Topic: PMUD - Planul de Mobilitate Urbană Durabilă
73 posts, 31163 views
📖 Pagination options
- Florinds
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
Florinds
Sper sa se si realizeze ceva concret si cat mai repede...
Sper sa se si realizeze ceva concret si cat mai repede...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
shoppy
Cat timp nu dam amenzi ca sa nu suparam lumea, poti sa dezbati pana poimarti.
Cat timp nu dam amenzi ca sa nu suparam lumea, poti sa dezbati pana poimarti.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
Adrian Rosca
Oricum, primareasa are cu totul alte ganduri, gen canalul Bucuresti-Dunare.
Oricum, primareasa are cu totul alte ganduri, gen canalul Bucuresti-Dunare.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
abc_XC
Sursa este PMB: http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6509
Linkul unde poate fi consultat documentul pe pagina primariei nu merge, absolut regretabil.
Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 Regiunea Bucuresti - Ilfov, lansat in dezbatere publica
Primaria Municipiului Bucuresti a lansat in dezbatere publica proiectul de hotarare privind aprobarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 pentru Regiunea Bucuresti - Ilfov. Documentul poate fi consultat pe site-ul Primăriei, la adresa http://www.pmb.ro/precum si la avizierul Primariei Municipiului Bucuresti.
Primarul General, Gabriela Firea: „Ii invit atat pe bucuresteni cat si pe reprezentantii ONG-urilor interesate sa consulte documentul lansat astazi in dezbatere publica, pentru ca acesta contine proiecte extrem de importante pentru Bucuresti, dar si pentru zonele limitrofe. Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016 – 2030 este un document strategic, realizat cu sprijinul BERD, care propune o viziune coerenta de dezvoltare a mobilitatii in regiunea Bucuresti-Ilfov. Imi doresc ca, dupa aprobarea acestui document, sa putem trecem treptat la implementarea proiectelor, pentru ca este vorba proiecte care vor creste semnificativ calitatea vietii cetatenilor".
Principalele proiecte ale Municipiului Bucuresti incluse in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea Bucureşti-Ilfov sunt:
- infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan Bucuresti – Ilfov,
- introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km,
- modernizarea retelei de mijloace de transport in comun prin achizitia de 100 troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice si 300 de tramvaie. Proiectul mai presupune si modernizarea, extinderea infrastructurii de tramvai (41 km cale dubla) si reabilitarea a aproximativ 1800 de statii.
- constructia de parcari de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras
- constructia de parcari subterane
- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste de biciclete si locuri de parcare pentru biciclete), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing).
- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public.
- se vor imbunatati conditiile de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa, se vor realiza pasaje pietonale subterane
- va fi imbunatatit sistemul de management al traficului.
Patru proiecte noi vor fi incluse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila
In urma analizelor aprofundate realizate în ultimele luni, reprezentanții Primăriei Municipiului București vor solicita includerea in PMUD, a inca patru proiecte de maxima importanta pentru mobilitatea cetatenilor, proiecte care vizeaza decongestionarea traficului in zonele cu maxima expansiune.
Este vorba despre supralargirea strazii Prelungirea Ghencea, intre str. Brasov si soseaua de centura a Municipiului Bucuresti si realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea statie de tren din zona Haltei Bariera Domnesti.
Un alt proiect vizeaza modernizarea străzii Barbu Vacarescu si a strazii Av. Alex.Serbanescu (sistem rutier si cale rulare tramvai) de la Sos. Stefan cel Mare pana la Bd. Aerogarii si prelungirea liniei de tramvai pana la Zona Comerciala Baneasa.
Se mai propune modernizarea sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bd. Dimitrie Pompeiu si prelungirea pana la str. Barbu Vacarescu, pentru asigurarea unei legaturi directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant si de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera (aflata in plina expansiune) cu zona de Nord a Capitalei.
