Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviarLucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu

 

Topic: Știri și articole din presă

25 posts, 30340 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Știri și articole din presă Utilizator anonim

Modernizarea liniei feroviare Simeria-Sighişoara este estimată la aproape două miliarde euro

Modernizarea liniei de cale ferată Simeria-Coşlariu-Sighişoara (judeţele Hunedoara, Alba şi Mureş), astfel încât trenurile de călători să circule cu viteza de 160 kilometri pe oră, va costa aproximativ 8,22 miliarde lei cu TVA inclus (1,95 miliarde euro).

Lucrările au fost împărţite în două secţiuni, respectiv Simeria-Coşlariu (70 km cu o durată de trei ani) şi Coşlariu-Sighişoara (95 km cu o durată de patru ani).

Modernizarea liniei între Simeria şi Coşlariu este estimată la 3,41 miliarde lei (813,15 milioane euro) şi vizează construcţia unui tunel nou între Simeria şi Orăştie, a 23 de poduri şi viaducte noi, modernizarea podurilor şi podeţelor existente, lucrări la suprastructură, înlocuirea instalaţiilor şi modernizarea staţiilor.

Modernizarea sectorului Coşlariu-Sighişoara va costa aproximativ 4,81 miliarde lei, cu TVA inclus (1,14 miliarde euro) şi va presupune, printre altele, construcţia a două tuneluri noi, a 22 poduri şi podeţe noi, reabilitarea celor existente, înlocuirea şinelor, a traverselor şi a balastului pe toată lungimea tronsonului, înlocuirea sistemului de semnalizare, modernizarea staţiilor şi a peroanelor.

Totodată, CFR SA va introduce pentru ambele secţiuni un sistem european de management al traficului feroviar şi o aplicaţie de transmitere a datelor similară soluţiei de telefonie GSM, adaptată însă căii ferate. Aceasta necesită o reţea care să furnizeze acoperire radio staţiilor şi interstaţiilor de cale ferată.

"Întreaga secţiune Coşlariu-Sighişoara va fi controlată din punct de vedere al traficului şi întreţinerii prin intermediul unui Centru de control operaţional amplasat în zona staţiei Simeria (aceeaşi locaţie şi pentru instalaţiile aferente secţiunii Coşlariu-Simeria), unde vor fi instalate echipamente de semnalizare", se arată într-un proiect de HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei, elaborat de Ministerul Transporturilor.

Centrul de control operaţional va avea ca funcţii managementul traficului, diagnoza şi mentenanţa, supravegherea video, managementul informării publicului călător şi managementul alimentării cu energie electrică.

Potrivit proiectului de act normativ, pe durata derulării proiectului vor fi generate aproximativ 1.000 de locuri noi de muncă, câte 500 pentru fiecare tronson.

Investiţia va fi finanţată din fonduri nerambursabile europene, prin Fondul de Coeziune şi de la bugetul de stat.

Linia Simeria-Coşlariu-Sighişoara face parte din Coridorul Pan-european IV (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Alba Iulia - Curtici), iar traseul acesteia străbate patru judeţe (Hunedoara, Mureş, Sibiu şi Alba).

http://www.gandul.info/news/modernizarea ... 8494050/

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

De aproximativ doua saptamani au inceput lucrarile pe tronsonul Medias - Sighisoara, firul 2. A inceput demontarea podurilor, podetelor si a retelei de contact. Transportul materialelor este asigurat de GFR cu EAuri din parcul propriu seria 10xx si ex Rompetrol si DAuri.
O sa vin la un moment dat cu un prim reportaj din zona...

 


Re: Stiri George

George wrote:
Intrebare: s-au semnat contractele pentru ambele tronsoane Coslariu - Simeria (parca unul era inca in litigiu)? S-a semnat si contractul pt. Sighisoara - Atel? Multumesc!


Imi raspund singur, cred ca e de interes:
1. Contractul pentru Sighisoara - Atel este si el deja semnat, conform unei stiri din 7.02.2012

http://www.rtv.net/cfr-a-semnat-contract ... 713.html

2. Contractul pentru Coslariu - Micasasa semnat la 1.05.2012, cu o zi inainte de motiunea de cenzura, de ministrul Nazare:

Executia lucrarilor de constructii si instalatii intre statiile Micasasa – Coslariu (36,6 Km), sectiune aferenta tronsonului Coslariu – Sighisoara, parte integranta a liniei CF Brasov – Simeria, componenta a Coridorului IV paneuropean pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h – 172 milioane euro

http://www.ziuacargo.ro/stiri/focus-stir ... a-ferata

Conform altei stiri, atat Atel - Micasasa, cat si Micasasa - Coslariu au fost semnate in ianuarie 2012:

http://www.sibiul.ro/stiri-locale/334-de ... u/42983/

3. Din pacate, in ce priveste  lotul 1 Vintu de Jos - Simeria, unde la un moment dat atribuirea initiala a fost contestata cu succes de un competitor s-a intrat intr-o epopee a contestatiilor:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-inta ... 970.html


Un document din 9.07.2012 cu privire la proceduri de achizitie in derulare, se pare ca suntem in faza contractelor de consultanta:
http://testcfrsa.infofer.ro/omti/central/a2fe.pdf

Contestatii pe consultanta:...

http://www.bizlawyer.ro/stiri/piata-avoc ... e-cfr-sa

Sa speram ca prin 2016 vom vedea toate aceste tronsoane terminate!

 


Re: Stiri adrian

Salutari forumistilor, vin si eu cu cateva informatii legate de tronsonul Vintu de Jos-Coslariu.Firma care a castigat licitatia-Pizzaroti, a inceput timid lucrul la noul pod peste raul Mures, in dreptul localitatii Mihalt.In rest se aduc utilaje , se fac organizari de santier in halta Barabant, o alta organizare de santier este cam la 2 km de aceasta, se aduc utilaje de cale de la firma SEGECO SRL-ITALIA, am ochit o locomotiva diesel hidraulica necunoscuta, un utilaj Plasser pentru balast si multe excavatoare feroviare.Promit sa revin cu poze in momentul cand o sa avanseze lucrarile, si in momentul cand imi voi cumpara un alt aparat foto.Am observat si la podul peste MURES de la intrarea in municipiul Alba dinspre Vint, aparitia unor rampe de acces provizorii, semn ca va urma si aici o organizare de santier. Daca are cineva caietul de sarcini aferent acestui tronosn, intr-un format care sa poata fi citit as ramane recunoscator..

 


Re: Stiri George

Lucrarile sunt in cel mai bun caz incipiente si ceva cat de cat semnificativ am vazut doar intre Sighisoara - Danes - Atel, unde se lucreaza la un fir si la poduri. In rest, nimic semnificativ. Restrictii de viteza serioase, cred ca se merge cam cu 30 km/h. De evitat zona...

 


Re: Stiri abc_XC

Bucureşti, 2 septembrie 2016

Proiectele de reabilitare CFR continuă

Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu (loturile COŞLARIU – Micăsasa, Micăsasa – Aţel, Aţel – SGHIŞOARA) se lucreaza la modernizarea infrastructurii feroviare, fiind abordate toate lucrarile de specialitate feroviara: linii, poduri, podete, pasaje, instalatii de semnalizare si electrificare.

Obiectivele investiţiei:
- reabilitarea liniei la parametrii tehnici de coridor prevăzuţi în acordurile internaţionale AGC, AGTC, TER - 94,7 km de linie CF

- lucrări de modernizare la terasamente, suprastructură c.f., lucrări de artă (tunele, viaducte, poduri, podeţe), clădiri, peroane, copertine, asigurarea accesului pietonal denivelat la peroane pentru 38 poduri, 3 podete, 2 tuneluri, 24 treceri la nivel, 7 statii CF, 11 puncte de oprire, 43 de peroane

- instalaţii de electrificare în 27,5 kV, dotarea cu instalaţii de semnalizare electronica, implementarea ERTMS nivelul II si comunicaţii in sistem GSM-R

- lucrări specialitate – ERTMS, GSM-R, CE şi instalaţii aferente Centrului de Control Operaţional Simeria.

Lucrarile de reabilitare si modernizare au drept scop creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă

Finanţare: fonduri de coeziune (85%) şi buget de stat (15%)


Sursa informatiei este pagina de Facebook CFR Infrastructura: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/
CFR Infrastructura1.jpg (40.76 KB; downloaded 10405 times)

CFR Infrastructura2.jpg (44.81 KB; downloaded 10404 times)

CFR Infrastructura3.jpg (84.79 KB; downloaded 10409 times)

CFR Infrastructura4.jpg (61.4 KB; downloaded 10408 times)

CFR Infrastructura5.jpg (44.43 KB; downloaded 10412 times)

CFR Infrastructura.jpg (59.39 KB; downloaded 10411 times)

 


Re: Discutii generale TibiV

Un reportaj exceptional cu tunelurile de la Sighisoara pe PUM http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg138618#msg138618

Va pun doar cateva poze...

Tunel Sighisoara, vedere spre Sighisoara








Vedere spre Danes




Prin tunel inainte




Grinzile viaductului de la iesirea din tunel spre gara




Si capatul tunelului dinspre Sighisoara




In continuarea pozelor de mai sus au aparut multe altele...

Spectaculos !
Chiar WOW !

Sunt facute de colegul Ionut...

 


Re: Discutii generale TibiV

Cei de la PUM au facut si o super-filmare a tunelurilor de la Sighisoara cu drona.
Inclusiv in tunel !...
Merita vazut !.... ;)



 


Re: Discutii despre lucrari TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3427-03-februarie-2017-ce-a-transmis-deciziile-de-finantare-in-faza-a-ii-a-pentru-reabilitarea-tronsoanelor-feroviare-coslariu-simeria-si-sighisoara-coslariu

Comisia Europeană a transmis deciziile de finanţare în faza a II-a pentru reabilitarea  tronsoanelor feroviare Coşlariu - Simeria şi Sighisoara - Coşlariu
Bucureşti, 03 februarie 2017

Comisia Europeană a transmis Deciziile de continuare a finanţării în actuala perioadă de programare (faza a II-a)  pentru două proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare, Coşlariu – Simeria şi Sighisoara - Coşlariu, incluse în proiectul major Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), pentru circulaţia trenurilor cu viteza de 160 km/h.

Reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Coşlariu - Simeria (74,431 km) şi Sighişoara - Coşlariu (99,04 km) are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.

Proiectele localizate în regiunile de dezvoltare din Vestul şi Centrul României, în limitele judeţelor Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu, au fost structurate în două faze de finanţare - faza I co-finanțată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 și faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020.

Reabilitarea acestor tronsoane feroviare, cu perioadă estimată de finalizare anul 2018, va crea condiţiile necesare pentru sporirea traficului internaţional şi de lung parcurs, iar principalii beneficiari ai proiectului vor fi operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă, călătorii, societăţile comerciale şi serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului.

La ora actuală avem în derulare proiecte complexe de reabilitare şi modernizare pe întreaga reţea, iar firmele constructoare trebuie să se alăture eforturilor companiei în dezvoltarea infrastructurii feroviare, inclusiv prin angajamentul că vor respecta termenele prevăzute în grafice stabilite de comun acord şi vor continua implementarea proiectelor în acelaşi ritm de lucru înregistrat anul trecut. Tehnic este posibil, este nevoie doar de voinţă şi de înţelegerea importanţei eforturilor pe care CFR SA şi Ministerul Transporturilor le fac pentru a susţine investiţiile în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

 


Re: Stiri abc_XC

Sursa informatiei este pagina de Facebook CFR Infrastructura:https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?fref=ts
București, 3 martie 2017

Pasaj rutier provizoriu pe şantierul feroviar Coşlariu – Micăsasa!

Etapă: montare pasaj provizoriu la Km 383+012 pentru redirecționarea circulației rutiere în zona Hm Craciunel (DN14B), pentru execuția lucrărilor de buraj

Stadiul execuţiei: 96%
KM cf reabilitaţi – 31,53 Km
7 poduri reabilitate
50 podete reabilitate
lucari in statii cf – Valea Lunga, Blaj si Craciunel
6 puncte oprire in executie – Micasasa, Lunca, Glogovat, Manarade, Campu Libertatii, Cistei
19 peroane/copertine modernizate
in executie substatia de tractiune Micasasa (lucrarile civile)

Obiective:
- reabilitarea liniei la parametrii tehnici de coridor prevăzuţi în acordurile internaţionale AGC, AGTC, TER – 36,6 km de linie CF
- lucrări de modernizare terasamente, suprastructură, lucrări de artă (59 poduri/podete, 3 staţii CF, 6 puncte de oprire), clădiri, peroane, copertine
- panouri fonoabsorbante
- electrificare şi energoalimentare (reabilitarea/modernizarea unei substaţii de tracţiune electrică);
- telecomunicaţii feroviare (exclusiv GSM-R);
- lucrări de construcţii civile.

Foto: O. Marina

CFRInfrastructura1.jpg (106.75 KB; downloaded 10213 times)

CFRInfrastructura2.jpg (121.62 KB; downloaded 10212 times)

CFRInfrastructura3.jpg (123.23 KB; downloaded 10209 times)

CFRInfrastructura4.jpg (129.49 KB; downloaded 10222 times)

CFRInfrastructura5.jpg (126.36 KB; downloaded 10219 times)

 


Re: Stiri abc_XC

Dezvoltarea infrastructurii feroviare - construcţii noi - TUNELUL DANEŞ

TUNELUL DANEŞ în lungime de 969 m este construit pe o variantă nouă de traseu între Sighişoara şi Aţel şi realizat printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parți distincte, particularizate prin metodele de execuție:

● tunel artificial (20 m) la intrarea dinspre Sighișoara
● tunel natural (862 m)
● tunel artificial (87 m) la ieșirea dinspre Daneș

Tunelurile artificiale sunt realizate la adăpostul unei incinte de piloți de diametru mare, care asigură conditiile necesare realizării portalelor de acces şi a structurii până la racordarea cu tunelul natural.

Tunelul natural este realizat prin excavare etapizată, în secţiuni parţiale (h max. 6 m) prin folosirea umbrelelor de micropiloti pe toata lungimea tunelului, care asigură protejarea provizorie a excavatiei la intrados.

Stadiul execuţiei lucrărilor – 80%

Trenurile de călători vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/h prin tunelul Daneş, ceea ce înseamnă că între Sighişoara şi Aţel infrastructura feroviară va permite atingerea aceste viteze maxime de circulaţie pe o distanţă mai mare.

Evoluţie lucrări de reabilitare pe tronsonul Aţel – Sighişoara (28,22 Km):
►Constructor: Asocierea FCC Construccion SA (lider) - Azvi SA
►Progres fizic al execuţiei proiectului: 75,5 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunelul Sighişoara - 97 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunel Daneş - 83 %

Tunel CFR 1.jpg (109.55 KB; downloaded 10036 times)

Tunel CFR 2.jpg (138.51 KB; downloaded 10033 times)

Tunel CFR 3.jpg (167.49 KB; downloaded 10035 times)

Tunel CFR4.jpg (110.78 KB; downloaded 10039 times)

Sursa este pagina de Facebook CFR Infrastructura: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?hc_ref=NEWSFEED

 


Re: Stiri TibiV

Pe 19 iulie se inchide complet circulatia intre Copsa MIca si Teius

https://www.cfrcalatori.ro/959

Modificări în circulația trenurilor ca urmare a efectuării de lucrări la infrastrucutra feroviară
7 iulie 2017

CFR Călători informează că în perioada următoare, pentru efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară, vor interveni modificări în circulația următoarelor trenuri.

(....)

În data de 19 iulie (între orele 08:10 – 00:00), au loc lucrări  pe linia Blaj – Valea Lungă (pe secţiaBlaj - Copşa Mică ):

-trenul 1745 Bucureşti Nord –Copşa Mică – Baia Mare, circulă astfel:
- ca tren IR 12745 București Nord (plecare 06.00) –  Braşov - Copşa Mică (sosire 12.39).
- ca tren IR 12755 Teiuş (plecare 14.40) – Baia Mare (sosire 21.35).
- de la Copșa Mică la Teiuș se asigură transportul pasagerilor cu mijloace auto de la IR 12745 la IR 12755.

-trenul 1746 Baia Mare - Teiuş – Bucureşti Nord, circulă astfel:
- ca tren IR 12746 Baia Mare (plecare 05.17) –Teiuş (sosire 11.22).
- ca tren IR 12756 Copsa Mica (plecare 13.28) – Bucureşti Nord (sosire 20.11).
- de la Teiuş la Copşa Mică se asigură transportul pasagerilor cu mijloace auto de la IR 12746 la IR 12756.

- trenul IR 1538 Cluj Napoca – Câmpia Turzii – Blaj – Copșa Mică – Mediaş – Sighișoara – Brașov – București Nord va circula ca tren IR 12538 Cluj Napoca (plecare 13.30) – Câmpia Turzii – Teiuş – Blaj – Copșa Mica – Mediaş – Sighișoara – Brașov – București Nord (sosire 23.34).

- de asemenea, intervin modificări şi în circulaţia trenurilor Regio, care vor fi anunţate la nivel local.                        

 


Re: Stiri TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2002128109822047

Bucureşti, 22 mai 2018

Podul feroviar în formă de arc - termen de finalizare IULIE!

Directorul General al CFR SA, Ion GAVRILĂ i-a convocat pe teren pe toţi reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă pentru a verifica împreună evoluţia lucrărilor pe şantierele operaţionale de pe traseul Sighişoara - Simeria (173,47 km).

Ion Gavrilă le-a solicitat constructorilor care lucrează pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu o mobilizare mai bună pe şantiere pentru a se încadra în graficele asumate, iar reprezentantului FCC Azvi i-a solicitat ca în luna iulie să finalizeze lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, termen pe care reprezentantul FCC Azvi a anunţat că-l va respecta.

Podul feroviar în formă de arc cu o deschidere de 125 m, situat între Sighişoara şi Aţel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m).

Tunelul Sighișoara, finalizat în proporţie de 95% și Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, finalizat în proporţie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara - Aţel.

Detalii tehnice:
Pod în formă de arc, km 299+720 - pod de cale ferata dublă peste râul Târnava Mare
◘ deschidere - 125 m;
◘ lungime - 134,6 m;
◘ constructie noua înaintea tunelului Sighişoara, între gara Sighişoara şi tunelul Sighişoara

Tunelul Sighişoara - amplasat între staţiile CF Sighişoara şi Daneş, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei părţi distincte, particularizate prin metoda de execuţie:
◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 - 299+930);
◘ tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 – 300+255);
◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 56 m (km 300+255 – 300+311).

Tunelul Daneş - amplasat între km 301+543 si km 302+512. Tunelul este construit printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parţi distincte, particularizate prin metodele de execuţie:
◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m, între km 301+543 - 301+563;
◘ tunel natural, cu lungimea de 862 m, între km 301+563 – 302+425;
◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 87 m, între km 302+425 – 302+512.

Menţionăm faptul că, tunelurile artificiale s-au realizat la adăpostul unor incinte de piloţi de diametru mare, care au asigurat condiţii pentru realizarea portalelor de acces şi a structurii tunelului, până la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare în subteran pe toată sectiunea tunelului, parţial sub protecţie de umbrele de micropiloţi şi/sau consolidarea frontului cu ancore de fibră de sticlă.



















 


Re: Stiri TibiV

Un reportaj facut pe 21 mai intre Teius(Coslariu) si Sighisoara:
http://newsby.marianandrei.com/coridorul-feroviar-teius-sighisoara/

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use