Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Sectorul 4

3190 posts, 657005 views
 
Go to page:  1  ... 130 131 132 133 134 135 136  ... 228
 
 

📖 Pagination options
andrei11

ȘI care ar fi discuția serioasă ( în Sectorul 4 ) privind parcările de reședință, și ca bonus interzicerea parcării mașinilor în locurile unde parcarea nu este permisă ( pe prima bandă, la semnul de oprire interzisă, etc ), inclusiv pe trotuare, spații verzi, etc ? Uite,  eu mă abțin de la bășcălie dacă vii cu o soluție realistă.

 


Re: Sectorul 4 Puss in Boots

Dragut e ca Labuta a montat bombonele dar masinile stau in continuare in spatele lor. Probabil sa nu pice in strada.

 


Re: Sectorul 4 Costin

adila wrote:
Asta numesti tu revolutie, sa ne batem 100 de oameni pe 50 de locuri de parcare, cine apuca bine, cine nu ghinion? Propunerea ta este doar o altfel de jungla si nimic mai mult.
Vrei revolutie: renunta la masina impreuna cu alti 50% din locuitorii orasului. Sau alta revolutie ar putea fi daca, cei care inca cred ca masina este o prelungire a corpului lor, ar schimba masina cu o bicicleta.

Presupun ca mi te adresai mie. Da, asta e solutia pentru ca locul de parcare nu e un drept ci un privilegiu, de care ai parte sau nu. Pe de alta parte, nu poti sa nu gasesti loc in zona ta daca ai abonament, pentru ca ar insemna sa se dea mai multe abonamente decat locuri (ceea ce e absurd, nu am presupus niciodata ca asta se va intampla). Daca nu mai prinzi abonament, te duci in alta zona. Dar abonamentele ar trebui sa fie suficient de scumpe incat sa descurajeze obtinerea lor pentru toate tigaile si mortaciunile (care acum au loc platit, dar nu se misca de acolo cu lunile). Iar pentru vizitatori, isi iau bilet de o ora, doua, cat le trebuie, si asa s-a rezolvat problema musafirilor si instalatorilor. In rest e doar obligatia primariei sa salte orice masina parcata neregulamentar si/sau cu bilet/abonament expirat, ceea ce garanteaza ca nr de locuri libere pe zona ramane disponibil pentru cei cu abonamente.

Ca fapt divers, reactia ta e fix din categoria "la noi nu se poate" de care se zicea mai sus, desi tocmai ti-am dat doua exemple de "la noi", ca mai la vest asta e sistemul de ani buni si nu se plange nimeni.

 


Re: Sectorul 4 Puss in Boots

Nu e ca "nu se poate" ca s-a mai demonstrat contrariul chiar daca cu exemple minore, mai corect ar fi "nu se vrea". Asta se vede oriunde, de la transport (inclusiv cel public) la probleme de genul parcarilor. Si da, parcarea nu e un drept, nu daca iti iei 10 tigai rezulta ca ai dreptul la 10 locuri de parcare. Daca le vrei, plateste-le gras. Dar dupa cum ziceam "nu se vrea" aplicarea a niciunui regulament sau reglementare, nu se doreste introducerea de masuri punitive (amenzi simple pe baza camerelor video) sau restrictive (cum ar fi taxa pe congestie in centru). Nu se vrea nimic !

Si pentru ca totusi suntem la S4, azi pe sos.Berceni zona "din oras" o bomboniada generala dar romanul -tot roman- a gasit o modalitate sa mute una ca sa-si faca loc pentru tigaie. Si tot romanul -de la Locala sau Rutiera sau cine naiba are competenta- sta si se uita ca boul la tigaile parcate dupa bomboane, pe trotuar. Ce ii impiedica pe "oamenii legii" sa vina cu platformele sa ridice masinile alea? De ce unica modalitate de a mai frana lucrurile si neam-prostia sunt lanturile si gardurile?

 


Re: Sectorul 4 MikeT

Oamenii legii vin sa ia masuri doar daca te gasesc la masina. Chiar am avut o discutie la limita rabdarii cu un politist local care oprise pe banda 2 ca sa “discute” cu o domnisoara ce era in masina pe avarii pe banda 1, in zona Pietei Straduintei. Tot politistul local era revoltat si ma intreba de ce nu ocolesc. La intrebarea mea de ce nu a pus macar masina pe avarii, a zis ca lampa albastra aprinsa e suficienta. Penibil.

 


Re: Sectorul 4 andrei11

Avea dreptate cu lampa albastră.  :)

 


Re: Sectorul 4 adila

Costin, este usor sa propui ceva cand nu duci pana la capat ideea. In primul rand nu exista mai multe locuri de parcare pentru un apartament. Chiar si fara sa pastrezi locuri pentru vizitatori facand un calcul simplu vei vedea ca nu ai cum sa parchezi toate masinile unui bloc. Teoria ta cade. Si da eu care am parcare de 10 ani am dreptul sa fiu intrebat primul daca doresc parcare in detrimentul celui care vine azi sa-si ia parcare.!Pretul nu ma intereseaza, il fixeaza Primaria cat vrea ea. Daca pretul ar fi asa de mare incat lumea nu-si mai permite abonamentul sa-mi spui ce se va intampla cu cele 50% sau mai multe dintre masinile din oras, dupa ce tot tu ai dat voie ca tot omul sa cumpere cazane si tigai.

 


Re: Sectorul 4 andrei11

adila wrote:
Si da eu care am parcare de 10 ani am dreptul sa fiu intrebat primul daca doresc parcare in detrimentul celui care vine azi sa-si ia parcare !

Vorbesc doar teoretic. Așadar cetățenii sunt împărțiți în două categorii...Cei care au veșnic drept de loc de parcare și cei care nu vor beneficia niciodată de loc de parcare...Nu ți se pare un pic de discriminare care nu e agreeată în Europa anului 2019 ?
Deci cineva care vine << mai târziu >> n-are decât 2 opțiuni:
1) Să decedeze cel care deține un loc de parcare și să nu fie nimeni din familie care să-l revendice.
2) Să se mute din blocul respectiv.
_________________
Bine, frate-miu e în Sectorul 3, dar problema e aceeași. Caută loc de parcare închiriat, mai e puțin și se fac 20 ( douăzeci ) de ani.

 


Re: Sectorul 4 adila

Discriminarea este agreata mai mult sau mai putin oficial in toata Europa si asta de foarte mult timp. Prima discriminare o fac autoritatile care nu aplica legea decat pentru unii. De exemplu PL care parcheaza pe prima banda intr-o intersectie aglomerata cu toate luminile stinse in timp ce ei stau cu mainile in buzunare ca oricum altceva nu au dreptul sa faca.

Aaa..., si mai este si optiunea 3: vinde masina daca n-ai loc de parcare.

 


Re: Sectorul 4 ByOnu

Mai adila, tu nu erai cel cu pistele de biciclete? Poate te confund. Ma socheaza mentalitatea ta in ceea ce priveste parcarea, cu atat mai mult pentru un presupus progresist.

Nu vad de ce ai avea prioritate o viata intreaga. Banu' sa dicteze! Cum propunea Negoita: licitatie publica (pe baza de criterii de inscriere, desigur). Ai 50 de apartamente cu autoturisme la un bloc cu doar 30 de locuri de parcare alocate? Frumos, primii 30 cei mai potenti financiar sa le ia.

Tu vrei loc de parcare, 3 m^2 din domeniul public, asigurat tie 24/24, 7/7, 365/365 pentru 100 lei, nu? Frumos asa. Un loc de parcare rezidential pe domeniul PUBLIC n-ar trebui sa coboare sub 200 lei / luna. Efectiv este un spatiu ocupat cu parcare in loc sa fie spatiu verde sau loc de joaca. Asta trebuie sa coste ca atare.

 


Re: Sectorul 4 adila

Am fost citat trunchiat. Am spus ca nu discut cat face primaria tariful, deci daca nu-mi convine pretul evident ca renunt.

Am o singura intrebare: de ce sa ajungem la licitatii pe locul de parcare cand era mai simplu sa pui conditia de a avea loc de parcare asigurat cand ai cumparat masina? Ce o sa faca andrei11 cand o sa constate ca nu are bani sa plateasca locul de parcare, in conditiile in care el cara 200l de bunuri si parcurge 70km zilnic cu masina? Si mai sunt si altii care au aceasta problema si nu-si pot permite sa plateasca parcarea.

Si eu cred ca costul parcarii pe domeniul public este ridicol de mic, si de asemenea cred ca acesta trebuia crescut progresiv nu de ieri de azi. In alta ordine de idei existand deja un contract de inchiriere a locului de parcare este normal ca cel care este intrebat primul daca doreste extinderea contractului este cel care detine deja acel loc de parcare. Deci locul de parcare nu este mostenire.

Nu poti face revolutie cu parcarile cum nu se face revolutie nici cu pistele de biciclete nici cu transportul in comun.

 


Re: Sectorul 4 WT_fan06

Dat fiind faptul că, din câte văd, locurile de parcare sunt un bun cu cerere inelastică, prețul trebuie să fie unul mare ca să renunțe unii la mașină. Altfel vor încerca să sacrifice mai mulți bani pentru a circula în acest oraș din cauza lipsei alternativelor.

@andrei11, nu se ia nimeni de șoferii care au un "f*ing good excuse" ca să conducă (mașini de livrări, mașini în care sunt minim 3 persoane, alte circumsanțe personale, etc. etc.), ci de ăia care sunt unul în mașină. Pentru ăia se fac eforturi în Europa ca să fie mutați în transportul în comun/pe bicicletă/pe jos...

 


Re: Sectorul 4 ByOnu

adila wrote:
...era mai simplu sa pui conditia de a avea loc de parcare asigurat cand ai cumparat masina...


Pentru ca legea nu se aplica retroactiv. Acum suntem unde suntem. Lasand gargara cu ce se putea face in trecut, "greaua mostenire", ce facem azi? ;)

 


Re: Sectorul 4 shoppy

In lumea civilizata toata lumea respecta legea si daca legea se dovedeste a fi proasta atunci toata lumea militeaza ca sa fie schimbata cu una buna.
La noi e pe dos, toata lumea fenteaza legea si fiecare se descurca cum poate gasind mereu argumente pentru a nu respecta legea si facandu-si singur legea lui cu smechereala si agresivitate, justificand ca daca legea ar fi buna si ar resepecta-o toat lumea atunci ar respecta-o si ei. Acesta este un miraj, mereu vor fi unii care vor justifica cumva ca e corect ca ei sa nu respecte legea.

Solutia in secoturl 4 si oriunde este ca, indiferent de solutia punctuala aplicata, cine plateste sa aiba si cine nu plateste sa nu aiba.
Evident unii nu vor dori sau nu vor putea sa plateasca dar pana la urma asta inseamna capitalism, cine plateste are, cine nu plateste nu are, noi am facut revolutie dar nu am inteles pentru ce am facut-o, unii au facut-o pentru ca cei puternici sa se descurce neingraditi de legi deci un fel de legea junglei, altii au facut-o dar dupaia si-au dat seama ca ei vor tot ca toata lumea sa aiba detoate dar defapt sa fie toti egali deci tot pentru socialism, este imposibila gasirea unor legi care sa multumeasca pe toti oamenii acestia, dar cum am spus, noi nici nu incercam sa gasim o lege buna pentru majoritatea, pentru ca ne pierdem tot timpul tot incercand la se fentam.
Iar politicienii sunt destepti si ne lasa, ca este mai bine ca prostimea sa fie divizata si fiecare incrancenat in razboiul lui personal cu toti ceilalti, decat unita si colaborand impotriva politicienilor.

Da stiu ca o sa vina Andrei si o sa spuna ca masina personala nu este un lux ci un bun esential supravietuirii, dar daca admitem asta, deci admitem o masina pentru fiecare apartament, atunci rezulta un numar de masini pe care nu avem spatiu fizic unde sa le punem si pe unde sa circulam cu ele, deci ipoteza este falsa, masina nu este un bun esential supravietuirii ci un lux, iar luxul trebuie platit, nu se poate sa il aiba toata lumea pe gratis.

 


Go to page:  1  ... 130 131 132 133 134 135 136  ... 228
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use