-ar fi asta, dar parcheaza fix in dreptul indicatorului pe care tot ei si l-au pus pe poarta cu << parcatul interzis, garaj! >> sau mai pitoresc << nu parca! pana + bataie! >>. Va zis sigur caz dintr-un cartier marginas de case al Parisului unde am o ruda care locuieste acolo de peste 10 ani. Nu esti obligat sa parchezi in curte, dar daca vrei sa iti pui pe poarta << interzis parcarea >>, nu ai voie sa parchezi pe strada. Deloc! Pare mai mult decat cinstit! Pentru ca la noi cel cu casa se crede si proprietarul carosabilului din fata casei.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Raționament greșit, dacă-ți cumperi o mașină pe post de coteț pur și simplu îți cumperi un coteț.
Mircea G, nu poți avea o nevastă pe post de amantă. Sau nu poți să ceri azil politic în propria țară.
Ia încercă dumneata să ieși cu mașina nou nouță din  showroom fără ITP și fără RCA valabil. Reușești ?
Dacă dorești la țară sau la curte să iei de la vecinu' un cazan și să-l folosești pe post de coteț cred că nici nu mai trebuie să treci pe la finanțe.
Oricum vecinu' va plăti în continuare taxe pe cazan. Dacă vrea să nu mai plăteacă taxe trebuie să predea cazanul la REMAT.
______________
Cum a sugerat colegul zapacitu e foarte logic. Plata impozitului pentru un auto ar trebui să fie condiționat de RCA /ITP. Nu ai RCA / ITP începi să acumulezi datorii la fisc.
ByOnu wrote:
Doar ca daca vorbim de spatiul public care ne apartine tuturor, nu.. nu poti sa-ti faci cotet de gaini din masina, sau debara, asa cum sunt destule.

Corectă observația !

 


Re: Generalități despre parcări zapacitu

Nu! nu! eu nu consider ca impozit e legat de RCA/ITP. Eu vreau sa facem distincie clara intre cele doua. Una atesta proprietatea, celalta atesta dreptul la circulatie.

Vad ca toti suntem de acord ca atunci cand e vorba de spatiu public abem bloblem.

DECI! As vrea ca orice are legatura cu domeniul public sa fie legat de dreptul de circulatie. Asadar daca vrei sa iti tii masina pe domeniu public, trebuie sa fie o masina in stare tehnica decenta si cu drept de circulatie. Altfel ce cauta pe domeniul public? Daca nu are drept de circualtie, ar trebui sa stea doar pe teren privat, in speta la tine in curte sau pe unde mai ai tu ceva inchiriat (sau pe unde ai gaini).

Iar confiscarea proprietatii nu ar trebui sa fie o chestie usor de facut, cu una cu doua. Insa daca abandonezi (voluntar sau nu) auto, e normal sa iti fie ridicat cand nu mai are drept de circulatie. Daca e o rabla din 1988 si tu nu o revendici si intre timp acumulezi datorii care depasesc valoarea masinii, statul ar trebui sa te notifice, sa dea de tine, sa te anunte si daca nu si nu atunci pa proprietate ca tu cu proprietatea ta ai cauzat daune statului mai mult decat valoarea proprietatii. DREPTUL PERSONAL se termina acolo unde se incalca DREPTUL ALTCUIVA. Offtopic: as confisca orice bloc proprietate privata care sta sa cada pe principiul: daca il ai, de ce nu il renovezi iar daca nu ai bani, de ce nu il vinzi sau de ce nu ceri ajutor statului pentru consolidare?

 


Re: Generalități despre parcări 1689

Regula pe care am mentionat-o se aplica pentru vehiculele parcate pe domeniul public. Poti tine o masina neinmatriculata pe proprietate privata.
Orice proprietate vine la pachet si cu obligatii.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Mircea G

1689 wrote:
Regula pe care am mentionat-o se aplica pentru vehiculele parcate pe domeniul public. Poti tine o masina neinmatriculata pe proprietate privata.
......

Si asta ar fi neconstitutional . O masina isi cistiga " drepturile ": prin plata impozitului catre bugetul de stat . ...
Restul sint taxe bagate pe git si virate catre niste privati ...itp , asigurare , dovada ca ele nu sint obligatorii , ci facultative daca vrei sa circului " legal " .

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

O locuință își câșigă "drepturile" prin plata impozitului catre bugetul de stat ...
Restul sint taxe bagate pe git si virate catre niste privati: lumină, apa, plata gunoiului, cine stă în bloc plata întreținerii...

Un telefon  își câșigă "drepturile" prin cumpărare.
Restul sint cheltuieli  bagate pe git si virate catre niste privati: plata abonamentului.
_______________

Hai să aberăm în continuare, ce spui ?

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Mircea G

Nimic mai mult decit ca este neconstitutional confiscarea unui bun in situatia expusa .

 


Re: Generalități despre parcări zapacitu

Pardon, o masina nu are dreptul "constitutional" sau "legal" - cum vrei sa ii spui - sa circule pe drumurile publice doar in baza impozitului. Aceste "drepturi" exista doar in cazul indeplinirii obligatiilor: la auto ITP si RCA, iar soferul carnet valabil. Atat. In rest cu impozitul ai doar dreptul sa o detii, nu sa o folosesti. Lacuna actuala e ca ai voie sa o lasi pe domeniu public.

Iar referitor la confiscarea proprietatii, e absolut normal daca nu o folosesti legal. Ia vezi ce se intampla cand te prinde cu pistol la tine fara permis de port arma. Dincolo de dosarul penal, crezi ca iti mai lasa cineva pistolu ala? Chiar daca l-ai cumparat legal, daca nu mai ai permis port arma si te prinde cu el la tine ti-l confisca si pa!  

Chiar trebuie implementata chestia asta, ca sa nu aiba toata lumea impresia ca domeniul public e loc de depozitare deseuri  :no:

Daca ai o masina veche, da-o la Rabla sau foloseste-o. De ce o mai tii?
Ai un schelet pe post de cotet? TIne-l in curte, nu in batatura.
Daca ai adus masini la vanzare, tine-le la targ sau la tine in curte, ce le afisezi pe trotuare?

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 28
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420530 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use