Al patrulea proiect se refera la modernizarea Soselei Petricani, intre Bulevardul Lacul Tei si sensul giratoriu de la intersectia cu Bd. Pipera, atat pentru sistemul rutier cat si pentru calea de rulare a tramvaiului.
Mentionam ca in perioada de dezbatere publica, toti cetatenii, ONG-urile sau persoanele juridice pot face sugestii cu privire la acest proiect si isi pot exprima opiniile in ceea ce priveste imbunatatirea proiectului de hotarare.
Municipalitatea va analiza toate recomandarile referitoare la acest proiect de hotarare, prin completarea, modificarea si, ulterior, definitivarea actului normativ care va fi supus votului consilierilor generali.
Sursa este PMB: http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6509
Linkul unde poate fi consultat documentul pe pagina primariei nu merge, absolut regretabil.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
punmeister
Cred ca e cazul sa si comentez...
Ce ma?? Firea parca a inteles si ea cum e treaba cu autobuzele electrice dupa ce a citit reactia asociatiei.
Cred ca e cazul sa si comentez...
- modernizarea retelei de mijloace de transport in comun prin achizitia de 100 troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice si 300 de tramvaie.
Ce ma?? Firea parca a inteles si ea cum e treaba cu autobuzele electrice dupa ce a citit reactia asociatiei.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
abc_XC
Nu te grabi, mai ai de asteptat pana in 2030. Vorbim atunci
Nu te grabi, mai ai de asteptat pana in 2030. Vorbim atunci
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
Goldmund
Din 2017 si pana acum, ce a facut doamna primar? Ce a facut? A inceput macar ceva din Planul de Mobilitate Urbana...?
Din 2017 si pana acum, ce a facut doamna primar? Ce a facut? A inceput macar ceva din Planul de Mobilitate Urbana...?
- Costin
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
Costin
Pasajul Doamna Ghica (ma rog, nu e un exemplu de bune practici, dar e din PMUD).
Pasajul Doamna Ghica (ma rog, nu e un exemplu de bune practici, dar e din PMUD).
- TibiV
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
TibiV
S-au prins si ei in cele din urma si au corectat comunicatul de presa.
Noul link este: http://www4.pmb.ro/wwwt/L52/docs/01_20170208.pdf
abc_XC wrote:
Linkul unde poate fi consultat documentul pe pagina primariei nu merge, absolut regretabil.
S-au prins si ei in cele din urma si au corectat comunicatul de presa.
Noul link este: http://www4.pmb.ro/wwwt/L52/docs/01_20170208.pdf
- andrei11
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
andrei11
Mamăăăăăăăăă ! Câți bani dați de aiurea ! Mai bine de banii ăștia cu studiul lor de pește prăjit astupau TOATE gropile din București, schimbau TOATE linile de tramvai paradite și le mai rămâneau și de-o bere !
Câte lovele pentru lucruri care nu folosesc nimănui !
Mamăăăăăăăăă ! Câți bani dați de aiurea ! Mai bine de banii ăștia cu studiul lor de pește prăjit astupau TOATE gropile din București, schimbau TOATE linile de tramvai paradite și le mai rămâneau și de-o bere !
Câte lovele pentru lucruri care nu folosesc nimănui !
- Costin
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
Costin
Ba nu, acesta este singurul document cu adevarat valoros dintre toate cele produse de PMB in ultimii ~10 ani, in primul rand pentru ca traseaza directiile mari de dezvoltare a orasului, dar si pentru ca respectarea lui conditioneaza finantarea proiectelor, atat din fonduri europene cat si din fonduri BERD (imprumuturi). Faptul ca in PMUD este prevazut tramvai pe inelul median este singurul motiv pentru care PMB s-a razgandit si l-a inclus in proiectul pasajului de la Doamna Ghica. Nu discutam aici despre implementare, ca acolo sunt multe lucruri de imbunatatit, ci doar prevederea ca tramvaiul va trece pe acolo in viitor, in procesul de proiectare. Deci aici, Andrei, gresesti. Stiu ca nu esti un fan al cariocilor, dar PMUD e mult mai mult decat "carioci pe hartie".
Ba nu, acesta este singurul document cu adevarat valoros dintre toate cele produse de PMB in ultimii ~10 ani, in primul rand pentru ca traseaza directiile mari de dezvoltare a orasului, dar si pentru ca respectarea lui conditioneaza finantarea proiectelor, atat din fonduri europene cat si din fonduri BERD (imprumuturi). Faptul ca in PMUD este prevazut tramvai pe inelul median este singurul motiv pentru care PMB s-a razgandit si l-a inclus in proiectul pasajului de la Doamna Ghica. Nu discutam aici despre implementare, ca acolo sunt multe lucruri de imbunatatit, ci doar prevederea ca tramvaiul va trece pe acolo in viitor, in procesul de proiectare. Deci aici, Andrei, gresesti. Stiu ca nu esti un fan al cariocilor, dar PMUD e mult mai mult decat "carioci pe hartie".
- andrei11
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
andrei11
Nu greșesc.
1) Cum au gândit ei tramvaiul la Doamna Ghica este o struțo-cămilă. Tramvaiul trebuia să fie total separat de trafic pe pasaj / pe lângă pasaj / pe sub Colentina, etc. Nu comun cu banda a II - a și totul corelat și cu viitoarea stație de metrou de acolo de pe M 7.
2) Pasajul trebuia corelat cu intersecția Lacul Tei / Petricani / Doamna Ghica. După o logică elementară. Da, știu, raționez eu strâmb, am rămășițe de gândire socialistă. Mereu dau exemplul acela tâmpit cu lucrările ( corelate ) de la Piața Victoriei.
3) Sau lucrările corelate de la Piața Universității ( Intercontinentalul - Teatrul Național - Parcarea auto - Pasajul subteran Pietonal ).
4) Sau cartierele Dr. Taberei - Balta Albă - Berceni.
________________
Spui că s-a prevăzut tramvai pe Inelul Median. Ok, atunci de ce s-au plantat masiv copaci pe mijlocul Inelului Median ? Ca să crească în 50 de ani, ca să țipe unul prin 2060 - 2070 de ce se taie falnicii copaci de pe mijloc, că ne iau ăștia tot oxigenul, etc.
________________
Dacă s-a prevăzut spațiu pentru tramvai de ce nu se introduce tramvaiul ? Unele porțiuni ( mari ) de linii arată foarte rău, ei nu sunt în stare să le repare pe acestea, darmite să construiască unele noi !
________________
Prin 19( și ceva, oricum după 1989 ) a mai apărut un proiect din ăsta cum va arăta Bucureștiul în 2030, s-a ales praful de proiectul acela. Îl caut și-l găsesc dacă nu a fost șters de pe net și ți-l prezint.
____________________
Saltimbacul acela de Udriște ( iar se supără guru pe mine ) prezenta în 2011 cum va arăta rețeaua de metrou în 2020. Ne umpluse de magistrale, M 4 ( toată ) până la M 8 ( Inelara ). Ce s-a realizat ? Două stații pe M4, un megadepou pe M 4 care va sta gol 20 de ani cel puțin și un M 5.1 pe care ne chinuim să-l inaugurăm cu metrouri de împrumut la sfârșitul anului.
_______________
Da,susțin că planul prezentat e o pierdere de timp.
______________
În încheiere mi-am amintit și pun întrebarea în PS:
De A 0 se discută din 1990. Nu s-a făcut absolut nimic în 30 de ani. Parcă trebuia construit un alt aeroport în Sud ?Noi nu suntem în stare să-l extindem pe cel din Otopeni.
Să nu mai spun de legătura Cf / Metrou a actualului aeroport cu orașul.
