Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiMonumente, clădiri deosebite și repere din București

 

Topic: Repere / toponime din București

200 posts, 45581 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bogdan10

Nightwolf wrote:
Nu e adevarat!  Bd. Pieptanari are 2 benzi pe sens. Nu e vina mea ca prima e parcare!! La fel, Ferdinand si Pache au cate doua benzi pe sens. La Pache e mai ciudat, pt ca are portiunea aaceea cuprinsa intre Traian si Iancului cu o banda + tramvai, acolo intr-adevar e o problema, DAR ARE TRAMVAI!. Cat priveste soselele, este normal ca o artera cu minim 3 benzi pe sens si separat linie de tramvai ca a 4a sau a 5a banda, sa se numeasca SOSEA. Oricum o dai, tot ca mine e, iar criteriul asta e, crede-ma pe cuvant! Doar lucrez naibii in domeniu :)


Daca te vei uita mai atent, pe bd. Pieptanari vei observa ca nu sunt 2 benzi pe sens ci doar una. Langa bordura, pe ambele sensuri, exista zona de parcare delimitata prin linie intrerupta dupa care urmeaza cate o banda de circulatie pe fiecare sens! Nu te lua dupa capetele arterei unde exista intr-adevar 2 benzi pe sens! Acolo artera este "evazata" fata de restul traseului!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bekxy

Aşa... şi.... prin Pipera cum mai stăm cu benzile? :D

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Nightwolf

bogdan10 wrote:
Nightwolf wrote:
Nu e adevarat!  Bd. Pieptanari are 2 benzi pe sens. Nu e vina mea ca prima e parcare!! La fel, Ferdinand si Pache au cate doua benzi pe sens. La Pache e mai ciudat, pt ca are portiunea aaceea cuprinsa intre Traian si Iancului cu o banda + tramvai, acolo intr-adevar e o problema, DAR ARE TRAMVAI!. Cat priveste soselele, este normal ca o artera cu minim 3 benzi pe sens si separat linie de tramvai ca a 4a sau a 5a banda, sa se numeasca SOSEA. Oricum o dai, tot ca mine e, iar criteriul asta e, crede-ma pe cuvant! Doar lucrez naibii in domeniu :)


Daca te vei uita mai atent, pe bd. Pieptanari vei observa ca nu sunt 2 benzi pe sens ci doar una. Langa bordura, pe ambele sensuri, exista zona de parcare delimitata prin linie intrerupta dupa care urmeaza cate o banda de circulatie pe fiecare sens! Nu te lua dupa capetele arterei unde exista intr-adevar 2 benzi pe sens! Acolo artera este "evazata" fata de restul traseului!


Esti incapatanat sa-nnebunesc! Eu nu ma iau dupa nimic. E f simplu. Artera are 2 benzi pe sens deoarece latimea unui sens are minim 6m ceea ce dpdv tehnic se interpreteaza ca minim 2 benzi pe sens. Parcarea aia de care zici tu a facut-o PMB-ul acum 2 ani sau 1 an nu mai stiu exact, pana at. erau doua benzi mari si clare. Nu ma intereseaza pe mine modificarile facute de Oprescu pe o artera care are o denumire veche de 60 de ani. Daca modificam cu vopsea o artera nu-i schimbam si numele ... Vrei sa-ti spun si cati morti am strans de pe Bd. Pieptanari in anul 2008 dupa intoarceri peste dubla continua de la intersectia cu Zabrautului?? Cand nu se putea face virajul stanga acolo?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului ciupi 2

Oameni buni va rog!

Nightwolf wrote:
bogdan10 wrote:
Nightwolf wrote:
Nu e adevarat!  Bd. Pieptanari are 2 benzi pe sens. Nu e vina mea ca prima e parcare!! La fel, Ferdinand si Pache au cate doua benzi pe sens. La Pache e mai ciudat, pt ca are portiunea aaceea cuprinsa intre Traian si Iancului cu o banda + tramvai, acolo intr-adevar e o problema, DAR ARE TRAMVAI!. Cat priveste soselele, este normal ca o artera cu minim 3 benzi pe sens si separat linie de tramvai ca a 4a sau a 5a banda, sa se numeasca SOSEA. Oricum o dai, tot ca mine e, iar criteriul asta e, crede-ma pe cuvant! Doar lucrez naibii in domeniu :)


Daca te vei uita mai atent, pe bd. Pieptanari vei observa ca nu sunt 2 benzi pe sens ci doar una. Langa bordura, pe ambele sensuri, exista zona de parcare delimitata prin linie intrerupta dupa care urmeaza cate o banda de circulatie pe fiecare sens! Nu te lua dupa capetele arterei unde exista intr-adevar 2 benzi pe sens! Acolo artera este "evazata" fata de restul traseului!


Esti incapatanat sa-nnebunesc! Eu nu ma iau dupa nimic. E f simplu. Artera are 2 benzi pe sens deoarece latimea unui sens are minim 6m ceea ce dpdv tehnic se interpreteaza ca minim 2 benzi pe sens. Parcarea aia de care zici tu a facut-o PMB-ul acum 2 ani sau 1 an nu mai stiu exact, pana at. erau doua benzi mari si clare. Nu ma intereseaza pe mine modificarile facute de Oprescu pe o artera care are o denumire veche de 60 de ani. Daca modificam cu vopsea o artera nu-i schimbam si numele ... Vrei sa-ti spun si cati morti am strans de pe Bd. Pieptanari in anul 2008 dupa intoarceri peste dubla continua de la intersectia cu Zabrautului?? Cand nu se putea face virajul stanga acolo?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bogdan10

Nightwolf wrote:
bogdan10 wrote:
Nightwolf wrote:
Nu e adevarat!  Bd. Pieptanari are 2 benzi pe sens. Nu e vina mea ca prima e parcare!! La fel, Ferdinand si Pache au cate doua benzi pe sens. La Pache e mai ciudat, pt ca are portiunea aaceea cuprinsa intre Traian si Iancului cu o banda + tramvai, acolo intr-adevar e o problema, DAR ARE TRAMVAI!. Cat priveste soselele, este normal ca o artera cu minim 3 benzi pe sens si separat linie de tramvai ca a 4a sau a 5a banda, sa se numeasca SOSEA. Oricum o dai, tot ca mine e, iar criteriul asta e, crede-ma pe cuvant! Doar lucrez naibii in domeniu :)


Daca te vei uita mai atent, pe bd. Pieptanari vei observa ca nu sunt 2 benzi pe sens ci doar una. Langa bordura, pe ambele sensuri, exista zona de parcare delimitata prin linie intrerupta dupa care urmeaza cate o banda de circulatie pe fiecare sens! Nu te lua dupa capetele arterei unde exista intr-adevar 2 benzi pe sens! Acolo artera este "evazata" fata de restul traseului!


Esti incapatanat sa-nnebunesc! Eu nu ma iau dupa nimic. E f simplu. Artera are 2 benzi pe sens deoarece latimea unui sens are minim 6m ceea ce dpdv tehnic se interpreteaza ca minim 2 benzi pe sens. Parcarea aia de care zici tu a facut-o PMB-ul acum 2 ani sau 1 an nu mai stiu exact, pana at. erau doua benzi mari si clare. Nu ma intereseaza pe mine modificarile facute de Oprescu pe o artera care are o denumire veche de 60 de ani. Daca modificam cu vopsea o artera nu-i schimbam si numele ... Vrei sa-ti spun si cati morti am strans de pe Bd. Pieptanari in anul 2008 dupa intoarceri peste dubla continua de la intersectia cu Zabrautului?? Cand nu se putea face virajul stanga acolo?


Latimea unui sens are intr-adevar minim 6 m la capetele bulevardului si mai ales la capatul dinspre Piata Eroii Revolutiei ,unde este mai lat decat la celalt capat. In restul traseului, artera aceasta are maxim 9 m latime din bordura in bordura. Cunosc foarte bine aceasta artera de peste 40 de ani deoarece parintii mei locuiesc in zona. Intotdeauna acest bulevard a avut doar o singura banda pe sens, chiar si inainte de 1989 (exceptand capetele unde exista cate 2 benzi pe sens)! De cand s-au trasat zonele de parcare de-a lungul arterei (nu ma refer la zona dinspre Piata Eroii Revolutiei) cele 2 benzi (cate una pe fiecare sens) s-au ingustat destul de mult astfel incat daca intr-o zona exista masini parcate pe ambele margini, 2 autobuze 141 trec simultan cam greu unul pe langa celalalt (in situatia cand nu exista zapada nu acum cand latimea arterei e mai ingusta din cauza zapezii in anumite locuri)! Te poti convinge de cele spuse mai sus de mine de la cei care au locuit si inainte de 1989 in zona.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Nightwolf

bogdan10 wrote:
....



Uoofff.... este IDENTIC aceeasi problema ca pe Sisesti, in zonele unde nu s-a putut expropia ... identic .. in rest indicatorul este acelasi, portiunea "mica" fiind la mijloc, este "neglijabila" ...

Hai ca ne-am mutat adminii in alta parte :))

 


Re: Repere / toponime din Bucuresti bercenicity

Gabi23 wrote:
De unde vin numele cartierelor din Bucureşti. Ştiaţi că Militari era zona de instrucţie militară sau că în Vitan orăşenii îşi păşteau vitele?
Fie ne-am născut în ele, fie ne-au găzduit în anii facultăţii sau ne-au oferit un loc de muncă. Câţi dintre noi ne-am întrebat, însă, de unde provin denumirile cartierelor din Capitală, poveşti pe care poate doar istoricii le mai cunosc.

O istorie interesantă se găseşte în originea numelui cartierului Balta Albă. Povestea spune că aici se afla o Groapă de var unde, în vremea lui Caragea, se topeau cadavrele ciumaţilor. Când ploua, locul devenea o baltă.

Cartierul Titan îşi are denumirea de la fabrica de ciment „Titan“, construită la începutul secolului 20.
Despre Vitan, D. Papazoglu spune că „În ocolul oraşului, spre nord, este câmpia Vitanului, unde vitele orăşenilor îşi aveau păşunea“

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 9662.html#


Apropo, stie cineva din zona care este relatia exacta intre Titan, Balta Alba, Macaralei, Salajan? Si ca limite, si pozitionare...

 


Re: Repere / toponime din Bucuresti andrei11

Tot cartierul subliniat de mine este Balta Alba. Denumirile de Macaralei, Salajan, etc, sunt subcartiere ale aceluiasi cartier. Cartierul Balta Alba era la un moment dat cel mai mare din Bucuresti cu vreo 300.000 si ceva de cetateni. Precizez ca vorbesc in oarecare masura in cunostinta de cauza, asistand la cresterea acestui cartier de la zero, atunci cand pe unde acum sunt blocurile / zona industriala era camp iar linii de autobuz precum 79 mergeau la un moment dat pe drumuri de tara ( gen "drumuri forestiere" ).
Oricum intreg cartierul a fost construit intr-un timp extrem de scurt. Nu cred ca se mai poate realiza vreodata o astfel de concentrare de forte.
Pentru eventualele critici adresate :
Si cartierul Dr. Taberei este foarte mare, si acesta este impartit la randul lui in mai multe subcartiere, dar tot asamblul este Dr. Taberei.
Balta Alba.jpg (116.14 KB; downloaded 4173 times)

 


Re: Repere / toponime din Bucuresti nokia2110

Ştie cineva ceva despre fostele fabrici de cărămidă din Titan - Balta Albă - Sălăjan?  :roll:
Buelvadrului Pache Protopopescu (numit iniţial Occidentului) îi zice bulevard pentru că atunci când a fost trasată Axa Est-Vest acesta era o arteră de circulaţie destul de largă pentru vremea aia. Oricum, Axa Est-Vest (bulevardele Pache Protopopescu, Carol I, Regina Elizebta, Mihail Kogălniceanu) era străbătută de tramvaie de la un capăt la altul. Că acum au rămas tramvaie numai de la Str- Traian spre marginea oraşului şi ăia 20-30 metri de la intersecţia cu Cal. Moşilor, e altă poveste  :roll: Şi Bd. Ferdinand I cam tot din perioada aia datează (cică ar de pe la 1890). Iniţial îi zicea Bd. Oborului (Obor nu e numai la Bucur Obor) şi mergea până la Str. Gura Oborului (General Mărăşescu, Ritumului). Cred că în anii '30 a fost prelungit până la Gara de Est (Obor).
Iar altele cred că s-au numit bulevarde pt. că erau artere importante de circulaţie. În anii '30 Bd. Pieptănari cred că era una din străzile importante ale zonei respective.

 


Re: Articole de presa despre Parcarea Subterana Universitate rosetti61

Piata 21 Decembrie este pe bulevardul NIcolae Balcescu - rondul este Piata Nicolae Balcescu (cu esplanada din fata teatrului), iar zona cu statuile este Piata Universitatii, dar generic tot ansamblul este cunoscut ca Piata Universitatii.
Statiile RATB si si cea de metrou se numesc simplu Universitate, desi la metrou se pare ca la inceput o numisera Universitatii (Piata) dar s-au razgandit.

 


Re: Articole de presa despre Parcarea Subterana Universitate Nightwolf

rosetti61 wrote:
Piata 21 Decembrie este pe bulevardul NIcolae Balcescu - rondul este Piata Nicolae Balcescu (cu esplanada din fata teatrului), iar zona cu statuile este Piata Universitatii, dar generic tot ansamblul este cunoscut ca Piata Universitatii.
Statiile RATB si si cea de metrou se numesc simplu Universitate, desi la metrou se pare ca la inceput o numisera Universitatii (Piata) dar s-au razgandit.

Pe mine nu ma intereseaza cum se numesc esplanadele, ci ceea ce scriu in acte cand le intocmesc. Ca sa iti explic pe limbajul tau>
1. Pta. 21 Decembrie este portiunea delimitata de intersectiile strazilor Bd. Carol I cu Bd. I.C. Bratianu cu Bd. Reg. Elisabeta si cu Bd. Nic. Balcescu;
2. Esplanada din fata TNB se numeste Bd. Nicolae Balcesscu nr. 2, sector 1, Parc TNB;
3. SStatiule sau esplanada nou devenita se numeste/numesc Bd. Regina Elisabeta nr. 1-3 sau 1-5 nu mai stiu exact;
4. Denumirea de Universitate a fost si este folosita deoarece acolo este Univ. Bucuresti, Sediul Central cu Facultatile sale aferente -- vreo 6 la nr. daca nu ma fenteaza memoria.

Nu exista niciun rond Pta. Nicolae Balcescu. Nu a existat si nu v-a exista vreodat` din simplul motiv ca denumirile Pietelor, Piatetelor sau Esplanadelor nu vor avea niciodata denumiri confundabile cu arterele care le strabat. Si da, este diferenta intre Pta. Victoriei si Calea Victoriei ca nu se numeste Pta. Calea Victoriei, daca fix la asta te gandeai. Singura exceptie de la regula se numeste Pta. Unirii DAR aici este o problema mai ciudata, intrucat Pta. in esenta ei esste marginita de cateva bucati de drum fara nume sau cu nume prelungit de la niste artere fata de care nu exista nicio legatura ...

Daca vrei amanunte mai exacte, intreaba-ma pe privat. Crede-ma ca ceea ce iti spun eu sunt date oficiale nu "cutume" sau denumiri lasate de popor.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Articole de presa despre Parcarea Subterana Universitate Mircea G

Denumirile populare nasc multe confuzii ! Cautam sa ma intilnesc cu un retardat care spunea ca sta in Popesti ... Am banuit ca din comoditate nu spune Popesti Leordeni , asa ca am bijbiit prin zona pina m-am saturat ...pina la urma am gasit prostul care statea la doi pasi de sos Leordeni .
L-am intrebat ce dracului scrie la el pe buletin ? Popesti , Leordeni sau Popesti Leordeni ???? Senin a raspuns ca Popesti Leordeni ! Ce i-am spus eu , deduceti voi ...

 


Re: Articole de presa despre Parcarea Subterana Universitate Nightwolf

Exact asta i-am explicat si eu amicului nostru mai devreme ... Exista denumiri oficiale si punct! Ca se folosesc denumirile populare, asta nu mai e problema decat a celui care o foloseste si nu este inteles de interlocutor/i. De exemplu, eu cand fac referire la Statia de metrou Nicolae Teclu spun imediat ex Policolor sau la Petrache Poenaru ex Semanatoarea ca sa fiu bine inteles. De asemenea, la Spitalul Floreasca, denumirea oficiala este Spitalul Clinic de Urgenta Bucuresti, nu Spitalul Floreasca sau Urgenta Floreasca ... dar deja astea sunt chestii tehnice, limbaj de lemn cum il denumesc eu, care nu fac decat sa naste polemici inutile si gratuite intre cei care cunosc si cei care se dau cunoscatori ....

 


Re: Articole de presa despre Parcarea Subterana Universitate captiva

Nightwolf wrote:
Nu exista niciun rond Pta. Nicolae Balcescu. Nu a existat si nu v-a exista vreodat` din simplul motiv ca denumirile Pietelor, Piatetelor sau Esplanadelor nu vor avea niciodata denumiri confundabile cu arterele care le strabat. Si da, este diferenta intre Pta. Victoriei si Calea Victoriei ca nu se numeste Pta. Calea Victoriei, daca fix la asta te gandeai. Singura exceptie de la regula se numeste Pta. Unirii DAR aici este o problema mai ciudata, intrucat Pta. in esenta ei esste marginita de cateva bucati de drum fara nume sau cu nume prelungit de la niste artere fata de care nu exista nicio legatura ...


:lol:

Normal ca Piata Victoriei nu se numeste Piata Calea Victoriei, ca nici Piata Unirii nu se numeste Piata Bulevardul Unirii!

Cat despre pietele care niciodata nu au denumiri confundabile cu strazile, bulevradele, soselele etc. care le strabat,, pai avem asa:
- Piata Dorobanti strabatuta de calea Dorobanti
- Piata M. Koglaniceanu, la capatul estic al Bd. M. Kogalniceanu
- Piata Buzesti sttrabatuta de Strada Buzesti
- Piata iancului, din care incepe Soseaua Iancului
- Piata regina Maria, la capatul sud-vestic al Bd. Regina Maria
- Piata Eroilor, la capatul vestic al bd. eroilor
- Piata Natiunile Unite, la capatul Bd. Natiunile Unite
- Piata Garii de Nord la capatul Str. Garii de Nord
- Piata Sf. Stefan strabatuta de Str.. Sf. Stefan
- pana de curand exista Piata Aviatorilor strabatuta de Bd. Aviatorilor.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Monumente, clădiri deosebite și repere din București  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420776 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use