Aspecte negative în circulația bucureșteană

Bucureşti - viaţa de zi cu zi a oraşului, monumente, istorie, evenimente, urbanism.

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde shoppy » Vin, 15 Mar 2019, 10:28

Pai si cand o sa se faca 3 benzi peste tot si tot nu o sa fie suficiente atunci o sa se ceara 4, si dupaia 5, ce facem, demolam orasul ca sa facem benzi?
Cat timp ai impresia ca se pot spune lucruri de ambele parti inseamna ca esti nedocumentat, problema s-a transat in orase mai civilizate, poti sa iei ca exemplu orice capitala civilizata din Europa si sa te convingi ce se intampla acolo.
Depinde ce vrei, multi vor o tara ca afara dar nu stiu ce inseamna asta, de obicei cred ca afara toti isi permit sa mearga zilnic cu masina prin centrul orasului, nu este asa.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8579
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde andrei11 » Vin, 15 Mar 2019, 10:38

# architengi, este un caz tipic unde se aplică zicala: << Nu vezi pădurea din cauza copacilor >>
Ca o paranteză, dusul copiilor la școală cu mașina o consider în continuare o fiță. Mai ales "copilașii" de liceu !
Cumpărăturile mi le fac ( aproape ) zilnic de la magazinele din cartier, n-am nevoie de hipermarket să umplu portbagajul pentru o săptămână. Stau în București, într-o zonă acceptabilă ( Piața Iancului ) și nu într-un cartier de vile fără posibilități de aprovizionare lejeră.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15941
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde zapacitu » Vin, 15 Mar 2019, 12:36

Un oras respectabil TREBUIE sa asigure accesul intr-un mod decent. In primul rand, trotuare si acces facil pentru mijloace de transport alternative (carucior copil, carucior handicapati, biciclete, trotinete); asta nu inseamna treceri de pietoni si papat benzi de circulatie aiurea ci gandirea in mod destept a spatiului si pasarele/pasaje care asigura interconectarea trotuarelor in mod natural si fara obstacole percepute - chiar daca traversezi un bulevard de 4 benzi plus tramvai. Pe langa asta trebuie sa poata merge si autoturismele si mijloacele de transport in comun de suprafata (iar pentru asta pasaje, poduri, semafoarte puse destept, limitat la maxim numarul de intreruperi) plus locuri de parcare suficiente cat sa nu exista scuze penibile gen "nu am unde sa las masina". Mai departe tyrebuie sa ai acces subteran facil si util populatiei, astfel incat sa fie mai comod sa ajungi din punctul A in punctul B cu metroul decat cu autoturismul. In prezent, opusul e adevarat.

Solutia nu e imputinarea artificiala a masinilor (reducand numarul de benzi si impunand taxe si limitari directe), ci asigurarea de alternative. Credeti ca daca s-ar putea ajunge in zona Pipera cu metrou din tot Bucurestiul in mod facil si toate masinile parcate aiurea in zona ar fi amendate de trei ori pe zi, ar mai fi probleme de trafic in zona? Iti garantez ca nu!

Insa momentan observ mentalitatea polarizata specifica ultimilor ani in tara asta: X e naspa, Y e naspa, trebuie limitat/eliminat. Ei bine asta nu se va intampla. Moderatia si discutia constructiva e solutia. Isi duce lumea odrasla cu masina? De ce? Pentru ca au voie sa opreasca langa scoli. Daca s-ar depune eforturi in a descuraja treaba asta, s-ar mai linisti lumea. Masini parcate aiurea? Amendezi la 3 ore si la 24 de ore ridici - ceea ce descurajaza fapta destul de mult. Pe vremea cand se ridicau masini se circula mai bine la ore de varf!! Aglomeratie la metrou? Mai faci naibii accese si alternative catre zonele aglomerate (a se citi "mai tragi o magistrala sau inca o statie-doua in zona"). Eventual introduci taxa per angajat in zonele cu mai mult de X angajati la program normal pe metru patrat la sol (insa cu un cadru legal care permite ca 80% din taxa asta sa poata fi direct alocat dezvoltarii in zona respectiva). Stiu ca suna SF pentru RO, dar in directia asta ar trebui sa tindem.
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1497
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde WT_fan06 » Vin, 15 Mar 2019, 13:36

S-a demonstrat de multe ori că nu este suficient să încurajezi transportul alternativ, trebuie şi să descurajezi transportul auto. În maşini ar trebui să rămánă numai cei care au o scuză foarte bună să conducă, nu câte un domn/doamnă în maşină că transportul în comun e încet şi prost. Fiecare sondaj arată cā un număr covârşitor ar renunța la maşină dacă transportul în comun ar fi performant.

Dar când STB ia decizii haotic fără niciun studiu de impact sau vreo gândire în avans în general, transportul în comun e din ce în ce mai prost.
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1311
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde Trole » Mie, 10 Apr 2019, 20:14

Să revenim la aspecte minunate ale traficului din București.
Și o să mergem fix în centru, lângă noul acces în parcarea subterană de la Inter.
20190410_184935-1.jpg
20190410_184935-1.jpg (206.94 KiB) Vizualizat de 614 ori

Parcă e ceva deranjant acolo...

Ia să vedem mai bine!
20190410_185331-1.jpg
20190410_185331-1.jpg (251.18 KiB) Vizualizat de 614 ori

Și de la oarece distanță.
20190410_074410-1.jpg
20190410_074410-1.jpg (114.9 KiB) Vizualizat de 614 ori


Așadar, la ieșirea dintr-una din cele mai tranzitate intersecții, prima bandă devine una de biciclete. Nu mai punem la socoteală că marcajul, în logica absurdă regăsită și în alte locuri din oraș, forțează păstrarea benzii 1, care conduce obligatoriu către viraj la dreapta, în timp ce, de nicăieri, apar două benzi lângă axul drumului. În fapt, în acea zonă, toate vehiculele efectuează forțat o încadrare în banda superioară, fără semnalizare și cu toate riscurile de rigoare.
Oare cum se poate gestiona siguranța și fluența traficului cu astfel de marcaje?
Cât de grea o fi marcarea benzii 1 cu lățime constantă și a benzilor 2 și 3 în paralel cu aceasta, astfel încât să permită deplasarea pe direcția firească spre Piața Romană, banda de obligatoriu dreapta urmând a apărea separat, după zona accesului în parcarea subterană?
Trole
Membru Gold
 
Mesaje: 344
Membru din: Dum, 04 Apr 2010, 09:14

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde Cristi N » Mie, 10 Apr 2019, 21:47

Cand au asfaltat/marcat Colentina le-am trimis un mail cu acelasi gen de sugestie celor de BPR pentru marcajele de la intersectia cu Dna Ghica sensul de iesire din oras. Le-am adus argumente asemanatoare cu ale tale, am pus poza cu sugestia de marcaj suprapusa peste imaginea din Google Maps, oamenii mi-au dat dreptate, mi-au confirmat ca proiectul respecta sugestiile mele si desteptii de la Administratia strazilor tot prost au marcat.
Cristi N
Membru Bronze
 
Mesaje: 520
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde adila » Joi, 11 Apr 2019, 20:30

S-a mers pe principiul linia dreapta este mai simplu de tras decat cea curba.
Avatar utilizator
adila
Membru Bronze
 
Mesaje: 1219
Membru din: Vin, 25 Sep 2015, 13:26
Localitate: Bucuresti S4

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde adila » Vin, 12 Apr 2019, 07:10

Sectorul 4, Intersectia C-tin Brancoveanu cu Oltenitei:
Joi 11 aprilie 2019, adica ieri.
Semafoarele nu functioneaza ca urmare a celor zece picaturi de ploaie date azi. In intersectie nici un politist.
Vineri 12 Aprilie 2019.
Semafoarele tot nu functioneaza. Politia rutiera nu este, si nici macar PL nu este, care urla nu de mult ca vor mai multe drepturi, ca vor atributii in privinta dirijarii traficului rutier etc. Unde sunt sutele de politisti locali din sectorul 4? Pazesc ghivecele cumva?
Avatar utilizator
adila
Membru Bronze
 
Mesaje: 1219
Membru din: Vin, 25 Sep 2015, 13:26
Localitate: Bucuresti S4

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde andrei11 » Vin, 12 Apr 2019, 10:02

Știi cumva de câți oameni dispun R -ul și L - ul în București ? Pentru că ei sunt bugetari, nu sunt societate comercială.
Uite o informație sigură. R - ul dispune de 3 brigăzi mobile pentru cercetarea la fața locului a accidentelor grave ( inclusiv cele cu pietoni ). Ai habar cam câte se produc în 24 h în București ? Și de ce se așteaptă și 2 ore ca să se facă cercetări ? ( bine, locul este asigurat de alte echipaje, nu este lăsat fără supraveghere ).
Deci înainte să vedem structura organizatorică a R - urilor și L - urilor și după aceea să vorbim de ghivece.
Apropo de topic și de tricicletele care n-aș mai vrea să le văd prin București. Când o să vă învățați să respectați culoarea roșie a semaforului ? Mă adresez vouă, tricicliștilor așa zis profesioniști. Vedeți că trece lumea pe zebră la intersecție pe verde, voi pe stradă printre noi să treceți și voi. Eu pe unul din ăsta l-am dat jos de pe bicicletă, s-a uitat el după mine dar nu m-a detectat, era și seară și erau și vreo sută de oameni care traversau că venise metroul la Iancului.
_____________
În ceea ce privește semafoarele care se defecează, dacă în continuare criteriul de atribuire a licitației este prețul cel mai mic 90 % din total valoare contract acesta este rezultatul.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15941
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde adila » Vin, 12 Apr 2019, 20:08

Eu ma adresez tie care faci ce faci si tot la castravete ajungi. Sa nu cadem in ridicol deja. Vorbesti de parca accidentele grave sunt facute de biciclisti nu de niste inconstienti de soferi pe care tu ii aperi cu atata putere. In realitate insa nici tu nu crezi ce spui. Ai dreptate totul este bine la noi, nici nu stiu oare de ce mai este acest topic de aspecte negative in circuatie.
Avatar utilizator
adila
Membru Bronze
 
Mesaje: 1219
Membru din: Vin, 25 Sep 2015, 13:26
Localitate: Bucuresti S4

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde andrei11 » Vin, 12 Apr 2019, 22:49

Vezi că ești îndoctrinat ? Eu mă refeream la bicicliștii care trec pe roșu iar eu sunt pieton care traversez pe verde pe zebră. Citește mai cu atenție postările mele, o să fii în avantaj ! Nu era vorba de autoturisme în postul incriminat de tine !
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15941
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde Valentin » Sâm, 13 Apr 2019, 08:33

tristciclistii o sa dispara cand Politia Rutiera isi va face treaba prin amendarea si a tristciclistilor care incalca legea cat si a soferilor care trec pe rosu in veselie... Apropo, dupa tine.. ce e mai periculos? O masina care trece pe rosu prin fata oamenilor care trec pe verde sau o bicicleta? Eu n-am auzit pana acum de pieton ucis de bicicleta fata de pietoni loviti pe trecere de X marca auto ..
Si ca sa ma scutesc de alte intrebari : da, eu mai merg cu bicicleta prin trafic (sunt nebun, recunosc) si respect culoarea semaforului, acord prioritate unde trebuie, etc. Crede-ma ca n-ai ce sa vorbesti cu tristciclistii - am incercat odata si am ramas prost de logica lor... dupa ei mersul in trafic pe bicicleta nu e reglementat (asta am zis-o frumos, fata de ce au auzit urechile mele).. :popa:
Avatar utilizator
Valentin
 
Mesaje: 194
Membru din: Sâm, 02 Iun 2018, 19:49

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde andrei11 » Sâm, 13 Apr 2019, 17:46

Nici nu-ți imaginezi cît loc fac eu motocicliștilor și bicicliștilor când sunt cu mașina ! Inclusiv bicicliștilor care pedalează pe trecerile de pietoni nesemaforizate. Sau semaforizate. Nu te lua după postările mele pe forum.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15941
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană

Mesajde adila » Mie, 17 Apr 2019, 00:14

Ieri seara pe la ora 21 sa zic ca era, in aceeasi intersectie in care spuneam ca PL nu are timp sa-si faca aparitia, doua masini s-au imprastiat pe sosea in timp ce eu eram pe trotuar. Ghici ce: semafoarele tot nu mergeau. In mod cert vinovatul este cel care nu a acordat prioritate, insa autoritatile chiar dorm pe ele daca nu sunt in stare sa remedieze semaforizarea intr-o intersectie asa de mare cum este cea de la Brancoveanu. Nu exista scuza pentru nerezolvarea semaforizarii de mai bine de 5 zile, decat indolenta autoritatilor. Bine ca nu au fost implicati pietoni sau alte vehicule pe doua roti ca se lasa cu SMURD.
Avatar utilizator
adila
Membru Bronze
 
Mesaje: 1219
Membru din: Vin, 25 Sep 2015, 13:26
Localitate: Bucuresti S4

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori