Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiDocumente strategice ale municipiului București

 

Topic: Concept Strategic București 2035

65 posts, 36354 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Goldmund

"Revista Capital a adunat toate proiectele avute în vedere de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru următorii 20 de ani

Proiecte pentru dezvoltarea Capitalei 2015-2035

1 Construcţia Autostrăzii de Centură a Municipiului Bucureşti (tronsoanele Centură Nord şi Centură Sud);

2 Finalizarea tronsonului A3 Bucureşti (Şos. Petricani) – Centura Bucureşti;

3 Extinderea transportului public în comun în judeţul Ilfov, prin înfiinţarea de linii preorăşeneşti operate cu autovehicule ecologice;"


....etc.

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/...r-14913591
Daca angajamentul tuturor responsabililor este ca pana in 2035 orasul Bucuresti sa aiba .....o autostrada de centura si infiintarea de linii preorasenesti a transprtului public in comun( atentie:
"operate  cu autovehicule ecologice" si nu cu metrou, tramvaie si trenuri suburbane, adevaratele mijloace de transport public in comun care sunt ecologice!)
atunci lupta de a intra in normalitata UE e de mult timp pierduta...
Voi ce spuneti?

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 andrei11

Dimensionarea mijloacelor de transport in comun se face functie de cerere si oferta.
Sa "bagi" metrou / tramvai / tren suburban la Snagov / Ciolpani / Cernica sau Popesti sau Ghermanesti sau Peris / Buftea mi se pare o risipa mare de resurse.
Finalizarea tronsonului A 3 in Bucuresti fara :
a) Finalizarea autostrazii Ploiesti - Brasov.
b) Pasaje rutiere subterane / supraterane pe Inelul Median / Autostrada Suspendata pana la Dambovita / respectiv Podul Grant.
c) Autostrada de centura ( A 0 ).
Mi se pare complet inutila.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 133 313

andrei11 wrote:
Si când te gândeşti ca s-au platit zeci de milioane de euro pentru a scrie aberatiile alea.  :twisted:
Astea sunt aberatii, unde e 133 313 sa puna punctul pe i


E... sosit de prin provincie.  :lol: Si va spun io ce se face pana in 2035. Reabilitare Bd. Basarabia, Bd. Ion Mihalache si Bd. Barbu Vacarescu. Bonus... 40 tramvaie Bucur LF si modernizarea a 60 de V3A-uri in CA-PPC.  :twisted: Si POATE inca un pasaj pe inel, ori Vitan, ori Dudesti ori... la Barbu Vacarescu.
Astea toate PRESUPUNAND ca populatia rezidenta nu se mai duce mult in jos, ca cica per total am fi 19.900.000 de rezidenti (cu tot cu sirieni, libanezi, CEO straini pe la multinationale, Cabral si Laurette  :lol: ).

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Florinds

In Bucuresti nu are cum sa se duca in jos. ;) Sa ma bag si eu in discutie, noi nu suntem in stare sa zugravim si vrem sa construim.  :lol: Dam cu capul de acoperisul tramvaiului, dar vrem pasaje si autostrazi. :) Se continua pe aceeasi linie si fara nebunul-sef. :!:

Sa zicem ca CNADNR≠PMB, sa nu fie nimeni vinovat...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 133 313

Cum sa nu... ca o sa vina cine sa arda un plin de carburant la doua zile prin Sudului, Eroilor si Pantelimon, Rebreanu?  :twisted: Si prin restul orasului. Aia de merg cu caruta pe DN-uri la targul de duminica sa vanda porcu'!  :lol:
Treaba este foarte simpla. Dupa ultimii 10 ani ar putea sa se sature de orasul asta chiar si nativii. Pentru ca exista un punct limita unde pierzi profitul si intri pe pierdere din cauza autoritatilor locale. Si singura optiune rationala este sa le lasi si pe autoritati sa intre pe pierdere ca sa simta sentimentul.

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Goldmund

andrei11 wrote:
Dimensionarea mijloacelor de transport in comun se face functie de cerere si oferta.
Sa "bagi" metrou / tramvai / tren suburban la Snagov / Ciolpani / Cernica sau Popesti sau Ghermanesti sau Peris / Buftea mi se pare o risipa mare de resurse.
Finalizarea tronsonului A 3 in Bucuresti fara :
a) Finalizarea autostrazii Ploiesti - Brasov.
b) Pasaje rutiere subterane / supraterane pe Inelul Median / Autostrada Suspendata pana la Dambovita / respectiv Podul Grant.
c) Autostrada de centura ( A 0 ).
Mi se pare complet inutila.



