Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană

1395 posts, 292955 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 100
 
 

📖 Pagination options
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana Lutyk

astfel de situatii precum cea din poza am vazut pe autostrazile din Spania destule. Si nu erau probleme.

Pe Titulescu de 1-2 sapatamani nu mai sunt maisini parcate pe sensul Dr. Felix - Banu Manta. Ramane sa rezolve si pe partea cealalta.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana telvanni

Eliminarea autostrazilor din oras, edificarea de parcari multietajate, racordate la transportul in comun, crearea de benzi pentru biciclete si marirea spatiilor pietonale sunt cele mai importante masuri pe care Viena le-a implementat pentru a rezolvat problemele legate de trafic. Aceste solutii au fost prezentate joi la Bucuresti, de Markus Tomaselli - profesor la Institutul de Urbanism si Peisagistica al Universitatii Tehnice din Viena.


•Prezentarea a avut loc in fata membrilor Comisiei de Administratie Publica de la Camera Deputatilor in cadrul unei dezbateri publice despre rezolvarea problemelor de trafic.  

In conditiile in care in Bucuresti se largesc strazi pentru tranzitarea centrului orasului, se fac pasaje si strapungeri, iar primarul general vrea chiar o autostrada suspendata, administratia din Viena doreste sa scoata din oras cele doua autostrazi care merg spre centrul capitalei austriece.

         
          "O autostrada este pe malul Dunarii si, desi nu este chiar atat de aglomerata, blocheaza dezvoltarea zonelor din jur, separand orasul de rau. Nu ai cum sa traversezi dintr-o parte in alta, ceea ce produce o separare. A doua autostrada a fost proiectata pentru un trafic de 70.000 de masini pe zi, iar acum s-a ajuns la 200.000 de masini pe zi, ceea ce duce la blocaj, cozi care se intind pe kilometri. Nu o putem largi pentru ca este in oras, aproape de zone construite. In anii 70, pentru ca nu aveam cum sa sporim capacitatea autostazilor, le-am inaltat. Acum, cand ne uitam in urma, consideram ca aceasta a fost cea mai mare greseala pe care a facut-o orasul", a explicat Markus Tomaselli.

Cu alte cuvinte, nu construirea de drumuri noi rezolva problema traficului in orase. Dezvoltarea transportului in comun si conectarea acestuia cu un sistem de parcari, crearea de benzi pentru biciclete si dezvoltarea spatiilor pietonale sunt cheia rezolvarii problemei. Pe langa rezolvarea problemelor de trafic, aceste solutii duc in timp la un oras mai putin poluat, placut locuirii si sustenabil.

Referitor la transportul in comun, pentru vienezi, sigurul mijloc de transport atractiv este transportul pe sine: metroul si tramvaiul. "Nu poti obliga pe nimeni sa foloseasca autobuzul, dar daca sunt alternative viabile la transportul cu masina personala, omul le va alege pe acestea", a declarat Tomaselli.

 
Pentru rezolvarea problemelor de trafic, Viena a luat urmatoarele masuri luate in ultimii ani:


•a dezvoltat transportul in comun;
•in ultimii zece ani s-au construit 50.000 locuri de parcare publice (parcari subterane si supraetajate) si 20.000 de garaje private(in subteran sau in interiorul cladirilor), statul ajutandu-i cu bani pe proprietari sa-si construiasca aceste parking-uri pentru a debarasa spatiul public.
•eliminarea parcarilor gratuite din centrul orasului, iar la cele cu plata, timpul maxim de stationare este de 3 ore, in zonele mai aglomerate ajungand si la 1,5 ore. Parcarea pe zi costa destul de scump. Pe langa decongestionarea centrului, aceasta masura a adus venituri importante la bugetul municipalitatii. Banii achizitionati au fost folositi pentru amenajarea benzilor de biciclete, construirea parcarilor publice si suventionarea parcarilor private si amenajarea spatiilor pietonale.
•s-au creat centre de unde se pot inchiria gratis biciclete. Aceste biciclete se inchiriaza dintr-un loc si pot fi lasate in alta parcare. Sistemul functioneaza in baza unui card bancar. Prima ora este gratuita, dupa care tariful creste cate putin cu fiecare ora de folosinta. Acest program a avut succes.


In continuare, Viena a dezvoltat un plan urban care propune mai multe masuri pentru imbunatatirea traficului:  

- crearea de trotuare cu o latime de minim 2,5 metri, ca sa fie atractive pentru pietoni;

- conectarea transportului pe sine cu un sistem de parcari, ca oamenii sa vina pana intr-un punct cu masina, sa o parcheze si mearga in centru cu transportul in comun;

- dezvoltarea infrastructurii pietonale: trotuare largi, amplasarea de banci, cismele, etc;

- dezvoltarea retelei de benzi de biciclete;

- construirea de parcari supraetajate pentru ca masinile parcate pe marginea drumului sa intre acolo si spatiul public sa fie debarasat;

Pornind de la aceste directive, municipalitatea doreste transformarea in integralitate a bulevardului MariaHilfer Strase in pietonal. Initial avea patru benzi pe sens, dupa dezvoltarea unei magistrale de metrou in zona a fost adus la doua benzi, iar acum traficul auto va fi eliminat. In 2010, o alta artera importanta din oras, Kärntnerstrase, a fost transformata in pietonal, desi oamenii din zona s-au opus.  

Ca si masuri imediate, in acest moment Viena se axeaza pe imbunatatirea transportului in comun si dezvoltarea retelei de parkinguri pentru ca oamenii sa nu isi mai depoziteze masinile pe spatiul public si astfel sa creasca calitatea acestuia. De asemenea, se doreste imbunatatirea microclimatului. Temperatura medie anuala in oras a crescut cu 2 grade. Pentru a evita incalzirea aerului se vor planta spatii verzi si se vor amenaja fantani artreziene.

Dezbaterea publica de la Camera Deputatilor fost organizata de Ordinul Arhitectilor din Romania in parteneriat cu Centrul de Excelenta pentru Dezvoltare Durabila.


sursa: hotnews

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana Dominatrix

Telvanni, pune articolul si la topicul de Stiri de la Infrastructura, sa fie vazut de mai multi (si ideal si de cine trebuie).

Ce e important de retinut din acest articol apropo de strategia de la Viena este ca locurile de parcare si benzile de trafic sunt resurse limitate, deci accesul la ele trebuie acordat celor care si le doresc, dar si platesc pentru asta.  De ce trebuie sa plateasca toti cetatenii pentru parcari si largirea strazilor, cand de fapt beneficiaza doar o parte, iar restul sunt sufocati de fum si aglomeratie? Cine foloseste trebuie sa plateasca, deci impozite mai mari si taxe de tranzit pentru centrul orasului. In schimb, la noi se baga banii in parcari si sosele care sunt folosite gratis de o minoritate, in vreme ce majoritatea trebuie sa stea inghesuita in autobuze si tramvaie blocate in intersectii.

Mai mult, intr-un oras mic si mizerabil de la Portile Orientului, carmacii nostri buni gospodari cu IQ egal cu numarul de la pantofi sacrifica transportul in comun pentru a face loc mai mult jeep'urilor clientelei lor politice. Fatala eroare, caci vor avea tocmai din aceasta cauza tot mai putin loc pe strazi.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana shoppy

Asa asa, fantani arteziene, ca pe aia de la Basarab o tot injurati pe motiv ca vin si o strica tiganii sau ca nu e interesant design-ul...

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana andrei11

mradulescu a scris :
Orasul are o mare problema cu locurile de parcare.
Ar fi mai "rentabil" sa se dea amenzi de parcare mai mari, dar fara ridicarea masinii - (doar in cazul in care acest lucru este absolut necesar).

Cam tot una e. Amenda de 1000 lei, unde sa fie inclusa si ridicarea masinii. Ridicarea masinii inseamna ca locul acela ramane liber pentru cei care tranziteaza.
PS
Una peste alta eu practic am propus acum marirea amenzii cu pricina. Acum ridicatul parca e vreo 700 lei, nu ?
Oricum in Piata Iancului se simte ca nu se mai ridica masini. Locuri de parcare tot nu sunt, in schimb accesul in intersectie se face din ce in ce mai greu.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana mradulescu

andrei11 wrote:
mradulescu a scris :
Orasul are o mare problema cu locurile de parcare.
Ar fi mai "rentabil" sa se dea amenzi de parcare mai mari, dar fara ridicarea masinii - (doar in cazul in care acest lucru este absolut necesar).

