Topic: Infrastructura pentru biciclete
604 posts, 176464 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Infrastructura pentru biciclete
Utilizator anonim
Primăria Bucureşti va construi noi piste pentru biciclişti
Arterele şi intersecţiile din Capitală vor fi dotate cu amenajări, semnalizări verticale şi marcaje moderne specifice bicicliştilor.
Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Străzilor, a iniţiat proiectul "Piste de Biciclişti în Municipiul Bucureşti". Printre măsurile proiectului se numără şi extinderea şi reconfigurarea instalaţiilor de semaforizare în intersectiile dotate deja cu instalaţii moderne de semaforizare, astfel încât să satisfacă cerinţele pentru dirijarea bicicliştilor.
Primăria doreşte extinderea şi dotarea intersecţiilor semaforizate cu tehnologie veche şi cu uzură avansată a echipamentelor, cu sisteme de semaforizare moderne, care să cuprindă şi semnalizarea specifică bicicliştilor, precum şi dotarea intersecţiilor nesemaforizate cu instalaţii de semaforizare corespunzătoare.
Proiectul vizează următoarele trasee:
Iancu de Hunedoara
Ştefen cel Mare
Mihai Bravu
Calea Dorobanţi
Drumul Sării
Drumul Taberei
Calea 13 Septembrie
Ghencea
Virtuţii
artera Braşov
artera Timişoara
Sos. Crângaşi
Suprafaţa totală a proiectului este de 62.280mp şi reprezintă domeniu public. Valoarea totală a investiţiei este de : 24.102.325,49 lei inclusiv TVA.
Durata de realizare a investiţiei este de 12 luni, iar lucrările vor începe în momentul în care condiţiile meteo o vor permite.
sursa: http://www.realitatea.net/bucurestenii-v ... 04.html€
Primăria Bucureşti va construi noi piste pentru biciclişti
Arterele şi intersecţiile din Capitală vor fi dotate cu amenajări, semnalizări verticale şi marcaje moderne specifice bicicliştilor.
Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Străzilor, a iniţiat proiectul "Piste de Biciclişti în Municipiul Bucureşti". Printre măsurile proiectului se numără şi extinderea şi reconfigurarea instalaţiilor de semaforizare în intersectiile dotate deja cu instalaţii moderne de semaforizare, astfel încât să satisfacă cerinţele pentru dirijarea bicicliştilor.
Primăria doreşte extinderea şi dotarea intersecţiilor semaforizate cu tehnologie veche şi cu uzură avansată a echipamentelor, cu sisteme de semaforizare moderne, care să cuprindă şi semnalizarea specifică bicicliştilor, precum şi dotarea intersecţiilor nesemaforizate cu instalaţii de semaforizare corespunzătoare.
Proiectul vizează următoarele trasee:
Iancu de Hunedoara
Ştefen cel Mare
Mihai Bravu
Calea Dorobanţi
Drumul Sării
Drumul Taberei
Calea 13 Septembrie
Ghencea
Virtuţii
artera Braşov
artera Timişoara
Sos. Crângaşi
Suprafaţa totală a proiectului este de 62.280mp şi reprezintă domeniu public. Valoarea totală a investiţiei este de : 24.102.325,49 lei inclusiv TVA.
Durata de realizare a investiţiei este de 12 luni, iar lucrările vor începe în momentul în care condiţiile meteo o vor permite.
sursa: http://www.realitatea.net/bucurestenii-v ... 04.html€
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
telvanni
Nu scrie nimeni nimic la pistele de biciclisti.E iarna si probabil bicicleta e la naftalina. Eu ma plimbam foarte mult cu bicicleta (n-o foloseam pentru naveta) in parcul Herastrau, e bestial iarna la -4 grade si ora 11 noaptea. Acum din pacate s-a gandit unu' ca are nevoie de bicicleta mea si a luat-o fara sa ma intrebe. M-am dus la Politie si au ras de mine...efectiv l-a busit rasul pe ofiterul de serviciu.