Un raspuns  mai bine mai tarziu decat niciodata.
Sa ne gandim putin mai bine:
de cand au orasele mari din UE linii preosenesti de trenuri suburbane? Unele de la inceputul secolului 20. Noi nu dorim nici macar pana in anul 2035 sa avem asa ceva? Pai daca nici un corupt, idiot sau semianalfabet nu o spune din turnul sau de fildes, nici oamenii umblati si normali nu doresc "o tara ca afara"? Daca Bucurestiul nu se dezvolta doar spre nord(unde in mod normal deja ar fi nevoie de un tren suburban, chiar daca azi generatia de mitocani inca merge cu "masina personala", adica in mare cu "Mertanul" sau "bmweul"), ci in toate directiile, haotic, atunci Bucurestiul ori doarme, ori isi intinde plasa transportului in comun in ....toate directiile. Tu iti faci mereu grija de "lipsa calatorilor". Ei vor veni doar daca au cu ce.... De cate ori iti pui aceeasi intrebare, este acelasi raspuns: vor fi calatori daca au cu ce. Ca doar nu cere cineva si metrou si tren suburban spre campurile dintre Oltenita si Videle.Tu oare te uiti la calatoriile cu metroul sau trenul suburban din alte parti? Acolo vei vedea de fiecare data cum trenurile sunt aproape goale la ultimele 4-5 statii. Ori exista grija fata de om, ori "nu avem bani", sau "nu avem calatori destui"...

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 TibiV

Exemplul cel mai simplu: M2.
In sud ar putea fi prelungit pana in comuna Berceni (relativ ieftin, nu cu TBM-uri, ci "sant" in sapatura deschisa). Si stiu foarte multi oameni care au "dormitorul" in Berceni, jobul in Baneasa/Otopeni/Tunari...
In nord ar putea fi prelungit pana in Tunari si dupa, pana la Dimieni, (partial la suprafata!) ca sa ai acces la viitorul terminal al Aeroportului Otopeni din capatul estic al pistelor (ce va fi construit inevitabil peste 10-20 de ani).

OK, dar trebuie modificate o multime de legi.
Metrorex are "buletin de Bucuresti".
Legile actuale spun ca nu are ce cauta pe teritoriul altor localitati, ca vine Curtea de Conturi si face niste rapoarte care deschid larg portile (cele de intrare) la Jilva, Rahova & Co.

Dar in alte "comune suburbane" nu ai nici o "vedere" spre metrou...
Ce faci ?
Cale ferata ?
Succes cu CFR-ul - cel putin daca vorbim de CFR-ul actual... :(

Discutia este foarte ampla, si nu sunt situatii similare daca comparam Dobroiesti, Voluntari si Berceni...

Bucurestiul se intinde cel mult pana la DNCB (dar nu mereu... Vezi A3 care de la DNCB pana la CF Bucuresti-Constanta trece prin Voluntari) asa ca pana cand nu se va recunoaste "de jure" faptul ca aceste "localitati suburbane" sunt "de facto" parte a unui "Greater Bucuresti" nu se va putea face nimic.
Din pacate...

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Goldmund

TibiV,
ai dreptate, este o tema vasta, cu un potential amplu pentru o dezbatere publica serioasa...Linia M2 prelungita? F. bine, dar si spre nord, pana la "Cub" macar, in Pipera.

Da, trebuie schimbate legi si chiar ...oameni, daca nu doresc sa modifice legile in folosul oamenilor.
Si da, trenurile suburbane ar fi cele mai nimerite pentru orasele(pana la Ploiesti!)care ar fi unite de Bucuresti.
Si eu am scris-o:
pentru ca nu avem un CF din sec.21, nu avem experienta in trenuri suburbane, am scris ca pana la Otopeni si poate si in alte aglomerari de langa Bucuresti, poate ajunge...tot metroul, ceea ce romanii specialisti stiu cel mai bine.
Cat despre un tren suburban, exista un plan destul de laborios conceput care sa vina pe CF(dinspre Buftea?) sa intre in subteran la G. de Nord, dupa care ajungea(dupa cateva statii de tren suburban sub Bucuresti!) in zona Giurgiului-Jilava. OK, costa, trenurile costa, insa de ce suntem in UE? - daca nu luam in calcul nemernicii care stopeaza toate constructiile cu bani europeni pentru a le prelua statul si sa-si faca impreuna de cap, UE ar finanta cu 80% asa ceva si am avea locuri de munca pentru un deceniu-doua(s-ar mai face si alte linii de S Bahn sub capitala....

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 TibiV

TibiV wrote:
In nord ar putea fi prelungit pana in Tunari si dupa, pana la Dimieni, (partial la suprafata!) ca sa ai acces la viitorul terminal al Aeroportului Otopeni din capatul estic al pistelor (ce va fi construit inevitabil peste 10-20 de ani).

Si sa stii ca exista voci care spun ca aceasta ar fi fost solutia mai corecta si mai ieftina pentru metrou pana la Otopeni, nu actualul M6...

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Goldmund

Si chiar cred ca putea fi o alternativa pana la OTP, cu M2. Poate si mai bine ar fi fost un "macaz" la De Gaulle (daca ar fi posibil)de unde sa porneasca M....6 spre ...Arcul de Triumf(ce frumos), in continuare Piata Presei Libere. Altfel...
.... Piata Presei Libere, cartier Baneasa si bulevardul pana la DNCB care se numeste inca DN1(!)si care reuneste firme, ambasada, mall si un camp care incepe sa devina unul din cartierele bune ale orasului, toate acestea(plus viitorul care nu pare unul rau) nu ar fi cuprinse de acest M2 prelungit pana la cartier Pipera, oras Voluntari.
:bere:

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 andrei11

Prelungirea lui M 2 pana-n aeroportul Otopeni ar fi o catastrofa totala  precum si "vărsarea" lui M 6 in M 2.
Iar un metrou ( denumiti-l cum vreti ) pe la Arcul de Triumf / PPL ( adica pe sub Contele Pavel Dmitrievici Kiseliov ) da dovada de un infantilism periculos in gandirea pe termen lung.
Conceptul  Strategic Bucuresti 2035 e o chestie care suge bani si nu foloseste nimănui. Mai degraba in loc sa dea bani pe romane fantastice ar rezolva cu pavajul trotuarului de la Unirea. Definitiv. Eu as propune o solutie simpla si fara batai de cap :
7-14-2016 9-36-08 PM.png (211.85 KB; downloaded 5965 times)
E trendy, ecologic si nu necesita intretinere.
PS 1 :
A mai fost asa ceva Conceptul blablabla 2020. S-a ales praful de el. Macar pe drumurile de tara cand ploua nu e praf. E noroi. Dar  exista antitodul. Se numeste şoşon :
7-14-2016 9-39-27 PM.png (48.11 KB; downloaded 5968 times)
Si e in mai multe culori, negru, marou, verde, poate chiar si galben. Sau la cerere mov.

Goldmund wrote:
... si bulevardul pana la DNCB care se numeste inca DN1(!)

Gresit, se numeste sos Bucuresti - Ploiesti si e o strada din sectorul 1. Numai reporteritele blonde il numesc DN1. Cum TIR - ul nu e chestia asta :
7-14-2016 9-44-56 PM.png (56.18 KB; downloaded 5963 times)

Chestia asta se numeste cap tractor cu semiremorca pe 3 axe.
TIR - ul e o conventie vamala care nici nu mai e valabila in U.E.

E cazul sa avem un limbaj mai atent in anumite privinte. Asa cum guru ne corecteaza pe linia lui asa o sa precizez si eu termeni de cate ori e nevoie pe linia mea.

PS 2 : Liceul francez ( ca tot e ziua Frantei azi )  care toata lumea stie unde e are urmatoarea adresa :
Șoseaua București-Ploiești 160A, București sector 1 cod : 013697
Telefon: 021 212 5893

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 TibiV

Adica vrei sa spui ca domnisoarele ale nu se mai numesc "TIR-iste", ci "cap tractoriste" ?!...  :shock:
Daca pun fetele mana pe tine, ai incurcat-o... :lol:

Cat despre Sos.Bucuresti-Ploiesti vs. DN1 stii ca s-a mai discutat asta...
Eu cred ca sunt corecte ambele.
Pana la urma si Magheru este DN1, Colentina este DN2 iar Pantelimon este DN3....
La fel cum "Str.Principala" din nu stiu ce sat este tot DNx...

Nu ca nu ai avea dreptate la modul general despre reporteritele blonde... :D

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Goldmund

Nu o iau de la capat, insa as vrea sa se inteleaga ceva:
nu doresc ca cineva sa gandeasca ca mine, dar doresc ca( si cat mai) multi oameni sa gandeasca...(bineinteles parafrazand un mare ganditor)

Am vazut un film din Japonia. Poate fi un hobby, poate fi o pasiune, insa aceste filme ne arata in orice caz unde (in care secol)sunt unii si unde se afla altii.
Tokyo are aerul de cinci ori mai curat decat in Peking, cu toate ca pop. orasului nipon este de cinci ori mai numeroasa decat cea a  capitalei RPChina...Principala problema a oraselor dezvoltate este traficul prin ele, incepand dinspre periferii pana in celelalte parti. (asta construiesc chinezii azi:
https://www.youtube.com/watch?v=ob5tfHuW2Iw
Or, Japonia a dezvoltat un sistem de transport in comun superior oricaror capitale din Vest.  https://www.youtube.com/watch?v=-OXom-IVRpc
In filmul respectiv am descoperit zeci si zeci de trenuri suburbane si trenuri de metrou diferite(ca ex. Berlinul are doar doua rame diferite de trenuri suburbane...)

Acum, multi dintre noi cunosc lumea, iar cand ajung in Tokyo, parca pasesc pe o alta planeta. OK, vin specialisti de acolo si ne dau si ceva bani pentru o linie noua de metrou pana la Aeroport. Doar pentru aceasta linie
Voi ce credeti?! Specialistii nostri - care nu vor asa ceva - au dreptate, sau specialistii japonezi?!? Putem spune in continuare ca suntem cei mai destepti(si poate suntem, dar nu in toate domeniile!), dar eu cred ca in acest caz japonezii au dreptate, definitiv: in situatia capitalei Romaniei, cu acele cai ferate si gari pe care le avem, macar pana in 2025 trebuie sa avem M6 pana dincolo de Aeroport Otopeni...Metroul trebuie sa faca parte din oricare Cocept Strategic Bucuresti incepand cu 2020 si pana la  infinit...

:bere:
andrei11 wrote:
Prelungirea lui M 2 pana-n aeroportul Otopeni ar fi o catastrofa totala  precum si "vărsarea" lui M 6 in M 2.
Iar un metrou ( denumiti-l cum vreti ) pe la Arcul de Triumf / PPL ( adica pe sub Contele Pavel Dmitrievici Kiseliov ) da dovada de un infantilism periculos in gandirea pe termen lung.
Conceptul  Strategic Bucuresti 2035 e o chestie care suge bani si nu foloseste nimănui..............
A mai fost asa ceva Conceptul blablabla 2020. S-a ales praful de el. Macar pe drumurile de tara cand ploua nu e praf. E noroi. Dar  exista antitodul. Se numeste şoşon
Chestia asta se numeste cap tractor cu semiremorca pe 3 axe.............

andrei11,
am mai spus-o, daca nu exista nici un concept, cum ai dori tu sa se dezvolte o tara?!

Mama imi spunea despre unii "atotstiutori"(mama fiind profesoara din vocatie) ca acestia se comporta ca niste invatatori de tara. Te rog mult, nu ma face sa-mi schimb parerea buna despre tine. Putem sa avem pareri diferite, in contradictoriu, sa privim un plan diferit, dar te rog sa nu faci misto ieftin, efectiv gratuit. Nu merita efortul...
:bere:

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 andrei11

Nu inteleg << unde bati >>.
Eu am spus ca inainte de  Conceptul  Strategic Bucuresti 2035 a existat Conceptul  Strategic Bucuresti 2020 de care s-a ales praful, s-au cheltuit banii de pomana. Atrăgeam atentia ca aceeasi soarta ar putea sa aiba si Conceptul Strategic Bucuresti 2035.
Si nu stiu ce cauti cu M 2 la Otopeni, el e deja sufocat in configuratia  actuala, unde sa mai incapa si aeronautii ? Inclusiv M 6 cu capul la Victoriei ar fi o greseala de neiertat. Treburile acestea  le-a demonstrat deja guru de mai multe ori.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Documente strategice ale municipiului București  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use