Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană

1395 posts, 298069 views
 
Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 100
 
 

📖 Pagination options

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Budy187

Mi se pare si normal ce se intampla pe Pallady avand in vedete ca jegul de Negoita a transformat trotuarul intr-o parcare.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană WT_fan06

Am dat peste clipul acesta și mi s-a părut genial. Vi-l las și vouă.



 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Degeaba, în București nu se dorește descongestionarea traficului. Din contră, a fost dezactivată intenționat aprinderea lămpii galbene la semafor înaintea lămpii verzi (care făcea ca șoferii să fie deja pregătiți și să plece mai repede la aprinderea verdelui), tocmai pentru ca plecarea de la semafor să dureze cît mai mult și să treacă cît mai puține mașini la un ciclu (să se formeze acel „șarpe”). Aprinderea lămpii galbene tocmai pentru asta era, ca mașinile să plece pe cît posibil simultan.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Complet greșit colega.
Dacă în trecut galbenul dura 5 secunde / verdele 45 ( timpi luați din burtă ) acum verdele durează fix 50 secunde.
Prin înglobarea galbenului în verde s-a reușit ca << delfinii >> să nu mai plece pe galben. Plecatul pe galben ( după roșu ) dăunează grav sănătății   ;)  
________________
Prin țară am mai întâlnit cronometrul la semafoare. Propun ca pentru ultimele 15 secunde ( de roșu ) cronometrul să se stingă, din aceleași considerente (  de << delfini >> )

misterr wrote:
...ca mașinile să plece pe cît posibil simultan.

Regula ca mașinile să plece simultan e alta și nu e respectată de absolut nimeni. Eu o respect dacă sunt al doilea la semafor. Știi care e regula ?

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

andrei11 wrote:
Complet greșit colega.
Dacă în trecut galbenul dura 5 secunde / verdele 45 ( timpi luați din burtă ) acum verdele durează fix 50 secunde.
Prin înglobarea galbenului în verde s-a reușit ca << delfinii >> să nu mai plece pe galben. Plecatul pe galben ( după roșu ) dăunează grav sănătății   ;)  
________________
Prin țară am mai întâlnit cronometrul la semafoare. Propun ca pentru ultimele 15 secunde ( de roșu ) cronometrul să se stingă, din aceleași considerente (  de << delfini >> )

E o confuzie / neînțelegere / necunoaștere a legislației, nu e nimic greșit (cu atît mai puțin complet (???) greșit).

1. Nu e vorba de galbenul de după verde / dinainte de roșu ca în exemplul tău (care se poate comasa cu verdele) ci de galbenul din timpul roșului (care e comasat în roșu). Prezența sau absența lui nu modifică timpii de roșu / verde ai semaforului.

2 Culoarea galbenă în ultimele secunde ale roșului nu înseamnă că atunci se pleacă (roșul, indiferent că este sau nu însoțit de galben, interzice asta) ci are doar rol de avertizare / informare (ca și numărătoarea cronometrului) pentru optimizarea folosirii semaforului. Pătrunderea în intersecție pe culoarea roșie a semaforului nu are nici o legătură cu prezența sau absența galbenului (dar asta presupune ca legislația să fie cunoscută, nu doar „aproximativ”, iar sancțiunile să fie aplicate).

Asemenea concepții ne costă mult timp pierdut, combustibil consumat, poluare etc.
andrei11 wrote:
misterr wrote:
...ca mașinile să plece pe cît posibil simultan.

Regula ca mașinile să plece simultan e alta și nu e respectată de absolut nimeni. Eu o respect dacă sunt al doilea la semafor. Știi care e regula ?

Știu părerea ta:
andrei11 wrote:
Plecatul simultan in coloana este o chestiune pur teoretica, se aplica la cursele auto, dar regula de baza este ca intre masini sa fie o distanta echivalenta cu o data si jumatatea lungimii masinii. Asadar la semafoarele "de oras" imposibil de facut acest lucru. Asta am invatat si eu in facultate, dar daca s-ar aplica in oras ar trebui sa se lungeasca foarte mult coloanele de masini.
E drept ca la "un verde" ar tranzita mai multe masini ca acum.

Dar e doar părerea ta, în lege spune doar că:
Conducatorul unui vehicul care circula in spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.

În legislația rutieră actuală nu există vreo prevedere cu privire la obligativitatea păstrării unei distanțe față de autovehiculul din față în cazul staționării la semafor.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Misterr, eu m-am exprimat corect, dar ai înșeles tu greșit. Afirmația mea era o continuare la afirmația ta.
E vorba de galbenul de după roșu.
Reiau,
Dacă timpii unui semafor sunt reglați în felul următor ( date complet scoase din burtă ) :
- roșu :  30 secunde
- galbenul ( de după roșu ) : 10 secunde
- verdele  ( de după galben )  : 40 secunde
Vom avea în felul următor :
- roșu : 30 secunde
- verdele :  50 secunde
Nu se pierde nicio secundă din verdele inițial.
Prin această regulă se evită plecarea de pe loc după primele 5 - 7 secunde de galben. ( Forțarea galbenului de după roșu. )
Roșul  e mai puternic decât galbenul, când vezi galbenul te aștepți ca în câteva secunde să apară verdele și ești tentat să pleci pe ultimele secunde ale galbenului.
Urmărește RATB -urile care pleacă pe ultimele 2 - 3 secunde de roșu. Dacă sunt primele la semafor și mai au de parcurs 5 - 10 m până în dreptul semaforului se pun în mișcare cu 2 - 3 secunde înainte să se facă verde.
____________
Cunosc legislația destul de bine. Adică am probleme dacă mă întrebi de exemplu dimensiunile benzilor sau ceva despre circulația bicicletelor, dar în rest sunt << beton >>, crede-mă.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană WT_fan06

Legat de RATB, cred ca acolo e altceva. Am văzut asta în special la tramvaie - pleacă pe ultimele secunde de roșu, înaintea celorlalți, ca să nu încurce/să nu fie încurcate de alții în intersecție. Într-o țară normală la cap, se lăsa timp special pentru tramvaie ca să treacă neperturbate și nici să nu blocheze apoi intersecția, însă la noi nu e cazul.
La fel e și la tramvaiele care rămân în stație chiar dacă mai au câteva secunde de verde la dispoziție. Vatmanii nu se mai bulibășesc în intersecție pe 2 secunde de verde rămase, ca apoi să blocheze intersecția (asta dacă nu se grăbesc rău).

Sunt de acord cu #andrei11 legat de comasarea galbenului de pregatire în verde. În bizoniada din București, galbenul s-ar considera verde din start, ceea ce ar putea duce la multe accidente.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Da, așa este, galbenul s-ar considera verde. Așa cum pentru foarte mulți primele 2 - 3 secunde de roșu se consideră a fi galben ( galbenul de după verde ).
Nu numai tramvaiele, ci aproape toate RATB - urile practică sistemul. Observație directă din propria experiență. Am urmărit fenomenul atât ca și șofer cât și ca pieton / călător cu RATB - ul.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

andrei11 wrote:
Misterr, eu m-am exprimat corect, dar ai înșeles tu greșit. Afirmația mea era o continuare la afirmația ta.
E vorba de galbenul de după roșu.
Reiau,
Dacă timpii unui semafor sunt reglați în felul următor ( date complet scoase din burtă ) :
- roșu :  30 secunde
- galbenul ( de după roșu ) : 10 secunde
- verdele  ( de după galben )  : 40 secunde
Vom avea în felul următor :
- roșu : 30 secunde
- verdele :  50 secunde
Nu se pierde nicio secundă din verdele inițial.
Persiști în confuzie.
Nu există nici un „galben după roșu” (și care eventual să se adune la verde)! Galbenul de care vorbesc eu este în timpul roșului (în cele 30 secunde ale roșului) și are doar rol informativ. În timpul ăsta roșul „face legea”.

WT_fan06 wrote:
Sunt de acord cu #andrei11 legat de comasarea galbenului de pregatire în verde. În bizoniada din București, galbenul s-ar considera verde din start, ceea ce ar putea duce la multe accidente.
andrei11 wrote:
Da, așa este, galbenul s-ar considera verde. Așa cum pentru foarte mulți primele 2 - 3 secunde de roșu se consideră a fi galben ( galbenul de după verde ).
E clar că e vorba de necunoașterea (sau cunoașterea „aproximativă”) a legislației. Asta e, cînd nu cunoști bine legislația poți să consideri roșul ca fiind verde...

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană WT_fan06

Nu are legătură cu necunoașterea, ci cu ignoranța și inconștiența. Orice gâgă știe că dacă vede roșu și dedesubt galben, atunci roșu dictează, însă, toți s-ar îmbulzi în intersecție, crescând drastic riscul accidentelor.

Lumea nu acordă prioritate autobuzelor ce ies din alveolă.
Lumea circulă frecvent pe benzile bus sau pe liniile de tram.
E pentru că nu știu legea sau pentru că ei știu că nimeni nu le va aplica o amendă de să o țină minte toată viața?

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Cu modul ăsta de a gîndi („La ce bun să punem reguli, că oricum nu se respectă?”) n-avem nici o șansă să avansăm. Progresul s-a obținut întotdeauna prin reguli, nu prin haos și anarhie.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

misterr, galbenul împreună cu roșu nu cred că mai există în România. În București nu mai este de foarte mult timp.
Galbenul (  cel împreună cu roșu ) s-a adăugat verdelui ( care urmează roșului ).
Hai să vorbim mai concret.
Orașul / intersecția unde ai văzut tu treaba asta.
( Adică roșu împreună cu galben ). Nu spun că nu ar exista, dar eu de zeci de ani nu m-am mai întâlnit cu astfel de situație în România. Combinația asta de culori a fost desființată de  foarte mult timp. Îmi pare rău că Nightwolf deocamdată nu mai are timp de citit / de postat că te-ar fi lămurit foarte repede că am dreptate.
misterr wrote:
Cu modul ăsta de a gîndi („La ce bun să punem reguli, că oricum nu se respectă?”) n-avem nici o șansă să avansăm. Progresul s-a obținut întotdeauna prin reguli, nu prin haos și anarhie.

Dacă m-aș ghida după teorie până acum aș fi fost mort de nenumărate ori la câte mașini nu respectă trecerea de pietoni / prioritățile / culoarea roșie a semaforului / etc / etc.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană misterr

Asta spuneam și eu, că a fost desființat intenționat în București, nu că s-au ars becurile.
Rezultatul se vede cu ochiul liber în trafic. Pot judeca și singur, nu e nevoie să vină #Nightwolf să mă „lămurească” cu bastonul (că argumente am văzut de fiecare dată că nu are...).
Nu cunosc personal situația exactă la zi în alte orașe, nu vreau să vorbesc din auzite și „de pe net”.

 


Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 100
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use