Stiri

Lucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu (2012-2017)

Stiri

Mesajde Marian Andrei » Mie, 25 Iul 2012, 08:10

Modernizarea liniei feroviare Simeria-Sighişoara este estimată la aproape două miliarde euro

Modernizarea liniei de cale ferată Simeria-Coşlariu-Sighişoara (judeţele Hunedoara, Alba şi Mureş), astfel încât trenurile de călători să circule cu viteza de 160 kilometri pe oră, va costa aproximativ 8,22 miliarde lei cu TVA inclus (1,95 miliarde euro).

Lucrările au fost împărţite în două secţiuni, respectiv Simeria-Coşlariu (70 km cu o durată de trei ani) şi Coşlariu-Sighişoara (95 km cu o durată de patru ani).

Modernizarea liniei între Simeria şi Coşlariu este estimată la 3,41 miliarde lei (813,15 milioane euro) şi vizează construcţia unui tunel nou între Simeria şi Orăştie, a 23 de poduri şi viaducte noi, modernizarea podurilor şi podeţelor existente, lucrări la suprastructură, înlocuirea instalaţiilor şi modernizarea staţiilor.

Modernizarea sectorului Coşlariu-Sighişoara va costa aproximativ 4,81 miliarde lei, cu TVA inclus (1,14 miliarde euro) şi va presupune, printre altele, construcţia a două tuneluri noi, a 22 poduri şi podeţe noi, reabilitarea celor existente, înlocuirea şinelor, a traverselor şi a balastului pe toată lungimea tronsonului, înlocuirea sistemului de semnalizare, modernizarea staţiilor şi a peroanelor.

Totodată, CFR SA va introduce pentru ambele secţiuni un sistem european de management al traficului feroviar şi o aplicaţie de transmitere a datelor similară soluţiei de telefonie GSM, adaptată însă căii ferate. Aceasta necesită o reţea care să furnizeze acoperire radio staţiilor şi interstaţiilor de cale ferată.

"Întreaga secţiune Coşlariu-Sighişoara va fi controlată din punct de vedere al traficului şi întreţinerii prin intermediul unui Centru de control operaţional amplasat în zona staţiei Simeria (aceeaşi locaţie şi pentru instalaţiile aferente secţiunii Coşlariu-Simeria), unde vor fi instalate echipamente de semnalizare", se arată într-un proiect de HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei, elaborat de Ministerul Transporturilor.

Centrul de control operaţional va avea ca funcţii managementul traficului, diagnoza şi mentenanţa, supravegherea video, managementul informării publicului călător şi managementul alimentării cu energie electrică.

Potrivit proiectului de act normativ, pe durata derulării proiectului vor fi generate aproximativ 1.000 de locuri noi de muncă, câte 500 pentru fiecare tronson.

Investiţia va fi finanţată din fonduri nerambursabile europene, prin Fondul de Coeziune şi de la bugetul de stat.

Linia Simeria-Coşlariu-Sighişoara face parte din Coridorul Pan-european IV (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Alba Iulia - Curtici), iar traseul acesteia străbate patru judeţe (Hunedoara, Mureş, Sibiu şi Alba).

Lidia Neagu, lidia.neagu@mediafax.ro
http://www.gandul.info/news/modernizare ... o-8494050/
https://mobilitate.eu – Transporturi. Mobilitate. Infrastructură. Logistică.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 16074
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Stiri

Mesajde Marian Andrei » Mie, 25 Iul 2012, 08:13

De aproximativ doua saptamani au inceput lucrarile pe tronsonul Medias - Sighisoara, firul 2. A inceput demontarea podurilor, podetelor si a retelei de contact. Transportul materialelor este asigurat de GFR cu EAuri din parcul propriu seria 10xx si ex Rompetrol si DAuri.
O sa vin la un moment dat cu un prim reportaj din zona...
https://mobilitate.eu – Transporturi. Mobilitate. Infrastructură. Logistică.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 16074
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Stiri

Mesajde AlexD » Mie, 25 Iul 2012, 08:57

Era si timpul, sa speram ca vor lucra cu materiale mai bune calitativ decat pana acum, ma refer la sina si traverse...
Stemmann Technik GmbH.
Avatar utilizator
AlexD
Membru Bronze
 
Mesaje: 255
Membru din: Mar, 01 Mai 2012, 10:09

Re: Stiri

Mesajde George » Mie, 25 Iul 2012, 09:11

Spre deosebire de toate tronsoanele reabilitate pana acum, pe ISPA, aceste proiecte sunt incluse in POS-T si au exigente tehnice mult mai ridicate: in primul rand, viteza maxima de 160 km/h, care face necesare numeroase corectii de traseu, viaducte si tunele mai ales in zona Sighisoara - Danes, ceea ce pe o linie "conventionala" (cum este Campina - Predeal, de exemplu) nu ar fi fost necesar.
De aceea, este de presupus ca si traversele si sinele vor fi de o calitate corespunzatoare, si nu ne dam iarasi cu stangul in dreptul cu productii indoielnice.

Intrebare: s-au semnat contractele pentru ambele tronsoane Coslariu - Simeria (parca unul era inca in litigiu)? S-a semnat si contractul pt. Sighisoara - Atel? Multumesc!
George
Membru Gold
 
Mesaje: 1967
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri

Mesajde Dr2005 » Mie, 25 Iul 2012, 10:17

Depinde ce se înţelege prin ,,calitate corespunzătoare". Calea de rulare e supusă unor standarde ISO, care probabil au fost respectate şi pe Bucureşti - Constanţa. Ce ne facem însă cu marfarele supratonate şi cu locuri plane pe roţi sau cu locomotivele Co'Co' care rup linia pe la curbe şi care, din pricina reglării defectuase a forţei de tracţiune, patinează la greu?

Sunt curios dacă chiar se vor apuca de săpat tuneluri noi. Că ultimele tuneluri feroviare finalizate în România fie nu duc nicăieri (că nu mai există liniile - gen Vâlcele - Vâlcea - sau nici nu au existat vreodată liniile), fie nu au încă şina în ele (vezi tunelul nou de la Fileşti).
Dr2005
 

Re: Stiri

Mesajde AlexD » Mie, 25 Iul 2012, 10:24

Dragos, sina montata pe Baneasa-Lehliu e casanta, gaunoasa, sar bucati din ea de zici ca are 100de ani...nu mai vorbim de sutele de traverse sparte(schimbate ulterior) din zona Valul lui Traian-Medgidia.
Stemmann Technik GmbH.
Avatar utilizator
AlexD
Membru Bronze
 
Mesaje: 255
Membru din: Mar, 01 Mai 2012, 10:09

Re: Stiri

Mesajde George » Mie, 25 Iul 2012, 11:48

George scrie:Intrebare: s-au semnat contractele pentru ambele tronsoane Coslariu - Simeria (parca unul era inca in litigiu)? S-a semnat si contractul pt. Sighisoara - Atel? Multumesc!
George
Membru Gold
 
Mesaje: 1967
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri

Mesajde vancouver » Mie, 25 Iul 2012, 22:59

Dr2005 scrie:Sunt curios dacă chiar se vor apuca de săpat tuneluri noi. Că ultimele tuneluri feroviare finalizate în România fie nu duc nicăieri (că nu mai există liniile - gen Vâlcele - Vâlcea - sau nici nu au existat vreodată liniile), fie nu au încă şina în ele (vezi tunelul nou de la Fileşti).


Nu vad nici cea mai vaga legatura intre ceea ce s-a facut in România in ultimii 30 de ani si aceste reabilitari. Nu poti trage nici o concluzie din ceea ce s-a facut in trecut.

In momentul de fata discutam de contracte serioase, supervizate de Uniunea Europena, cu cerinte serioase. realizarea câtorva tunele pe parcurs este ceva absolut natural si normal si sunt sute de firma capabile in Uniunea Europeana sa faca aceste tunele.


"In ultimii xx ani nu s-a facut nimic, sigur n-o sa se faca nici in urmatorii yy ani mai nimic." - Acest discurs lipsit de seriozitate a existat in România si in alte privinte:
- acum 7-8 ani se anuntau multe proiecte imobiliare de blocuri in Bucuresti si in marile orase. Dar in anii anterior sectorul constructiilor de blocuri fusese mort. Multi spuneau: aaaaa, ce proiecte, astea sunt fabulatii, nu vezi ca in ultimii 10 ani nu s-a facut nimic..... Si apoi bang: din 2006 si pâna acum proiectele imobiliare au inundat piata. Criza a taiat aripile multora, dar oricum niciodata nu s-a mai revenit la stagnarea din anii 1991-2003
- acum 3-4 ani se incepusera lucrarile la mai multe autostrazi si se faceau planuri pentru altele. Discursul era: aaaaaaa, ce autostrazi, nu vezi ca in ultimii 20 de ani abia am fost in stare sa facem 100 km pana la cernavoda (in fine erau 150km). Daca in 20 de ani s-au facut 100 km, cum crezi ca o se faca deodata mai mult...... Si apoi bang: Din decembrie 2009 si pâna in prezent prezent (adica in 2 ani si jumatate) s-au inaugurat efectiv 260-270 km de autostrazi, iar alti 250 de km sunt pe teava in stadii intre 10 si 80%, cu inaugurare aproape sigura in 2013-2014. Deci in 5 ani (2010-2014) se vor inaugura cam 500km de autostrazi, fara nici o legatura cu ceea ce s-a intâmplat anterior.
- acum un an - doi erau arestati preventiv tot felul de indivizi, dar apoi li se dadea drumul (pentru ca evident arestul preventiv nu poate dura la infinit). Discursul era: aaaaaa, nu vezi ca pâna acum nu a fost condamnat cu adevarat nimeni, doar îi baga o luna-doua doar asa de fatada. De fapt tot ai lor sunt. Nimeni dintre marii hoti sau poloticieni nu va pati nimic. Si bang: A. Nastase, Irina Jianu (7 ani) si inca 5 altii din lotul Nastase, Vântu, Ioan Avram Muresan (7 ani), Nicolae Popa (15 ani, adus din Indonezia), Corneliu Iacubov (7 ani), Ilie Carabulea. Lotul de la Pitesti cu permisele pe spaga, seful lotului 14 ani (Vlasceanu parca). Si urmeaza si altii. Asteapta Voicu, Silviu Bian, Penescu, Apostu, Chelu, Boldea, gruparea din Strehaia, gruparea Butoane plus senatorul Magureanu, gruparea Marta. Multi dintre ei trebuie sa plateasca milioane de euro.

Oare când vom intelege ca din trecut nu se pot trage concluzii sigure legate de viitor. Si ca totusi tara asta nu poate sa ramâna ancorata in trecut si ca trebuie sa avansam si noi in sfârsit.
vancouver
Membru Bronze
 
Mesaje: 220
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 23:14
Localitate: Frankfurt am Main

Re: Stiri

Mesajde Dr2005 » Mie, 25 Iul 2012, 23:19

vancouver scrie:In momentul de fata discutam de contracte serioase, supervizate de Uniunea Europena, cu cerinte serioase.

La fel e şi tronsonul de autostradă Arad - Nădlac. Şi, totuşi, din cauza a ceea ce s-a făcut acolo, UE ne-a tăiat fondurile pentru autostrăzi.
Dr2005
 

Re: Stiri

Mesajde George » Mie, 25 Iul 2012, 23:29

Dr2005 scrie:La fel e şi tronsonul de autostradă Arad - Nădlac. Şi, totuşi, din cauza a ceea ce s-a făcut acolo, UE ne-a tăiat fondurile pentru autostrăzi.


Doar partea Romstrade (mic rege al asfaltului). Partea facuta de Alpine Bau merge struna si va fi terminata inainte de termen.
De acord in toate privintele cu @vancouver.

Revin - ultima oara - cu intrebarea mea: sunt deja semnate contractele pentru lotul litigios de pe Simeria - Coslariu si Sighisoara - Atel? Incep lucrarile anul acesta pe toate tronsoanele? Sau vorbim, inca, discutii? Multumesc!
George
Membru Gold
 
Mesaje: 1967
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri

Mesajde vancouver » Joi, 26 Iul 2012, 00:11

Dr2005 scrie:
vancouver scrie:In momentul de fata discutam de contracte serioase, supervizate de Uniunea Europena, cu cerinte serioase.

La fel e şi tronsonul de autostradă Arad - Nădlac. Şi, totuşi, din cauza a ceea ce s-a făcut acolo, UE ne-a tăiat fondurile pentru autostrăzi.


Fals. UE nu a taiat nimic. La sesizarea Monteadriano sau ca urmare a procesului intentat de Monteadriano au trimis niste intrebari la Bucuresti.
De aici propaganda rosie incearca sa traga concluzia ca pe vremea portocalie totul s-a facut prost si de aceea vom pierde banii.... Dar sunt doar aberatii a la Antena 3.

România (adica CNADNR) trebuie sa raspunda la aceste intrebari cu seriozitate sau eventual sa se adreseze mai departe la Romstrade si sa ia eventual unele masuri. Banii de la UE vor fi pierduti numai daca CNADNR nu raspunde cu seriozitate sau daca chiar se descopera nereguli ce tin de autoritati. Daca Romstrade este de vina, atunci in nici un caz România nu va avea de suferit, ci doar Romstrade.

In scenariul cel mai rau, banii platiti pâna acum de statul român catre Romstrade sunt cei care nu se vor mai putea deconta 85% la Bruxelles. Pâna acum s-a facut o singura plata de 9 milioane de lei, adica 2 milioane de euro. Adica maxim putem pierde 1,7 milioane euro. Care e o suma infima fata de cele 4.000 de milioane pe care le avem la dispozitie pe rutier plus feroviar. Iar Romstrade totusi a lucrat ceva timid pe acolo, valoarea lucrarilor depaseste cu siguranta 2 milioane de euro, deci nu e nimic pierdut cu adevarat, chiar si in "worst case".

End of offtopic.
vancouver
Membru Bronze
 
Mesaje: 220
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 23:14
Localitate: Frankfurt am Main

Re: Stiri

Mesajde George » Vin, 27 Iul 2012, 07:40

Imi raspund singur, cred ca e de interes:
1. Contractul pentru Sighisoara - Atel este si el deja semnat, conform unei stiri din 7.02.2012

http://www.rtv.net/cfr-a-semnat-contrac ... 14713.html

2. Contractul pentru Coslariu - Micasasa semnat la 1.05.2012, cu o zi inainte de motiunea de cenzura, de ministrul Nazare:

Executia lucrarilor de constructii si instalatii intre statiile Micasasa – Coslariu (36,6 Km), sectiune aferenta tronsonului Coslariu – Sighisoara, parte integranta a liniei CF Brasov – Simeria, componenta a Coridorului IV paneuropean pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h – 172 milioane euro

http://www.ziuacargo.ro/stiri/focus-sti ... lea-ferata

Conform altei stiri, atat Atel - Micasasa, cat si Micasasa - Coslariu au fost semnate in ianuarie 2012:

http://www.sibiul.ro/stiri-locale/334-d ... riu/42983/

3. Din pacate, in ce priveste lotul 1 Vintu de Jos - Simeria, unde la un moment dat atribuirea initiala a fost contestata cu succes de un competitor s-a intrat intr-o epopee a contestatiilor:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-int ... 98970.html


Un document din 9.07.2012 cu privire la proceduri de achizitie in derulare, se pare ca suntem in faza contractelor de consultanta:
http://testcfrsa.infofer.ro/omti/central/a2fe.pdf

Contestatii pe consultanta:...

http://www.bizlawyer.ro/stiri/piata-avo ... ele-cfr-sa

Sa speram ca prin 2016 vom vedea toate aceste tronsoane terminate!
George
Membru Gold
 
Mesaje: 1967
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri

Mesajde nenea_hartia » Mie, 15 Aug 2012, 22:29

Salut, bine v-am găsit! Am ceva poze din zona Sighișoara-Daneș, unde se vor construi două tuneluri și un viaduct CF.

- ieșirea din Sighișoara către Târgu Mureș: aici este capătul primului tunel (cca 300m), iar din acest punct va începe viaductul de cca 1km care va supratraversa DN13:

Imagine
Imagine

- în plan îndepărtat se văd lucrările de la intrarea în al doilea tunel (cca 800m); între acele lucrări și punctul în care sunt făcute pozele se va construi un viaduct de circa 1km:

Imagine
Imagine

- ieșirea din primul tunel va fi probabil în micul deal din stânga utilajului:

Imagine
Imagine
Imagine
nenea_hartia
 

Re: Stiri

Mesajde nenea_hartia » Mie, 15 Aug 2012, 22:31

- lucrările de la intrarea în al doilea tunel:

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

- lucrările de lângă Daneș, la ieșirea din cel de-al doilea tunel:

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
nenea_hartia
 

Următorul

Înapoi la Lucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori