Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiDocumente strategice ale municipiului București

 

Topic: Concept Strategic București 2035

65 posts, 36040 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Concept Strategic București 2035 Dominatrix

Bucureştiul, condamnat să rămână un oraş-problemă. E nevoie de 25 de ani pentru a ajunge la standarde internaţionale

Bucureştiul anului 2035 ar putea fi perfect. Planurile Primăriei Generale includ o nouă gară internaţională, modernizarea mijloacelor de transport până când vom ajunge la o reţea impecabilă şi o zonă metropolitană care se întinde dincolo de graniţele judeţului Ilfov. Dar problemele au apărut încă dinainte de a putea savura acest peisaj idilic.

Primăria Capitalei a avut iniţiativa şi a comandat ceea ce se numeşte Strategia de Dezvoltarea a Bucureştiului 2035. Cu alte cuvinte, a întrunit câţiva zeci de specialişti de elită din Capitală, din domenii cheie, pentru a-şi exprima viziunea despre cum ar trebui să arate Bucureştiul pentru a se transforma într-un oraş frumos şi funcţional. Tot de datoria lor este să estimeze cum şi în cât timp se poate întâmpla acest lucru. După o perioadă de evaluare, ei au decretat: în primul rând, trebuie să revizuim întreg sistemul de transporturi. Este necesară modernizarea infrastructurii actuale, călătorii trebuie să aibă acces facil atunci când vor să schimbe mijloacele de transport în comun şi trebuie să ne poziţionăm pe harta internaţională a transporturilor.


„Bucureştiul trebuie să aibă o gară internaţională centrală. Proiectul este mai vechi. Iniţial s-a propus ca această gară să fie în zona Leu - Răzoare, dar acum se propune zona Calea 13 Septembrie. Gara va fi cu linii de cale ferată în subteran.", explică Liviu Ianăşi, coordonatorul proiectului Concept Strategic Bucureşti 2035.

Trenurile subterane care deservesc Capitala - o idee utilă, dar dificilă

Calea ferată subterană, care deserveşte oraşul şi periferia, este un concept banal în marile capitale ale lumii. Infrastructura a existat chiar şi la noi, în vremurile în care exista dezvoltare şi pe acest segment. Acum se reiterează ideea construirii unei căi ferate subterane pe traseul Băneasa-Obor-Titan Sud.

„Este vorba de reconsiderarea unui traseu care a existat şi a fost distrus. Calea ferată ar trebui reintrodusă în strategia de trafic a Capitalei. Acest proiect a fost neglijat. Este important pentru creşterea accesibilităţii către centru a persoanelor din cartierele Capitalei sau chiar din afara oraşului", a explicat Liviu Ianăşi.

Dar această idee este anulată de unii specialişti, încă din stadiul de schiţă.

„Nu cred că acest proiect va putea fi realizat în această formă. O cale ferată subterană are nevoie de o rampă de coborâre de 3 kilometri, iar lungimea întregii căi ferate propuse este de aproximativ 3 kilometri. Oricum rolul acestei strategii este de a trasa liniile generale de dezvoltare a Capitalei şi mai puţin de a propune proiecte concrete", precizează arhitectul Sorin Gabrea, preşedinte al Comisiei de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei.

Modernizarea actualului sistem de transport în comun, cea mai la îndemână soluţie

Ideea de îmbunătăţire a calităţii transportului în comun este ceva mai aproape de realitate. Strategia cuprinde şi proiectele a trei noduri inter-modale complexe, care vor face legătura între metrou, RATB şi calea ferată, la Gara de Nord, Gara Obor şi Gara Cotroceni. În plus, se propun 12 gări cu legătură la metrou, în cele mai aglomerate zone ale Capitalei. Printre zonele propuse se numără Băneasa, Chitila, Pipera, Colentina (aproape de Dragonul Roşu), Şoseaua Giurgiului, Pantelimon sau Militari.

Bucureştiul trebuie extins până la Ploieşti

Zona metropolitană a Capitalei este o idee discutată de atât de mult timp, încât toată lumea a ajuns să se obişnuiască cu ea, mai puţin factorii de decizie. Necesitatea ei este subliniată încă o dată în raportul cerut de Primărie.

„Având în vedere contextul actual al Bucureştiului şi al teritoriului său de influenţă şi suport, una dintre intervenţiile prioritare pentru a opri avansarea disparităţilor teritoriale este recunoaşterea din punct de vedere juridic a unei zone sau regiuni metropolitane şi instituirea unui organism care să gestioneze şi să susţină dezvoltarea controlată", se precizează în raportul de sinteză al strategiei.

Zona metropolitană propusă în Conceptul strategic 2035 depăşeşte teritoriul judeţului Ilfov, până la Giurgiu şi Olteniţa în sud şi Ploieşti în nord. Aceasta este însă doar o variantă.

„Noi, în studiu, am examinat dimensiunea teritorială a devoltării Bucureştiului. Problema zonei metropolitane nu a fost epuizată. Oricum toate comunele din prima coroană din jurul Bucureştiului au fost incluse în zona metropolitană. Graniţele exacte vor fi însă decise politic, pentru că este, în primul rând, o decizie politică", a precizat Liviu Ianăşi.

Din nou însă, proiectul este se loveşte de scepticismul oficialilor. Aici, problemele sunt mult mai greu de rezolvat, pentru că este vorba despre neînţelegeri între primari, care au devenit deja proverbiale.

„Din păcate, Bucureştiul şi Ilfovul nu colaborează şi este o mare greşeală. Este singura zonă din Europa cu o populaţie de peste 2 milioane de locuitori care nu este coordonată corespunzător", a precizat arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.

Parcări supraetajate între blocuri, mai multe parcuri, trenuri de mare viteză şi autostrăzi - alte câteva idei trecute în raport

Un alt punct notabil din proiect este apariţia între blocuri a parcărilor supraetajate. Cu alte cuvinte, există posibilitatea ca într-o zi, bucureştenii să se bucure de adevărate parcări de rezidenţă, nu doar de străzi şi trotuare. Ideea este deja pusă în practică, dar în mult prea puţine zone pentru a putea ajuta cu ceva Bucureştiul sufocat.

Spaţiile verzi sunt o altă prioritate. Proiectul anunţă amenajarea a încă trei parcuri: în Ferentari, zona Văcăreşti şi Lacul Morii.

Calea Victoriei şi alte câteva străzi din centrul oraşului vor deveni pietonale, iar clădirile monument istoric nu vor mai fi lăsate în paragină, să se degradeze, ci vor fi puse în valoare.
De asemenea, Bucureştiul va fi conectat de oraşele importante ale ţării prin trenuri de mare viteză şi autostrăzi. Vom putea ajunge în câteva minute de la Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar pe râurile din vecinătatea oraşului se vor amenaja porturi pentru a le pune în valoare.

Conceptul strategic 2035 este realizat de Universitatea de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu", în colaborare cu IHS România şi EMI Invest.

http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliar ... 245.html

 


Re: Stiri Dominatrix

Cum va arăta Bucureştiul idilic în anul 2035

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-va- ... 56963.html

Profilul bucureşteanului peste 23 de ani: va aprecia viaţa într-un oraş sănătos şi sigur, va fi conciliant şi va proteja monumentele. În plus, va circula cu vaporul şi cu trenul prin oraş.

Un aeroport nou, două porturi, parcări pentru a-ţi lăsa maşina la marginea Bucureştiului, astfel încât traficul să nu mai fie îngreunat în oraş, gări care să fie conectate la staţiile de metrou şi reconfigurarea unor străzi sunt doar câteva propuneri făcute de specialiştii în Conceptul Strategic Bucureşti 2035-Faza II.

Proiectul a fost finalizat pe 9 noiembrie de către Universitatea de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu" C.C.P.E.C, în consorţiu cu IHS România EMI Invest. În mare parte, soluţiile găsite de specialişti sunt cele pe care mai toţi edilii Bucureştiului le-au prezentat din 1990 şi până în prezent.