_______________
Mai am pe țeavă, dar mă opresc. Nimic nu mă îndreptăcește să cred că nepoții mei vor beneficia nici măcar de 10 % din ce s-a scris aici când vor ieși la pensie. Cimitirul la care sunt abonat e la Cernica. Slabe șanse să ajungă civilizația acolo în 100 de ani de acum încolo și să trebuiască să-l realoce.
Nu greșesc.
1) Cum au gândit ei tramvaiul la Doamna Ghica este o struțo-cămilă. Tramvaiul trebuia să fie total separat de trafic pe pasaj / pe lângă pasaj / pe sub Colentina, etc. Nu comun cu banda a II - a și totul corelat și cu viitoarea stație de metrou de acolo de pe M 7.
2) Pasajul trebuia corelat cu intersecția Lacul Tei / Petricani / Doamna Ghica. După o logică elementară. Da, știu, raționez eu strâmb, am rămășițe de gândire socialistă. Mereu dau exemplul acela tâmpit cu lucrările ( corelate ) de la Piața Victoriei.
3) Sau lucrările corelate de la Piața Universității ( Intercontinentalul - Teatrul Național - Parcarea auto - Pasajul subteran Pietonal ).
4) Sau cartierele Dr. Taberei - Balta Albă - Berceni.
________________
Spui că s-a prevăzut tramvai pe Inelul Median. Ok, atunci de ce s-au plantat masiv copaci pe mijlocul Inelului Median ? Ca să crească în 50 de ani, ca să țipe unul prin 2060 - 2070 de ce se taie falnicii copaci de pe mijloc, că ne iau ăștia tot oxigenul, etc.
________________
Dacă s-a prevăzut spațiu pentru tramvai de ce nu se introduce tramvaiul ? Unele porțiuni ( mari ) de linii arată foarte rău, ei nu sunt în stare să le repare pe acestea, darmite să construiască unele noi !
________________
Prin 19( și ceva, oricum după 1989 ) a mai apărut un proiect din ăsta cum va arăta Bucureștiul în 2030, s-a ales praful de proiectul acela. Îl caut și-l găsesc dacă nu a fost șters de pe net și ți-l prezint.
____________________
Saltimbacul acela de Udriște ( iar se supără guru pe mine ) prezenta în 2011 cum va arăta rețeaua de metrou în 2020. Ne umpluse de magistrale, M 4 ( toată ) până la M 8 ( Inelara ). Ce s-a realizat ? Două stații pe M4, un megadepou pe M 4 care va sta gol 20 de ani cel puțin și un M 5.1 pe care ne chinuim să-l inaugurăm cu metrouri de împrumut la sfârșitul anului.
_______________
Da,susțin că planul prezentat e o pierdere de timp.
______________
În încheiere mi-am amintit și pun întrebarea în PS:
De A 0 se discută din 1990. Nu s-a făcut absolut nimic în 30 de ani. Parcă trebuia construit un alt aeroport în Sud ?Noi nu suntem în stare să-l extindem pe cel din Otopeni.
Să nu mai spun de legătura Cf / Metrou a actualului aeroport cu orașul.
_______________
Mai am pe țeavă, dar mă opresc. Nimic nu mă îndreptăcește să cred că nepoții mei vor beneficia nici măcar de 10 % din ce s-a scris aici când vor ieși la pensie. Cimitirul la care sunt abonat e la Cernica. Slabe șanse să ajungă civilizația acolo în 100 de ani de acum încolo și să trebuiască să-l realoce.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: PMUD - Planul de Mobilitate Urbana Durabila
cris_m
Toate orasele din tarile normale la cap au un astfel de plan sub o forma sau alta. Nu e nimic gresit in a-l avea si noi, problema noastra majora e sa ne tinem de el.
Toate orasele din tarile normale la cap au un astfel de plan sub o forma sau alta. Nu e nimic gresit in a-l avea si noi, problema noastra majora e sa ne tinem de el.
📖 Pagination options