Cam tot una e. Amenda de 1000 lei, unde sa fie inclusa si ridicarea masinii. Ridicarea masinii inseamna ca locul acela ramane liber pentru cei care tranziteaza.
PS
Una peste alta eu practic am propus acum marirea amenzii cu pricina. Acum ridicatul parca e vreo 700 lei, nu ?
Oricum in Piata Iancului se simte ca nu se mai ridica masini. Locuri de parcare tot nu sunt, in schimb accesul in intersectie se face din ce in ce mai greu.


Treaba e ca ridicatul masinii (7 milioane) este incasat de hingherii de masini, nu de Primarie.
Doar amenda merge la Primarie.
Sa nu exageram nici cu amenzile, pentru ca nu e normal ca pedeapsa pentru parcarea neregulamentara sa depaseeasca salariul minim pe economie (E un principiu de drept, care spune ca pedepsele si amenzile trebuie sa fie cumva proportionale cu gravitatea faptei)

Adica daca amenda - fara ridicare- ar fi de 3-4 milioane dar s-ar aplica frecvent si sistematic ar fi suficient.

Dar, pe de alta parte, sa se faca cumva si parcari cu plata.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana Dominatrix

Daca propunerea legislativa a PSD'ului este adoptata si de Camera Deputatilor in forma propusa, ridicarea masinilor parcate neregulametar nu se va mai putea face decat daca blocheaza traficul general sau accesul in institutii publice. Intr-adevar solutia ar fi amenzi mai mari, dar degeaba exista amenzi daca ele nu sunt si aplicate atunci cand trebuie.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana mradulescu

Aici nu e neaprat nevoie de o lege adoptata in Parlament.
E mai mult vorba de o responsabilitate si o decenta a administratiei locale.
Mie mi-au ridicat masina in Brasov, intr-o zi de sambata, pentru ca parcasem (nu gasisem altundeva, ce sa fac, fiind in deplasare) in fata spitalului militar, unde era marcata parcare de taxiuri.
Din 6 locuri nu era ocupat nici unul de taxiuri, nici cand am parcat (vineri seara), nici cand am descoperit ca a disparut masina (sambata).
Inteleg ca ar fi fost normala eventual aplicatrea unei amenzi, dar ridicarea a fost exagerata.
In Bucuresti n-am patit asa ceva, dar, unde lucrez (in spatele Casei Scanteii), au pus pe alei semne de parcare interzisa dimineata si spre pranz au aparut deja hingherii. Puteau, in prima faza, sa dea avertismente, apoi amenzi, dar de ridicat e chiar un abuz (masinile alea nu blocau strada).

Pe de alta parte parte, daca nici n-ai unde parca (chiar si cu plata), hingherismul asta exagerat este un abuz, care nici nu aduce bani bugetului local, ci doar ingrasa buzunarele patronilor firmelor respective.

Tariful exagerat este abuziv, pentru ca, de exemplu, daca ai un accident pe o sosea sau o defectiune majora si chemi o firma de tractare/transport, te costa mult mai putin decat asa-zisul tarif de ridicare si depozitare din oras. In conditiile in care respectiva firma de depanare nu are atatea operatiuni pe zi ca hingherii, plus ca parcurge mult mai multi kilometri.
Oricum, pe linga tariful de ridicare platesti si amenda respectiva (care nu e micutza nici ea).

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana Dr2005

mradulescu wrote:
Mie mi-au ridicat masina in Brasov, intr-o zi de sambata, pentru ca parcasem (nu gasisem altundeva, ce sa fac, fiind in deplasare) in fata spitalului militar, unde era marcata parcare de taxiuri.
Din 6 locuri nu era ocupat nici unul de taxiuri, nici cand am parcat (vineri seara), nici cand am descoperit ca a disparut masina (sambata).
Inteleg ca ar fi fost normala eventual aplicatrea unei amenzi, dar ridicarea a fost exagerata.

De ce ţi se pare exagerat faptul că ţi-a fost ridicată maşina parcată neregulamentar? Apropo, la Braşov de ridicări se ocupă RATBv, nu vreo firmă privată, deci banii merg la primărie.

Legea asta anti-ridicări e clar făcută cu scop electoral. Mai rămâne să desfiinţăm şi semnele de circulaţie şi să circulăm ca prin ţările arabe, unde fiecare merge cum vrea şi pe unde vrea, iar accident rutier e doar când moare cineva, pentru o oglindă spartă sau o aripă zgâriată nici măcar nu tragi pe dreapta să te cerţi cu ăla care te-a lovit.

Pe de alta parte parte, daca nici n-ai unde parca (chiar si cu plata), hingherismul asta exagerat este un abuz, care nici nu aduce bani bugetului local, ci doar ingrasa buzunarele patronilor firmelor respective.

Dacă n-ai unde parca, nu veni cu maşina. Principiul ăsta se aplica în toată Europa civilizată. Nici măcar în centrul Budapestei (să nu zic de Viena) nu sunt foarte multe locuri de parcare, dar nimic nu te opreşte să îţi laşi maşina acasă (în parcarea de reşedinţă) sau undeva la marginea oraşului şi să mergi cu tramvaiul la destinaţie.

Tariful exagerat este abuziv, pentru ca, de exemplu, daca ai un accident pe o sosea sau o defectiune majora si chemi o firma de tractare/transport, te costa mult mai putin decat asa-zisul tarif de ridicare si depozitare din oras. In conditiile in care respectiva firma de depanare nu are atatea operatiuni pe zi ca hingherii, plus ca parcurge mult mai multi kilometri.

Mi se pare normal ca ridicarea unei maşini parcate ilegal (deci lăsată voluntar acolo) să coste mai mult decât a uneia cu defect.

Legea nouă vine cum nu se poate mai prost, adică tocmai ce se obişnuiseră bizonii să nu mai parcheze în staţiile de autobuz, pe colţul intersecţiilor sau pe tot trotuarul.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana mradulescu

Dr2005 wrote:
mradulescu wrote:
Mie mi-au ridicat masina in Brasov, intr-o zi de sambata, pentru ca parcasem (nu gasisem altundeva, ce sa fac, fiind in deplasare) in fata spitalului militar, unde era marcata parcare de taxiuri.
Din 6 locuri nu era ocupat nici unul de taxiuri, nici cand am parcat (vineri seara), nici cand am descoperit ca a disparut masina (sambata).
Inteleg ca ar fi fost normala eventual aplicatrea unei amenzi, dar ridicarea a fost exagerata.

De ce ţi se pare exagerat faptul că ţi-a fost ridicată maşina parcată neregulamentar? Apropo, la Braşov de ridicări se ocupă RATBv, nu vreo firmă privată, deci banii merg la primărie.

Legea asta anti-ridicări e clar făcută cu scop electoral. Mai rămâne să desfiinţăm şi semnele de circulaţie şi să circulăm ca prin ţările arabe, unde fiecare merge cum vrea şi pe unde vrea, iar accident rutier e doar când moare cineva, pentru o oglindă spartă sau o aripă zgâriată nici măcar nu tragi pe dreapta să te cerţi cu ăla care te-a lovit.

Pe de alta parte parte, daca nici n-ai unde parca (chiar si cu plata), hingherismul asta exagerat este un abuz, care nici nu aduce bani bugetului local, ci doar ingrasa buzunarele patronilor firmelor respective.

Dacă n-ai unde parca, nu veni cu maşina. Principiul ăsta se aplica în toată Europa civilizată. Nici măcar în centrul Budapestei (să nu zic de Viena) nu sunt foarte multe locuri de parcare, dar nimic nu te opreşte să îţi laşi maşina acasă (în parcarea de reşedinţă) sau undeva la marginea oraşului şi să mergi cu tramvaiul la destinaţie.

Tariful exagerat este abuziv, pentru ca, de exemplu, daca ai un accident pe o sosea sau o defectiune majora si chemi o firma de tractare/transport, te costa mult mai putin decat asa-zisul tarif de ridicare si depozitare din oras. In conditiile in care respectiva firma de depanare nu are atatea operatiuni pe zi ca hingherii, plus ca parcurge mult mai multi kilometri.

Mi se pare normal ca ridicarea unei maşini parcate ilegal (deci lăsată voluntar acolo) să coste mai mult decât a uneia cu defect.

Legea nouă vine cum nu se poate mai prost, adică tocmai ce se obişnuiseră bizonii să nu mai parcheze în staţiile de autobuz, pe colţul intersecţiilor sau pe tot trotuarul.



Eu la Brasov nu blocam/incomodam pe nimeni (parcarea aia de taxiuri oricum era goala). Eram cu masina plina de scule si avesam treaba cu ele in afara orasulei, deci nu puteam sa vin cu o bocceluta cu trenul. Ma cazasem si eu ca omul la un hotel si am cautat 30 de minute un loc sa-mi las masina, pe o raza de 200m in juruil loculului respectiv. Inteleg sa fi platit eventual o amenda, dar de ce sa mi-o ridice? Cu siguranta, la vremea respectiva, in Brasov era o firma privata (cu baza undeva pe strada Carierei) , de la care am primit factura si chitanta. Repet, eram intr-o fundatura, nu blocam pe nimeni, iar taxiuri nu era niciunul.
De-asta zic, daca as fi avut unde sa parchez cu PLATA, parcam acolo, nu ma zgarceam.
In Europa pe unde am fost cu masina (in Italia, Franta, Viena), TOTDEAUNA am gasit loc de parcare cu plata.
Daca e pe-asa, atunci sa se declare orasele respective "inchise" si nu mai intream cu masina in ele.

Nu este vorba de o aruncare in derizoriu a regulilor de circulatie; ci este vorba de un respect al autoritatilor locale pentru cetatenii lor si pentru cei in tranzit.  Daca nu poti sa organizezi parcari cu plata, macar doar amendeaza doar pe cei care parcheaza neregulamentar si ridica-i doar pe cei care creeaza fizic o problema in zona respectiva.

Fie vorba intre noi, in multe locuri semenle de paracre interzisa sunt puse exagerat. De exemplu, in Bucuresti, pe Splai, la Eroilor, in dreptul Spitalului Universitar, teoretic este interzisa parcarea. Pe linga faptul ca oricum raman 3 benzi de circulatie, UNDE ar trebui sa se parcheze toti cei care au pe cineva in spital? Ca, dupa cum stii, daca ai pe cineva internat intr-un spital romanesc, este nevoie sa vii cel putin zilnic ca sa-i aduc de mancare si sa "rasplatesti" doctorii/asistentele/infirmierele... Noroc ca acolo e sect 5 si Vanghleie nu ridica (inca) masini.... O fi mai bine sa parchezi in parc? Oricum, "parcarea" aia in spic functioneaza de ani buni fara sa incurce traficul.

Cum ar fi sa vii la cineva din familie grav accidentat la spital, sa afli ca ai nevioe de anumite medicamente scumpe pe cae spitalul nu le are, sa fii trimis la medicul de familie care poate sa-ti dea reteta compensata, iesi in fuga si constati ca masina ti-a fost ridicata pentru ca un dobitoc de la primarie a considerat in mod nejustificat ca acolo nu trebuie permisa parcarea? Adica daca ai primi doar o amenda, asta e, o platesti si gata, dar daca-ti ridica masina, pe linga taxa ENORMA, mai pierzi si timp si nervi incercand s-o recuperezi.


Repet, inasprirea pedepselor pentru parcare "ilegala", inclusiv ridicare daca BLOCHEZI ceva, este legitima atata timp cat ai la dispozitie, undeva la zona, parcari legale cu plata. Daca nu ai nimic, e un abuz.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana Dr2005

Da, în Viena am găsit şi eu loc de parcare... după vreo 2 ture de centru. După aia am observat că maşina în care eram, fiind de 8+1, nu încape şi iar dă-i şi fă ture de Ring, de şoferul mai avea puţin şi se întorcea la hotel (care era la vreo 15 km de oraş) şi venam după aia cu S-Bahn-ul. Până la urmă, la nesimţitul (pentru posibilităţile românilor, evident) tarif de 3 euro pe oră am găsit o parcare subterană. Asta în condiţiile în care în periferie puteai să stai toată ziua cu 9 euro (şi în week-end + între 18 şi 8 moka). Dar şi astea erau, de obicei, ocupate, majoritatea fiind date ca parcări de reşedinţă. Deci numărul de locuri de parcare pentru ,,străini" e foarte redus şi taxat cum trebuie. Desigur, clădirile de birouri au parcări subterane pentru angajaţi, dar la cât de multe semafoare sunt în Viena (cam între orice două străduţe), ajungi mai repede la destinaţie cu transportul în comun. Deşi am impresia că, înainte să pună taxe mari pe parcări şi să îngusteze străzi, s-a ocupat întâi de adaptarea transportului public la nevoile călătorilor. În schimb, în ţara noastră, mai ales în Bucureşti, majoritatea traseelor de transport în comun sunt la fel ca în anii '80, când se construia socialismul multilateral dezvoltat şi tot transportul în comun trebuia să care oamenii din cartierele-dormitor spre fabricile şi uzinele patriei. Apropo de asta: ce rost mai au atâtea trasee la IMGB Vulcan, de exemplu?

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana mradulescu

Pai asta ziceam si eu: sa-ti ofere parcari cu PLATA, eventual piperate relatic le ce suntem obisnuiiti, abia dupa aia sa se apuce de ridicatr masini.
Repet, in general, afacerea cu ridicat masini mareste, in general, doar profitul firmei respectice; pentru ca la bugetul primariei nu vine decat amenda obisnuita pentru parcare neregulamentara (care, in mod stiintific, nu poate fi mai mare decat pedeapsa pentru fapte mai grave...)

Este necesra serviciuul de ridicari auto? poate da, dar exclusiv pentru situatiile care creeaza o problema in trficul auto si/sau al pietoniilor sau bicicilistilor.

Mi se pare absurd razboiul asta soferi vs pietoni, in conditile in acre cu totii platim taxe. A propos, taxa locala pe mijloace de transport (pe care si eu o platesc, evident) mi se pare extrem de mica in raport de ceeea ce autoritatea locala ar trebui sa faca pentru banii astia (inclusiv dezvoltaree transport in comun, strazi, pasaje si pqrcari).

Eu as fi dipus sa platesc o taxa locala pe mijloacele auto chiar de cateva ori mai mare, in schimb sa ma garantia ca am unde sa mi le folosesc sau ca pot folosi fara probleme transportul in comun.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana andrei11

mradulescu wrote:
Este necesr serviciul de ridicari auto? Poate da, dar exclusiv pentru situatiile care creeaza o problema in traficul auto si/sau al pietonilor sau bicicilistilor.

:lol:  :lol:  :lol:
Fraza asta candideaza la "Sa radem cu..." si are sanse la premiul cel mare. Pentru anul 2012, evident. Vedeti ce am subliniat eu cu rosu.

 


Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana andrei11

mradulescu wrote:
Este necesr serviciul de ridicari auto? Poate da, dar exclusiv pentru situatiile care creeaza o problema in traficul auto si/sau al pietonilor sau bicicilistilor.

:lol:  :lol:  :lol:
Fraza asta candideaza la "Sa radem cu..." si are sanse la premiul cel mare. Pentru anul 2012, evident. Vedeti ce am subliniat eu cu rosu.
mradulescu wrote:
Mie mi-au ridicat masina in Brasov, intr-o zi de sambata, pentru ca parcasem (nu gasisem altundeva, ce sa fac, fiind in deplasare) in fata spitalului militar, unde era marcata parcare de taxiuri.

Masina are cumva numar de Bucuresti ? Eu sa stii ca in Piatra Neamt sunt vanat in mod sistematic pentru ca am numar de Bucuresti.

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 100
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419456 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use