Acces la Marea Neagră şi la Dunăre

Proiectul abandonat de aproape 20 de ani - port bucureştean - care să lege Capitala de Dunăre, este din nou trecut pe lista de investiţii vitală pentru oraş. Numai că, acum, specialiştii spun că ar fi nevoie de două, pe Argeş: unul după Glina şi unul în apropierea localităţii Bragadiru.

"Este foarte importantă sporirea conectivităţii şi accesibilitatea posibilă numai prin dezvoltarea reţelei de autostrăzi, prin construirea celor două porturi la Argeş, care să asigure contactul cu Dunărea", se specifică în documentul ale cărui concluzii vor fi prezentate, astăzi, de către edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu.

Linia ferată a lui Videanu, din nou pe hartă

Un alt proiect care zace prin sertarele Municipalităţii şi care este amintit în Conceptul Strategic 2035, este construirea unei linii de cale ferată în jurul Capitalei, proiect pus în discuţie şi pe vremea când primar general al Capitalei era Adriean Videanu.

"Importanţa acordată mobilităţii durabile la nivel european se răsfrânge în imperativitatea moderinzării reţelei de cale ferată în ansamblul zonei înconjurătoare a Bucureştiului, constituindu- e o alternativă pentru transportul rutier", mai recomandă arhitecţii şi inginerii care au pus pe hârtie viitorul Capitalei.

Fostul edil-şef a renunţat la acest proiect din lipsă de fonduri, iar CFR călători încearcă de ani buni să pună în practică un astfel de concept. Infrastructura există în mare parte, însă ar mai fi nevoie de reabilitarea ei.

Centura verde-galbenă

Un alt proiect pe care bucureştenii îl aşteaptă de ani buni este Centura Verde a Capitalei. Denumită în conceptul strategic "centura verde-galbenă", ea este vitală pentru reducerea poluării din oraş, care este la cote alarmante, mai ales în zonele cu trafic intens. Numai că, pentru a realiza acest lucru ar fi nevoie de împăduriea a sute de hectare.

Potrivit documentului de la Ministerul Agriculturii, în Periş ar fi nevoie de 30 de hectare, Brăneşti - 30, Dărăşti - 12, Vidra - 48, Petrachioaia - 62, Berceni - 41 şi în 1 Decembrie - 48 de hectare. Doar plantarea şi întreţinerea pădurii timp de trei-şase ani ar costa statul, în medie,25.000 de lei/ha.

Autorităţile vor locuitori ZEN

Dacă o parte din noul concept va fi pus în practică, Capitala va fi "conectată cu lumea" prin străzi aerisite, porturi, aoroporturi, iar în Bucureşti va fi o educaţie "performantă" şi cercetarea va fi bine valorificată. Şi mentalitatea locuitorilor vor să o schimbe specialiştii angajaţi de Primăria Capitalei. Desprins parcă dintr-un curs de yoga, documentul prevede că cetăţenii vor fi membrii unei comunităţi solidare, ce protejează valorile şi respectă tradiţiile.

Totodată, bucureştenii vor fi concilianţi şi deschişi diver sităţii, şi îşi vor construi armonios imaginea de succes. Sociologii spun că acest concept este o utopie şi că aşa ceva nu se va putea realiza.

Siturile industriale, transformate în zone economice

Zone precum Politehnica, unde industria a murit demult, ar putea fi reînviate. Însă nu tot cu fabrici, ci cu funcţiuni de birouri sau alte aglomerări care pot crea locuri de muncă. Autorităţile locale se chinuie să pună în practică această idee din 2006. În prezent, zona Trafic Greu, cele câteva sute de hectare ocupate de platforma industrială Vulcan, platforma Aversa (Obor) sau întreprinderea Rocar şi zona Semănătoarea - Grozăveşti arată ca acum cinci ani.

DEZASTRU

Cât de prost au condus edilii: bucureştenii nu agreează oraşul

Cei care au realizat conceptul strategic spun că dacă nu se vor pune în practică proiectele, pe care au încercat şi foştii edili ai Capitalei să le realizeze, în Bucureşti va fi dezastru. Decăderea economică şi demografică, decalajul mare de dezvoltare între zona de nord şi cea de sud a oraşului şi păduri compromise. Aşa scrie pe eticheta Capitalei în prezent. "Bucureştiul anului 2011 este rezultatul unui proces de dezvoltare incoerentă şi inegală, lipsită de o viziune clară pe termen lung", se specifică în document.

Dacă autorităţile nu vor face nimic, se vor crea dezechilibre sociale majore, iar serviciile vor fi tot mai proaste. "Nemulţumirea cetăţenilor faţă de starea oraşului este generalizată, performanţele de catalizator al economiei au fost mult sub aşteptări, în timp ce competitivitatea scăzută, împreună cu reputaţia nefavorabilă plasează Bucureştiul pe ultimele locuri în clasamentele europene privind atractivitatea vieţii", mai spun specialiştii. Şi, deşi este un oraş mare, forţa de muncă calificată nu este valorificată, pentru că nu are unde, iar fragmentarea politică a oraşului a făcut ca acesta să se dezvolte haotic.

 


Re: Stiri Dominatrix

Prefectul Capitalei despre Strategia de Dezvoltare pentru 2035: un demers de imagine

Prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaei, salută planurile Primăriei Capitalei pentru 2035, însă acuză municipalitatea de „demersuri de imagini”.

Într-un comentariu postat pe B365.ro în dreptul articolului Cum va arăta Capitala peste 25 de ani: bărci pe Dâmbovița, clădiri turn pe maluri, aeroport în sud, prefectul sutine că Strategia de Dezvoltare pentru 2035 este un proiect curajos. „E îmbucurător că Primaria face planuri pe termen atât de lung și că are proiecte atât se curajoase”, a scris Mihai Atănăsoaei. În schimb, considera reprezentantul Executivului, capitala are nevoie de proiecte concrete aplicabile pe termen scurt. „Aș prefera, însă, să vedem mai multe realizări concrete pe termen scurt, decât proiecte și machete despre care deocamdată știm că sunt demersuri de imagine”, a punctat prefectul.

Primăria Capitalei a prezentat, joi, Strategia de Dezvoltare a Capitalei pentru 2035. Studiul realizat de Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”, în colaborare cu IHS România și EMI Invest, la cererea municipalității. Proiectul este deocamdată în faza a doua de executare din trei mari etape. După prima etapă în care arhitecții au făcut un raport asupra stării de fapt din Capitală, în a doua fază a proiectului s-a trecut deja la propuneri pentru strategia Bucureștiului.

http://b365.ro/news/prefect ... e-imagine/

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Dominatrix

Bucurestenii, invitati sa se pronunte asupra propunerilor privind dezvoltarea capitalei in urmatorii 25 de ani

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10 ... 25-ani.htm

Siteul oficial: http://www.csb2035.ro/

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Dominatrix

Ungureanu îl sprijină pe Oprescu în strategia sa pentru Bucureștiul anului 2035

Primarul general Sorin Oprescu a declarat, miercuri, la întâlnirea cu oamenii de afaceri privind “Conceptul Strategic Bucureşti 2035″, că acesta este greu de realizat cu o “legislaţie şchioapă”, care s-a schimbat de foarte multe ori în funcţie de interesele unor grupuri în detrimentul bucureştenilor.

Arhitectul şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, a spus luni că instrumentul strategic cel mai important pentru “Bucureşti 2035″ este PUG, iar Primăria a finalizat lucrările importante care vor fundamenta acest plan urbanistic general. “Într-o lună sau două vom discuta în Consiliu Planul Urbanistic General”, a precizat Pătraşcu.

“Recuperarea centrului istoric este unul dintre obiectivele principale ale Planului Integrat de Dezvoltare Urbană(PIDU). Piaţa Romană va fi legată de Piaţa Rahova, vor fi contruite două poduri pietonale, circulaţia autovehiculelor va fi restânsă, va fi reamenajat cheiul Dâmboviţei, va fi făcut un sistem integrat de parcări în centru”, potrivit lui Pătraşcu.

Pentru a atinge viziunea Bucureşti 2035 trebuie avute în vedere patru direcţii strategice majore, respectiv crearea unei forme administrative la nivelul Bucureştiului şi a teritoriului acestuia de influenţă, întărirea şi revitalizarea sistemului de poli teritoriali, eficientizarea şi dezvoltarea sistemului de infrastructură şi valorificarea durabilă a resurselor de patrimoniu natural şi construit.

Oprescu a spus că este nevoie de sprijinul Guvernului pentru a implementa această strategie, iar premierul Răzvan Ungureanu, prezent la eveniment, l-a asigurat pe primar de tot sprijinul său.

http://b365.ro/news/ungurea ... ului-2035/

 


Bucuresti in viitor sandilaul

http://www.gandul.info/news/planurile-s ... to-9329863

Piata Romana si Bulevardul Unirii chiar arata foarte bine.

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 George

Tepe monstru! Chestiile alea de bun simt, gen zone pietonale, cai pentru biciclisti pot fi realizate in cel mult 4 ani, daca exista vointa.
Simplul fapt ca totul e proiectat catre un nedefinit si comod 2035 (ce o sa mai fie atunci? navete spatiale? dematerializare? teleportare?) arata ca nu e decat o gogoasa electorala.

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Dominatrix

Ca de obicei, referiri "numeroase" la dezvoltarea transportului in comun. Sau acela e numai pentru "amaratii aia" (copyright Oprescu)?
Oricum ideea acestui studiu este de a profita de faptul ca oamenii - psihologic vorbind - au nevoie de vesti bune, chiar daca ele nu exista de fapt.

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 George

Tepe nerusinate, sau basini, cum spuneai tu alta data.
In 5 ani:
- se pot cumpara 100 - 200 de tramvaie noi, de genul celor care circula prin Europa in ultimii ani.
- se pot institui zone pietonale extinse in centru si largi trotuarele, ca pe Calea Victoriei.
- se pot construi parcari pentru a degreva anumite zone de masinile care le sufoca (gen Piata Unirii - acolo exista o parcare de 1000 locuri, dar statiile de autobuz si toate trotuarele sunt sufocate de masini, inclusiv langa Hanul lui Manuc, unde la un moment dat trotuarul era inchis, dar n-a tinut minunea!)
- cumpara inca vreo 500 de autobuze, face benzi separate pe bulevarde, institui un sistem GPS si o semaforizare speciala, pentru a da prioritate transportului in comun.
- face benzi de bicicleta ca lumea, ca in Sibiu.
- eradica toti cainii vagabonzi.
- planta copaci de calitate in tot orasul (platani, artari etc)
- obliga pe cei care vor sa deschida magazine sa aiba o anumita structura a desfacerii, pentru a intalni si in Bucuresti magazine cu fructe si legume proaspete in centru, ca in Paris, nu doar...banci, farmacii si cazinouri sau amaneturi (trist peisaj!)
- proteja patrimoniul istoric si stopa constructiile in zonele protejate, care ar trebui introduse intr-un circuit turistic pietonal.
- expropria toate constructiile alandala din parcuri si reda spatiile inchise publicului (ca in Herastrau, pe partea cu roata)

Iar lista e exemplificativa, dar ideea e ca cine vrea cu adevarat, are ce sa faca cu banii in orasul asta, nu doar prin investitii costisitoare si inutile in autostrazi suspendate si alte chinezarii si fantasmagorii.

 


Re: Bucuresti in viitor Goldmund

sandilaul wrote:
http://www.gandul.info/news/planurile-sf ... -9329863

Piata Romana si Bulevardul Unirii chiar arata foarte bine.

Doctorul asta doreste un oras f. urat :shock:
Mult bine ar face daca n-ar face mare lucru... :!:

 


Re: Bucuresti in viitor Dominatrix

Planuri reciclate din mai multe parti, "ambalate" in niste "render"uri atragatoare si cu viziune pentru un termen atat de indepartat, incat Oprescu va fi de mult timp aruncat la groapa de gunoi a istoriei orasului la acel moment. Dar macar se mai toaca niste bani pentru firma de consultanta care da bine la raport.