Nu scrie nimeni nimic la pistele de biciclisti.E iarna si probabil bicicleta e la naftalina. Eu ma plimbam foarte mult cu bicicleta (n-o foloseam pentru naveta) in parcul Herastrau, e bestial iarna la -4 grade si ora 11 noaptea. Acum din pacate s-a gandit unu' ca are nevoie de bicicleta mea si a luat-o fara sa ma intrebe. M-am dus la Politie si au ras de mine...efectiv l-a busit rasul pe ofiterul de serviciu.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Tom
Astazi am mers prin oras si am dat de pistele de bicicisti din Piata Victoriei. Intre Kiseleff si Aviatorilor, pe trotuarul langa care inainte trona statuia soldatului sovietic, acum e asa de putin loc pentru pietoni si restul trotuarului e pentru biciclisti. Interesant e ca pistele au si sensul de circulatie desenat pe ele, dar pe biciclisti ii doare in spite de ele. Mai mult, ei se strecoara prin alte locuri decat pe unde e pista, ca sa scurteze drumul. N'am avut noroc sa prind pe unul in offside si sa-i trag una peste ceafa precum biciclistii din vest celor care le calca pe pista.
Ce n'am inteles insa e de ce pietonii trebuie sa mearga pe 50cm de trotuar, in timp ce calaretii pe doua roti au restul, desi pe langa trotuar este marcaj de interdictie a circulatiei, deci nu ar fi deranjati de masini daca pista ar fi mutata acolo.
Astazi am mers prin oras si am dat de pistele de bicicisti din Piata Victoriei. Intre Kiseleff si Aviatorilor, pe trotuarul langa care inainte trona statuia soldatului sovietic, acum e asa de putin loc pentru pietoni si restul trotuarului e pentru biciclisti. Interesant e ca pistele au si sensul de circulatie desenat pe ele, dar pe biciclisti ii doare in spite de ele. Mai mult, ei se strecoara prin alte locuri decat pe unde e pista, ca sa scurteze drumul. N'am avut noroc sa prind pe unul in offside si sa-i trag una peste ceafa precum biciclistii din vest celor care le calca pe pista.
Ce n'am inteles insa e de ce pietonii trebuie sa mearga pe 50cm de trotuar, in timp ce calaretii pe doua roti au restul, desi pe langa trotuar este marcaj de interdictie a circulatiei, deci nu ar fi deranjati de masini daca pista ar fi mutata acolo.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
shoppy
Da, multi biciclisti sunt din cei care inchiriaza biciclete si abia se tin pe ele, dapai sa mai aiba habar de piste.
Apoi si pistele sunt facute aiurea, de la Victoriei ai pista doar pana la Romana, si intre Orlando si Romana sunt ambele piste pe un trotuar, deci daca vii de la Romana nici nu stii ca ai pista. Iar la multe treceri de pietoni trebuie sa fii cu ochii-n 4 ca sensurile sunt puse pe dos, adica mergi pe stanga.
Pietonii care merg pe piste ii mai sperii si isi mai aduc aminte sa se uite pe unde merg, cu nesimtitii care parcheaza pe ele e mai greu, o sa incep sa merg cu cuiul la mine.
Da, multi biciclisti sunt din cei care inchiriaza biciclete si abia se tin pe ele, dapai sa mai aiba habar de piste.
Apoi si pistele sunt facute aiurea, de la Victoriei ai pista doar pana la Romana, si intre Orlando si Romana sunt ambele piste pe un trotuar, deci daca vii de la Romana nici nu stii ca ai pista. Iar la multe treceri de pietoni trebuie sa fii cu ochii-n 4 ca sensurile sunt puse pe dos, adica mergi pe stanga.
Pietonii care merg pe piste ii mai sperii si isi mai aduc aminte sa se uite pe unde merg, cu nesimtitii care parcheaza pe ele e mai greu, o sa incep sa merg cu cuiul la mine.
- Radu Stanescu
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Radu Stanescu
Scuzati-ma dar faza cu sensul pistei de biciclisti e o idiotenie. Sunt biciclete, daca vine unul din fata ii faci loc sa treaca si gata. Nu se circula in coloana. Si pana la urma discutia asta nici nu ar trebui sa aiba loc, atata timp cat pistele pentru biciclisti, sunt pe trotuar. Eu prefer sa merg pe sosea, si daca o iau pe trotuar, am tot interesul sa scurtez drumul. De aceea am si o bicicleta, ca sa ajung mai repede decat pe jos sau cu masina.
Scuzati-ma dar faza cu sensul pistei de biciclisti e o idiotenie. Sunt biciclete, daca vine unul din fata ii faci loc sa treaca si gata. Nu se circula in coloana. Si pana la urma discutia asta nici nu ar trebui sa aiba loc, atata timp cat pistele pentru biciclisti, sunt pe trotuar. Eu prefer sa merg pe sosea, si daca o iau pe trotuar, am tot interesul sa scurtez drumul. De aceea am si o bicicleta, ca sa ajung mai repede decat pe jos sau cu masina.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Dominatrix
Pistele pentru biciclisti. Studiu de caz comparativ Bucuresti vs. Viena
Bucurestiul are 122 de km de piste pentru biciclete. Dintre acestia, 68 de km au fost realizati in 2008, iar Administratia Strazilor, institutie in subordinea Primariei Capitalei, a platit pentru realizarea lor circa 1 milion de euro. Restul pistelor pentru biciclete au fost realizate in 2010, iar pentru amenajarea lor s-au platit circa zece milioane de euro - 150.000 de euro pe km. In comparatie, Viena are 1.206 km de piste pentru biciclete si plateste anual 6 milioane de euro pentru intretinerea si extinderea lor. La noi, de acesti bani s-a vopsit trotuarul in galben si verde, dar nu s-au adus bordurile la nivel si trebuie sa cari bicicleta in spate cand ajungi la intersectii; deseori, pistele se termina in stalpi de iluminat sau tomberoane. La Viena s-au facut piste pe langa trotuar, semnalizate corespunzator, si s-au amenajat si parcari pentru biciclete.
Articolul integral aici: http://economie.hotnews.ro/stiri-imobil ... -viena.htm
Pistele pentru biciclisti. Studiu de caz comparativ Bucuresti vs. Viena
Bucurestiul are 122 de km de piste pentru biciclete. Dintre acestia, 68 de km au fost realizati in 2008, iar Administratia Strazilor, institutie in subordinea Primariei Capitalei, a platit pentru realizarea lor circa 1 milion de euro. Restul pistelor pentru biciclete au fost realizate in 2010, iar pentru amenajarea lor s-au platit circa zece milioane de euro - 150.000 de euro pe km. In comparatie, Viena are 1.206 km de piste pentru biciclete si plateste anual 6 milioane de euro pentru intretinerea si extinderea lor. La noi, de acesti bani s-a vopsit trotuarul in galben si verde, dar nu s-au adus bordurile la nivel si trebuie sa cari bicicleta in spate cand ajungi la intersectii; deseori, pistele se termina in stalpi de iluminat sau tomberoane. La Viena s-au facut piste pe langa trotuar, semnalizate corespunzator, si s-au amenajat si parcari pentru biciclete.
Articolul integral aici: http://economie.hotnews.ro/stiri-imobil ... -viena.htm
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
andrei11
Sau sunt complet nefunctionale, un singur exemplu, Piata Iancului, unde locuiesc eu. Sunt facute ca sa fie, nici un biciclist nu le poate folosi !
Sau sunt complet nefunctionale, un singur exemplu, Piata Iancului, unde locuiesc eu. Sunt facute ca sa fie, nici un biciclist nu le poate folosi !
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Dr2005
Apropo de piste, încercaţi să pedalaţi pe pistele pe pe Dr. Taberei, mai ales în dreptul pieţei Sergiu Celibidache (mă rog, mulţi preferă Alex. Moghioroş). Eu am făcut-o odată... şi la câte înjurături mi-am luat, nu mai intru pe acolo până nu îmi montez plug pe bicicletă. Mai grav e că şi acolo unde e trotuarul lat şi pista liberă mai găseşti câte o băbuţă care abia se mişcă sau câte un grup de pietoni care merg pe toată lăţimea trotuarului. Deci nici măcar unde pista e cât-de-cât practicabilă, ea NU se poate folosi.
Nu mai zic de cazurile când în mijlocul pistei e câte un chioşc de ziare, chioşc RATB, bancă, adăpost de staţie de autobuz. Dar, cel mai des, pistele sunt blocate de maşini parcate... şi tot şoferii lor fac scandal că le ,,atingi" cu adidasul bara de protecţie. Din fericire, la ultimul s-a lăsat doar cu o morală de juma' de oră pe care mi-a făcut-o el că eu trebuia să mă dau jos (!) şi să văd dacă am loc, de parcă eu eram ăla care oprise neregulamentar peste pista de biciclişti pe colţul intersecţiei.
Apropo de piste, încercaţi să pedalaţi pe pistele pe pe Dr. Taberei, mai ales în dreptul pieţei Sergiu Celibidache (mă rog, mulţi preferă Alex. Moghioroş). Eu am făcut-o odată... şi la câte înjurături mi-am luat, nu mai intru pe acolo până nu îmi montez plug pe bicicletă. Mai grav e că şi acolo unde e trotuarul lat şi pista liberă mai găseşti câte o băbuţă care abia se mişcă sau câte un grup de pietoni care merg pe toată lăţimea trotuarului. Deci nici măcar unde pista e cât-de-cât practicabilă, ea NU se poate folosi.
Nu mai zic de cazurile când în mijlocul pistei e câte un chioşc de ziare, chioşc RATB, bancă, adăpost de staţie de autobuz. Dar, cel mai des, pistele sunt blocate de maşini parcate... şi tot şoferii lor fac scandal că le ,,atingi" cu adidasul bara de protecţie. Din fericire, la ultimul s-a lăsat doar cu o morală de juma' de oră pe care mi-a făcut-o el că eu trebuia să mă dau jos (!) şi să văd dacă am loc, de parcă eu eram ăla care oprise neregulamentar peste pista de biciclişti pe colţul intersecţiei.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Dominatrix
Atenţie, biciclişti: acces interzis pe piste! Ce credeţi despre acţiunea poliţiei?
Poliţiştii de la Rutieră au decis să închidă mai multe porţiuni dedicate traficului pe două roţi, după ce primăriile de sector au blocat pistele cu panouri publicitare şi chioşcuri de ziare.
Pistele de biciclete din Bucureşti au fost criticate încă de la apariţia lor, în urmă cu cinci ani. Iubitorii sportului pe două roţi au fost nemulţumiţi de faptul că pistele au fost amenajate pe trotuare, fără ca circulaţia bicicletelor să fie separată foarte clar de cea a pietonilor.
Totodată, bicicliştii au sesizat apariţia unor obstacole pe piste, precum maşini parcate neregulamentar, chioşcuri, bănci, staţii RATB sau panouri publicitare. Un alt aspect criticat a fost acela al bordurilor de la capătul pistelor, care în cele mai multe locuri nu au fost coborâte la nivelul carosabilului.
În ciuda acestor critici, Primăria Capitalei a continuat să amenajeze piste de biciclete în acelaşi fel şi nici nu a luat măsuri pentru a corecta aspectele negative semnalate. Iată însă că acum poliţiştii de la Rutieră vor să oblige municipalitatea să remedieze deficienţele de pe piste, în urma reclamaţiilor primite atât de la organizaţii non-guvernamentale, cât şi de la cetăţeni.
Indicatoarele, schimbate
Astfel, în cursul săptămânii trecute, poliţiştii de la Brigada Rutieră a Capitalei au interzis accesul bicicliştilor pe pista amenajată pe Bulevardul Cantemir, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardul Gheorge Şincai şi cea cu Bulevardul Mărăşeşti. Indicatoarele rutiere, care până acum anunţau prezenţa bicicliştilor, au fost înlocuite cu unele care nu le mai permit acestora accesul pe piste.
În plus, cele care le cereau şoferilor să cedeze trecerea pentru cei pe două roţi au fost acoperite cu pungi de plastic. „Anul trecut, în septembrie, am informat Primăria cu privire la faptul că pistele de biciclete din Capitală nu sunt viabile pentru că au pe ele obstacole, au chioşcuri, au cabine de RATB. Circulaţia bicicliştilor e pusă în pericol şi municipalitatea trebuie să remedieze defecţiunile.
Dacă nu o face, vom interzice accesul biciliştilor pe aceste spaţii. În martie, în urma verificărilor, am decis să interzicem accesul pe pistele neadaptate la cerinţele noastre“, a explicat Ioana Stancu, reprezentant al Brigadei Rutiere. Potrivit acesteia, pe pistele pe care au fost aplicate interdicţiile, ciculaţia bicicletelor era împiedicată de prezenţa unui chioşc, a unei cabine RATB şi a unor panouri publicitare.
Interdicţii pe două bulevarde
Măsuri similare urmează să fie luate, în această săptămână, şi pe bulevardele Regina Elisabeta şi Mihail Kogălniceanu, pe care sunt probleme cu două cabine RATB şi un chioşc, dar şi cu maşinile parcate neregulamentar şi bordurile prea ridicate.
„Până când cei de la Administraţia Străzilor nu remediază situaţia aşa cum trebuie, până nu coboară bordurile la nivelul carosabilului şi până nu pun piloni ca să nu mai parcheze autoturismele pe pistele pe biciclete, nu vom mai permite accesul bicicliştilor. Este o măsură temporară până când cei de la Primăria Capitalei vor remedia deficienţel“, a mai spus reprezentanta Brigăzii Rutiere. Ioana Stancu a mai adăugat că vor fi verificate şi celelalte piste pentru biciclete din Bucureşti.
Nu au soluţii
Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Străzilor, a declarat că pistele pe care au fost introduse interdicţiile au fost amenajate în 2008 şi au ieşit din garanţie anul trecut.
„După ce pistele au fost construite, primăriile de sectoare au dat autorizaţii pentru chioşcuri de ziare şi staţii de autobuz, astfel încât pe unele rute nu se mai poate circula. Poliţia Rutieră, la insistenţele organizaţiilor non-guvernamentale, a cerut închiderea temporară a acestor două tronsoane“, a spus Dincă.
Aceasta a mai declarat că nu poate preciza ce măsuri vor fi luate pentru remedierea deficienţelor deoarece până acum nu se cunoaşte cu exactitate care va fi bugetul municipalităţii din acest an.
Potrivit Administraţiei Străzilor, în Bucureşti au fost amenajate astfel de piste pe o lungime de 117 kilometri, pe 32 de mari artere. Valoarea totală a investiţiei, care include proiectarea, lucrările de execuţie, marcajele rutiere şi semaforizarea pistelor pentru biciclişti, este de 24,6 milioane de lei. Jumătate din această sumă a fost pentru semaforizare.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 32502.html
Atenţie, biciclişti: acces interzis pe piste! Ce credeţi despre acţiunea poliţiei?
Poliţiştii de la Rutieră au decis să închidă mai multe porţiuni dedicate traficului pe două roţi, după ce primăriile de sector au blocat pistele cu panouri publicitare şi chioşcuri de ziare.
Pistele de biciclete din Bucureşti au fost criticate încă de la apariţia lor, în urmă cu cinci ani. Iubitorii sportului pe două roţi au fost nemulţumiţi de faptul că pistele au fost amenajate pe trotuare, fără ca circulaţia bicicletelor să fie separată foarte clar de cea a pietonilor.
Totodată, bicicliştii au sesizat apariţia unor obstacole pe piste, precum maşini parcate neregulamentar, chioşcuri, bănci, staţii RATB sau panouri publicitare. Un alt aspect criticat a fost acela al bordurilor de la capătul pistelor, care în cele mai multe locuri nu au fost coborâte la nivelul carosabilului.
În ciuda acestor critici, Primăria Capitalei a continuat să amenajeze piste de biciclete în acelaşi fel şi nici nu a luat măsuri pentru a corecta aspectele negative semnalate. Iată însă că acum poliţiştii de la Rutieră vor să oblige municipalitatea să remedieze deficienţele de pe piste, în urma reclamaţiilor primite atât de la organizaţii non-guvernamentale, cât şi de la cetăţeni.
Indicatoarele, schimbate
Astfel, în cursul săptămânii trecute, poliţiştii de la Brigada Rutieră a Capitalei au interzis accesul bicicliştilor pe pista amenajată pe Bulevardul Cantemir, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardul Gheorge Şincai şi cea cu Bulevardul Mărăşeşti. Indicatoarele rutiere, care până acum anunţau prezenţa bicicliştilor, au fost înlocuite cu unele care nu le mai permit acestora accesul pe piste.
În plus, cele care le cereau şoferilor să cedeze trecerea pentru cei pe două roţi au fost acoperite cu pungi de plastic. „Anul trecut, în septembrie, am informat Primăria cu privire la faptul că pistele de biciclete din Capitală nu sunt viabile pentru că au pe ele obstacole, au chioşcuri, au cabine de RATB. Circulaţia bicicliştilor e pusă în pericol şi municipalitatea trebuie să remedieze defecţiunile.
Dacă nu o face, vom interzice accesul biciliştilor pe aceste spaţii. În martie, în urma verificărilor, am decis să interzicem accesul pe pistele neadaptate la cerinţele noastre“, a explicat Ioana Stancu, reprezentant al Brigadei Rutiere. Potrivit acesteia, pe pistele pe care au fost aplicate interdicţiile, ciculaţia bicicletelor era împiedicată de prezenţa unui chioşc, a unei cabine RATB şi a unor panouri publicitare.
Interdicţii pe două bulevarde
Măsuri similare urmează să fie luate, în această săptămână, şi pe bulevardele Regina Elisabeta şi Mihail Kogălniceanu, pe care sunt probleme cu două cabine RATB şi un chioşc, dar şi cu maşinile parcate neregulamentar şi bordurile prea ridicate.
„Până când cei de la Administraţia Străzilor nu remediază situaţia aşa cum trebuie, până nu coboară bordurile la nivelul carosabilului şi până nu pun piloni ca să nu mai parcheze autoturismele pe pistele pe biciclete, nu vom mai permite accesul bicicliştilor. Este o măsură temporară până când cei de la Primăria Capitalei vor remedia deficienţel“, a mai spus reprezentanta Brigăzii Rutiere. Ioana Stancu a mai adăugat că vor fi verificate şi celelalte piste pentru biciclete din Bucureşti.
Nu au soluţii
Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Străzilor, a declarat că pistele pe care au fost introduse interdicţiile au fost amenajate în 2008 şi au ieşit din garanţie anul trecut.
„După ce pistele au fost construite, primăriile de sectoare au dat autorizaţii pentru chioşcuri de ziare şi staţii de autobuz, astfel încât pe unele rute nu se mai poate circula. Poliţia Rutieră, la insistenţele organizaţiilor non-guvernamentale, a cerut închiderea temporară a acestor două tronsoane“, a spus Dincă.
Aceasta a mai declarat că nu poate preciza ce măsuri vor fi luate pentru remedierea deficienţelor deoarece până acum nu se cunoaşte cu exactitate care va fi bugetul municipalităţii din acest an.
Potrivit Administraţiei Străzilor, în Bucureşti au fost amenajate astfel de piste pe o lungime de 117 kilometri, pe 32 de mari artere. Valoarea totală a investiţiei, care include proiectarea, lucrările de execuţie, marcajele rutiere şi semaforizarea pistelor pentru biciclişti, este de 24,6 milioane de lei. Jumătate din această sumă a fost pentru semaforizare.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 32502.html
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
telvanni
Rezervati-va 10 minute si urmariti acest filmulet. Putem spera ca va fi si Bucurestiul asa vreodata?
http://www.youtube.com/watch?v=vyrTx9SX ... re=related
Rezervati-va 10 minute si urmariti acest filmulet. Putem spera ca va fi si Bucurestiul asa vreodata?
http://www.youtube.com/watch?v=vyrTx9SX ... re=related
- PinkyHog
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
PinkyHog
Asa arata o pista de biciclisti in Brasov, pe un bulevard destul de circulat (nu si la sfarsit de saptamana ).
Asa arata o pista de biciclisti in Brasov, pe un bulevard destul de circulat (nu si la sfarsit de saptamana ).
IMG_1077.JPG (596.2 KB; downloaded 10464 times)
IMG_1088.JPG (592.59 KB; downloaded 10462 times)
IMG_1085.JPG (572.57 KB; downloaded 10462 times)
01 IMG_1082.JPG (659.59 KB; downloaded 10464 times)
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
telvanni
Va rog frumos sa felicitati Politia Capitalei pentru masura luata privind desenele de pe trotuare care in acceptiunea Primariei inseamna piste pentru biciclete. Este, dupa parerea mea, una din cele mai importante masuri luate pana acum pentru a sprijini accesul biciclistilor pe strazile din Bucuresti.
Faptul ca acum luam amenzi pentru ca mergem cu bicicleta este frustant dar ganditi-va ca lucrurile nu pot ramane asa. Primul pas a fost facut.
Bravo inca o data!
În București, bicicliștii au interzis și pe trotuar, și pe carosabil- amenzi de 420 RON
sursa: http://b365.ro/revoltator-i ... 84384.html
Va rog frumos sa felicitati Politia Capitalei pentru masura luata privind desenele de pe trotuare care in acceptiunea Primariei inseamna piste pentru biciclete. Este, dupa parerea mea, una din cele mai importante masuri luate pana acum pentru a sprijini accesul biciclistilor pe strazile din Bucuresti.
Faptul ca acum luam amenzi pentru ca mergem cu bicicleta este frustant dar ganditi-va ca lucrurile nu pot ramane asa. Primul pas a fost facut.
Bravo inca o data!
În București, bicicliștii au interzis și pe trotuar, și pe carosabil- amenzi de 420 RON
Polția rutieră a desființat pistele de bicicliști amenajate de Administrația Străzilor București ilegal, pe troturar - un tun de 10 milioane de euro. A montat însă indicatoare care interzic accesul bicicliștilor și pe trotuarele unde se aflau înainte pistele, dar și pe carosabilul aferent. Bicicliștii care doresc să circule prin București riscă astfel amenzi de 420 RON. Administrația Străzilor spune că, cel puțin până la sfârșitul anului, situația nu se va schimba.
Situația este valabilă pe cei 100 de kilometri de traseu unde existau pistele de bicicliști ce încălcau legislația în vigoare. Pistele respective au fost trasate de Administrația Străzilor, din subordinea Primăriei Capitalei, contra unei sume de 10 milioane de lei. Acolo unde a desființat pistele, Poliția Rutieră a montat și indicatoare "Interzis bicicliștilor". Acestea se referă, însă, inclusiv la carosabil, ceea ce a condus la amendarea unor biciliști ce mergeau pe banda întâi, cât mai aproape de trotuar, așa cum prevede legea în mod normal.
Conform Codului rutier: "Utilizarea partii carosabile
Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol. " - pe trotuare neamenajate, accesul bicicliștilor este deci interzis.
O astfel de amendă a fost primită de bloggerul Ariel, pe bd. Lascăr Catargiu. Toată povestea o puteți citi aici.
Protestul de week-endul trecut a peste 1000 de bicicliști a rămas așadar fără ecou. Ba, mai rău, nu numai că bicicliștii au rămas fără piste, dar pur și simplu nu mai au voie să se deplaseze pe bulevardele Capitalei.
În ciuda faptului că Bucureștiul este capitala europeană cea mai dușmănoasă cu bicicliștii, asta în cea mai mare parte din cauza Administrației Străzilor, organism aflat în subordinea Primăriei Capitalei, Municipalitatea nu se dă în lături să organizeze acțiuni de promovare a mersului pe bicicletă.
"Nu s-a mai investit niciun leu în piste pentru biciclişti. Deocamdată, priorităţile Bucureştiului sunt şoferii. În Bucureşti sunt peste 2 milioane de maşini, iar biciclişti avem sub 1%. Nu avem o cultură pentru bicicletă cum au nemţii, austriecii, belgienii" declara Carmen Dincă, reprezentant al Administraţiei Străzilor, autoritatea însărcinată cu amenajarea şi administrarea pistelor de biciclete în Bucureşti, în luna august, pentru B365.ro.
La începutul lunii iulie, Primăria Capitalei a constituit o comisie care dezbate problema pistelor împreună cu reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere, ai Administraţiei Străzilor şi ai ONG-urilor privind apărarea drepturilor bicicliştilor. cel mai probabil, însă, nu se va întâmpla nimic, cel puțin până la sfârșitul anului, spun reprezentanții Administrației Străzilor.
sursa: http://b365.ro/revoltator-i ... 84384.html
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
bercenicity
De precizat ca omul care a luat amenda intai a vorbit cu politistul si a insistat sa ii fie data pentru ca sa o poata contesta si in sepranta ca contestatia o sa determine ceva (poate desfiintate indicatoarele, etc...)
De precizat ca omul care a luat amenda intai a vorbit cu politistul si a insistat sa ii fie data pentru ca sa o poata contesta si in sepranta ca contestatia o sa determine ceva (poate desfiintate indicatoarele, etc...)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination