Aspecte negative în circulația bucureșteană

Bucureşti - viaţa de zi cu zi a oraşului, monumente, istorie, evenimente, urbanism.

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde shoppy » Vin, 15 Mar 2019, 10:28

Pai si cand o sa se faca 3 benzi peste tot si tot nu o sa fie suficiente atunci o sa se ceara 4, si dupaia 5, ce facem, demolam orasul ca sa facem benzi?
Cat timp ai impresia ca se pot spune lucruri de ambele parti inseamna ca esti nedocumentat, problema s-a transat in orase mai civilizate, poti sa iei ca exemplu orice capitala civilizata din Europa si sa te convingi ce se intampla acolo.
Depinde ce vrei, multi vor o tara ca afara dar nu stiu ce inseamna asta, de obicei cred ca afara toti isi permit sa mearga zilnic cu masina prin centrul orasului, nu este asa.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Paris)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8531
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde andrei11 » Vin, 15 Mar 2019, 10:38

# architengi, este un caz tipic unde se aplică zicala: << Nu vezi pădurea din cauza copacilor >>
Ca o paranteză, dusul copiilor la școală cu mașina o consider în continuare o fiță. Mai ales "copilașii" de liceu !
Cumpărăturile mi le fac ( aproape ) zilnic de la magazinele din cartier, n-am nevoie de hipermarket să umplu portbagajul pentru o săptămână. Stau în București, într-o zonă acceptabilă ( Piața Iancului ) și nu într-un cartier de vile fără posibilități de aprovizionare lejeră.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15274
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde zapacitu » Vin, 15 Mar 2019, 12:36

Un oras respectabil TREBUIE sa asigure accesul intr-un mod decent. In primul rand, trotuare si acces facil pentru mijloace de transport alternative (carucior copil, carucior handicapati, biciclete, trotinete); asta nu inseamna treceri de pietoni si papat benzi de circulatie aiurea ci gandirea in mod destept a spatiului si pasarele/pasaje care asigura interconectarea trotuarelor in mod natural si fara obstacole percepute - chiar daca traversezi un bulevard de 4 benzi plus tramvai. Pe langa asta trebuie sa poata merge si autoturismele si mijloacele de transport in comun de suprafata (iar pentru asta pasaje, poduri, semafoarte puse destept, limitat la maxim numarul de intreruperi) plus locuri de parcare suficiente cat sa nu exista scuze penibile gen "nu am unde sa las masina". Mai departe tyrebuie sa ai acces subteran facil si util populatiei, astfel incat sa fie mai comod sa ajungi din punctul A in punctul B cu metroul decat cu autoturismul. In prezent, opusul e adevarat.

Solutia nu e imputinarea artificiala a masinilor (reducand numarul de benzi si impunand taxe si limitari directe), ci asigurarea de alternative. Credeti ca daca s-ar putea ajunge in zona Pipera cu metrou din tot Bucurestiul in mod facil si toate masinile parcate aiurea in zona ar fi amendate de trei ori pe zi, ar mai fi probleme de trafic in zona? Iti garantez ca nu!

Insa momentan observ mentalitatea polarizata specifica ultimilor ani in tara asta: X e naspa, Y e naspa, trebuie limitat/eliminat. Ei bine asta nu se va intampla. Moderatia si discutia constructiva e solutia. Isi duce lumea odrasla cu masina? De ce? Pentru ca au voie sa opreasca langa scoli. Daca s-ar depune eforturi in a descuraja treaba asta, s-ar mai linisti lumea. Masini parcate aiurea? Amendezi la 3 ore si la 24 de ore ridici - ceea ce descurajaza fapta destul de mult. Pe vremea cand se ridicau masini se circula mai bine la ore de varf!! Aglomeratie la metrou? Mai faci naibii accese si alternative catre zonele aglomerate (a se citi "mai tragi o magistrala sau inca o statie-doua in zona"). Eventual introduci taxa per angajat in zonele cu mai mult de X angajati la program normal pe metru patrat la sol (insa cu un cadru legal care permite ca 80% din taxa asta sa poata fi direct alocat dezvoltarii in zona respectiva). Stiu ca suna SF pentru RO, dar in directia asta ar trebui sa tindem.
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1465
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde WT_fan06 » Vin, 15 Mar 2019, 13:36

S-a demonstrat de multe ori că nu este suficient să încurajezi transportul alternativ, trebuie şi să descurajezi transportul auto. În maşini ar trebui să rămánă numai cei care au o scuză foarte bună să conducă, nu câte un domn/doamnă în maşină că transportul în comun e încet şi prost. Fiecare sondaj arată cā un număr covârşitor ar renunța la maşină dacă transportul în comun ar fi performant.

Dar când STB ia decizii haotic fără niciun studiu de impact sau vreo gândire în avans în general, transportul în comun e din ce în ce mai prost.
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1221
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Anterior

Înapoi la Totul despre București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: georgica2704 şi 7 vizitatori