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 radu73

George wrote:
Tepe nerusinate, sau basini, cum spuneai tu alta data.
In 5 ani:
- se pot cumpara 100 - 200 de tramvaie noi, de genul celor care circula prin Europa in ultimii ani.
- se pot institui zone pietonale extinse in centru si largi trotuarele, ca pe Calea Victoriei.
- se pot construi parcari pentru a degreva anumite zone de masinile care le sufoca (gen Piata Unirii - acolo exista o parcare de 1000 locuri, dar statiile de autobuz si toate trotuarele sunt sufocate de masini, inclusiv langa Hanul lui Manuc, unde la un moment dat trotuarul era inchis, dar n-a tinut minunea!)
- cumpara inca vreo 500 de autobuze, face benzi separate pe bulevarde, institui un sistem GPS si o semaforizare speciala, pentru a da prioritate transportului in comun.
- face benzi de bicicleta ca lumea, ca in Sibiu.
- eradica toti cainii vagabonzi.
- planta copaci de calitate in tot orasul (platani, artari etc)
- obliga pe cei care vor sa deschida magazine sa aiba o anumita structura a desfacerii, pentru a intalni si in Bucuresti magazine cu fructe si legume proaspete in centru, ca in Paris, nu doar...banci, farmacii si cazinouri sau amaneturi (trist peisaj!)
- proteja patrimoniul istoric si stopa constructiile in zonele protejate, care ar trebui introduse intr-un circuit turistic pietonal.
- expropria toate constructiile alandala din parcuri si reda spatiile inchise publicului (ca in Herastrau, pe partea cu roata)

Iar lista e exemplificativa, dar ideea e ca cine vrea cu adevarat, are ce sa faca cu banii in orasul asta, nu doar prin investitii costisitoare si inutile in autostrazi suspendate si alte chinezarii si fantasmagorii.


Fara autobuze ... metrou, tramvai, troleibuz ... la altii se poate ...

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 Goldmund

Observ ca interesul bucurestenilor pentru orasul lor este scazut...Dezamagiti decenii de-a randul?
Pana nu vine un primar general de la  Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, pana nu se implica in dezvoltarea orasului arhitecti si urbanisti adevarati, cum asteapta oamenii minuni?!

As incepe cu suprafata orasului Bucuresti, sa stim 'ce avem':
Bucuresti=228kmp  (1,883milioane loc.)

Budapesta=525kmp(1,733milioane loc.)

Varsovia=517kmp   (1,715milioane loc.)

Acum facem si mai interesant:

Zagreb, capitala Rep. Croatia, are o suprafata de 641kmp, la o populatie de 790 mii de locuitori
...Si putem continua.

Daca am avea de-a face cu orase si mici orase de langa Bucuresti cu o traditie iesita din comun, se intelege de ce aceste orase nu s-au alipit de Bucuresti. De fapt Capitala Romaniei nu are decat sate si comune in apropiere, unele aratand ca in epoca preindustriala a Europei.
Astfel, orasul se sufoca pentru ca este mult prea 'inghesuit' construit si orice 'autostrada suspendata' nu ar ajuta cu absolut nimic dezastrul de pe strazii metropolei dambovitene, niciodata.
1-Orasul acesta trebuie sa fie dezvoltat pe orizontala, cel putin intre Buftea si Pasarea(Branesti)
2-Zona metropolitana nu trebuie sa ramana pe hartie, dar este indeajuns zona 'Judetului' Ilfov la est, vest si sud de oras, iar la nord limita absoluta pentru o metropola adevarata ar trebui sa fie Balotesti-Corbeaca
Dau doar un exemplu pentru catastrofa urbanistica, umana si sociala care s-a petrecut dupa 1989 doar pentru ca Bucuresti a ramas in granitele fixate la 1960...:
Mogosoaia-Chitila. Dupa cum stim, Mogosoaia are un parc superb si un ambient natural reusit, superb. Dupa 1989, in zona s-a construit aiurea, ca peste tot in preajma oraselor Romaniei.
In loc ca parcul conceput inca din secolul al 18-lea, cu serele vestite(arhitecti francezi)de la sfarsitul sec. al 19-lea si parcul dezvoltat la inceputul secolului 20, sa fie dezvoltat masiv, lacul a fost asaltat practic de constructori care au ridicat sute de case chiar pe malul lacului Mogosoaia, chiar si vis a vis de superbul palat! In apropiere exista si o padure si un alt lac(Lacul Chitila) pe marginea caruia au aparut...case! Acolo ar fi fost loc pentru un alt parc superb, dupa modelul Brancovenilor(nici macar de asta nu mai sunt in stare edilii nostri, doctori sau 'oameni de afaceri' care au condus Romania si orasele tarii in ultimii 50-60 de ani...)

Mai mult, in Bucuresti sunt daramate sute de case si vile pe an pentru blo-curi in orasul cel mai aglomerat din zona!!(si pentru 'largiri', crezand acesti ageamii ca astfel scapam de ambuteiaje - din contra!)

Un transport in comun modern si eficient intre Buftea si Branesti ar face ca dezvoltatorii sa se gandeasca de doua ori inainte de a mai construi bocuri de +10 etaje(!) in aria oricum restrasa a orasului vechi- tot ce exista in perimetrul granitelor trasate in anii 50-60, sec. 20, reprezinta orasul vechi!- locurile 'virane' pe care le mai are Bucuresti acum ar trebui toate transformate in oaze de verdeata!
De ex., exista cu siguranta bani europeni multi pentru un tren suburban, o linie fantastica intre Buftea(pe sub Bucuresti, apoi pe CF) pana la Branesti.
Cum isi inchipuie cineva ca e posibil ca sa ai locuitori multumiti de orasul lor, cand ei locuiesc in blocuri uriase, inghesuit construite, fara locuri de parcare, intr-un oras sufocat mereu de trafic??
Doctorul vrea sa imbunatateasca soarta bucurestenilor prin proiecte absurde, care nu vor rezolva de loc problemele locuitorilor...
Alegeti si lasati-i pe oamenii de specialitate sa va conduca orasul, pana nu e prea tarziu...Cu vanghelie, piedone si dr. mabuse in vecii vecilor nu vor avea bucurestenii un oras occidental, niciodata!

 


Re: Concept Strategic Bucuresti 2035 thor5

Conceptul Strategic inventat de Prim. Buc. e o tampenie. Bucurestiul trebuie sa copieze orasele civilizate, nu sa inventeze aberatii. Atata timp cat urbanistii de la PMB nu inteleg urbanistica metropolelor civilizate, nu vom putea evolua.
TOATE orasele civilizate, moderne, sunt de genul: in centru zgarie-nori, birouri, institutii, spitale, universitati, sedii de mari companii - in general zone pe care oamenii le descriu ca "la serviciu". Regimul de inaltime al acestor zone este de obicei inalt si foarte inalt. Zonele de locuire sunt situate radial spre periferie, avand in general regim de inaltime mic, sau cel mult mediu.
Bucurestiul este FIX pe dos: centrul are regim de locuire / birturi / crasme / magazine cu inaltime mica. Inelul median e format de cladirii medii - cu functiuni generice de "la servici", iar periferia e plina de monstrii inalti din beton cu functiune de locuire (a.k.a. cartiere dormitor ca: Berceni, Pantelimon, Dr. Taberei, Balta Alba, Militari, etc).
Am observat imbecilitatea fara margini arhitectilor oficiali ai capitalei care nu doresc hipermarketuri in oras. In orasele civilizate regula este foarte clara: hipermarketurile se fac langa zonele de locuire, din ratiuni economice, comerciale, acces facil si frecvent, etc. Tocmai de aceea in Bucuresti ele trebuie construite in centru sau pe langa marile cartiere-dormitor.
Un lucru imbucurator este disparitia treptata a fostelor fabrici ceausiste care se aflau in centru sau in zona mediana (gen Timpuri Noi, zona Trafic Greu, Laminorului, fabrici de paine, zona Pipera).

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Documente strategice ale municipiului București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use