Topic: Infrastructura pentru biciclete
593 posts, 155327 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
andrei11
Pe Panelimon chiar sunt piste...mie așa mi se pare, de la MegaMall spre Cora...
Pe Panelimon chiar sunt piste...mie așa mi se pare, de la MegaMall spre Cora...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
ByOnu
Andrei, alea NU sunt piste. Sunt imposibil de utilizat in siguranta. Fasia aia de pista este in raza de deschidere a portierelor. Mai pe romaneste, oricand te poti trezi cu o portiera deschisa -- unul dintre cele mai des intalnite cazuri de accidente cu biciclisti. Pe langa asta, ele dispar pe portiuni de cate 100m asa la plesneala, in zona intersectiilor nici urma de ele (o exceptie notabila fiind la Delfinului). Nici cu trotineta nu m-as da pe ele.
Reamintesc faptul ca au fost declarate inutilizabile si inchise de Brigada Rutiera (Rebreanu si Pantelimon)! Acestea nu prezinta siguranta pentru participantii la trafic, in special pentru biciclisti si pietoni in zonele unde aceste categorii se intersecteaza pe trotuare.
Pista daca vreti sa vedeti, mergeti pe Calea Victoriei, restul sunt la misto.
Andrei, alea NU sunt piste. Sunt imposibil de utilizat in siguranta. Fasia aia de pista este in raza de deschidere a portierelor. Mai pe romaneste, oricand te poti trezi cu o portiera deschisa -- unul dintre cele mai des intalnite cazuri de accidente cu biciclisti. Pe langa asta, ele dispar pe portiuni de cate 100m asa la plesneala, in zona intersectiilor nici urma de ele (o exceptie notabila fiind la Delfinului). Nici cu trotineta nu m-as da pe ele.
Reamintesc faptul ca au fost declarate inutilizabile si inchise de Brigada Rutiera (Rebreanu si Pantelimon)! Acestea nu prezinta siguranta pentru participantii la trafic, in special pentru biciclisti si pietoni in zonele unde aceste categorii se intersecteaza pe trotuare.
Pista daca vreti sa vedeti, mergeti pe Calea Victoriei, restul sunt la misto.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
andrei11
E ok, cum nu sunt fan biciclete nu mi-am dat seama. Deci pot circula ca și pieton pe acolo, în regulă. Da, așa, de amorul artei, parcă pe Pantelimon oprirea e interzisă, nu ? E interzisă cu siguranță, circul deseori pe acolo și pe jos și cu auto, am întrebat numai așa, să întreb. Deci despre ce portiere vorbim ? Oricum acele piste sunt ( ar fi fost ) unisens, nu dublu sens. Și mie mi se pare că există un spațiu verde între aceste piste și carosabil, mi se pare cam imposibil să ajungă o portieră acolo. Asta așa, ca și observație generală.
E ok, cum nu sunt fan biciclete nu mi-am dat seama. Deci pot circula ca și pieton pe acolo, în regulă. Da, așa, de amorul artei, parcă pe Pantelimon oprirea e interzisă, nu ? E interzisă cu siguranță, circul deseori pe acolo și pe jos și cu auto, am întrebat numai așa, să întreb. Deci despre ce portiere vorbim ? Oricum acele piste sunt ( ar fi fost ) unisens, nu dublu sens. Și mie mi se pare că există un spațiu verde între aceste piste și carosabil, mi se pare cam imposibil să ajungă o portieră acolo. Asta așa, ca și observație generală.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Cristy
In cursul zilei de ieri PMB a lansat in SEAP licitatia simplificata pentru "Lucrări de semnalizare orizontală pe Traseul 1: Piața Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing - Str. Nicolae Caramfil- Șos. Pipera- Tronson I"
In cursul zilei de ieri PMB a lansat in SEAP licitatia simplificata pentru "Lucrări de semnalizare orizontală pe Traseul 1: Piața Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing - Str. Nicolae Caramfil- Șos. Pipera- Tronson I"
Descriere succinta:
Municipiul București considera oportuna construirea unor piste de biciclete ca alternativa de transport durabil, precum și protejarea bicicliștilor, prin crearea unor condiții de trafic adecvate. În prezent, circulația bicicliștilor se desfășoară pe partea carosabilă și pe trotuar, participanții la trafic neavând asigurate condiții optime de transport în siguranță și confort. Zonele de intersecții nu sunt prevăzute cu marcaj orizontal și vertical pentru bicicliști și nu există semnalizare de atenționare și reglementare a circulației bicicliștilor.
Pentru asigurarea circulației în bune condiții, se vor realiza lucrări de semnalizare orizontală, prin marcaje rutiere și marcajele pistei de biciclete, care vor consta din:
•marcaje longitudinale de separare a sensurilor și benzilor de circulație;
•marcaje transversale de oprire, cedare a trecerii, presemnalizare trecere de pietoni;
•săgeți (de selectare pe benzi, de schimbare a benzii, etc.) și pictograme.
Durata estimată a contractului de execuție a lucrărilor este de 2 luni (60 zile), începând de la data emiterii de către Achizitor a ordinului de începere a execuției lucrărilor de semnalizare orizontală a tronsonului I din traseul I de piste de bicicliști; punctele de referință sunt definite la Capitolul 10 - Graficul de Execuție din Caietul de Sarcini, după cum urmează:
•Etapa 1 Piața Victoriei - Bd. Aviatorilor - Piața Charles de Gaulle – 22 zile.
•Etapa 2 - Bd. Aviatorilor - Bd. Beijing (intersecție cu blvd. Mircea Eliade) – 18 zile.
•Etapa 3 - Bd. Beijing - Str. Nicolae Caramfil- Șos. Pipera – 20 zile.
Obiectivul urmărit constă în execuția propriu-zisă a lucrărilor de semnalizare orizontală a tronsonului I din traseul I de piste pentru biciclete, conform specificatiilor din caietul de sarcini, proiectului tehnic si detaliilor de executie, ce vor fi puse la dispoziția Executantului.
Valoarea totala estimata: 706210.77 RON
b1.PNG (64.64 KB; downloaded 2772 times)
caiet de sarcini.pdf
caiet de sarcini.pdf (1.22 MB; downloaded 180 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
andrei11
Vezi SUPERBA pistă de pe Buzești - Berzei ! S-a rupt în figuri !
Vezi SUPERBA pistă de pe Buzești - Berzei ! S-a rupt în figuri !
- Serban
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Serban
E vorba de masinile care parcheaza regulamentar, pe bretea, exact langa pista.
Oricum, am vazut ca pe mare parte din tronson se parcheaza intr-o veselie jumatate pe banda 1, jumatate pe spatiul verde. E foarte trista lucrarea asta si mare pacat ca nu se iau masuri impotriva celor care parcheaza asa.
andrei11 wrote:
E ok, cum nu sunt fan biciclete nu mi-am dat seama. Deci pot circula ca și pieton pe acolo, în regulă. Da, așa, de amorul artei, parcă pe Pantelimon oprirea e interzisă, nu ? E interzisă cu siguranță, circul deseori pe acolo și pe jos și cu auto, am întrebat numai așa, să întreb. Deci despre ce portiere vorbim ? Oricum acele piste sunt ( ar fi fost ) unisens, nu dublu sens. Și mie mi se pare că există un spațiu verde între aceste piste și carosabil, mi se pare cam imposibil să ajungă o portieră acolo. Asta așa, ca și observație generală.
E vorba de masinile care parcheaza regulamentar, pe bretea, exact langa pista.
Oricum, am vazut ca pe mare parte din tronson se parcheaza intr-o veselie jumatate pe banda 1, jumatate pe spatiul verde. E foarte trista lucrarea asta si mare pacat ca nu se iau masuri impotriva celor care parcheaza asa.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
misterr
Englezii au „autostrăzi pentru biciclete”, iar cicliștii de la noi merg printre mașini
Click pe imagine pentru video:
În timp ce în România pistele pentru bicicliști sunt o glumă, în ţări precum Marea Britanie se circulă deja pe adevărate “autostrăzi pentru biciclete.”
Este un scenariu puțin probabil pentru noi, dacă ne gândim că în Capitală abia avem 7 kilometri de piste pentru biciclete. În aceste condiții, cicliștii de la noi sunt nevoiți să circule printre mășini și își pun viață în pericol în fiecare zi.
Aproape 800 de bicicliști din toată țară au fost implicați anul trecut în accidente rutiere. Potrivit legii, nu au voie să circule pe trotuar, așa că sunt obligați să o ia printre mășini.
„Foarte greu! A și dat mășina peste mine de câteva ori și pe trotuar nu pot că mă înjură pietonii”, povestește un biciclist.
Sergiu livrează mâncare și trece zilnic cu bicicletă prin centrul Capitalei.
„De exemplu, dacă am livrări și merg pe pistele de biciclete, dăm de borduri, gropi și avem comenzi pe care le fac varză până la urmă! Mai ales ciorba sau chestii de genul”, spune Sergiu, curier.
Capitală are doar 7 kilometri de piste pentru bicicliști omologate, deși primarul general Gabriela Firea a promis anul trecut patru trasee noi.
„Însumate pe hartă, ar reprezenta 34 de kilometri. Dânsa menționează 64 de kilometri și la întrebarea noastră, am înțeles că răspunsul este că ei numără și kilometrii dus și întors”, spune Roxana Wring, consilier general USR.
Nu se știe însă când vor fi construite pistele noi pentru că nu au fost stabilite și termene în proiect.
Între timp, londonezii au transformat șosele întregi în adevărate autostrăzi pe care circulă doar bicicliștii. Acestea leagă stațiile de centrul orașului, făcându-le mai accesibile pentru cicliști.
În Londra, bicicletă nu este numai un moft, ci un adevărat mijloc de transport în comun. De aceea, primăria din Londra a construit ceea ce numește autostrăzi pentru biciclete. Așa arată porțiuni din drum dedicate special bicicletelor, care leagă toate colțurile orașului.
În timp ce englezii se laudă cu autostrăzi pentru biciclete, țara noastră reușește să se promoveze singură în mod negativ cu astfel de obstacole întâlnite chiar pe pistele pentru biciclete.
Vorbim, poate, despre cel mai cunoscut copac din București la acest moment care, se întâmplă să se afle chiar lângă Catedrala Mântuirii Neamului.
Marcajele pentru această pistă de biciclete au costat peste 400 de mii de lei. Traseul a fost până la urmă închis.
„Este renumit acel copac pus în mijlocul pistei, pistă care oricum nu mai există. Este doar un desen pe asfalt pentru că acele piste pe trotuar au fost interzise”, spune Mihai Deneș, vicepreședintele Federației Bicicliștilor din România.
În plus, aproape 80 la sută din pistele trasate pe trotuare în timpul mandatului fostului primar general Sorin Oprescu au fost declarate ilegale.
Englezii au „autostrăzi pentru biciclete”, iar cicliștii de la noi merg printre mașini
Click pe imagine pentru video:
În timp ce în România pistele pentru bicicliști sunt o glumă, în ţări precum Marea Britanie se circulă deja pe adevărate “autostrăzi pentru biciclete.”
Este un scenariu puțin probabil pentru noi, dacă ne gândim că în Capitală abia avem 7 kilometri de piste pentru biciclete. În aceste condiții, cicliștii de la noi sunt nevoiți să circule printre mășini și își pun viață în pericol în fiecare zi.
Aproape 800 de bicicliști din toată țară au fost implicați anul trecut în accidente rutiere. Potrivit legii, nu au voie să circule pe trotuar, așa că sunt obligați să o ia printre mășini.
„Foarte greu! A și dat mășina peste mine de câteva ori și pe trotuar nu pot că mă înjură pietonii”, povestește un biciclist.
Sergiu livrează mâncare și trece zilnic cu bicicletă prin centrul Capitalei.
„De exemplu, dacă am livrări și merg pe pistele de biciclete, dăm de borduri, gropi și avem comenzi pe care le fac varză până la urmă! Mai ales ciorba sau chestii de genul”, spune Sergiu, curier.
Capitală are doar 7 kilometri de piste pentru bicicliști omologate, deși primarul general Gabriela Firea a promis anul trecut patru trasee noi.
„Însumate pe hartă, ar reprezenta 34 de kilometri. Dânsa menționează 64 de kilometri și la întrebarea noastră, am înțeles că răspunsul este că ei numără și kilometrii dus și întors”, spune Roxana Wring, consilier general USR.
Nu se știe însă când vor fi construite pistele noi pentru că nu au fost stabilite și termene în proiect.
Între timp, londonezii au transformat șosele întregi în adevărate autostrăzi pe care circulă doar bicicliștii. Acestea leagă stațiile de centrul orașului, făcându-le mai accesibile pentru cicliști.
În Londra, bicicletă nu este numai un moft, ci un adevărat mijloc de transport în comun. De aceea, primăria din Londra a construit ceea ce numește autostrăzi pentru biciclete. Așa arată porțiuni din drum dedicate special bicicletelor, care leagă toate colțurile orașului.
În timp ce englezii se laudă cu autostrăzi pentru biciclete, țara noastră reușește să se promoveze singură în mod negativ cu astfel de obstacole întâlnite chiar pe pistele pentru biciclete.
Vorbim, poate, despre cel mai cunoscut copac din București la acest moment care, se întâmplă să se afle chiar lângă Catedrala Mântuirii Neamului.
Marcajele pentru această pistă de biciclete au costat peste 400 de mii de lei. Traseul a fost până la urmă închis.
„Este renumit acel copac pus în mijlocul pistei, pistă care oricum nu mai există. Este doar un desen pe asfalt pentru că acele piste pe trotuar au fost interzise”, spune Mihai Deneș, vicepreședintele Federației Bicicliștilor din România.
În plus, aproape 80 la sută din pistele trasate pe trotuare în timpul mandatului fostului primar general Sorin Oprescu au fost declarate ilegale.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Albert
In sfârșit se apuca și ei de pista de pe Aviatorilor care a fost lăsată in paragina 1 an de zile.Cu toate utilitățile trase,dar fără marcaje și semafoare.
In sfârșit se apuca și ei de pista de pe Aviatorilor care a fost lăsată in paragina 1 an de zile.Cu toate utilitățile trase,dar fără marcaje și semafoare.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Cristi N
Trebuie sa fim constienti ca abia de vreo 10 ani in Romania am inceput sa intelegem ca si rolele, trotinetele, bicicletele sau motocicletele reprezinta o solutie pentru transportul urban. Iar asta e valabil doar in Bucuresti si alte cateva 3-4-5 orase mari, in rest e jale.
Trebuie sa fim constienti ca abia de vreo 10 ani in Romania am inceput sa intelegem ca si rolele, trotinetele, bicicletele sau motocicletele reprezinta o solutie pentru transportul urban. Iar asta e valabil doar in Bucuresti si alte cateva 3-4-5 orase mari, in rest e jale.
- adila
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
adila
Iarta-ma ca-ti spun dar cred ca esti naiv daca asta crezi. Necesitatea transportului alternativ nu s-a inteles la nivelul cel mai important, acela al populatiei. Autoritatile nu vor face nimic atata timp cat nu se cere.
Iarta-ma ca-ti spun dar cred ca esti naiv daca asta crezi. Necesitatea transportului alternativ nu s-a inteles la nivelul cel mai important, acela al populatiei. Autoritatile nu vor face nimic atata timp cat nu se cere.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Cristi N
E posibil sa fie naivitate si poate din cauza ca ma refer mai mult la bula din jurul meu dar pe strada apar din ce in ce mai multe biciclete si trotinete. Daca te duci intr-un decathlon in weekend ai sa vezi ca au o multime de clienti. Intr-adevar o parte din ei vor folosi bicicleta doar recreativ dar sunt si destui care o folosesc pentru a ajunge din punctul A in B. Trotinetele electrice pana acu 2-3 ani nu existau deloc acum au aparut ca ciupercile si din pacate au aparut si problemele date de indisciplina.
La motociclete situatia e asemanatoare. De cativa ani preturile sh-urilor cresc in loc sa scada, cei cativa importatori de sh-uri nu mai fac fata, iar la scolile moto deja devine foarte greu sa mai prinzi loc in poligon dupa-amiaza. Partea frumoasa este ca din ce in ce mai multi soferi lasa spatiu intre banda 1 si 2 ceea ce inainte nu prea se intampla.
E posibil sa fie naivitate si poate din cauza ca ma refer mai mult la bula din jurul meu dar pe strada apar din ce in ce mai multe biciclete si trotinete. Daca te duci intr-un decathlon in weekend ai sa vezi ca au o multime de clienti. Intr-adevar o parte din ei vor folosi bicicleta doar recreativ dar sunt si destui care o folosesc pentru a ajunge din punctul A in B. Trotinetele electrice pana acu 2-3 ani nu existau deloc acum au aparut ca ciupercile si din pacate au aparut si problemele date de indisciplina.
La motociclete situatia e asemanatoare. De cativa ani preturile sh-urilor cresc in loc sa scada, cei cativa importatori de sh-uri nu mai fac fata, iar la scolile moto deja devine foarte greu sa mai prinzi loc in poligon dupa-amiaza. Partea frumoasa este ca din ce in ce mai multi soferi lasa spatiu intre banda 1 si 2 ceea ce inainte nu prea se intampla.
- sss
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
sss
Asta chiar nu stiu daca e bine... practic inseamna incurajarea nerespectarii legii de catre conducatorii vehiculelor pe doua roti. Nu stiu daca e bine sa evoluam spre situatia din Grecia, unde te opresti cu masina la distanta de semafor, ca sa aibe loc mobristii sa se bage in fata, sau spre cea din Germania, unde vezi la semafor masina urmata de motor, urmat de camion si in fundul acestuia o mamaie pe bicicleta, fiecare incadrat regulamentar pe mijlocul benzii de circulatie. Bine, ultima nu se pune la noi, unde, prin lege, ciclistii sunt surghiuniti pe marginea primei benzi. Nu sunt de acord cu bizonii pe patru roti care blocheaza drumul celor pe doua roti care depasesc printre benzi, dar nici sa-i incurajezi nu-mi pare ok!
Cristi N wrote:
Partea frumoasa este ca din ce in ce mai multi soferi lasa spatiu intre banda 1 si 2 ceea ce inainte nu prea se intampla.
Asta chiar nu stiu daca e bine... practic inseamna incurajarea nerespectarii legii de catre conducatorii vehiculelor pe doua roti. Nu stiu daca e bine sa evoluam spre situatia din Grecia, unde te opresti cu masina la distanta de semafor, ca sa aibe loc mobristii sa se bage in fata, sau spre cea din Germania, unde vezi la semafor masina urmata de motor, urmat de camion si in fundul acestuia o mamaie pe bicicleta, fiecare incadrat regulamentar pe mijlocul benzii de circulatie. Bine, ultima nu se pune la noi, unde, prin lege, ciclistii sunt surghiuniti pe marginea primei benzi. Nu sunt de acord cu bizonii pe patru roti care blocheaza drumul celor pe doua roti care depasesc printre benzi, dar nici sa-i incurajezi nu-mi pare ok!
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Cristi N
E o discutie mai lunga aici dar statul pe mijlocul benzii nu prea e o idee buna deloc daca esti doar pe 2 roti. De obicei ca sofer daca vezi o groapa incerci sa o incadrezi intre roti, tot pe mijlocul benzii pot sa apara pete de ulei sau alte mizerii pentru ca zona nu prea e calcata de rotile masinilor. Si ca sa fie tacamul complet ai sanse mari sa nu fi vazut in retrovizoare fiind mai "slab" ca o masina si in cazul traficului stop&go risti sa fi facut sandwich.
Cel mai sigur loc este in spatele rotii stanga a masinii, acolo ai cele mai mari sanse sa fi vazut si sa ai drum in stare buna.
Din ce inteleg si la nemti este permis lane-splitting-ul dar doar in niste conditii foarte stricte, iar in majoritatea Europei e permis fara sa intre in detalii. Cu toate astea trebuie sa fii foarte precaut, oricand se poate deschide o portiera, un pieton sa sara dintre masini sau cineva sa schimbe banda.
E o discutie mai lunga aici dar statul pe mijlocul benzii nu prea e o idee buna deloc daca esti doar pe 2 roti. De obicei ca sofer daca vezi o groapa incerci sa o incadrezi intre roti, tot pe mijlocul benzii pot sa apara pete de ulei sau alte mizerii pentru ca zona nu prea e calcata de rotile masinilor. Si ca sa fie tacamul complet ai sanse mari sa nu fi vazut in retrovizoare fiind mai "slab" ca o masina si in cazul traficului stop&go risti sa fi facut sandwich.
Cel mai sigur loc este in spatele rotii stanga a masinii, acolo ai cele mai mari sanse sa fi vazut si sa ai drum in stare buna.
Din ce inteleg si la nemti este permis lane-splitting-ul dar doar in niste conditii foarte stricte, iar in majoritatea Europei e permis fara sa intre in detalii. Cu toate astea trebuie sa fii foarte precaut, oricand se poate deschide o portiera, un pieton sa sara dintre masini sau cineva sa schimbe banda.
- adila
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
adila
in 2013 s-a organizat un mars al biciclistilor in Bucuresti daca va mai aduceti aminte, unul la care au participat cateva mii de biciclisti. Se striga atunci "Nu vrem piste pe trotuare". Cu un an mai in urma au fost desfiintate de catre Politia Rutiera 8 piste construite pe trotuare. Practic la amenajarea pistelor s-au spalat foarte multi bani publici fara a crea un beneficiu pentru biciclisti ci doar un disconfort pentru pietoni si nu in ultimul rand pentru soferii care conduc masinile pe trotuar, ca vorba aia ei au voie.
Acum la 6 ani de la acel moment avem o singura pista pentru biciclisti, cea de pe Calea Victoriei. Este penibil.
Fara presiunea constanta a populatiei si implicit a biciclistilor nu se va rezolva nimic, va spun sigur.
Este nevoie de o mobilizare fara precedent a biciclistilor si nu doar a lor, cat mai repede posibil, altfel primariile vor cheltui banii doar pe ghivece, borduri, fantani arteziene, bancute si multe alte lucruri inutile.
in 2013 s-a organizat un mars al biciclistilor in Bucuresti daca va mai aduceti aminte, unul la care au participat cateva mii de biciclisti. Se striga atunci "Nu vrem piste pe trotuare". Cu un an mai in urma au fost desfiintate de catre Politia Rutiera 8 piste construite pe trotuare. Practic la amenajarea pistelor s-au spalat foarte multi bani publici fara a crea un beneficiu pentru biciclisti ci doar un disconfort pentru pietoni si nu in ultimul rand pentru soferii care conduc masinile pe trotuar, ca vorba aia ei au voie.
Acum la 6 ani de la acel moment avem o singura pista pentru biciclisti, cea de pe Calea Victoriei. Este penibil.
Fara presiunea constanta a populatiei si implicit a biciclistilor nu se va rezolva nimic, va spun sigur.
Este nevoie de o mobilizare fara precedent a biciclistilor si nu doar a lor, cat mai repede posibil, altfel primariile vor cheltui banii doar pe ghivece, borduri, fantani arteziene, bancute si multe alte lucruri inutile.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination