Stiri

Lucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu (2012-2017)

Re: Stiri

Mesajde adrian » Joi, 16 Aug 2012, 07:48

Salutari forumistilor, vin si eu cu cateva informatii legate de tronsonul Vintu de Jos-Coslariu.Firma care a castigat licitatia-Pizzaroti, a inceput timid lucrul la noul pod peste raul Mures, in dreptul localitatii Mihalt.In rest se aduc utilaje , se fac organizari de santier in halta Barabant, o alta organizare de santier este cam la 2 km de aceasta, se aduc utilaje de cale de la firma SEGECO SRL-ITALIA, am ochit o locomotiva diesel hidraulica necunoscuta, un utilaj Plasser pentru balast si multe excavatoare feroviare.Promit sa revin cu poze in momentul cand o sa avanseze lucrarile, si in momentul cand imi voi cumpara un alt aparat foto.Am observat si la podul peste MURES de la intrarea in municipiul Alba dinspre Vint, aparitia unor rampe de acces provizorii, semn ca va urma si aici o organizare de santier. Daca are cineva caietul de sarcini aferent acestui tronosn, intr-un format care sa poata fi citit as ramane recunoscator..
adrian
 
Mesaje: 23
Membru din: Mar, 27 Apr 2010, 14:25
Localitate: alba iulia

Re: Stiri

Mesajde George » Dum, 09 Iun 2013, 17:46

Lucrarile sunt in cel mai bun caz incipiente si ceva cat de cat semnificativ am vazut doar intre Sighisoara - Danes - Atel, unde se lucreaza la un fir si la poduri. In rest, nimic semnificativ. Restrictii de viteza serioase, cred ca se merge cam cu 30 km/h. De evitat zona...
George
Membru Gold
 
Mesaje: 1918
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri

Mesajde abc_XC » Vin, 02 Sep 2016, 14:04

Bucureşti, 2 septembrie 2016

Proiectele de reabilitare CFR continuă

Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu (loturile COŞLARIU – Micăsasa, Micăsasa – Aţel, Aţel – SGHIŞOARA) se lucreaza la modernizarea infrastructurii feroviare, fiind abordate toate lucrarile de specialitate feroviara: linii, poduri, podete, pasaje, instalatii de semnalizare si electrificare.

Obiectivele investiţiei:
- reabilitarea liniei la parametrii tehnici de coridor prevăzuţi în acordurile internaţionale AGC, AGTC, TER - 94,7 km de linie CF

- lucrări de modernizare la terasamente, suprastructură c.f., lucrări de artă (tunele, viaducte, poduri, podeţe), clădiri, peroane, copertine, asigurarea accesului pietonal denivelat la peroane pentru 38 poduri, 3 podete, 2 tuneluri, 24 treceri la nivel, 7 statii CF, 11 puncte de oprire, 43 de peroane

- instalaţii de electrificare în 27,5 kV, dotarea cu instalaţii de semnalizare electronica, implementarea ERTMS nivelul II si comunicaţii in sistem GSM-R

- lucrări specialitate – ERTMS, GSM-R, CE şi instalaţii aferente Centrului de Control Operaţional Simeria.

Lucrarile de reabilitare si modernizare au drept scop creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă

Finanţare: fonduri de coeziune (85%) şi buget de stat (15%)


Sursa informatiei este pagina de Facebook CFR Infrastructura: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/
CFR Infrastructura1.jpg
CFR Infrastructura1.jpg (40.76 KiB) Vizualizat de 2935 ori

CFR Infrastructura2.jpg
CFR Infrastructura2.jpg (44.81 KiB) Vizualizat de 2935 ori

CFR Infrastructura3.jpg
CFR Infrastructura3.jpg (84.79 KiB) Vizualizat de 2935 ori

CFR Infrastructura4.jpg
CFR Infrastructura4.jpg (61.4 KiB) Vizualizat de 2935 ori

CFR Infrastructura5.jpg
CFR Infrastructura5.jpg (44.43 KiB) Vizualizat de 2935 ori

CFR Infrastructura.jpg
CFR Infrastructura.jpg (59.39 KiB) Vizualizat de 2935 ori
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 508
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Discutii generale

Mesajde TibiV » Sâm, 19 Noi 2016, 18:05

Un reportaj exceptional cu tunelurile de la Sighisoara pe PUM http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg138618#msg138618

Va pun doar cateva poze...

Tunel Sighisoara, vedere spre Sighisoara
Imagine

Imagine

Vedere spre Danes
Imagine

Prin tunel inainte
Imagine

Grinzile viaductului de la iesirea din tunel spre gara
Imagine

Si capatul tunelului dinspre Sighisoara
Imagine
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Discutii generale

Mesajde TibiV » Dum, 20 Noi 2016, 20:14

In continuarea pozelor de mai sus au aparut multe altele...

Spectaculos !
Chiar WOW !

Sunt facute de colegul Ionut...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Discutii generale

Mesajde TibiV » Lun, 21 Noi 2016, 20:41

Cei de la PUM au facut si o super-filmare a tunelurilor de la Sighisoara cu drona.
Inclusiv in tunel !...
Merita vazut !.... ;)



TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Discutii despre lucrari

Mesajde TibiV » Vin, 03 Feb 2017, 18:06

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3427-03-februarie-2017-ce-a-transmis-deciziile-de-finantare-in-faza-a-ii-a-pentru-reabilitarea-tronsoanelor-feroviare-coslariu-simeria-si-sighisoara-coslariu

Comisia Europeană a transmis deciziile de finanţare în faza a II-a pentru reabilitarea tronsoanelor feroviare Coşlariu - Simeria şi Sighisoara - Coşlariu
Bucureşti, 03 februarie 2017

Comisia Europeană a transmis Deciziile de continuare a finanţării în actuala perioadă de programare (faza a II-a) pentru două proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare, Coşlariu – Simeria şi Sighisoara - Coşlariu, incluse în proiectul major Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), pentru circulaţia trenurilor cu viteza de 160 km/h.

Reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Coşlariu - Simeria (74,431 km) şi Sighişoara - Coşlariu (99,04 km) are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.

Proiectele localizate în regiunile de dezvoltare din Vestul şi Centrul României, în limitele judeţelor Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu, au fost structurate în două faze de finanţare - faza I co-finanțată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 și faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020.

Reabilitarea acestor tronsoane feroviare, cu perioadă estimată de finalizare anul 2018, va crea condiţiile necesare pentru sporirea traficului internaţional şi de lung parcurs, iar principalii beneficiari ai proiectului vor fi operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă, călătorii, societăţile comerciale şi serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului.

La ora actuală avem în derulare proiecte complexe de reabilitare şi modernizare pe întreaga reţea, iar firmele constructoare trebuie să se alăture eforturilor companiei în dezvoltarea infrastructurii feroviare, inclusiv prin angajamentul că vor respecta termenele prevăzute în grafice stabilite de comun acord şi vor continua implementarea proiectelor în acelaşi ritm de lucru înregistrat anul trecut. Tehnic este posibil, este nevoie doar de voinţă şi de înţelegerea importanţei eforturilor pe care CFR SA şi Ministerul Transporturilor le fac pentru a susţine investiţiile în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri

Mesajde abc_XC » Vin, 03 Mar 2017, 08:50

Sursa informatiei este pagina de Facebook CFR Infrastructura:https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?fref=ts
București, 3 martie 2017

Pasaj rutier provizoriu pe şantierul feroviar Coşlariu – Micăsasa!

Etapă: montare pasaj provizoriu la Km 383+012 pentru redirecționarea circulației rutiere în zona Hm Craciunel (DN14B), pentru execuția lucrărilor de buraj

Stadiul execuţiei: 96%
KM cf reabilitaţi – 31,53 Km
7 poduri reabilitate
50 podete reabilitate
lucari in statii cf – Valea Lunga, Blaj si Craciunel
6 puncte oprire in executie – Micasasa, Lunca, Glogovat, Manarade, Campu Libertatii, Cistei
19 peroane/copertine modernizate
in executie substatia de tractiune Micasasa (lucrarile civile)

Obiective:
- reabilitarea liniei la parametrii tehnici de coridor prevăzuţi în acordurile internaţionale AGC, AGTC, TER – 36,6 km de linie CF
- lucrări de modernizare terasamente, suprastructură, lucrări de artă (59 poduri/podete, 3 staţii CF, 6 puncte de oprire), clădiri, peroane, copertine
- panouri fonoabsorbante
- electrificare şi energoalimentare (reabilitarea/modernizarea unei substaţii de tracţiune electrică);
- telecomunicaţii feroviare (exclusiv GSM-R);
- lucrări de construcţii civile.

Foto: O. Marina

CFRInfrastructura1.jpg
CFRInfrastructura1.jpg (106.75 KiB) Vizualizat de 2692 ori

CFRInfrastructura2.jpg
CFRInfrastructura2.jpg (121.62 KiB) Vizualizat de 2692 ori

CFRInfrastructura3.jpg
CFRInfrastructura3.jpg (123.23 KiB) Vizualizat de 2692 ori

CFRInfrastructura4.jpg
CFRInfrastructura4.jpg (129.49 KiB) Vizualizat de 2692 ori

CFRInfrastructura5.jpg
CFRInfrastructura5.jpg (126.36 KiB) Vizualizat de 2692 ori
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 508
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Stiri

Mesajde abc_XC » Mie, 10 Mai 2017, 18:43

Dezvoltarea infrastructurii feroviare - construcţii noi - TUNELUL DANEŞ

TUNELUL DANEŞ în lungime de 969 m este construit pe o variantă nouă de traseu între Sighişoara şi Aţel şi realizat printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parți distincte, particularizate prin metodele de execuție:

● tunel artificial (20 m) la intrarea dinspre Sighișoara
● tunel natural (862 m)
● tunel artificial (87 m) la ieșirea dinspre Daneș

Tunelurile artificiale sunt realizate la adăpostul unei incinte de piloți de diametru mare, care asigură conditiile necesare realizării portalelor de acces şi a structurii până la racordarea cu tunelul natural.

Tunelul natural este realizat prin excavare etapizată, în secţiuni parţiale (h max. 6 m) prin folosirea umbrelelor de micropiloti pe toata lungimea tunelului, care asigură protejarea provizorie a excavatiei la intrados.

Stadiul execuţiei lucrărilor – 80%

Trenurile de călători vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/h prin tunelul Daneş, ceea ce înseamnă că între Sighişoara şi Aţel infrastructura feroviară va permite atingerea aceste viteze maxime de circulaţie pe o distanţă mai mare.

Evoluţie lucrări de reabilitare pe tronsonul Aţel – Sighişoara (28,22 Km):
►Constructor: Asocierea FCC Construccion SA (lider) - Azvi SA
►Progres fizic al execuţiei proiectului: 75,5 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunelul Sighişoara - 97 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunel Daneş - 83 %

Tunel CFR 1.jpg
Tunel CFR 1.jpg (109.55 KiB) Vizualizat de 2550 ori

Tunel CFR 2.jpg
Tunel CFR 2.jpg (138.51 KiB) Vizualizat de 2550 ori

Tunel CFR 3.jpg
Tunel CFR 3.jpg (167.49 KiB) Vizualizat de 2550 ori

Tunel CFR4.jpg
Tunel CFR4.jpg (110.78 KiB) Vizualizat de 2550 ori

Sursa este pagina de Facebook CFR Infrastructura: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?hc_ref=NEWSFEED
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 508
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Stiri

Mesajde TibiV » Sâm, 08 Iul 2017, 13:05

Pe 19 iulie se inchide complet circulatia intre Copsa MIca si Teius

https://www.cfrcalatori.ro/959

Modificări în circulația trenurilor ca urmare a efectuării de lucrări la infrastrucutra feroviară
7 iulie 2017

CFR Călători informează că în perioada următoare, pentru efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară, vor interveni modificări în circulația următoarelor trenuri.

(....)

În data de 19 iulie (între orele 08:10 – 00:00), au loc lucrări pe linia Blaj – Valea Lungă (pe secţia Blaj - Copşa Mică ):

-trenul 1745 Bucureşti Nord –Copşa Mică – Baia Mare, circulă astfel:
- ca tren IR 12745 București Nord (plecare 06.00) – Braşov - Copşa Mică (sosire 12.39).
- ca tren IR 12755 Teiuş (plecare 14.40) – Baia Mare (sosire 21.35).
- de la Copșa Mică la Teiuș se asigură transportul pasagerilor cu mijloace auto de la IR 12745 la IR 12755.

-trenul 1746 Baia Mare - Teiuş – Bucureşti Nord, circulă astfel:
- ca tren IR 12746 Baia Mare (plecare 05.17) –Teiuş (sosire 11.22).
- ca tren IR 12756 Copsa Mica (plecare 13.28) – Bucureşti Nord (sosire 20.11).
- de la Teiuş la Copşa Mică se asigură transportul pasagerilor cu mijloace auto de la IR 12746 la IR 12756.

- trenul IR 1538 Cluj Napoca – Câmpia Turzii – Blaj – Copșa Mică – Mediaş – Sighișoara – Brașov – București Nord va circula ca tren IR 12538 Cluj Napoca (plecare 13.30) – Câmpia Turzii – Teiuş – Blaj – Copșa Mica – Mediaş – Sighișoara – Brașov – București Nord (sosire 23.34).

- de asemenea, intervin modificări şi în circulaţia trenurilor Regio, care vor fi anunţate la nivel local.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri

Mesajde TibiV » Mar, 22 Mai 2018, 09:43

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2002128109822047

Bucureşti, 22 mai 2018

Podul feroviar în formă de arc - termen de finalizare IULIE!

Directorul General al CFR SA, Ion GAVRILĂ i-a convocat pe teren pe toţi reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă pentru a verifica împreună evoluţia lucrărilor pe şantierele operaţionale de pe traseul Sighişoara - Simeria (173,47 km).

Ion Gavrilă le-a solicitat constructorilor care lucrează pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu o mobilizare mai bună pe şantiere pentru a se încadra în graficele asumate, iar reprezentantului FCC Azvi i-a solicitat ca în luna iulie să finalizeze lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, termen pe care reprezentantul FCC Azvi a anunţat că-l va respecta.

Podul feroviar în formă de arc cu o deschidere de 125 m, situat între Sighişoara şi Aţel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m).

Tunelul Sighișoara, finalizat în proporţie de 95% și Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, finalizat în proporţie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara - Aţel.

Detalii tehnice:
Pod în formă de arc, km 299+720 - pod de cale ferata dublă peste râul Târnava Mare
◘ deschidere - 125 m;
◘ lungime - 134,6 m;
◘ constructie noua înaintea tunelului Sighişoara, între gara Sighişoara şi tunelul Sighişoara

Tunelul Sighişoara - amplasat între staţiile CF Sighişoara şi Daneş, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei părţi distincte, particularizate prin metoda de execuţie:
◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 - 299+930);
◘ tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 – 300+255);
◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 56 m (km 300+255 – 300+311).

Tunelul Daneş - amplasat între km 301+543 si km 302+512. Tunelul este construit printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parţi distincte, particularizate prin metodele de execuţie:
◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m, între km 301+543 - 301+563;
◘ tunel natural, cu lungimea de 862 m, între km 301+563 – 302+425;
◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 87 m, între km 302+425 – 302+512.

Menţionăm faptul că, tunelurile artificiale s-au realizat la adăpostul unor incinte de piloţi de diametru mare, care au asigurat condiţii pentru realizarea portalelor de acces şi a structurii tunelului, până la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare în subteran pe toată sectiunea tunelului, parţial sub protecţie de umbrele de micropiloţi şi/sau consolidarea frontului cu ancore de fibră de sticlă.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri

Mesajde TibiV » Lun, 04 Iun 2018, 10:48

Un reportaj facut pe 21 mai intre Teius(Coslariu) si Sighisoara:
http://newsby.marianandrei.com/coridorul-feroviar-teius-sighisoara/
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri

Mesajde TibiV » Joi, 21 Iun 2018, 15:04

Absolut intamplator am gasit https://www.youtube.com/user/metrouusor/videos (?!?!...) un reportaj video pe Coslariu-Sighisoara realizat pe 31 mai.
















Se vad bine lucrarile la cap Y Medias



Nu inteleg de ce a "sarit" sectiunea Medias-Atel, adica "corectia" de la Bratei...



Favorita mea:




Ca simpla observatie: multe, prea multe treceri la nivel....
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri

Mesajde TibiV » Mie, 25 Iul 2018, 19:49

Firul II modernizat pe traseu feroviar nou-construit între Sighişoara şi Daneş a fost dat în exploatare

Circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se desfăşoară de astăzi pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara - Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri - Sighişoara şi Daneş -, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13.

Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante - Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 - vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara - Aţel.

Pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara - Aţel, Aţel - Micăsasa şi Micăsasa - Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:

◘ Sighişoara - Daneş (fir II pe traseul nou)
◘ Daneş - Dumbrăveni (Fir I)
◘ Dumbrăveni - Aţel - Mediaş (Fir II)
◘ Mediaş - Copşa Mică (Fir I)
◘ Copşa Mică - Micăsasa (Fir I)
◘ Micăsasa - Valea Lungă (Fir I)
◘ Valea Lungă - Blaj (Fir I)
◘ Blaj - Crăciunel (Fir II)
◘Crăciunel - Podu Mureş (Fir I)

Menţionăm faptul că, lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel, substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

CFR Infrastructura


P.S.
"pasajul superior peste DN 13" este de fapt pasaj al DN13 peste M300.

Exista si doua filmari de la eveniment, una din locomotiva si una de la sol, intre iesirea din tunelul mic si podul peste Tarnava Mare.
Primul tren care a trecut prin tunel a fost IR 1746.

https://www.facebook.com/CalatoriBrasov ... 356557412/

https://www.facebook.com/CalatoriBrasov ... 393215275/
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 7920
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Lucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori